Menu

Afișare mesaje

Această secțiune îți permite să vezi toate mesajele scrise de acest membru. Reține că poți vedea mesajele numai din zonele la care ai acces și tu.

Afișare mesaje Menu

Subiecte - Bogdan

#1
Vanzari / vand placaj marinizat
Iulie 03, 2022, 09:17:40 PM
Buna seara forumistilor!
Vand placaj marinizat Okoumee integral cu incleiere pe exterior.
Placajul are urmatoarele dimensiuni Lxlxg:
310*153*10 - 8 placi
310*153*8 -8 placi
250*153*6 -1placa

Placajul este import Germania.
Pretul de vanzare este 2.000.euro foarte putin negociabil.
Pentru cunoscuti se poate si in 2 rate.
Detalii pe mesaj.
Pentru cine sta bine cu sănătatea și cu nervii, ii pot oferi și proiectul pentru care am cumpărat placajul.  Aruncați un ochi aici www.classmini580.com
Datorita cerințelor legate de calitatea materialelor, barca la final, depășește 20 mii euro cost de construire.

Ape line!
#2
Vanzari / Placaj Okoumee integral de vanzare
Iunie 20, 2021, 06:11:32 PM
Salutare frati barcagii!

Vin cu anuntul de vanzare (dupa ce in prealabil am cerut acceptul lui Vali sa postez aici) al placajului okoumee integral cumparat din Germania pentru proiectul class mini 580. Am renuntat la acest proiect, cu mare regret dupa o discutie destul de aprinsa cu organizatorul. Nu ma sfiesc sa dau detalii daca sunteti curiosi, dar am sa scriu un amplu articol despre acest lucru.
Deci, placaj integral okoumee, cumparat din Gemania de la Sommerfield+Thiele (rotary cut veneer) cu incleiere pe exterior.
1 placa de 6mm grosime 250*153 (L*l)
8 placi de 8mm grosime 310*153
8 placi de 10 mm grosime 310*153

Pretul de achizitie cu facura este de 3264 euro si il vand cu reducere de 10 %. L-as da gratis dar nu imi permit inca sa fac caouri de valoarea asta.
Pentru cine doreste sa construiasca proiectul 580, ii dau si cheresteaua de pin cu 100 de euro. Si proiectul 580 (350 euro aruncati de mine) cu fisierele CNC pentru care am platit inca 330 euro. Ne intelegem la pret ca oameni suntem. Daca doriti sa participati la regata offshore ( va trebui sa va transfer licenta de fabricatie, asa ca veti plati organizatorului o taxa de 60 euro) ceea ce sincer nu va sfatuiesc.

Placajul si cheresteaua sunt impachetate frumos si se afla la Cluj la Rares. Costul transportului cade in sarcina cumparatorului, dar nu e o avere.

Daca va tenteaza, ma gasiti la tel 0752411918.

Ape line!
#3
Intalniri, imprieteniri, pe ape si nu numai / Ocazie
Septembrie 26, 2020, 06:47:10 PM
Salutare tuturor!

Nu am stiut unde sa postez, asa ca am deschis topic aici.
Pentru perioada 03-10 oct am antamat o Bavaria 36 (3 cabine si o toaleta) pentru un grup de cunoscuti, care m-au anuntat ca nu mai pot merge din simplul motiv ca sunt covidati. Mi-au trimis si rezultatul testului.
Asa ca, daca cineva de pe forum poate si doreste sa plece in Grecia din scurt, situatia se prezinta cam asa:

