Afişare Mesaje

Aici puteţi vedea mesajele acestui utilizator. Sunt afişate doar mesajele făcute în secţiuni în care aveţi acces.


Subiecte - bobinuta

Pagini: [1] 2
1
Veliere / Veliere cu derivor mobil
« : Octombrie 11, 2018, 01:30:53 am »
Salutare tuturor,

Cochetez cu ideea de a achizitiona intr-un viitor relativ apropiat (in functie de oportunitati si posibilitati) un velier pe care sa-l pot folosi pentru agrement pe unele dintre apele interne si costier pe Marea Neagra, eventual cu iesiri pana la vecinii bulgari sau transportat la remorca in alte zone.
As dori sa va solicit sprijin (in timp) pentru a putea lua cea mai buna decizie. Prin aceasta, nu inteleg exclusiv stabilirea catre un anumit model ci si factorii care pot influenta o astfel de achizitie (localizarea, vechimea si starea barcii, variantele si costurile transportului, etc.).

Am studiat topicurile de profil publicate pana acum, am citit ce s-a putut citi si am incercat sa retin ideile esentiale. Voi mentiona cateva detalii la care m-am gandit, pentru a micsora cercul alegerilor posibile.

1) Bugetul este factorul esential.  Nu am o matusa Tamara si nici rezerve puse deoparte, asadar pentru mine, solutia va fi probabil un credit. Sa zicem ca 10000 EUR ar fi maximum net posibil, bani in care trebuie sa pot cumpara barca in stare de functiune, echipata si sa pot asigura si transportul.

2) Tipul barcii
In principiu, pentru tipul de agrement pe care mi l-am propus (inclusiv pe ape interne), mi-a devenit destul de clar ca solutia cea mai buna e reprezentata de veliere care au un derivor mobil (rabatabil, retractabil, etc.). Am ochit o serie de modele pe care le voi insira mai jos, adresandu-va rugamintea ca daca cunoasteti si altele, sa le mentionati intr-un raspuns pentru care va voi ramane indatorat:

Mac Gregor 26S
Etap 23 sau Etap 22
Hunter Edge 27
Hunter 240
Imexus 28
Ventura 2300
Catalina 22
si de ce nu... autohtonul nostru Astor 70 de la Cirrus Boats ...

Sunt sigur ca mai exista si alte modele spre care as putea opta. Mentionez ca exceptand Astor 70, in cazul tuturor celorlalte modele m-am gandit la variantele SH, evident.

3) Transportul
Am exclus transportul pe trailer, odata cu orientarea spre barci cu derivor mobil. Asta inseamna ca sunt dispus sa plec cu masina pentru a aduce la remorca barca, dar ca nu exclud nici asocierea cu un coleg de echipaj cu care sa pot aduce barca pe apa, in functie de localizarea acesteia. Din pacate, serviciul nu imi permite prea multa flexibilitate, asadar pot lipsi cel mult 5 saptamani dintr-un an, ceea ce ar reprezenta un sacrificiu care s-ar resimti in sanul familiei.
O varianta intermediara ar fi ca dupa achizitionare, sa o pot lasa intr-o marina ieftina si sa revin anul urmator, asa cum au mai facut si altii. Din pacate, nu am habar daca exista astfel de sanse prin tarile din vest. Spre exemplu, am descoperit ca Port d'Arsenal din buricul Parisului ar fi moka - daca gasesti loc, dar n-am idee daca in Paris mai exista si alte marine gratuite, sau care sunt preturile pe acolo (nu am cautat amanuntit inca). Ce vreau sa spun e ca n-as exclude ca daca as gasi o barca acceptabila in Franta, sa ma duc s-o cumpar si sa incerc sa o aduc in tara in mai multe etape de navigare si eventual ulterior la remorca.
Partea care nu-mi convine intr-o astfel de situatie, e faptul ca banuiesc ca va trebui sa folosesc mai mult motorul si ca asta inseamna costuri serioase pe carburant. Citind postarile celorlalti colegi, am inteles ca pentru un delivery din Germania pana la Sulina, as putea cheltui lejer 1500 EUR doar pe carburant - ceea ce nu e deloc putin. Evident, asta depinde si de pretul barcii, asa ca mai ramane de vazut.

