Menu

Afișare mesaje

Această secțiune îți permite să vezi toate mesajele scrise de acest membru. Reține că poți vedea mesajele numai din zonele la care ai acces și tu.

Afișare mesaje Menu

Mesaje - alex doaga

#1
update si aici...:)

pentru doar cateva zile in delta sau mare, nu mai iau panouri solare.
un powerbank pe care il gasiti pe ebay cu 20000 mA e suficient sa incarce smartphoneul de cateva ori.

pentru multe zile, iau trei panouri solare flexibile,versiunea brunton solar roll genereaza 1.5A/h max si pot incarca fie powerbankul, fie bateriile pt gps, steripen sau lanterna.

singura modificare a fost sa schiimb cablurile electrice cu unele mai flexibile.
brunton solar roll e rezistent la apa se pare, adica rezista la ploaie.
#2
Echipamente si accesorii / Re: tratament /filtrare apa?
Septembrie 14, 2015, 08:47:21 AM
salut,
revin cu feedback.

depinde in ce luna faceti calatoria in delta. unele canale au apa limpede si apa este mai usor de filtrat.
pentru o barca usoara ca a mea, nu pot sa iau apa pentru 9 zile, prefer sa iau combustibil pentru motor.
sistemul de filreare pe care il folosesc acum are

1- filtrare primara ( peste noapte) cu un fel de soseta dubla din panza foarte densa, apa se aduna in galeata.
2- filtrare mecanica cu msr miniworks
3-tratament uv cu steripen

chiar si asa, filtrul ceramic msr necesita curatiri frecvente.

pentru iesirea pe mare nu am rezolvat inca problema obtinerii de apa potabila din apa de mare, dar nici nu am petrecut mai mult de trei zile de a lungul malului.
in mai am coborat de la sulina pana la perisor intr o singura zi, pe vant de larg.
#3
eu....nu am incotro, asa ca am bagat 700 km pe bicicleta in ultimele doua saptamani in muntii Atlas, Maroc, nivel mediu spre dificil( adica uneori nu poti trece cu bicicleta pasajele respective....albie de rau, trepte stancoase sau viraje la 180 de grade).... si am slabit 1kg. iar acum mananc ca disperatul.... :)
#4
Unde garati barcile sambata?
Le dati la apa sau raman pe uscat?
#5
Doua persoane cam 140 kg si incarcatura pana in 40-50 kg.....
Atata tot ca pe alura pe care as fi mers inspre portita intram in valuri la un unghi aiurea. Valurile acela mari mi s-au parut rele.....cei trei frati....

Odata ce am luat apa la bord mai multa, banuiesc ca pe coboararea pe val, toata apa se ducea in prova si efectul de afundare era mai pronuntat....atat cat sa nu para ca se poate compensa prin deplasarea noastra spre spate. Basca ca barcuta mai vroia sa si bandeze, unde sa te mai duci in barca sa scoti apa....

Cred ca trebuia sa decid mai devreme sa intru pe vant de larg si sa scot apa din ea. Totul s- a petrecut destul de repede ca timp.....

Auto bailerul din oglinda pupa a fost deasupra nivelului apei din barca ....asta ma face sa ma gandesc ca eram prea lasati de prova....

K
#6
Mereu mi- am dorit sa ajung pe razelm sau golovita cu barca....

Luni am ajuns la Jurilovca, ne- am intalnit cu Paul si Stefan, am dat barca la apa impreuna....

Paul parea amuzat de barcuta noastra, ne- a dat sfaturi ce si cum, unde e digul, tii stanga, nu te duci dreapta......pana la urma mi- am facut cruce si am zis...hai, plecam.

Vant perpendicular pe mal, canal de 800 m de iesit in larg.
In larg se vedeau ceva valuri...si ingrijorator pentru mine...am remarcat ceva spuma alba pe crestele valurilor......

Am dat randa jos, si am pornit cu motorul de 2 cp ...
Atat tot ca motorul abia facea fata....aveam senzatia ca nu pot inainta....am dat jos focul si cu ceva emotii am iesit pe lac, incercand sa ma strecor printre valuri.....

Cu toate rafalele de vand si toate valurile....nu mi- am gasit curajul sa opresc motorul si sa pun carma in loc....apoi sa ridic velele....

Ne- am gandit sa traversam lacul pe motor , sperand ca mai departe de mal valurile o sa fie mai mici si apoi o sa mergem pe travers spre Gura Portitei.....
O ora mai tarziu, cred ca mai aveam mai putin de 1 km pana spre mal....motorul a terminat 1 l de benzina cat are rezervorul. l- am scos, pus carma in loc.....realimentat motorul ca sa am cu ce sa intru la Portita pe canal....ridicat velele si iesit in chingi, uitandu- ma pe apa dupa rafale....

Dupa ceva timpa am inceput sa lovim valuri si sa luam apa peste bord.....cu bagajele si motorul puse spre prova foarte repede barca s- a ingreunat pe fata. Am incercat sa scoatem apa....dar valurile pareau mai spornice la bagat apa in barca....iar prova noastra era prea neresponsiva.

Pana la urma am pus barca pe vant de larg, am scos apa din ea si am decis sa merg pe vant de pupa inapoi spre jurilovca.
Motorul a facut baie in barca, bujia statuse sub apa, asa ca nu ma mai bazam pe el sa il folosesc deloc.

De venit inapoi am venit ok, cu ceva bajbaiala la nimeritul canalului de Jurilovca.am venit cu focul pana la ponton.

