Afişare Mesaje

Aici puteţi vedea mesajele acestui utilizator. Sunt afişate doar mesajele făcute în secţiuni în care aveţi acces.


Mesaje - Bogdan

Pagini: [1] 2 3 ... 10
1
Monococi / Re: Limanu Thassos cu Bavaria 31
« : Mai 07, 2019, 02:56:08 p.m. »

Cu Grecia, trebuie să facem intrarea şi DEPKA (cum se mai numeşte) deoarece venim din spaţiu non-Schengen. Rar dar poţi fi controlat. Asta impune Limnos sau Alexandropoulis. Cred totuşi că poţi să laşi barca în Thassos şi să mergi, când revii, în Alexandropoulis să faci actele (e cam nelegal desigur).



In Thassos nu cred ca veti avea probleme cu formalitatile. Eu am facut intrarea in Grecia dupa vreo luna si ceva dupa ce am ajuns in Limenaria. Am lasat barca acolo si dupa ce m-am intors, am fost cu masina pana in Limenas ( port of Thassos) pentru ca doar acolo au politie portuara si am facut intrarea. Pana atunci nimeni nu m-a deranjat desi in Limenaria postul de politie local este la 20 m de marina.
Apropo, de curand au montat pe cheu pilonii cu apa si curent si functioneaza. Mai sunt de pus bolarzii ( cred ca asa se numersc blocurile de beton pentru mooring line) si toaletele.  Nu cred ca mai dureaza mult si vor pune taxa.

2
Monococi / Re: Limanu Thassos cu Bavaria 31
« : Aprilie 09, 2019, 11:28:31 a.m. »
Din pacate, nu pot decat sa va dau dreptate !

3
Monococi / Re: Limanu Thassos cu Bavaria 31
« : Aprilie 09, 2019, 03:39:03 a.m. »
Foarte frumos raspuns!

4
Monococi / Re: Limanu Thassos cu Bavaria 31
« : Aprilie 07, 2019, 11:58:12 p.m. »
Salut Cristi!

Nu inteleg de ce ai ales sa iernezi la Limanu, cand temperaturile si salinitatea Egeei o fac mai eligibila pentru a tine barca chiar si la apa. Eu am lasat barca acolo si chiar de acolo am si vandut-o tot unui roman, in speranta ca voi gasi o barca nu neaparat mai mare, dar mai noua si mult mai bine dotata cu echipamente de navigatie/siguranta.

Asa cum spune si Florio, Limenaria este portul vechi dar care a fost marit considerabil. Dezavantajul este ca nici la acest moment nu este gata si nu ai parte de nici un fel de facilitati. Avantajul e ca nu costa nimic si nu se leaga nimeni de barca. Chiar acum 3 saptamani am fost cu noul proprietatar si nu am gasit deranj acolo. Doar o julitura serioasa datorata frecarii corpului de cheu, dar asta e vina noului proprietar ca nu a stiut sa o asigure ca lumea.

Limenaria este mult mai protejata decat Limenas, fiind ferita de traficul ferryboat dar si de faptul ca nu este atat de uzitat de ambarcatiuni. Toata vara eu nu am reusit sa vad marina plina, ceea ce trebuie sa recunoastem e o ciudatenie pentru un port de agrement in Grecia.

O alta optiune ar fi Achilio - aflat in primul golf la intrarea in marele golf Volos. Acolo isi tine Seba barca si pare o alegere foarte inteleapta avand in vedere ca este aproape de Sporade. Nu stiu cat costa, dar nu cred ca e o avere. Oricum si gratis poate deveni mai scump decat contra cost.

La Neos Marmaras, am inteles ca au introdus o taxa zilnica. Dar oricum, din cate mi s-a povestit, e cam tiganeala pe acolo. Bine, nici sectorul 7 Bucuresti ( Thasoss) nu e chiar Palma de Mallorca.

Mi-ar placea sa mai fac drumul asta inca odata, dar nu stiu daca sunt liber in perioada aia si nu vreau sa incurc. In plus, inca mai sunt in cautari de barca si daca o gasesc ... iti imaginezi ca o sa tropai cu ea. In plus, anul asta mi-am propus neaparat sa fac traversarea Marii Negre de la Mangalia la Batumi si inapoi.

