Afişare Mesaje

Aici puteţi vedea mesajele acestui utilizator. Sunt afişate doar mesajele făcute în secţiuni în care aveţi acces.


Mesaje - Vali

Pagini: [1] 2 3 ... 229
1
Barci de pescuit / Re: Achizitie Black Sea Fishing 510
« : Noiembrie 08, 2018, 12:48:11 pm »


salut,

asa avea si eu nevoie de numarul lui Cristi Ivan sau alte persoane serioase care se ocupa cu inmatriculatul in Belgia.

Multumesc.

https://www.facebook.com/cristi.ivan.1232?fref=pymk

2
@bucius: imi place ca ai kwaiele la tine :P. Am facut si eu baie la Ciotu Pisicii saptamana trecuta, si apa e cancer serios.

3
Stitch&Glue / Re: Barca de glisare car toppable - Contribuiti
« : Octombrie 26, 2018, 07:49:07 am »
Concluzia e ca sunt toate conditiile sa devii chiar tu un dealer de portabote ;).

4
Stitch&Glue / Re: Barca de glisare car toppable - Contribuiti
« : Octombrie 25, 2018, 10:13:17 pm »
Mie nu-mi inspira incredere o barca pliabila tip portabote. Chiar daca are miezul carenei mult mai rigid decat de exemplu invelisul unui caiac pliabil Pouch, tot sufera la hidrostatica si hidrodinamica din cauza deformarilor. Nu e acelasi lucru ca o barca rigida.

In plus, faptul ca e relativ usoara o face cam "jucausa" in raport cu o rigida echivalenta. Si in ce ma priveste, nu am incredere in sistemul de asamblare prin pliere, cu muchiile alea din plastic flexibil. Mai ales cand stiu cam peste ce poti da cu barca - cioate, fiare, pietroaie mari, franghii metalice etc.

Totusi, singurul mod de a afla mai multe e o proba practica. Cred ca e o barca buna pentru ape protejate, dar sincer nu m-as risca vreodata cu asa ceva la un drum lung pe Dunare si in Delta. Un caiac pliabil puntat e mult mai potrivit, inclusiv pentru valurile de siaj ale bizonilor, pe cand portabote, deschisa si cu bord liber mic, e destul de expusa.

5
Stitch&Glue / Re: Barca de glisare car toppable - Contribuiti
« : Octombrie 25, 2018, 07:13:04 pm »
@Zodiac: defectul meu este ca am crescut pe barci batranesti, butucanoase, urate, murdare, dar indestructibile si sigure in orice situatie. Din acest motiv, nu sunt entuziasmat de noile inovatii din tagma, precum pneumatice, portabote, barci din polietilena etc. Prefer intotdeauna o barca sanatoasa si verificata in practica.

Ce uita lumea este ca lucrul cel mai important la o barca este comportamentul nautic optim. Orice alta caracteristica e secundara - pliabilitate, transportabilitate rutiera etc. Vrei o barca buna, te dai cu ea si vezi daca-ti place cum se misca, daca e suficient de stabila, daca tine valul bine etc. Asta conteaza, nu artificiile sau avantajele de pe uscat.

6
Bibliografie nautica / Re: E-books
« : Octombrie 25, 2018, 10:38:52 am »
La rugamintea colegilor mai uploadez odata Sportul Velelor de George Nour: https://we.tl/t-hP4Wx6AiTY
Scuze de intarziere, dar am ca de obicei o perioada foarte incarcata.

7
Barci de pescuit / Re: Proiect nou
« : Octombrie 24, 2018, 07:22:19 pm »
Rezolutia optima e de 800 x 600 sau 1024 x 768.

8
Barci de pescuit / Re: Proiect nou
« : Octombrie 24, 2018, 07:20:50 pm »
Salut, ai la Shoutbox link catre un tutorial de upload poze pe server extern.

9
Feedback despre forum / Re: Redimensionare poze
« : Octombrie 20, 2018, 08:10:49 pm »
In cei aproape 8 ani, forumul a crescut continuu. Odata cu cresterea numarului de useri, a crescut proportional si continutul, mai ales atasamentele.

Eu pana acum am upgradat de mai multe ori pachetul de hosting, dar am si eu limitele mele. Cu toate astea, cum am dus singur forumul 8 ani, am sa-l duc in continuare tot singur. Daca vor fi in continuare probleme, am sa fac un efort si voi upgrada din nou.

Asta ar trebui sa ia in considerare cei care au avut nemultumiri in trecut, anume ce efort am depus in acesti ani pentru buna functionare a forumului. Incepand de la finante, continuand cu moderarea, si terminand cu continutul si know-how-ul pe care le-am pus benevol la dispozitia forumistilor.

Forumul ramane ca si pana acum, liber de reclama si fara pretentia de a contribui cineva ceva financiar. Daca vreti sa avem in continuare un forum optim, faceti cat mai multi ce v-a rugat Gupi, adica micsorati-va pozele atasate.

E foarte simplu sa ma apuc sa sterg la gramada atasamente, dar e pacat de munca si contributiile adunate in atata vreme.

Edit: ca sa fim "cusher", propun ca fiecare din cei care ne modificam dimensiunea si / sau numarul pozelor uploadate sa mentionam aici, pe topic. Eu am sa ma apuc saptamana viitoare, si am sa postez.

10
Veliere / Re: Veliere cu derivor mobil
« : Octombrie 20, 2018, 07:57:00 pm »
Din ce imi zici tu inteleg ca prima data ma duc la financiar si apoi la capitanie ? E ca la auto ?

