Afişare Mesaje

Aici puteţi vedea mesajele acestui utilizator. Sunt afişate doar mesajele făcute în secţiuni în care aveţi acces.


Mesaje - pelicanul

Pagini: [1] 2 3 ... 78
1
Motoare / Re: Revizie Suzuki DT20
« : Iulie 09, 2019, 10:54:08 a.m. »
Daca 300 g (cred ca e ml de fapt) este cantitatea corecta inseamna ca tubul de 290 ml abia ajunge. Verifica nivelul (ar trebui sa se vada si cu ochiul liber) si daca e mai jos de citiva milimetri fata de marginea gaurii de sus, inseamna ca trebuie sa mai adaugi.

2
Motoare / Re: Revizie Suzuki DT20
« : Iulie 09, 2019, 10:01:02 a.m. »
Pentru a verifica cantitatea si calitatea uleiului din grup poti sa improvizezi o joja dintr-un colier de plastic (soricel https://cablul.ro/categorie/coliere-de-plastic/)

Daca nu ai dat nici un strop de ulei pe linga inseamna ca e undeva inauntru.  :) Nu e problema daca e prea mult, desi in mod normal ar fi trebuit sa iasa pe gaura de sus.

Mai verifica o data cantitatea de ulei necesara si din alta sursa (manualul motorului) nu te baza doar pe tabelul de pe site-ul vinzatorului.

4
Veliere / Re: Transport Germania-Romania
« : Iulie 01, 2019, 07:52:11 a.m. »

5
Feedback despre forum / Re: Simple Machines Forum
« : Iulie 01, 2019, 07:47:52 a.m. »
Primesc niste mesaje ciudate pe e mail, ma anunta ca as fi primit ieri niste mesaje personale pe care le-am primit deja de un an jumate la rubrica "mesajele mele" de pe forum. A mai patit cineva chestia asta? O fi vreun virus?

6
Motoare / Re: HONDA BF5 DH SHU
« : Iunie 26, 2019, 08:11:25 a.m. »
Da, am bagat stabilizator, de vreo 4 - 5 ani bag stabilizator in tot ce prind. :)

As fi preferat un manual pe care sa-l pot descarca la mine in calculator, dar in lipsade altceva cred ca e bun si ala, merci.

7
Motoare / Re: HONDA BF5 DH SHU
« : Iunie 26, 2019, 07:51:52 a.m. »
Inseamna ca se opreste in sarcina, in mod cu totul aleator si nu am reusit sa aflu de ce. Imediat dupa astfel de opriri porneste foarte normal si functioneaza bine pina cind il apuca din nou, nu se stie de ce.

8
Motoare / Re: HONDA BF5 DH SHU
« : Iunie 25, 2019, 05:47:46 p.m. »
Am pe barca un motor Honda BF5A din 2006 care face putin pe nebunul, asa ca am cautat pe net un manual de service, dar nu am gasit. Am dat in schimb peste un test facut de cercetatorii englezi  https://www.mby.com/gear/ultimate-5hp-outboard-engine-group-test-50627
E vorba despre modelele mai vechi dar este interesant faptul ca un mare minus la Honda este lipsa rezervorului incorporat, care apare la modelul nou. Se pare ca cineva chiar citeste chestiile astea! :)

10
Acum citiva ani canalul dintre Perisor si Girla Carmagiilor era blocat in zona notata cu 1 (vezi poza modificata).

Iesirea din Dranov in Dunare (Sf. Gheorghe) e greu practicabila sau chiar infundata cu plaur (zona 2)

Din Razim spre Dunare traseul recomandat ar fi Mustaca - Cocos - Dunavat, desenat cu rosu pe poza (aproximativ). A fost o discutie pe whatsapp de curind.

11
Echipamente si accesorii / Re: Ajutor: echilibrare peridoc
« : Iunie 11, 2019, 10:47:20 a.m. »
Eu am facut asa:

am pus roata de manevra pe un cantar , din acela pe care se cantaresc oamenii. Dupa aceea am tras barca in spate pana am ajuna la apasarea dorita. Barca nu trebuie sa o ridici ca sa o dai mai in spate, o legi de un stalp serios..ceva, si peridocul il tragi incet de sub ea, chiar si cu masina. Daca ai mocheta pe sinele de la peridoc, uda-le inainte sa faci asta, o sa alunece mai bine.

