Afişare Mesaje

Aici puteţi vedea mesajele acestui utilizator. Sunt afişate doar mesajele făcute în secţiuni în care aveţi acces.


Mesaje - Florio

Pagini: [1] 2 3 ... 176
1
Cafenea - Discutii generale / Re: Harta rampe lansare ambarcatiuni
« : Aprilie 18, 2019, 11:25:42 pm »
Avem și doua locații din Timișoara pentru lansat ambarcațiuni  ;)

     https://drive.google.com/open?id=1ZfLchBqf9-jffP6wmefanxhOychbXSSb&usp=sharing     

Oltenița, rampă betonată triplă :) . Giurgiu, rampă nebetonată, dar e șantier. În curând se va amenaja port turistic, pe fonduri europene.
Ajută-ne Doamne!  ;D

2
salut,

alta zi, alta intrebare/nelamurire:  am montat motorul si comenzile la distanta singur. Totul este nou, caseta directie, motor, mansa, cablurri. intrebare este : trebuie lubrifiate cablurile noi, sau lasate ca din fabrica? Mi se pare ca merge cam greu si mansa, si volanul.

Fiind proaspăt montate, angrenajele funcționează mai greoi. Nu cred că trebuiesc lubrifiate :)

3
Stitch&Glue / Re: constructia unui catamaran cu vele
« : Aprilie 14, 2019, 09:55:42 am »
Ne pregatim pentru Dunare...

Cum se mai mișcă barca, Iris? Ai avut timp să o testezi un an întreg, cred că deja o cunoști ca pe o nevastă :) .

Treaba cu pregătirea pentru Dunăre e de înțeles, eu chiar acum am mai dat o cheie motorului, să-i aud mersul. Dar la tine e barcă nouă, de ce i-ai dat vopseaua jos?

4
Monococi / Re: Limanu Thassos cu Bavaria 31
« : Aprilie 11, 2019, 09:22:46 pm »
  Florio multumesc pentru info si sugestii, am gasit editia din 2018/2019 Greek Pilot waters a lui Rod Heikell dar nici acolo nu au nivelul de detalii pe care il gasesc la tine :-) 

Păi am bătut toată Egeea de Nord, cum nu cred s-o fi făcut-o alții. Din simplul motiv că am un velier mic și băgăcios, nu ratez nici un golf pe care îl găsesc cât de cât interesant pentru ceva, iar modul meu de a face croazieră nu este pe cuceriri de bifat, ci pe cunoscut și înteles tot ce înseamnă zona în care mă aventurez: relief, obiective, oameni, tot. :)
 De aceea mai scriu câte un jurnal de călătorie, pentru a rămâne în forum datele, apele, adâncimile, curenții, refugiile și tot ce întâlnesc.
E drept că de 3 ani n-am mai apucat să scriu, dar poate până începe sezonul acesta de Egee, găsesc timpul să continui, că am ceva povești de descărcat :) .

  Este vreo sansa sa ne vedem in Constanta in Iunie, ajungi cu barca pe M Neagra ?  Ce program ai pentru vara ?
 Am inceput o tura destul de aglomerata la vapor si cand scriu pe forum scriu cu un ochi pe fereastra, poate mai pierd din detalii. Deplasarea se doreste o deplasare relaxata de placere, minim 7 zile maxin 9-10.

Sunt toate șansele să ne vedem, chiar ar fi păcat să nu :) . Măcar un weekend.
 Dar barca mea va fi în altă parte.

Despre călătoria ta spre Egee, ea poate fi făcută cum spuneam, să nu pară un delivery, ci o vacanță faină.
Îmi place ideea de a ocoli clasicele marine tip Atakoy sau altele hiper-populate. Un meleag îl cunoști cel mai fain dacă te oprești în locurile simple, fără pretenții.
7 zile înseamnă o călătorie rapidă, dar într-un ritm ușor de suportat, cu opriri zilnice și chefuleț în fiece seară. Asta menține tonusul călătoriei :) .
9 zile e mult mai bine! :) (de fapt eu nici nu prea ies pe mare pentru o singură săptămână, că parcă se termină prea repede :D )

P.S.
Oricum, planul de pe țărm și cel de pe apă pot să difere mult, așa că 9 zile ar trebui din start luate ca marjă de vreme nefavorabilă. Mi-ar face plăcere să vin cu tine, doar că nu sunt foarte stăpân pe timpul meu și de aici, rezerva :)

