Afişare Mesaje

Aici puteţi vedea mesajele acestui utilizator. Sunt afişate doar mesajele făcute în secţiuni în care aveţi acces.


Mesaje - bobinuta

Pagini: [1] 2 3 ... 11
1
Stitch&Glue / Re: inca o barca pentru delta 2
« : Octombrie 22, 2018, 04:20:43 pm »
Diles, felicitari pentru realizarea barcii, mie imi place ca design si profil, desi nu sunt vreun cunoscator in domeniu. Personal, cred ca as fi ales sa o piturez in doua culori, probabil ceva alb cu o nuanta de albastru inchis sau rosu .
Si poate i-as mai fi adaugat niste zone antiderapante.
Nu am retinut exact dimensiunile, dar pare destul de incapatoare dupa pozele postate de tine!
Inca odata, felicitari si sa te bucuri de ea!
Daca mai scoti si alte design-uri, sunt curios sa le vad!

Bafta la proiecte, fir intins si ape linistite !
Cezar

2
Salupe / Re: Salupa cabinata pentru Delta/Dunare
« : Octombrie 21, 2018, 04:38:51 pm »
Multumesc pentru raspunsuri ! Pare o copie dupa Quicksilver Cabin 555 care cred ca se fabrica tot in Polonia . M-ar fi interesat daca e o barca solida in comparatie cu gama Quicksilver Cabin .
Pentru Zodiac, sau altii care s-ar putea sa-i intereseze:
Citat din: Mihai Ioan Liviu
"(Vand) Quicksilver 420 cabin an 2003 cu motor mercury 40 cp 2 T cu trim electohidraulic si peridoc.



Anunt OLX aici, pagina FB aici .

3
Veliere / Re: Povestea unui om si a unei barci
« : Octombrie 21, 2018, 10:05:32 am »
https://www.bluewaterclub.ro/blog/povestea-unei-b%C4%83rci-i-virusul-jules-verne

Multumim pentru link, dl. Tudor ! Extraordinara realizarea !
Am avut curiozitatea de "a sapa" un pic si de a vedea despre cine este vorba, pentru ca nu cunosteam nici personajul si nici extraordinara sa realizare, iahtul "Doamna Ana". Spre marele meu regret, nu voi ajunge curand la Limanu, dar daca il veti intalni, va rog sa-i transmiteti toata admiratia si de asemenea, curiozitatea pe care mi-a starnit-o povestea dumnealui si a iahtului pe care l-a realizat!

Interesant e ca nu a fost prea cunoscuta, desi vad ca Florio povesteste despre o discutie cu scriitorul Alfred Neagu, inca din 2012:

Citat din: Florio
In discutie cu scriitorul Alfred Neagu (care a terminat 99% din yachtul sau in 20 de ani) , am sesizat ca desi barca arata ca o bijuterie, exista un mic regret de tipul : "Daca incepeam acum , pe alt proiect mergeam... " .
Aceasta experienta este demna de luat in seama si pentru perioada lunga in care s-a lucrat, pentru frumusetea lucraturii manuale dar si pentru pretul final la care s-a ajuns; pret de care ar cumpara astazi doua veliere moderne de 40-45 picioare . A fost un vis frumos, a devenit o barca frumoasa. Dar timpul si costurile sunt mari.

Totusi, nu ma pot abtine sa nu mentionez o informatie extrasa din reportajul ProTV:
"Aceasta pasiune nebuna i-a adus insa si divortul" (index de timp 1:27 in cadrul aceluiasi videoclip). De asemenea, e bine de retinut ca dl. Neagu "a investit tot ce a castigat" in ambarcatiunea asta, ca motorul a costat 20.000 EUR, catargul l-a cumparat cu 10.000 EUR, iar pretul per total a fost intre 200.000 si 500.000 EUR (preturi precizate in reportajele de mai jos).

Mai jos, iata cateva link-uri conexate :

1. Articol Evenimentul Zilei, autor: Anca Simionescu 31 iulie 2013:
Traducătorul "Shogun"-ului a construit un iaht în 30 de ani

2. Reportaj + Video TVR1 9 August 2013
România Optimistă: Scriitorul care a construit o barcă pentru copiii care n-au văzut niciodată marea

2.1 Backup Youtube clip video TVR1Scriitorul Alfred Neagu si iahtul Doamna Ana

3. Articol Adevarul.ro, autor: Andrei Aştefănesei, 21 mai 2014
Exemplu de răbdare şi pricepere: iaht construit timp de 30 de ani într-o magazie de lângă Bucureşti

