Afişare Mesaje

Aici puteţi vedea mesajele acestui utilizator. Sunt afişate doar mesajele făcute în secţiuni în care aveţi acces.


Mesaje - Don Basilio

Pagini: 1 [2] 3 4 ... 8
16
Veliere / Re: Drumul catargelor
« : Decembrie 06, 2017, 08:42:01 am »
Exista date istorice sigure (pot veni cu detalii) despre exportul de lemn din Tarile Romane dupa 1829, cat si marturii despre calitatea lemnului de aici si utilizarea lui pentru corabii (nu doar pentru catarge). De asemenea Austria a exportat mult lemn de calitate (inclusiv pentru corabii) din Transilvania, Maramures si Bucovina. S-a plutarit si pe alte rauri, nu doar pe Bistrita, de exemplu pe Viseu, in Maramures, unde majoritatea tapinarilor si plutasilor erau... evrei (!!!).

17
Florio, te situeizi in paradigma pre-tofleriana. Azi peste 85% di salariati NU lucreaza in fabrici. p.s. sau si arhitectii pot fi inlocuiti de roboti?

18
Barci de pescuit / Re: Personalizare barca....Black Sea Fishing 510
« : August 11, 2017, 09:15:30 am »
O barca neinmatriculata, mai mica de 7 metri trebuie sa aiba noaptea o lumina alba vizibila pe 360 grade la catarg (sau in cel mai inalt punct). Am fost controlat pe Dunare, in amonte de GIURGIU, si intrebat, ziua, daca am o lumina functuionala sau felinar la bord. mi s-a spus ca motorul se poate strica si pot ramane, ca forta majora, si noaptea pe apa.

19
Motocruisere / Re: ALBIN 25
« : Iulie 31, 2017, 10:14:57 pm »
Vali, daca esti bun, poti pune la dispozitie public link-ul cu colectia revistei rusesti ? multumiri anticipate

20
Resurse / Re: Roaming date dupa 15 iunie 2017
« : Iulie 15, 2017, 09:30:04 pm »
abonament rds, in Germania taxeaza la fel ca inainte de 15 iunie

21
Veliere / Re: caut servicii transport barca
« : Iunie 16, 2017, 12:43:06 pm »
Inca odata multumesc, Bogdan
Profesionist si in posesia unor cunostinte complete despre transportul barcilor - ca intotdeauna.
Am spus ca nu trec la operatiunea efectiva de cumparare a unei asemenea barci decat dupa ce am date cat mai complete despre transport. Si, am ajuns la varsta la care am constatat ca (aproape) orice costa mai mult decat ti-ai planificat initial, asa ca ma pregatesc cu un buffer financiar, de timp si de efort.

22
Veliere / Re: caut servicii transport barca
« : Iunie 15, 2017, 11:55:14 am »
Bogdan multumesc foarte mult pentru implicare.
M-am hotarat sa dau anunt pentru cautarea unui transportator in conditiile in care nu am gasit o oferta ferma. Sunt dureros de constient fata de riscurile achizitiei unei barci ceva mai mari, nu voi cumpara o barca, oricare ar fi aia, decat dupa ce o vad personal (sunt sanse sa fiu insotit de un prieten mult mai experimentat). Cu privire la barca aflata in vizor, in urma sfaturilor tale si nu numai, aceasta barca (WM 27) a ,,cazut,, in coada topului. M-am decis pentru o barca Sneekermeer 930 - dupa cum ai vazut cererea de oferta era pentru dimensiunile 9x2,5 metri si cam 4 tone. E o barca foarte cunoscuta, de mare ,,tiraj,, pe piata olandeza si germana exista permanent in vanzare cel putin 10 barci de acest tip. Bineinteles ca exista o multitudine de motive pro si contra acestui tip de barca, motive care nu fac subiectul topicului de fata. Eu am deschis acest topic doar pentru a cauta un transportator dar si pentru a vedea si ceilalti colegi cum poti gasi unul. Stiu ca se spune ,, copilul cu mai multe moase... ,, si ca numarul persoanelor implicate poate complica problema. Eu caut doar un transportator.
Multumesc inca odata pentru informatii si implicare. Fara a folosi cuvinte patetice chiar iti sunt recunoscator si sfaturile tale m-au ajutat (de exemplu practic am renuntat la ideea de a cumpara barca WM27)

23
Veliere / caut servicii transport barca
« : Iunie 14, 2017, 11:26:38 pm »
Caut servicii transport barca din Germania (Marea Nordului) - Olanda pana la litoralul romanesc. Barca serioasa 9x2,55 m, 3,5-4 tone.
p.s. Prietenul nostru Bogdan (DBR) a spus ca poate doar pana la 2 tone iar prietenul prietenului nostru Vlad (care a adus o barca de peste 3 tone din Olanda) apare azi cu nr de telefon inexistente - 3 nr. - si site-ul nu functioneaza

