Afişare Mesaje

Aici puteţi vedea mesajele acestui utilizator. Sunt afişate doar mesajele făcute în secţiuni în care aveţi acces.


Mesaje - Vali

Pagini: [1] 2 3 ... 222
1
Monococi / Re: June e acasa
« : Azi la 06:04:10 am »
Poze:

2
Monococi / Re: June e acasa
« : Iulie 19, 2018, 09:58:31 pm »
Bogdan, hai ca incerc eu sa descarc pozele din whatsapp, le micsorez rezolutia si le pun aici, daca e ok pentru tine.

3
Veliere / Re: Achizitie velier / Initiere in sailing
« : Iulie 18, 2018, 09:03:53 pm »
E un brainstorming binevenit. E un moment cand eu de exemplu imi cantaresc experienta, alternativele, nazuintele. Fiecare are de invatat din aceasta discutie, daca stie la ce sa fie atent.

In ce ma priveste: 1: seaworhiness, calitati nautice maxime
                              2: cat mai putina bataie de cap
                              3: confort spartan, gen backpacker

Toata aprecierea pentru fiecare parere asternuta aici, inclusiv remarcile "acide". Important e sa nu alunecam cumva in discutii tensionate, dar am incredere maxima ca suntem copii mari si bine intentionati :).

4
Veliere / Re: Achizitie velier / Initiere in sailing
« : Iulie 18, 2018, 04:44:04 pm »
@Sebba: ca sa se salveze si la tine, bifeaza "salveaza o copie la mine in outbox" inainte de a trimite mesajul privat.

5
Veliere / Re: Achizitie velier / Initiere in sailing
« : Iulie 18, 2018, 12:41:01 pm »
In momentul de fata stiu doar orientativ ce vreau:
1. Confort. - Spatioasa si echipata cu tot ce este necesar, de la echipamente de navigatie pana la oale, cani, linguri, toaleta, dus etc.
2. Calitati nautice, seaworthiness - as vrea sa tina la mare atat cat poate sa tina de mult un velier. Sa-mi stea cafeaua in cana; macar cat de cat. 
3. Marime. - Cat mai mare, dar totodata sa pot sa o pun remorca la masina si o duc unde imi trebuie. Deci aici ar fi primul compromis.
4. Pret / Costuri.  - Deloc de neglijat. Nu pot sa imi permit un pret de achizitie echivalent cu  un apartament in Centru. Si nici nu mi-as dori sa ca mentenanta sa-mi mai scoata din buzunar alte mii de euro.


Recitind cerintele lui Stefan, inclusiv tractabilitatea rutiera, mi-am dat seama ca nu pot fi satisfacute vreodata toate simultan, decat intr-un singur caz: un catamaran demontabil sau pliabil.

Aici este unul pliabil: http://sailingcatamarans.com/index.php/designs-2/2-catamarans-under-25ft/160-sango
Iar aici unul demontabil: http://sailingcatamarans.com/index.php/designs-2/2-catamarans-under-25ft/455-eagle-24
http://www.sailingcatamarans.com/images/eagle24.pdf

Singura problema e ca nu gasesti de cumparat asa ceva, ci trebuie sa ti-l faci singur. Sau daca gasesti, scorurile sunt astronomice.
Daca in schimb ai indemanare si rabdare, poti obtine o barca ieftina, spatioasa, seaworthy, confortabila, adica maximul de barca pentru lungimea "peste tot".

6
Motorizate / Re: CAUT!! Yacht / Barca / Salupa pt o petrecere
« : Iulie 17, 2018, 08:58:10 am »
Pe bune daca asta nu mi-a sunat cam asa: "Care-mi da si mie nevasta lui o tura, sa fac cu ea petrecerea burlacilor". Si sunt sigur ca majoritatea celor de aici au simtit la fel...

7
Veliere / Re: Achizitie velier / Initiere in sailing
« : Iulie 11, 2018, 08:58:32 am »
Cred ca prima cerinta in top ar trebui sa fie calitatile nautice (seaworthiness). Daca barca e bine proiectata si construita, aceste calitati sunt satisfacute si la barci mari, dar si la barci mai mici - exemple sunt destule - vezi review-urile de pe bluewaterboats.org.

Urmatoarea cerinta e confortul la bord. Aici fiecare isi stie tabieturile si necesitatile, deci e o treaba subiectiva. Sa nu uitam insa ca odata cu cresterea liniara a dimensiunii, cheltuielile cresc exponential.

