Afişare Mesaje

Aici puteţi vedea mesajele acestui utilizator. Sunt afişate doar mesajele făcute în secţiuni în care aveţi acces.


Subiecte - bobinuta

Pagini: [1] 2 3
1
Literatura, muzica, film, arte plastice pe tematica / Beautiful Greenland
« : Decembrie 06, 2018, 09:08:06 pm »
1.


Beautiful Greenland:
https://youtu.be/Woj8o6W6bbs

The Beauty of Greenland in 4K:
https://www.youtube.com/watch?v=6aAhWxVMXNg

2.
POLAR EXPEDITION Sailing Team: North Norway 2017 (severní Norsko)

https://www.youtube.com/watch?v=BIw74KLKG8g

2
La Cherhana / Braconieri fara frontiere (ProTV: Romania te iubesc)
« : Noiembrie 25, 2018, 10:39:42 am »
Declaratii pe camera ascunsa, urmariri pe apa, mafie in toata regula.
Cine n-a vazut emisiunea, merita s-o vada.

Personal, i-as aresta pe toti fara exceptie, iar urmatorii 25 ani si i-ar petrece finalizand inaugurarea Bucurestiului ca oras-port, reamenajarea si repopularea retelei hidrografice din tara si a Deltei Dunarii, iar cei mai afurisiti, ar executa canalul "Dunare - Marea Baltica"...
Desigur, in loc sa le dau de mancare si sa-i tin cu alocatii de stat, i-as pune la munca standard, 8 ore pe zi, ca pe orice om normal, doar ca si-ar plati astfel ziua de puscarie.
Si fiti siguri ca folosind o parte dintre ei, as construi marine corespunzatoare atat pe litoral, cat si in zonele navigabile din tara.

Visinescu ar deveni speranta lor in locul meu...  >:(




România, te iubesc: ”Braconieri fără frontiere”. Emisiunea integrală din 28 octombrie 2018

Acelasi reportaj cutremurator , pe Youtube.

Citat
Ştiaţi că aproape 90% din peştele de apă dulce de pe piaţa românească provine din import? Sau mai ştiaţi că uriaşe cantităţi din acest peşte de import provine dintr-un pescuit ilegal, în zone interzise acestei activităţi?
In Italia, în zona fluviului Po, unde s-au instalat de câţiva ani mai multe filiere de braconieri. Sunt sute de romani, cei mai mulţi din zona Deltei Dunării, din judeţul Tulcea, au emigrat şi fac ce ştiu mai bine, în apele Italiei.
Braconează masiv în micile localităţi de pe cursul apei, unde se găsesc zeci de canale amenajate pentru irigaţiile din agricultură italiană.

3
Cafenea - Discutii generale / Poze de toamna prin Romania
« : Noiembrie 16, 2018, 12:28:47 pm »
Saptamana asta am iesit prin tara cu sotia si m-am gandit ca ar fi bine sa-mi acord un pic de ragaz pentru cateva fotografii fara telefon mobil. Printre altele, am scos astfel de la naftalina si teleobiectivul. Am pornit la vanatoare de locuri de pescuit si de plimbat pe apa - dar m-am trezit in ... Dumbrava Minunata, descoperind veverite , pasarele si chiar o cumatra vulpe!
Vizionare placuta si toate cele bune !




















4
Pentru cine vrea si filme in care velele apar doar in marine, dar actiunea se leaga de barci de viteza:

SPEED KILLS





Detalii IMDB

Review (wavetowave.com)

Il puteti inhata de aici (1.29GB)  8)

Vizionare placuta!

