Menu

Afișare mesaje

Această secțiune îți permite să vezi toate mesajele scrise de acest membru. Reține că poți vedea mesajele numai din zonele la care ai acces și tu.

Afișare mesaje Menu

Mesaje - sorinc

#1
Salutari,

Dorim sa mergem in Delta, ca in fiecare an, o saptamana cu cortul.
Am auzit niste zvonuri ca anul asta a devenit mai dificila ca niciodata camparea din cauza aplicarii legii prin care se interzice camparea pe teritoriul RBDD cu exceptia catorva zone (total neinteresante :) special destinate/amenajate acestui scop.
Vizam 3 locuri, inca nu am luat o decizie:
1. Bratul Chilia, undeva pe Ostrovul Tataru
2. Bratul Sf. Ghe., undeva in zona intrarii in Lacul Erenciuc
3. In zona satului de vacanta Rosu
Aveti ceva informatii proaspete despre acest subiect, camparea in Delta, in special in zonele amintite?

Va multumesc!
#2
Este foarte practic tot ce mi-ai spus! Mersi mult de raspuns.
Clar ca le fac detasabile/reglabile.
Trebuie sa le fac de aprox 3.5 - 4m.
Barca are 170 kg, motorul 50 dar vreau sa pot pune in barca si bagaje min 100 kg.
Peridocul are deja 2 glisiere cam de 2.5m grosime 5, latime 12cm.
Oare e suficient daca folosesc si pt astea lungi aceeasi sectiune de 5x12cm si prindere in 2 puncte? Sau mai bine in 3 pcte?
Multumesc.
#3
Salutari,

Trebuie sa modific peridocul pentru noua barca prin adaugarea a doua glisiere.
Glisierele doresc sa le fac din lemn de rasinoase si sa le imbrac in mocheta.
Am 3 (seturi) intrebari:
1. Cu ce ma sfatuiti sa tratez lemnul inainte sa-l imbrac in mocheta?
2. Ce mocheta sa folosesc? Sunt zeci-sute de modele, si habar nu am care ar fi potrivit pentru aceasta aplicatie. Banuiesc ca ceva pt trafic greu, de exterior, sintetic, care sa nu putrezeasca usor, sa nu aiba probleme la scufundarea frecventa in apa si care sa nu retina murdaria, in special nisipul. Cam astea sunt conditiile identificate de mine la prima vedere. Care mocheta indeplineste aceste conditii si unde o gasesc?
3. Cum fixez mocheta de lemn? Cu adeziv si cu capse, doar cu capse? Doar cu adeziv? Ce adeziv? Ce capse?

