Salutare!
În weekend am ieșit pe Dunare să testez 2 motoare împreună cu un amic - potențial vânzător al motoarelor pt mine.
Am folosit barca lui, un Qiucksilver de 3 m , podina gonflabila și chila . Barca e foarte asemănătoare cu a mea , având cam aceleași kilograme.
Motoarele testate au fost un Envirude 8cp 2 timpi și un Mariner 6 cp 2 timpi. Cu envirude am coborât 10 km în aval și înapoi iar cu mariner 10 km amonte și înapoi.
Envirude cizmă scurtă, Mariner cizmă medie.
Ce m.a pus pe gânduri este următoarea situație: 1.Mariner, deși mai mic -6 cai - este mult mai greu decât Envirude de 8 cai ( acesta l.am transportat lejer cu o mână la apă- pe când celălat doar împreună cu amicul am reușit sa.l manipulam)
2. Pe barcă, efectul acela de apupare, despre care a vorbit mai sus un coleg de forum, a apărut doar la motorul mai mic și mai greu (mariner); glisajul se obținea cu eforturi susținute din partea noastră și se îndoiau baloanele în zona oglindă ( împingea mult oglinda înspre barcă și se cam frângeau acolo baloanele)
Urmează să fac in viitor o testare și cu acel motor Envirude de 15 cp 2 timpi.
Ce nelămurire aș avea eu și sper să mă luminați cei cu mai multă experiență: e posibil ca acel motor de 15 cai despre care am vb , fiind de generație mai veche, să fie mai ușurel? Acum se află dat cu împrumut la un pescar de clonc , care îl folosește foarte încântat pe o pneumatica Storm de 3.3 cu chila și podina rigidă și spune că motorul nu are mai mult de 30 de kg....
Eu am estimat motoarele pe care le.am folosit în weekend la aprox 26 kg Envirude sipeste 30 kg mariner
Unde aș putea să aflu ce greutate are acel envirude de 15?
....
Pentru că după mica și umila mea experiență, inclin să cred că e f importanta greutatea motorului și nu forța cu care împinge în oglindă
Un 6 cai turat în blană, cu barca mea încărcată cu 450 kg, pune mult mai multă presiune pe oglindă decât un 15 cai la fel de greu, dar cu 120 de kg în barca
În weekend am ieșit pe Dunare să testez 2 motoare împreună cu un amic - potențial vânzător al motoarelor pt mine.
Am folosit barca lui, un Qiucksilver de 3 m , podina gonflabila și chila . Barca e foarte asemănătoare cu a mea , având cam aceleași kilograme.
Motoarele testate au fost un Envirude 8cp 2 timpi și un Mariner 6 cp 2 timpi. Cu envirude am coborât 10 km în aval și înapoi iar cu mariner 10 km amonte și înapoi.
Envirude cizmă scurtă, Mariner cizmă medie.
Ce m.a pus pe gânduri este următoarea situație: 1.Mariner, deși mai mic -6 cai - este mult mai greu decât Envirude de 8 cai ( acesta l.am transportat lejer cu o mână la apă- pe când celălat doar împreună cu amicul am reușit sa.l manipulam)
2. Pe barcă, efectul acela de apupare, despre care a vorbit mai sus un coleg de forum, a apărut doar la motorul mai mic și mai greu (mariner); glisajul se obținea cu eforturi susținute din partea noastră și se îndoiau baloanele în zona oglindă ( împingea mult oglinda înspre barcă și se cam frângeau acolo baloanele)
Urmează să fac in viitor o testare și cu acel motor Envirude de 15 cp 2 timpi.
Ce nelămurire aș avea eu și sper să mă luminați cei cu mai multă experiență: e posibil ca acel motor de 15 cai despre care am vb , fiind de generație mai veche, să fie mai ușurel? Acum se află dat cu împrumut la un pescar de clonc , care îl folosește foarte încântat pe o pneumatica Storm de 3.3 cu chila și podina rigidă și spune că motorul nu are mai mult de 30 de kg....
Eu am estimat motoarele pe care le.am folosit în weekend la aprox 26 kg Envirude sipeste 30 kg mariner
Unde aș putea să aflu ce greutate are acel envirude de 15?
....
Pentru că după mica și umila mea experiență, inclin să cred că e f importanta greutatea motorului și nu forța cu care împinge în oglindă
Un 6 cai turat în blană, cu barca mea încărcată cu 450 kg, pune mult mai multă presiune pe oglindă decât un 15 cai la fel de greu, dar cu 120 de kg în barca