5
Monococi / Re: veliere mici cu cockpit central
« : Martie 08, 2019, 09:53:47 p.m. »
Niciodata nu m-am gandit la prima varianta. Doar la a doua. Chiar m-am gandit la un business de nisa pe asa ceva. Saula si sacul, sunt din partea casei. :) Oameni suntem, nu?! Nu bagam lumea la cheltuieli !

6
Monococi / Re: veliere mici cu cockpit central
« : Martie 08, 2019, 07:22:43 p.m. »

Un exemplu: https://www.youtube.com/watch?v=iofO7izb1rw



Asta e modelul construit de tine? Si te ofereai sa imi faci si mie unul? La cum fuge pe apa sta familia legata cu 7 parame! :)
Poate sa o iau pe soacra-mea cu mine! :) :):)

7
Monococi / Re: veliere mici cu cockpit central
« : Martie 08, 2019, 11:02:42 a.m. »
Jeanneau Gin Fizz este legat definitiv de numele Laurei Dekker, ceea ce nu e ceva neaparat rau. E o barca foarte buna dar ...necesita o tona de munca si implicit parale la greu. 79 o fi fost un an bun pentru barci dar cum o dai tot 40 si ceva de ani ies.

Dehler-ul 8.6cc e tot inghesuita. Din cate vad are doar o cabina pupa, tipic anilor 70-80, pentru ca salonul se transforma probabil in spatiu de dormit. Oricum, tot cheltuiala e ca trebuie adusa pe mare. Si cu motorul ala antic Farymann unde gasesti consumabile doar pe comanda, e cam dificil. Gasisem eu o ALPA 9.50 design Sparkman & stephens fabricatie 86 dotata cu motor din asta. Barca fusese abandonata intr-o marina din Franta ( la Mediterana) si nu mai dadeau de proprietar, asa ca marina s-a hotarat sa o vanda rapid cu 5000 euro ca sa elibereze locul. Am renuntat la idee cand mi-au dat ei lista de lucrari cu ce trebuia sa le fac la barca si motor inclusiv.


8
Monococi / Re: veliere mici cu cockpit central
« : Martie 08, 2019, 01:00:21 a.m. »
Nici ca pret nu mi se pare interesanta. Poate gratis ar fi ok. E inghesuita rau in cocpit si cu travelerul pentru scota ghiului e si mai si. Daca mergi singur s-ar putea sa fie ok, altfel e problema. Se vede clar ca e facuta pentru zona nordica unde cocpitul e mic dar si acolo se naviga vara cand temperaturile sunt ok. Nu imi dau seama daca un cocpit central poate fi "self drain".

Marieholm a facut barci foarte bune iar mai nou IF Boat  a reeditat Marieholm 26 care a fost o barca de mare succes. Pretul este 45.000 euro +TVA echipare standard cu motor inboard inclus. Certificare CE clasa B, dar m-am lamurit eu ce si cum e cu certificarile astea. Daca era vorba de Lloyd era altceva. Face banii sau nu face, habar nu am. Eu nu as da atatia bani pe o barca de 26 ft chiar daca e facuta cu simt de raspundere. Totodata nu as da banii astia nici pe Viko 35 nou, pentru ca e facut parca in cea mai mare graba si mai mult se vede prin fibra afara, daca e soare. La imbinari. Chiar ma intrebam la un moment dat cum au reusit polonezii sa faca o barca de 35 ft la pretul asta, dar am aflat raspunsul repede. Dar, haideti ca am deviat de la topic.

Cred ca un cocpit central se preteaza doar la o barca mare, de minim 39 -40ft, altfel e cam inconfortabila. Poate ca sunt eu subiectiv pentru ca nu imi plac deloc cele cu cocpitul in mijloc. Sigur, as face exceptie in cazul unui HR 43 dar ...vise.

9
Legislatie / Re: INREGISTRARE AMBARCATIUNE IN BELGIA
« : Martie 04, 2019, 10:49:30 p.m. »
La expirarea Certificatului se plateste doar 140 de euro. Deci in total ar fi cam 1000 de euro pe 10 ani cu MMSI. Daca vrei fara MMSI, la prima inmatriculare platesti 290 euro . ar fi 850 de euro fara MMSI. Avand in vedere ca se scapa de absolut toata birocratia si ca nu se plasteste nici un fel de impozit in Olanda pe ambarcatiunile de agrement...faceti voi socoteala. La o barca mare s-ar putea sa fie un avantaj. La una mica poate ca nu. Eu stiu ca la Macgregor aveam un impozit de 700 lei pe an. Asta inseamna ca pe 10 ani ar fi ajuns 7000 lei plus inmatricularea vreo 1500 , cam 2000 euro rotund.