24
Vanzari / Re: VAND Laguna 480 cu motor Honda 20CP in 4T
« : Mai 29, 2017, 11:05:23 am »
ne poti spune ceva despre motor: din ce an este, cam cate ore de functionare are, ceva acte, cam cati proprietari a avut, greutatea lui, cizma scurta/lunga... la puterea asta cred ca are pornire electrica si alternator - exista so o baterie? trim electric, manual, etc. ma intereseaza dpdv al mortorului dar as vrea sa stiu pe ce dau banii

25
Echipamente si accesorii / Re: Huse stationare/mars
« : Mai 17, 2017, 11:34:44 pm »
Siad, esti amabil sa ne spui ce barca e in foto. o barca mica cu 2 catarge mai rar. pare un model interesant - detalii ? Multumesc

26
Mari si oceane / Re: Croaziera de iarna
« : Februarie 18, 2017, 04:52:43 pm »
Și ce dacă eram în mijlocul Mării Ionice, la peste 150 km de orice uscat nu eram chiar așa de rupți de lume. Într-o unanimitate demnă de nobila indignare care ne-a cupins i-am transmis marelui hoțoman (pardon, politician) următoarele:

Dragnea,
Cu ale tale ordonanțe,
S-a văzut că nu ai ouă,
Îți dorim să ai din față,
Val și vânt de forța nouă.

Dragnea,
Ale tale indexări,
Mă lasă cu totul rece,
Îți dorim în politică
Val și vânt de forța zece.

Iar aceste dulci cuvinte.
Ce le-aude și Chirică
Au fost și aici strigate
Chiar în Marea lui Ionică

Într-o furtunoasă noapte,
Eram zguduiți pe ape
Printre icnete și șoapte,
Ați ghicit,
Aveam din prova
Val și vânt de forța șapte

p.s. Pe scala vâtului elaborată de Sir Francis Beaufort, forța 10 înseamnă vânt de 89-102 km/h, valuri de 9-12,5 metri înălțime, adică valuri foarte mari, cu crestele suspendate în aer. bucăți mari de spumă smulse de pe crestele valurilor care dau mării un aspect alb, rostogolirea considerabilă de valuri cu impact foarte puternic. cantități mari de apă pulverizată din aer reduc vizibilitatea. Copacii sunt rupți sau dezrădăcinați, clădirile pot suferi daune structurale.

27
Mari si oceane / Croaziera de iarna
« : Februarie 18, 2017, 04:47:00 pm »
Dragi prieteni virtuali si reali (uneori au ambele calitati) imi cer scuze pentru indelungata absenta dar am fost putin plecat intr-o croaziera marina pe traseul: Salonic, Neos Marmaras, Skopelos, Chalkis, Pireu, Korinth, Patras, Roccela Ionica (Italia), intoarcere Patras, Korinth, Pireu, Chalkis, Skyathos, Salonic. Peste 2500 km pe mare, 24 de zile de navigatie. O reala recunostinta coechipierilor mei a caror contributie la reusita croazierei o depaseste cu mult pe a mea. Voi reveni cu amanunte si fotografii.

28
pentru cei ce vor sa stie mai mult despre barca:
http://www.probarca.ro/anunt/68424/109/1/109/Vand-velier-IW-26-.htm

