Afişare Mesaje

Aici puteţi vedea mesajele acestui utilizator. Sunt afişate doar mesajele făcute în secţiuni în care aveţi acces.


Mesaje - Bogdan

Pagini: [1] 2 3 ... 5
1
Regula de baza este intalnirea "dreapta- dreapta"adica fiecare tine cat mai aproape cu tribordul de limita senalului de navigatie. Exceptia este intalnirea prin tribord si cu prealabila intelegere prin statie sau semnale luminoase cu lumina stroboscopica. Interesant este faptul ca fiecare nava trebuie sa isi raporteze pozitia kilometrica catre Port Control, deci in principiu, echipajul romanesc ar fi trebuit sa auda ca este un convoi in mars amonte si sa il contacteze pentru stabilirea intalnirii. Raman la declaratia sefului de echipaj, aceea ca nici un ofiter nu era pe puntea de comanda, ci doar el la timona. De fapt se facuse o regula deja pe vremea cand eram ofiter, aceea ca manevrele de plecare-acostare se faceau de unul din noi, iar la timona puneam un  marinar mai priceput cumva. Fiind Dunarea maritima, riscul de esuare era mic , balizajul fiind pentru pescaj de 5 metri.
Referitor la Simionescu si plecaciunile lui, ganditi-va ca in acea perioada sentintele Tribunalului se dadeau in numele poporului si nu a legii...deci... la o asemenea catastrofa, sentinta putea fi usor intuita.

2
De ce „Mogoşoaia“ a plecat în cursă dacă era ceaţă?
 Pentru ca era o nava cu program stabilit, iar ceata nu era un motiv extraordinar de natura sa impiedice plecarea de la la ponton. Acest lucru il putea face doar Capitania Galati prin refuzul de emitere a permisului de plecare, datorita dotarilor tehnice precare ale navei pasager raportat la situatia meteo nefavorabile, lucru care evident nu s-a intamplat. Si aici e discutabil, datorita ordinelor de partid de la acea vreme.

Ce căuta convoiul de barje bulgăresc pe culoarul rezervat navelor de pasageri?
Nu exista culoar de pasageri ci doar senal navigabil cu sectoare de intalniri prestabilite. De fapt, la acea vreme nici nu erau prestabilite ci doar aproximai tu ca si ofiter de cart cum e mai bine sa faci intalnirea cu cealalta nava, tinand cont de toti factorii si conditiile de navigatie.

De ce manevrele efectuate de cei doi comandanţi de nave au fost atât de lipsite de efect?
Pentru ca in mod cert a existat eroare umana si de o parte si de cealalata. Din discutiile cu Laurentiu ( seful de echipaj) am inteles ca el era la timona si de asta a fost singurul care a scapat avand timp sa sara pe una din barjele bulgarului.

Comandantul român şi echipajul său nu au avut nicio parte de vină?
Nu era prima cursa pe ceata pentru Mogosoaia asa cum nu a fost nici pentru alte nave fluviale romanesti. Toata responsabilitatea cade in sarcina acestora fie ca vrem ori nu.

Li s-au prelevat probe de sânge membrilor celor două echipaje?
Probe de sange doar nostromului din echipajul Mogosoaia ( restul erau morti gasiti la cateva zile).

Nava „Mogoşoaia“ avea radar? Dacă da, îl utiliza? Ce au de zis bulgarii?
Dotarea tehnica a navelor fluviale era submediocra fara deosebire. Doar navele care operau pe sectoarele fluviale din amonte de Romania beneficiau de un tratament ceva mai privilegiat, nu datorita grijii companiei de navigatie pentru integritatea echipajului si a marfurilor ci datorita restrictiilor si sanctiunilor impuse de celelalte state in momentul tranzitarii. Ca sa va dau un exemplu, nava pasager Moldova sau Vrancea, avand o capacitate de 600 persoane , erau dotate cu un dispozitiv radar utilizat de aviatia engleza in cel de-al doilea razboi mondial. Nici macar nu erau destinate navigatiei fluviale sau maritime. Erau atat de vechi incat utilizarea lor era o aventura. Ecourile false ale undei radar in perioadele de timp cand ploua sau ningea, erau atat de mari incat nu distingeai absolut nimic pe ecran. Ecranul devenea portocaliu ca un bostan. Deci, ce sa mai comentam. De cele mai multe ori mergeam instinctiv.

