Afişare Mesaje

Aici puteţi vedea mesajele acestui utilizator. Sunt afişate doar mesajele făcute în secţiuni în care aveţi acces.


Mesaje - Zodiac

Pagini: [1] 2 3 4
1
Motorizate / Re: Tranzitia de la gonflabila la "vapor"
« : Octombrie 21, 2018, 06:40:09 pm »
Daca la un moment dat eram foarte suparat pentru ca nu prea imi iesea nimic in domeniul barcilor , s-ar putea ca tot raul sa fie spre bine .
Sunt sigur ca acum , dupa ce am citit "tone" de informatii voi lua o decizie mult mai buna si mult mai bine documentata .
Cu riscul de a ma contrazice in multe afirmatii facute , am descoperit ca barca multifunctionala nu exista . Daca eram mai putin incapatanat poate intelegeam mai repede ;D .
Pentru ca mesajele mele puteau parea putin ciudate , atunci cand intrebam in acelasi timp de o gonflabila si o salupa , mi-am dat seama ca nu am mai scris nimic despre deciziile mele .
Am luat decizia de a cumpara doua barci , una pentru pescuit in balti&canale ...gonflabila cu un motor electric si una mai mare , cabinata de aproximativ 5 metri care sa fie transportata pe peridoc . Nu mai scriu inca modelele...ca se schimba o data la 2 zile desi banuiesc unde voi ajunge si nu mai folosesc termeni fermi de genul "decizia finala" decat la modul trecut..."decizia finala A FOST... x cu poza" .
Degeaba nu stau  ;D ! Carligul la masina s-a montat , remorca e comandata(de o luna  :-[ ), am absolvit cursul de categoria B extins...astept adeverinta sa-mi schimb carnetul , invat marinarie !
Am mai luat o decizie , datorita neseriozitatii (si asta ca sa fiu elegant) a unor dealeri si de la noi si de afara . Cand am banii , ma urc in masina ...cap compas Germania si cumpar barca cu peridoc DIRECT !!! Se pare ca nimeni nu vrea sa vanda nimic , trebuie sa te rogi tu permanent de unii si de altii . Cateva exemple in care nu o sa dau numele furnizorilor desi relativ se subinteleg :
- intreb de oferta la pneumatica Zodiac , primesc un pret cu vreo 500 de euro peste preturile de afara , raspund cu link-urile de afara , nu mai primesc nici un raspuns , sun si intreb daca s-a primit mailul...raspuns DA si ........... :-[
- acelasi furnizor intreb de un RIB Zodiac ... nu s-a raspuns din nou
- alt furnizor , trimit o cerere de oferta pentru Quicksilver 470 si primesc o oferta destul de piperata si ...alte... de Quicksilver 455 :o
- acelasi furnizor intreb de o oferta de barca de aluminiu , mi se da un pret mult mai mare decat oferta de pe site-ul lor(ce e drept mai veche) , mi se raspunde ca pe site-ul lor nu exista oferta de pret caaa..."o mananca daca exista" ...o arat...degeaba , ii arat tot pe site OFERTE SPECIALE (care inca sunt pe site) ...din nou degeaba
- am mai trimis cateva mailuri acolo inclusiv cu o comanda ferma pentru o gonflabila Quicksilver Heavy Duty Hypalon de cateva mii de euro , nici un raspuns
- merg la sediul lor , discut peste o ora si mi se spune ca voi fi sunat dupa 20 Septembrie cand vin barci in stoc...pana azi nu a sunat nimeni
- alt furnizor ...comanda ferma IN SCRIS pentru o Samba Allroundmarine 3,30 m , sun dupa o saptamana...."ce se intampla?"..."asteptam confirmarea din Austria :'(" , intreb "asteptati data livrarii?" ... raspuns NU ..."asteptam un alt fel de confirmare"  8)
- alt dealer vroiam sa fac comanda ferma la un RIB de vreo 5 metri cu chila din aluminiu , barca nu e pe stoc , sa dau 50% avans = multe mii de euro si sa astept livrarea in minim 2 luni
- alt furnizor , sun in Anglia pentru comanda ferma F-RIB 430 , mi se recomanda dealerul din Ljubljana , intreb acolo de modelul 430...mi se spune ca nu exista , ii trimit forumuri cu cei care le detin , imi spune din nou ca nu exista , ii trimit print screen cu vreo 10 comenzi facute la alte firme(fara finalizare) ...nu imi mai raspunde
- sun din nou in Anglia ...mi se recomanda dealerul F-RIB din Germania , vorbesc cu ei , imi spun ca dureaza o saptamana sa le vina 2 bucati din care una e deja vanduta , imi fac cont de PayPal la ei , dupa o saptamana imi spun ca produsul are un mic defect in zona de branding a barcii...adica o mica stersatura si daca accept o mica reducere de 200 de euro si sa o cumpar pe aia , a ramas ca imi trimit o poza...nu au mai trimis , ii sun din nou si imi trimit o poza cu o ditamai gaura facuta de ceva gen cutit  :-[
- sa mai spun ca si in Germania , dupa insistente mi s-a spus sa revin sezonul urmator , ca ei in extrasezon inchid
- mai am si alte astfel de experiente dar cred ca deja plictisesc
Cu experimente de acest gen ma ocup in ultima vreme , din pacate !