5
Cafenea - Discutii generale / HIDROBOT (by SALİH ÇAKAN)
« : Noiembrie 04, 2018, 11:10:13 am »
IDEI !

https://www.indiegogo.com/projects/hidrobot-a-boat-which-you-can-go-on-land-water--2#/
Citat
HIDROBOT : A BOAT WHICH YOU CAN GO ON LAND & WATER
HIDROBOT is an affordable amphibious boat for everyone which also helps you sail without help.

by SALİH ÇAKAN, YALOVA, Turkey
Co-founder : The inventor of Hidrobot. Expert on hydraulic systems. The owner of the patent. Amateur yacht captain.[/size]



Clip video 1

Reportaj aTV

Alte resurse:
https://offgridquest.com/mobility/hidrobot


6
Cafenea - Discutii generale / Marea si portul in Le Havre
« : Noiembrie 01, 2018, 12:24:34 am »
Pentru ca avea in plan sa viziteze si cateva orase cu iesire la Canalul Manecii (printre care si Le Havre) si de asemenea, unele localitati de pe cursul Senei pana in Paris, am rugat-o pe Roxana sa imi trimita si poze cu tematica marina.
Stie ca imi doresc un velier, asa ca n-a scapat ocazia de a face cateva poze in marina locala, dar a tinut mortis sa ma salute avand in spate ferry-ul liniei Britanny  8)

Iata tarmul marii, portul si marina din Le Havre (ieri, 30.10.2018):

















































7
Cafenea - Discutii generale / Peisaje din Etretat (Franta)
« : Noiembrie 01, 2018, 12:17:11 am »
Roxana (fiica mea) a plecat intr-o excursie in Franta, pe coasta nordica.
Iata mai jos cateva poze din Etretat (oras cu iesire la Canalul Manecii), peisaje care mi s-au parut extrem de pitoresti:




















8
De vreo 2 saptamani tot vorbeam cu Bogdan despre velierul sau, O'Day 22 MH, pe care as fi vrut sa-l vad in realitate, pentru ca din poze, mi-a placut designul. Si iata ca pe joi, primesc un SMS prin care Bogdan ma anunta ca are de gand sa faca o iesire in zona Giurgiu, invitandu-ma sa particip.

Am fost foarte bucuros ca n-aveam alte chestiuni urgente de rezolvat, asadar am raspuns "Prezent" si m-am pregatit, gandind ca voi avea de munca - speram eu, in forul meu launtric, ca va fi vant pe Dunare, macar pentru o volta - doua si astfel sa-mi mai exersez conditia fizica  8) Din pacate, vantul era in vacanta, asa ca am fost nevoiti sa motorizam, dar distractia a fost maxima.

Pentru cei care n-o cunosc, cu permisiunea lui Bogdan, o prezint pe Frieda, un frumos velier O'day 22 MH de 22' cu derivor centreboard si pescaj minim de 40cm :





Am plecat din Bucuresti sambata, pe la 7:20 AM - constatand ca eu si cu Bogdan suntem vecini de cartier  8) Ceva mai tarziu, ne opream in Giurgiu, unde ne-am intalnit cu ceilalti doi colegi, Vlad si Dan (bluewave). Am targuit cele necesare unui pranz rezonabil realizat la gratar, dupa care am ajuns la pontonul unde era acostata Frieda. Bogdan a venit insotit si de catelusa Toff, o super-simpatica si inteligenta, jucausa si prietenoasa, obisnuita din cate am constatat, cu plimbarile pe barca  ;)

Dupa incarcarea pe barca a celor necesare, Bogdan a pornit motorul iar Dan a preluat carma si ne-am indreptat spre Dunare, folosind iesirea din Canalul Plantelor. Nu erau multi pescari, iar adancimea apei varia intre 1.8 si 3.5 metri, asadar nu au existat surprize.



Odata iesiti pe fluviu, Bogdan a hotarat marirea turatiei motorului si Dan a pus prova spre insula Gostinu - destinatie in premiera pentru noi toti. Pentru mine, oricum era o premiera sa ma aflu navigand pe Dunare !