5
Caiac - Canoe - Canotaj / Re: Canoe solara
« : Aprilie 11, 2019, 01:48:18 pm »
si un test de manevrabilitate https://www.youtube.com/watch?v=d7v0vdeOaU0&t=3s

Bogdane, îți funcționează bine barca electrică. Ai avut ceva ambiție să atingi scopul în această idee și ți-a ieșit! :)

6
Caiac - Canoe - Canotaj / Re: Canoe solara
« : Aprilie 11, 2019, 01:47:06 pm »
Pentru cei interesați :
https://m.subito.it/nautica/cat-fotovoltaico-mt-5-5-con-motore-elettrico-novara-292023599.htm

Incredibil, ce realizare și ce preț mic. Panourile acelea pot furniza energie catamaranului în timp real.

Acesta este un avantaj energetic dar un dezavantaj de utilitate la bord. Nu mai rămâne mult loc pentru utilizatori... decât dacă se poate călca pe panouri.

7
Pneumatice-RIB / Re: Stingher 620 + Yamaha 150
« : Aprilie 10, 2019, 07:13:59 am »
Lucruri facute:
Motor - termostate, kit impeller (vai ce chin sa muncesti dupa mecanici atestati :'(), bujii, gresare, skeg guard, carb curatate, anozi sacrificiu, ulei cizma, elice rezerva inox lustruita explempar.
Directie hidraulica - inlocuit caseta mecanica cu Ultraflex HycoOBF 150cp
Motor auxiliar - kit impeller, gresat, curatat carb, reglat, bujii, anod, ulei cizma ... alles gutte
Alimentare benzina - catre motor totul nou (furtun, filtre, para, coliere), schimbat buson rezervor (mai am partea de alimentare, coliere furtun 50mm.....|). Inca nu a ajuns sonda carburant Garmin.
Dus - curatat, schimabat furtun, robinet, para, verificat si recablat pompa.
Pompa de dus - demontata, verificat, recablat, montat + izolatie, furtun, renuntat la filtru ... l-a spart inghetul :-[
Instalatie electrica - 85% schimbata (f multe cabluri oxidate sau subdimensionate). Acum absolut totul functioneaza.
Inlocuit busola defecta cu omoloaga noua
Verificat statie VHF ... neconcludent ... mai trebuie verificata antena/cablu.
Vopsit santina in proportie de 70% ... restul altadata. Am vopsit cu Danboline si sunt impresionat de rezultat 8)
Curatat vopsea antivegetatiava 90%. Asta este o poveste in sine, cu lacrimi, sange si injuraturi grele :'( :-X. Promit sa revin asupra subiectului.
Peridoc - inmatriculat, eliminate franele complet, instalatia electrica perfecta, rulmenti, jante curatate si vopsite. Mai am de dat jos, sablat si zincat suportii/prinderile de role, inlocuit toate surubelele si rolelel.
Trolii peridoc - inlocuit sufa metalica putrezita cu Dyneema SK75 atat pe troliul manual cat si pe cel electric. Acum am 3 trolii electrice trebuie sa ma hotarasc care ramane.
Bimini top - confectionat alt sistem de prindere inox ... trebuie finalizat la cotele stabilite.
Sonar - suport, alimentare ... mai am de tras sonda.
Radio CD - nu i-am facut nimic  ::) :P nici nu vreau
Inmatriculat / Belgia
Prelata barca
Husa motor 150cp. Mai trebuie husa consola si husa motor auxiliar
Suport motor auxiliar - a ajuns la mine, dar inca nu l-am potrivit pe barca, este o splendoare ;D, doar ca este mai greu decat motorul pe care il va sustine ::)


Mai am infiorator de multe de facut, nici nu vreau sa le pun intr-o lista ca ma apuca depresia, speram sa ajung cu dansa de Paste in Grecia, dar cred ca abandonez ideea.

Oho! Barcă faină, motor puternic, să-ți plutească și să te bucure!
Lista asta lungă arată tot atâta entuziasm. Dar e de așteptat, fiindcă forumul a adunat numai oameni din aceștia. :)

Sigur că barca trebuie să funcționeze și să arate perfect. Eu am liste cu lucrări pentru barcă, pentru fiecare din anii trecuți, inclusiv pentru acesta. Anul și lista.
Pe lucrări, arată chiar mai stufos decât a ta ( asta e de încurajare :D ).
Dar fiindcă niciodată nu poți avea barca perfect pregătită (e o axiomă), am privit lucrurile pe priorități:  întâi funcționalitatea, pe urmă confortul și estetica.
Plutește, are motor și vele? Pe apă!
Restul de lucrări, s-a mai reportat de la un an la altul :)

P.S.
Fiindcă am ținut să-i schimb sistemul de direcție (la care am cumpărat din SUA casetă, cablu, tot) și nu a mai fost timp, le-am luat cu mine în vacanță și, într-una din zile, în portul Therma din Samothraki, am executat lucrarea :D
S-a dovedit că și direcția veche a bărcii era impecabilă... dar dacă nebunul le-a vrut schimbate, s-a făcut voia lui. Îți dai seama dacă aș fi amânat plecarea din această cauză, câți nervi mi-aș fi făcut să observ că s-ar fi putut și fără?

