Afişare Mesaje

Aici puteţi vedea mesajele acestui utilizator. Sunt afişate doar mesajele făcute în secţiuni în care aveţi acces.


Mesaje - Vali

Pagini: [1] 2 3 ... 220
1
Barci de pescuit / Re: inmatriculare barca?
« : Mai 24, 2018, 10:19:41 pm »
salut,scuze de deranj ca o sa fiu putin pe linga subiectul tau dar caut sa intreb pe cineva care detine lotus major sa mi dea ceva informatii,foto,impresii despre lotus major facuta de dima si fii
am comandat un lotus major de la firma mai sus mentionata in urma bugetului si a info de pe internet.
te rog sa mi trimiti fota cu barca ta  si impresiile in urma folosirii ei.
intentionez sa cumpar si un motor de 20 cp si un peridoc.
multumesc.

Salut @nitu serban si bun venit pe forum.

Poti sa incepi si un topic nou daca doresti, sau poti sa cauti daca s-a mai discutat despre Lotus pe forum (din ce imi amintesc eu s-a discutat). Mult succes in obtinerea setup-ului dorit :).

2
Cafenea - Discutii generale / Re: Trim electro-hidraulic
« : Mai 23, 2018, 07:18:40 am »
Salut Ionut. Putin probabil sa gasesti asa ceva, fiind vorba de un tip de motor nou si rar intalnit.

Dar la cum te stiu eu de priceput, poti face altceva: poti confectiona un jack-plate la care sa adaptezi un trim de ocazie (nu conteaza tipul). In felul asta nu esti conditionat de mecanismul de la Yamaha, si in plus poti folosi acest tip de jack plate cu trim inclus la orice tip de motor.

Uite un exemplu: https://www.smalloutboards.com/cmc.htm

3
Motoare / Re: Problema mercury 8hp
« : Mai 15, 2018, 09:18:07 am »
E numarul de la Pronautica: http://www.pronautica.ro/contact . Eu nu am numarul lui Gabi, dar cand ajung acolo de obicei merg direct la el, fiindca ne cunoastem bine.
Poti sa suni, dar iti vor spune sa aduci motorul, nu ofera consultanta, nici macar mie, care le sunt prieten :)

4
Motoare / Re: Problema mercury 8hp
« : Mai 15, 2018, 08:53:56 am »
Eu sper si iti doresc sa nu fie cdi-ul. Nu prea ai cum sa-l verifici, decat facand o proba cu altul functional.
Daca nu reusesti, sugestia mea e sa-l duci la Gabi la Pronautica Tulcea. E cel mai bun mecanic de outboarduri cu care am lucrat, si are tot ce-i trebuie ca sa-ti rezolve problema.

5
Motoare / Re: Problema mercury 8hp
« : Mai 15, 2018, 08:26:32 am »
E o problema electrica, deci ai nevoie ori de schema, ori de un electrician care stie motorul.
La 8 cai instalatia e destul de simpla, si in afara de ceea ce spui ca ai verificat, poti sa te uiti la fisele bujiilor sau bobinele de inductie. Teama mea insa e sa nu fie aprinderea electronica (CDI-ul), fiindca aici "crapa" de obicei partea de aprindere.

6
Alte ambarcatiuni / Re: Veste de salvare
« : Mai 14, 2018, 03:52:06 pm »
Salut si bun venit.

In poza mea de profil se vede un tip de vesta care de noua a costat 40 de lei acum vreo 4 ani. Pe vremea aia se gaseau pe net, pe diverse anunturi, dar de atunci n-am mai vazut acest model. Mi-a placut ca are si flotabilitate suficienta, si e si adaptabila la diverse siluete, fiind prevazuta cu sireturi, si in fata, si pe lateral.

Din ce stiu are Yacht TNG un tip de vesta ieftina, vreo 55 de lei, dar are flotabilitate mai mica, si e din-aia care se trage pe cap si are materialul flotabil doar pe piept si la ceafa. Sper sa nu radeti de mine, dar eu prefer la o vesta si calitatile de protectie la curenti de aer, de tinut la sale etc.

Ar mai trebui intrebat la Marinescu Trading la Tulcea (fosta fabrica de conserve, unde e si Fan Curier). Stiu ca ei aveau veste ieftine si bune, dar nu mai stiu ce oferta au in prezent. Oricum, trebuie luate la rand magazinele de accesorii si intrebat pana gasiti ce vi se potriveste.