La un moment dat m-am gandit si la un velier de genul Macgregor 19 , Tattoo 22 pe care nu l-am vazut nicaieri...doar in anumite poze , m-am uitat si dupa oferte dar pentru nevoile mele spatiul exterior nu corespunde .

La un moment dat m-am uitat si dupa un Sun Trakker 18 DLX , dar nu am gasit informatii reale ci doar marketing .
Se pare ca ma indrept tot spre un Quicksilver 505 , m-am urcat pe 430 e foarte mica si pe un 470 si e la limita , cu un motor Honda sau Evinrude E-TEC de minim 60 CP si o gonflabila de vreo 3 m , cumparate din Germania iar motorul electric din Romania .
Toate cele bune !

2
Veliere / Re: Veliere cu derivor mobil
« : Octombrie 17, 2018, 06:33:03 pm »
Am ramas impresionat de calitatile unui MacGregor 19 raportat la nevoile mele . Din pacate am inteles ca s-a produs doar pana in 1995 .
Ce velier de marime si calitati similare se produc in ziua de azi ? Cu catarg telescopic demontabil(care se depoziteaza in cabina) , cu derivor rabatabil total(briceag sau cum se numeste) , foarte usor de transportat si care gliseaza cu un motor de 40 CP la 25 de mile/h . Filmul e super , pacat de calitatea scazuta ! Ma atrage in special folosirea lui in varianta motorizata ...dar ... ;D cine stie ce rezerva viitorul  ;D , catargul sta cuminte si asteapta  ;D !
https://www.youtube.com/watch?v=hemNdJmzQBo

3
Salupe / Re: Salupa cabinata pentru Delta/Dunare
« : Octombrie 15, 2018, 12:37:36 pm »
Multumesc pentru raspunsuri ! Pare o copie dupa Quicksilver Cabin 555 care cred ca se fabrica tot in Polonia . M-ar fi interesat daca e o barca solida in comparatie cu gama Quicksilver Cabin .

4
Salupe / Re: Salupa cabinata pentru Delta/Dunare
« : Octombrie 14, 2018, 05:19:36 pm »
In cautarile mele am dat de barca Remus 550 ! Nu vreau sa mai deschid inca un topic . Nu am putut afla decat faptul ca e facuta in Polonia . Stie cineva si alte detalii ?
Am inteles ca e un tip prin Tulcea care le vinde . E ceva de capul lor ? Asa...estetic imi place cabina marisoara cu geamuri .
https://www.youtube.com/watch?v=kDZPuTK6o_4
Pana la urma cei care vroiau cabinate , ce au achizitionat ?

5
Barci de pescuit / Re: Flower of Life
« : Octombrie 13, 2018, 06:19:17 pm »
E o problema des intalnita la motoare si creste frecventa cu cat motorul este mai mic . Cand reusesti sa-l pornesti vezi daca functioneaza mai bine daca mergi cu socul tras putin ...sa zic 15-20% .
Daca da , iti explic pe PM .

6
Barci de pescuit / Re: Flower of Life
« : Octombrie 13, 2018, 03:38:22 pm »
A stat un an cu benzina in el ?

7
Veliere / Re: Veliere cu derivor mobil
« : Octombrie 13, 2018, 02:48:35 pm »
Desi mi-am propus sa fac mai multe lucruri concrete si sa scriu mai putin pe forum , suntem pe undeva in situatii similare . Deci nu am gresit cand spuneam intr-un alt mesaj ca te atrage foarte mult ideea unui velier . Ce am inteles eu pana acum :

- vrei sa cumperi un velier cu bani de la banca

- vrei sa-l tii la un prieten

- vrei sa-l transporti cu masina unui prieten

In teorie pare situatia ideala , fara absolut nici o urma de sarcasm .