8
Monococi / Re: Limanu Thassos cu Bavaria 31
« : Aprilie 09, 2019, 06:26:41 pm »
......................
 Pentru tura din Iunie momentan sunt doar eu si seniorul ar fi 2 locuri libere. Planul scurt de 7 zile ar fi plecare din Limanu 22 dimineata ajuns Rumeli 23 seara -3 zile tracversada Bosfor Marmara-Canakkale- 2 zile pana in Thassos. Eu sunt navigator am concediu 4 luni de zile pentru varianta scurta ma gandesc la o plecare sambata dimineata ca sa se incadreze doritorii in 5 zile de concediu.
.........................

Doritori trebuie să fie, probabil își calculează oamenii, timpul. Că aici suntem toți deficitari: timp liber vs. timp de familie.
De dorit ar fi varianta lungă, 6-7 zile. Varianta scurtă este cam haiducească și arată a job :)

...
 Varianta lunga e plecare pe 20/21 cu oprire la Balcik si poate inca o marina la bulgari  Rumeli - Marmara depinde de vreme o oprire pe Marmarita + Canakkale , o noapte la Samotraki ajungere lin Thassos pe 30 Iunie.
 ...
Ca de obicei sunt deschis la sugestii indicatii venite din partea colegilor care au batut zona,in mod deosebit daca ati avut sau aveti barca la inernat sau in sezon in Thassos sau Sporade. ....

Un traseu echilibrat ar putea fi:  Mangalia-Varna ,  Varna Sozopol,  Sozopol-Rumeli, Rumeli-Marmara (S-V), Marmara-Canakkale , Canakkale-Thassos. Asta pentru 6 zile, cu ultima etapă mai pe repede-înainte :) .
Varianta și mai ok ar fi Canakkale-Kamariotissa (ori Therma), Kamariotissa- Thassos.
7 zile frumoase, cu navigație de 60-70 mile pe zi (cu două excepții), opriri zilnice în porturi, viață lejeră.

Poți face o oprire în Samothraki, dar:
1.N-aș crede să mergi acolo, căci lungești drumul inutil, ocolind Gokceada. Pe sud nu ai port.
2.Pe partea de nord ai porturile Therma și Kamariotissa. În Therma, intrarea este dificilă, dacă ești decis îți pot explica cum și îți pot da traseul făcut de mine la prima incursiune acolo. E deosebit de frumos în Therma, dar tricky. Și nu vrei să lovești barca :)
3. Kamariotissa este un port destul de mic, dar ok. Oricum e mai mare decât Therma. Accesându-l treci prin zona cea mai vântoasă. Dacă nu crezi, trebuie să vezi: grecii au amplasat acolo un parc eolian  :D .   https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,1885.0.html

Pentru  porturile din Samothraki e bine să veniți dinspre est, ocolind Gokceada, altfel puteți avea ”norocul” unor vânturi serioase care crează un curent în jurul insulei, din cauza reliefului înalt. Nu le vreți din prova :)
Iar aceasta înseamnă ocolirea prin est a Gokceadei.

Călătoria este una frumoasă, la bord ar trebui să vină oameni pasionați, chiar dacă au mai puțină experiență practică. Așa și-o pot completa :)


9
Monococi / Re: Limanu Thassos cu Bavaria 31
« : Aprilie 09, 2019, 08:30:20 am »
Ce noroc pe capul meu ca sunt inca la inceput.  Adiq dupa 25 de ani pe mare si 13 de yachting stiu la ce sa ma uit la o barca dar cerintele mele au fost destul de basic, sa incap in cuseta si sa pot sa stau in salon in picioare. Dupa 1998 si sa nu necesite reparatii majore:-))  Asta imi aduce aminte de 2006-2007 cand m-am reapucat de fumat, dar m-am decis sa fumez tigari de foi. M-am dus la un tobacco shop si l-am intrebat care brand e cel mai bun : omu imi spune ca imi recomanda cubanezele, Cohiba si ma intreaba de care vreau. Cand i-am aratat cu degetele zic : cam atat de lunga si sa nu dureze mai mult de o ora ca nu am timp mai sa faca apoplexie, el credea ca are de-a face cu un cunoscator :-) Dar pana la urma am nimerit bine cu Cohiba si la fel de bine si cu Bavaria ( pentru Marea Neagra si Mediterana )

E un criteriu bun. Bavaria este foarte potrivită pentru aceste ape, cu toate impresiile critice pe care le mai au unii, față de brand.