Mai demult stiu ca a scris Lacramioara pe forum cate ceva despre ce trebuie sa urmarim cand cumparam veste de salvare, ar trebui dat o cautare pe forum.

7
Stitch&Glue / Re: inca o barca pentru delta 2
« : Mai 12, 2018, 06:00:31 pm »
Daca ai 130 cm latime la gurna, poti sa te duci linistit si la 12 grade unghi se stelaj, fiindca vei avea oricum stabilitate buna. Cred totusi ca ar fi cel mai potrivit ceva intre 7 si 10 grade, ca sa ai si portanta buna, si stabilitate de drum, si ceva stabilitate dinamica la glisare (in opinia mea 3 grade e prea putin).

Incearca sa mergi pe deadrise constant, fiindca deadrise-ul regresiv e folosit la carenele care au nevoie sa mearga si in tranzitie. Nu uita de un unghi al oglinzii de minim 12 grade, care sa-ti permita un anume unghi de trim negativ la nevoie.

8
Stitch&Glue / Re: inca o barca pentru delta 2
« : Mai 12, 2018, 08:28:53 am »
Salut. Nu cred ca motivul pentru care barca veche merge greu la vasle e prova ascutita, ci pupa prea lata, barca fiind gandita pentru glisare. Imi amintesc ca aveai latimea la oglinda cam cu 5 sau 6 cm mai mica decat latimea mediana (la cuplul maestru), fiindca am povestit in comparatie cu barca mea in prima varianta.

Cred ca o latime de 130 cm la gurna e foarte buna pentru stabilitate si pentru performante cu motor de 20 CP. Important e sa ai aceeasi latime la gurna si la oglinda, fiindca banuiesc ca doresti glisare.
In cazul asta trasezi in vederea de sus o dreapta corespunzatoare gurnei, de la oglinda la mijlocul barcii. Apoi trasezi o curba cu care intersectezi planul de simetrie al barcii acolo unde barca taie apa (la etrava).

Daca doresti o prova mai voluminoasa, in vedere laterala cobori cu linia gurnei mai jos la etrava. Vei castiga flotabilitate si stabilitate atunci cand stai in prova, dar vei pierde putin la performante si ceva mai mult la comportamentul pe valuri.

La vasle oricum va merge greu, ca orice barca de glisare. Eu m-am invatat sa vaslesc la barca mea mutand ocupantii mai spre prova, fiindca oglinda ramane imersata mai putin, si obtin o forma a plutirii mai apropiata de cea a unei barci de deplasament. Nu uita ca nu ai cum sa impaci si capra si varza, asa ca mai bine optimizeaza barca pentru glisare la motor, ramanand ca vaslitul sa fie doar o solutie de avarie in caz de probleme.

9
Peste tot unde ai gauri dai cu fibra si rasina la interior, dupa ce polizezi bine zona la flex cu smirghel. Iar la exterior dai cu chit de gelcoat, sau chit normal auto daca oricum barca se va vopsi.

Nu deranjeaza rezervorul la prova decat la pierderea flotabilitatii. Daca ai motor pretentios - injectie, ETEC etc, e chiar bine sa ai rezervor mare, sa iei benzina buna de la benzinariile de pe uscat, fiindca la Star 2000 in Delta au benzina contaminata, nociva pentru aceste motoare.

Daca ai totusi un 2T sau 4T pe carburatie, cel mai bine iti iei cu tine 2 rezervoare sanatoase din plastic, de 23 sau 30 litri, fara sa te mai complici cu rezervorul prova. Eu de exemplu merg oriunde in Delta doar cu un rezervor de 23 si o canistra de 10 litri de rezerva, la motor de 15 CP/ 2T carburatie, si nu m-am atins pana acum de rezerva, ci am alimentat la Star 2000.

Daca vrei sa sablezi, fa intai o proba pe o zona mica, cu mare atentie sa nu fie afectat gelcoatul original. Daca nu e ok, ramane de incercat pe cale chimica, sau manual la smirghel. Ultima varianta e cea mai sanatoasa, dar si cea mai laborioasa. Ai in schimb certitudinea ca obtii cea mai buna pregatire a suprafetei pentru vopsire.

10
Cea mai buna reparatie e desfacerea copastiei - inclusiv banchete si podea - de pe corpul barcii, si repararea fiecareia din aceste 2 componente - corp si copastie - PE INTERIOR. Cu ocazia asta se vede si daca e nevoie de schimbat oglinda, varange, lemnul de sub tacheti etc.