4. Articol + video - Stirile ProTV, publicat cu aproximatie in iunie 2014:
"Unii si-au facut vile, eu mi-am facut barca". Cum arata iahtul “Doamna Ana” pe care un bucurestean l-a construit in 3 decenii

4.1 Backup Youtube: Cum arata iahtul Doamna Ana

Dimensiunile si echiparea iahtului "Doamna Ana"
(sursa: Evenimentul Zilei):
- lungime până la oglindă - 12,10 m;
- lungime totală 13,60m;
- greutate barcă fără derivor 9 tone;
- greutate derivor 4,5 tone.
- motor Volvo Penta inbord MD22P, 60 HP, nou;
- transmisie Z drive, elice 3 pale;
- catarg Selden RB 260/136, cârmă transmisie hidraulică.
- aparatură navigaţie RayMarine;
- radar; ploter; radiotelefon, pilot automat; 2 GPS-uri pentru ploter şi pilot automat;
- senzori de adâncime, viteză şi direcţia vântului, loch;
- lumini de poziţie; camere video punte;
- rezervoare de apă 700 litri, rezervoare combustibil 700 litri;
- ladă frigorifică; hidrofoare, pompe santină; pompă duş;
- wc Jabsco;
- cabestane harken;
- cabestan electric ancoră.

Foto (sursa: metropotam.ro )




Cateva cuvinte pe scurt despre dl. Alfred Neagu, pentru cei care (ca si mine pana azi dimineata!) nu stiau despre cine este vorba.
Informatii preluate de pe Internet.



Adevarul.ro
- scriitor, editor si traducator, s-a apucat când avea 44 de ani şi era visul său la care nu a renunţat nicio clipă. Radu Tudorn, autorul romanelor de mare success „Un port la răsărit“ (1941) şi „Toate pînzele sus“! (1954), i-a fost un prieten apropiat şi, înainte să moară, în 1992, i-a scris o scrisoare prin care îl îndemna să îşi ducă visul mai departe şi să îşi vadă la apă iahtul.
Alfred Neagu a lucrat 20 de ani ca jurnalist la Agerpres, agenţia de ştiri naţională de stat. „Am fost unul dintre cei cinci jurnalişti care îl însoţeau pe Ceauşescu în vizite. Din acea agenţie nu ieşea nimeni la pensie. Am reuşit să mă retrag cu greu, aducând un dosar medical imens. Numai aşa am putut ieşi la pensie, altfel nu“, rememorează perioada sa de jurnalist.
Alfred Neagu a tradus în română scrieri celebre despre mare: "Insulele lui Thomas Hudson" de Ernest Hemingway, „Căpitanii curajoşi" şi toate nuvelele de călătorii ale lui Jack London. Tot el a tradus şi celebrele romane „Shogun", „Thai-Pan", „Nobila Casa" si „Gai Gin" de James Clawell. Este co-autor al lucrarii „Dialogul omului cu marea" si autor a numeroase articole de specialitate.

Evenimentul Zilei:
- co-autorul lucrării "Dialogul omului cu marea" şi traducătorul unor scrieri celebre: "Insulele lui Thomas Hudson" de Ernest Hemingway, "Căpitanii curajoşi" de Kipling, romanele "Shogun", "Tai-Pan", "Nobila Casă" şi "Gai Gin" de James Clavell .

4
Veliere / Re: Veliere cu derivor mobil
« : Octombrie 20, 2018, 09:27:27 pm »
Multumesc, de info, dar ...nu ma voi baga in ‘declaratii false’ ...
Nu stiu despre ce vorbesti, ca n-a precizat nimeni ca ar fi vorba de vreun fals...
In fine, fiecare cu ale lui.
Bafta!


5
Veliere / Re: Veliere cu derivor mobil
« : Octombrie 20, 2018, 09:06:40 pm »
Salut Bluewave!
d-nilor, imi cer scuze ca intervin ...  dar la organul fiscal va prezentati cu "contractul de vanzare cumparare".
Corect.
iar daca s-a cumparat un velier ( ca asa scrie in contract ), cum declarati voi "barca cu motor" ?
Printr-o declaratie!  8) ;)
Sunt sigur ca unii dintre colegii vechi si cu experienta iti vor povesti. Daca vrei, o pot face si eu, dar e mai mult de acoperit si atunci, la telefon ar fi mai simplu.


