Menu

Afișare mesaje

Această secțiune îți permite să vezi toate mesajele scrise de acest membru. Reține că poți vedea mesajele numai din zonele la care ai acces și tu.

Afișare mesaje Menu

Mesaje - Florio

#1
Rasini si fibra de sticla / Re: gelcoat polidys
Martie 25, 2024, 11:39:16 PM
La București ar fi ROMPOLIMER COMPOSITES.
Adresa: Soseaua de centura Nr. 7 A  (langa Rompetrol)
Loc.Voluntari, Jud.Ilfov
Tel: 021 / 314 05 39
Fax: 021 / 314 05 24

Au și diverse rășini, tipuri de fibră de sticlă, gelocoat, demulanți, coloranți și toate produsele din gama aceasta.

Dar n-am luat niciodată de la ei. După ce-i vizitez, vă spun.
Că până în mai când dau barca la apă, va trebui să fac niște mici reparații la un safran.  ;)

#2
Rasini si fibra de sticla / Re: gelcoat polidys
Martie 25, 2024, 11:32:23 PM
Se pare că merge în continuare bine, dar în Arad. Au renunțat la punctul de lucru din București.
#3
Rasini si fibra de sticla / Re: gelcoat polidys
Martie 25, 2024, 11:30:01 PM
Citat din: corsarul din Martie 25, 2024, 07:54:07 AMMagazinul "Polydis" din Bucuresti nu mai functioneaza!
M-am gandit ca este bine sa stiti si dvs. !
Apropos...dvs., de unde mai cumparati materiale (rasuni,fibra etc )?

Cum asta, Corsare? Mergea foarte bine!
Eu numai de acolo am cumpărat, partea bună fiind că aveau și oameni pregătiți, nu doar vânzători de produs.
#4
Salut Alex. Spune-ne ce plutitoare ai acum, ce înseamnă "barcă mai mare"?  :)
În apele Greciei va trebui barca mai mare să aibă plătite taxa TEPAI și asigurarea cu trei valențe (viață, barcă și poluare).
Dacă ajungi în Sporade (Alonissos, Peristera, Kyra Panagia...) trebuie plătită intrarea în acel areal considerat rezervație.
În rest, vânt, carburant și distracție.
Baftă!
#5
Alte ambarcatiuni / Re: Lotca electrică
Octombrie 26, 2023, 11:54:17 AM
Citat din: deltasub din Octombrie 22, 2023, 09:45:29 AM
Pentru traversarea Dunării,am modificat un demaror punând rulmenți in loc de bucșe și paleți de ventilație. Înlocuiește un motor de 4 cp. Panoul de 50w încarcă bateria suficient pentru patru traversări de care are nevoie zilnic un prieten.

Și asta e o treabă interesantă. Cred că e atracția localității, nu se miră pescarii localnici de așa o găselniță?  :)
Sunt curios dacă demarorul nu se încălzește în regim continuu de utilizare.
#6
Alte ambarcatiuni / Re: Lotca electrică
Octombrie 26, 2023, 11:48:47 AM
Citat din: deltasub din Septembrie 13, 2023, 06:27:08 PM
Am transformat lotca Vidra în ambarcațiune electrică,. Am folosit două panouri flexibile  cumpărate de la Bogdan minitechnicus, 24v 250w, motor 24v 80lbs, două baterii de 100a. Viteza obținută a fost de 6km/h în amonte și 10 în aval. Am mai folosit și un motor de 1800w  36v, dar nu am avut timp de probe suficiente deoarece step up folosit nu a fost setat decât la max.10a și am mers tot cu 6 km/h. Urmează să fac alte teste anul următor.  Panoul din prova îl pot ridica pentru a-l folosi ca vela. Va fi ridicat trăgând  de o saula iar pe lateralul panoului vor mai fi două aripi din pânză ca să mărească suprafața velica.
https://youtu.be/EwzGgf45Ezs?si=bgVEavXUkk6rYX1d

Ideea utilizării unei lotci pentru astfel de propulsie e foarte interesantă, mai ales folosirea panoului din prova ca velă. Așa ceva nu cred să mai fi făcut cineva :)
Bogdan e deja experimentat după acești ani în care a construit și perfecționat sistemul fotovoltaic, cu utilizare intensă pe Dunăre. Călătoria lui de anul acesta a arătat ce distanțe lungi se pot parcurge în sensul și împotriva curentului apei. Lotca taie frumos apele, așa că mă așteptam să aibă randament bun motorul electric.  8 km/h viteză medie este ok, mai ales că e gratuitatea oferită de soare :) .
Flotoarele Vidrei sunt puse pentru utilizare permanentă?
#7
Citat din: AL11 din Iunie 08, 2022, 06:24:37 PM
Salutare Florio! Am proiectat mai multe propulsoare decât cele 3 pomenite ... dar astept momentul... investitorul... asociatul ... Am cateva proiecte cu mai multe tipuri de propulsoare si mecanisme de actionare care se pot pune pe aceeasi ambarcatiune.  Procedeul de conversie foloseste un asemenea tip de propulsor, iar ambarcatiunea este o placa SUP

