Afişare Mesaje

Aici puteţi vedea mesajele acestui utilizator. Sunt afişate doar mesajele făcute în secţiuni în care aveţi acces.


Subiecte - Bogdan ion

Pagini: [1]
1
Literatura, muzica, film, arte plastice pe tematica / Speaking of Vikings
« : Aprilie 18, 2016, 01:18:25 p.m. »
Un filmulet de pe WoodenBoat Store, mie mi-a placut foarte mult.

https://www.youtube.com/watch?v=5omq60ECDoc

2
Cafenea - Discutii generale / Caransebes, ajutor medicament
« : Martie 01, 2016, 11:21:03 a.m. »
Salut, daca este cineva din Caransebes sau are drum, va rog sa ma ajutati cu urmatoarea problema:

Baiatul meu are astm bronsic si suntem in tratament de 4 ani cu produsul STALORAL 688, un vaccin pt imunizare la alergeni.
Momentan este o problema cu acest medicament in farmacii, si singura farmacie unde apare pe stoc este Sensibul Caransebes in interiorul magazinului Kaufland.
Sun de dimineata incontinuu la farmacie pt confirmare medicament dar nu imi raspunde nimeni.
Daca ma poate ajuta cineva il rog sa ma sune la 0721231703, medicamentul trebuie tinut la rece, as avea pe cineva poate trece prin oras de doua ori pe saptamana si sa se intalneasca cu d-voastra.
Multumesc

Bogdan Ion  0721231703

3
Stitch&Glue / Eastport pram
« : Octombrie 31, 2015, 10:14:52 p.m. »
In februarie 2011 am cumparat de la CLCBoats planurile pe hartie pentru un dinghy, mai precis Eastport Pram.
In toamna mi-am facut curaj si m-am apucat de treaba, am cumparat doua foi de placaj de plop de 6mm si o foaie de 10 mm, placaj cu rezistenta la apa WBP 100, am trasat planul de linii si le-am taiat.
Pentru ca este o barca in clinuri a trebuit sa frezez partea inferioara a fiecarei file de bordaj, apoi a urmat gaurirea si coaserea.











Pozele sunt facute cu telefonul, calitatea nu este foarte buna.



Deasupra filetului de rasina cu rumegus am pus hartie cerata pe care am netezit-o cu degetul pana la uniformizarea cordonului de rasina, dupa ce se intareste suprafata este fina si nu mai necesita slefuire.



Vela am primit-o de la Mario38 acum doi-trei ani si am pastrat-o pt aceasta ocazie, vela a fost taiata aproximativ conform planului, si de aceia am avut cateva probleme mai tarziu.
Catargul este o mana curenta de brad cu lungimea de 3m si ghiul din sipca de 2/4cm, au fost acoperite cu doua starturi de rasina si apoi vopsite alb.





Multumesc clubului de yachting din Herastrau pentru ca mi-au dat voie sa lansez barca din curtea lor.



Si un filmulet:

https://vimeo.com/144232220

4
Caiac - Canoe - Canotaj / Canoe concurs
« : August 24, 2015, 07:48:45 a.m. »
Salut, am un prieten care vrea sa isi faca o canoe de concurs, ceva in genul acesta http://www.savageriver.com/canoes/recreational/blackhawk .

Intrebarea mea este daca ma puteti ajuta cu un link pt a cumpara un plan, sau daca modific planul de forme a unei canoe clasice pot sa ajung la forma aceasta, imi permite stripul aceea curbura.

Am gasit un plan pt o canoe de concurs dar de o singura persoana, el cauta pt doua, ar vrea ca la anul sa participe cu ea la TID.

Multumesc.


5
Intalniri, imprieteniri, pe ape si nu numai / Plimbare pe mare
« : Iulie 17, 2015, 11:53:45 p.m. »
Saptamana trecuta am fost in concediu la mare, mai précis la Constanta. Dupa doua , trei zile de prajeala standard imi trece o idee: ce bine ar fi daca as putea sa ies pe mare cu un velier.

Pe cine sa sun, la cine sa apelez? M-am gandit initial la Lindor, care nu mai este pentru vanzare ci pentru  plimbare  :D, dar mi-a fost rusine sa il sun pe Florio si sa incerc sa fac rost de numarul de telefon al domnului comandant , asa ca m-am orientat catre un coleg de forum, care s-a oferit pentru altcineva cu o plimbare, asa ca i-am scris un mesaj pe forum si raspunsul nu s-a lasat asteptat: “Uite numarul meu de telefon, suna-ma si o rezolvam”.

O problema am rezolvat-o, acum trebuia sa o conving si pe sotie sa mearga, ea care nu s-a suit niciodata in canoea pe care am facut-o, i-am explicat ca nu este nici o problema, este o barca care nu se rastoarna, o sa avem veste si cel mai important proprietarul velierului are permis si stie ce face.

Am primit acordul cu conditia ca daca sunt valuri ea ramane la mal, sa faca plaja.

Asa ca sambata la ora 14 ne-am intalnit cu Nic Moise (Pelicanul), caci el este cel la care am apelat, si am mers in port la Eforie Nord unde ne astepta velierul White Russian.




Urmeaza pregatirile pt iesit pe mare.




Un pavilion fluturand voios la cruceta catargului



Am plecat, inca suntem la motor se fac pregatirile pt inaltatul velelor, Mihaela este putin incordata.



Nu suntem singurii care profita de vremea frumoasa.



Am inceput sa ne relaxam.



Ce am uitat sa mentionez este ca imediat ce am iesit in larg si am ridicat velele, Nic mi-a predat  echea si directia NE 45grade



Auzind asa minune, eu la echea unui velier, :D a iesit sa ne intimpine chiar Adornate, a carui poveste am aflat-o de la Nic.









