Afişare Mesaje

Aici puteţi vedea mesajele acestui utilizator. Sunt afişate doar mesajele făcute în secţiuni în care aveţi acces.


Mesaje - Alex1958

Pagini: [1] 2 3 ... 49
1
Salut,
Zodiac, sper ca e o discutie amicala, da?
IP 54 inseamna:
5: Protection from the amount of dust that would interfere with the operation of the equipment.
4: Protected against splash water from any direction ­‐limited ingress permitted.
Nu m-am uitat ce inseamna diferenta asta IP-54 vs IP-68 la intrerupatoare/tablouri, dar la echipamentele cu care am eu de a face diferenta este serioasa.
Bun, pui IP 68 si vei avea un lucru beton pe consola. Cum rezolvi cu conexiunile cable/consumatori? Pe acolo nu ajunge apa cu care speli? Pui cutii de jonctiuni cu presetupe? Are sonarul asa ceva?
Tabloul pe care ti-l sugerez are sigurante fuzibile pt fiecare din pozitii. Acelea te protejeaza de scurturi!
La mine priza de bricheta e etansabila cu un capac.
Dar hai sa nu inventam apa calda!
Colegi ca Florio se dau cu velierul pe mare. Chiar sunt curios ce protectie au aparatele electrice folosite de ei?
Ca o paranteza, sa stii ca apreciez multe din interventiile tale. Am bagat aditivi de curatare a injectoarelor si parca motorul merge mai bine. Mi-am cautat statia radio pe care am cumparat-o pentru inspectia barcii, i-am pus baterii si chiar o voi lua cu mine... Cred ca interferenta cu experientele relevante ale fiecaruia, chiar daca vin din alt domeniu de activitate e benefica.
Eu mi-am refacut total instalatia electrica la Arielle in 2015 la Nemesis Boats. Am acceptat multe din sugestiile lor dar la unele m-am opus din considerente obiective. De exemplu imi sugerau doua baterii, una pentru motor si a doua pentru ceilalti consumatori, alimentata de panoul solar. Dar eu nu aveam loc! Am ramas cu o singura baterie si "so far so good".
Oricum iti doresc bafta si sa-ti iasa cum doresti!

2
Salut,
Eu am pus asa ceva:
https://www.epixmarine.ro/echipamente-electrice/panouri-electrice/panou-electric-12v-cu-sigurante-fuzibile
Dar in amonte, pe baterie, am un contactor general.
Direct pe bornele bateriei am ultrasonicul anti-soareci.
Apropo de panou, nu stiu ce IP are dar sta afara de 6 ani, fara sa ploua direct pe el. IP 66 sau IP 68 imi pare mult exagerat... Ai de gand sa speli panoul cu apa sub presiune sau sa mai ramai cu el (dar ce faci cu restul?) dupa ce scoti barca scufundata din apa? IP 55 e sufficient.
Si, sa zicem ca pui la panou/intrerupator asa o protectie, ce faci cu legaturile la general si la consumatori? Pui presetupe si cutii?
Sonarul are butonul lui, clacsonul nu suna decat daca apesi pe buton, deci ce rost are inca un intrerupator? Pt toti consumatorii din bord ajunge un intrerupator.
Nu te supara, dar tu mai ai loc in barca?
Deja mi se pare ca exagerezi!

3
Echipamente si accesorii / Re: Importanta luminilor de navigatie
« : Septembrie 18, 2019, 03:38:37 p.m. »
Salut,
Eu am lumini de navigatie, pentru ca erau in dotarea barcii.
Nu stiu daca le-am aprins de mai mult de 10 ori in 6 ani, pentru ca nu circul noaptea!
Mi se pare foarte periculoasa navigatia pe timp de noapte, avand in vedere obiectele plutitoare si/sau imersate de pe cursurile de apa pe care ma dau. Cunosc si multe cazuri de localnici care s-au innecat circuland de bezmetici seara/noaptea.
Cand stationez si de obicei pescuiesc folosesc o lumina alba foarte vizibila din orice directie.
Nu mai departe de joia trecuta, noaptea, s-a bagat un destept cu toate luminile pe el plus girofar ca era ambulanta intre barca mea si mal (15m) pe bratul Babina lat de minim 150m. Ori era baut ori
Initial avusesem intentia sa ma leg cu o saula de mal ca sa stabilizez barca dar nu mai stiu de ce am renuntat. Norocul meu!