Barca este luata de la Constantin Lascu si s-a achitat un avans de 300 euro pentru rezervare (bani evident pierduti de echipaj si castigati de cei ce urmeaza sa vina).
Mai sunt de achitat doar 600 de euro la preluarea barcii sau cum va intelegeti voi cu el.
Portul de plecare este Skiathos ( sau daca il convingeti, vine el si va ia din Volos cu barca).
Nici eu nu mai pot merge, ca am cam mult de munca ( E o scuza de tip gaselnita, ca daca nici pentru navigatia cu vele nu amani ce ai...atunci pentru ce?)
Cam asta e... Daca cineva este interesat si vrea detalii( acum nu imi vine nimic altceva decat ce am scris) ma poate suna.
#4
Monococi / Gaff rig
Ianuarie 04, 2019, 03:51:28 PM
La multi ani tuturor forumistilor!
Are cineva experienta cu acest tip de arborada?  Avantaje si dezavantaje? Sincer, am cautat pe net informatii dar in majoritatea cazurilor am dat peste tot felul de grafice la care m-am uitat ca matza la calendar.
#5
Vanzari / June este de vanzare
Noiembrie 06, 2018, 12:47:38 PM
Asa cum suna si titlul, va anunt cu durere in suflet si cu speranta ca nu se vor arata doritori, ca a mea Albin Vega 27 este de vanzare. Motivul este acela ca am platit avans pentru o barca mai mare, care sper sa corespunda cumva exigentelor familiei.
Pe cale de consecinta, am sa fac o scurta descriere.
Barca a fost adusa din Olanda pe cale rutiera dupa mai bine de 2 luni de la achizitia ei si a stationat in Galati pentru un refit interior si exterior ce a insumat mai bine de 300 de ore de munca.
De bine:
-Desi are o varsta apreciabila, calitatea de fabricatie a suedezilor isi arata superioritatea fata de orice alta barca similara, fiind "bullet proof". Nici urma de osmosa sau vreun semn ca ar urma sa sufere de asa ceva.
-Furling si randa cu calareti care functioneaza foarte bine. Sprayhood pentru cokpit.
-Velatura Gaastra in stare foarte buna. Genovez 140%.
-Cokpit refacut, lemnaria raschetata si lacuita cu simt de raspundere.
-Panou fotovoltaic de 100 w, statie VHF cu DSC si GPS ( nu are MMSI introdus), toaleta electrica, lada frig de 30l (-10+8grade), fishfinder, toate noi cu garantie . Compas in cokpit. Aragaz cu alcool (2 ochiuri) care se afla deja in dotarea barcii. Barometru, ceas, etc.
-tapiserie interioara complet schimbata, inclusiv perne pentru cokpit.
-instalatie electrica refacuta.
-motor cu revizia la zi si set pentru urmatoarea revizie. Elice pliabila cu 3 pale.
-2 ancore : 1 tip admiralitate de 15 kg, 10 m lant si 20 m saula si 1 tip Danfort cu ceva lant si ceva saula). O gramada de accesorii de tip saule, veste de salvare 2 ( alte 2 sunt imprumutate si nu fac obiectul vanzarii) etc.
- Autopilot ( 1 stricat si 1 Raymarine ST 10)
-este deja in Grecia :)
Cel mai de bine: are incalzire stationara care merge perfect!

Mai putin de bine:
- Lemnaraia interioara scartie cand se naviga pe valuri mari ( daca deranjeaza, este necesar intarirea cu coltare si epoxy),
-indicatorul pentru viteza vantului trebuie montat la capelatura. ( eu nu am mai avut rabdare sa o fac).
-indicatorul de viteza al barcii nu functioneaza ( nu stiu de ce, trebuie vazut)

