Citat din: Vali din Iunie 07, 2012, 09:13:28 AM
....
Ar fi interesant de gasit cum se face (concret) cresterea puterii la acest tip de motor. Din ce se vede, variantele de putere actuale de 40 si 50 CP au cilindree mult superioara, de 698, respectiv 849 cm3. Parerea mea e ca totusi e cam dificila cresterea puterii spre 40-50 CP la cilindreea de 496 cm3 a motorului de 25 CP, si fara a implica anumite riscuri. Oricum, cel mai bine e sa gasim o sursa (link etc) despre tunarea acestui tip de motor.
...
Salutare,
Tunarea motoarelor de 2 timpi este relativ simpla si este rezultatul introducerii unei cantitati mai mari de amestec carburant in cilindru concomitent cu cresterea (imbunatatirea) capacitatii de evacuare a gazelor arse. Daca bagam mai mult trebe sa si scoatem mai mult, nu? Va voi prezenta in cele ce urmeaza cateva (cam 10%) metode relativ simple (pentru cineva tehnic) de tunare a motoarelor in 2 timpi:
Metode de a imbunatatii admisia:
1. Carburator mai mare!
2. Muzicute (lamele de admisie) din fibra de carbon cu opritor variabil
3. Modificarea gradelor si a inclinatiei pasajelor de transfer (asta e complicat si costisitor) precum si adaugarea de pasaje suplimentare.
Metode de imbunatatire a combustiei:
1. Raport de compresie marit la 10:1 (necesita bujii mai reci NGK 10 sau 11, cu acelasi profil ca bujia initiala)
2. Squish band paralel de 0.75-0.85 mm (dati search pe google images sa va lamuriti ca e mult de explicat)
Metode de imbunatatire a evacuarii:
1. Marirea pasajelor de evacuare
2. Marirea si lustruirea galeriei de evacuare
Acestea sunt doar cateva metode simple care va pot ridica puterea motorului cu pana la 30% daca sunt facute corect. Motoarele de doi timpi sunt cele mai predispuse la tunat deoarece la variantele de curse se pot obtine puteri de peste 400 cp/litru!!! (Moto GP 250 cmc = 117 cp la roata = 468 cp/litru). Evident ca la alta turatie (18-20.000 de ture), cuplu mic, plaja de putere foarte ingusta etc, etc.
Nu trebuie uitat ca orice modificare in sensul maririi puterii unui motor are cel putin doua rezultante negative: cresterea consumului si scurtarea vietii motorului. Daca, consumul creste in progresie aritmetica, viata motorului se scurteaza in progresie geometrica:
Numai bine
Rares Badrea