4) Depozitarea
Pe durata neutilizarii, il pot tine la un prieten care locuieste la 25Km de Bucuresti si are spatiu suficient, fara taxe in afara de carburantul si timpul consumate. M-am impacat cu ideea ca deocamdata, nu am o alta solutie mai ieftina!

Cam la asta m-am gandit pana acum. Sunt sigur ca am omis anumite amanunte a caror lipsa cred ca o vor sesiza colegii cu experienta si carora le voi ramane indatorat daca mi le vor semnala !

Mentionez ca intentiile mele sunt categorice, dar depind de termenul si conditiile in care voi putea sa finantez o astfel de achizitie. Totusi sunt hotarat s-o fac (repet, cat mai curand posibil sau in urmatorii ani) si de aceea voi incerca sa ma documentez cat mai bine inainte de a lua o decizie. Ceea ce vreau sa spun printre randuri, este faptul ca nu cer suport doar de dragul de a-l cere, ci chiar intentionez sa folosesc datele primite pentru a le pune in aplicare!

In speranta ca ma veti sprijini cu sfaturi si idei, recomandari asupra modelelor mai sus amintite sau asupra altora in raport cu acestea, va multumesc sincer si raman in asteptarea unor raspunsuri, care cred ca vor fi utile si multor altor colegi interesati.

7:13AM - P.S.>
Am uitat sa mai precizez cateva aspecte importante:

- voi naviga de cele mai multe ori alaturi de familie, asadar barca trebuie sa aiba o toaleta (as prefera toaleta marina, daca nu... cea chimica) si pe cat posibil, si un simulacru de dus;

- nu am precizat o lungime anume, intrucat nu sunt hotarat ce decizie sa iau in legatura cu eventuala inmatriculare; nu am sapat inca sa vad care sunt costurile aferente, v-as ramane recunoscator daca mi-ati spune (cel putin unii dintre voi) ce cheltuieli ati avut in acest sens. De asemenea, m-ar interesa daca imi puteti preciza care sunt cheltuielile aditionale obligatorii. De exemplu, din postarile lui Florio am inteles ca 1)asigurarea barcii nu e obligatorie si ca in afara de cheltuieli de mentenanta anuala obisnuita pentru o ambarcatiune + motorul aferent, alte costuri nu ar fi (atat timp cat nu o parchezi contra-cost si daca nu o tii intr-o marina, ca sa platesti costuri de cheiaj) si ... daca nu ma insel... parca a precizat undeva ca inmatricularea a fost in jur de 300 EUR cu totul (daca gresesc, imi cer scuze).
Care ar fi, de exemplu, impozitul la fisc pentru o ambarcatiune de dimensiunile unui MacGregor 26 ?

Ce-ti trece Capitania in acte? Barca+motor sau ambarcatiune de agrement? (pentru ca am inteles ca taxele sunt mult mai mari la ultima varianta). Ii poti convinge sa-ti treaca varianta mai avantajoasa, poti negocia cu ei forma respectiva? Sau e doar o chestiune de noroc?

Si ar mai fi ceva legat de inmatriculare, ce n-am inteles foarte clar: daca e sa fac o iesire in afara apelor teritoriale romanesti (de exemplu, spre bulgari), ambarcatiunea trebuie sa fie obligatoriu inmatriculata, sau nu? Oricum, legat de Dunare, atat din avizele ANR cat si de la Capitanie reiese clar ca daca nu e cel putin inregistrata, nu te poti deplasa in senalul navigabil. Avand in vedere aceste aspecte, daca ambarcatiunea nu depaseste 7m, ar fi necesar sa o inmatriculez sau nu?

- care ar fi optiunile de inmatriculare mai ieftine? Ramane Belgia sau nu? Mai sunt si alte tari?
Am vazut ca exista inmatriculari si pe Delaware /USA. Ce ma puteti sfatui? Nu vreau sa cheltuiesc inutil, daca nu e neaparat necesar.