Cam atat imi vine in minte acum.
Pret pentru membrii forumului 12.500 euro. Cavaletii pentru depozitare si transport ( reglabili pe lungime/latime/inaltime0 se vand separat la pretul de 1000 euro. ( m-au costat 3800 lei materialele si 2500 lei manopera).
Barca este sub pavilion Olanda si recomand mentinerea acestuia.
#6
Monococi / Delivery Galati to Limenaria
Octombrie 04, 2018, 11:08:53 PM
Pe June ati cunoscut-o deja. E acea Albin Vega 27, avand venerabilla varsta de 40 de ani dar care conjunctural o face pe tinerica. Dupa ce toata luna iulie am lucrat la ea, dotand-o cu toate cele necesare, a venit vremea sa isi ia ramas bun de la portul Bazinul Nou Galati. Vorbisem in prealabil cu Nicu aka Pelicanul care s-a aratat disponibil, urmand sa stabilim data exacta a plecarii care din pacate se tot amana ca urmare a lucrarilor la barca ce nu se mai terminau.
In sfarsit, iau decizia sa plecam pe 31.07 si discut cu Nicu:
- Nicule, nu mai aman plecarea ca altfel o tin aici la iarna! Plecam pe 31? Poti?
- Da, gata, ramane stabilit! Putem sa mai luam pe cineva in echipaj?
- Pe cine?
- Pe Vlad !
Cu Vlad ma auzisem la telefon cu ceva timp inainte, dar personal nu il stiam si parea o buna oportunitate sa ne cunoastem. Si bine a facut ca a venit! In plus, un barcagiu in plus in echipaj nu putea sa fie decat de bun augur. Asa ca echipajul s-a stabilit la noi trei pana in Limanu, urmand sa mai vedem ce si cum.
Dau zor cu ultimile verificari, il "forjez" pe Silvian( personajul care a lucrat cot la cot cu mine la barca din momentul in care am lansat-o la apa si pana am plecat) si in dupa-amiaza plecarii imi iau consoarta la cumparaturi. Pelicanul ajungea pe la 7 iar Vlad pe la 9 seara, asa ca aveam timp. Intre timp sun baietii si ii intreb daca vor sa doarma la hotel, sa le iau o camera si raspunsul a fost unanim negativ. Normal, as fi procedat la fel ca doar nu degeaba ne numim barcagii. Preferinte culinare, zic? Ciorba de burta la cutie, zice Pelicanul! ( va suna cunoscut? :) )
In jur de ora 7 Pelicanul ma anunta ca a ajuns si sa vin sa-l pescuiec de la marginea Galatiului. Il iau si hai la barca cu tot cu provizii, ca nu mai reusisem sa ajung sa le descarc. Vali Antonov ma anunta ca il ia el pe Vlad si ne vedem cu totii in Bazinul Nou la barca, sa mai stam la o tacla. Intre timp incepe o ploaie torentiala care desi speram sa fie de vara, s-a dovedit mai a naibii si a tinut pana a doua zi.
In sfarsit, ajung si Vlad cu Vali la barca si ne punem intrebarea fireasca: Bai, noi nu mancam nimic? Eu si Nicu incepusem o sticla de whisky si ne cam rodea stomacul. Cum toti eram cam flamanzi, am decis ca o mancare la mal e mult mai potrivita, ca pe barca vom avea timp sa mancam in zilele urmatoare, fapt pentru care ne-am infiintat pe faleza Dunarii la o carciuma unde eu cunosteam tot personalul si ne-am bagat la o saramura de crap stropita cu un alb demisec.
Las baietii la restaurant sub promisiunea lui Vali ca ii duce el la barca si o tai sa-mi fac bagajul si sa iau rezerva de 50 de litri de motorina. Da, imaginati-va ca nu am avut timp sa imi fac bagajul pana atunci ! Noaptea se lasa peste mahalaua care gazduieste portul Bazinul Nou ( o mostenire comunista care pe vremuri era o fortareata pazita de graniceri datorita traficului permanent de marfuri si nave straine) si ne bagam la culcare cu gandurile la ziua plecarii. Nicu ma complimenteaza: Foarte misto cearsaful asta cu care m-am invelit! Ma uit si ii zic: E foarte bun cearsaful pentru ca e una din fatele de masa pe care mi le-a dat nevasta-mea! Radem si ne bagam la somn.
Dimineata ne trezim pe la 7 si realizez ca nu am probat aragazul.  Pelicanul ma apostrofeaza pe buna dreptate, imi fac mea culpa si il sun pe Silvian. "Bai Silvian, ce dracu am facut noi de n-am probat aragazul?" Luasem spirt medicinal si imi imaginam ca o sa mearga. Ca sa fiu sincer, cand am adus barca chiar voiam sa il arunc si sa pun unul pe gaz, noroc ca mi-au spus toti cei pe care i-am intrebat ca cel pe alcool e cel mai bun. Acum realizez ca aveau dreptate.  Vali, contactat telefonic imi zice: "Nici gand sa mearga cu asa ceva! Ma duc eu la Dedeman sa va iau alcool tehnic !"
"Ia si zece oua, zice Nicu, ca Bogdan a uitat!" Intre timp apare Silvian care se uita la aragaz, il suceste, il invarte si decreteaza: e simplu, ar trebui sa mearga! Stai sa vina Vali cu alcoolul si mai vedem, ii zic. Intre timp mai facem unele verificari la zemurile din agregate si amaram canistrele de motorina in borduri.
Apare si Vali cu cumparaturile, verificam aragazul dupa ce in prealabil Nicu se consulta telefonic cu Florio care e posesor de acelasi agregat si decidem ca putem pune pe drum.
Ziua se anunta superba, vremea excelenta! Pornim motorul, mola pupa, mola prova si hai spre destinatie. Dunarea, imputita si plina de crengi, ne-a facut sa fim atenti pe unde megem ca sa nu luam ceva pe la elice. Dupa ce trecem de Cotul Pisicii ( Grindu ) , Nicu ne intreaba:- Da' un ceai nu facem si noi? Cum sa nu, zicem in cor eu si Vlad cu gandul la provizia de whisky! Intre timp le spun baietilor bancul cu chinezul care aflandu-se in Romania prima data, fiind rupt de foame, s-a dus la o carciuma unde veneau studenti mai saracuti si astepta sa vada ce cer ei ca sa repete. Vine primul student si comanda ceai. Chinezul, se duce la chelnerita si cere si el: Tzeai! Bea  cana aia de ceai si matele ii ghioraiau mai rau. Mai vine un student si comanda macaroane cu branza. Chinezul comanda si el: Matzaloane cu blantza! Chelnerita il intreaba: Ce, ma!!! El: Matzaloane cu blantza! Chelnerita: Ce-ai zis? La care chinezul, pus intr-o situatie penibila, zice, lasandu-se pagubas: Tzeai!