Voi reveni maine pentru continuarea povestii.
Pana atunci, puteti viziona pozele din galeria foto atasata, folosind acest link  {hosting gratuit Flickr, 1TB}
De asemenea, am creat o prezentare video pe care am incarcat-o pe Youtube:

Cu velierul Frieda spre insula Gostinu

Vizionare placuta si toate cele bune!
Cezar

9
Veliere / Veliere cu derivor mobil
« : Octombrie 11, 2018, 01:30:53 am »
Salutare tuturor,

Cochetez cu ideea de a achizitiona intr-un viitor relativ apropiat (in functie de oportunitati si posibilitati) un velier pe care sa-l pot folosi pentru agrement pe unele dintre apele interne si costier pe Marea Neagra, eventual cu iesiri pana la vecinii bulgari sau transportat la remorca in alte zone.
As dori sa va solicit sprijin (in timp) pentru a putea lua cea mai buna decizie. Prin aceasta, nu inteleg exclusiv stabilirea catre un anumit model ci si factorii care pot influenta o astfel de achizitie (localizarea, vechimea si starea barcii, variantele si costurile transportului, etc.).

Am studiat topicurile de profil publicate pana acum, am citit ce s-a putut citi si am incercat sa retin ideile esentiale. Voi mentiona cateva detalii la care m-am gandit, pentru a micsora cercul alegerilor posibile.

1) Bugetul este factorul esential.  Nu am o matusa Tamara si nici rezerve puse deoparte, asadar pentru mine, solutia va fi probabil un credit. Sa zicem ca 10000 EUR ar fi maximum net posibil, bani in care trebuie sa pot cumpara barca in stare de functiune, echipata si sa pot asigura si transportul.

2) Tipul barcii
In principiu, pentru tipul de agrement pe care mi l-am propus (inclusiv pe ape interne), mi-a devenit destul de clar ca solutia cea mai buna e reprezentata de veliere care au un derivor mobil (rabatabil, retractabil, etc.). Am ochit o serie de modele pe care le voi insira mai jos, adresandu-va rugamintea ca daca cunoasteti si altele, sa le mentionati intr-un raspuns pentru care va voi ramane indatorat:

Mac Gregor 26S
Etap 23 sau Etap 22
Hunter Edge 27
Hunter 240
Imexus 28
Ventura 2300
Catalina 22
si de ce nu... autohtonul nostru Astor 70 de la Cirrus Boats ...

Sunt sigur ca mai exista si alte modele spre care as putea opta. Mentionez ca exceptand Astor 70, in cazul tuturor celorlalte modele m-am gandit la variantele SH, evident.

3) Transportul
Am exclus transportul pe trailer, odata cu orientarea spre barci cu derivor mobil. Asta inseamna ca sunt dispus sa plec cu masina pentru a aduce la remorca barca, dar ca nu exclud nici asocierea cu un coleg de echipaj cu care sa pot aduce barca pe apa, in functie de localizarea acesteia. Din pacate, serviciul nu imi permite prea multa flexibilitate, asadar pot lipsi cel mult 5 saptamani dintr-un an, ceea ce ar reprezenta un sacrificiu care s-ar resimti in sanul familiei.
O varianta intermediara ar fi ca dupa achizitionare, sa o pot lasa intr-o marina ieftina si sa revin anul urmator, asa cum au mai facut si altii. Din pacate, nu am habar daca exista astfel de sanse prin tarile din vest. Spre exemplu, am descoperit ca Port d'Arsenal din buricul Parisului ar fi moka - daca gasesti loc, dar n-am idee daca in Paris mai exista si alte marine gratuite, sau care sunt preturile pe acolo (nu am cautat amanuntit inca). Ce vreau sa spun e ca n-as exclude ca daca as gasi o barca acceptabila in Franta, sa ma duc s-o cumpar si sa incerc sa o aduc in tara in mai multe etape de navigare si eventual ulterior la remorca.
Partea care nu-mi convine intr-o astfel de situatie, e faptul ca banuiesc ca va trebui sa folosesc mai mult motorul si ca asta inseamna costuri serioase pe carburant. Citind postarile celorlalti colegi, am inteles ca pentru un delivery din Germania pana la Sulina, as putea cheltui lejer 1500 EUR doar pe carburant - ceea ce nu e deloc putin. Evident, asta depinde si de pretul barcii, asa ca mai ramane de vazut.

