Salutari, Elicea este verificata de fiecare data si este ok. Este clar, vreau de la ea ce nu poate sa imi ofere ☺. O sa ma pliez pe putintele ei si la viitoarea voi stii mai multe. Multumesc frumos pentru explicatiile si sfaturile pertinente. Deasemenea rog sa scuzati scrisul grabit cu foame de litere 😊Sa auzim numai de bine !
Această secțiune îți permite să vezi toate mesajele scrise de acest membru. Reține că poți vedea mesajele numai din zonele la care ai acces și tu.
Pagini1
#2
Barci de pescuit / Re: Modificare chila barca NUFAR
Decembrie 18, 2015, 11:07:49 AM
Intradevar gandirea pozitionarii postului de guvernare nu a luat in calcul ce explicit tu. La vremea aia stiam mai puntine despre barci :-) Este prima barca...
Ce vreau sa mentionez este ca am incercat diverse experimente de modificare a incarcarii prinmutat bagaje sau prieteni in diverse locuri prin barca, astfel incat sa gasesc cea mai buna variant. Intradevar daca mutam centrul de greutate mai spre pupa nu mai aparea acea cavitatie dar bareca era prea apupata si motorul nu este sufficient de puternic sa o gliseze. De obicei compensez descentrarea centrului de greutate in laterala datorita amplasarii pupitrului cu un prieten in stanga pe aceeasi bancheta si astfel echilibram barca. La 2 oameni cu barca echlibrata este ok, nu ventileaza, in schimb de la 3 oameni in sus, indifferent cum ii pozitionez nu reusesc sa gasesc echilibrul intre fenomenul de ventilatie si performanta viteza cu motorul la 90-100%. Cred ca modificarea pozitiei pupitrului imi va adduce mai putine avantaje decat avantaje in conditiile de exploatare a barcii care sunt: 1. Full (4 oameni cu bagaje de se umple malul, ceea ce poate inseamna 800-900 kg) unde diferenta de vitaza in deplasamant intre motor 75% si 100% este de 1-2 km/h adica insezizabila si 2. 2 sau 3 oameni cu cateva lansete. Nu mai spun ca am uitat sa precizez ca barca are montat si fund drept ceea ce o mai ingreuneaza cu cateva zeci de kg. Una peste alta am avut de invatat si stiu cum nu o sa fie urmatoarea barca :-) Multumesc inca o data
Ce vreau sa mentionez este ca am incercat diverse experimente de modificare a incarcarii prinmutat bagaje sau prieteni in diverse locuri prin barca, astfel incat sa gasesc cea mai buna variant. Intradevar daca mutam centrul de greutate mai spre pupa nu mai aparea acea cavitatie dar bareca era prea apupata si motorul nu este sufficient de puternic sa o gliseze. De obicei compensez descentrarea centrului de greutate in laterala datorita amplasarii pupitrului cu un prieten in stanga pe aceeasi bancheta si astfel echilibram barca. La 2 oameni cu barca echlibrata este ok, nu ventileaza, in schimb de la 3 oameni in sus, indifferent cum ii pozitionez nu reusesc sa gasesc echilibrul intre fenomenul de ventilatie si performanta viteza cu motorul la 90-100%. Cred ca modificarea pozitiei pupitrului imi va adduce mai putine avantaje decat avantaje in conditiile de exploatare a barcii care sunt: 1. Full (4 oameni cu bagaje de se umple malul, ceea ce poate inseamna 800-900 kg) unde diferenta de vitaza in deplasamant intre motor 75% si 100% este de 1-2 km/h adica insezizabila si 2. 2 sau 3 oameni cu cateva lansete. Nu mai spun ca am uitat sa precizez ca barca are montat si fund drept ceea ce o mai ingreuneaza cu cateva zeci de kg. Una peste alta am avut de invatat si stiu cum nu o sa fie urmatoarea barca :-) Multumesc inca o data
#3
Barci de pescuit / Re: Modificare chila barca NUFAR
Decembrie 18, 2015, 09:49:48 AM
Revin cu alta idee...merita sa modific zona fundului barcii astfel incat sa "indrept" acea cavitate ? Multumesc
