Am mai sapat un pic pe net. Rezulta ca barca ta e un DC20 MKII. Bachmann a simplificat la maxim conctructia sa fie cat mai ieftina si a modificat interiorul insa a pastrat coca originala.
Spre deosebire de ce crezi tu, ceea ce vezi (si unde ai crapatura) nu e fundul barcii. Barca are pe interior un asa zis hull liner, adica banchetele, podeaua, putul derivorului, si probabil si podeaua si banchetele cockpitului sunt dintr-o bucata. Toata chestia a fost facuta din fibra ca o unitate si montata in barca inainte de montarea puntii. Intre coca si hull liner a fost injectata o spuma poliuretanica ca si rezerva de flotabilitate si suport intre cele doua parti de fibra. Intre timp spuma e plina de apa si nu mai ofera suport (de flotabilitate nu mai vorbesc ca probabil ai 100L de apa acolo). Crapatura a aparut probabil din cauza ca putul derivorului nu mai e suportat corect. Practic ai aceeasi problema care a fost descrisa de zeci de ori pe forum la barcile cu motor care au spuma sub paiol. Solutia e identica. Tai capacele banchetelor, tai si paiolul, scoti toata spuma plina de apa, cureti coca. Pe urma instalezi varange si pui capacele taiate la loc. Cu ocazia asta schimbi si suruburile chilei (care sigur au ceva rugina), verifici boltul derivorului, eventual modifici constructia sa fie etansa permanent.
Trebuie sa intreb si cum e puntea. Ar trebui sa fie solida, sa nu flexeze niciunde. Daca flexeaza atunci miezul de balsa a putrezit si trebuie inlocuit si ala.
Ca sa iti faci o idee despre ce trebuie sa faci ai aici un link cu o reparatie similara la un DC20 francez. Singura diferenta e ca forma interiorului e alta, principiul si ce trebuie sa faci e la fel: http://dc20deriveur.canalblog.com/archives/2013/06/30/27540256.html
Ce ai facut tu acuma e sa repari crapatura din paiol. Nu mai vezi apa deci e bine. Realitatea e ca sub paiol ai o masa mare de spuma plina cu apa, niste suruburi de chila in stare necunoscuta dar sigur ruginite bine si posibile infiltratii de apa pe langa suruburi sau caseta derivorului. Stiu ca vrei sa te dai cu barca si sa amani toata povestea pentru iarna viitoare dar din punctul meu de vedere barca ta nu e sigura pentru navigatie. Eu unul as iesi cu ea pe un lac dar nu pe dunare sau pe mare. Asa ca ia-ti inima in dinti si flexul in mana si taie capacele banchetelor. Nu trebuie sa scoti barca din apa pentru asta.
P.S. Ca sa ne lamurim ca lucrurile stau asa cum zic eu da o gaura in lateralul banchetei, mai inspre paiol. Baga degetul in gaura si vezi daca ai sau nu spuma plina de apa. Daca nu ai astupi gaura cu niste poxipol si esti fericit. Da eu cred ca ai ca singur ai scris ca stergeai paiolul cu buretele si din crapatura iesea apa.
Spre deosebire de ce crezi tu, ceea ce vezi (si unde ai crapatura) nu e fundul barcii. Barca are pe interior un asa zis hull liner, adica banchetele, podeaua, putul derivorului, si probabil si podeaua si banchetele cockpitului sunt dintr-o bucata. Toata chestia a fost facuta din fibra ca o unitate si montata in barca inainte de montarea puntii. Intre coca si hull liner a fost injectata o spuma poliuretanica ca si rezerva de flotabilitate si suport intre cele doua parti de fibra. Intre timp spuma e plina de apa si nu mai ofera suport (de flotabilitate nu mai vorbesc ca probabil ai 100L de apa acolo). Crapatura a aparut probabil din cauza ca putul derivorului nu mai e suportat corect. Practic ai aceeasi problema care a fost descrisa de zeci de ori pe forum la barcile cu motor care au spuma sub paiol. Solutia e identica. Tai capacele banchetelor, tai si paiolul, scoti toata spuma plina de apa, cureti coca. Pe urma instalezi varange si pui capacele taiate la loc. Cu ocazia asta schimbi si suruburile chilei (care sigur au ceva rugina), verifici boltul derivorului, eventual modifici constructia sa fie etansa permanent.
Trebuie sa intreb si cum e puntea. Ar trebui sa fie solida, sa nu flexeze niciunde. Daca flexeaza atunci miezul de balsa a putrezit si trebuie inlocuit si ala.
Ca sa iti faci o idee despre ce trebuie sa faci ai aici un link cu o reparatie similara la un DC20 francez. Singura diferenta e ca forma interiorului e alta, principiul si ce trebuie sa faci e la fel: http://dc20deriveur.canalblog.com/archives/2013/06/30/27540256.html
Ce ai facut tu acuma e sa repari crapatura din paiol. Nu mai vezi apa deci e bine. Realitatea e ca sub paiol ai o masa mare de spuma plina cu apa, niste suruburi de chila in stare necunoscuta dar sigur ruginite bine si posibile infiltratii de apa pe langa suruburi sau caseta derivorului. Stiu ca vrei sa te dai cu barca si sa amani toata povestea pentru iarna viitoare dar din punctul meu de vedere barca ta nu e sigura pentru navigatie. Eu unul as iesi cu ea pe un lac dar nu pe dunare sau pe mare. Asa ca ia-ti inima in dinti si flexul in mana si taie capacele banchetelor. Nu trebuie sa scoti barca din apa pentru asta.
P.S. Ca sa ne lamurim ca lucrurile stau asa cum zic eu da o gaura in lateralul banchetei, mai inspre paiol. Baga degetul in gaura si vezi daca ai sau nu spuma plina de apa. Daca nu ai astupi gaura cu niste poxipol si esti fericit. Da eu cred ca ai ca singur ai scris ca stergeai paiolul cu buretele si din crapatura iesea apa.