- un alt motiv pentru care caut o ambarcatiune cu derivor mobil, e pentru ca nu imi pot permite sa platesc taxe de cheiaj si de parcare. Chiar si daca mi-as permite, nu vad rostul - tinand cont de rata (valoarea) de intrebuintare a barcii. Dupa cum am spus, pentru cate iesiri as putea sa fac cel putin deocamdata (in urmatorii ani), pot tine ansamblul pe peridoc la un amic aflat la 25Km de Bucuresti.

Multumesc inca odata pentru timpul cheltuit citirii acestui mesaj si pentru eventualele bune intentii de a ma indrepta catre o buna alegere!

Cu bine,
Cezar

3
Literatura, muzica, film, arte plastice pe tematica / Film: Hold Fast
« : Octombrie 07, 2018, 09:12:12 am »
Hold Fast: Stories of maniac sailors, anarchist castaways, and the voyage of the S/V Pestilence...



Documentarul se poate vedea online pe Vimeo, gratuit.
Durata: 1h 15min.

Extras (index 47'18"):
"Those of us who are sailing without engines are generally considered lunatics. "   8) ;D ;)

Vizionare placuta!

4
Intalniri, imprieteniri, pe ape si nu numai / Cine e Bogdan Isopescu?
« : Octombrie 06, 2018, 04:53:11 pm »
Salutare!
Avem vreun coleg de forum care este Bogdan Isopescu? Sau il cunoaste cineva ?
Mi s-a povestit despre Bogdan Isopescu ca un personaj ce a fost implicat in yachting si chiar in  constructia de ambarcatiuni. Eram doar curios sa stiu daca e cumva prezent printre randurile noastre sau nu.

Din cate am inteles, s-a retras din proiectarea/constructia de ambarcatiuni si desi ar lucra tot in zona media, nu are nici o legatura cu numele Isopescu din ProTV.

Un articol care demonstreaza implicarea dansului in constructia de ambarcatiuni ar fi acesta:

Construcţia de iahturi, un business de lux în România
25 octombrie 2006, de Ovidiu Marincea
Sursa: adevarul.ro

Un alt articol care ar putea indica preocuparea dlui. Isopescu pentru cele nautice, ar fi urmatorul:

FOTO: Salonul Nautic 2017, la Romexpo
Autor: Bogdan Isopescu 7 Aprilie 2017
Sursa: romania-actualitati.ro

Raman in asteptarea unor raspunsuri, chiar si pe PM - daca cineva are vreo stire...

Cu multumiri,
Cezar

5
SLIPAWAY 2017



Desi filmul nu are in prim plan descrierea unui voiaj pe barca, totusi, un velier superb este implicat drept locuinta unei batrane, vaduva a unui ofiter de marina. A preferat sa-si vanda casa pentru a pastra ambarcatiunea, un superb ketch, ca amintire legata de raposatul sau sot.

Subiectul filmului este descris astfel pe HBO:

Citat din: HBO
"Neglijată de familia ei, Fall, o văduvă cu intenții bune dar măsuri extreme, nu întâlnește prea multă lume în această lume înspăimântătoare. Când dă peste Adam, un tânăr muzician stradal, care își vinde keyboard-ul, îl cumpără de la el pretinzând că vrea să învețe să cânte la pian. Suspicios și prudent, Adam este de acord să o învețe și se trezește prizonier pe o barcă alături de o doamnă îndrăzneață. În timp, o adevărată prietenie se dezvoltă între două suflete diferite. Dar înainte că Adam să-și exploreze noua încredere în viață, trecutul lui criminal iese la suprafață și amenință să distrugă totul. Când familia lui Fall se implică, cei doi prieteni încearcă să se protejeze unul pe altul în timp ce lumilor lor se prăbușesc, lăsându-l pe Adam cu o promisiune neîmplinită față de Fall, o promisiune la fel de controversată pe cât este de umană."

Descriere IMDB aici .

Eu am apucat sa vad doar o foarte mica parte din film, dar mi s-a parut foarte bine lucrat.
Daca veti cauta pe net, este difuzat pe destule canale, sub denumirea "FALL SI ADAM (2017)" - respectiv pe HBO, Cinemax2, HBO GO, TV Acasa, etc.