4) Depozitarea
Pe durata neutilizarii, il pot tine la un prieten care locuieste la 25Km de Bucuresti si are spatiu suficient, fara taxe in afara de carburantul si timpul consumate. M-am impacat cu ideea ca deocamdata, nu am o alta solutie mai ieftina!

Cam la asta m-am gandit pana acum. Sunt sigur ca am omis anumite amanunte a caror lipsa cred ca o vor sesiza colegii cu experienta si carora le voi ramane indatorat daca mi le vor semnala !

Mentionez ca intentiile mele sunt categorice, dar depind de termenul si conditiile in care voi putea sa finantez o astfel de achizitie. Totusi sunt hotarat s-o fac (repet, cat mai curand posibil sau in urmatorii ani) si de aceea voi incerca sa ma documentez cat mai bine inainte de a lua o decizie. Ceea ce vreau sa spun printre randuri, este faptul ca nu cer suport doar de dragul de a-l cere, ci chiar intentionez sa folosesc datele primite pentru a le pune in aplicare!

In speranta ca ma veti sprijini cu sfaturi si idei, recomandari asupra modelelor mai sus amintite sau asupra altora in raport cu acestea, va multumesc sincer si raman in asteptarea unor raspunsuri, care cred ca vor fi utile si multor altor colegi interesati.

7:13AM - P.S.>
Am uitat sa mai precizez cateva aspecte importante:

- voi naviga de cele mai multe ori alaturi de familie, asadar barca trebuie sa aiba o toaleta (as prefera toaleta marina, daca nu... cea chimica) si pe cat posibil, si un simulacru de dus;

- nu am precizat o lungime anume, intrucat nu sunt hotarat ce decizie sa iau in legatura cu eventuala inmatriculare; nu am sapat inca sa vad care sunt costurile aferente, v-as ramane recunoscator daca mi-ati spune (cel putin unii dintre voi) ce cheltuieli ati avut in acest sens. De asemenea, m-ar interesa daca imi puteti preciza care sunt cheltuielile aditionale obligatorii. De exemplu, din postarile lui Florio am inteles ca 1)asigurarea barcii nu e obligatorie si ca in afara de cheltuieli de mentenanta anuala obisnuita pentru o ambarcatiune + motorul aferent, alte costuri nu ar fi (atat timp cat nu o parchezi contra-cost si daca nu o tii intr-o marina, ca sa platesti costuri de cheiaj) si ... daca nu ma insel... parca a precizat undeva ca inmatricularea a fost in jur de 300 EUR cu totul (daca gresesc, imi cer scuze).
Care ar fi, de exemplu, impozitul la fisc pentru o ambarcatiune de dimensiunile unui MacGregor 26 ?

Ce-ti trece Capitania in acte? Barca+motor sau ambarcatiune de agrement? (pentru ca am inteles ca taxele sunt mult mai mari la ultima varianta). Ii poti convinge sa-ti treaca varianta mai avantajoasa, poti negocia cu ei forma respectiva? Sau e doar o chestiune de noroc?

Si ar mai fi ceva legat de inmatriculare, ce n-am inteles foarte clar: daca e sa fac o iesire in afara apelor teritoriale romanesti (de exemplu, spre bulgari), ambarcatiunea trebuie sa fie obligatoriu inmatriculata, sau nu? Oricum, legat de Dunare, atat din avizele ANR cat si de la Capitanie reiese clar ca daca nu e cel putin inregistrata, nu te poti deplasa in senalul navigabil. Avand in vedere aceste aspecte, daca ambarcatiunea nu depaseste 7m, ar fi necesar sa o inmatriculez sau nu?