29
Cum era să văd Biscaya, dar am înțărcat bălaia
partea a II a

Era pe 29 seara și a doua zi, teoretic, ar fi trebuit să plecăm. Teoretic, pornesc de la premisa logică a faptului că toate pregătirile sunt terminate. Mă simt puțin stingherit că nu am participat la aceste pregătiri. E vârf de sezon și timp de 2 săptămâni nu am găsit nici un loc liber în nici un tip de cursă aviatică spre Olanda (nu doar low-cost).
   Întreb de planul de drum (nu mi-a dat amănunte la prima întâlnire din România). Prima etapă ar fi până la Falmouth UK, de fapt prima latură a unei uriașe volte, necesare datorită vântului dominant de sud-vest din această perioadă. Următoarea etapă ar fi spre La Coruna și apoi, fără escală, până în Marettimo (o insuliță superbă în vestul Siciliei) unde ar fi trebuit să ne întâlnim cu alții pe... 20 august. La remarca mea cum că termenul e cam... strâmt, pentru mi se răspunde că barca face ușor 150 Nm pe zi și, repetat cu emfază, zi de zi, în fiecare zi. Măi, măi, gândesc eu o fi vreo copie în miniatură de la Volvo Ocean Race !!!
    Dimineață, ușor emoționat, abia aștept plecarea. Trebuie să parcurgem câțiva kilometri de canal până în largul mării așa că... motor. Vorba limbajului internațional din cărțile lui Radu Theodoru... motor kaput. Față de pasivitatea skipper-ului încep să mă implic. În lipsa unui aparat de masură, cu ajutorul unui bec de 12 volți văd că toate bateriile de la bord sunt... moarte. Întreb când au fost verificate/încărcate ultima dată. Aflu că barca a stat cel puțin 3 ani pe cavalet și între timp nu a fost întreținută deloc.
   Barca beneficia de un fel de abonament low cost în marină așa că hai cu sarut mâna la Harbour Master și punem bateriile la încărcat până a doua zi. Deci plecarea se amână cu (cel puțin) o zi. A doua zi dimineață cu bateriile încărcate (nu s-au deteriorat după îndelunga perioadă în care au fost abandonate) încercăm să pornim motorul. Una, două... încercări fără număr și motorul nimic. Din declarația proprietarului rezultă că motorașul ar fi un diesel micuț și economic (cică ar consuma numai 1L/h, wow!). Mă gândesc că a intrat aer în pompa de injecție și trebuie ,,aerisită,, pasivitatea proprietarului mă face să preiau inițiativa. Mă uit la motor și nu văd nicăieri pompa de injecție și nici conducte de înaltă presiune. Până la urmă luăm hotărâm să demontăm motorul. Prima dată vine rândul capacului de tacheți și... surpriză!
   Nu sunt eu prea tare la chestii tehnice dar când am văzut motorul ală am rămas... mască. Sub
capacul care ar trebui să acopere tacheții nu se află nimic sau aproape nimic. Nu există arbori cu came, nu există tacheți, fără nici o supapă. Ce fel de motor o fi și asta? Doar două bujii (nu de injecție) întrerup monotonia chiulasei. Punctul unu, e clar, nu e diesel. Dăm și garnitura de chiulasă jos și găsim cilindri plini cu un foarte grețos ,,ketchup,, format din ceva ce pare ulei de motor, rugină și alte elemente neindentificate.
   Curiozitatea învinge dezgustul și pun pe limbă un eșantion din această compoziție. Sărată rău, e clar o probă zdravănă din Marea Nordului a pătruns în cilindri. Cât despre compresie, cred că eu pot sufla aer din plămâni cu o presiune mai mare. S-a confirmat, motor kaput. Deja faptul că e 2T nu mai are importanță. Kaput total, firma producatoare ne spune că nu mai fabrică piese de schimb pentru asemenea motoare vechi, dar politicoși ne asigură că vor face tot posibilul să caute prin depozite, etc. bla, bla. Oricum piesele și reparația ar costa mai mult decât a costat barca cu totul. Dar propietatrul se hotărăște să repare motorul. Până una alta, adio întâlnirea planificată de la Marettimo.
   Am început să cred că îndoielile mele cu privire la efectuarea cursei se vor adeveri. Dar am zis să nu renunț așa ușor și... hai să văd și eu cât e de pregătită barca pentru un asemenea marș. Așa că, hai la inventar.
