Menu

Afișare mesaje

Această secțiune îți permite să vezi toate mesajele scrise de acest membru. Reține că poți vedea mesajele numai din zonele la care ai acces și tu.

Afișare mesaje Menu

Mesaje - syRebekah

#1
Subscriu la părerea Pelicanului, mai puţin la traversada de mare anvergură V-A :)) Depinde mult de ce timp ai.

Am parcurs bucăţi din distanţa asta cu bărci diverse, de la cea proprie de 6,90m (2,5to), care este foarte ok pentru drumul ăsta (5 zile Mangalia - Samothraki/Limnos cu navigaţia de larg) şi cu care am mers de mai multe ori la Istanbul sau măcar la Rumelifeneri (2-3 zile), până la 13m, Lesbos-Mangalia, cu care am făcut chiar puţin, parcă sub 4 zile. Pentru 3 persoane recomand o barcă de 3 cabine.
Nu aş merge cu bărci uşoare gen McGregor 26 decât dacă mergeţi costier şi nu aş traversa Egeea vara cu aşa ceva.
Dacă doriţi să traversaţi Egeea, o barcă mai mare şi mai grea (cea cu 3 cabine) e mai ok.
Pe de altă parte, dacă vreţi mult la vele, e mai uşor să tragi de velele unei bărci cu 2 cabine.

Am avut şi eu această nostalgie livrească a navigaţiei la Istanbul. Am mers de fiecare dată pe larg deoarece am parcurs separat litoralul bulgăresc. Dacă aveţi timp la discreţie merită câteva opriri şi la bulgari (Varna, poate Nesebar, Sozopol, Ropotamos şi rezervaţia Primorsko, obligatoriu Tsarevo). Dacă nu, nu.
În Egee, dacă aveţi nostalgia Levantului şi barca duce 6-7 Bft, recomand Chios şi Samos, adică coasta de est. (Desigur şi Lesbos) Puteţi după aceea traversa spre Peloponez. Sunt o groază de insule frumoase pe parcurs, treceţi prin inima Cicladelor.
Dacă nu vreţi asta şi barca ori vremea sunt ok, ruta clasică e Limnos - Af Ef - Evia/Andros - Kea. Sugerez alternativa mai lungă Lesbos - Andros. Andros e şi ea foarte frumoasă, cu trasee de trail prin pădure şi peisaje spectaculoase.
Dacă vremea sau barca sunt cam la limită, puteţi naviga într-o zi cu vreme bună la ieşirea din Dardanele pe la nordul Limnos şi apoi Sporade, poate golful Volos, apoi prin spatele Eviei. Probabil nu va fi cazul dar ca idee. La întoarcere însă s-ar putea să fie preferabil.
În sezon Egeea a devenit aglomerată, este şi foarte cald pe uscat.

Pentru Egeea şi Turcia (Marmara) sunt cărţile pilot ale lui Heikell, aplicaţiile pe telefon (Navionics şi Navily) şi resurse destule pe net. Pentru Bulgaria nu ştiu ceva tipărit ok, dar poţi întreba concret şi probabil ştim ce şi cum.

La turci sunteţi în tranzit, e ok. Dacă vreţi să opriţi (oficial) devine mai complicat şi mai ales costisitor.

În Egeea cu o barcă sub 7 metri se plăteşte doar cheiajul (inclusiv la cheul public aparent gratuit). Ancorajul nu se plăteşte ;) Ca acte, actele bărcii şi asigurare, permis de navigaţie şi radio, un crew list de formă. Puteţi intra direct în orice port cu port police cât timp nu aţi oprit (oficial) în Turcia. Veniţi din Schengen (şi înainte era ok: veneam din România).
Dar probabil că veţi avea una mai mare, ocazie cu care va trebui să faceţi intrarea într-un port de intrare, să aveţi crew list-uri şi să plătiţi eTepai, care include utilizarea cheului public gratuit când prindeţi aşa ceva. Multe costă suplimentar, dar costul e moderat (vedeţi Navily).