Mulți fac greșeala să suplimenteze efortul de a-și cumpăra barcă, pe criterii de mărime și anduranță extremă, când uzanța lor nu cere nici una nici alta. Așa se ajunge la vise neîndeplinindu-se niciodată.
Uzual ne folosim bărcile aici, în Marea Neagră, Egee. Unii mai ies în câte un an în Ionică sau Adriatică, doar pentru Festivalul de la Veneția și doar cu scop comercial.
În general se cam merge costier, de vacanță.
Pentru cei mai mulți care fac asta, ar fi o greșeală efortul de a-și cumpăra o barcă de traversade oceanice, dacă nici nu întrezăresc când ar avea timpul sau motivația pentru așa ceva.
Eu unul, nu sunt atras deloc în a traversa Atlanticul, un demers plictisitor și cronofag în accepțiunea mea :) . În schimb îmi ies vacanțe superbe între insulele Egeei, cu un minim de barcă de familie, care a făcut excelent traversade de până la 70 mile, mare liberă.
Mai mult de atât nu va fi cazul, fiindcă devine prea greu de suportat de către familie ( doar noi băieții suntem nebuni de a naviga, familiile vor ca măcar pe seară să ajungă la o plajă, la un țărm, etc...). :)

Vreau să spun că Bavaria ta de 10m, va fi o barcă excelentă dacă se adaptează pe minimul necesar al familiei tale. E extrem de manevrabilă, economică la carburant și bine echilibrată, în caz că se mai ridică marea :)

P.S.
Am spus toate astea, în caz că te prinde jocul de ”la mai mare” pe care îl practică băieții, din orgolii :D .
Eu n-am picat niciodată în plasa asta, pe motiv că știu bine cine sunt. Nu am nimic de demonstrat :D

10
Monococi / Re: Limanu Thassos cu Bavaria 31
« : Aprilie 07, 2019, 06:22:17 pm »
Buna ziua dragi colegi forumisti, se fac 8 luni de cand am ajuns cu Galatea la Limanu si deja ma mananca talpile/ chila ?? de un drum inapoi in Grecia. Momentan sunt la vapor planurile sunt pentru o intoarcere acasa pe 1/2 Iunie, dezmortit putin oasele pe Marea Neagra dupa care un voiaj mititel pana spre Thassos. Plecare in jur de 20 Iunie, durata 7-10 zile functie de disponibilitatea eventualilor participanti. Barca este un Bavaria 31 din1999, am adus-o din Lefkada la Limanu in septembrie un voiaj de 12 zile, seaworthy, comfi, in 4 insi ne-am simitit grozav. Pentru tura din Iunie momentan sunt doar eu si seniorul ar fi 2 locuri libere. Planul scurt de 7 zile ar fi plecare din Limanu 22 dimineata ajuns Rumeli 23 seara -3 zile tracversada Bosfor Marmara-Canakkale- 2 zile pana in Thassos. Eu sunt navigator am concediu 4 luni de zile pentru varianta scurta ma gandesc la o plecare sambata dimineata ca sa se incadreze doritorii in 5 zile de concediu. Varianta lunga e plecare pe 20/21 cu oprire la Balcik si poate inca o marina la bulgari  Rumeli - Marmara depinde de vreme o oprire pe Marmarita + Canakkale , o noapte la Samotraki ajungere lin Thassos pe 30 Iunie.
 La turci opriri in marinele Rumeli si Canakkale stiu din voiajul anterior ca te primesc fara sa faci formalitatile de intrare.
 Daca este cineva interesat va rog sa ma contactati pe whatsapp tel 0723466113, internetul este destul de slab la vapor, intru mai greu pe mail. Ca de obicei sunt deschis la sugestii indicatii venite din partea colegilor care au batut zona,in mod deosebit daca ati avut sau aveti barca la inernat sau in sezon in Thassos sau Sporade. As dori ca barca sa ramana in Grecia toata vara si poate gasesc pe cineva care este in perioada respectiva in Egee sa facem echipa.
 Pentru doritori barca este pe apa in marina Limanu daca doresc sa o vada, eventual in Iunie putem sa facem o iesire.doua impreuna sa ne cunoastem