De ce nu au acţionat împotriva conaţionalului lor, vinovat de uciderea a sute de români – tineri, bătrâni, femei şi copii?

Cine? Poporul prieten Bulgar? Pentru ce? Evenimentul s-a intamplat pe sectorul de navigatie al Romaniei iar competenta de solutionare revenea autoritatilor din tara noastra.

Ce măsuri au întreprins autorităţile româneşti, în afara simulacrului de proces (care nu s-a soldat cu nimic) pe lângă statul bulgar pentru rezolvarea situaţiei?

Regimul si-a spus cuvantul. S-au oferit niste despagubiri, ajutoare, etc care bineinteles nu au putut sterge din memoria oamenilor tragedia traita.  Imi amintesc ca eram clasa a XII-a la Liceul de Marina aflat pe malul Dunarii cand s-a intamplat evenimentul si ca tineri flacai curiosi am alergat in pauza sa vedem ce s-a intamplat. Am aflat mai tarziu pentru ca perimetrul imediat a fost izolat de autoritati. Ce pot spune este ca imaginea a peste 200 de sicrie insirate pe malul pietonal al Dunarii nu putea sa te lase indiferent. Am auzit si eu ulterior de faza cu Simionescu ( fostul Diorector al Navrom) cum ca si-ar fi facut mea culpa, insa cert este ca rezistat in functie pana la Revolutie iar dupa, si-a facut propria companie de transport si servicii conexe care duduia de banet.

3
Veliere / Re: Achizitie velier / Initiere in sailing
« : August 27, 2018, 07:36:12 pm »
Cea mai mare realizare la achiziția unui velier(din punctul meu de vedere) este acela ca intri într-o comunitate și cunoști oameni de caracter. Restul, ca îți place sau nu, ca e de balta sau de mare, contează mai puțin. Oricum îl schimbi în timp. Vezi altceva, îți reconsideri opțiunile, etc. Cel puțin pentru mine, asta a fost cel mai mare câștig. Ca am cunoscut oameni!. Ma saturasem de lichele!

4
Legislatie / Re: inmatriculare sau nu barca laguna 480 cu motor 15 cp
« : August 09, 2018, 09:14:45 pm »
Actul administrativ are putere de lege.  HG, HCL, Autorizatiile ( cu caracter individual) sunt acte administrative. Avizul desi obligatoriu are caracter consultativ, adica este luat la cunostinta si respectat (dupa caz in situatia noastra).

5
Legislatie / Re: inmatriculare sau nu barca laguna 480 cu motor 15 cp
« : August 09, 2018, 07:56:43 pm »
Din punctul meu de vedere avizul catre navigatori nu are caracterul unui act administrativ.
Dar, singura modalitate de a face ceva e sa-l consideram act administrativ, pt ca creeaza obligatii, iar nerespectarea lui conduce la sanctiuni si sa-l atacam in instanta de contencios.
Si atunci va hotara instanta daca e sau nu e, daca e legal sau nu e lefal, daca tb sau nu anulat
Este o aberatie juridica ! Este inadmisibila o astfel de actiune. Priveste Avizul catre navigatori  ca pe un Certificat de Urbanism.

6
Legislatie / Re: inmatriculare sau nu barca laguna 480 cu motor 15 cp
« : August 09, 2018, 01:23:52 pm »
Vali, eu am facut o analiza pe textele de lege, dar se pare ca toata lumea a trecut peste fara sa citeasca cu atentie. Eu alta, nu mai fac si te rog sa nu te superi pe mine. Fiecare a actionat dupa cum l-a dus capul. Au facut adrese - petitii unde li s-a raspuns echivoc, s-au informat personal, etc.
Din punctul meu de vedere ( profesional) avizele catre navigatori nu pot face obiectul unei actiuni in instanta de contencios si nici in cea de drept comun. Avizul are rol de informare si avertizare chiar daca are caracter obligatoriu. Din continutul ultimului aviz publicat, ce sa intelegem? Ca cei de la ANR incearca sa dreaga busuiocul in referire la avizul cu obligativitatea inmatricularii tuturor ambarcatiunilor? E un haos general in capul celor de la Capitanie. Mezei din cate stiu a fost Capitan Sef de Port Constanta. In privinta navigatiei fluviale, omul e pe dinafara si solicita opinia de la Galati, iar astia servesc tot ce le tuna prin creier ( care il au). Cred ca doar in situatia in care cineva se confrunta cu o actiune coercitiva pe subiectul dat, abia atunci se poate actiona in instanta pentru recunoasterea dreptului si anularea actiunii capitaniei ca fiind nelegala si neteminica.
Clar este insa faptul ca un aviz catre navigatori nu poate contravine prin dispozitii unui ordin de ministru si nici nu il poate completa ( adaugare la lege). 
Mai sunt juristi printre noi care isi pot exprima punctul de vedere profesional si chiar ii invit sa o faca.