6
Feedback despre forum / Re: Redimensionare poze
« : Octombrie 20, 2018, 08:56:59 pm »
Eu pana acum am upgradat de mai multe ori pachetul de hosting, dar am si eu limitele mele. Cu toate astea, cum am dus singur forumul 8 ani, am sa-l duc in continuare tot singur. Daca vor fi in continuare probleme, am sa fac un efort si voi upgrada din nou.
[...] Forumul ramane ca si pana acum, liber de reclama si fara pretentia de a contribui cineva ceva financiar.
Salut Vali,
Pozitia ta in raport cu contributiile, e de inteles  ;) Si eu am aceasi optica.
Dar ceea ce a sugerat Timberland n-ar fi chiar rau:

[...] Se mai pot face stegulete,tricouri,sepci cu CapCompas , pe care sa le cumparam pt sprijinirea forumului ...au facut altii pe Facebook si functioneaza ..eu as cumpara si stegulet pt barca si tricouri si sepci la toata familia ...pic cu pic se aduna
Si eu as cumpara astfel de obiecte, chiar daca nu am barca momentan :)
Referitor la poze, daca voi fi nevoit sa incarc vreuna direct pe forum, voi proceda dupa cum ai mentionat !

Toate cele bune,
Cezar

7
Veliere / Re: Veliere cu derivor mobil
« : Octombrie 20, 2018, 08:02:19 pm »
Din ce imi zici tu inteleg ca prima data ma duc la financiar si apoi la capitanie ? E ca la auto ?
Exact!  8)
Asta rezulta si din enuntul Art.20 (sau, dupa caz, Art.46) din Ordinul nr. 1079/2014.
Vezi cu precadere litera e):
Citat din: Ordinul nr. 1079/2014
e) dovada înregistrării fiscale a ambarcațiunii de agrement prin vizarea fișei pentru înscriere de către organul fiscal teritorial competent din România sau dovada scutirii de la plata impozitului, după caz;

Si ... foloseste cu incredere optiunea pe care colegul black ti-a recomandat-o !  ;) :)

(Later edit, 20:04): raspunsul lui Vali a venit in timp ce eu il editam pe-al meu.
Si m-am convins ca are dreptate.  :)  Din fericire, dupa cum vezi, se poate si fara bani multi, cu conditia sa intelegi ce trebuie sa faci  ;)

8
Feedback despre forum / Re: Redimensionare poze
« : Octombrie 20, 2018, 07:44:04 pm »
Buna seara,
Cu permisiunea administratorilor, as indrazni sa sugerez colegilor care posteaza poze in mod frecvent sa incerce si stocarea acestora in spatiul oferit GRATUIT de diversele servicii specializate pe photosharing, precum Flickr (1TB), Imgur (nelimitat, dar nu mai mult de 50 poze/ora), Photobucket (2GB), Irista (15GB), Apple iCloud (5GB ptr utilizatorii de dispozitive Apple), Google Photos (nelimitat, dar numai ptr poze cu rezolutie maxima de 16Mpx), Dropbox (2GB).
Se mai pot incerca site-urile asemanatoare Snapfish, Shutterfly, Tinypic, DeviantArt, ba chiar si Facebook (desi aici, pozele sunt redimensionate automat si nu raman la rezolutia maxima originala).
De asemenea, eu am mai folosit Mediafire, unde va puteti face chiar mai multe conturi separate, fiecare oferind un spatiu de stocare de 10GB (conditia necesara este de a intra macar o data pe luna in cont, altfel se va considera inactiv si se va sterge).

Un avantaj evident al folosirii acestui tip de servicii este faptul ca ofera link-uri directe de accesare a pozelor postate, acestea putand fi partajate catre Web (sharing) doar prin simpla preluare a link-ului aferent si publicarea acestuia in cadrul articolului pe care il scrieti. Asta inseamna ca pozele respective vor deveni vizibile pentru oricine acceseaza articolele in care au fost incluse (prin contrast cu situatia in care atunci cand erau incarcate pe forum, acestea se puteau vizualiza doar de catre utilizatorii logati).

Pentru cei cu mai multa "dare de mana", exista si alternativa serviciilor platite. Cele mai multe dintre site-urile de mai sus ofera astfel de servicii, pentru care daca platiti, obtineti mult mai mult spatiu de stocare. Cred ca cel mai popular din acest punct de vedere este binecunoscutul SmugMug.

O alta alternativa este cea a utilizarii propriilor dispozitive de stocare, cum ar fi cei care detin NAS-uri, servere personale sau alte dispozitive asemanatoare. Eu de exemplu, folosesc propriul server, pe care am alocat pozelor pe care le public online un spatiu de aprox. 10GB, mai mult decat suficient deocamdata.

O alta informatie utila multora, ar fi un soft cu care sa poata modifica rapid dimensiunea pozelor postate. Desi pentru prelucrari serioase folosesc softuri dedicate (printre altele, de exemplu Adobe Photoshop sau GIMP-ul provenit din lumea open-source), in mod curent, pentru poze nepretentioase, folosesc aplicatia gratuita IrfanView, care mi s-a parut extrem de cuprinzatoare pentru necesitatile oricarui utilizator fara pretentii deosebite.