   Un chartplotter Lowrance, bun, bun... dar nu funcționează, sonar – pauză, anemometru la ochiometru, compasul arată el ceva, trebuie să-l credem pe cuvânt, fără calibrare, verificare sau alte finețuri din astea, două veste de salvare la trei persoane – hai nu fiți cârcotași, EPIRB (emergency position-indicating radiobeacon station) ... hai că aici a fost Tareee! Marele skipper mă întreabă scurt: - Ce-i aia? (aici am crezut la început că îl imită pe Louis de Funes sau Benny Hill dar l-am privit mai atent și am văzut că a întrebat ,,pe bune,,).
   Cînd am dorit să văd stația radio, am văzut de am crezut că nu văd bine – era un foarte obișnuit radiocasetofon auto. Hărțile, da, marine, foarte bune deși cam neactualizate, de la IMRAY dar, trebuie să fie un ,,dar,, peste tot, erau hărțile Balticii, plus Marea Nordului, și a strâmtorilor dintre ele. Nouă ne-ar fi trebuit  English Channel și Biscaya, ceva din Atlanticul de Nord, coastele atlantice ale Spaniei și Portugaliei, Gibraltar, și aproape tot ce înseamnă Mediterana. Dardanele, Marmara, Bosfor și Marea Neagră... aici suntem practic acasă.
    Raportarea tipului la sailing cruiser offshore începe să devină palpitantă, adică îmi dă palpitații. După ce e gata să plece într-o tură de 3200-3500 Nm cu o barcă necunoscută, fără a verifica înainte nimic din funcționalitatea acesteia, fără dotări minime pentru un day-sailer de categoria  C, întrebarea privind definiția și utilitatea unui EPIRB ridică aventura pe noi culmi ale iresponsabilității. La asta se adaugă îndoliala exprimată că achiziția unor hărți marine ar fi necesară.     Hai să verificăm velele (care nu au fost scoase din saci până acum). Marina are o mare și frumoasă pajiște de gazon (probabil olandez) care se pretează de minune pentru așa ceva. Domnișoara LILL SCAMPI nu cunoaște lucruri infamante cum ar fi roll-fock-ul și are o garderobă neobișnuită: un spinnaker, trei (da, trei) genoveze, o randă și... atât. La întrebarea mea dacă la o asemenea tură nu ar fi necesar un foc 100%, un foc de furtună și, eventual, să coasem niște baiere de terțarolă la randă am fost privit de parcă aș fi comis o crimă de lez-majestate sau m-aș fi îndoit, înaintea Papei, de Imaculata Concepțiune. Tipul mi-a răspuns pe un ton categoric, cu o certitudine de nezdruncinat că nu e nevoie.
   Deși chiar în acea secundă am dat verdictul clar asupra coazierei am întrebat totuși, ținând cont că Biscaya nu e Herăstrău, cum socoate că vom traversa acel loc minunat dacă vântul vrea să atingă nota maximă a unui școlar conștiincios fără ca noi să ajungem totuși în alt loc minunat unde nu este nici întristare, nici suspin. Tipul mă asigură că barca poate defila cu garderoba din dotare pe sub fustele oricărei doamne care, ușuratice fiind, își fac de cap destul de des prin Atlantic și în special pe malul de vest al acestuia.
   (știți de ce se aseamănă tornadele și amantele: vin în viteză, umede, și îți iau casa și mașina, de asta uraganele au nume de femei). Și, ca să fiu complet buldozerizat (adicătelea atunci când trece un buldozer peste tine) tipul mă anunță că va trebui să majorez contribuția mea financiară de parcă eu creasem probleme bărcii și făcusem imposibilă plecarea. Aranjamentul fusese că trebuia să plătesc o contribuție financiară peste cota parte a cheltuielilor aferente croazierei.
   Rămâne o singură întrebare: Grandomania se tratează cu Leponex ?
   Nu știu dacă se tratează sau nu dar eu ce fac ? Catastrofă. Pierd sezonul. Dacă tot sunt în zonă mă dau peste cap, fac lipeala cu niște tipi din Hamburg și plec să văd ce e insulele alea Frisice (despre asta, cu altă ocazie).
   Anunț tipul că plec în Germania, vin peste două-trei săptămâni și, dacă barca e pregătită în mod real și gata de plecare, o luăm de la început. Ghiciți, a fost gata ?

