Afişare Mesaje

Aici puteţi vedea mesajele acestui utilizator. Sunt afişate doar mesajele făcute în secţiuni în care aveţi acces.


Subiecte - kir_gutzakis

Pagini: [1]
1
Cafenea - Discutii generale / Fise tehnice
« : Februarie 04, 2017, 09:46:25 p.m. »
Pentru colegii interesati, cei de la Bateaux ofera gratuit acces la  fisele tehnice ale unui numar  de 15000 ambarcatiuni, grupate pe categorii, astfel: veliere, barci cu motor, derivoare si barci open, barci semi-rigide.
Fara a face reclama celor de la Bateaux, eu zic ca este o resursa utila privind datele tehnice si comparative ale ambarcatiunilor si de ce nu, o sursa de inspiratie pentru noi proiecte...

https://www.bateaux.com/theme/plaisance

2
Literatura, muzica, film, arte plastice pe tematica / Alex Rust in jurul lumii
« : Septembrie 23, 2016, 10:22:50 p.m. »
https://youtu.be/ibP5IQxId34


O calatorie in jurul lumii pe un 29" vazuta ca o calatorie interioara...un film pe cinste...

3
Vanzari / Vintage sales
« : Iulie 24, 2016, 07:45:06 p.m. »
Vand barometru naval si lumina plafoniera lemn, ambele old style.
Pret pentru colegii de forum 150 RON fiecare, 250 RON pachet cu ambele.
Detalii pe privat.

4
Motoare / Motor TUMMLER
« : Aprilie 23, 2015, 09:45:22 p.m. »
Salut, are careva documentatie sau ceva manuale, referinte despre motorul asta pt caiac-canoe facut prin DDRin anii '80?: TUMMLER:

http://olx.ro/oferta/motor-tummler-caiac-canoe-ID3kfwh.html#b8ab929f5f

Daca tot m-am procopsit cu el, l-as pune pe 420....

5
Monococi / Aegir
« : Ianuarie 24, 2015, 11:15:53 p.m. »
O piesa de top in design & inginerie, simplitate strict functionala,; oricum , viteza atinsa pe la curse si interiorul m-au dat pe spate....mai nou, e de vanzare, o nimica toata...5.450.000 Euro, negociabil....sa visam si noi, nitel...

https://www.youtube.com/watch?v=EkGCBN6WAQg

6
Literatura, muzica, film, arte plastice pe tematica / Un fim pe cinste
« : Ianuarie 15, 2015, 10:12:10 p.m. »
Am revazut cu placere un film de referinta:"Das Boot"; este vorba de povestea submarinului german U-96, este un film de razboi in care accentul se pune pe caractere si pe sentimente , merita vazut, aici am pus doar trailerul, daca doriti , pun si link-ul fimului...

Das Boot - Trailer

7
Yachting / Cupa "Ceaţă în faţa, ceaţă în spatele meu"
« : Ianuarie 08, 2015, 10:02:46 p.m. »
Ca sa ne facem o idee cam ce fac vecinii nostri de la apus, un film despre ultima regata din anul 2014 de pe Balaton. Cu traducerea se descurca fiecare cum poate... ;), un mic rezumat exista in subsolul postarii ...
Ma intreb daca titlul si numele regatei nu se potrivesc mai mult cu situatia de la noi.... :o

https://www.youtube.com/watch?v=hP5SwO0wltA

Multumim, Balazs Kucsera

8
Monococi / 420
« : August 29, 2014, 07:44:19 p.m. »
Salut,
La 2 ani de cand am facut o tura dus-intors pana la granita Germania-Luxemburg pentru achizitia barcii sunt fericit sa va anunt ca ne-am pus in sfarsit pe apa Siutghiolului (eu, fata mea de 14 ani si Nicu/Pelicanul) sub un vanticel de NV...Am facut o tura dus-intors pana la insula Ovidiu si inapoi incercand senzatia vitezei cu o  iola 420, dar fara trapez, asa cum sta bine unor onorabili ce depasesc binisor greutatea recomandata a echipajului de 120 kg...
Nu lipsesc aventurile ante-lansare, inerente spiritului autohton, ca de pilda:
-inmatricularea peridocului (mi s-a cerut brief-ul mare desi  pe talonul german scria ca acesta nu exista), omologarea lui ( RAR-ul mi-a zis ca fabricantii nemtzi au prins din greseala puntea rotita la 180 grade ;D fata de axul central)
-doua caiace incredibil de grele blocau rampa de lansare; singura sansa a fost sa le facem vant in trestii...
-dupa ce armarea ne-a luat vreo ora (deh, rolele scripetilor gripate, fungile intepenite in interiorul unui catarg plin cu nisip ::), chei de impreunare indaratnice , etc) am constatat cu stupoare ca deasupra rampei era tras un manunchi de cabluri electrice la o inaltime inferioara catargului...ca urnare  lansarea s-a facut cu coca bandata la 45 grade
-randa a refuzat cu incapatanare sa depaseasca jumatatea catargului; intoarcere la ponton, smecheria cu bandatul cocii si verificarea canalului de invergare: o strangulare bloca randa...din nou scule si reusim in sfarsit sa punem vela la post....mai e o chestie cu straiul prova, contra-piesa de lemn e putreda si straiul joaca...asta e...
Dar ce placere sa iesi in larg, iola se bandeaza si prindem viteza, punem prova pe insula Ovidiu si profitam de un vant constant si de absenta ski-jet-urilor... o mica oprire pe insula, apoi urcam spre capatul dinspre Navodari al lacului unde valurile cresc simtitor...o volta si schimbam murele ...in rest e un mic filmulet si multa bucurie...asa cum va doresc si voua...
Multumesc celor care m-au ajutat si au pus umarul direct sau chiar prin postari pentru aceasta lansare tardiva; cea mai mare bucurie e rasetul copilului care e pentru prima oara intr-o iola si invata sa indrageasca apa si vantul...