Pentru ca e foarte recent aparut pe piata si nu foarte cunoscut, nu am gasit surse online, dar exista un torent de 388MB care poate fi preluat de aici . Subtitrare nu exista decat in lb. rusa, din pacate - si poate fi preluata din mai multe surse de pe net.

6
Cafenea - Discutii generale / Navigatie pe BEGA: deschidere
« : Octombrie 04, 2018, 03:26:04 pm »
Transport în comun pe apă la Timișoara.
Nicolae Robu a inaugurat cursele regulate cu vaporașe pe Bega
.

articol de Adrian Bărbulescu - 4 octombrie 2018
Sursa: cetaneanul.net
Citat
Primarul Nicolae Robu a inaugurat joi dimineață cursele regulate cu vaporașe pe Bega, iar Timișoara devine astfel primul oraş din România care are cinci moduri de transport public: tramvai, autobuz, troleibuz, bicicletă şi vaporaş.

Potrivit reprezentanţilor Societăţii de Transport Public Timişoara (STPT), trei vaporaşe vor circula, de luni până vineri, de-a lungul canalului Bega, în intervalul 7,30 – 18,00, între cele nouă staţii aflate pe maluri. Alte patru vaporaşe pe Bega vor rămâne de rezervă.

„Este foarte rentabil, pentru că o cursă completă, de la un capăt la altul, consumă patru litri de motorină, aproximativ costurile sunt de 20 de lei pentru o cursă completă, eu cred că e foarte rentabil”, a spus primarul Nicolae Robu.

Preţul unui bilet este de un leu, însă timişorenii care au gratuităţi la transportul în comun vor avea şi pe vaporaşe. Tichetele vor putea fi cumpărate de la chioşcuri, dar şi direct pe ambarcaţiuni, de la un angajat taxator. Programul de circulaţie se găseşte pe site-ul STPT, dar este afişat şi în staţii.

La sfârşit de săptămână, vaporaşele vor avea program de plimbare, nu de transport public în comun. Aceste vaporaşele pe Bega au câte 50 de locuri, aer condiţionat şi sunt dotate cu veste de salvare. Circulă cu cel mult 12 kilometri pe oră, iar în dreptul podurilor viteza va fi redusă la doar 5 kilometri pe oră. Un traseu complet durează aproximativ o oră, din zona Solventul şi până la Uzina de Apă.

Vaporaşele au început să circule pe Bega din 3 august, de Ziua Timişoarei, după ce reprezentanţii Primăriei au primit toate avizele pentru a putea lansa vapoarele la apă. De atunci, timişorenii s-au putut plimba zilnic cu vaporaşele, însă doar în regim de agrement, în zona centrală a oraşului.

Vaporaşele, şapte la număr, au fost achiziţionate de Primăria Timişoara în cadrul proiectului european în urma căruia au fost reabilitate malurile Canalului Bega. Ambarcaţiunile au costat aproximativ două milioane de euro, bani proveniţi de la bugetul local.

Pornirea transportului public pe apă, la Timişoara, a întâmpinat o mulţime de probleme legate de legislaţie. Nou înfiinţata Regie Autonomă de Administrare a Căii Navigabile Canalul Bega gestionează activitatea fluvială pe sectorul de Timişoara al canalului.

7
Pneumatice-RIB / Transportor gonflabila
« : Octombrie 04, 2018, 10:27:19 am »

8
Vanzari / Ieftin: RIB 3.30m + remorca cu troliu
« : Octombrie 03, 2018, 09:13:16 pm »
Incerc sa ajut un prieten care mi-a facut cunostiinta cu barcile: George.