Mi se pare o metoda destul de buna pentru echilibrarea barcii pe peridoc. Daca ai role care chiar se invirt cred ca e si mai usor. In plus, am gasit pe un forum frantuzesc o metoda de a afla greutatea barcii prin miscarea pe peridoc. Vezi in atas.

12
Monococi / Re: Limanu Thassos cu Bavaria 31
« : Mai 14, 2019, 11:00:29 a.m. »
In 2016, amanunte aici: https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,1983.15.html postarea nr 27

14
Motorizate / Re: Cum legam/asiguram barca pe trailer
« : Mai 12, 2019, 08:22:07 a.m. »
@marius
Pentru asigurarea provei in plan vertical am gasit ideea de a lega barca de inelul din etrava, ca in poza. Cred ca merge la o barca usoara si pe un drum fara hopuri prea mari. La o barca mai grea si la drumurile din Romania cred ca ai toate sansele sa smulgi acel inel. Plus ca, in caz de frina brusca sau accident toata greutatea barcii si forta de decelerare de la 70 km/h (de exemplu) va fi suportata doar de stilpul din prova peridocului, nefiind nici o alta legatura spre inapoi.

@kamaz
Tocmai de aceea trebuie folosita o chinga cu rezistenta egala cu greutatea barcii. Rezistenta chingii inseamna greutatea pe care o poate suporta chinga chiar inainte sa se rupa. Atunci cind chinga este tensionata prin mecanismul de intindere, ea va lucra in regim elastic. O chinga cu rezistenta prea mica va fi prea elastica, iar o chinga cu rezistenta prea mare va rupe / deforma barca. Daca alegi corect chinga si barca totusi se deformeaza / crapa inseamna ca e ceva in neregula cu barca.

PS Scuze, uitasem sa atasez poza. Acum e OK. :)

15
Motorizate / Re: Cum legam/asiguram barca pe trailer
« : Mai 11, 2019, 01:28:09 p.m. »
Daca e vorba de remorci meseriasul e DBR-ul.

Ca teorie pot sa va spun asa:
- barca trebuie asezata cu etrava in suportul de cauciuc al peridocului, pentru a nu se misca spre inainte la frine si cu cirligul de la vinci agatat de inelul de pe etrava si cu cablul intins;
- chingile folosite trebuie sa aiba rezistenta egala cu greutatea barcii si sa aiba mecanism de intindere; dupa asezarea pe pozitie chingile se intind "sa cinte"; in acest fel, forta de frecare dintre barca si suportii peridocului se dubleaza si asigura o buna fixare; daca se foloseste o chinga prea solida (de exemplu rezistenta de doua ori greutatea barcii) atunci prin stringere se poate deforma / crapa corpul barcii; o chinga cu rezistenta prea mica nu va fixa barca in mod corespunzator;
- chinga trebuie fixata pe cadrul peridocului "in mod pozitiv" adica agatata in niste ocheti sau trecuta pe sub un obstacol care sa nu -i permita sa alunece;
- intinzatorul chingii se pune pe partea dreapta a remorcii, in asa fel ca, daca va fi nevoie sa lucram la el sa fim pe partea dinspre marginea drumului;
- chinga din prova se aseaza oblic spre pupa, cea din pupa invers;
- motorul outboard se fixeaza cu un suport rigid de cadrul remorcii pentru a nu suprasolicita oglinda;
- greutatea trebuie distribuita pe remorca astfel incit aceasta sa apese pe cirligul masinii cu aproximativ 50 - 60 kg; o greutate prost distribuita pe remorca poate dezechilibra grav masina care tracteaza;
- evident, "tot ce poate sa zboare va zbura, tot ce poate sa cada va cadea", ca sa citez un clasic in viata; totul trebuie asigurat, legat, fixat;

Cam asta e.

Pagini: [1] 2 3 ... 78