4
Legislatie / Re: acte necesare schimbare propietar
« : Septembrie 16, 2019, 09:14:17 a.m. »
Salut,
Ai atasat formularul standard.

5
  filtrul separator apa-combustibil ajuta?
Fara indoiala ca ajuta, dar nu neaparat rezolva problema.
Eu am un filtru decantor exterior de capacitate mare. Asta toamna am lasat rezervorul full cu benzina. Fiind cumparata in noiembrie am zis ca ce a fost de decantat s-a decantat la aia in rezervor. Gresit. In primavara am avut probleme, ocazie cu care am aflat ca motorul mai are si el filtre si decantor de apa. Cu toate astea am gasit apa si in pompa de inalta presiune a motorului!
Din cate am citit din alte domenii pe langa setea de apa cealalta problema mare ar fi componentele de cauciuc, tuburi, etansari etc. care ar putea fi afectate de alcool si trebuie verificate/schimbate.
Probabil ca este si asta o problema, dar, dand-o pe gluma, noi romanii suntem experti in manipularea, pastrarea si consumul produselor cu alcool.
Din experienta mea benzina si mai ales anumiti impurificatori accidentali din ea (produsii clorurati in particular!) sunt mult mai agresivi cu cauciucul.

Intrebarea mea de 100 de puncte este daca noi, ca si comunitate de consumatori de benzina in motoarele de barci, putem adresa o petitie sau macar cerere catre distribuitorii de combustibil pe apa sau OPC pentru o benzina fara alcooli.

6
In Europa alcoolul este mai scump ca benzina, de aceea pana acum, desi aveam max 5% alcool in benzina nimeni nu-l punea.
De acum 8% e obligatoriu. Abia acum rafinariile se organizeaza se primeasca si sa amestece biocomponenti.

7
https://66.media.tumblr.com/385a4a960bf1edf45a16fcf4874c53f7/5f4b0e16fd485cca-2f/s1280x1920/c442849ac3085b38d8a0f46fa709c3d4f3b23bb3.jpg
Salut,
Am fost surprins sa vad la o statie de benzina (un distribuitor consacrat) ca din 1 Ian 2019, conform directivei europene privind Biocompliance-ul, toata benzina are 8% v/v biocomponenti (alcooli in cazul benzinei).
Mai scria acolo ca trebuie sa intrebam fabricantii masinilor daca putem sa alimentam masina cu asa ceva.
Pe de alta parte mi-am amintit de o poza pusa de Doi Nomazi (careia i-am dat copy paste mai sus!) cu o pompa de benzina din port pe care scria "no ethanol" si un comentariu al unui coleg pe celalat forum "Ah, benzina NO ETHANOL - ucigasul motoarelor.
 Asa ceva nu gasesti aici."
De fapt biocompliance-ul "European  Norms  “Renewable  Energy Directive” (RED) and Fuel Quality Directive” (FQD) devine obligatoriu din 1 Ian 2020 si in benzina se vor baga etanol si/sau metanol.
Deci fratilor cum e?
Sufera motoarele noastre din aceasta cauza sau e OK.
Eu m-am interest pentru HONDA si iata ce am gasit:
https://marine.honda.com/support/maintenance/fuel-recommendations
Deci, deocamdata pentru HONDA e inca OK.
Yamaha explica pe site-ul lor de ce nu e bun etanolul in rezervoarele motoarelor de barci: e hygroscopic, atrage apa (pe ventilatia rezervorului) si apa ajunge sa se separe la fundul rezervorului, adica exact acolo unde este priza de combustibil.
De aceea au americanii benzina fara alcool pentru barci.
Intrebarea este, noi, de la anul, ce facem?
Pana acum cautam sa alimentam de la statiile de pe mal, existand serioase dubii privind calitatea combustibilului vandut in delta. Va ajunge vre-un distribuitor sa ofere benzina "ethanol free" prin balta?

