Menu

Afișare mesaje

Această secțiune îți permite să vezi toate mesajele scrise de acest membru. Reține că poți vedea mesajele numai din zonele la care ai acces și tu.

Afișare mesaje Menu

Subiecte - Mihaif99

#1
Canoe dublu:
http://jonsbushcraft.com/sof-skin-on-frame-canoe-3.htm

Foarte ingenios. E foarte misto jig-ul pe care l-a facut pentru coaste, iar canoea e foarte reusita.

Canoe single:
http://jonsbushcraft.com/canoe2.htm

Se pot combina ideile folosite la cele 2 canoe pentru mai multa simplitate
#2
Alte ambarcatiuni / Ambarcatiuni Moderne
Decembrie 11, 2014, 09:01:03 PM
Deschid acest topic pentru ca vad cateva tendinte noi in constructia de barci. Ambarcatiuni motorizate ultra-eficiente. Barci gonflabile integral c chile de inalta presiune, veliere gonflabile, materiale noi,  barci cu panze tip aripa, ambarcatiuni propulsate de kites (zmee) Toate isi au locul lor aici. Videouri, sau discutii.
Va invit sa contribuiti.

Un trimaran foarte special:
https://www.youtube.com/watch?v=RC_e9FvPkbw

Primul Kite-boat comercial.
KiteTender 650:
https://www.youtube.com/watch?v=rpNH5BWWVB0
KiteTender400:
https://www.youtube.com/watch?v=qT1ruckcya0
https://www.youtube.com/watch?v=dmKeyKNvn_w
#4

Nu e un secret ca am o pasiune pentru barcile portabile. Oriunde as merge, daca se afla in apropiere o apa cat de mica, trebuie sa plutesc pe ea.
In aceast an flotila s-a marit cu inca doua barcute. Prima este Alpackaraft Explorer 42, care e o barca superioara, solida, perfect adecvata pentru expeditii, gata sa incarce in prova ei biciclete, rucsaci uriasi, vanat si asa mai departe. A doua barcuta este insa ceva cu adevarat special este un Advanced Elements Packlite kayak. Adica un caiac de o persoana jumate, miscut, cu aparante fragile, dar foarte capabil.

Video prezentare generala:
https://www.youtube.com/watch?v=IVpvYzyydjc


Constructie
Caiacul esta construit din poliester armat cu poliuretan. Tehnica folosita este sudarea imbinarilor. Presiunea in tuburi 2 PSI, iar in podea 1 psi
Barca are trei camere separate de aer, cei doi "colaci" laterali concentrici au valve solide tip barca pneumatica, iar podeaua are un furtunas cu twist lock. As fi preferat valve de tip Boston pentu colacii laterali, sau ceva similar cu ce foloseste Coleman. Valvele curente impun folosirea unei pompe pentru umflare, ceea ce scade din aspectul preactic. Ma voi gandi la o solutie
Imi place foarte mult pupa voluminoasa a barcii. Are suficienta flotabilitate. In ultimul timp am cam castigat greutate. Cu un pasager de 90 kg (oops!) barca are nevoie de contrabalans in prova. As fi preferat baloanele un pic mai mari in diametru, macar 3 cm in plus daca ar fi avut. Poate conice, mai groase spre pupa, si sa se subtieze treptat spre prova. Asta ar fi crescut rigiditatea, ceea ce ar fi permis alegerea unei pozitii mai avansate. Poteaua este suficient de lunga si poti pune ceva bagaje, sau cum se vede in poze, un copil in prova. Asa cum este barca acum as recomanda-o celor pina in 80 kg.
Un alt dezavantaj este ca barca vine fara un scaun. Am avut un scaun de tip Alpackaraft Fjord Explorer si l-am folosit pe acesta. Se potriveste perfect.
Pretul "strazii" la acesata barcuta este de aproximativ 250$ ceea ce o face de doua-trei ori mai ieftina decat o alpackaraft similara.

Video montaj:
https://www.youtube.com/watch?featur...&v=_Qn1rdNub5Y

Concluzie:
Este o barca super usoara dintr-un material modern (Poliester+uretan) foarte rezistenta, incomparabil mai capabila decat barcutele neramforsate din PVC si mult superioara caiacelor similare acoperite cu canvas. Esista totusi locuri unde fabricantul ar putea aduce mici imbunatatiri. Ma gandesc la valve care sunt supradimensionate si impun folosirea unei pompe. Ar fi necesar un scaun sare sa ne tina fundul uscat. Nu ar fi rau ca tuburie sa fie o idee mai groase in defavoarea spatiului interior, si un pic mai inalte. Barca in forma actuala este incapatoare, dar o idee "prea" lata in interior. Un "skeg" demontabil nu ar strica. In acest fel barcuta at fi "perfecta" pentru orice fel de activitati si s-ar compara de la egal la egal cu Alpackaraft.
Asa cum este acum, barcuta e perfecta pentru agrement, in special daca pasagerul are pina in 80 kg (se poate si mai mult, nu-i bai). Se pot pune puna la 20-25 kg bagaje in prova fara probleme.