"Vand rib 330 in perfecta stare +remorca 2017 inmatriculata special adaptata pentru barca ce face usoara manevrarea barcii chiar si de catre o singura persoana la lansarea si scoaterea din apa. Remorca are asigurare si itp valabil. Ansamblul se vinde fara motor deoarece il pastrez pentru viitoarea barca. Pret fix 4500 lei. Tel. 0784534859 "

Eu am probat barca asta si s-a comportat excelent; cu un motor de 8CP si 2 persoane am atins 24Km/h pe lacul Buftea. Anuntul original, poze si detalii, aici :
https://www.olx.ro/oferta/barca-remorca-IDbAq53.html#4d94bc3da4




9
Cafenea - Discutii generale / Noul tip de bancomat
« : Septembrie 20, 2018, 05:50:17 pm »
Gheorghe "Pinalti" Ştefan şi Bancomatul!

(am ras cu lacrimi la final, index 3:03)

"Hăi tu-tzi Dunghie...[xxxxx] șî grijania [xxx] dacî nu ti fac ieu pi tini.... uititi la mini, vin șî ti ieu cu tătî, whăă !  Nu ti juca cu mini, [xxxx] " 8) 8) 8) 8) 8)

https://www.youtube.com/watch?v=6U93qJpfWp0

10
Motoare / Motor din flex :)
« : Septembrie 18, 2018, 11:33:59 am »

Super Fast Drill Powered Boat Motor

- Barca recuperata de pe fundul lacului, o copaie amarata ;
- "Motorul" e de coma... construit din recuperari si actionat cu bormasina pe acumulatori.

Ideea e super traznita, distractie la maximum !

11
Cafenea - Discutii generale / Traversare Atlantic pe o pluta... la 84 ani!
« : Septembrie 17, 2018, 09:47:53 pm »
Across the Atlantic - in a garden shed:
Most 84-year-olds would settle for a Saga cruise. But this ancient mariner had other ideas...

- ANTHONY SMITH made 40ft by 18ft raft with pipes and telegraph pole
- Naming it the Antiki, he set sail from the Canary Islands at just 2 knots
- Mission was to cross the Atlantic and reach Eleuthera in the Bahamas
- He and his crew of three spent more than two months on the voyage
- But storms pushed them 700 miles off course to St Maarten in Caribbean
- Aged adventurer completed final 23-day leg a year later with different crew









Sursa poze: dailymail.co.uk

12
Cafenea - Discutii generale / Seminar Jimmy Cornell 29.09.2018
« : Septembrie 14, 2018, 10:57:13 pm »
Nu am nici o legatura cu cei care organizeaza evenimentul asta, dar am primit link-ul pe Facebook si m-am gandit sa-l anunt, avand in vedere personalitatea care e implicata si programul seminarului.

Seminar Jimmy Cornell 29.09.2018
Pregatirea voiajelor offshore cu ambarcatiuni cu vele
Crowne Plaza, Bucuresti


Programul si detaliile se regasesc in link.
Costul unui bilet vad ca se ridica la 60 EUR .

13
Alte ambarcatiuni / Gonflabila cu vele!
« : Septembrie 13, 2018, 04:21:22 pm »
Am vazut ca subiectul a mai fost incercat pe "celalalt forum", dar intre timp, am mai descoperit si un clip pe Youtube (probabil ca nu e singurul!).

DinghyGo dagje treinen en zeilen in Friesland

Ideea mi se pare traznita si de aceea, cred ca ar trebui crosetat pe tema asta.
Am vazut ca exista colegi care au realizat chiar si catamarane...

Eu as incerca si alte trazneli, dar as vrea sa gasesc nonconformistii care ar fi dispusi sa discute despre astfel de idei traznite si eventual sa ma sprijine sa dau nastere uneia.

14
Fotografii si filmari nautice / Hanna FZ-70
« : Septembrie 10, 2018, 12:22:19 am »
Iata o nava foarte frumoasa. Am gasit-o pe pagina FB a lui Cristi Tutuianu si mi-a placut atat de mult, incat am sapat cu indarjire pentru a sti ce nume are. Prin cateva asociatii, am gasit-o! Un ketch de 11 tone, restaurat in Rostock, de catre un intreprinzator foarte priceput: Uwe Grünberg (puteti citi aici mai multe amanunte, dar nu uitati sa activati si butonul "Translate", ptr cei care nu cunosc lb. germana) .

https://www.braune-segel.de/index.php/en/zeesbootregister/fz-klassenregister-der-zeesboote/fz-70-hanna

Va vine sa credeti ca nu are decat 11.68m ?! O frumusete de corabie in miniatura !