Salut Cristi și voiaj ușor să ai!
Chiar mă întrebam astă toamnă, de ce vrei să aduci barca la Mangalia, când tot marea Egee ar chema-o :) .
Așadar i-a venit vremea să facă drumul întors... ceea ce e foarte bine dealtfel și pentru vara ta și pentru călătoria până acolo, dacă o faci ca pe un drum de vacanță.

În Thassos, eu unul aș opta pentru portul principal, Limenas, fiindcă e cea mai accesibilă cale de a veni la barcă.
Altfel, pe partea opusă a insulei, Limenaria este un port nou amenajat și aerisit.   

P.S.
Vara trecută am dat această sugestie lui Bogdan, când își aducea barca împreună cu Pelicanul. I s-a potrivit așa bine că acolo a rămas :) (Limenaria)
Față de Limenas (Thassos), acesta e mai liniștit și mai puțin agresat turistic.

11
Florio, iti multumesc pentru opinie!
In cazul in care am sa ma decid sa cumpar totusi husa din link-ul postat mai sus, am sa revin cu detalii.
Totusi, iau in calcul si varianta sugerata de tine, de a-mi confectiona una; pentru asta, imi poti spune, te rog, daca poliplanul pe care l-ai folosit se poate lipi (cu ce fel de adeziv?), suda, sau trebuie cusut? Cu privire la croiala materialului, cam cat ar trebui sa las in plus de jur imprejurul conturului barcii?

Poliplanul se termosudează. Fără moarte, cum s-ar spune.
Ei fac asta cu o rolă încălzită la temperatura optimă. Eu n-am termosudat-o, ci am cusut-o simplu, pe centru. Apoi am pus-o pe barcă în poziția firească și am marcat spre tăiere, o linie de jur împrejur, la înălțimea considerată de mine numai bună.
Ulterior am capsat ocheți la marginea de jos și asta fu.
Peste un an am realizat și îmbunătățirea rămasă definitivă: am secționat prelata în doua, la cuplul maestru. Și astfel am prelata din prova și prelata din pupa, fiecare din ele mult mai ușor de manevrat decât întregul, fiindcă deh: barcă mare, prelată mare, greutate covârșitoare.
La tine n-o să fie cazul, deci e mai simplu.

Sunt de acord cu tine, costul prelatei din link e suficient de mic, cât să merite încercarea.
Dacă se va dovedi un material slab cât pentru două-trei întrebuințări, sau dacă nu protejează bine la intemperii, ori dacă se rupe de la soare sau vânt mai tăricel, atunci rămâne la dispoziție metoda cu prelata nemuritoare, din poliplan :) .

În josul bărcii, prelata va fi lăsată cât să îmbrace bine copastia și o porțiune suficientă cât să n-o salte greutatea apei pluviale ce eventual s-ar aduna sus. Adică dacă o ploua torențial, măcar să nu găsești barca plină din cauza unor margini prea mici.
Nu realizez proporțiile bărcii tale ca să o spun concret, în centimetri, dar sunt sigur că vei ști să apreciezi :)

Suces!

12
Husa stationare - ma gandesc sa cumpar husa de stationare din link-ul de mai jos:

https://www.nautica-shop.ro/husa-barca-s

Ce parere aveti? Isi merita banii, este suficient de rezistenta? Este vreun coleg care foloseste acest model?

Interesant produs. Nu știu ce calități are, doar pot bănui că prețul foarte mic nu poate da un produs prea rezistent :) .
Doamne-ajută să mă înșel :) .

Ca alternativă:
Eu am cumpărat poliplan și accesorii de la Polytex, fiindcă acolo am găsit materiale pentru prelate. Am confecționat o husă pe care o am de 10 ani și o să reziste încă 100 :) .
Avantaje:
-Durabilă, extrem, în timp. E prelată ca pentru TIR.
-Impermeabilă 100%
-Rezistentă la factori mecanici:  zgâriere, găurire, etc...
-Rezistentă UV și orice factori atmosferici

Dezavantaje:
-Nu e ușoară. Pentru barca mea (necesar 45 mp), am secționat-o în două bucăți, la cuplul maestru, cu prindere în fermoar. Pentru manevrare și stocare... în două, că e mai facil :)

13
Literatura, muzica, film, arte plastice pe tematica / Ca ei.
« : Aprilie 01, 2019, 04:03:28 pm »
E secțiunea de muzică și am simțit o vibrație puternică de la o melodie. Melodie nu prea e, dar este emoție. Acest refren vibrează puternic în miezul ființei mele, ca un strigăt personal:

https://www.youtube.com/watch?v=VX91upK7Aiw&start_radio=1&list=RDVX91upK7Aiw

P.S.
Arta este ceea ce stârnește emoție. Iar aici emoția capătă anvergura dinamitei. 
Dacă displace, imi cer scuze, prieteni.