https://www.youtube.com/watch?v=PBN4iAeBDtk

9
Monococi / Bubble 12
« : Mai 27, 2014, 12:22:06 a.m. »
"Sailing alaturi de prieteni" a fost o invitatie venita pe e-mail de la Asociatia "Windhunters" pe la jumatatea lunii mai cand in Bucuresti turna cu galeata; destul de sceptic in privinta  vremii am plecat pentru doua zile pe Siutghiol sa ne dam cu o barca pentru mine necunoscuta pana atunci: Bubble 12, o barca cu vele cu forme stelate care se vinde la kit, se asambleaza de orice amator si se poate pune la apa in maxim 20 minute cu tot greementul pe pozitie.
Odata cantonamentul stabilit pe insula Ovidiu si profitand de un vant bunisor din sud am incercat diferite manevre si aluri cu Bubble, in echipaje de doua si patru persoane. Desi are doar 3, 75 m lungime si o greutate de max 75 kg s-a dovedit extrem de stabila si manevrabila (chiar si pentru unii dintre noi mai ageamii). Doua sarturi si un strai prova, un derivor de tip ghilotina, doua compartimente etanse, unul in prova si altul in pupa, safranul carmei rabatabil, doua bancute excelente pentru stat cu familia, cam atat. Mi s-a parut ingenioasa si invergarea randei pe catarg, fara sina, doar un manson cusut pe vela prin care trece catargul. E drept ca uneori scota focului se mai incurca cu tachetul fungii si la un echipaj de "patru elefanti pe o panza de paianjen" voltele sunt mai dificile cand vrei sa treci printre scote. Dar are si copastia in apa farmecul ei cand nu esti pe bordul care trebuie....Important este ca proiectantul  a fost printre noi ... Mai adaugati si o gasca de baieti bucurosi de apa si vant in orice conditii,niste beri reci la o sezatoare in insula dupa lasarea intunericului, putina teorie de vele si mai ales multa buna dispozitie....La mai multe astfel de intalniri!

10
Meteo / De la lume adunate si inapoi la lume date
« : Martie 23, 2014, 04:00:22 p.m. »
Doua carti de descarcat " free of charge", autor Steve Dashew:

-Mariner’s Weather Handbook(https://d.transfer.ro/transfer_ro-23mar-676700b28c.zip)

-Surviving the Storm(https://d.transfer.ro/transfer_ro-23mar-fd6284e1c1d007.zip)

Interesante!

11
Echipamente si accesorii / Despre GPS si nu numai
« : Ianuarie 21, 2014, 11:07:02 p.m. »
Ma uit la mediatizarea facuta tragediei petrecute in Apuseni si nu contenesc sa ma minunez de durata mare a recuperarii victimelor in conditiile furnizarii coordonatelor GPS si de catre sistemul instalat la bordul avionului si de catre doctorul ramas valid la sol, plus triangulatia facuta de STS cu releele GSM din zona.
Asta aduce in cauza un subiect atins si de Bogdan(Pupezica) legat de mijloacele pentru o eventuala salvare in Delta (care e sublima dar lipseste cu desavarsire) dar si pe Marea Neagra (poate va aduceti aminte de o esuare a unui yacht german pe langa Cazino, la Constanta).Zic aici ca ar fi util sa vorbim despre mijloacele de salvare minimale care ar trebui sa existe la bordul unei ambarcatiuni, incluzand aici si mijloacele de comunicare si semnalizare...adica mai pe sleau pe noi pe ape cine ne poate/ cum ne putem  salva si ce ar trebui sa facem intr-o situatie limita?

