Menu

Afișare mesaje

Această secțiune îți permite să vezi toate mesajele scrise de acest membru. Reține că poți vedea mesajele numai din zonele la care ai acces și tu.

Afișare mesaje Menu

Subiecte - Alex1958

#1
Mica publicitate / Se vinde Arille: Shetland 570
Martie 21, 2024, 04:08:18 PM
Barca
Vand Barca Shetland 570
Barca PAFS
Lungime corp 650 cm (extensie suport motor),
Latime 208 cm,
Pescaj 60 cm
Greutate goala 612 kg
Construita 1990 in Germania – pe licenta UK, Stare: foarte buna -gelcoat original, tinuta numai pe peridoc.
Categoria de proiectare D
Cabina de dormit pentru 2 persoane -din care una foarte inalta.
Capacitate maxima 6 persoane
Motor
Numar de motoare 1
Tip Motor -Outboard
Motor Honda 135 CP Benzina injectie din 2009
Ore de functionare: cca 700
Stare Motor -impecabil.
Capacitate Rezervor din inox incorporat 100 l
Peridoc
Marca Ohlmeier – cu doua axe- initial cu sarcina 2500 kg, detarat la 1800 kg

Alte informatii:
Barca si peridocul sunt inmatriculate in Romania.
Biminitop si Prelata de mars -Sunbrella- cu inchidere totala
Prelata de stationare din poliplant protejeaza barca in timpul sederii pe peridoc.
Panou solar 60 w
Frigider pe gaz Dometic 40 l
Instalatie electrica cu o singura baterie monitorizata cu BVM Victron Energy.
Instalatie de iluminat pe timp de noapte pe led-uri- pe punte cu consum redus
Locuri de depozitare incapatoare, doi barbati au petrecut o saptamana fara sa iasa la mal.
Sonar Humminbird 899 cu side view si GPS incorporat + GPS GARMIN cu harta DD
Toaleta Chimica
Instalatie de incalzire EBENSPAECHER cu injectie cu motorina
Instalatie de apa din exterior.
Barca este in stare foarte buna cu parbriz nou, mansa noua si instalatie electrica toate refacute in 2023.
2 platforme de inot si scara de acces
Barca ramane echipata cu 6 posturi pentru lansete de crap cu senzori de detectie a trasaturii si 4 posturi pentru lansete de somn (numai 2 se pot folosi concomitant cu cele 6 de crap). Posibilitate (suport ptr) feedere.
Ancora de 8 kg Danfos cu 30 m de parama si inca o parama de tarm, baloane de acostare.
Se poate pleca in orice moment la pescuit cu ea.
Barca se vinde deoarece proprietarul a imbatranit si vrea mai mult confort.
Pret de pornire 14,000 Euro
Telefon 0748153928
#2
Salutare tuturor,

Am trecut la o barca mai mare si ma gandesc la o vacanta in Grecia / Croatia / Albania sau Muntenegru.

Am rugamintea catre cei care au aceasta experienta sa actualizeze cerintele autoritatilor in aceasta chestiune.

Eu am carnet de conducator de ambarcatiune categoria C si D dar barca este apta pentru M/3 - Maritima in limita a 20Mm.

Ma gandesc sa fac cursul si sa-mi iau B-ul si atestatul de comunicare prin radio.

Este nevoie de vre-un permis de acces al barcii? Asigurare? Este nevoie de un motor de rezerva la barcile cu motor care ies pe mare?

Multumesc anticipat!