Barca mea:
#5
Fotografii si filmari nautice / Peripetiile altora
Ianuarie 25, 2014, 01:52:32 AM
#6
Barci de pescuit / Barca ultrausoara
Decembrie 21, 2013, 05:24:18 AM
Dupa ce am fost nehotarat un timp indelungat, am decis sa imi cumpar de acest craciun, o barcuta ultrausoara Alpackaraft.
Modelul este Exporer 42, cel mai mare model din flotilla lor. Cantareste undeva sub 3 kg, si poate duce doua persone.
Intre timp barcuta a ajuns, si sunt foarte impresionat de calitatea acesteia si de materialul ei.
Daca imi trebuia? Desigur! de mult timp visez la o asemenea barca, dar acum ca am partener pe David, caruia ii place foarte mult sa mearga pe apa, investitia se justifica. Vom  avea acesta barcuta tot timpul cu noi, de fiecare data cand mergem la plaja, in drumetii in excursii. O voi folosi pentru a accesa lacuri la care nu poti ajunge cu masina, locuri de pescuit departe de drumul batut, va merge pe bicicleta, ce mai, e portabila perfecta. 

Dar sa nu va mai plictisesc. Iata filmul si pozele:
Canoe to go - Packrafting goes Canoeing, Bilina/CZ, September 2012 on Vimeo





#7
De ceva timp ma tot preocupa acest subiect. Iata o prima carte de referinta pentru pasionati

PRACTICAL CANOEING

A TREATISE
ON THE MANAGEMENT & HANDLING
OF
CANOES
BY "TIPHYS"

LONDON:
NORIE & WILSON
NAVIGATION WAREHOUSE AND NAVAL ACADEMY, 156, MINORIES E.C.
1883.

Enjoy:
http://www.thecheappages.com/tiphys/Practical_1.html
#8
Cafenea - Discutii generale / Tehnologie - supercapacitori
Februarie 27, 2013, 08:33:22 PM
Imi aduc aminte ca in 2010 niste cervcetatori au castigat premul Nobel pentru materialul bidimensional numit "Graphene", practic un film de carbon de 1 atom grosime.
Uniunea Europeana a a locat un miliard de EUR fonduri de cercetare in acest domeniu, iar companii ca Nokia maninca o felie serioasa din acest cascaval.
Scopul: construirea de supercapacitori care sa revolutioneze modul in care stocam energia electrica, si dezvoltarea de procese industriale care sa permita constrirea avantajoasa (dpdv cost) a cestora. Metode erau complicate, costisitoare, se prevedea ca vor trece ani si ani pina cand un supercapacitor care sa conscureze bateriile actuale va putea aparea pe piata.

Pina acum cateva zile cand.....
http://cleantechnica.com/2012/03/17/make-your-own-supercapacitor-with-an-ordinary-dvd/


Ce parere aveti?
#9
Cafenea - Discutii generale / Despre bere
Februarie 26, 2013, 08:20:18 PM
De ce imi place berea americana si intr-o oarecare masura cea englezeasca:

Un super articol:
http://sciencebrewer.com/2011/01/14/hop-bitterness-and-an-american-ipa/

Informatie apropos de stilurile de bere:
http://www.ratebeer.com/StyleGuide.asp

Hmmmmm bereeeee si mancare
http://drinks.seriouseats.com/2011/08/homebrewing-american-ipa-best-hops-to-use.html
#11
Am decis sa deschid un subiect nou, deoarece merita.

Metoda de constructie geodesica este simpla, curata, nu produce praf, este perfect adecvata constructiei "de apartament". Ambarcatiunile sunt din clasa ulrausoara, trebuie tratate cu oarecare atentie, dar sunt foarte seaworthy, si si-au dovedit utilitatea si rezistenta in timp.

Iata un plan gratuit de canoe geodezica - 7kg!

http://dbynoe.blogspot.ca/search/label/Canoe
In plus autorul descrie constructia si tehnicile folosite pe web-site.

Iata si un video:
Consolation Lake Canoe Portage

Impresionant!
Multumim autorului, care a fost foarte generos. Un astfel de plan, in versiune comerciala, e destul de scump.
#12
Pneumatice-RIB / Hypalonul
August 02, 2012, 06:49:39 AM
Barcuta mea (fosta) Achilles e iar la vanzare...

http://ottawa.kijiji.ca/c-autos-et-vehicules-bateaux-vehicules-marins-vedettes-bateaux-a-moteur-ACHILLES-INFLATABLE-W0QQAdIdZ388896440

E incredibil cum arata o barca din 86 sau 88 nu sunt sigur.