12
Monococi / Ceva tare de tot!...Nu ma pot abtine...
« : Ianuarie 09, 2014, 04:09:19 p.m. »
Dragi  forumisti cu vele si nu numai,
Am sa incep prin a va spune despre un anunt de mica publicitate de pe un site de specialitate: se ofera o barca O'Day 272 pe la 8,20 m lungime din fibra, constructor american, firma serioasa, mai vechiuta ea, barca, de prin 1987, dar completa si la greement si la vele, are si un motor Johnson de 9.9, ce sa mai,  chilipir curat, doar sa ii dai o sfoara si sa iesi in larg....basca, propietarul ofera si un loc dublu , platit pe un an de zile intr-o marina din Santa Cruz, California...cam departe ea, California, dar daca e bonus la oferta, parca, parca te-ai chinui sa iti iei o viza, doar sa privesti apusul in ocean timp de un an de zile, sa dormi pe barca si sa mai pescuiesti, mai strangi o randa pe la un vecin , mai o cheie de impreunare....mai vezi un star de la Holywood....v-am cucerit, asa-i?...parca e finalul din "Rum Diary" cu Johnny Deep...Ei bine, aici incepe basmul : tipul este profesor la un colegiu si ofera toate astea gratuit/moca/free of charge celui care pana pe 15 ianuarie ii va trimite pe e-mail cel mai original articol, eseu, poezie, cantec, video, etc care sa arate cat de mult isi doreste barca si ce vrea sa faca cu ea ( se pot inscrie si grupuri), atentie....din lumea intreaga...doar sa fie ceva original, tipul utilizeaza un soft pentru a verifica originalitatea mesajului....ori tipul e in pana de inspiratie, ori colegiul ala vrea sa intre in Cartea Recordurilor ca numar de mesaje primite...
Am o singura rugaminte: daca e sa castige vreun coleg forumist, sa mai dam  un chef "a la Modi" prin martie, incolo, macar sa o facem de pomina in Santa Cruz....Astalavista,....va dau si linkul, succes:

http://sfbay.craigslist.org/scz/boa/4271613097.html


 

13
Monococi / Velier
« : Decembrie 22, 2013, 11:18:10 p.m. »
Ma suna deunazi un tovaras sa ma intrebe de un catarg si niscaiva vele pentru o proaspata achizitie cu care sa se dea pe Snagov....Orice sugestie e binevenita....si orice surplus deasemeni...
Craciun fericit tuturor si vanturi prietene in 2014!

14
Monococi / MACWESTER KELPIE
« : Septembrie 10, 2013, 03:01:51 p.m. »
Salut ,
Un nou venit in familia mea se numeste MACWESTER KELPIE WEEKENDER; velier din fibra de sticla la 4,55 m lungime si un pescaj de 0,61 m, tocmai bun de Dunare si zone litorale.Cabina este micuta dar doua persoane incap fara prea multe mofturi; in plus am un motor outboard YAMAHA de 5 CP care se poate prinde minunat pe oglinda pupa.A fost produs intre 1967 si 1980 in trei versiuni(DAYBOAT, WEEKENDER si RACER), mai apare inca pe E-BAY la vanzare prin UK cu tot cu peridoc.Lestul cam 180-200 kg este detasabil si poate fi pus pe sus prin capacele de la cockpit si cabina, fiind sub orice forma se gaseste la indemana (plumb, saci de nisip sau alt metal).Greement de sloop simplu cam la 10,8 metri patrati, sper sa fac functional si un roll-foc ca sa nu topai pe cabina prea mult...
Am reusit sa il transport pe un peridoc improvizat si o platforma auto pana la o magazie; in timpul transportului am auzit cum sudurile incep sa cedeze pe la tevile rectangulare.(deh, avem drumuri , nu gluma)..Dupa descarcare si depozitare am constatat ca o urma de ploaie din zilele dinainte se scurgea incet prin chila spre prova si m-am bucurat ca nu priveam in alta ipostaza invers picaturile, adica spre interior.
Am asamblat o cala din capriori de lemn si am suspendat coca pe chingi sa pot vedea si cred, sa poata fi mai usor reparata(ma gandesc sa mut chingile pe rand)...
1.Fiind vorba de o barca '60-'70 cu un material destul de gros si sanatos,care credeti ca sunt optiunile si pasii de urmat in vederea reparatiei?
2.E necesar sa ma limitez la chila sau sa atac toata opera vie?
3.Ce solutii exista pentru acoperirea finala?
4.Trebuie sa intaresc si interiorul in vederea lestului?
Multumesc si ape linistite tuturor...

Pagini: [1]