   Epilog
   Pe 1 octombrie (când încep cursurile universitare) îl sun pe tip și îl întreb unde este. În planurile inițiale trebuia să fi ajuns la Mangalia sau Constanța. Îmi răspunde că abia a ajuns la Lisabona.

30
Mari si oceane / Cum era să văd Biscaya, dar am înțărcat bălaia
« : Ianuarie 01, 2017, 10:04:53 pm »
Cum era să văd Biscaya, dar am înțărcat bălaia

   Să-mi spună mie un velist adevărat, de cursă lungă, că nu visează să traverseze  Biscaya (Golfe de Gascogne, în spaniolă Golfo de Biscaya dar și Mar Cantábrico). Dacă nu, înseamnă că nu e în stare să viseze.
   Un telefon de la Dan Popescu (bluewawe) mi-a creat deja un puseu de tensiune. Știind că visez îndelung la mari croaziere, pe mări mareice și oceane, informația:
- Vezi că e unul care a cumpărat o barcă la Amsterdam, vrea să o aducă la noi și caută coechipieri; mă face să mă simt precum Popeye după o doză triplă de spanac.
   Văd anunțul, telefon și stabilesc o întâlnire cu skipper-ul, undeva pe litoralul românesc. La vederea omului nu mă copleșește entuziasmul. Teoretic și sec s-ar numi incompatibilitate psihologică.
   Am mai văzut, am mai trăit, am mai mers pe mare în asemnea condiții, doar nu trebuie să ne căsătorim (amândoi suntem căsătoriți, așa că nu e cazul). Tipul, deși bate spre 50 de ani e un bărbat frumos, manechin (de fapt fost) ce mai ! Cam plin de el, certitudinile dau pe-afară.
   La întrebarea mea timidă privind eventualii coechipieri îmi spune că deocamdată suntem eu, el și nevastă-sa.
   La întrebarea și mai timidă privind experiența de navigație (voiam să știu cu și eu sub comanda cui travesez printre altele English Channel și Biscaya, așa pentru o minimă siguranță) mă asigură foarte expansiv că are toate calificările necesare și o vastă experiență de sailing în Marea Nordului și Baltică.  Am rezerve față de oamenii care își proclamă prea vocal și insistent competențele.
   După primele minute mi-am zis că șansele de a face întradevăr această tură sunt undeva la 50% și, vorba medicilor, prognosticul este rezervat. (nu vă burzuluiți așa, pronostic merge la sport dar în domeniul medical se folosește prognostic). Dar mi-am spus că, și dacă șansele ar fi de 1% tot aș încerca.
   Dacă nu văd țara cu numărul 26. Și așa nu am ajuns până acum în Olanda. Cea mai mare țară mică, un sfert din suprafața actuală a României a sfidat Anglia PE MARE, navele de razboi olandeze au fost cele care au reușit să se apropie cel mai mult de gura Tamisei în întreaga istorie a Angliei, a luat de sub nasul altor mari puteri insulele mirodeniilor și, într-o mică pauză, au întemeiat și actualul New York (bineînțeles că i-au spus inițial New Amsterdam). Aaaa, și ne-au lăsat și multiubitul și multdoritul concept, dătător de speranțe, satisfacții, plăceri, trăiri intense, uitări de sine (și de alții)... Da, ați ghicit, e vorba de yacht.
   Plecarea a fost stabilită pentru 30 iulie. Urma ca eu să ajung la Amsterdam ceva mai înainte.
   Meandrele low-cost-ului m-au trimis în Philips, pardon, Eindhoven. Așadar, o firmă și-a tras un oraș să se joace cu el, o echipă de fotbal, bunișoară nu zic nu, (bunișoare erau și olandezele care se plimbau prin oraș), evident că a pus becuri pe tot ce nu mișcă în oraș (ba cred că și pe aproape tot ce mișcă).
   Ca să nu se plictisească singură firma în chestiune a adus pe lângă și câțiva colegi de joacă cum ar fi DAF sau ASML. Prin arhitectura modernă (am înțeles că bombardierele americane, la sfârșitul WWII au făcut primul pas spre o sistematizare urbană de amploare) se mai văd ici, colo câte o biserică sau clădire veche. Totul completat cu piese de artă urbană și arhitectură post-modernă.
   Trenurile din Olanda iți oferă posibilitatea de a admira polderele in lipsa semnalului wi fi (bineînșeles că mă refer la wi fi free). Gara din Amsterdam (Pierre Cuypers și Alvan Gendt au făcut treabă bună) se află într-o asemenea poziție încât este dificil de admirat în totalitatea ei. O fotografie artistică îți pune la încercare talentele de photoshopist pentru a elimina numelorsele cabluri, și linii de tramvai și troleibuz care întretaie peisajul. Asta nu împiedică receptarea faptului că este prima gară pe care am vazut-o de unde poți pleca pe apă. Dacă în fața gării poți intra în numeroasele vaporașe, în spate acostează numeroase linii de ferry boat.
   Un autobuz luat de la primul etaj al gării mă duce la doi pași de marina unde se află barca mult dorită. Povestea este despre sailing, nu vreau să o deturnez spre un pseudo-ghid turistic al Amsterdamului, oraș pe care, prin forța împrejurărilor l-am vizitat nesperat de conștiincios și intens, locul cu cele mai multe restaurante argentiniene (???!!???) de pe glob.
   LILL SCAMPI 26 dar cunoscătorii îi pot spune simplu IW26 (http://sailboatdata.com/viewrecord.asp?class_id=5506) Principala calitate care mi-a atras atenția a fost greutatea lestului, cam 43% din masa totală, deci un fel de Hopa-Mitică, care ar trebui să rămână ,,in picioare,, în aproape orice fel de condiții. 
   Marina, conform Harbour-Master-ului, era una medie, nu încăpeau în ea mai mult de 600 de ambarcațiuni peste 7 metri, majoritatea veliere. Un catalog ne-exclusiv (accentua acest lucru încă de pe copertă) prezenta vreo 300 de marine, cel puțin echivalente, în Olanda.
(ce credeați ? e numai partea I)

Pagini: 1 [2] 3 4 ... 8
Forumul CapCompas este gazduit la Hangar Hosting - hosting, email, si cloud