Va multumesc!
#4
Salupe / Re: Barca noua pentru Yamaha 13.5CP 2t
August 28, 2017, 02:58:27 PM
Multumesc, Black si Alex!
#5
Salut tuturor,
Avand in vedere ca am deschis acest topic, cred ca se cade sa vin si cu un fel de mesaj "de incheiere".
In primul rand doresc sa multumesc tuturor pentru postari. In al doilea rand, vreau sa inchid "bucla" cu rezultatul acestei "trileme".
Noi am ales pana la urma HY 5.0 Fish. Sambata am iesit cu ea in probe pe unul din lacurile de acumulare de pe Olt. Imi cer scuze daca cu probele facute am deranjat cumva pescarii, am incercat sa fac probele departe de ei, in zona cea mai lata a lacului respectiv.
Configuratia "echipamentului" este urmatoarea: barca (170 kg) + motor 15 CP cizma scurta Johnson 4 timpi 2006 (48kg) + benzina (12kg). Total "echipament": 230 kg.
Motorul a fost dotat din fabrica cu elice de 9 pitch cu 3 pale. Anul trecut ni s-a stricat elicea (s-a forfecat cauciucul din interior). Am luat 2 elice Solas cu 3 pale. Arata oarecum diferit fata de cea originala, in sensul ca par dintr-o generatie mai inapoiata din pct de vedere al designului, deci banuiesc ca nu dau acelasi randament cu cea originala.
Conditii meteo pe toata perioada testelor: vant zero, apa oglinda, fara incretituri. Vitezele maxime  prezentate mai jos au fost inregistrate cu acceleratia la maxim.
Testul 1: 4 adulti  + 2 copii = total incarcatura 300 kg. Elice 8 pitch Solas. Intra repede in glisaj. Viteza maxima constanta 28 km/h.
Testul 2: Aceeasi incarcatura, cu elice Solas de 10 pitch. Intra in glisaj in aprox 10-12 secunde. Aceeasi viteza maxima constanta 28 km/h.
Testul 3: Incarcatura 70 kg (o persoana), cu elice Solas de 10 pitch. Viteza maxima atinsa pret de cateva secunde 39 km/h. Viteza maxima constanta 36-37 km/h.
Testul 4: Incarcatura 150 kg (2 persoane), cu elice Solas de 10 pitch. Viteza maxima atinsa pret de cateva secunde 35 km/h. Viteza maxima constanta 34 km/h.
Barca este f spatioasa, f stabila, sta bine in viraje la viteza mazima chiar si doar cu o persoana.
Astept parerile voastre cu privire la aceste teste si vitezele inregistrate.
Raspund cu placere intrebarilor daca exista.
S-auzim de bine!
#6
Stitch&Glue / Re: inca o barca pentru delta
Iulie 26, 2017, 04:24:02 PM
Citat din: diles din Iulie 25, 2017, 08:40:03 AM
buna ziua.barca a fost terminata si testata la apa cu doua motoare de 5 si 20cai,viteza obtinuta fiind de 17k cu 5c doua persoane si 39 cu20c doua persoane 38 cu trei persoane si 45 cu o singura persoana.concluzia ar fi ca suzuki20 are elicea cu pasul prea mic,intra in glisaj instantaneu dar nu are viteza finala buna ma asteptam la mai mult de la el.in schimb barca gliseaza cu motorul de 5,desi nu cu  viteza dorita de mine care ar fi de 20k.barca intra in glisaj foarte usor trecerea se face treptat intre cele doua regimuri de mers fara sa se simta o treapta,prin glisaj eu inteleg ca apa se desprinde curat de oglinda si in spate se formeaza siajul curat specific glisari,cea ce se intampla foarte repede pe la 10k.
Buna Diles,
Felicitari pentru performantele de viteza atinse. Sunt excelente, asta inseamna ca este o barca cum nu se poate mai reusita. Cu 5 "cai frumosi" si doua persoane in barca sa atingi glisarea e deja o performanta, dar sa "prinzi" 17 km/ora, e minunat! Iar 38 km/ora cu 20 CP cu 3 persoane la bord e un vis al oricarui barcagiu!
Sa o stapanesti sanatos si sa-ti aduca cat mai multe momente de fericire!
#7
Citat din: timberland0910 din Mai 15, 2017, 09:20:33 PM
Asa ceva  voi face pentru barca pe care o am in constructie ..va fi de 2.2 m x 1.8 m ..va fi demontabil si pe structura 100% din lemn iar hardtopul va fi din placaj de plop de 4 mm imbracat in fibra de 100 g /m  la exterior si 3 maini de epoxy la interior...structura o voi face din lemn pt ca am gandit sa pot inchide lateralele si fata spate cu tesatura acrilica impermeabila pe timp de vreme rea si noaptea pentru dormit
Salut Timberland,
Ce tesatura acrilica ai gasit? Unde? Eu as vrea sa-mi amenajez un coviltir demontabil pe structura de arcade de bete de fibra de sticla (de cort) dintr-o copastie in alta. Ma intereseaza un material usor, eventual relativ impermeabil, dar sa nu faca mare efect de sera sub el, sa umbreasca bine. Ar fi bun un material cum se foloseste la umbrelele de soare de terasa, dar sa nu depaseasca 200 gr/mp.
Imi poti da ceva sugestii legate de acest subiect?
Multumesc.
#8
Buna ziua,