Mergem aval la motor, buna dispozitie la bord si deodata, in dreptul localitatii Giurgiulesti, o salupa a Politiei de Frontiera se apropie folosind semnalizarea acustica. Pe punte, un militian de frontiera disperat striga: CREW LIST! CREW LIST! II intreb si eu: "-Ce vrei?" La care, omul dezamagit vizibil , exclama: "-AAAA, astia sunt romani!"
Ne verifica documentele, dupa ce incearca o abordare idioata cu salupa indoindu-mi suportul de prindere a sartului intermediar tribord si ne ureaza vacanta placuta.   
Asadar, continuam mars aval la motor (vant canci) pana la Isaccea cand alarma motorului incepe sa se activeze. Ce sa fie?
- Cred ca am ramas fara motorina baieti, ca indicatorul ala nu-mi inspira incredere! zic eu.
Ne apucam sa dezlegam o canistra de motorina, scot un furtun complet nepotrivit si incercam sa umplem cu greu rezervorul. Nu au intrat mai mult de 3-4 litri. Las motorul oprit si stam in deriva cateva minute, cu gandul ca poate s-a supraincalzit. Pornesc si continuam marsul. Nimic deosebit, toate pareau sa mearga ok si asa a si fost.
- Poate a intrat ceva la sorbul de absortie a racirii ! zice Nicu.
Nu l-am contrazis pentru ca nici eu nu imi explicam alarma aia. Posibil asta sa fi fost.
Intre timp, pentru ca trecuse ora 12, se impunea la bord regula lui Seba. Il intreb pe Vlad: "- Da' noi cu ce am gresit de nu bem o bere?!" Uitasem sa va zic ca, ma capatuiesem inainte de plecare cu o otita de toata frumusetea si cu urechea stanga nu auzeam deloc. L-am sunat pe Viorel, ORL-istul, bun prieten si mi-a confirmat ca nu am interzis la clampa fata de medicamentele prescrise de el. Asa ca, nu i-am lasat singuri pe baieti sa se chinuie!
Pe la Mm 45, a inceput sa bata vantul, asa ca am bagat focul si ne-am distrat teribil. Mergea June cu 5-7 kn de numai numai si pentru ca era prea frumos am mai primit o vizita a Politiei de Frontiera Tulcea. Baietii astia au fost ceva mai manierati, in sensul ca si-au cerut scuze ca nu au fost informati de colegii lor de la Galati ca suntem aval pe Dunare, au verificat documentele, si-au cerut scuze din nou si ne-au urat distractie placuta.
Facusem calculul dinainte si ma gandeam sa stam la ancora la Mm 40 peste noapte (stiam ca e loc de ancorare pentru convoaie si nave maritime), dar cum am mers foarte bine, am luat decizia sa intram pe bratul Sulina si sa innoptam la Partizani.
Pana atunci, intram pe bratul Tulcea si baietii ma deleaga carmaci. In rutierele de navigatie vechi, zona era considerata sector de navigatie cu risc deosebit. Pentru o barca, va asigur ca nu e! Trecem prin cot sub privirile admirative ale pietonilor si ma napadesc subit amintiri nu prea placute din perioada in care eram ofiter "exilat"sa car calcar de la Mahmudia. Convoaie de barje de 3000 tone goale prin cotul Tulcii se comportau ca niste ligheane impinse aval. Trebuia sa iau cap compas bacul de trecere de la Tudor Vladimirescu ( pe care il acopereau in vizibilitate provele barjelor goale si inalte), localitatea vecina de Tulcea si sa imi calculez momentul de giratie spre tribord, in conditiile in care eram asigurat ca spre amonte nu urca nimeni. Ruperea unui convoi in zona insemna un dezastru. Puteam distruge tot de pe malul Tulcei. Acum...era agrement, cu totul si cu totul altceva.
Ajungem la Partizani in jurul orei 8. Localitatea se intinde pe ambele maluri ale canalului si pare destul de animata la ora aia. O serie de pontonase pe ambele maluri ne fac sa credem ca vom innopta in siguranta. Reduc viteza din motor si Nicu se duce la prova sa ma ghideze undeva la un ponton. La un moment dat, obsev un nene care pescuia linistit si visator pe un pontonas relativ nou construit. Strig la Nicu: -Nicule, ia intreaba-l pe nenea asta, nu putem dormi la el? Eu fiind surd, cred ca am tipat cam tare ca omul auzise ceva. Il intreaba si Nicu si primind acceptul, ma intorc cu prova in amonte si acostez. Legam barca si intram in vorba cu omul. Mai mult Nicu si Vlad. Otita mea incepuse sa se agraveze. Il servim cu un whisky si ne spune ca e pontonul lui, proprietate iar celalalte sunt publice. Omul, fost lucrator cu sosete bleu, impreuna cu soata care activase in acelasi domeniu, s-au retras in delta la venerabila varsta a batranetii, respectiv 50 de ani. N-am intrebat de pensie. Eu, pentru ca tot nu aud ce vorbeste Nicu cu el, ma apuc de gratar. Scot grill-ul fara fum (asa zice reclama) si ma apuc de treaba, spre surpriza baietilor care ma chestioneaza insistent: -de unde l-au luat? cat ai dat pe el? etc. Intre timp, proprietarul pontonului ne aduce legume proaspete din gradina proprie si nu putem sa nu ii fim recunoscatori cu inca un whisky. Ne incingem marinareste si trecem pe sprit alb sec ( rezerva barcii de 5 litri) fiind surpinsi de sotia proprietarului care aparuse sa faca o poza barcii. O rog frumos sa imi permita sa imi iau un tricou pe mine sa dau bine in poza si primesc replica: Nu dumneavoastra sunteti subiectul, ci velierul!  Jignit profund in amorul propriu, mai torn un rand baietilor si apoi ne bagam la culcare .
Urmeaza o noua zi spre destinatie, ce avea sa aduca oarece schimbari de plan. Il rog pe Vlad sa puna poze pana la aceasta etapa, eu nefiind capabil sa fac datorita fiica-mii cele mari care, fiind indragostita, a uitat sa imi puna in bagaj incarcatorul telefonulu, desi o rugasem in mod special.