In speranta ca prin informatiile comunicate, userii vor putea decongestiona spatiul aferat forumului, va urez un week-end cat mai placut si bafta in tot ce va doriti !

Cu bine,
Cezar

9
Veliere / Re: Veliere cu derivor mobil
« : Octombrie 19, 2018, 11:12:47 pm »
Cu trei ani în urma am ieșit din tara la Mangalia cu o lotca ne inmatriculata, fără sa trec pe la capitanie, am fost doar la poliția de frontiera, unde le-am spus ca e o barca mai mica de 7m. Mi-au cerut actele barcii și permisul
Foarte buna mentiunea si de asemenea, foarte interesant blogul dvs.! Mi-au placut pozele si voi reveni in vizita pentru a citi mai multe articole. Exact asta mi-au transmis si mie cei de la Capitania Mangalia - faptul ca ei nu ma pot opri sa ies din apele teritoriale romanesti atat timp cat utilizez o ambarcatiune neinmatriculabila, dar ca pentru asta trebuie sa inchei formalitatile aferente cu Politia de Frontiera.

@bobinuta: Art. 20 din OM 1079 se refera la acordarea dreptului de pavilion si inmatricularea in registrul matricol. Nu se acorda dreptul de pavilion fara inmatriculare.
[...]
Iar litera g se refera la actul original al unei barci aduse de afara: daca a fost inmatriculata, se cere radierea, iar daca nu trebuia inmatriculata in tara respectiva (de origine), se cere declaratia notariala.

In ambele cazuri (inmatriculare sau inscriere) se cere dovada inregistrarii fiscale, conform literei e din art. 20, respectiv 46. 
Salut Vali,
Formularea literei g) e destul de ambigua.
Asadar, conform propriilor noastre legi, desi pot detine o ambarcatiune neinmatriculabila, ca sa pot obtine dreptul de arborare al pavilionului roman, trebuie totusi s-o inmatriculez. Si ca sa fac asta, trebuie s-o inregistrez la fisc, de unde decurg taxe (pentru ca nu intra la scutiri).
Faina treaba, futu-i  >:(

Ce n-am reusit inca sa documentez - si pentru care rog sprijin din partea ta sau a colegilor cu experienta - este mecanismul legal prin care poti parasi apele teritoriale romanesti cu o ambarcatiune neinmatriculata - asa cum colegul "deltasub" a mentionat si cum de altfel chiar Capitania Mangalia mi-a confirmat (telefonic) ca o pot face.
Intreb asta, deoarece nu am studiat legile aferente.

Spre exemplu, la inceputul convorbirii, mi-au spus ca nu pot parasi apele teritoriale romanesti fara sa prezint un pavilion.
Dreptul de arborare al pavilionului romanesc revine unei ambarcatiuni inmatriculate, asta e (acum) clar.  Din cele doua conditii de mai sus, ar rezulta ca daca nu am ambarcatiunea inmatriculata, nu pot pleca la bulgari (ca exemplu).
Totusi, exceptii practice exista - a se vedea cea mentionata de colegul "deltasub", dar nu e singura.

Care sunt regulile clare ?
Multumesc !

10
Veliere / Re: Veliere cu derivor mobil
« : Octombrie 19, 2018, 09:45:52 pm »
Ideea e dacă în absența acestei permisiuni de ieșire, ai voie să pleci :) .
Întrebarea nu e fără rost, fiindcă legile și interpretările lor, se schimbă mai des decât oja unei blonde.
Salut Florio,
Raspunsul a fost intr-o romana neaosa si imi pare rau ca nu l-am stocat audio.
Conform discutiei purtate cu cei de la Capitanie, raspunsul e afirmativ - da, ai voie sa pleci, in sensul in care ei nu-ti pot interzice acest lucru - cu mentiunile exprese pe care le-am pomenit deja ca 1) trebuie sa treci pe la ei cu documentele cerute la Art.46 din Ord.1079/2014  pentru inscrierea barcazului in registrul de evidenta si 2) sa rezolvi formalitatile cu Politia de Frontiera (dupa cum ai intarit si tu mai jos).