Într-adevăr, dincolo de idee, originalitate și funcționalitate, mai rămâne de trecut pragul pecuniar :)
Iar perioada asta belicoasă e cam dificilă pentru investiții.
Mai ales că vine după 2 ani de amorțire pandemică.
Cred totuși că un investitor va fi convins mai ușor dacă reușești prin fonduri proprii să faci prototipul funcțional. Așa funcționează uzual.
#8
Citat din: AL11 din Mai 22, 2022, 09:59:14 PM
Procedeu si dispozitiv pentru conversie vehicul terestru in vehicul nautic
C.B.I. mai 2022
Inventia se refera la un procedeu de conversie rapida, facila si necostisitoare a unuia sau mai multor tipuri de mijloace asemănătoare de transport personal terestru in mijloace de transport personal nautic, fara a fi necesare modificari in structura constructiva reala, precum si de a crea un dispozitiv cvasiuniversal  menit acestui scop.
Ce se poate face ca sa circuli pe apa cu unul din vehiculele acestea?

Bună dimineața  :)
Am recitit topicul, felicitări pentru protejarea la OSIM a invenției sau inovației ce face subiectul topicului.
Înțeleg că C.B.I. din mai 2022 se referă la un mecanism de vâslire cu ajutorul picioarelor, prin conversia unei biciclete într-o ambarcațiune.
Aceasta fiind o inovație întâlnită sub diverse forme până acum (de la montarea unei întregi biciclete pe o platformă plutitoare ori catamaran, până la ambarcațiuni care au un sistem de transmisie prin pedale, către o elice sau către pale care se mișcă liniar sub barcă).
Unele au ajuns la o fabricație de serie, dar cererea a fost întotdeauna mică, extrem de mică sau deloc.
Probabil subdomeniul mai necesită perfecționare, ori oamenii nu percep propulsia cu picioarele ca pe ceva necesar.

Despre subiectul de început al topicului, acela cu cele 3 tipuri de propulsoare ar fi interesant de știut dacă mai există noutăți. Este același subiect cu mecanismul de vâslire?
Fiind deschis acum 11 ani, cred că ideile s-au cristalizat și pot fi discutate tehnic  ;)

P.S.
Ultima postare se încheie cu o întrebare către noi. S-au scurs 2 săptămâni de atunci, e suficient suspans, dați și răspunsul, că nu știm :)
#9
Alte ambarcatiuni / Re: aventurile catamaranului solar
Aprilie 11, 2022, 10:10:24 AM
E ok, are minimum de contravântuire pe ambele direcții.
Cel mai bine ai putut testa nivelul de rigiditate, la fața locului, tu în persoană  :)
Probabil ai încercat și o forță laterală sus (din babord sau tribord), la cadrul din față. Dacă e ok, a meritat munca la barcă.
Săptămâna asta încep și eu să o pregătesc pe a mea pentru lansare  ;D
#10
Veliere / Re: Waarschip 725
Martie 27, 2022, 10:01:21 AM
Din ce material e făcută barca? Clinurile respective par a fi din placaj marin (nu cred că e scândură și nici metal).
Văd că acest tip de barcă se vinde la prețuri ridicate, prin Germania. :)
Desigur, în funcție de starea și dotarea lor.
#11
Alte ambarcatiuni / Re: aventurile catamaranului solar
Februarie 18, 2022, 11:56:45 PM
Citat din: bogdanminitehnicus din Februarie 17, 2022, 06:27:24 PM
Asa arata catamaranul la ultima iesire de anul trecut, momentan este la iernat asteapta vreme faina si ceva bunavointa din partea sotiei.
Am incercat sa cresc autonomia cu ceva acumulatori de li-ion care sunt cam la jumatate ca si greutate fata de varianta de litiu fier, insa si ceva mai pretentiosi la folosire, am dat invariabil de asta:
https://fr.aliexpress.com/item/32917485805.html?gatewayAdapt=glo2fra
ba chiar am avut posibilitatea sa testez asa ceva.
Concluzia e simpla, desi preturile sunt foarte atractive, ba chiar ai transport gratuit si posibilitatea de a fenta taxele vamale intrucat au un redistribuitor in europa eu cred ca nu se merita intrucat acumulatorii sunt second hand si reimpachetati, mai mult de 3 ani nu te tin (luat la intrebari colegul care are asa ceva).