Am scris si eu mai inainte: in ordinul 1079 / 2014 scrie clar la litera e) din art. 20, respectiv 46, ca e obligatorie dovada inregistrarii fiscale pentru inmatricula, respectiv inscrie o ambarcatiune la ANR.

11
Veliere / Re: Veliere cu derivor mobil
« : Octombrie 19, 2018, 11:26:25 pm »
E foarte simplu. La art. 2, literele l si m din OM 1079 / 2014 scrie exact ce se inmatriculeaza / inscrie, si unde poate naviga:

- Registrul de evidenta: L>=7 metri, P>=15 KW, navigatie pe ape interioare
- Registrul matricol:        L>=7 metri, P>=15 KW, drept de arborare pavilion, adica se poate iesi din apele nationale navigabile.

In plus, uite ce spune art. 86:

Art. 86. -
Ambarcațiunile de agrement înscrise în registrul de evidență, pentru care au fost emise documente de evidență, pot naviga în afara apelor naționale navigabile cu respectarea zonei de navigație înscrise în documentele ambarcațiunii, după înmatriculare.


Deci daca ai inscris barca in registrul de evidenta, pentru a naviga pe ape interioare, poti iesi cu barca din tara doar daca o inmatriculezi si obtii deci drept de pavilion.

Edit: daca barca e mai mica de 7 metri sau puterea mai mica de 15 kw, dar vrei sa inmatriculezi ca sa iesi din tara, sau sa inscrii in registrul de evidenta, o poti face la cerere, conform art. 84:

Art. 84. -
La solicitarea proprietarului orice ambarcațiune de agrement având lungimea cuprinsă între 2,50 m și 7,00 m, indiferent de modul de propulsie, poate obține dreptul de arborare a pavilionului român și va fi înmatriculată sau luată în evidență în condițiile prezentului ordin.

12
Echipamente si accesorii / Re: Suport motor auxiliar!
« : Octombrie 19, 2018, 06:16:42 pm »
Din ce stiu, produse Eval vinde Marinescu Trading din Tulcea, in curte la fosta fabrica de conserve (Fan Curier), unde ne-am intalnit prima oara acum vreo 2 ani, cand iti lucra grecu' la Buster.

Vorbeste deci cu Tibi sau cu taica-su daca pot sa-ti aduca, mie mi-au spus ca aduc orice din catalogul Eval.

13
Veliere / Re: Veliere cu derivor mobil
« : Octombrie 19, 2018, 05:46:39 pm »
@bobinuta: Art. 20 din OM 1079 se refera la acordarea dreptului de pavilion si inmatricularea in registrul matricol. Nu se acorda dreptul de pavilion fara inmatriculare.

Nu exista nicaieri in ordin termenul de "inregistrare", ci exista doar inmatricularea in registrul matricol plus inscrierea in registrul de evidenta, conform capitolelor III si IV din Ordin.

Iar litera g se refera la actul original al unei barci aduse de afara: daca a fost inmatriculata, se cere radierea, iar daca nu trebuia inmatriculata in tara respectiva (de origine), se cere declaratia notariala.

In ambele cazuri (inmatriculare sau inscriere) se cere dovada inregistrarii fiscale, conform literei e din art. 20, respectiv 46.

Concluzia e ca te bucuri degeaba, iar cei de la Mangalia sunt suficient de incompetenti cat sa nu inteleaga ca e vorba de actele unei barci sh importate, emise in tara de origine.

14
Salupe / Re: Salupa cabinata pentru Delta/Dunare
« : Octombrie 19, 2018, 03:16:11 am »
Stii ceva de River sport 540?
Am vazut pe facebook clipuri in care se misca bine cu 60cp si 5-6 persoane in ea.

Nu stiu si nici nu ma intereseaza. La cate barci sunt azi pe piata, ar insemna sa-mi mai cumpar cateva vieti ca sa le stiu pe toate.
Tot ce poti sa faci e sa-ti pui motorul pe una si sa vezi cum sta la hidrostatica (stabilitate), hidrodinamica (viteza, asieta), seakeeping (comportament pe valuri) etc. Oricate filmulete ai vedea si oricate pareri ai obtine, nu inlocuiesc o proba practica.

15
Salupe / Re: Salupa cabinata pentru Delta/Dunare
« : Octombrie 18, 2018, 10:41:35 pm »
Dupa cum spuneam, barca ta e runabout. Ca s-o modifici e mult de munca, si nu se merita. Daca era open era altceva.

Pe de alta parte, din experienta mea la o barca de dimensiunile Corsarului 550 cabinat, motorizarea de 60 e considerata minimala. Adica daca sunteti maxim 2 persoane si bagaj simbolic.

Daca e vorba de familia intreaga, bagajele aferente, plus o rezerva de putere la motor, se ajunge la puterea cea mai raspandita la acest tip de barca, anume 90 CP. Cam toata lumea care are asa ceva - Corsar, Shetland etc au pus motoare de 90.

Asa ca daca vrei sa-ti plimbi familia in cabinata, ori dai barca si cauti o cabinata mica, gen Quicksilver 430 sau 470, pastrand motorul actual, ori iei ceva mai mare precum Shetland sau Corsar, si pui un motor mai mare.

Poti pastra si motorul actual ca sa-l montezi pe un Corsar, dar va fi utilizat la limita superioara a regimului, ceea ce nu e bine pentru motor. Plus ca la incarcare mare a barcii posibil sa ai surpriza ca nu mai gliseaza.
Singurul lucru pe care poti sa-l faci e o proba, care-ti va spune daca motorul e potrivit sau nu cu barca.

Pagini: [1] 2 3 ... 229
Forumul CapCompas este gazduit la Hangar Hosting - hosting, email, si cloud