#7
Monococi / June e acasa
Iunie 30, 2018, 02:01:29 PM
Stima tuturor!

Dupa o indelungata epopee ( cam ca a colegului Seba cu a sa Haimana) June a ajuns acasa. E un Albin Vega 27 achizitionata din Olanda la suprapret. Ma refer atat financiar cat si din punct de vedere al consumului nervos. Deh, ce ne-am face noi daca nu am avea colegi saritori, nu-i asa ?! Voi dezvolta subiectul pe parcurs.
Sosita pe rutier, a atins astazi cu mare tandrete apa Dunarii, urmand sa aiba parte in perioada urmatoare de cateva upgrade -uri in privinta echipamentelor de navigatie. Sper ca pana la sfarsitul saptamanii urmatoare sa poata pleca din Galati cu destinatia  intermediara Limanu. Pana atunci, rog colegii de forum sa ma ajute cu ceva sfaturi, respectiv:
1. Pe langa un VHF cu DSC si GPS, necesita imperios o lada frig. Precizez ca am 2 acumulatori din care unul este destinat exclusiv pornirii motorului . In afara de becurile din cabina si VHF-ul, alt consumator nu mai am. Necesita oare si un panou fotovoltaic? Cam ce putere. Mai precizez ca pasajele pe care intentionez sa le fac sunt cam de 3-4 zile, deci atat ar trebui sa tina carnea rece si berea , vinul, etc.
2 . Dinghy. Pescajul este de 1.20 m si teoretic pot sa ma bag pe unde vreau. Nu chiar, dar pe aproape. Ce dinghy? Ar trebui sa fie de 4 persoane si cam 300kg sarcina. Cu sau fara oglinda motor. (prefer sincer sa mai fac si eu putina miscare).Nu ma incanta barcile gonflabile de la Dedeman.
Apreciez orice sfat chiar si in bascalie !