Acum înapoi la discuția noastră, dialogul cu Poliția de Frontieră trebuie purtat oricum, fiindcă oamenii supraveghează apele de graniță, te văd și trebuie să știe cine ești.

hello, pai daca tot te-ai "imprietenit" cu ei , ce presupune inregistrarea unei ambarcatiuni ? ( hartii, bani, verificari , chestii ... ).
Salut,
N-am nici o intentie in a te jigni, dar avand in vedere experienta ta sunt convins ca iti place umorul subtil, pe care de altfel, il apreciez.
Dupa cum ai observat, pe mine m-a interesat sa aflu doar daca iesirea din apele teritoriale romanesti catre o alta destinatie (fara a depasi conditiile impuse de clasa inscrisa pe permis) e conditionata sau nu de inmatricularea barcii (atat timp cat aceasta face parte din categoria celor neinmatriculabile, respectiv cu lungimea mai mica sau egala cu 7m).

Toate bune,
Cezar

11
Veliere / Re: Veliere cu derivor mobil
« : Octombrie 19, 2018, 03:02:07 pm »
(Later edit, 20.10.2018, h20.07):
Corectez aceasta postare, intrucat am facut niste erori de interpretare a documentelor legislative si nu doresc ca cei care vor citi mai departe sa fie informati eronat. Voi folosi culoarea portocaliu pentru a evidentia greselile. Imi cer scuze pentru acestea si le multumesc tuturor colegilor care m-au ajutat sa inteleg cum stau lucrurile dpdv legal !

Salutare!

Referitor la urmatoarele, tocmai am avut o discutie clara cu cei de la Capitania Mangalia:
Conform art. 468 alin. 1 si 2 din codul fiscal, in Ro datoreaza impozit numai mijloacele de transport inmatriculate sau inregistrate in tara noastra.

Salut Vali !
[...] Vrei sa spui ca daca *DOAR* inregistrez (nu inmatriculez) ambarcatiunea (fie ea care o fi) la Capitanie, atunci trebuie sa platesc impozit la fisc ?!

Nu prea e nici o diferenta intre inmatriculare si inregistrare. Vezi https://lege5.ro/Gratuit/gqydcnruha/ordinul-nr-1079-2014-pentru-stabilirea-procedurilor-privind-evidenta-si-inmatricularea-ambarcatiunilor-de-agrement-conditiile-tehnice-si-incadrarea-cu-personal-navigant-a-acestora-si-avizarea-operator/6

Art 20 (1) lit e comparat cu art 46 (1) lit e. Se declara la fisc in ambele cazuri.

OK. Raspunsul pe scurt e ca *NU* se declara la fisc decat daca e necesar.
Sa vedem mai departe.
Am recitit articolele respective din Ordinul 1079/2014. Diferenta dintre procedura de inmatriculare si inregistrare nu prea exista, dar exista exceptarea de la procedurile respective, data de prevederile literei g) valabila pentru ambele articole :

g) documentul emis de autoritatea competentă a statului în care ambarcațiunea de agrement a fost înmatriculată/înscrisă anterior, care atestă radierea ori scoaterea din evidențe a ambarcațiunii de agrement, sau declarația notarială pe propria răspundere care să conțină datele de identificare ale ambarcațiunii de agrement și care să ateste faptul că acest tip de ambarcațiune nu se înmatriculează/înscrie în statul respectiv, după caz.

Mai pe romaneste, daca ambarcatiunea are o lungime de pana in 7m (si astfel, nu e obligatoriu sa fie inmatriculata sau inregistrata), se poate obtine dreptul de arborare al pavilionului romanesc, prezentand actele ambarcatiunii, din care sa reiasa si lungimea acesteia. Cei de la Capitanie vor lua cunostiinta de acest fapt si ca atare, se poate arbora pavilionul romanesc si se poate si inregistra ambarcatiunea, fara sa fie nevoie de plata vreunui impozit la fisc !

Raspunsul Capitaniei Mangalia a fost ca avand obtinut astfel dreptul de arborare al pavilionului romanesc, se poate circula si in afara apelor teritoriale romanesti, conform reglementarilor internationale. Singura operatiune pe care Capitania nu o poate face in aceasta situatie este acordarea permisiunii de iesire - tocmai datorita faptului ca au de a face cu o ambarcatiune neinmatriculabila (dar inregistrabila conform exceptiei oferite de prevederile literei g ) - si ca atare, care nu face obiectul acordarii permisiunii de iesire.
Din motive de siguranta a navigatiei, ramane totusi valabila obligatia skipperului de a raporta Capitaniei intentia de parasire a incintei de la Limanu (spre exemplu), catre Politia de Frontiera, in vederea intocmirii formalitatilor aferente parasirii apelor teritoriale romanesti.