14
Intalniri, imprieteniri, pe ape si nu numai / Re: RUMPI
« : Martie 15, 2019, 05:12:33 pm »
Phiuuuu....de câte ori văd o postare aici o deschid prin filare ...ca la loz în plic ,cu inima strânsă sa nu primesc vreo veste proastă
Sper din suflet sa fie bine !

Nu mai fi prăpăstios! :) Băiatul e bine sau foarte bine.
Așa e când dai de fete, mai renunți la bărci, la pescuit, la beții cu băieții...

Treaba e clasică:

Se adună băieții, mai puțin unul:
-Ce e măi, cu Marius, nu vine?
-A, pe Marius n-o să-l mai vedem, a suferit un accident.
-Ce acident?
-Și-a prins degetul într-o verighetă!
:)

15
Motoare / Întreținere motor outboard- impeller, pompă apă
« : Martie 15, 2019, 11:48:39 am »
Salut băieți! Am observat că secțiunea de motoare nu are pentru întreținere, subiecte separate, ușor de reperat la nevoie.
Propun o discuție punctuală, de întreținere, pe tema  sistemului de răcire: impeller, garnituri, tot kit-ul ce înseamnă pompa de apă.

Din ceea ce observ în cartea tehnică a motoarelor outboard, în tabelul de întreținere se specifică schimbarea impeller-ului, la 100 ore de funcționare sau 1 an. 
Evident cele 100 de ore de funcționare vizează uzura, iar cele 12 luni vizează îmbătrânirea materialului.
Aici aș avea ceva de spus: uzura în funcționare e dată desigur, de regimul de turație la care e supus motorul (la barca mea merge mai mult ralanti, 1200-1800 rpm). Iar schimbul la 12 luni nu pare să însemne neapărat îmbătrânirea materialului, fiindcă sunt impellere care stau mai mult de atât numai în depozite :) .
Dar dacă așa spune fabricantul, așa ar trebui să facem (deși mulți bănuim că e destul marketing implicat aici, nu știm exact cât, și nu vrem să riscăm).

Bun, așadar la intervalele acestea, schimbăm impeller-ul. Ce facem însă cu celelalte repere?
Un kit, conține:
-garnitură
- scoică
- placa metal, oglinda
- impeller
- pana
- o-ring
- șuruburi

Toate trebuiesc schimbate anual, sau în funcție de posibilitatea de uzură (ex. o-ringurile, garniturile, impeller-ul)?


Acum experiența proprie (sau Can-can-ul :) ).
Am cumpărat barca cu motor cu tot, iar după 8 ani de folosință, am schimbat impeller-ul. De ce? Fiindcă un mecanic cunoscut din București mi-a spus că nu e cazul să-l schimb dacă nu a dat nici cel mai mic semn că ar ”obosi”. Adică dacă jetul-martor este vânjos, nu e cazul să-mi schimbe impeller-ul.
Nu știu ce vârstă o fi avut impeller-ul când am cumpărat eu barca, dar după 8-9 ani de folosință, i-am zis lui Nea Tase la o revizie, să-mi schimbe și această piesă, dacă tot umblă la cizmă.
S-a dovedit că impeller-ul era în stare perfectă :) .

P.S.
Desigur, a fost schimbat. După încă 2 ani, am senzația că jetul-martor nu mai e ce era. O fi calitatea piesei sau o fi autosugestia mea, nu știu. Cert e că vreau să schimb din nou.
Întrebare: e cazul să schimb doar impeller-ul, sau tot kit-ul?
Sursa întrebării este un film de întreținere (youtube), în care Captain Drew Cavanough, arată că el schimbă tot, la 90 de ore de funcționare. El, personal, nu implică service-ul.
O fi util sau e excesiv?

Pagini: [1] 2 3 ... 176
Forumul CapCompas este gazduit la Hangar Hosting - hosting, email, si cloud