9
Pneumatice-RIB / Re: Stingher 620 + Yamaha 150
« : Septembrie 10, 2019, 08:12:32 a.m. »
Salut,
Foarte tare pescuitul la sepie....
De barca, ca de barca, sunt sigur ca o sa dai detalii, dar baga ceva si despre pescuitul la sepie...

10
Echipamente si accesorii / Re: Husa stationare
« : Septembrie 09, 2019, 10:47:01 a.m. »
Salut,
Husa de stationare am facut-o din Poliplant la un atelier de prelate de tir din Bucuresti, iesirea pe DN 1A, inainte de centura. Le-am dus husa veche care se deteriorase si am cerut una exact la fel. Cred ca am dat vreo 700 lei. Mi-au facut-o OK in numai 3 zile.

11
Echipamente si accesorii / Re: HARTI PENTRU GPS
« : Septembrie 09, 2019, 10:12:39 a.m. »
Salut,
Vestea asta cu achizitia Navionics de catre Garmin m-a cam nelinistit.
Am un sonar HUMMINBIRD cu GPS si ma batea gandul sa-i iau harta de la Navionics.
Poti sa-mi zici si mie un pret ptr Dunare si Delta Dunarii instalabil pe HUMMINBRD si eventual un contact?
Multumesc!

12
Echipamente si accesorii / Re: Husa stationare
« : Septembrie 09, 2019, 09:59:05 a.m. »
Asta este clar,chit că o să car conectori printre chiloți când vin acasă dar prețul de 9000 de lei nu se justifică. 
Măcar Dorobantu știu că face arta din croitorie și a avut timp ca să îmi trimită un deviz detaliat ca să știu pe ce dau banii.
Salut,
Acum vad ca topicul e despre huse de stationare si noi discutam despre huse de mars. Deci ...
Eu mi-am facut scheletul de la biminitop singur si, crede-ma, nu sunt nici pe departe, vre-un mester. Am cumparat teava de inox de la niste italieni din complexul Sema si am indoit-o la un instalator de balustrade de inox din Ploiesti -total 300 lei (2013). Fitingurile de la un magazin on-line -410 lei. Cele mai mari probleme le-am avut cu suruburile ingropate de la fitinguri. Acum mi-am luat cu 25 Eurocenti suruburi din Grecia.
Toata lume e de accord ca sistemul cu teava de inox indoita se comporta mai bine ca cel cu coturi sudate, caci intinde mai bine panza.
Sunbrella, care e "garantata" 10 ani, mi-a curs anul asta (dupa 5 ani!) la o ploaie deluviana. I-am dat de doua ori cate un spray impermeabilizant si la ultima ploaie n-a mai curs. De aceea materialul ala american de la Nemesis, daca l-or mai avea, va fi urmatoarea alegere.
Materialele de prelata m-au costat 1250 de lei (Yacht TNG) si daca le-as procura din nou as renunta la lateralele pentru tantari, pe care nu le-am folosit niciodata, pentru ca barca este pentru pescuit. Fermoarele au fost proaste (2 mi-au cedat!) si iti recomand sa procuri chestii de calitate. Ai putea sa incerci un procurement chiar din USA, avand aceasta posibilitate.
Manopera pentru cusut a fost 1500 lei -satisfactia 80%. Preturile sunt din 2014.