In acest punct, sunt nevoit sa-l citez pe Vali, dintr-o postare ulterioara prezentei :
litera g se refera la actul original al unei barci aduse de afara: daca a fost inmatriculata, se cere radierea, iar daca nu trebuia inmatriculata in tara respectiva (de origine), se cere declaratia notariala.
In ambele cazuri (inmatriculare sau inscriere) se cere dovada inregistrarii fiscale, conform literei e din art. 20, respectiv 46.
[...] cei de la Mangalia sunt suficient de incompetenti cat sa nu inteleaga ca e vorba de actele unei barci sh importate, emise in tara de origine.

In concluzie:
poti frige o excursie pana la Balcik folosind un velier de max. 7m, daca demonstrezi prin acte ca datorita lungimii, acesta nu e inmatriculabil si folosindu-te de portita oferita de litera g) pentru a obtine drept de arborare a pavilionului roman (Art.20) si de inregistrare in evidentele unei Capitanii (Art.46).[/color]
(Later edit, 20.10.2018, h 20:23):
Concluzia e ca legal, "poti frige o excursie pana la Balcik folosind un velier de max. 7m", doar daca il inmatriculezi ca sa poti obtine dreptul de arborare al pavilionului roman (si dupa incheierea la Politia de Frontiera a formalitatilor aferente iesirii).
Detalii referitoare la o inmatriculare inteligenta, puteti citi aici.
La limita legii, in cazul in care ambarcatiunea nu e inmatriculata, Capitania nu te poate impiedica sa iesi, dar nu-ti poate emite nici decizia de acordare a dreptului de arborare a pavilionului român si ca atare, e treaba ta cum te descurci dupa ce ai iesit. Formalitatile necesare zonei de granita sunt obligatorii, asa ca pe la Politia de Frontiera trebuie sa ajungi oricum.
La acest punct, ar fi bine de vazut postarea colegului deltasub (ulterioara prezentei) si evident, istorisirile altor colegi care s-au mai aflat in aceasi situatie (!).

Mentionez ca discutia a avut loc azi la ora 14:18, atat cu operatoarea de tura cat si cu capitanul sef de port.
Pentru cei care poate nu sunt convinsi de ceea ce am scris mai sus, mentionez ca cei de la Capitanie nu au fost tocmai incantati de faptul ca am invocat litera g) de la Art.20 si 46 din L1079, dar m-au "felicitat" zeflemitor ca am inteles corect textul respectiv si procedurile care ar trebui urmate. Ba chiar m-au atentionat sa nu uit (de bucurie ca scap de fisc) sa trec pe la ei sa intocmesc inregistrarea ambarcatiunii, he he he.
Desigur, le voi onora cu multa placere invitatia, atunci cand voi avea si motivul principal (barca).  8)
Pana atunci, nu pot decat sa le multumesc pentru amabilitate si timpul acordat disectiei pe lege !
::) ;) :)

(Later edit, 20.10.2018, h20:36):
Ultima parte a acestui mesaj (cea evidentiata in culoare violet) nu si-ar mai avea rostul, in conditiile corectiilor pe care le-am adus, dar l-am pastrat doar pentru referinte ulterioare. Invocarea literei g) din Art.20 si Art.46 existente in Ordinul 1079/2014 a reprezentat o greseala de interpretare din partea mea a textului legislativ in sine, iar cei de la Capitanie nu au comentat nimic, intrucat - asa cum a precizat si Vali - nu au realizat ca textul literei g) se referea la ambarcatiuni care au fost cumparate din afara Romaniei.
Imi cer scuze inca odata pentru confuzia creata si sper ca am reusit s-o indrept, prin corectiile aduse prezentei postari.

Cu bine,
Cezar

12
Veliere / Re: Veliere cu derivor mobil
« : Octombrie 16, 2018, 09:04:36 pm »
barca din poza a fost adusa din Olanda (unde nu era inregistrata) dupa care a fost inregistrata in Olanda, tinuta un an la Limanu iar acum e in Grecia. Proprietarul nu plateste nici o taxa statului roman atata timp cat e inmatriculata in Olanda.
Barca respectiva arata foarte bine, imi place. Referitor la taxe, am inteles de la Vali si Pelicanul cum stau lucrurile, nu citisem in profunzime articolele referitoare la inmatriculare/inregistrare. Acum e clar ca daca as inmatricula in alta parte, n-am treaba cu fiscul de aici, hi  :)

[...] barca din poza la o putere de 41 cp , greutate de 2000+ kg viteza de deplasament intre 10-14 km/h, turatie pana in 2000rpm (stiu, e sacrilegiu sa spui km si nu mile) consuma 3 maxim 4 litri/ora. (media pe vara asta a fost de 3,02). Daca motorul e bun barca poate traversa Marea Egee fara probleme bineinteles pe bucati deci drumul de la Limanu la Balcic e o floare la ureche de 3 ore jumate. 
Sa inteleg ca ati mers cu barca asta ? Pentru ca ceva imi scapa, cred ca sunt niste socoteli putin incurcate.
Haideti sa lasam deoparte chestiunea cu "sacrilegiul" (eu nu gandesc la fel) si sa refacem socotelile.

