Afişare Mesaje

Aici puteţi vedea mesajele acestui utilizator. Sunt afişate doar mesajele făcute în secţiuni în care aveţi acces.


Mesaje - Florio

Pagini: [1] 2 3 ... 175
1
Intalniri, imprieteniri, pe ape si nu numai / Re: RUMPI
« : Martie 15, 2019, 05:12:33 pm »
Phiuuuu....de câte ori văd o postare aici o deschid prin filare ...ca la loz în plic ,cu inima strânsă sa nu primesc vreo veste proastă
Sper din suflet sa fie bine !

Nu mai fi prăpăstios! :) Băiatul e bine sau foarte bine.
Așa e când dai de fete, mai renunți la bărci, la pescuit, la beții cu băieții...

Treaba e clasică:

Se adună băieții, mai puțin unul:
-Ce e măi, cu Marius, nu vine?
-A, pe Marius n-o să-l mai vedem, a suferit un accident.
-Ce acident?
-Și-a prins degetul într-o verighetă!
:)

2
Motoare / Întreținere motor outboard- impeller, pompă apă
« : Martie 15, 2019, 11:48:39 am »
Salut băieți! Am observat că secțiunea de motoare nu are pentru întreținere, subiecte separate, ușor de reperat la nevoie.
Propun o discuție punctuală, de întreținere, pe tema  sistemului de răcire: impeller, garnituri, tot kit-ul ce înseamnă pompa de apă.

Din ceea ce observ în cartea tehnică a motoarelor outboard, în tabelul de întreținere se specifică schimbarea impeller-ului, la 100 ore de funcționare sau 1 an. 
Evident cele 100 de ore de funcționare vizează uzura, iar cele 12 luni vizează îmbătrânirea materialului.
Aici aș avea ceva de spus: uzura în funcționare e dată desigur, de regimul de turație la care e supus motorul (la barca mea merge mai mult ralanti, 1200-1800 rpm). Iar schimbul la 12 luni nu pare să însemne neapărat îmbătrânirea materialului, fiindcă sunt impellere care stau mai mult de atât numai în depozite :) .
Dar dacă așa spune fabricantul, așa ar trebui să facem (deși mulți bănuim că e destul marketing implicat aici, nu știm exact cât, și nu vrem să riscăm).

Bun, așadar la intervalele acestea, schimbăm impeller-ul. Ce facem însă cu celelalte repere?
Un kit, conține:
-garnitură
- scoică
- placa metal, oglinda
- impeller
- pana
- o-ring
- șuruburi

Toate trebuiesc schimbate anual, sau în funcție de posibilitatea de uzură (ex. o-ringurile, garniturile, impeller-ul)?


Acum experiența proprie (sau Can-can-ul :) ).
Am cumpărat barca cu motor cu tot, iar după 8 ani de folosință, am schimbat impeller-ul. De ce? Fiindcă un mecanic cunoscut din București mi-a spus că nu e cazul să-l schimb dacă nu a dat nici cel mai mic semn că ar ”obosi”. Adică dacă jetul-martor este vânjos, nu e cazul să-mi schimbe impeller-ul.
Nu știu ce vârstă o fi avut impeller-ul când am cumpărat eu barca, dar după 8-9 ani de folosință, i-am zis lui Nea Tase la o revizie, să-mi schimbe și această piesă, dacă tot umblă la cizmă.
S-a dovedit că impeller-ul era în stare perfectă :) .

P.S.
Desigur, a fost schimbat. După încă 2 ani, am senzația că jetul-martor nu mai e ce era. O fi calitatea piesei sau o fi autosugestia mea, nu știu. Cert e că vreau să schimb din nou.
Întrebare: e cazul să schimb doar impeller-ul, sau tot kit-ul?
Sursa întrebării este un film de întreținere (youtube), în care Captain Drew Cavanough, arată că el schimbă tot, la 90 de ore de funcționare. El, personal, nu implică service-ul.
O fi util sau e excesiv?

3
Intalniri, imprieteniri, pe ape si nu numai / Re: RUMPI
« : Martie 13, 2019, 07:04:52 pm »
Salutare
Mai oameni buni...mai stiți ceva de Rumpi?
Eu am întrebat constant în ultimi ani pe forumuri dar nimeni nimic?
Tare drag îmi e mie acest personaj cu toate postările lui pline de învățăminte și super documentate
Sper din suflet ca e OK și că este în vreo circumterra ceva
Doamne Ajută sa auzim numai de bine!