- care ar fi optiunile de inmatriculare mai ieftine? Ramane Belgia sau nu? Mai sunt si alte tari?
Am vazut ca exista inmatriculari si pe Delaware /USA. Ce ma puteti sfatui? Nu vreau sa cheltuiesc inutil, daca nu e neaparat necesar.

- un alt motiv pentru care caut o ambarcatiune cu derivor mobil, e pentru ca nu imi pot permite sa platesc taxe de cheiaj si de parcare. Chiar si daca mi-as permite, nu vad rostul - tinand cont de rata (valoarea) de intrebuintare a barcii. Dupa cum am spus, pentru cate iesiri as putea sa fac cel putin deocamdata (in urmatorii ani), pot tine ansamblul pe peridoc la un amic aflat la 25Km de Bucuresti.

Multumesc inca odata pentru timpul cheltuit citirii acestui mesaj si pentru eventualele bune intentii de a ma indrepta catre o buna alegere!

Cu bine,
Cezar

11
Literatura, muzica, film, arte plastice pe tematica / Film: Hold Fast
« : Octombrie 07, 2018, 09:12:12 am »
Hold Fast: Stories of maniac sailors, anarchist castaways, and the voyage of the S/V Pestilence...



Documentarul se poate vedea online pe Vimeo, gratuit.
Durata: 1h 15min.

Extras (index 47'18"):
"Those of us who are sailing without engines are generally considered lunatics. "   8) ;D ;)

Vizionare placuta!

12
Intalniri, imprieteniri, pe ape si nu numai / Cine e Bogdan Isopescu?
« : Octombrie 06, 2018, 04:53:11 pm »
Salutare!
Avem vreun coleg de forum care este Bogdan Isopescu? Sau il cunoaste cineva ?
Mi s-a povestit despre Bogdan Isopescu ca un personaj ce a fost implicat in yachting si chiar in  constructia de ambarcatiuni. Eram doar curios sa stiu daca e cumva prezent printre randurile noastre sau nu.

Din cate am inteles, s-a retras din proiectarea/constructia de ambarcatiuni si desi ar lucra tot in zona media, nu are nici o legatura cu numele Isopescu din ProTV.

Un articol care demonstreaza implicarea dansului in constructia de ambarcatiuni ar fi acesta:

Construcţia de iahturi, un business de lux în România
25 octombrie 2006, de Ovidiu Marincea
Sursa: adevarul.ro

Un alt articol care ar putea indica preocuparea dlui. Isopescu pentru cele nautice, ar fi urmatorul:

FOTO: Salonul Nautic 2017, la Romexpo
Autor: Bogdan Isopescu 7 Aprilie 2017
Sursa: romania-actualitati.ro

Raman in asteptarea unor raspunsuri, chiar si pe PM - daca cineva are vreo stire...

Cu multumiri,
Cezar

13
SLIPAWAY 2017



Desi filmul nu are in prim plan descrierea unui voiaj pe barca, totusi, un velier superb este implicat drept locuinta unei batrane, vaduva a unui ofiter de marina. A preferat sa-si vanda casa pentru a pastra ambarcatiunea, un superb ketch, ca amintire legata de raposatul sau sot.

Subiectul filmului este descris astfel pe HBO:

Citat din: HBO
"Neglijată de familia ei, Fall, o văduvă cu intenții bune dar măsuri extreme, nu întâlnește prea multă lume în această lume înspăimântătoare. Când dă peste Adam, un tânăr muzician stradal, care își vinde keyboard-ul, îl cumpără de la el pretinzând că vrea să învețe să cânte la pian. Suspicios și prudent, Adam este de acord să o învețe și se trezește prizonier pe o barcă alături de o doamnă îndrăzneață. În timp, o adevărată prietenie se dezvoltă între două suflete diferite. Dar înainte că Adam să-și exploreze noua încredere în viață, trecutul lui criminal iese la suprafață și amenință să distrugă totul. Când familia lui Fall se implică, cei doi prieteni încearcă să se protejeze unul pe altul în timp ce lumilor lor se prăbușesc, lăsându-l pe Adam cu o promisiune neîmplinită față de Fall, o promisiune la fel de controversată pe cât este de umană."