#4
Barci de pescuit / Re: Modificare chila barca NUFAR
Decembrie 18, 2015, 09:44:04 AM
Salut Vali
Situatia este exact cum ai descries-o tu ! Corect, acum motorul este montat cu placa anticavitatie la 3-cm fata de linia fundului barcii ! Intradevar cand am avut motorul montat mai jos performantele au scazut semnificativ, de aceea pozitia de acum este cea mai echilibrata din punct de vedere performante. Cred ca trebuie sa ma impac cu gandul ca modelul asta de barca nu le poate face pe toate :-) asa cum ai zis si tu si asta este, cand este plina merg cu motorul la limita cavitatiei si asta este. Crezi ca o incercare de trim taburi ar fi inutila ? Pote ar ajuta sa simuleze "incarcare" mai mica radicand mai repede pupa ? Momentan nu am poze la indemana acum dar voi face si le voi posta. Nu am spus ca barca are guvernare de la pupitru care este montat lateral dreapta in treptul banchetei dinspre pupa, undeva la 1/3 din lungimea barcii dinspre pupa. Prima data cand am avut motorul montat cu placa anticaviattie in linie cu linia fundului barcii am avut cele mai bune performante din punct de vedere viteza maxima cu 1-2 oameni in barca, dar exista o problema foarte mare si anume in glisare, la orice mic viraj elicea practic iesea din apa si pierdeai guvernarea si nu aveam cum sa mai iau virajul plus ca solicitam motorul aiurea. Asa ca inainte de orice viraj trebuia sa redus ceea ce era deja super deranjant asa ca am lasat motorul cu 3 mai jos si acum este ok din acest pct de vedere.
Multumesc pentru explicatiile detaliate si pe intelesul tuturor si inca o data apreciez experienta care isi spune cuvantul in aceata materie.
Situatia este exact cum ai descries-o tu ! Corect, acum motorul este montat cu placa anticavitatie la 3-cm fata de linia fundului barcii ! Intradevar cand am avut motorul montat mai jos performantele au scazut semnificativ, de aceea pozitia de acum este cea mai echilibrata din punct de vedere performante. Cred ca trebuie sa ma impac cu gandul ca modelul asta de barca nu le poate face pe toate :-) asa cum ai zis si tu si asta este, cand este plina merg cu motorul la limita cavitatiei si asta este. Crezi ca o incercare de trim taburi ar fi inutila ? Pote ar ajuta sa simuleze "incarcare" mai mica radicand mai repede pupa ? Momentan nu am poze la indemana acum dar voi face si le voi posta. Nu am spus ca barca are guvernare de la pupitru care este montat lateral dreapta in treptul banchetei dinspre pupa, undeva la 1/3 din lungimea barcii dinspre pupa. Prima data cand am avut motorul montat cu placa anticaviattie in linie cu linia fundului barcii am avut cele mai bune performante din punct de vedere viteza maxima cu 1-2 oameni in barca, dar exista o problema foarte mare si anume in glisare, la orice mic viraj elicea practic iesea din apa si pierdeai guvernarea si nu aveam cum sa mai iau virajul plus ca solicitam motorul aiurea. Asa ca inainte de orice viraj trebuia sa redus ceea ce era deja super deranjant asa ca am lasat motorul cu 3 mai jos si acum este ok din acest pct de vedere.
Multumesc pentru explicatiile detaliate si pe intelesul tuturor si inca o data apreciez experienta care isi spune cuvantul in aceata materie.
#5
Barci de pescuit / Re: Modificare chila barca NUFAR
Decembrie 17, 2015, 09:18:14 PM
Motorul este montat pe placa pana si nu am trim. Am incercat sa modific trimul o gaura in sus si in jos dar am ramas la pozitia unde mi se pare ca merge cel mai bine. In pozitia asta se intampla acel mers cu goluri de apa...