Cât a fost în SUA am mai vorbit la telefon, până a plecat către Mexic. Apoi a încetat călătoria, s-a întors în țară și mai mult de două postări n-a scris. Dar sunt 4 ani de atunci.
Cumva s-a evaporat omul ăsta fain... că tuturor ne plăcea de el :)

P.S:
Klimm se pare că îl cunoștea personal. Poate mai știe el ceva.

4
Feedback despre forum / Re: Ajutor financiar pentru forum
« : Martie 12, 2019, 09:48:09 am »
Am mai prelungit putin fiindca au fost baieti care m-au rugat sa-i astept sa depuna si ei. ...

A mai fost un băiat care n-a știut de inițiativă, fiind ba plecat pe ape, ba pe fugă.
Dar a rezolvat-o ieri, ”tu-i ING-ul mamei lui, că nu lucrează deloc cu cache :)

5
Monococi / Re: veliere mici cu cockpit central
« : Martie 12, 2019, 12:36:53 am »
Vasile, nu ne spui totusi si noua care-i motivul pentru care ai facut volta spre barcile cu cockpit central :)?

Păi spusase Basilio, mai devreme :) . Motivul ar fi intimitatea.
Două cupluri ar avea ceva mai multă intimitate pe un velier mic, dacă acesta are interiorul delimitat de cockpit-ul central.
Părerea mea este ca întâi și-ntâi să intre într-un astfel de velier, ca să-i perceapă fizic aceste spații, pe care eu unul le văd prea mici pentru habitare. În același timp și senzația de intimitate este iluzorie, pe o barcă de 8-9m. Zgomote, vibrații, sforăit, pârțuri și altele caracteristice traiului la comun...vor fi în continuare comune. :D
Desigur nu și mirosurile. Dar cine doarme în minuscula cabină pupa, va avea nevoie de aerisire permanent deschisă. Habitaclul acela e un copârșeu :) .
De la 10m în sus, lucrurile se mai schimbă, odată cu proporțiile.
O mare atenție la traiul în comun, este la cabina strategică, numită ”toaletă”. Intimitatea spune că degeaba ai două spații distincte, dacă cei din pupa vin noaptea la prova, să pipi, să caca. Ori dimineața, când cei din prova dorm.

Catamaranul este o soluție elegantă, dar extrem de scumpă, pentru fondurile vizate.

6
Monococi / Re: veliere mici cu cockpit central
« : Martie 08, 2019, 09:00:21 am »
Dacă există interes pentru velier mic (relativ) cu cockpit central, poate varianta Dehler 8,6 cc este una ceva mai bună.
Cockpit-ul este tot adunat, dar măcar nu mai e fragmentat de nimic gen traveller ori alte manevre  ;)

https://nl.topboats.com/netherlands/gebruikte-boten-te-koop/dehler-8-60

Prețul este foarte decent: la an 1981, dotări super, stare foarte bună, 12000 euro.


7
Monococi / Re: veliere mici cu cockpit central
« : Martie 07, 2019, 12:45:50 pm »
multumesc. Florio si Vali ca de obicei pe baricade. intre timp m-am mai documnentat si eu. am fost nevoit sa maresc plaja de optiuni. am gasit ceva interesant: modelul Marieholm 281. ce spuneti de barca asta ?

La barca aceasta îmi place un singur lucru: prețul :) .
Desigur, prețul în raport cu ceea ce oferă. Este o barcă de 28 de picioare! Adică aproape 9m cu 3m lățime (8,56x2,94m)!
Are loc aici de cabină cu bucătărie, Wc separat, banchete, masă, tot.

În rest lista de minusuri a bărcii este destul de mare la confort, tocmai din cauza cockpit-ului central:
-cabina pupa este minusculă. Dar așa sunt ele: un fel de coșciug dublu, în care poate să ne spună Răzvan Dumitriu, cum respiri. Și încă el a fost pe o barcă de 33 de picioare! Cum o fi la 28?
-cockpit-ul este și el mic după cum spuneam că au tendința cele centrale. Colac peste pupăză, mai are și traveller-ul ghiului, transversal pe banchete. Ia de-aici, Mitruță! :D Câți oameni pot sta în cockpit-ul acesta și, mai ales, cum trec ei unul pe lângă celălalt?
Ghiul trece peste cockpit, pe la 1,45m, cât să nu fii sigur niciodată că nu ți-o furi, letal :) .  (am pus două imagini destul de elocvente, mai jos, cu dimensiunea cockpit-ului și înălțimea ghiului).