A 3-a treaba e gradul de self-sufficiency. Cu cat barca e mai mare si mai confortabila, cu atat e mai complicata, mai costisitoare si mai dependenta de diversi prestatori. In ce ma priveste, intotdeauna am apreciat barcile pe care se pot "tine din scurt" de o singura persoana, anume proprietarul. Din cauza asta sunt fan al barcilor mici, dar seaworthy, gen Contessa 26 sau Albin Vega 27, care au aratat in timp ce barci fenomenale sunt.

A 4-a treaba este necesarul de locuri la bord. Cand ma gandesc la o barca de uz propriu (nu charter etc), ma gandesc la mine si cel mult la familia mea. Prietenii sunt exclusi, cine vrea sa se dea cu panze, sa-si ia barca. A, daca e o ocazie speciala, au loc oricand 1-2 prieteni, dar nu vreau sa cad vreodata in capcana celor care nu se dau cu barca din cauza ca n-au echipaj, si nu pot sa iasa singuri. Trebuie bine cantarit acest aspect, deseori neglijat.

Cam atat imi vine deocamdata in minte, ramane sa mai povestim. IMHO indiferent de dimensiune si grad de confort, calitatile nautice sunt cea mai importanta componenta a unei barci marine.

8
Feedback despre forum / Re: Simple Machines Forum
« : Iulie 10, 2018, 02:52:39 pm »
Au fost ceva probleme cu baza de date. Scuze pentru pauza :).

9
Cred ca poti sa incerci si pe forumuri de afara, findca din ceea ce stiu de la noi nu prea sunt barcagii care au ales calea asta, a adusului pe apa.

Eu acum ceva vreme m-am intalnit in Delta si am povestit cu un neamt cu o barca de 30', care venea de undeva de la Marea Nordului si intentiona sa ajunga la Istanbul, apoi sa iasa in Egee. N-am povestit in detaliu despre traseul "inland", ci mai mult de barca. Stiu ca am citit de mai multe ori pe forumuri de afara despre asemenea traseu, dar nu mai retin unde (cruisersforum parca).

Ce sa zic, personal mi-ar placea foarte mult sa fac si eu un asemenea traseu, cu barca mea, dar cine stie cand se va intampla asta. Pana atunci raman si eu unul care se uita de pe mal, si care iti ureaza succes la obtinerea informatiilor dorite si la calatoria in sine :).

10
Veliere / Re: Achizitie velier / Initiere in sailing
« : Iulie 06, 2018, 06:44:13 pm »
@Innotrics: Stefan, cred ca te uiti prea mult la design si ai mai putin idee despre ce conteaza cu adevarat la o barca de mare. Uite, colegul Bogdan a inceput cu Mac 26 si acum si-a luat o barca despre care multa lume spune ca e superlativul in materie de barci seaworthy, dar si accesibile: Albin Vega 27. Topicul e acesta: https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,2714.0.html .

Ce e asa de apreciat la barca asta: maximum de seaworthiness pentru dimensiunea ei, simplitate, robustete, mentenanta redusa, cheltuieli mici de exploatare, performante bune pentru clasa ei. E undeva pe primele locuri in cartea lui John Vigor "Twenty small sailboats to take you anywhere". Face parte dintr-o generatie de barci facute extrem de solid, chiar daca are un design oarecum vetust.

Si barca lui Draken e super misto, o generatie ceva mai noua si oarecum mai confortabila. Daca ii vei citi posturile, vei gasi amanuntele despre achizitie, exploatare etc.

E bine ca ai posibilitatea sa te dai cu Sebba sau cu nea Lascu, vei avea multe de asimilat de la acesti pasionati adevarati. Mult succes la achizitie :).

11
Echipamente si accesorii / Re: sisteme securitate
« : Iulie 06, 2018, 05:50:29 am »
La mine motorul a fost cel mai in siguranta atunci cand a stat 2 luni pe fundul canalului Sontea :D. Nu s-a atins nimeni de el, n-a stiut nici bau-bau in afara de mine unde mi-e motorul :P. Si daca mai spun ca dupa ce l-am desfacut si curatat merge mai bine ca inainte...

Acum trecand la treburi serioase, am patit si eu sa-mi taie cablurile si sa gasesc motorul aproape dat jos de pe barca, in prima noapte pe peridoc in fata portii. Am vorbit atunci cu lumea despre gps etc, dar nu cred ca e o solutie potrivita la hotii de la noi.