10
Legislatie / Re: INREGISTRARE AMBARCATIUNE IN BELGIA
« : Martie 02, 2019, 01:16:34 p.m. »
448 euro pachet de inregistrare ambarcatiune + MMSI. Dutch Yacht Registration.
Completezi formularul on-line si iti trimit aproape imediat o procura sa o semnezi. Mai trebuie adaugat actul barcii si copia CI. In 5 zile lucratoare ai ICP -ul prin DHL. Valabilitate 2 ani.
Simplu si fara bataie de cap. La noi te vor intreba la Capitanie de certificatul de inspectie al barcii dar nu insista. Oricum olandezii nu au asa ceva pentru barci. Daca esti suficient de inconstient sa te aventurezi fara dotarile de rigoare, o faci pe barba ta.

11
Legislatie / Re: INREGISTRARE AMBARCATIUNE IN BELGIA
« : Martie 01, 2019, 10:19:34 p.m. »
Nicio problema in Olanda. Ieri am inmatriculat o barca.Am luat si MMSI. Deci...

12
Legislatie / Re: Scoli pentru obtinerea permisului de navigatie in Romania
« : Februarie 23, 2019, 08:14:44 p.m. »
Recomand Lindor. Am facut scoala pentru S si cel mai mult am castigat un mentor in persoana dlui Cdt. Alexandru Tudor. Experienta impresionanta in navigatie, capacitate de adaptare fata de un cursant nepriceput ca mine, flexibilitate ( eu am lipsit vreo 2 zile ca aveam un proces la Iasi) caracter deosebit, sunt doar cateva calitati care imi vin acum in minte. De altfel si in ziua de astazi imi sta alaturi cand am nevoie de un sfat.

Constantin Lascu, desi nu l-am cunoscut personal, am inteles ca reprezinta o optiune de training intensiv. Omul ala sta pe barca aproape non stop si este un adept al cruisingului, ceea ce spune multe despre experienta sa. Totusi, e bine sa apelezi la el intr-o etapa superioara de pregatire, pentru ca atunci cand crezi ca stii, ai sa afli de fapt de la el cam cat stii. Chiar si Seba care a "incetat comunicatiile "cu el recunoaste calitatile de formator de skipperi ale lui Constantin.

Ar mai fi Arcturs, scoala dlui Cdt Leoca. Nu cunosc, dar am sa fac o tura (sper) in Aprilie cu dansul, spre Sozopol si retur Mangalia. Tot ce pot spune la acest moment, este doar ca are recomandari foarte bune cu privire la seriozitatea cu care trateaza propria afacere, inclusiv scoala de navigatie.

13
Veliere / Re: Olanda-Romania pe Dunare
« : Ianuarie 28, 2019, 11:15:20 p.m. »
Good luck !

14
Literatura, muzica, film, arte plastice pe tematica / Re: Un fim pe cinste
« : Ianuarie 08, 2019, 10:35:26 p.m. »
Poate cuiva o sa-i placa si filmul asta, pe mine m-a incantat.  E despre curajul unui tanar american, cu o copilarie dificila, avand o tulburare de tip ADHD si o adolescenta in care a ajuns si in arest, dar care isi gaseste vocatia: navigatia cu vele! El devine primul american care face inconjurul Americilor, fara sa coboare de pe barca, traseul incluzand Pasajul de Nord-Vest din Oceanul Arctic si Capul Horn, cu o barca de pana in 8m si fara nicio dotare adecvata. Minunata reusita! Iata link-ul: 

https://www.pbs.org/video/wpbt2-presents-red-dot-ocean-story-matt-rutherford/
Barca are 8,25 m si este un Albin Vega 27, barca din semnatura mea. Dotare adecvata are: windvane si determinarea skipperului. :)
@Pelicanul : nu-i asa ca zgomotul din interior iti aminteste de ceva? :)

15
Monococi / Re: Gaff rig
« : Ianuarie 04, 2019, 07:34:11 p.m. »
Stiam ca v-ati apucat de barca sa o modificati, dar nu mai stiam stadiul lucrarilor. Vad ca ati reusit sa faceti un greement pretabil si la sistemul junk rig (asta chiar e controversat).

Pagini: [1] 2 3 ... 10