1) Din marina Limanu si pana la Balcik, sunt cam 90Km. Presupunand ca nu se face pauza, ca avem conditii meteo si de mare constante si daca motorul ar asigura constant o viteza de 11Km/h (6 noduri), atunci aceasta distanta ar trebui sa se parcurga in aprox. 8 ore .
2) invers, plecand de la ceea ce ati spus, daca "drumul de la Limanu la Balcic e o floare la ureche de 3 ore jumate", ar insemna ca in 210 min. sa se parcurga cei 90Km - ceea ce ar indica o viteza de 25.71 Km/h (aprox. 14 noduri).

Trecand peste socoteli, eu n-am fost niciodata in Egee, habar n-am cum e sa navighezi in apele respective si nici de rutele care ar trebui urmate. Dar daca as aprecia (spre hazul colegilor cunoscatori) ca din Neos Marmaras si pana in insula Limnos sunt vreo 123Km, asta ar insemna sa ii parcurg cam in cel putin 11h de mars cu 11Km/h. Cu un rezervor mai generos, nu cred c-ar fi o problema, dar sincer, parca as avea o strangere de inima sa merg 11 ore pe mare, stiind ca depind de un motor care ar putea ceda si ca nu am derivoare dedesubt.
Colegul Bluewave a intrebat deja, mai putin direct, daca i-ati observat comportamentul pe valuri mai serioase; si eu as fi curios sa aflu daca aveti un raspuns in sensul acesta !

Am uitat: barca are toaleta, aragaz cu 3 ochiuri 2 chiuvete, dus exterior si 5 locuri de dormit in 2 cabine separate...si nu e de vanzare, am folosit-o doar ca exemplu alternativ la un velier. [...] cat despre costuri suplimentare mi-e greu sa va detaliez dar ele sunt. Barca din poza a costat vreo 9000 (e adevarat are motor nou yanmar) plus transportul din NL si proprietarul s-a jurat pe toate cele ca mai mult de 1000 nu mai baga in ea. Acum, dupa 2 ani a sarit de 16000 (inclusiv transportul din nl in Romania si Romania - grecia, inclusiv peridoc nou).
Mda, ce sa zic... probabil ca a vrut s-o doteze foarte serios. Eu nu tintesc atat de sus.
Oricum, nu am luat vreo hotarare si nici nu o voi face pana cand nu voi diseca toate optiunile posibile.

Toate cele bune,
Cezar


13
Veliere / Re: Veliere cu derivor mobil
« : Octombrie 16, 2018, 07:44:38 pm »
Daggerboard = derivor ghilotina - culiseaza pe verticala, poate fi lestat sau nu. Exemple: Etap 23 - derivor ghilotina lestat, Mac 26M - derivor ghilotina nelestat
Centerboard = derivor briceag - pivoteaza de la orizontala la verticala si invers. Exemple: Mac 26X (cum are Florio), Mac 19. Avantajul maxim e ca la esuaj se ridica singur, fara a trasmite socuri structurii barcii.
Vali, salut !
Multumesc pentru raspuns si detalierea foarte clara a modului de lucru al celor doua derivoare!
Eu am fost de vina, dupa cum vei remarca si mai jos, pentru ca am confundat modelul X cu modelul M .
Amintirile mi-au jucat o festa nasoala: eu am vazut MacGregor-ul lui Florio cand era seara, si nu stiu de ce am ramas cu impresia ca avea doua randuri de parbrize, specific modelului M. Ori, Florio a spus ca are derivor briceag, ceea ce nu se lega cu M, care in specuri si poze arata ca are daggerboard  8)

Iaca ți-a răspuns Vali la obiect :) .
Barca mea este într-adevăr modelul X, având centerboard, sau cum am spune noi, briceag.
Salut Florio,
Iti multumesc foarte mult pentru lamuririle detaliate pe care le-ai postat, foarte binevenite!
Trebuie sa-mi fac mea culpa - eu sunt de vina, pentru ca am confundat modelul X cu M - si de aici confuzia totala  8)
Vezi explicatia de mai sus  ;)

Nu prea e nici o diferenta intre inmatriculare si inregistrare. Vezi https://lege5.ro/Gratuit/gqydcnruha/ordinul-nr-1079-2014-pentru-stabilirea-procedurilor-privind-evidenta-si-inmatricularea-ambarcatiunilor-de-agrement-conditiile-tehnice-si-incadrarea-cu-personal-navigant-a-acestora-si-avizarea-operator/6

Art 20 (1) lit e comparat cu art 46 (1) lit e. Se declara la fisc in ambele cazuri.
Salve! Vazut, inteles. E clar...  >:(
Multumesc!