#3
A trecut prin Punctul Nemo, cel mai îndepărtat de orice punct de uscat. S-a lovit puternic la coaste lângă Australia, unde a stat până s-au refăcut. Și el, și barca. Însă a pornit la drum și, la 67 ani, Marius Albu a ajuns primul român care face singur înconjurul lumii într-o barcă cu pânze.
https://www.gsp.ro/sporturi/altele/aventurile-primului-roman-care-a-inconjurat-singur-globul-cu-un-velier-ajunsese-pe-un-val-asa-mare-ca-ma-uitam-la-ocean-ca-de-pe-balcon-663115.html
#4
Echipamente si accesorii / Pompa de apa
Aprilie 05, 2022, 01:19:55 PM
Salut,
Ma confrunt cu o problema si as vrea sa stiu cum si daca au rezolvat-o alti colegi.
Folosesc o pompa de apa la 12 V ca sa scot apa pentru diverse chestii, inclusiv spalat pe maini, un dus, spalat vase etc.
Am luat de la MOTORHOME diverse modele de pompe- mai toate proaste (am schimbat 4 buc in 9 ani). Una din problemele care apar este legatura electrica. Folosesc un intrerupator ca sa dau drumul la apa chiar din vecinatatea pompei. Din pacate pompele vin cu un fir scurt care trebuie prelungit pana la intrerupatorul protejat la apa. La legaturile astea electrice ajunge inevitabil ceva apa si cand nu mai merg le gasesc oxidate electrochimic. Exista oare un mod de a proteja aceasta inaditura sa nu mai intre apa?
Multumesc anticipat si toate cele bune!
#5
Salut,
Saptamana trecuta am fost la spining pe Lumina si, din curiozitate, m-am abatut pe la pensiunile de pe Litcov din zona Caraorman.
Milut a murit de vreo luna dar pensiunea care ii poarta numele functiona- nu stiu cine o administreaza.
Insa pe locul fostei maragozerii de langa locatia privata care pe vremuri se numea pensiunea lui Ilie se deschide o pensiune noua la care lucrau niste baieti entuziasti. Arata foarte bine si se numeste Wild Pike Oasis.
Este interesanta prin asezarea apropiata de lacurile din zona dar si pentru canalele Iacub si Rosu.
Baietii mi-au spus sa ma uit pe site de preturi si conditii. Ce mi-a placut este ca nu aratau deloc a negustori.
#6
Veliere / Competition Sailing
Martie 17, 2021, 09:35:04 AM
Salut,
M-am nimerit ieri dimineata sa vad pe TVR2 o competitie de sailing in NZ. Doua barci cu velatura imensa care se intreceau pe un circuit marcat. Barcile in sine aratau ca niste ganganii de desert cu doua picioare laterale pe care erau glisoare. Picioarele erau rabatabile si foloseau atat la glisare cat si la intoarcerea barcii in zona de volta de la capetele traseului. In general barca nu ajungea pe chila pe apa ci se sprijinea pe glisoarele alea (uneori doar pe unul!) si putin pe carma.
M-am uitat o ora jumate ca prostu' si nu-mi venea sa cred.
Chestia care m-a mirat cel mai mult a fost viteza. Cu vant de 10-11nd se ducea barca cu 30nd. Cum naiba se poate ajunge la asa ceva? Parca contrazice fizica!
Ii rog pe colegii velisti sa explice asa mai pe intelesul profanilor!
Multumesc!
#7
Motoare / Noua reprezentanta HONDA
August 20, 2020, 09:32:28 AM
Salutare tuturor,
Am aflat ca s-a schimbat dealerul HONDA din RomaniaAGRISORG.
Noul dealer ar fi o firma AGRISORG din Oradea, care se ocupa de utilaje agricole si piscine.
N-am putut sa iau legatura cu ei telefonic, am incercat un mesaj.
A avut cineva de a face cu ei? Mi-ar trebui un contact mai direct.
Multumesc!
#8
https://66.media.tumblr.com/385a4a960bf1edf45a16fcf4874c53f7/5f4b0e16fd485cca-2f/s1280x1920/c442849ac3085b38d8a0f46fa709c3d4f3b23bb3.jpg
Salut,
Am fost surprins sa vad la o statie de benzina (un distribuitor consacrat) ca din 1 Ian 2019, conform directivei europene privind Biocompliance-ul, toata benzina are 8% v/v biocomponenti (alcooli in cazul benzinei).
Mai scria acolo ca trebuie sa intrebam fabricantii masinilor daca putem sa alimentam masina cu asa ceva.
Pe de alta parte mi-am amintit de o poza pusa de Doi Nomazi (careia i-am dat copy paste mai sus!) cu o pompa de benzina din port pe care scria "no ethanol" si un comentariu al unui coleg pe celalat forum "Ah, benzina NO ETHANOL - ucigasul motoarelor.
Asa ceva nu gasesti aici."