Costurile: dacă rezolvaţi costurile cu barca, ce trebuie şi adusă, de regulă, înapoi, şi nu intraţi în Turcia, costurile sunt moderate. Motorină ce consumaţi, mâncare dacă vreţi să gătiţi, eTepai vedeţi pe net, costul marinelor îl găsiţi pe Navily, costul serii la tavernă puteţi să puneţi pe la 20€/persoană.

Un capitol separat îl constituie vizitatul insulelor. Sunt unele mici, le vizitezi cu barca din port în port, asta dacă ai timp. Dacă nu, o oprire, o tavernă, o plimbare şi asta e. Cele mari însă merită o maşină închiriată şi făcut turul insulei. Asta devine costisitor dacă aveţi timp şi chef de mai multe insule, însă merită. Muzeele costă de genul 2€-5€ per persoană. Vinul local e deseori scump, în fine. Căutaţi info despre ce vă interesează pe insule, dacă e să le vizitaţi exhaustiv celor mari gen Lesbos, Chios, Samos le puteţi dedica liniştiţi câte o săptămână, iar unora mai mici gen Andros sau Icaria 3-4 zile (cu maşina).

Depinde mult să găsiţi barcă. Pentru un asemenea drum, mai ales dacă e one-way, şi în mijlocul sezonului, e rară o astfel de barcă. Practic de la disponibilitatea bărcii şi a concediilor voastre vă puteţi construi planul călătoriei.
#2
Vanzari / Frigider nou şi invertor Sterling
Decembrie 07, 2024, 09:02:27 PM
Salut
Un prieten din Tulcea, Dragos, fara cont pe forum, vinde cele de mai sus.
Frigiderul
Invertorul
Recomand sa il contactati direct.
Si le cumparase in ideea ca le va pune pe viitoarea lui barca. Si-a cumparat barca, si are deja. Deci, bune pentru un alt proprietar.
Din ce stiu frigiderul este nou şi invertorul SH functioneaza ok, vorbiti cu el pentru detalii.
#3
Motoare / Re: Webasto
Iulie 01, 2024, 06:00:38 PM
Aici nu vorbim de improvizaţii. Am pornit de la intrebarea lui siad ref la garnitura dintre presetupa eşapamentului şi fibra bărcii. Am cumpărat astfel de piese, garnitura respectivă este din silicon. Acel silicon este la fel de rezistent precum siliconul din formele de prăjituri. Fără a contesta experienţa profesională a celorlalţi, m-am jucat niţel cu siliconul din formele de prăjituri. Este termoizolant la modul că scot din cuptor pâinea coaptă la 240*C şi destul de repede pot să ţin forma fără mânuşi, în mâinile goale. Cu pâinea înăuntru. Cedează la flacără fără să ardă, doar se înnegreşte, se topeşte şi miroase slab. Este instalat ca să protejeze nişte cabluri care trec prin aceeaşi gaură cu eşapamentul. Cablurile sunt neatinse după câţiva ani de funcţionare, inclusiv la maxim.
Fiecare are politica şi cunoştinţele lui dar faptele astea par repetabile.
#4
Motoare / Re: Webasto
Iunie 10, 2024, 10:44:24 AM
Cred că vorbeşti fără experienţă şi fără să înţelegi. Măcar întreabă, de asta e forumul. Formele de silicon se folosesc la cuptor, nu pe flacără, ca să poată fi scos uşor conţinutul. Folosit în afara cuptorului termoizolează suficient şi este tolerant la temperaturi suficient de mari încât să poată fi folosit la ce vorbim aici.

#5
Motoare / Re: Webasto
Mai 29, 2024, 12:29:34 AM
Silicon de la formele de gătit prăjituri. Ţine la 240-260*C, este suficient dacă ai un eşapament mai lung sau dacă nu dai la maxim. Eu am luat 2 bucăţi diferite, ambele au venit cu garnituri, deci mai caută. Silicon am folosit unde atinge alte chestii prin barcă.

