Afişare Mesaje

Aici puteţi vedea mesajele acestui utilizator. Sunt afişate doar mesajele făcute în secţiuni în care aveţi acces.


Mesaje - Razvan Evergreen

Pagini: [1] 2 3 ... 11
1
Monococi / Re: veliere mici cu cockpit central
« : Martie 15, 2019, 02:49:53 pm »
Păi spusase Basilio, mai devreme :) . Motivul ar fi intimitatea.
Două cupluri ar avea ceva mai multă intimitate pe un velier mic, dacă acesta are interiorul delimitat de cockpit-ul central.
Părerea mea este ca întâi și-ntâi să intre într-un astfel de velier, ca să-i perceapă fizic aceste spații, pe care eu unul le văd prea mici pentru habitare. În același timp și senzația de intimitate este iluzorie, pe o barcă de 8-9m. Zgomote, vibrații, sforăit, pârțuri și altele caracteristice traiului la comun...vor fi în continuare comune. :D
Desigur nu și mirosurile. Dar cine doarme în minuscula cabină pupa, va avea nevoie de aerisire permanent deschisă. Habitaclul acela e un copârșeu :) .
De la 10m în sus, lucrurile se mai schimbă, odată cu proporțiile.
O mare atenție la traiul în comun, este la cabina strategică, numită ”toaletă”. Intimitatea spune că degeaba ai două spații distincte, dacă cei din pupa vin noaptea la prova, să pipi, să caca. Ori dimineața, când cei din prova dorm.

Catamaranul este o soluție elegantă, dar extrem de scumpă, pentru fondurile vizate.
Pai si pe barca mea e intimidate si nu am cockpit central. Trei dorm si unul pipi cu o mana pe sart si una de ce vrea . E, mai sunt exceptii, la Rea poti sa ai cockpit-ul unde vrei. De yoghina nu scapi, adio intimidate!!! 8)

2
Cafenea - Discutii generale / Re: Siguranta navigatiei
« : Martie 02, 2019, 01:55:28 pm »
Un cargou rusesc intra cu toata viteza int-un pod din Coreea de Sud.

https://www.marinetraffic.com/en/maritime-news/article/24933

https://www.youtube.com/watch?v=-Cgpooswrc8

Avem, in exclusivitate :) si varianta comandantului rus. Vezi in atas! :)
Mic copil! Nici macar nu a ramas blocat sub pod. De oprit circulatia, ce sa mai zic. Nu tu pompieri, nu tu barca de salvare! Amator!

3
Feedback despre forum / Re: Ajutor financiar pentru forum
« : Martie 02, 2019, 01:32:03 pm »
Am depus

4
Feedback despre forum / Re: Ajutor financiar pentru forum
« : Martie 01, 2019, 10:07:44 am »
Pai asteptam contul ING

5
Feedback despre forum / Re: Ajutor financiar pentru forum
« : Februarie 28, 2019, 02:55:59 pm »
Particip cu mare drag cu trei luni de chirie de câte ori e nevoie!😂
Ca și sugestie de plată ii sugerez lui Vali/Gupi sa își facă un cont gratuit Revolut (e o aplicație tare faină despre care sunt sigur că mulți ați auzit.
Putem astfel dona cu un singur clic și fără comisioane direct la oameni în cont
Durează 2 minute instalarea și deschiderea de cont Revolut si are avantaje majore pt useri( ex puteți cumpăra multe valute la curs interbancar nu japca de la banca sau exchange ...transfer instant de bani sau cripto etc etc etc)
Menționez că nu am niciun fel de afiliere la Revolut ci sunt doar un happy user.

 Si eu am Revolut. Chestia e ca toti cei care vor sa bage un ban trebuie sa utilizeze Revolut.

7
Rabdare sau insista, mie mi-a raspuns Mihai Ogrinji imediat. Pentru cei pasionati de munte si aviatie au si celelalte carti disponibile.
E OK mi-au trimis-o!

8
Editura Romania Pitoreasca anunta o noua aparitie, cartea lui Niculae Petrescu „O croaziera pe Dunare”.
De pe pagina editurii (https://romania-pitoreasca.net/2019/...24ae8-41191269) spicuiesc:

„O bogăție de carte, plină de nesfârșite valuri de informații, fapte, întâmplări și interpretări, puse în pagină cu har și meșteșug. O abordare debordantă, o generoasă risipă de rigurozitate, tâlc, umor, ironie – în funcție de împrejurări -, o chemare din străfunduri de a cunoaște, descoperi și iubi minunăția de fluviu care ne-a fost sortit să fie, alături de Marea Neagră, Nistru și Tisa, hotarul natural al României. De altfel, apelând la frumoasa metaforă a croazierei, autorul ne ghidează cu măiestrie nu doar pe apele Dunării, ci și pe malurile Nistrului, pe țărmul maritim al sudului Basarabiei, până la Odesa. Este o carte vibrantă, plămădită de un mare iubitor al Dunării, al tuturor apelor române; o carte dureroasă, ca un fel de testament, ca o judecată de apoi… Aceasta este Dunărea, acesta este Nistrul lui Niculae Petrescu: „De la Tighina am mers până pe un meandru al Nistrului, la Tiraspol, și am făcut o oprire mai lungă. Aici mi-am îndeplinit dorința de a intra în apele Nistrului și cum baie nu puteam să fac, iar fluviul să-l traversez înot nicicum, fiind zonă portuară, am căutat o mică scobitură spre a intra în apa din ea. M-am mulțumit și cu atât, simțindu-mă ca la un botez simbolic asupra unui adult intrat într-o cristelniță neobișnuită să mărturisească „un Botez întru iertarea păcatelor”, un simbol dătător de speranță în crezul pentru Unirea atât de dorită”.