Intr-o luna urmeaza sa primim barca din subiect. Ca dimensiuni are 4.95m x 1.70m si 170kg.
Doresc sa construiesc un compartiment in interiorul barcii pe partea dreapta, cat mai asemanator cu cel de pe partea stanga. In felul asta va ramane un "culoar" de podea, central, de latime aprox 80 cm. Lungimea respectivului compartiment este 148cm, latime 29, inaltime 32. Acel culoar central, vreau la nevoie sa-l acopar cu 2 placi detasabile, in partea dinspre pupa placile se sprijina pe bancheta centrala, iar spre prova ma gandesc sa prind de compartimentul prova, pe peretele lui vertical niste latisori de sprijin (de lemn), cu prindere mecanica fixa (surub + piulita), pe care aceste placi sa se aseze, iar forma finala sa fie un deck intr-un singur plan, care acopera aprox jumatate din barca.
Practic in felul asta contruiesc un "platou" pe care sa pun un cort 2 seconds de 2 pers de la Decathlon. Distanta intre peretele vertical al compartimentului prova si bancheta centrala este de 97 cm.
Doresc ca toata aceasta amenajare sa fie cat mai usoara in greutate, dar suficient de rezistenta pt scopul declarat mai sus.
Ca solutie constructiva m-am gandit ca pentru compartimentul de pe dreapta sa folosesc placaj de plop. Pe fundul barcii sa aplic prin LIPIRE un latisor de lemn cu profil L in sectiune, iar prinderea de acesta a placajului (preretele vertical al compartimentului) sa o fac cu holzsuruburi. De asemenea si peretele vertical al acestui compartiment dores sa-l prind de compartimentul prova printr-o solutie identica (latisor in profil L). Nu doresc sa gauresc fundul dublu al barcii, ci doar peretii verticali interiori daca este cazul.
Fiind din Brasov doresc sa folosesc materiale de la Holver daca e posibil, intrucat Welde nu imi este la indemana.
Rog pe cei cunoscatori sa-mi sugereze ce tip de placaj de plop sa folosesc, ce grosime (am vazut ca la Welde este specificat pe forum un placaj cu incleiere AW100 cu rezistenta sporita la umiditate, deci as vrea sa stiu daca exista un astfeld e echivalent la Holver).
As folosi chiar si placi de lemn de rasinoase de la Hornbach cu grosime de 18-20mm, insa poate macar pentru compartiment ma gandesc ca pot gasi placaj cu rezistenta suficienta, dar cu greutate totala mai mica.
Pot gasi undeva greutatile specifice pe mp ale placajelor de diferite grosimi de la Holver? Banuiesc ca un telefon acolo ar rezolva problema, dar inainte sa intreb as vrea sa stiu ce grosimi imi sugerati pt aceasta constructie.
Va atasez o poza cu viitoarea barca pentru a intelege mai usor aceasta "poveste incalcita".
(In poza este o alta barca, dar modelul actual al HY 5.0 pe care o achizitionam este identic cu aceasta poza).
Astept cu nerabdare sugestiile si intrebarile voastre!
Multumesc.

#9
Salupe / Re: Barca noua pentru Yamaha 13.5CP 2t
Iulie 21, 2017, 12:41:09 PM
Buna ziuamarinei,

Unde as putea gasi material textil pentru realizarea unui coviltir pentru barca? Ma intereseaza in primul rand sa nu creeze efect de sera, sa fie un material relativ usor (max 200 gr/mp), rezistent, si daca se poate cat-de-cat impermeabil, si la un pret decent.

Multumesc.

Citat din: ziuamarinei din Februarie 07, 2017, 06:30:19 PM
Salut Sorine,
Referitor la spatiul de dormit eu vad doua variante:
Am inteles ca barcii vrei sa-i confectionezi un castdeck tu pescuind preponderent la rapitor. De aici trag concluzia ca ai nevoie ca spatiul din prova sa fie liber pe perioada pescuitului.
Prima varianta ar fi modelul de cort sau softtop, asemanator cu cel de pe barca mea, sau cum vor colegii sa-l boteze.
Avantaje: se intinde perfect peste copastie, nu ai nici o picatura de apa de la ploaie la interior, poate fi utilizat tot spatiul pt dormit pt doua pesoane normale ca inaltime si greutate si pt mici bagaje puse pe langa copastie, ai acces in permaneneta la bagajele de sub castdeck chiar daca este intins.
Dezavantaje: costul destul de ridicat (in regie proprie ma costat in jur de 250 Euro plus), timp pierdut cu adunarea materialelor la preturi umane nu aberatii de genul 2000 ron plus, pt un cadru de inox in doua arce si o prelata croita in ateliere "specializate", in fiecare dimineata trebuie strans si mai sare cate o capsa ori un dinte de la fermoare etc, e cam inestetic modul de strangere, te incomodeaza la prova in eventualitatea montarii pe viitor a unui electric sau unui winch.
electric.
A doua varianta pt care eu as opta ar fi un cort de doua persoane de la Decathlon http://www.decathlon.ro/p/8347885_cort-2-seconds-easy-2-persoane-albastru.html?search_query=cort&results=67#/17-235-_.
Avantaje: avand castdeckul nu vei dormi direct pe paiol, apa de ploaie avand unde sa se scurga, am un cort similar in garaj de trei persoane si garantat dureaza doua secunde la intindere si strangere fata de 15 min in varianta de mai sus. Cortul are o zona pe care calci si o sfoara de care tragi, apoi cortul se strange practic singur avand un sistem de ghidare a structurii interioare, forma buna de depozitare, greutate mult mai mica decat varianta de mai sus, e mult mai ieftin si eviti timpul pierdut cu confectionarea celui de mai sus. O sa poti utiliza pt pescuit la spinning toata suprafata din prova, materiale bune durabile (il folosesc de cinci ani si e ca nou), are aerisiri si eviti condensul plus plase de tantari.
Dezvantajele: dupa ce intinzi cortul nu prea mai ai acces la bagajele de sub castdeck, nu vei utiliza 100% spatiul din prova si e cam incomod de dormit pt cei mai corpolenti sau care dorm in pozitii de yoga (cazul meu).