Atenţie dacă pui şi toba chinezească deoarece (1) nu este etanşă şi dacă e la interior e nevoie să o etanşezi, probabil prin sudare şi (2) inoxul chinezesc rugineşte deci trebuie să o amplasezi vertical ca să se scurgă condensul gravitaţional.
#6
Salut

Caut pe cineva să mă ajute contra-cost.
Am nevoie să schimb oringul la presetupa axului elicei. E un diesel inboard. Asta presupune să demontez cupla flexibilă, să scot axul din ea, apoi să reasamblez.
Spaţiul de lucru este mic (velier de 7 metri). Este acces acceptabil din lateralul motorului, dintr-un locker încăpător.
Locul acţiunii va fi cel mai probabil în şantierul de lângă marina Limanu.
Perioada nu este stabilită, de principiu când va fi o temperatură acceptabilă afară.
Eu m-am trezit şi cu un umăr destul de anchilozat. E în tratament, sper să îmi revin.
Anunţul rămâne valabil până când îl şterg / actualizez.
Mersi!
#7
Feedback despre forum / Re: Simple Machines Forum
Februarie 21, 2024, 07:19:47 PM
Salut,

contribui şi eu.
#8
Aş decupa mai mult din corpul interior, astfel încât să pot asigura şi izola adecvat străpungerea din corpul exterior.
#9
Veliere / Re: Reducere pescaj velier
Mai 24, 2023, 10:53:23 PM
Vă aştept la Limanu :)
#10
Cafenea - Discutii generale / Re: Paste fericit!
Aprilie 20, 2023, 09:43:24 AM
Adevărat a înviat! Sănătate şi vacanţe frumoase :)
#11
Legislatie / Re: Înmatriculare barca în Polonia
Martie 10, 2023, 03:28:27 PM
Bine era dacă am fi fost suficienţi şi determinaţi să ne facem o asociaţie care să se judece pe ordinele astea. Nu avem fiecare de ce să ne judecăm, sunt complet de acord, dar asta nu înseamnă nici să stăm capră ci să facem un fond din care să finanţăm chestiile astea.
Pentru că varianta optimă nu se poate, rămâne salvarea individuală, cu înmatricularea în alte state.
Cu referire la temerile de mai sus. Circulaţia liberă pe Dunăre este reglementată internaţional. Ce ar putea statul român ar fi ca dacă ieşim din UE să interzică cetăţenilor români să deţină mijloace de transport înmatriculate în alte state, dar nici asta nu se va întâmpla.
#12
Mersi Vali de info.
Pe lângă pavilionul belgian, am impresia că trebuie să îmi iau şi cetăţenie belgiană.
#13
Echipamente si accesorii / Re: Panouri solare
Februarie 24, 2023, 12:21:49 AM
Atenţie să nu încingă alternatorul şi să îl prăjească: bateriile clasice cu plumb iau amperaj mare câteva minute, apoi scad brusc curentul. Litiul trage maxim până aproape de full. Majoritatea alternatoarelor nu au răcire pentru puterea maximă pe care o pot da, din cauza asta există alternatoare cu răcire şi/sau regulator dedicat de litiu.
#14
Echipamente si accesorii / Re: Panouri solare
Februarie 19, 2023, 08:31:58 PM
Te ajută mult că poţi orienta panourile. Eu nu le pot folosi decât lipite de punte sau bimini (unde au un unghi care dezavantajează mult). M-am jucat cu un panou de 50W şi orientat perpendicular pe lumină producea clar mai bine. Între Victron şi Dokio nu mi se pare că ar fi o diferenţă formidabilă mai ales raportat la preţ, mai degrabă sunt interesat cum mai merg Dokio şi sezonul ăsta :))

Mai ai un link la bateria LFP de pe Ali?
#15
Echipamente si accesorii / Re: Panouri solare
Februarie 14, 2023, 09:53:19 PM
În acest caz dimensionează controllerul MMPT pentru varianta maximă de 3 panouri. Cel mai bine le înseriezi, să ţii amperajul cât mai jos (cablurile vor fi mai subţiri / pierderile mai mici).