13
Echipamente si accesorii / Re: Trim tabs
« : August 27, 2019, 08:41:30 a.m. »
Alex, le ai cumva electrice? Ca m-am documentat putin si, in functie de asezarea incarcaturii in barca, taburile trebuie reglate individual.
Da le am electrice. Un buton le ridica pe amandoua, un altul le coboara si mai am doua butoane care merg pe cate unul. Din astea corectez pozitia orizontala a barcii (data de incarcatura si/sau miscarea pasagerilor prin barca- eu le tot spun sa stea locului dar se pare ca n-am autoritatea necesara, ca n-am pedepsit drastic pe niciunul!). Am si rezervorul de benzina pe o parte. Exista si niste indicatoare care indica pozitia actuala a fiecarui trim-tab. Data viitoare, daca nu uit, fac o poza tabloului de comanda.
Cand am vant din fata sau trebuie sa merg cu prelata de mars ridicata (ploaie) apare un o componenta a fortelor care imi ridica prova barcii si favorizeaza intrarea aerului sub chila si apare porpoising-ul. Atunci cobor trim-taburile pana anulez miscarea. Interesant este ca, pastrand turatia, viteza scade foarte putin, sub 1-2 km/h. Mai pot incerca si coborarea motorului din trim, daca nu e deja coborat la maxim. La mine porpoisingul apare (Horea m-a lamurit de asta!) din cauza aerului care intra progresiv sub chila si ridica botul, la un moment dat e compensat de greutatea barcii si comprimat- atunci se lasa in jos botul, dar aerul e compresibil si iar ridica si tot asa. Coborand trim-tab-urile oblig prova sa coboare si nu mai intra aer in exces sub chila si se calmeaza miscarea.
Am invatat in timp sa imi corectez pozitia barcii, la inceput nu prea umblam la ele.
Acum cand schimb directia, intru pe un canal sau brat intai ridic tim tab-urile din butonul up, observ comportamentul barcii si corectez corespunzator.
Uneori din cauza valurilor de la alte ambarcatiuni incepe porpoising-ul, care de obicei se calmeaza singur. Daca acesta continua cobor putin ambele trim-tab-uri si totul revine la normal.
De aceea sunt foarte multumit de ele!

14
Din ciclul , hai sa radem ! Am luat un colac de salvare aprobat Solas pentru inspectia tehnica , dar nu prea am cum sa-l pun in barca , oriunde il pun ma incurca .
Voi tineti colacul de salvare pe barca ?
Salut!
Nu prea am inteles pe unde vrei tu sa te dai cu barca.
Statie, colac, rachete de semnalizare ar fi necesare poate pentru zona marina costiera.
Cinstit sa fiu la barcile deschise avute inainte si folosite pe ape interioare, n-am avut niciuna din acestea.
La cabinata mi-am luat si eu o statie (cu 100 de lei!) pe care n-am folosit-o niciodata. E adevarat ca nici nu ma dau pe mare. Colac n-am avut niciodata si nici n-am de gand sa iau, exact pe considerentul mentionat de tine -spatiul!
Baloanele de stationare te ajuta daca planuiesti sa acostezi in marine sau la pontoane. Dar cei cu pensiuni au pontoanele dotate cu anvelope vechi. 4 baloane de acostare iti ocupa loc nu gluma, iar cand mergi trebuie sa le bagi in barca.
Sugestia mea este sa incepi sa te dai cu barca si apoi incepi sa inveti ce si cate iti trebuie.
Toate cele bune!

15
Echipamente si accesorii / Re: Trim tabs
« : August 19, 2019, 09:06:05 a.m. »
Salut,
Discutia e de interes. L-as ruga pe Vali de un topic separate.
Eu folosesc trim-taburile la anularea miscarii sinusoidale a barcii si la echilibrarea stanga dreapta datorata incarcarii barcii sau vantului lateral. Lucreaza cu finite.

Pagini: [1] 2 3 ... 49