Bun, bottom line, toate pălesc în raport cu prețul. La banii din anunț, cu dotările pe care le are barca, orizontul arată deja mai roz :)


8
Monococi / Re: veliere mici cu cockpit central
« : Martie 04, 2019, 09:50:55 pm »
stie cineva modele de veliere mici (pana in 23 picioare, hai 26) cu cockpit central ? cred ca ar fi interesante. multumiri anticipate

Salut Vasile, căutam să-mi dau seama despre consistența subiectului. Despre velierele cu cockpit central, numai de bine, pe două considerente:
1. Acest tip de cockpit este mai puțin expus decât cel de pupa
2. Mișcarea bărcii pe valuri este resimțită mai ușor, acolo, la centrul ei. Deci ar fi mai confortabil pentru marinar.

Părțile mai puțin bune ar fi:
1. Cockpit-ul central este destul de ”adunat”, pare strict utilitar. Bine protejat, dar mai mic decât variantele cu cockpit pupa.
2. Separarea spațiului interior devine convenabilă doar la bărcile foarte mari, la care interiorul e atât de înalt că se poate trece în picioare și pe sub cockpit. Având cabină prova și cabină pupa, barca își fragmentează interiorul, iar asta de obicei dă senzația de micșorare a habitaclului. Mai mult, trecerea din salon în cabina pupa se face prin cockpit (excepție velierele foarte mari).

Acum strict la topic: pentru un velier mic, acest tip de cockpit înseamnă fragmentarea spațiului interior (și așa restrâns),  în două cabine și mai mici, între care accesul se face prin exterior.
Treaba asta este clar un minus, și urmează întrebarea, pentru ce se face acest compromis?
Răspuns: pentru că un cockpit central, ”scutură” mai puțin pe valuri, fiind așezat la mijlocul bărcii.
dar asta nu stă în picioare și la astfel de mici veliere, deoarece o barcă mică urcă fiecare val și simte fiecare mișcare a apei. Așadar va resimți și din cockpit central ca și din cockpit de pupa.

În concluzie, părerea mea e că acest tip de cockpit devine un dezavantaj la un velier de mici dimensiuni. Acesta nu face călătorii peste mări și oceane, anvergura lui îl obligă să resimtă orice mișcare a apelor, iar interiorul unei bărci mici este bine să fie dintr-o bucată și pe cât se poate nefragmentat, deschis, fără cabine.

P.S.
Asta a fost doar opinia mea despre acest tip de bărci. Modele nu știu, doar Vali a avut în memorie exemplul acestui Buckler 24 . O barcă elegantă, cu aspect de galion, multe vele (ceea ce implică multe manevre fixe și mobile), multă bucurie vizuală și desigur puțin pe linie de aspecte practice :) .
Așa e în viață, nu le poți avea pe toate :)

9
Multumesc pentru oferta ! Am auzit multe lucruri bune despre scoala pe Lindor ! Promit ca daca voi decide sa renunt la dormitul noaptea acasa , prima optiune va fi Lindor !

Aici sunt foarte multe de spus. Școala de navigație ”Măria Ta” este condusă de dl. comandant Alexandru Tudor.
Iar aici, sunt trei mari calități:
-experiența covârșitoare de comandant în Marina Militară urmată de o carieră completă până la comandant activ în Marina Civilă,
-dragostea acestui comandant față de mare și veliere, care l-a făcut ca în puținul timp dintre voiaje să fie posesorul yachtului Lindor petrecând clipele de relaxare tot pe mare :)
-calitățile umane deosebite ale acestuia, care te fac să-l îndrăgești și să-ți dorești să-i fii prieten.

Cunoscându-l personal și aflându-l în diverse împrejurări, pot garanta că nu există nici o exagerare în spusele de mai sus.
Nu l-am menționat fiindcă ideea topicului a fost să vorbim obiectiv, eliminând prieteniile :) . Când l-am cunoscut pe ”Nea Sandu” aveam școlile făcute deja.

10
In primul rand va multumesc tuturor pentru informatii . Ca de obicei clare si in detaliu .
Referitor la cursuri D+C sau curs D+examen C , am inteles ca in schimbul unei mici economii financiare , alergi mai mult dupa acte deci in principiu...nu merita !
Planul meu este urmatorul :
- in prima faza voi "circula" pe lacurile din Bucuresti pentru a invata sa conduc barca , deci aici mi-ar fi de folos D
- ulterior voi merge pe Dunare , deci tot D + imi propun pentru comunicatii un telefon cu IP 68
- apoi prin Delta pe canalele principale...D
- cand voi crede ca stiu sa stapanesc barca ...minim...la un nivel mediu...atunci trec la mare...deci am nevoie de C , inca nu stiu daca voi avea curaj anul acesta sa ies pe mare
Referitor la brevetul de Operator Radio , cred ca e valabila zicala populara..."Daca repeti ceva de cateva ori...incepi sa crezi si tu !  ;D" .
Cand mi-am facut eu primele planuri cu barca , mi-am spus ca pe canalele din Delta si pe mare , obligatoriu imi voi cumpara statie de emisie -receptie . Cu timpul ...tot repetand asta , am inceput sa cred ca e obligatoriu  ;D , de aici si confuzia mea .
Cu alegerea scolii , mai dureaza putin , mai studiez .
Stima !