Eu am gandit barca initial pentru stationar in ideea ca intind azi cortul si-l strang dupa trei zile dar acum in ultimii ani pescuind 90% la rapitor si in reprize scurte si dese il folosesc numai in Delta cand plec la crap.
Trebuie sa masori cu atentie barca si spatiul din prova sa poti lua si a doua varianta in calcul. Eu daca reusesc sa imi rezolv niste probleme administrative si o sa am timp si fonduri pt bricolat a doua barca, o tabla de 4,30m cu un suzuki de 20 HP lean burn, puntata in stilul bassboat-urilor prova si pupa am sa optez pt cortul de mai sus.
Am avut in vedere in trecut si varianta de cort de crap cu pat incorporat dar mi se pare greu de strans si e si destul de greu ca ansamblu plus spatiu mare de depozitare in barca. La aceasta concluzie am ajuns dupa ce am folosit timp de sase ani un cort de mal de la Senzor Navigator II plus pat si fotoliu, bune, calitative si comode dar cam voluminoase, grele si pierdeam timp cu stransul sau intinsul. Nu mai zic ca ma apuca dracii cand era vorba sa ma reloc cu pescuitul in alta zona
Ca sa nu fiu inteles gresit , ce am scris mai sus este doar parerea mea rezultata din timpul petrecut la pescuit si nu sunt solutii finale. Fiecare adopta solutia buna pentru el, am vrut numai sa prezint cu avantaje si dezavantaje ambele solutii.
#10
Salut Valeriu (28),
Ai achizitionat Romcraftul 480? Ai mers pe varianta R?
Ai pus-o pe apa? Pana la urma la ce motorizare te-ai oprit?
Teste de viteza? Ce ne poti spune?
Multumesc.
#11
Multumesc Alex1958.
Intradevar din Google Maps - Satellite view, acel punct pare singurul cu probleme, accesul dinspre sud in Lacul Lung pe canalul Dovnica pare cam astupat.
Asa voi face, in preajma plecarii voi intreba localnicii.
#12
Multumesc de raspunsuri!
Din postarile voastre mi-am dat seama ca am uitat sa mentionez un aspect foarte important. Barca cu care ma deplasez este o barca deschisa de 5m lungime si 1,7 latime (gen Romcraft 500), cu pescaj mic, cu 15CP, deci nu prea sunt deranjat de restrictiile de viteza. In aceste conditii e ok traseul descris de mine, sau e musai ca din Crisan sa merg spre Mila, si apoi Lopatna? In aceasta din urma varianta nu mai am avantajul unui traseu mai scurt, dimpotriva, devine mai lung decat cel din Tulcea pe Chilia.
#13
Buna ziua tuturor,

Am studiat putin Google Maps si am constatat ca pt a ajunge cu barca pana pe bratul Cernovca cel mai scurt traseu pare cel cu plecare din Murighiol, Uzlina, Canal Litcov, apoi la un moment dat stanga spre Crisan pe langa lacul Obretinul Mic si canalul ne scoate in bratul Sulina la intrare in Crisan, apoi intrat pe Dunarea veche spre nord-est, iar la un moment dat se face un canal la stanga pe directia N (putin spre NNE), care duce spre lacul Merhei, lasand lacul Sfistofca pe stanga si traversand lacul Lung de la S la N. Dupa intrarea in lacul Merhei se apuca pe directia NE, iar din acel buzunar de NE al Lacului (nu stiu cum ii spune), este un canal pe directia NNE care da in bratul Cernovca, nu departe de Periprava. Acest traseu are aprox 53 km conform masuratorilor facute in Google Maps, versus 71 km cat are traseul cu plecare din Tulcea, pe Garla Periteasca (canal Mila 35), si apoi in aval pe bratul Chilia, pana in acelasi punct.
Cunoasteti acest traseu descris mai sus cu plecare din Murighiol? Este navigabil in conditii de nivel scazut al Dunarii pe tot parcursul? Exista zone cu vegetatie care sa puna probleme unei barci cu bagaje? Exista plauri care pot fi imprevizibili in obturarea traseului descris mai sus?
Exista si alte trasee de luat in calcul in deplasarea cu barca de la soseaua Tulcea-Murighiol spre Cernovca?

Va multumesc!
#14
Iti multumesc Bogdan (Tox) pentru postare. Informatiile postate de tine imi sunt foarte utile.
Peste aprox 2 saptamani, prietenul meu cu care doresc sa fac investitia va avea ocazia sa testeze BlackSea si sper ca si Romcraft.
Daca norocul ne surade si vor fi echipate cu 20 CP, cu atat mai bine, va fi exact testul de care avem nevoie!
Va voi tine la curent!
#15
Multumesc Marius pentru invitatia adresata prietenului tau Bogdan.
Astept cu interes postarea lui, si cine stie, daca am noroc poate pune si cateva poze  :).