Parca parca...
#13
M-am tot uitat pe diverse site-uri dupa o barca de glisare, mica si usoara, seaworthy, stabila, pentru motoare pina in 25 kg,(6 - 8 - 9.8 CP)) ceva in genul celei pe care si-o dorea amicul Radasous. Pina la urma nu am gasit nimic care sa imi placa. Nici gratis, nici contra cost. Ori prea greu, ori prea mare, ori barci de deplasament, ori fund plat.

Pina la urma am decis sa o proiectez singur, dar pur si simlu nu am timpul sa invat temeinic un sistem CAD ca Freeboat. Asa ca am ramas la cautat si visat.

Obiectivele ar fi o barca micuta, de 8 picioare, cu latimea de aprox 5. fund usor in V, bordaj inalt, cat mai putina curbura a placajului.

Astazi am luat o o foarfeca si am inceput sa decupez, si ce sa vezi, 10 minute mai tarziu realizez ca iese extrem de simplu. Dupa inca jumatate de ora, am o revelatie, apropos de simetria taieturilor

Iata proportiile
2 fasii de placaj de250  cm x 60 cm  - fundul
2 fasii de placaj de 250 cm x 45 cm - bordaj

Oglinda si varful TBD

Iata cum procedam.

De la jumatatea placilor de placaj, incepem sa le ingustam pe o curbura frumoasa cu 20 cm, fiecare placa simetric, pe ambele parti. Rezulta 5 cm in varf pentru cele de 45 si 20 cm in varf pentru cele de 60.
Se alege apoi unghiul oglinzii si se decupeaza corespunzator la celalalt capat. Va las placerea sa descoperiti cum.

Se insaileaza fundul, apoi bordajul, se deschide, dupa care, prin incercari, se adauga niste membri care sa dea forma dorita. Eu prefer ca copastia sa fie plata.
Cand se obtine forma dorita, se masoara si se taie oglinda fatza si oglinda spate.

Doua banchete vor face parte integranta din structura
Ideal ar fi ca oglinda sa fie solidara cu bancheta spate - membri structurali, ca sa distribuie efortul.

Daca visez, sa ma traga cineva de maneca

LE:
1- la imbinarea placilor de pe fund -  chila-  taietura trebuie sa fie mult mai putin agresiva 10cm, iar daca pare prea putin la asamblare, se descoase si se re-taie, la max 15 cm.
2- fara plan e aproape imposibil de ajustat oglinda fata. Asta se va face dupa montarea celor 4 placi principale.



#14
Strip plank / Ambarcatiuni ultrausoare
Iulie 18, 2012, 09:34:17 PM
Discutia de fata as vrea sa fie despre barci care pot fi puse pe acoperisul unei masini si in mod ideal manipulate de o singura persoana.
Nu demult, un coleg de forum vorbea despre o barca care sa accepte un motor si pe care sa o ia/urce de pe/pe acoperisul masinii "cu o mana. Cred ca n acel topic ama tot discutat despre diverse modele, dar nu am vorbit despre tehnicile de constructie. Ce folos sa construiesti o barcuta sub 3 metri daca pui placaj de 1 cm, trei straturi de fibra la esterior si unul la interior. Va fi grea, buna de carat cu peridocul. Mai bine o barca mare si incheiem socoteala.

Asadar, care ar fi reteta unei ambarcatiuni ultrausoare?

Trebuie oare sa imbracam constructile de lemn pe ambele parti in fibra de sticla?Trebuie oare sa adaugam straturi peste straturi? Cand sa ne oprim?

Cat de gros sa fie placajul?

Placaj sau "strip planks" din lemn usor?

Iata aici un constructor care construieste nici mai mult nici mai putin decat o canoe de....  5.6 kg. Si e ceva care poate fi folosit:
http://www.storerboatplans.com/Balsacanoe/Balsacanoe.html
#15
Vaslitul la rame este mult mai edicient decat padelatul in caiac.

De ce oare nu construieste nimeni asa ceva?

Am dat de curand peste sit-ul asta si deja imaginatia a luat-o razna:

http://angusrowboats.com/boats.html

http://forum.woodenboat.com/showthread.php?131171-Camper-Rowboat-from-Angus-Rowboats

http://www.angusrowboats.com/video_rowboatdemo.html

#16
Alte ambarcatiuni / PackRaft: barci ultra portabile
Iunie 28, 2012, 05:55:51 AM
Acestea sunt barci gonflabile ultra usoare concepute spre a a fi carate in rucsac, in expeditii. Umflarea este la joasa presiune, barca se "potriveste" pasagerului care constituie si structura de rezistenta. 