La aliniatul 1 , nu e treaba mea ce faci tu cu banii dar ma gandesc la faptul ca nimeni nu vinde un velier de peste 30.000 de euro de bun cu 10.000 ci trebuie investit destul de serios in reparatii .

La aliniatul 2 , depinde cat de prieten e tipul , cat spatiu are si daca va fi disponibil ca in weekenduri sa vii cu inca 2-3 prieteni si sa faci reparatii la barca . Mai ales cand se incepe cu "da-mi si niste curent pentru scule" . In plus nu stiu cat de placut va fi pentru el sa vii sa iei velierul la 2-3 dimineata si sa pleci si apoi sa te intorci cu el pe la 12-1 noaptea . Daca se razgandeste si nu mai vrea ce faci cu el ?

La aliniatul 3 idem cu aliniatul 2 , depinde cat de dispus e prietenul sa vina si sa "te dea la apa noaptea" sau sa te scoata din apa noaptea mai ales ca un "utilaj" de peste 1,5 tone e un mare consumator de ambreiaj&comp. . Si ma mai gandesc in cazul unei plecari de weekend , vei avea nevoie de masina prietenului exact vineri seara cand e cel mai aglomerat trafic si toata lumea se aprovizioneaza de sprituri/gratare , cand marea majoritate pleaca la munte/mare/etc. si la venire exact duminica seara/noaptea cand toata lumea vrea sa se odihneasca . Daca se razgandeste...cu ce il transporti ?

Comentariile mele sunt simple presupuneri , doar daca vrei poti sa le iei in calcul , daca nu...nu . Sunt bazate pe zeci de ani de experiente cu multi prieteni care se inghesuie sa le faci servicii si cand tu ai nevoie...se dau loviti ! Eu am invatat in viata ca trebuie sa ma bazez doar pe mine .

Ti-ai facut un calcul de cate ori vei iesi pe an si durata iesirilor ? Pentru cateva iesiri scurte e mai mare chinul cu transport , lansare , urcare inapoi pe peridoc si apoi transport inapoi . Nu mai vorbesc de momentele in care Dunarea scade puternic .
Daca totusi insisti pe velier marisor cu confort cred ca singura varianta mai lejera e sa-l lasi undeva la apa si sa-l aduci la "prieten" in extrasezon .
La un simplu calcul sa spunem ca in sezon te duci la prietenul "gazda" cu masina prietenului "transportator". Daca lasi sa zicem cel mai aproape de Bucuresti ...velierul la apa in Giurgiu rezulta sa spunem un minim de 15 litri de motorina(benzina si mai mult) si inca 15 litri cand prietenul se intoarce acasa . Si asta e un consum ideal ! Rezulta minim 30 de litri de motorina per iesire = 6 lei litrul x 30 = 180 de lei per cursa si asta daca ii platesti numai carburantul ! Inmultit cu 2 iesiri pe luna minim ajungem la 360 de lei numai carburant .
In cazul in care vrei sa iesi pe mare consumul masinii transportatoare se multiplica major daca vrei sa lansezi velierul la Constanta , Tulcea sau Murighiol si devine urias daca lansezi la Giurgiu...nu prea ai parte de vant si mergi mult pe motorul velierului .
Sper sa nu fi facut erori grave la calcule .

8
Pneumatice-RIB / Gonflabila Allroundmarine AS Samba 330 vs Fox FX320 CAMO
« : Octombrie 08, 2018, 12:44:44 pm »
Se pare ca s-a schimbat "schimbarea"  ;D ! Despre barcile AS Samba am auzit numai lucruri bune dar despre barcile Fox Fishing nu am auzit mare lucru .
Totusi dupa ce am intrebat mai multi pescari se pare ca ei ar alege barcile Fox , care sunt facute pentru conditiile grele de pescuit si nu pentru distractie . Are cineva acest tip de barci ?
Ce grad de multumire exista ?

9
Motorizate / Re: Top gonflabile HYPALON
« : Octombrie 05, 2018, 02:51:06 pm »
Am cautat peste tot cu functia cautare "foldable RIB si RIB pliabil" .
Am gasit doar
https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,374.0.html
Aici nu vad informatii folositoare mai ales ca linkul cu barca respectiva nu mai e valabil si nu stiu despre ce se discuta .
Am recitit si aproape toate subiectele legate de RIB . Daca stie un coleg unde e discutia dau o bere...virtuala acum si reala cand ne intalnim .