Cele bune,
Cezar




15
Salupe / Test barca Antonov 5.1m pe Marea Neagra!
« : August 30, 2018, 01:23:38 pm »
Saptamana trecuta, pe 25.08.2018, am avut placerea de a-l cunoaste pe colegul Cristian Tutuianu, care mi-a facilitat o intalnire cu Gabi Petrovici - mandru proprietar al unei barci de 5.1m fabricata de Vali Antonov.
Cu aceasta ocazie, Gabi a avut amabilitatea de a ne demonstra calitatile barcii AN51, cu iesire din portul turistic Tomis pe Marea Neagra.
Am fost 3 persoane la bord - eu, Cristi Tutuianu si bineinteles, skipper Gabi  ;) , insumand o masa totala de aprox. 300Kg.
Conditiile meteo foarte bune, vant slab, sub 8 noduri, valuri de aprox. 0.5m.
Iesirea s-a facut in apropierea portului Tomis, la distanta mica, de cel mult 150m fata de cel mai apropiat dig.
Barca, motorizata cu un Honda de 20CP 4T, s-a comportat excelent si mi-a lasat o impresie foarte buna.
De notat ca motorul nu a fost impins "la blana", ci la maximum 70%.

Iata mai jos poze si doua filmulete (click pe poze pentru marire).







Clip video 1:  Test pe Marea Neagra barca Antonov 5.1m (part1/2)

Clip video 2:  Test pe Marea Neagra barca Antonov 5.1m (part2/2)

Felicitari Vali Antonov (proiectant si constructor), felicitari si proprietarului barcii - Gabi !
 8)

Concluzia acestei postari ?
Ce sa va zic... Pentru buzunarul meu, un velier mic ar fi poate posibil, dar ar fi dificil de folosit pe Dunare si in Delta, mai ales daca as vrea sa fac agrement cu familia si cu atat mai putin n-as putea sa-l misc cu viteza unei barci ca cea proiectata si realizata de Vali. Avand in vedere ca piata SH de barci este nesigura, iar skill-urile mele tehnice sunt insuficiente la ora actuala pentru a-mi permite riscurile unei achizitii SH cu eventuale probleme, ma indrept vertiginos catre hotararea de a-i comanda lui Vali o barca si pentru mine. Las visul cu velierul sa mai dospeasca niste ani... pana cand se vor coace conditiile necesare  ;)
In cazul meu, am ajuns la concluzia ca folosirea unei motorizate ar fi cea mai rapida solutie de a pluti pe apa fara a "trai" doar la deplasament, ci vazand si un pic de glisaj - in plus, o pot retrage suficient de rapid de pe apa, in decursul unui week-end.

Va voi tine la curent cu evolutia ideii in sine si bineinteles, cu momentul concretizarii.

Doresc sa le multumesc (intr-o ordine complet aleatoare) cu aceasta ocazie, pentru amabilitate, consiliere si bunele intentii, lui Vali Antonov, Cristian Tutuianu, Gabi Petrovici precum si celorlalti forumisti pasionati cu care am avut placerea de a ma intalni si cunoaste: Nicu (homemade), Florio, Calin1967, Fritz, SixOne, Doru Buriu.
Multumiri si lui Adi Nita, pe care l-am cunoscut la Florio, alaturi de Calin.

Ape linistite si fir intins !

L.E.> Desi Honda 20CP nu e chiar un "Big Old Johnson", talcul piesei urmatoare se potriveste cu contextul barcilor motorizate. Florio e cel care mi-a aratat clipul si trebuie sa recunosc, e haios rau :
"She said: Skipper, I'm really impressed with your powerhead... but i thought something's wrong with your lower unit"  ;D ;D ;)

Totusi, Honda 20CP ... cum spune si finalul piesei, "no babe, it's a four stroke !"
Vizionare si auditie placuta !
John Reno -I got a BIG OL' JOHNSON

Pagini: [1] 2
Forumul CapCompas este gazduit la Hangar Hosting - hosting, email, si cloud