O poza si cu subsemnatul, fiecare zambeste in felul lui, eu binenteles cu gura pina la urechi, nici in visele cele mai frumoase nu ma asteptam sa conduc eu, eram multumit si ca simplu pasager.



Cu ochii in zare pe reperul de la mal catre care trebuia sa tin directia.





Eu si cu Nic.







Portul de la Eforie Nord



Avem si companie.



Dupa 3 sau 4 ore a sosit si timpul cu perere de rau, sa ne intoarcem in port







Am ajuns la mal.



Un OM deosebit si barca lui minunata.





Vecini lui White Russian.



Lasam totul in ordine.





A mai venit cineva acasa.



Asta a fost aventura noastra, si daca la 40 de ani m-am rasurnat pe Herastrau cu canoea cu vela, la 43 am navigat cu un velier, sper ca la 45 sa am si eu unul, speranta moare ultima.  ;D

Multumesc din suflet lui Nic ca si-a rupt din timpul sau si a mers cu noi.

Bogdan Ion

6
Stitch&Glue / Canoe Kymi River
« : Iulie 17, 2015, 10:25:20 p.m. »
Salut, dupa experienta avuta cu constructia unei canoe din strip, m-am gandit sa incerc una si din placaj. Am cautat planuri pe internet si cum oferta este foarte generosa a trebuit sa iau in calcul pretul materialelor si asa m-am hotarat la modelul Kymi River, pentru a carui constructie este nevoie doar de doua placi de placaj.





Cu toate ca am aflat ca puteam sa o construiesc si din placaj cu incleiere de exterior, cu un pic mai multa munca pt sigilarea taieturilor, am fost la Holver si am cumparat doua placi de placaj de 4mm Okume.
Am trecut la trasarea planurilor pe placaj, unde am facut prima greseala – am apasat prea tare pe creion si au ramas dungile chiar daca am slefuit la sfarsit. Apoi am dat de o problema si anume lipsa unei baghete, lunga si flexibila pt a trasa conturul si faptul ca l-am trasat din doua bucati s-a vazut mai tarziu la cusutul filelor.



Am cumparat de la Catalin Sorescu un fierastrau japonez si am trecut la decuparea filelor, o taietura dura aproximativ 10 minute.





Am avut foarte putine pierderi de material.



A doua greseala a fost ca dupa ce am decupat filele nu am slefuit unghiul necesar pt imbinare.
Am gaurit initial la 15 cm cum scria in proiect, dar pt ca nu am slefuit marginile nu cadea perfect si atunci am fost nevoit sa mai dau niste gauri intermediare.
A urmat cusutul care a durat 2 zile, de fapt 3 ore in fiecare seara, dupa ce veneam de la serviciu.







A urmat chituirea rosturilor si dupa intarire, scoaterea sarmelor si astuparea gaurilor.
Dupa asta la sugestia d-lui MariusF am slefuit si pe urma i-am dat o mana de rasina, aproximativ 450g, intinsa cu racleta pt a incarca porii placajului si a satura cu rasina placajul.





Canoea a primit si un nume “Danubia”, care a fost scris inainte de aplicarea  tesaturii.





A urmat tesatura de 180g de la Polydis, 10m.Tesatura am petrecut-o  peste 4 file,  pt o rezistenta mai buna.



Langa canoe se vede si copastia (outwale cu dimensiunea de 15/25 mm si inwale cu dimensiunea de 25/25 mm frezate pe partea exterioara. Ele sunt din brad si toate patru cantareau aproximativ 4kg la lungimea de 5,1 m)

Dupa inca doua maini de rasina cu slefuitul de rigoare intre aplicari, a venit si randul montarii copastiei exterioare unde am simtit lipsa unor cleme, dar am folosit tot ce avea falci si putea strange.



Cat timp asteptam sa se lipeasca am trecut la confectionarea scaunelor: cadrul este din fag  cu dimensiune de 2,5/2 cm si snurul din polipropilena de 3 mm, la final cantarea 1 kg.
Nu stiu daca din brad ar fi fost la fel de rezistent? Cea mai lunga latura are 73 cm si latimea sacunului este de 30 cm.



Nu a iesit ca la carte, dar este comod si permite circulatia aerului.

Jugul sau Yoke l-am facut din brad si i-am tras si un model.



Am dat cu lac de la Policor pt iacht cate 3 maini si in interior si pe exterior pt protectia la UV.
Canoea are la final 19 kg si arata asa:























7
40 si ceva de minute despre natura si canoe.

http://www.nfb.ca/film/song_of_the_paddle


8
Cafenea - Discutii generale / Categorie B+E sau ...
« : Ianuarie 02, 2015, 07:49:36 p.m. »
La multi ani si multa sanatate,

cautand pe net informatii despre obtinerea permisului de conducere cat. B+E, am gasit urmatorul anunt:

"Scoala de Soferi ... realizeaza cursuri pentru ansamblul de vehicule a carui masa totala maxima autorizata este mai mare de 3500 kg dar nu depaseste 4250 kg, format dintr-un autovehicul tragator din categoria B si o remorca a carei masa totala maxima autorizata depaseste 750kg. Pretul este de 500 lei (ore teorie si practica). Nu necesita examen cu politia, iar examenul medical si testarea psihologica nu sunt necesare, insa cursantul trebuie sa detina permis auto categoria B. Ne puteti contacta pentru detalii si despre cum se poate trece acest curs si in permisul auto."

intrebarea mea este daca a facut cineva acest curs si din daca este de ajuns in practica.
Masina mea (renault Fluence) are masa maxima de 1725kg si poate tracta cu sistem de franare 1055Kg.

Multumesc.

Pagini: [1]