#6
Barci de pescuit / Modificare chila barca NUFAR
Decembrie 17, 2015, 03:55:35 PM
Salut,
Am o problema cu barca mea Nufar si anume cand merg cu motorul peste 75% (motor 35CP 2T), se simte ca si cum elicea ar prinde goluri, adica parca ar da de aer sau ceva de genul. Am avut motorul montat initial cu placa anticavitatie in linie cu chila, ulterior l-am pus mai jos cu 5 cm fata de chila acum este cu aprox 2-3 cm mai jos de linia chilei. Am incercat sa gasesc o explicatie a fenomenului si gandul nu ma duce dacat ca ar putea fi din cauza adanciturii chilei din fata oglinzii care ar putea face cavitatie inaintea elicei. Mentionez ca se intampla cand barca este incarcata. Daca aste doar un om si este glisata nu se mai simte. Deasemenea parca cu elicea in 4 pale(originala a motorului) este mai pronuntat fenomenul decat cu cea in 3 pale.
Ce parere aveti ?
Fenomenul este chiar enervant in mers, ca si cum ar da motorul rateuri. Sunt nevoit sa merg cu el sub 75% ca sa nu apara fenomenul.
Multumesc de ajutor
Am o problema cu barca mea Nufar si anume cand merg cu motorul peste 75% (motor 35CP 2T), se simte ca si cum elicea ar prinde goluri, adica parca ar da de aer sau ceva de genul. Am avut motorul montat initial cu placa anticavitatie in linie cu chila, ulterior l-am pus mai jos cu 5 cm fata de chila acum este cu aprox 2-3 cm mai jos de linia chilei. Am incercat sa gasesc o explicatie a fenomenului si gandul nu ma duce dacat ca ar putea fi din cauza adanciturii chilei din fata oglinzii care ar putea face cavitatie inaintea elicei. Mentionez ca se intampla cand barca este incarcata. Daca aste doar un om si este glisata nu se mai simte. Deasemenea parca cu elicea in 4 pale(originala a motorului) este mai pronuntat fenomenul decat cu cea in 3 pale.
Ce parere aveti ?
Fenomenul este chiar enervant in mers, ca si cum ar da motorul rateuri. Sunt nevoit sa merg cu el sub 75% ca sa nu apara fenomenul.
Multumesc de ajutor
#7
Cafenea - Discutii generale / Re: LA MULTI ANI !! "CAPCOMPAS"
Aprilie 09, 2012, 09:53:21 AM
La Multi Ani Vali !
#8
Barci de pescuit / Re: Sugestii pentru o barca potrivita in Delta...
Martie 05, 2012, 05:54:21 PM
Multumesc frumos si astept impresii si de la proaspatul propitar de Nufar
#9
Barci de pescuit / Re: Sugestii pentru o barca potrivita in Delta...
Martie 05, 2012, 05:39:22 PM
Salut Vali, multumesc pentru lamuriri ! Intrebarea cred eu logica este: de ce a ales Dima si Fii si nu cealalta alternativa ? Sunt diferente constructive ? calitate, finisaje, disciplina in constructie ? Multumesc
#10
Barci de pescuit / Re: Sugestii pentru o barca potrivita in Delta...
Martie 05, 2012, 05:22:44 PM
Buna ziua, sunt un nou membru care soarbe de ceva timp informatiile tuturor despre barci. prin urmare am gasit aleasa inimii, Nufaru ! dar am o dilema: este facuta de doi producatori ? unul din Galati si unul din Braila ? Pun doua link-uri pentru a fii ma clar:
http://www.probarca.ro/anunt/5920/101/1/101/Vand-barca-Dima-si-Fii-NUFAR-.htm#
http://www.probarca.ro/anunt/22020/101/1/101/Vand-barca-Nufarul-.htm#
Intrebari ar ma fi de exemplu la ce sa fiu atent cand cumpar barca: imbinari, crapaturi in anumite zone, carpeli ..etc
Multumesc pentru scoatere din ignoranta :-)
http://www.probarca.ro/anunt/5920/101/1/101/Vand-barca-Dima-si-Fii-NUFAR-.htm#
http://www.probarca.ro/anunt/22020/101/1/101/Vand-barca-Nufarul-.htm#
Intrebari ar ma fi de exemplu la ce sa fiu atent cand cumpar barca: imbinari, crapaturi in anumite zone, carpeli ..etc
Multumesc pentru scoatere din ignoranta :-)
Pagini1