Am inteles ca inclusiv daca gps-ul e cu alimentare proprie, au baietii un detector cu care-l gasesc si-l indeparteaza imediat, si pana sa ajungi tu, motorul a fost vandut deja de 3 ori prin Ucraina...

La mine solutia cea mai sanatoasa e sa tin motorul acasa, si cand e pe barca sa fie montat si securizat intr-un putz la pupa, unde nu se vede absolut deloc, deci nu tenteaza. La tine la trimaran asa ceva e greu de realizat, dar nu cred ca imposibil. Oricum, daca te stiu gagiii din zona ta, greu sa-i mai dezveti sa jinduiasca la motor...

Concluzia: la noi la romani singura protectie relativ eficienta e sa faci motorul outboard una cu barca, si sa-l faci complet invizibil, sa creada lumea ca ai inboard, sa nu stie nimic de motorul tau. Nu am incredere in metode de protectie de "afara", cand stiu ce specimene avem in baltile noastre.

12
Veliere / Re: Achizitie velier / Initiere in sailing
« : Iulie 06, 2018, 05:31:25 am »
Nu va certati :). Draken are un velier superb, luat de la greci, la bani buni si intr-o stare tehnica excelenta. Bineinteles ca asemenea ocazii sunt rare, dar nu e exclus sa gasesti asa ceva, mai ales daca proprietarul e neamt sau englez.

Eu as sti la ce sa ma uit daca m-as duce sa-mi iau barca, dar cred ca Innotrics are intai de experimentat si invatat ce calitati sa caute la o barca. Oricum, dupa mine Mac-ul 26 ar fi ultima alegere daca intentia e navigatia marina.

13
Acum am vazut si eu cum sarmanul Vasile a fost pus la colt pe barcaholic. :).

@takeabit: In primul rand bun venit pe forum. In al 2-lea rand orice contributie, a oricarui user, e binevenita. Important e sa stim sa discernem din informatia pusa la dispozitie de cei care isi rup din timpul propriu pentru a ajuta un necunoscut. In consecinta, succes la obtinerea informatiei dorite :).

14
Vanzari / Re: Alpen kreuzer Prestige
« : Iunie 23, 2018, 09:45:46 am »
As fi cumparat-o eu, dar la 132 de ani vechime e prea oldtimer :P.

15
Legislatie / Re: Alt aviz catre navigatori
« : Iunie 19, 2018, 11:53:35 pm »
Contraventii: https://portal.rna.ro/SiteAssets/servicii/%C3%AEnmatricul%C4%83ri-nave/Contraventii%20la%20regimul%20transporturilor%20navale.pdf

Infractiuni: http://www.cdep.ro/pls/legis/legis_pck.htp_act_text?idt=48229

Sa nu uitam ce scrie in Ordinul 1079:

Art. 2.
l) Registrul de evidență a ambarcațiunilor de agrement - registrul în care se înscriu ambarcațiunile de agrement cu o lungime mai mare sau egală cu 7 m și/sau cu o putere a motorului mai mare ori egală cu 15 kW, motovehiculele nautice, precum și ambarcațiunile cu vele cu sau fără motor având o lungime mai mare sau egală cu 7 m care navighează în ape interioare navigabile;


m) Registrul matricol al ambarcațiunilor de agrement - registrul în care se înmatriculează:
- ambarcațiunile de agrement care au o lungime mai mare sau egală cu 7 m și/sau o putere a motorului mai mare ori egală cu 15 kW, motovehiculele nautice, precum și ambarcațiunile cu vele cu sau fără motor având o lungime mai mare sau egală cu 7 m, pentru care proprietarul sau operatorul solicită dreptul de arborare a pavilionului român;
- ambarcațiunile de agrement destinate agrementului nautic în scop comercial pentru care proprietarul sau operatorul solicită dreptul de arborare a pavilionului român;


Art. 84. - La solicitarea proprietarului orice ambarcațiune de agrement având lungimea cuprinsă între 2,50 m și 7,00 m, indiferent de modul de propulsie, poate obține dreptul de arborare a pavilionului român și va fi înmatriculată sau luată în evidență în condițiile prezentului ordin.

Pagini: [1] 2 3 ... 222
Forumul CapCompas este gazduit la Hangar Hosting - hosting, email, si cloud