Afişare Mesaje

Aici puteţi vedea mesajele acestui utilizator. Sunt afişate doar mesajele făcute în secţiuni în care aveţi acces.


Mesaje - Vali

Pagini: [1] 2 3 ... 238
1
Feedback despre forum / Re: Intreruperi programate
« : Iunie 13, 2019, 10:49:27 a.m. »
E ok, multumim.

2
Cumparari / Re: Miner Honda 20 cp 2013
« : Iunie 13, 2019, 10:48:50 a.m. »
Am gasit un anunt pe facebook, nu am nicio legatura cu anuntul,vrea 600 lei pe el. Sper sa te ajute
Vând Mâner motor Honda compatibil de la 15 cp- 50 cp
Mânerul este nou
Preț : 600 lei
Tel : 0752833440

E pentru motoare intre 25 si 50 de cai, care au schimbatorul de sens pe motor. Cele de 15 - 20 de cai au schimbatorul pe maner.

3
Feedback despre forum / Re: Intreruperi programate
« : Iunie 13, 2019, 10:04:51 a.m. »
Nu reusesc sa deschid un fisier jpg de aici: https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,3026.msg51936.html#msg51936
In plus, nu se vad o parte din avatare.

4
Feedback despre forum / Re: Intreruperi programate
« : Iunie 13, 2019, 09:27:49 a.m. »
Citat din: bbl81
doar mie mi se blocheaza site-ul de cateva zile , chiar si azi?

Salut, lucreaza Gupi la server. Azi chiar a fost un mesaj "maintenance". Cred ca Gupi ne va anunta cand se va termina cu intreruperile.

5
Salupe / Re: Boat GRIZZLY 580 HT
« : Iunie 11, 2019, 04:09:30 p.m. »
O zi frumoasa, Adrian Bitirez .
P.S. Am o relatie excelenta cu partenerii rusi, si nu a mi-a trebuit niciun borcan de vasilina !!

Salut Adrian si bine ai revenit. Stii vorba aia, cine se frige cu Eltin sufla si in Putin :). Bine ca e totu' ok.
Asteptam filmuletele cu 600 Unimog. Spor la treaba cu barcile :).

6
Activitati sportive / Re: Pescuit la păstrăv pe Bicaz
« : Mai 29, 2019, 02:44:08 p.m. »
Filmarea a fost trimisa lui Vali cu rugamintea sa o posteze aici cand are timp.

Filmuletul de la Marius e aici: https://we.tl/t-zOGvyZae6y

7
Rasini si fibra de sticla / Re: Ajutor reconditionare barca fibra
« : Mai 29, 2019, 06:39:15 a.m. »
Salut Rene si bun venit pe forum.

Ca sa nu ai denivelari pe exterior, cel mai bine era sa faci reparatiile gaurilor pe interior. Daca sunt pe exterior, le mai "indulcesti" din chit.

Daca fibra barcii e suficient de groasa, poti chitui si vopsi. Daca ti se pare totusi firava, poti da un strat de tesatura pe exterior, care o incheaga mai bine. Pentru asta insa trebuie slefuita vopseaua care mai e pe barca

Pentru chituit grosier e bun un amestec de rasina + talc, iar dupa slefuirea acestuia finisajul fin il poti face cu chit auto normal. Chitul auto trebuie deci folosit doar in grosimi mici..

Pentru vopsit poti da direct o vopsea poliuretanica, nu e nevoie neaparat de primer (grund), decat daca esti pretentios. Daca nu esti pretentios, merge si o vopsea alchidica normala, dar aceasta se va zgaria mai usor decat poliuretanica.

Cea mai buna poliuretanica dpdv calitate / pret e cea de la Palinal, gasesti la Palinal Timisoara, trimit si prin curier. Ei iti vor sugera pentru barca vopsea epoxidica, dar poliuretanica e mai buna. La cat de mare e barca, iti ajunge juma' de kil, care include si 250 grame intaritor. O poti da la trafalet fara probleme.

Poti lua si un grund epoxidic de la Palinal, daca crezi ca e nevoie, il dai la fel la trafalet. Dupa intarire il matuiesti la smirghel fin, apoi dai vopseaua. Grundul e important daca ai porozitate mare a suprafetei.

Daca mai sunt intrebari, scrie-ne. Succes si spor la treaba.

8
Stitch&Glue / Re: Phantom 18 Multi-Species
« : Mai 21, 2019, 05:24:24 p.m. »
Asa e cand echipa de la marketing se cazneste sa scoata un raspuns pe parte de hidrodinamica :).
Suntem oricum in campanie electorala, ce mai conteaza o limba de lemn (engleza) in plus...

9
Cu ce vopsea dai? E foarte important sa obtii viscozitatea optima - nici prea groasa, ca nu se pulverizeaza, nici prea subtire, ca se scurge.

Daca ai debit suficient, poti vopsi si cu compresorul actual. Eu vopsesc cu unul de 24 litri, si chiar daca mai fac pauze, imi este foarte comod, fiind mic si usor de manevrat.