10
Motorizate / Re: Top gonflabile HYPALON
« : Octombrie 05, 2018, 12:53:51 pm »
Te intrebi pe tine, pe mine sau pe tipul respectiv ?!  ;)

Te intreb pe tine , deoarece banuiesc ca stii ce vrea sa-si ia ! ;D

@bluewave , super pozele ! Ce model de RIB ?

Deoarece tot nu a raspuns nimeni la cererea de oferta de Quicksilver Heavy Duty , imi vin idei din ce in ce mai diferite .
Am tot citit despre multe tipuri de RIB-uri demontabile , despre care spunea colegul AdrianZUZ si se pare ca toate au pareri pro si contra cu exceptia unuia F-RIB care intruneste toate cerintele utilizatorilor . Stiu ...singurul inconvenient e pretul dar pentru mine e suportabil , mai ales ca voi economisi de la motor  ;D !

Se pare ca a fost construit pentru fortele speciale ruse iar aia cred ca nu se joaca .
Cred ca nici Yachting World nu se joaca la recenzii :
https://www.yachtingworld.com/reviews/gear-reviews/tender-test-f-rib-foldable-rib

Sau Yachting Monthly :

https://www.yachtingmonthly.com/gear/folding-boats-test-f-rib-31548

Aici am gasit multi oameni fericiti :

http://f-ribsandsibs.com/forum/viewforum.php?f=8

Imi face cu ochiul modelul nou 430 , cu 5 camere de aer in loc de 3 + barca de plastic dur :

http://foldablerib.com/product/frib-430/

Cateva impresii aici :

http://f-ribsandsibs.com/forum/viewtopic.php?t=2670
Modelul mai mare 460 arata destul de ciudatel , cu un balon mai subtire , iar forma provei face aproape inutilizabili acei 30 de cm in plus .
Deci asta ar fi singurul care ma poate scapa de peridoc si incape frumos in remorcuta pe care o astept !

11
Motorizate / Re: Top gonflabile HYPALON
« : Octombrie 04, 2018, 08:12:28 pm »
Ok am inteles .  Sa luam unul de 25 CP , Evinrude are 66 kg si Honda 77 kg...sunt grele ambele , la 50 CP , E-TEC are 113 kg si un Honda BF 50 are 96 ! Sau la alegere la 90 CP , Evinrude are 145 kg si Honda 166 kg...dar la greutatea aia deja nu mai vorbim de portabilitate iar 21 de kg in plus , nu prea conteaza . Ca sa nu dau link am luat rezultatele de pe boats-yachts.ro , sper sa nu fie greseli .
Pana la urma care e punctul forte al Evinrude E-TEC , de vorbeste atata lume de el ?

12
Motorizate / Re: Top gonflabile HYPALON
« : Octombrie 04, 2018, 01:10:28 pm »
Va multumesc din nou pentru suport . Nu am mai postat deoarece sunt in asteptarea unor raspunsuri la cererile de oferta pe care le-am facut in weekend . Consider deja ca lipsa raspunsurilor , am primit doar unul de la mai multe firme la care am trimis , se datoreaza :
- unii din Germania cu pret bun mi-au spus sa intreb la anul deoarece ei lucreaza doar in sezon
- cred ca majoritatea nu au asa ceva pe stoc , mai ales in Romania
- e sfarsit de sezon si nimeni nu se mai aprovizioneaza pe iarna cu...barci de vara
Totusi se putea da un raspuns , macar din politete foarte scurt "N'avem ;D" .

Desi inca sunt decis pe Quicksilver Heavy Duty , am vizionat o gramada de filme pe youtube si se pare ca majoritatea prefera sa care barcile tot cu peridocul asa ca...e o problema , numai barca avand 120 kg .

Am totusi cateva nelamuriri majore , pe care inca nu le inteleg .
Una ar fi cu RIB-ul . Se pare ca le place tuturor , toti au numai cuvinte de lauda despre ele , dar cu foarte mici exceptii ...nimeni nu foloseste . Care o fi explicatia ?
As fi curios de exemplu , tipul care vinde RIB-ul de 3,30(prea mic pentru nevoile mele) , la ce vrea sa treaca ?