La exterior se fac doar reparatii cosmetice minore, gen chit de gelcoat sau vopsire. Daca se face vreo reparatie cu fibra la exterior, trebuie neaparat polizat pana la fibra, cum a spus colegul Stefan600.

Oglinda e bine de facut dintr-un placaj rezistent la apa - de exemplu plop AW 100 de la Welde Romania, incleiat pe oglinda de fibra cu rasina epoxidica . Nidaplastul nu e bun, fiindca nu rezista la fel de bine la solicitarile motorului ca o oglinda solida din lemn.

Mai citesc si revin cu completari. Spor la lucru :).

11
Alte ambarcatiuni / Re: Al meu Luck'y 360 cu 20 cp
« : Mai 08, 2018, 07:57:35 am »
Se misca bine barcuta, dar ramane sa vezi cum se va comporta pe valurile de pe Dunare, cauzate ori de vant, ori de siajul celorlalti participanti la traficul naval.

Forma de barja a provei nu cred ca te va ajuta prea mult, dar poti combate impactul cu valurile printr-o viteza mica. Mai ales ca pe valuri mari orice barca, oricat de performanta, e recomandabil sa fie guvernata la viteza redusa.

Felicitari, sa te bucuri de ea, si sa ne pui pe forum povestiri si aventuri din iesirile pe ape :).

12
Stitch&Glue / Re: Un Shrike construit contracronometru.
« : Mai 05, 2018, 10:52:00 am »
Salut Imi.

Orice ar fi si orice asigurari ai primi de la orice furnizor, sa faci neaparat o proba de polimerizare cu o cantitate mica de rasina pigmentata.

Am luat pigmenti declarati pentru epoxy si am ramas cu rasina fleasca. Trebuie evitati absolut orice pigmenti pentru poliester sau poliuretan, fiindca la fel nu mai polimerizeaza.

Singurii care vand pigmenti in zona mea sunt Palinal Auto, dar nu am luat pana acum pigmenti epoxy de la ei. Asa ca ramane sa cauti pigmenti compatibili cu epoxidica, sa faci probe, si daca nu e ok, sa folosesti vopsea epoxidica sau poliuretanica.

13
Motoare / Re: apa in cilindru
« : Mai 04, 2018, 09:56:19 am »
La mine a fost exact garnitura de care zice Fritz. Pana nu s-a dat jos capul motor de pe cizma si nu s-a schimbat garnitura aia, motorul nu a mers.

Eu l-am dus la Pronautica fiindca nu aveam timp, si in plus ii las sa-si faca treaba pe cei care se pricep si au si sculamente, nu inventez eu apa calda.

Bineinteles ca vorbesc doar in dreptul meu, si cred ca daca insisti si urmezi sfaturile primite, ai sa duci treaba cu bine la capat.

14
Cafenea - Discutii generale / Re: Siguranta navigatiei
« : Aprilie 26, 2018, 09:46:12 pm »
Alte belele pe ape, fereasca Dumnezeu. Multumiri lui Gabitzu, care a pus stirea pe fb.

https://ziaruldetulcea.ro/o-persoana-disparuta-si-una-grav-ranita-in-urma-unui-accident-naval-pe-canalul-sulina/

15
Cafenea - Discutii generale / Re: Siguranta navigatiei
« : Aprilie 26, 2018, 08:42:57 pm »
Cred ca citatul de mai inainte al colegului Adrian - DoiNomazi ar trebui gravat la interiorul fiecarei barci de pasionati:

In general e bine sa fii independent si sa ai ce-ti trebuie pentru prim-ajutor la fata locului, pentru a nu te baza pe ajutor din afara. Spun asta pentru ca la fiecare iesire luam in calcul tocmai faptul ca nu va veni nimeni sa ne scoata din belea.

@ DoiNomazi: uite povestea caiacistului rasturnat in 2014 in largul marii la Sf. Gheorghe:
https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,1312.msg22519.html#msg22519

Despre hidrocutie e mult de vorbit, e o treaba extrem de periculoasa, am patit-o si eu de cateva ori, fara pierdere de cunostinta din fericire. Cred ca e la fel, daca nu chiar mai periculoasa decat socul termic suportat la caderea in apa rece pe timp de iarna, sau cand se sparge gheata si te scufunzi (am patit si de-astea destule, dar cand eram mic si neastamparat :) ).

Pagini: [1] 2 3 ... 220
Forumul CapCompas este gazduit la Hangar Hosting - hosting, email, si cloud