7
Legislatie / Re: inmatriculare sau nu barca laguna 480 cu motor 15 cp
« : August 07, 2018, 08:02:20 pm »
Avizul este foarte clar!

8
Monococi / Re: June e acasa
« : Iulie 25, 2018, 11:00:59 pm »
Da, e ciudat sistemul de prindere cu picioarele alea strambe. Sincer, nu sunt foarte multumit de rezultat. Mai sunt detalii de pus la punct, dar le fac pe drum. Bine, e adevarat ca eu sunt greu de multumit!

Multumesc pentru urari, Florio!

9
Monococi / Re: June e acasa
« : Iulie 25, 2018, 09:23:29 pm »
@ Florio: Multumesc maestre!

Cam asa arata acum:

10
Monococi / Re: June e acasa
« : Iulie 23, 2018, 01:24:13 am »
Sunt realmente impresionat de atitudinea fostilor colegi ( mai mici cu 4 ani  sau mai mari cu tot atat) din Liceul de Marina Galati, pe care sincer in mare parte nu ii mai cunosteam, actualmente functionari la Politia de Frontiera Galati, Capitania Zonala  Galati, ANR, care s-au aratat dornici sa ma ajute/ incurajeze la refit-ul lui JUNE. Acelasi lucru s-a intamplat cu fostii colegi din echipajele cu care am batut "garla ( Rihn - Main - Donau)" in lung si lat cand au aflat ca am o barca la Bazinul Nou. Au auzit ca Bogdan si-a adus velierul din Olanda la Galati si vrea sa plece dar are mult de lucru la el. Fiecare in masura posibilitatilor. Cu sfaturi, "relatii" tot ce se poate ca sa fiu multumit ! Respect! Chiar nu m-am asteptat la asa ceva! Le multumesc pe aceata cale si ma inclin!

11
Veliere / Re: Achizitie velier / Initiere in sailing
« : Iulie 22, 2018, 11:32:51 pm »
Ba e foarte clar, vezi postarea 49 de mai sus.  :o ;)
Dar ce aveti cu omul?! Ca doar nu il cheama Stefan si pare ca nici nu seamana cu omul din poza!!!
:)

12
Veliere / Re: Achizitie velier / Initiere in sailing
« : Iulie 22, 2018, 01:51:45 pm »
Nici eu nu cred ca e o atitudine potrivita fata de nea Sandu. Este un om pe care merita sa-l cunosti personal si asa cum a spus si Florio, a facut si face multe servicii colegilor de forum, in mod cu totul dezinteresat.

13
Monococi / Re: June e acasa
« : Iulie 20, 2018, 02:26:53 pm »
Sincer si mie mi se pare practica. Dupa patru catarari pe catarg ( am descoperit un scurt la lumina de catarg chiar la capelatura) am constatat ca s-a mai slabit straiul pupa si putin sarturile. Cu intinzatorul ala s-a rezolvat rapid si elegant.

14
Monococi / Re: June e acasa
« : Iulie 20, 2018, 11:18:50 am »
Vali, Pelicanul,  eu voiam sa le fac baietilor de pe forum o surpriza cand era gata complet interiorul. Cu poze asa cum a fost si cum am transformat interiorul. Intre timp am schimbat tapiseria toata si blaturile de la bucatarioara (tribord si babord).

15
Monococi / Re: June e acasa
« : Iulie 19, 2018, 11:16:52 pm »
,

n-ai sa vezi 100km  in UKW ! TINE CONT DE INALTIMEA ANTENEI TALE,A CORESPONDENTULUI SI CURBURA PAMINTULUI.dupa aia vorbim.........:)
Aveti dreptate! Totusi, am trecut in canalul 25 si ...m-am plictisit. Sincer, aveam si treaba.

Pagini: [1] 2 3 ... 5
Forumul CapCompas este gazduit la Hangar Hosting - hosting, email, si cloud