Toate cele bune,
Cezar

14
Veliere / Re: Veliere cu derivor mobil
« : Octombrie 16, 2018, 04:26:42 pm »
Conform art. 468 alin. 1 si 2 din codul fiscal, in Ro datoreaza impozit numai mijloacele de transport inmatriculate sau inregistrate in tara noastra.
Salut Vali !
Maestre, stai putin, ca mi-ai ridicat o problema  8)
Vrei sa spui ca daca *DOAR* inregistrez (nu inmatriculez) ambarcatiunea (fie ea care o fi) la Capitanie, atunci trebuie sa platesc impozit la fisc ?!

Dar si daca o sa vrea la un moment dat sa o inscrie pe RO, sa vezi atunci amenda ca nu a declarat-o in termenul legal de la achizitie ( parca 30 de zile).
Ei, vezi, la asta sunt buni prietenii, sa iti arate unde habar n-ai !  :)
P-asta n-o stiam, man ! Multumesc. Sunt curios sa vad si parerea lui  Vali sau a altora dintre colegi, referitor la subiect.
Ma astept sa ma incurajeze sa raman pe inmatricularile externe, ca cetatean european. Poate vor creste si aia taxele, sau vor mai restrictiona conditiile, poate nu. Poate ca in 10 ani, Europa nu va mai fi ce e acum. Si atunci?
Evident, nu vreau sa traiesc cu spaima drobului de sare :)

Multumesc!
Cezar

15
Veliere / Re: Veliere cu derivor mobil
« : Octombrie 16, 2018, 04:22:30 pm »
La constructie in regie proprie nu te-ai gandit ? Uite aici niste planuri pt motorsailer-e  frumoase http://www.bruceroberts.com/

Avantajul e ca nu dai toti banii deodata + ca stii ce materiale bagi in barca
Salut Timberland!
Multumesc pentru hint! Sa stii ca m-am gandit. Si am renuntat.
Nu sunt priceput la mecanica, nu detin cunostiinte de inginerie navala, sunt incepator in navigatie.
N-am fost nici macar navomodelist si nu am un spatiu in care sa pot lansa o astfel de aventura. Nu detin nici uneltele necesare.
Daca m-as fi priceput, poate ca m-as fi aventurat intr-o astfel de intreprindere, dar ma intreb :
- oare cati ani ar fi rezistat produsul pe care sa presupunem ca l-as fi adus la bun sfarsit ?
- ar fi prezentat barca respectiva siguranta necesara pentru a avea curaj sa-mi scot si familia alaturi?
- lui Nicu "home made" i-au trebuit 10 ani sa construiasca acea opera de arta care se poate vedea in portul turistic Mangalia si care are o lungime de 12m; presupunand (prin absurd) ca as fi reusit sa-mi construiesc un velier de 7m si aplicand (in mod stupid intentionat) regula de trei simpla, as concluziona ca as avea nevoie de vreo 6 ani (cu ajutoare externe, clar). La ora asta am aproape 48, ar insemna sa astept pana la 54 ca sa ma gandesc ca pot incerca sa dau barca la apa. Sa zicem ca ajungeam si in faza aia, dar ce m-as face daca barca mea ar avea probleme si nu s-ar comporta cum trebuie ? Probabil, sa astept sa ies la pensie si apoi sa ma gandesc furios la timpul si banii cheltuiti. Care presupun ca ar fi fost cel putin la fel de multi ca si cei cu care as putea cumpara de-a gata o ambarcatiune din afara Romaniei ... Te rog spune-mi daca gresesc in supozitiile de mai sus, iar daca vei raspunde afirmativ, te mai rog sa-mi arati si unde / de ce gresesc ! Multam.
- lasand la o parte oricare alte supozitii, eu cred ca nu voi reusi niciodata, cu indemanarea pe care n-o am, sa construiesc o barca care sa arate la fel de bine ca una de fabrica. Ori, designul si aspectul comercial conteaza pentru placerea ochiului.

Cam astea ar fi pe scurt motivele pentru care n-am ales ideea de a incerca sa construiesc.
Astept sa vad ce consideri despre asta, poate ca nu am gandit corect si atunci, voi reevalua , bineinteles!

Cu bine,
Cezar

Pagini: [1] 2 3 ... 11
Forumul CapCompas este gazduit la Hangar Hosting - hosting, email, si cloud