Menu

Afișare mesaje

Această secțiune îți permite să vezi toate mesajele scrise de acest membru. Reține că poți vedea mesajele numai din zonele la care ai acces și tu.

Afișare mesaje Menu

Mesaje - Rares Badrea

#1
Manuale si ghiduri de utilizare / Re: Yamaha
August 23, 2012, 11:07:53 PM
Citat din: Vali din Iunie 07, 2012, 09:13:28 AM
....

Ar fi interesant de gasit cum se face (concret) cresterea puterii la acest tip de motor. Din ce se vede, variantele de putere actuale de 40 si 50 CP au cilindree mult superioara, de 698, respectiv 849 cm3. Parerea mea e ca totusi e cam dificila cresterea puterii spre 40-50 CP la cilindreea de 496 cm3 a motorului de 25 CP, si fara a implica anumite riscuri. Oricum, cel mai bine e sa gasim o sursa (link etc) despre tunarea acestui tip de motor.

...

Salutare,

Tunarea motoarelor de 2 timpi este relativ simpla si este rezultatul introducerii unei cantitati mai mari de amestec carburant in cilindru concomitent cu cresterea (imbunatatirea) capacitatii de evacuare a gazelor arse. Daca bagam mai mult trebe sa si scoatem mai mult, nu? Va voi prezenta in cele ce urmeaza cateva (cam 10%) metode relativ simple (pentru cineva tehnic) de tunare a motoarelor in 2 timpi:

Metode de a imbunatatii admisia:

1. Carburator mai mare!
2. Muzicute (lamele de admisie) din fibra de carbon cu opritor variabil
3. Modificarea gradelor si a inclinatiei pasajelor de transfer (asta e complicat si costisitor) precum si adaugarea de pasaje suplimentare.

Metode de imbunatatire a combustiei:

1. Raport de compresie marit la 10:1 (necesita bujii mai reci NGK 10 sau 11, cu acelasi profil ca bujia initiala)
2. Squish band paralel de 0.75-0.85 mm (dati search pe google images sa va lamuriti ca e mult de explicat)

Metode de imbunatatire a evacuarii:

1. Marirea pasajelor de evacuare
2. Marirea si lustruirea galeriei de evacuare


Acestea sunt doar cateva metode simple care va pot ridica puterea motorului cu pana la 30% daca sunt facute corect. Motoarele de doi timpi sunt cele mai predispuse la tunat deoarece la variantele de curse se pot obtine puteri de peste 400 cp/litru!!! (Moto GP 250 cmc = 117 cp la roata = 468 cp/litru). Evident ca la alta turatie (18-20.000 de ture), cuplu mic, plaja de putere foarte ingusta etc, etc.
Nu trebuie uitat ca orice modificare in sensul maririi puterii unui motor are cel putin doua rezultante negative: cresterea consumului si scurtarea vietii motorului. Daca, consumul creste in progresie aritmetica, viata motorului se scurteaza in progresie geometrica:

Numai bine

Rares Badrea

#2
Motoare / Re: Motor Honda bf20 probleme
August 08, 2012, 07:43:25 AM
Citat din: ovidiu66 din Aprilie 17, 2012, 12:59:32 AM
Adevarat, a inviat!
Sunt pe dinafara in ceea ce priveste motoarele, dar iti dau un link cu profilul unui coleg nou, aparut pe barcaholic, pe care ar trebui sa il avem si pe Cap Compas.
Are doar 2 postari pana acum, pe care le-am citit si am ramas impresionat.
http://www.barcaholic.ro/members/rares-badrea/
Poate reusesti sa intri in legatura si succes in rezolvarea problemei.

Atasez  titlurile in care a intervenit
http://www.barcaholic.ro/f27/proceduri-de-repornire-unui-motor-outboard-4-stroke-cazut-4-zile-sub-apa-2851.html#post36478

http://www.barcaholic.ro/f27/yamaha-20-cp-vs-honda-20-cp-2808-2.html#post36455


Multumesc pentru recomandare Ovidiu.

In ceea ce priveste motorul BF20 (motor in 4 timpi ca sa lamurim intrebarea unui coleg de pe forum), pare sa fie o problema a nivelului de benzina din camera de nivel constant. Ca simptom motorul poate da sa moara sau nu se accelereaza la o turatie intre 2000-2500. Acest lucru este cauzat de saracirea temporara a amestecului la nivelul tubului emulsor. Pe romaneste trebuie reglat nivelul in carburator (mai mare cu circa 1-1,5 mm)de catre un specialist. Pe masura ce motorul se uzeaza dinamica gazelor din galeria de admisie se schimba si reglajele de fabrica ale carburatoarelor nu mai functioneaza si de accea se fac sincronizari si reglaje suplimentare. Iti recomand sa te duci la cineva care are un vacumetru de sincronizare si care stie sa il foloseasca.

O zi buna

Rares Badrea

Adaugire:

Problema este sigur legata de tubul emulsor/nivelul de benzina de pe tubul emulsor. Tubul emulsor face legatura dintre venturi si jiclorul principal. In el se creeaza o emulsie de aer si benzina care mai apoi este atomizata in galeria de admisie. Tubul emulsor are niste gaurele mici, mici (arata ca un fluier) care daca se infunda efectul va fi cel descris de tine. Pentru o curatare eficienta si rapida trebuie sa scufunzi tubul emulsor circa 5-10 secunde in apa tare dupa care inspectezi vizual rezultatul. Gaurile trec dintr-o parte intr-alta si ar trebui sa poti vedea clar pana in partea cealalta. Repeti operatiunea pana esti satisfacut de rezultat. In nici un caz nu se folosesc sarme sat "truse de curatat ingectoare"deoarece sunt sanse mari sa se decalibreze. O abatere de la cota de 2 sau 3 sutimi poate influenta in unele cazuri bunul mers al motorului avand ca rezultat functionare proasta sau cresterea consumului. Curatarea si reglarea unul carburator presupune (din pacate pentru buzunarul clientului ) mult mai mult decat decarbusolv si aer comprimat.

O zi buna