Descriere IMDB aici .

Eu am apucat sa vad doar o foarte mica parte din film, dar mi s-a parut foarte bine lucrat.
Daca veti cauta pe net, este difuzat pe destule canale, sub denumirea "FALL SI ADAM (2017)" - respectiv pe HBO, Cinemax2, HBO GO, TV Acasa, etc.

Pentru ca e foarte recent aparut pe piata si nu foarte cunoscut, nu am gasit surse online, dar exista un torent de 388MB care poate fi preluat de aici . Subtitrare nu exista decat in lb. rusa, din pacate - si poate fi preluata din mai multe surse de pe net.

14
Cafenea - Discutii generale / Navigatie pe BEGA: deschidere
« : Octombrie 04, 2018, 03:26:04 pm »
Transport în comun pe apă la Timișoara.
Nicolae Robu a inaugurat cursele regulate cu vaporașe pe Bega
.

articol de Adrian Bărbulescu - 4 octombrie 2018
Sursa: cetaneanul.net
Citat
Primarul Nicolae Robu a inaugurat joi dimineață cursele regulate cu vaporașe pe Bega, iar Timișoara devine astfel primul oraş din România care are cinci moduri de transport public: tramvai, autobuz, troleibuz, bicicletă şi vaporaş.

Potrivit reprezentanţilor Societăţii de Transport Public Timişoara (STPT), trei vaporaşe vor circula, de luni până vineri, de-a lungul canalului Bega, în intervalul 7,30 – 18,00, între cele nouă staţii aflate pe maluri. Alte patru vaporaşe pe Bega vor rămâne de rezervă.

„Este foarte rentabil, pentru că o cursă completă, de la un capăt la altul, consumă patru litri de motorină, aproximativ costurile sunt de 20 de lei pentru o cursă completă, eu cred că e foarte rentabil”, a spus primarul Nicolae Robu.

Preţul unui bilet este de un leu, însă timişorenii care au gratuităţi la transportul în comun vor avea şi pe vaporaşe. Tichetele vor putea fi cumpărate de la chioşcuri, dar şi direct pe ambarcaţiuni, de la un angajat taxator. Programul de circulaţie se găseşte pe site-ul STPT, dar este afişat şi în staţii.

La sfârşit de săptămână, vaporaşele vor avea program de plimbare, nu de transport public în comun. Aceste vaporaşele pe Bega au câte 50 de locuri, aer condiţionat şi sunt dotate cu veste de salvare. Circulă cu cel mult 12 kilometri pe oră, iar în dreptul podurilor viteza va fi redusă la doar 5 kilometri pe oră. Un traseu complet durează aproximativ o oră, din zona Solventul şi până la Uzina de Apă.

Vaporaşele au început să circule pe Bega din 3 august, de Ziua Timişoarei, după ce reprezentanţii Primăriei au primit toate avizele pentru a putea lansa vapoarele la apă. De atunci, timişorenii s-au putut plimba zilnic cu vaporaşele, însă doar în regim de agrement, în zona centrală a oraşului.

Vaporaşele, şapte la număr, au fost achiziţionate de Primăria Timişoara în cadrul proiectului european în urma căruia au fost reabilitate malurile Canalului Bega. Ambarcaţiunile au costat aproximativ două milioane de euro, bani proveniţi de la bugetul local.

Pornirea transportului public pe apă, la Timişoara, a întâmpinat o mulţime de probleme legate de legislaţie. Nou înfiinţata Regie Autonomă de Administrare a Căii Navigabile Canalul Bega gestionează activitatea fluvială pe sectorul de Timişoara al canalului.

15
Pneumatice-RIB / Transportor gonflabila
« : Octombrie 04, 2018, 10:27:19 am »

Pagini: [1] 2 3
Forumul CapCompas este gazduit la Hangar Hosting - hosting, email, si cloud