Ia uite ce invitație interesantă ți-a făcut Sebba! Ca să vezi ce colegi de forum faini avem :) .

Decizia ta pentru categoria D este una foarte bună. În general există tendința (în special la veliști) de a considera clasa D, ca fiind de cea mai slabă importanță.
Dar nu este adevărat, cunosc cazuri de oameni cu ceva experiență în navigație, care nu pot intra cu barca nici la Sulina, fiindcă nu au această categorie :) .
Sau și mai important: cazul în care cumperi o barcă din Germania și vrei să vii cu ea pe Dunăre.
Socoteala pe care ai făcut-o este una realistă. Petreci tot timpul pe ape interioare și deloc pe mare.

Acum despre permisul de operator radio, îți spun că doar de două ori am luat legătura cu căpităniile (Sulina și Tulcea), căutând o informație unde aș putea să acostez. Niciodată nu mi-a fost de nici un folos :) .
Doar pe mare și în special la trecerea în alte ape teritoriale, această stație este utilă în dialogul cu căpităniile sau Poliția de Frontieră.

11
Deci ce scoli recomandati , dar cu argumente...nu...scoala "X" ca e dragut omul si imi e prieten ? Eu sunt interesat de Bucuresti dar se pot recomanda pentru toate zonele , din acest motiv am facut un topic general pe...Romania .
De asemenea va rog sa va prezentati experientele si bune si rele despre scolile pe care le-ati facut !

Răspunsul meu punctual, bazat pe experiență proprie, vizează doar două școli de navigație:

1. Nautical Blue, comandor Maraloi Constantin. Aici am făcut cursurile pentru C și D, suplimentând totodată cu un curs GMDSS-LRC (am considerat că am nevoie, eu călătorind pe mare și barca mea fiind dotată cu stație VHF.
Ulterior am completat când legislația a cerut-o, făcând cursul ”S” tot acolo. Pe ”yachtul de lux”, Aiax (expresie preluată de mine dintr-un articol de presă habarnistă :) )
Aici am făcut și cursurile pentru clasa ”B” .
Concluzia: dl. Maraloi organizează cursuri concise, a fost de găsit oricând am avut nevoie (de exemplu de prelungiri ale permisului GMDSS-LRC), este o școală ce funcționează bine în jurul unui om ce iubește marea dincolo de pregătirea lui profesională (comandor, profesor doctor inginer).

2. Constantin Sailing, organizată de Constantin Lascu.  Experiența mea practică cu școala lui Constantin, este că într-o perioadă am pus la dispoziție sediul firmei proprii,  pentru organizarea la București a cursurilor teoretice de weekend.
Cu ocaziile acelea am observat o expunere foarte meticuloasă a materiei, atât pentru C și D cât și pentru B. Cursurile au fost mult detaliate, alături de materie fiind presărate și diverse ”trucuri marinărești” adunate de-a lungul experienței de navigație,  de Constantin. Asta este ceea ce am văzut.
Ca avantaj mare al acestei școli, consider partea  practică: Constantin a organizat adevărate călătorii pe mare, în acest scop. Călătorii unde s-au întâmplat diverse, și bune și mai puțin bune (o defecțiune la motor de exemplu, sau un cablu de troță rupt), care au îmbogățit experiența cursanților cu aspecte practice greu de întâlnit.
Asemenea experiențe sunt ”priceless”, deoarece arată cursantului cum se desfășoară o călătorie adevărată și mai ales cum te descurci în situații de mare montată ori defecțiuni care adesea se întâmplă tocmai din cauza condițiilor grele.

Aspectele acestea fac să pălească cele câteva situații ale celor 2 sau 3 cursanți care nu s-au înțeles cu Constantin :) . Sunt oameni și oameni, unii compatibili, alții nu. La bord, aceste necompatibilități sunt mult accentuate de spațiul mic și condiții, iar ele pot ajunge la disensiuni care pe uscat nu s-ar întâmpla niciodată.