Bogdan, acumulatorii Li-ion ar trebui să țină mult mai mult de 3 ani :) . Probabil faptul că sunt second hand aduce niște necunoscute mari în ecuația asta.
Oricum, decât varianta asta, sunt de preferat niște acumulatori deep cycle cu gel. Experiența mea practică arată că la peste12 ani de utilizare sezonieră, încă rezistă fără probleme.
Dar nu fac descărcări epuizante pentru acumulator, ci îl țin în media de 20% descărcare (20% descărcare, nu 20% capacitate rămasă).
#12
Caiac - Canoe - Canotaj / Re: Canoe solara
Octombrie 04, 2021, 08:31:47 AM
Citat din: bogdanminitehnicus din Octombrie 02, 2021, 12:42:28 PM
Bineinteles a urmat si primul test pe lacul Snagov, din fericire totul a fost ok , motoarele si controllerele lor a functionat ok, desi am fost cam rezervat in privinta lor.

Am avut surpriza neplacuta cand am cerut o un ajutor pentru folosirea unui rampe private de lansare sa mi se ceara 150 ron pentru 6 ore, ulterior am folosit pontonul si rampa betonata celor de la ARTHA PARK https://www.artha.ro/, care pentru un pret mai mult decat decent m-au lasat sa-mi fac toate testele fara sa fiu deranjat.

Lucruri de imbunatatit sunt si probabil vor fi si in continuare, insa am fost surprins placut cand am vazut ca panourile imi produceau undeva la 37,6 Ah la 28.8V, iar viteza de deplasare nu scadea sub 10km cu 2 persoane la bord.
Tot atunci am oprit alimentarea din acumulator si am observat ca ma pot deplasa doar cu energia produsa de panouri, viteza fiind de 7km/h, deci productia solara aproape acopera consumul motoarelor la viteza maxima.

https://www.youtube.com/watch?v=m8968kyHpn0

Super! Ai rezolvat și autonomia deplasării electrice, pentru catamaran. Apropo, topicul "canoei solare" e depășit deja în realizări, ar trebui unul cu catamaranul :)
Vitezele de 10, respectiv 7 km/h numai fotovoltaic instantaneu, sunt cât se poate de decente.
Foarte posibil ca un panou extra, sau un azimut mai favorabil al soarelui, să te ducă la 10 km/h direct din energia instantanee a soarelui. Ceea ce rezolvă la superlativ autonomia catamaranului.
După cum discutam telefonic, mai mult de atât nu este cazul să încerci cu barca aceasta, fiind un maximum de eficiență pentru energia cheltuită în condițiile "hull factor".
Acum felicitări, bucură-te de ea...sau dacă vei dori mai mult, începe un nou proiect cu alte cerințe mai îndrăznețe. Acesta e deja complet rezolvat :)
#13
Veliere / Re: Navigație cu vele clasice
Septembrie 08, 2021, 09:18:48 AM
Imaginea aceasta este ceva inedit, care aduce eleganța clasică în actualitate  :)
Tare aș fi vrut să ne întâlnim pe ape

#14
Un om extraordinar, la care contrastul între valoarea lui și modestia de care dădea dovadă, era uriaș.
Mulți dintre noi l-am cunoscut personal, cu ocazia TID-urilor sau a diverselor acțiuni cu temă nautică organizate an de an.
Sunt de părere că imaginea lui Ivan se va consolida ca simbol, iar fundația va continua aceste acțiuni, prin implicarea lui Teo Frolu, un alt caracter fain, care, deși ca profesie nu are nici o legătură cu domeniul (arhitect, cu 3 promoții înaintea mea), a aderat cu o pasiune incredibilă, folosindu-și resursele pentru a face cunoscut tot palierul nautic tradițional: ambarcațiuni, organizații, marangozi, organizare de acțiuni, cercuri aplicative de copii construind bărci (chapeau bas, Viorel Gheorghe), etc...
Ivan, aici între noi ai fost exact ceea ce ne trebuia, ca să mai fixăm încrederea în neamul ăsta românesc, tot mai sărac în exemple de urmat.
#15
Ești drăguț cu aprecierea subsemnatului  :) . Sunt destul de simplu, noi bărbații nu putem fi bănuiți de cine știe ce profunzime.
Pentru că uneori, da, sunt profund.
alteori însă, sunt proțâțe!
:P