Cel mai important e pistolul. Nu e nevoie de cine stie ce scula, ci sa fie curat, sau cel mai bine nou. Trebuie sa ai ceva practica la vopsitul la pistol ca sa faci treaba buna. Oricum, pistolul electric nu e o alegere buna, cel mai bine e la compresor.

10
Stitch&Glue / Re: Phantom 18 Multi-Species
« : Mai 14, 2019, 11:12:55 a.m. »
E un gay-ism inutil de design. In afara ca se pierde flotabilitate in zona oglinzii, se slabeste si structura barcii, dupa cum se vede si in poza (gaura de apa).

Imbinarea oglinda-corp trebuie sa fie continua pe toata circumferinta oglinzii, pentru o descarcare optima a eforturilor motorului. In plus, pentru separarea curgerii la glisare, unghiul si raza de racordare dintre fund si oglinda trebuie sa fie "ca la carte", adica asa cum e descris in "Proiectarea si constructia navelor mici".

Concluzia e ca treapta aia din poza nu ajuta, nici structural, nici hidrodinamic. Dimpotriva, complica si slabeste zona de imbinare a oglinzii cu corpul barcii.

11
Feedback despre forum / Re: Simple Machines Forum
« : Mai 10, 2019, 06:59:36 p.m. »
Cine stie, poate n-a mers o perioada. Bine ca acum merge :).

12
Feedback despre forum / Re: Simple Machines Forum
« : Mai 10, 2019, 04:25:22 p.m. »
Nu merge functia ''cautare'' !

Am facut cateva teste, si cautarea merge fara probleme. Daca ai obtinut mesajul "nu s-a gasit nici un rezultat", inseamna ca intr-adevar termenul respectiv de cautare nu exista in forum. Spun asta deoarece si eu am mai obtinut acest mesaj.

13
@alexdaniell: rolul lemnului de la chila este strict de forma peste care se lamineaza fibra. Deci lemnul nu e important, iar rezistenta o da fibra, bineinteles daca are grosime suficienta. Acea fibra turnata peste lemn formeaza un profil de tip "omega", care da rigiditate buna zonei unde e amplasat.

Problema e ca lemnul, desi nu are rol structural, in timp trage apa si putrezeste, si prin asta ingreuneaza barca, sau mai rau - afecteaza structura profilului omega, in caz de inghet-dezghet pe timp de iarna. Deci cel mai bine ar fi ca lemnul putrezit sa fie indepartat.

Daca vrei sa faci un profil omega nou si bun, laminezi vreo 3 straturi de stratimat intr-un profil metalic tip U, cu aceeasi sectiune ca profilul original (cel peste lemn). Dupa intarire in decofrezi din profilul metalic, il crestezi daca ai curburi, il fixezi in barca, apoi laminezi fibra peste el, obtinand un profil omega gol pe dinauntru, nou, usor si solid.

Daca nu vrei sa-ti bati capul si sa scoti lemnul, si nu te deranjeaza greutatea lemnului ud, polizezi fibra de pe lemn superficial, apoi laminezi vreo 3 straturi de fibra. In felul asta rigidizezi vechiul profil omega (laminat peste lemn), si scutesti multa manopera.

14
Atentie mare la urmatorul aspect:

Din constructie, cel putin teoretic Black Sea 510 trebuie sa aiba toate cele 3 chesoane (banchete) perfect etansate fata de zona paioalelor, si jos, si pe lateral. Asta deoarece tot aerul continut in cele 2 zone aferente paioalelor reprezinta rezerva de flotabilitate a barcii in caz de inundare.

Cu alte cuvinte, tot ce inseamna dublul fund si dublul bordaj dinafara zonelor banchetelor trebuie sa fie perfect etans. Deci la orice legatura pe care o facem intre zonele de deasupra paioalelor, plus scurgerea de la pupa (la pompa), trebuie sa ne asiguram ca nu afectam integritatea rezervei de flotabilitate.

Multa lume neglijeaza acest lucru, si din cauza asta se intampla uneori tragedii precum cea de acum cativa ani pe Razelm, cand o Laguna s-a dus la fund din cauza lipsei de flotabilitate in stare complet inundata.

Bineinteles ca e valabil la orice barca, insa la Black Sea si la celelalte barci dublu-bordaj exista aceasta particularitate a spatiilor flotabile - dublul fund si dublul bordaj dintre chesoane (banchete).

In plus, e bine ca legaturile din banchete pentru scurgerea apei la pompa sa permita un debit suficient, care sa faca fata situatiilor deosebite - ploaie torentiala, ambarcare de apa la valuri mari etc.

15
Proiectare, design, teoria navei / Re: Teorii, de ce-uri ...
« : Aprilie 16, 2019, 01:59:18 p.m. »
Ce face pneumatica, RIB (se includ aici si  rigide ce imita pneumatica gen Whaly, Rigiflex ...? ) sa aiba aceste calitati nautice?


Uite aici un motiv - autovidarea in caz de inundare: http://www.rib.net/forum/f8/self-bailing-hull-58252.html

Pagini: [1] 2 3 ... 238