Asta este experiența mea directă cu cele două școli de navigație. Cunosc personal organizatorii mai multor asemenea școli, dar în topic se spune clar: nu prietenii, ci experiențe :)

P.S.
Postarea mea nu este un îndemn pentru o școală anume, ci o expunere a ceea ce am cunoscut direct.
O întâmplare : în timpul unei furtuni deosebit de puternice din anul 2011, care a distrus bărci chiar în protecția bazinului portuar Tomis, angajații portului turistic n-au mișcat un deget pentru salvarea yachturilor legate la pontoane. Pontoanele însele, se ridicau cu tot cu ambarcațiuni într-un ritm care a rupt parâme! În acele momente, pentru a putea salva ceva,  se riscau pe pontoane doi oameni care din cauza furtunii nici nu s-au recunoscut inițial. Erau cei doi, de mai sus :) . Oameni cu dragoste de mare și de bărci.
 

12
Cafenea - Discutii generale / Re: De prin lume adunate.....
« : Februarie 14, 2019, 10:19:38 am »
Bine bine,  dar ce frumos a eșuat!  :D
Atât de frumos, că nici nu pare eșuaj. De exemplu, stă perfect drept, având chila îngropată complet și în poziția care trebuie :)
Zici că-i pus cu elicopterul.
O fi ruptă?

13
Motoare / Re: HHO
« : Februarie 03, 2019, 11:47:13 pm »
Dacă topicul este despre motoarele care funcționează cu apă, cred că nimeni nu știe mai mult decât s-a vehiculat pe net sau în câte o emisiune de știri. În mediile amintite a fost mai mult can-can decât tehnică.
Finanțările, pot fi de multe tipuri. Dacă vorbim de bani europeni nerambursabili, atunci este bine de știut ca trăsătură generală, că sunt destinați dezvoltării.
Ca atare, un om cu o idee genială și revoluționară care cere 20 000 euro, are mai puține șanse decât unul cu o idee banală, care cere 600 000 de euro (sediu, angajați, etc...).
În concepția acestor programe, dezvoltare înseamnă să angrenezi oameni, să construiești  în jurul ideii și să dezvolți astfel niște zone.

Dacă pentru finanțare se dorește capital privat, aici intervin discuțiile de fezabilitate, parteneriat, etc...

P.S.
Cred că nu există idee mai bună de motorizare cu apă, decât la bărci. Doar pe apă plutesc :)

14
Echipamente si accesorii / Re: Lada frigorifica
« : Ianuarie 31, 2019, 04:12:24 pm »
Vad ca majoritatea colegilor sunt super dotati ;D ...cel putin ;D la nivel de lazi frigorifice . Deoarece majoritatea iesirilor mele in natura dureaza in general maxim 4 zile eu folosesc o lada Coleman  75 QUART XTREME® 5 WHEELED COOLER , de care sunt foarte multumit . Nu are compresor si daca bag bauturile+mancarea foarte reci din frigider + cateva pungi cu gheata...din productie proprie ;D...isi face treaba !
Spor !

Adevărat! Pentru ieșiri de weekend, o izotermă este excelentă.
Am și eu o ”Coleman” mare, venită din dotarea bărcii (există compartiment special pentru ea), cu care am petrecut primul an de ieșiri de weekend cu familia.
Câteva din sticlele de apă sau suc, erau congelate, ținând rece între celelalte, pentru perioada vineri-duminică.
Mi-nu-na-tă.

15
Echipamente si accesorii / Re: Lada frigorifica
« : Ianuarie 29, 2019, 11:55:20 pm »
ce model de lada ai Florio?


Iaca m-ai pus pe gânduri: nu mai știam ce frigorifică am, se fac 10 ani de atunci :)

Am verificat acum ce scrie în cartea tehnică.
Așadar lada frigorifică este adusă din Italia, are compresor Danfoss ventilat, control termostatic până la minus 12 grade celsius, tensiuni de alimentare 12-24V, capacitate 44 litri (din cartea tehnică), greutate 20 kg și e tipul TB 42-42A de la Indel B.
Observ cu mirare că și acum are un preț destul de ridicat: 639 euro    http://www.trailerpointoutlet.net/prodotto-142991/Frigorifero-42-l-Indel-B.aspx
Probabil or fi și alte oferte. Atunci aveam barcă de un an și nimic nu era scump pentru ea :D

Partea bună este că, iată, lucrează impecabil de 10 ani. Doamne-ajută! :)


Pagini: [1] 2 3 ... 175
Forumul CapCompas este gazduit la Hangar Hosting - hosting, email, si cloud