Ce am gresit inca nu stiu, dar frecventa mare a valurilor mi s- a parut un element de dificultate mare.
Sigur avand bagajul la prova nu a ajutat mergand pe valurile acelea si posibil ca cea mai buna varianta sa fi fost sa continui pe motor pana la Portita, aveam inca 5l de benzina.

O sa revenim la Jurilovca pe 19 si mai studiem problema un pic. :)

Cu ocazia aceasta am invatat de la Stefan cu se numesc valurile acealea mari, trei la numar....care fac barca sa salte de numai....

Se numesc " trei frati"......


#7
Motoare / Re: suport motor
Mai 09, 2012, 05:57:15 AM
Am folosit suportul timp de o ora pe Golovita, mergand impotriva vantului.


Nu m- am uitat inca la barca, dar motorul a functionat ok, nu a vibrat foarte tare

Problema este alta acum...atunci cand scot motorul, trebuie sa il pun in prova....si asta ingreuneaza barca prea mult pe fata.
L
Cred ca solutia cea mai potrivita pentru cruising ar fi placa de motor prinsa de oglinda pupa.

#8
Motoare / Re: suport motor
Mai 04, 2012, 06:04:58 PM
Pentru mine e dificil sa scot linia oglinzii....nu sunt asa meter iscusit.

Las suportul acesta si ne mai sftuim la jurilovca.
Sunt multe idei de pus in practica la barca si un sfat e mereu binevenit.

Voi cum ati copia curbura oglinzii?
Prin slefuire?
#9
Motoare / Re: suport motor
Mai 04, 2012, 02:17:39 PM
Hmmm, ma gandeam eu ca ceva nu e in regula...

Acum nu mai am timp pana maine seara sa fac altceva decat ca o sa incerc sa rigidizez ansamblul.

Prinderea balamalelor de carma se face printr-o ranforsare a barcii, daca vreti, un fel de chila interioara. Evident, habar nu am ce impact ar avea vibratiile motorului.

Pentru a face o matrita de oglinda, trebuie sa pun baghete subtiri de lemn pe curbura oglinzii si sa le incleiez?
Apoi sa creez suprafata plana spre exterior pe care sa vina placajul?

#10
Motoare / suport motor
Mai 04, 2012, 08:52:12 AM
am facut o incercare de a dubla oglinda pupa cu un placaj (modelul de carton din a doua poza), dar am realizat ca oglinda pupa nu este plana.

varianta a doua a fost sa prind o placa de clemele de fixare ale carmei (prima poza), dar acum placa se misca stanga dreapta ..... o sa mai  pun limitatoare pe lateral si probabil ceva burete sa nu loveasca placa in barca.

credeti ca ar fi o problema sa folosesc placa asa?
#11
Legislatie / Re: accesul barcilor in Delta
Mai 02, 2012, 08:29:50 AM
http://www.ddbra.ro/static/Prezentare_conditii_intrare_RBDD_februarie_2012.pps

Tocmai ma uitam pe document.....
Eu nu inteleg de ce sunt doua categorii de pret pentru persoane.

Inteleg ca pentru barca, masina sau permis de pescuit trebuie sa ma duc la tulcea, in timpul saptamanii.

Barca mea (420-ul) nu e inregistrata, am doar actul de cumparare unde nu e specificat mare lucru.
Pentru un dinghy mic cum se procedeaza?

Orice barca peste 2 m trebuie inregistrata si apoi platesc impozit ca pentru yacht, chit ca am o copaie de 100 kg?

Mi s- a parut impresionanta lista locurilor de campare....
#12
Exista barci vechi de fibra, finn sau 420 undeva langa lacul morii....
Daca vreti, in apropiere de locul unde s- a construit lotca in militari, bucuresti

E un fel de club, dar mai degraba arata a loc parasit. Banuiesc ca se poate lua o barca de acolo care sa foloseasca drept model pentru confectionarea unei matrite.
Pentru vele e mai dificil, dar se pot gasi pe internet.....

Pentru cruising, o barcuta de race e cam fragila si nu neaparat comoda, asta datorita velaturii foarte mari care te obliga sa fii in miscare tot timpul.
Cu un catarg mai scurt si velatura mai mica, ar fi altceava.
#13
Pare f Ok barca, eu as iesi si pe mare cu ea. :)

Vedem in mai ce ate mai lipsesc. Dar esentialul este deja, echipaj vesel, doua vele, apa....
#14
Cafenea - Discutii generale / Re: prima baie in mare...
Aprilie 29, 2012, 09:46:07 PM
uitati poze cu trapezul. inelyul metalic se prinde intr-un carlig de la hamul de trapez.
elasticul e lung, cam 4-5 metri, trece prin primul ochet in bord, apoi un ochet pe fundul barcii, inconjoara toata cutia derivorului si abia apoi se duce in bordul opus. in felul acesta are destula cursa, pentru ca de iesit, iesi in trapez cu picioarele pe bordul barcii.
restul de poze sunt cu oglinda pupa, nu sunt lamurit ina cum sa fac placa. e diferit fata de barca voastra...
#15
Cafenea - Discutii generale / Re: prima baie in mare...
Aprilie 29, 2012, 08:37:38 AM
Ah, ce fain...420 o sa aiba o surioara!

Eu nu pot veni decat intre 19-22 dimineata, dar poate tot apucam sa mergem impreuna.

Sarumana pentru poze, azi merg la herastrau iar( am iesit si ieri) si incerc sa pun poze cu sistemul de trapez.

La mine oglinda pupa e mai fragila, dar poate aveti voi o idee mai buna. F elegant cum ati prins placa, daca e rezistenta e si usor de scos si nici nu va incurca la utilizarea carmei.

Eu ma gandeam pun motorul in locul carmei la mine....
Revin cu poze.