O admirabilă carte a Marii Uniri a tuturor apelor și pământurilor românești, o carte ale cărei pagini „curg” ca valurile, fără întreruperi, fără poticneli, ca înseși zilele și anotimpurile vieții…

Cartea – al 24-lea titlu din Colecția verde – are 264 de pagini, admirabile fotografii alb-negru și color – multe dintre ele cvasi-necunoscute iubitorilor Dunării.

Un exemplar costă 30 lei. Se poate comanda la romania.pit.mo@gmail.com sau la telefon 021-250 19 97 ori la 0744 680 866.
Multumim pentru informatie. Eu le-am scris dar nu am primit raspuns.
Probabil sunt in libere.

9
Cafenea - Discutii generale / Re: Chemari si raspunsuri pe capcompas
« : Ianuarie 02, 2019, 11:13:11 am »
Ganduri bune din Pacific, de pe Insula Pastelui. Am zarit la ancora cateva veliere care nu par a fi locale. Ehe... :)

Aseara, la cina, au venit printre mese niste “calusari locali” si au transpirat aratandu-ne dansuri locale. Au terminat numarul artistic cu un haka.

Toata lumea abuzeaza acest haka in cele mai stranii adaptari... :(

Am apucat vreo trei ore de somn inainte de a porni sa cutreiaramsi ultimele pietre si plaji ale insulei.

Un an nou cu si mai multe aventuri!

10
Cafenea - Discutii generale / Re: La Mulți Ani 2019
« : Ianuarie 02, 2019, 11:08:36 am »
La multi ani, pe ape!

11
https://vimeopro.com/sailflix/around-the-world-with-jean-du-sud/video/91003304

Un regal de Craciun! SD sau HD, Sarbatori frumoase tuturor!

Ce chin , ce dor, ce jale, la curtea Mariei Tale!

13
Monococi / Re: Olanda-Romania pe mare
« : Decembrie 12, 2018, 10:20:40 pm »
Salutări!
O barcă vine la pachet cu un vis al cumpărătorului. Și de la visul fiecăruia, lucrurile iau diverse direcții.
Avem prieteni care și-au adus bărcile pe ocean, de exemplu Decebal, care astfel și-a făcut călătoria vieții, a mai ținut barca două sezoane și a renunțat la ea. Alții și le-au adus pe uscat și le folosesc sezon de sezon. Omul își găsește barca și barca își găsește omul.
   Vreau să spun că dacă scopul este călătoria iar Takeabit are experiența și dorința, poate pleca și pe ocean.
Opinia mea, ca și a colegilor, este că barca nu se pretează la astfel de pasaje. E drept că s-a traversat oceanul și în barcă cu vâsle. Dar cu ce eforturi și ce riscuri, se pune problema :) .
O barcă de 8m, într-o călătorie pe mare din Olanda în România, are de înfruntat multe, călătoria va dura nedefinit (în funcție de vreme) și va costa la fel: nedefinit.  Singura orientare financiară este că va costa scump. Combustibil, marine, hrană, accesorii, posibile și foarte probabile probleme la motor ori alte lucruri cu grad de uzură, ce pot ceda.
Călătoria pe canale și Dunăre este ceva mai facilă. După ce se trece de Rinul menționat de Bogdan, canalele înseamnă combustibil și uzură nervoasă de stat la eche. Viteza va fi mică (după motor), așadar timpul se va dilata corespunzător.  Popasurile cu cât vor fi mai numeroase, cu atât vor aduna costuri mai mari.
Aici am o mențiune. Dacă se va prefera varianta fluvială, poți gândi totul ca o excursie, pentru a transforma binomul cheltuială+oboseală, în cheltuială+distracție :) .
Pentru eventualitatea în care motorul este prea slab pentru a duce barca în zonele de canal cu curent din prova, e bine de luat în considerare un outboard auxiliar. Se încadrează la capitolul ”Paza bună”. Și 4-6 cai dacă are, tot e ceva.
Asta despre ideea sau plăcerea de a merge pe ape, oricare ar fi ele.

Dacă se dorește doar transportul către România, cred că este bine de luat în considerare că barca întrunește cele mai bune condiții de transportabilitate: se încadrează în gabaritul obișnuit.
Astfel, transportul rutier va fi de departe, cea mai rapidă și eficientă soluție. Eficientă financiar.

Până în aprilie mai este ceva timp, așa că iarna va fi un sfetnic mai bun decât o singură noapte :)
Succese și să te vedem cu ea în țară! :)
Eu, zic asa: du-o pe uscat. Vrei pe Dunare? OK Venim si noi cu betonul!

14
Ai o pasa proasta? Intreaba-l pe Nicolita!
 https://www.youtube.com/watch?v=gT2NWVIIo_Q

Pagini: [1] 2 3 ... 11
Forumul CapCompas este gazduit la Hangar Hosting - hosting, email, si cloud