Unii jura pentru ele, dar sunt oare barci cu adevarat, sau jucarii nesigure?

Video-ul de mai jos e dovada ca ar trrbui luate in serios:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=GyFPB-7_Z2s


Va urma...
#17
Motoare / Prop Guard - garda elice
Mai 14, 2012, 07:11:40 AM
Am vazut ca lumea se tot vaita ca loveste motoarele, stramba elicele, etc.
Voi folositi asa ceva?
#18
Cafenea - Discutii generale / Bun si ieftin
Aprilie 30, 2012, 05:44:13 PM
Se pare ca multi dintre forumisti au copii.

Hai sa postam aici ce jucarii interesante, indedite, poate educative am mai cumparat pentru cei mici.
Nu e vorba de reclama, ci mai ales de idei bune.

Voi incepe prin Plasma Car. Jucaria e fenomenala. O poate folosi unul mic de un an jumate, dar si unul mai mare. M-am decis sa o cumpar cand am vazut niste copii la o gradinita facand curse cu asa ceva. Atingeau cei mici niste viteze destul de mari. Limita de greutate e de 100KG. Este un vehicul incredibil pe care il pote folosi mult timp. Are un pret pret decent pentru calitatea lui. Mami si tati au facut si ei niste ture cu el :), iar David la 19 luni, deja a inteles cum se foloseste un volan :) si se misca prin casa destul de bine.

Sunt sute de video cu asa ceva pe youtube, dar acesta e super:

http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&v=ljTJf8ou0nI&NR=1
#19
Nu e un secret ca imi plac barcile usoare, portabile, moderne, cu un design minimalist, dar care nu sacrifica performanta.
Inca nu am uitat sit-ul rusului (mersi Vali) care facea barci.  Ma refer la posturile din "cum se naste o barca" pentru cei ce nu le-au vazut deja. Simplitatea formei si comportamentul pe apa sunt sublime.

Deunazi am dat peste o barca o barca pe care as cumpara-o noua cat ai clipi din ochi.
E o barca plianta, pare anu lumina mai avansata decat Porta Bote. E proiectata de o companie Australiana si se numeste Flatout Boat 3.2. Eu spun ca o vor comercializa la sfarsitul lui 2012

Cred ca designul s-ar potrivi pentru constructia artizanala, ne-plianta, iar barca este ultra incapatoare pentru dimensiunea sa. Varful bont imi place. Da rigiditate si o face mult mai incapatoare pentru o lungime data. Ideea ar fi cum sa taiem cele patru scanduri care compun coca, si unde ar trebui sa punem elemente de rigidizare transversala.
Adica eu pot sa o decupez cu usurinta din hartie, astfel incat sa arate bine, dar forma chilei ( v-ul )  cat de ascutita sa fie, cum sa se piarda si unde sa se aplatizeze, cat de mult sa se aplatizeze? Apoi cat de inclinate fata de verticala sa fie placile din borduri? Lucrurile astea nu le stiu.

Challenge-ul e sa facem proiectul nostru propriu. Oare se poate sa adaugam niste elemente de imbinare pentru muchii si sa scapam de "stich and Glue"? Ma gandesc la ceva ca o chila in care sa sa prinda placile care compun fundul, apoi inca doua astfel de elmente pe lateral(cred ca se numesc "chine logs"), apoi o solutie pentru "gunwales", ca sa dam rigiditate(asta nu e complicat). In fine, poate ma entuziasmez degeaba si nu e nimeni interesat. Oare care ar fi dezavantajele unei asemenea constructii?


http://www.flatoutboats.com.au/
http://www.flatoutboats.com.au/downloads.php

http://www.youtube.com/watch?v=B9oEQr_bDtU
http://www.youtube.com/watch?v=58rrwE3myqw

#20
Am cumparat un I-pad ca jucarie pentru baietel. AAAA, nu e vorba despre mine ci despre baietelul meu care abia a implinit  17 luni
Intre timp l-am folosit eu, si l-am setat: cateva aplicatii acolo, jocuri eucative, aplicatii de muzica, desen etc.
Folosindu-l am realizat ce gluma de sistem de operare este IOS, mi-am dat seama si de ce nu exista(trecut) conceptul de foldere pina de curand cand au implementat un container de aplicatii cu dimensiune fixa - ceva acolo in graba, sa fie... de ce o extensie de memorie este aproape imposibila, si de ce daca ai un document nu il poti accesa cu doua aplicatii diferite.

Copilul  (la 17 luni) poate insa sa se descurce pe el destul de usor. La fel si bunica lui.
O unealta pentru productivitate NU, o jucarie pentru copil DA
Imi vine sa rad cu dispret de orice individ care isi imagineaza ca e un sistem de operare superior. E o gluma.