O alta curiozitate ar fi despre motoarele Evinrude E-TEC . Toata lumea le lauda dar putini le cumpara . Si nu prea inteleg cum un motor E-TEC de 2T ...sa zicem de 15 cai = 52 kg e mai greu fata de un Honda de 15 cai 4 T = 46,5 kg , deci care ar mai fi avantajul ?

Multumesc @Florio pentru exemplul cu Gala . M-am tot uitat la ele saptamana asta , se pare ca in SUA si Canada sunt foarte bine vazute , par cele mai luxoase si mai bine lucrate , cel putin pana in gama de 5 metri , au chila din aluminiu .
Problema ar fi cu distribuitorul din Romania despre care eu nu am putut afla nimic , nu da informatii pe site ci doar un formular de contact si un nr. de telefon , fara sediu si adresa . Tipul de pe barcaholic de unde a cumparat 360 ? In plus si pe site majoritatea produselor sunt pe lipsa stoc .
Ce mi-a placut mie in mod special e o consola de conducere care nu ocupa spatiu :
http://barciaccesorii.ro/produs/set-aquahelm/

13
Motorizate / Re: Top gonflabile HYPALON
« : Octombrie 02, 2018, 11:23:14 pm »
Daca tot nu spune nimeni care sunt RIB-urile mici si bune , am gasit eu unul care mi-ar place . Nu stiu daca s-a mai prezentat dar e interesant :
https://www.youtube.com/watch?v=pRg-iUedJDE

14
Motorizate / Re: Top gonflabile HYPALON
« : Octombrie 01, 2018, 06:45:23 pm »
Ma ispititi ;D ? Macar spuneti care e "ala micu' si nervosu" ! Sau care sunt variantele de 3,8 sau 4 m ?

15
Motorizate / Re: Top gonflabile HYPALON
« : Octombrie 01, 2018, 04:29:58 pm »
Multumesc @Florio pentru suport ! Simpatia este reciproca  ;D !!!
Cred ca e normal sa ma adaptez la nevoile mele personale si din acest motiv pot exista divergente de opinii , nu pot cumpara ce ii place altuia ;D .
In nici un caz nu contest materialele de la Grabner...doar incerc sa inteleg logic anumite caracteristici . Oricum vorbim de niste chestii diferite , referitoare la "tinuta de drum" .
Grabner Speed e de fapt o canoe canadiana cu flotoare de echilibrare deci exista o chila , de aici o "tinuta de drum" ferma .
Grabner Ranger este asemanatoare unei canoe ceva mai lata , la fel are un fel de chila iar prin latimea mai mica , greutatea se concentreaza pe o suprafata de contact cu apa mai mica...de aici si manevrabilitatea ridicata .
Ca si tip de constructie Grabner Hobby nu are nimic in comun cu cele doua enuntate anterior avand fundul plat , se poate vedea in acest clip :
https://www.youtube.com/watch?time_continue=30&v=XWirSYaxFeM
Referitor la podina , cei 2 prieteni ai mei au fiecare peste 50 de kg si in total 8 perechi de gheare ascutite , deci...big problem .
Referitor la remorca :
- astept sa vina pe stoc , am facut deja comanda
- deja e prea mult spatiu consumat si cu remorca si cu peridoc
- remorca aleasa nu permite transportul unei rigide pentru ca are capac si incuietoare(foarte buna in vremurile acestea)
http://www.remomag.ro/produs/remorci/remorca-monoax-cu-obloane-inalte-din-tabla-zincata-si-capac
- deci ramane varianta 1 ...cu barca stransa in remorca
Intr-adevar si barca e grea la 120 de kg si motorul la peste 50 de kg , la inceput voi folosi caruturi de transport separate , roti de barca , rampa din aluminiu...etc. . Daca nu va functiona voi ajunge tot la un peridoc mega usor pe care sa-l pot depozita pe orizontala , asta insemnand ca voi umfla barca si monta motorul acasa .

@crysty
Barca va intra permanent in casa , dupa orice iesire ! Ma gandesc la o depozitare "combinata" adica avand putin aer in ea cum se explica in clip la minutul 1,00 :
https://www.youtube.com/watch?v=-Y9nMlD9PpA
In plus Hypalonul este mult mai elastic , nu prea face cute , mai rezistent la temperaturi extreme si la socuri mecanice .

Pagini: [1] 2 3 4
Forumul CapCompas este gazduit la Hangar Hosting - hosting, email, si cloud