Menu

Afișare mesaje

Această secțiune îți permite să vezi toate mesajele scrise de acest membru. Reține că poți vedea mesajele numai din zonele la care ai acces și tu.

Afișare mesaje Menu

Mesaje - Raul

#1
Legislatie / Înregistrare ambarcațiune in Germania
Noiembrie 06, 2021, 07:06:52 AM
Vreau sa îmi înmatriculez un velier de 7,48m în Germania și am nevoie de ajutor dacă știe cineva cum trebuie procedat sau unde sa caut informații?

Singurul lucru pe care îl știu este ca trebuie ca proprietarul sa fie cetățean german. Cum am o ruda acolo și pot face transferul de proprietate către ea, vreau sa văd care sunt pașii de urmat.

Mulțumesc frumos de ajutor!
#2
Ne grupam si cumparam impreuna. Doar sa fie albastra :)
#3
Monococi / Re: BluSail 24
Iunie 16, 2017, 04:40:14 PM
Interesanta abordarea. Incerc sa ma gandesc la o solutie. Intradevar apa intra pe teava bompresului si la capat trebuie sa vad cum sa o colectez.
#4
Monococi / Re: BluSail 24
Iunie 12, 2017, 03:44:42 PM
Am nevoie de sfaturile voastre cum sa izolez bompresul sa nu mai intre apa pe acolo?
Daca marea este montata si intru cu prova in val imi intra pe la bompres indiferent daca este scos sau retractat.
Multumesc
#5
Pado, nu mai inteles.
Pe siteul ANR la Servicii/Pesonal Navigant apar testele pentru CAA categoria C. Sunt 4 cu totul dedicate fiecarei categorii de examen:
    Colreg Agrement.pdf
    Manevra Agrement.pdf
    Marinarie Agrement.pdf
    Navigatie Agrement.pdf
Ce am incercat sa avertizez este faptul ca intrebarile din examen nu sunt exclusiv din aceste fisiere.
Dealtfel, cine vrea sa le testeze poate sa acceseze siteul facut de mine care le contine in totalitate, cu imagini cu tot:
http://trustinit.ro/anr/

Intradevar, unele intrebari sunt variatii ale unei intrebari din aceste fisiere.

Spre exemplu, la Navigatie apare o singura intrebare legata de cartul N:
Cartul N este un cart:
a. intercardinal;
b. cadinal;
c. inter-intercardinal;

Mie la examen mi-a picat cum este cartul SSE. Evident, cine a citit bibliografia si a invatat o sa stie sa raspunda. Eu unul am invata si citit foarte mult, mai putin navigatia pe Dunare care nu m-a interesat.

Pe langa aceste variatii, am avut 2 intrebari care erau legate de ecluze si sincer, eu in toate bibligrafiile legate de C nu am citit si nu am gasit info. In principiu m-am descurcat bine si la acesteea, obtinand un scor final de 25 din 26.

Ca sa concluzionam, asa cum a spus ghrt in 2 vorbe: trebuie facute testele si citita/invatata toata bibliografia :)


#6
Exact cum a spus si Pado, la examen nu pica doar din intrebarile din testele de pe siteul ANR. Spre exemplu mie, explicam mai sus, mi-au picat maxim 40% dintre ele. Bafta!
#7
Am sustinut si eu examenul. Totul relativ ok, in sensul ca l-am luat.

In schimb, intrebarile au fost in proportie de cel putin 60% diferite de cele din testele puse pe siteul ANR. Am avut 2 intrebari cu ecluze pe care eu unul nu le-am mai vazut inainte si nici nu am citit pe undeva material didactic.

#8
Incepe sa aiba sens :)
Mersi
#9
O intrebare la care am nevoie de parerea voastra:

La navigatia pe canale, senale si la
intrari/iesiri in/ din porturi, timonierul:
a.
este preocupat ca permanent bastonul prova
sa fie orientat in axul senalului;
b.
compara indicatiile compasului giro
cu indicatiile compasului magnetic;
c.
raporteaza unghiul de carma.

#10
Bibliografie nautica / Re: Discutii intrebari test ANR
Aprilie 21, 2017, 07:32:38 AM
Am eliminat momentan restrictia de registered users la siteul cu testele, asa ca cine se incumeta sa le faca complet, nu mai are nicio piedica :)
http://trustinit.ro/anr/
#11
Bibliografie nautica / Re: Discutii intrebari test ANR
Aprilie 11, 2017, 05:21:49 PM
2 intrebari de la Marinarie care ma deruteaza :(

104. Instalatia de ancorare a navei reprezinta:
a. un complex de mecanisme care actionate separat sau in comun produce
momentul giratie(schimbarea diretiei de inaintare a navei)
b. instalatia cu care se realizeaza propulsia navei
c. instalatia cu care se realizeaza fixarea intr-o pozitie bine determinata a
navei.


105. Instalatia de ancorare:
a. reprezinta un ansamblu de piese si mecanisme destinate pentru a realiza
deplasarea navei.
b. reprezinta un ansamblu de piese si mecanisme destinate pentru
mentinerea navei intr-o zona in afara caii navigabile,sau intr-o pozitie
stabila ,de catre comandantul navei.

c. reprezinta un ansamblu de piese si mecanisme cu ajutorul carora se asigura
nava in locul voit si intr-o pozitie aleasa

Daca la 104 raspunsul corect este c., de ce la 105 nu este tot c.?
#12
Monococi / Re: BluSail 24
Aprilie 08, 2017, 07:59:30 AM
Legat de genovez, o sa pun o singura scota mai lunga care sa treaca pe ambele borduri si pe care o bag printr-o bucla prin coltul de scota.
Ceva similar cu ce am facut in poza:


Ar trebui sa fie ok, zic eu.
#13
Monococi / Re: BluSail 24
Aprilie 05, 2017, 08:30:50 AM
#14
Monococi / Re: BluSail 24
Aprilie 05, 2017, 08:28:45 AM
Pe mine ma interesa sa pot aproxima ce rezistenta trebuie sa am in tot ce atasez mobil de vela: scote, carabine, etc.

Spre exemplu, acum am la coltul scotei genovezului niste carabine care mi se par foarte mari si cand fac volte izbesc atat catargul cat si barca foarte tare si ma gandesc sa le schimb cu unele mai mici.

Incerc sa atasez o poza cu ele.
#15
Monococi / Re: BluSail 24
Aprilie 04, 2017, 11:39:09 PM
Cum se poate calcula forta care apasa pe o suprafata velica? Si cum se distribuie ea?
Ma intereseaza in special pe genovez.