De fapt biocompliance-ul "European  Norms  "Renewable  Energy Directive" (RED) and Fuel Quality Directive" (FQD) devine obligatoriu din 1 Ian 2020 si in benzina se vor baga etanol si/sau metanol.
Deci fratilor cum e?
Sufera motoarele noastre din aceasta cauza sau e OK.
Eu m-am interest pentru HONDA si iata ce am gasit:
https://marine.honda.com/support/maintenance/fuel-recommendations
Deci, deocamdata pentru HONDA e inca OK.
Yamaha explica pe site-ul lor de ce nu e bun etanolul in rezervoarele motoarelor de barci: e hygroscopic, atrage apa (pe ventilatia rezervorului) si apa ajunge sa se separe la fundul rezervorului, adica exact acolo unde este priza de combustibil.
De aceea au americanii benzina fara alcool pentru barci.
Intrebarea este, noi, de la anul, ce facem?
Pana acum cautam sa alimentam de la statiile de pe mal, existand serioase dubii privind calitatea combustibilului vandut in delta. Va ajunge vre-un distribuitor sa ofere benzina "ethanol free" prin balta?
#9
Salut,
Ma intereseaza ceva numere de telefon de barci-taxi in Sulina.
Am programat o iesire cu doamnele in week-end-ul urmator, barbatii in barca /doamnele la plaja si cum barca noastra e greu de miscat odata fixata pe locul de pescuit, ma intereseaza cineva serios care sa ne ajute sa facem curse intre Sulina si acest loc.
Multumesc anticipat.
#10
Citat din: Betto din Martie 21, 2018, 11:43:24 PM
Barcile pescaresti imbracate in fibra de sticla (interior-exterior) sa dovedit a fi o masura gresita, au condensat si in cativa ani (3-5ani) au putrezit. Sunt sceptic, dar cred ca interiorul nu era indicat a se imbraca impermeabil.
Ma gandesc sa dezvoltam ideea asta putin.
In Anglia cladirile cu structura de lemn tin sute de ani. M-am intersectat cu niste utilizatori de produse chimice mai speciale pe care le foloseau ca sa protejeze lemnul pe termen lung. Oamenii scufundau elementele structurale de stejar in solutii de biocidare (acid cromic si saruri de arsen). Practic se omora orice micro-organism, mai ales ciupercile, care se afla in lemn si care ar fi putut ajunge pe lemn de-a lungul timpului. De aceea tine lemnul lor atat de mult timp.
Nu umezeala strica lemnul ci ciupercile asociate cu ea.
Dezavantajul este ca produsul este extrem de toxic, rezistent in timp si cere precautii serioase la manevrare. Practic n-ai voie sa arunci nicaieri zeama aia ca nu mai creste iarba.... Si lemnul astfel protejat trebuie acoperit, caci este toxic la atingere. Oare n-ar putea fi folosita practica asta si la barci?
#11
Salut,
Din intamplare m-am plimbat ieri pe malul lacului Floreasca, de-a lungul Caii Floreasca. Nu mi-a venit sa cred!
Se amenajeaza o noua baza nautica, am numarat vreo 7-8 pontoane noi, lacul s-a dragat partial si s-au umplut zonele de mal, banci, lumina electrica -totul in faza de santier inca, dar sunt semne ca se lucreaza.
Am dicutat cu un domn care facuse masuratori dintr-o pneumatica cu motor electric si mi-a zis ca se intentioneaza sa se faca navigabila salba de lacuri de pe raul Colentina. Si pe capatul lacului Tei erau 2 pontoane noi. M-am uitat pe net si am descoperit proiectul: ,,Amenajarea circuit turistic pe lacurile Tei şi Floreasca". Probabil n-am dat atentie la ce bazneste primarita, dar chiar se intampla...
Amanunte aici:
https://www.libertatea.ro/stiri/amenajarea-circuitului-turistic-pe-lacurile-tei-floreasca-gata-la-finalul-2018-2080708
#12
Salut,
Observ ca deja producatorii de combustibili se pregatesc sa se alinieze cerintelor UE: ,,Fuels Quality Directive" 2009/30/EC si ,,Renewable Energy Directive" 2009/28/EC. Asta inseamna ca pana in 2020 toti combustibilii folositi in transporturi trebuie sa fie in proportie de cel putin 10% din surse regenerabile, altfel spus minim 10% biocomponenti. Astazi normele impun maxim 5%, ceea ce, din cauza pretului actual al petrolului si al producerii bio-componentelor, inseamna practic zero.
Cum ne va atinge pe noi treaba asta este destul de previzibil: benzina se va scumpi, mancarea se va scumpi si, mai ales, motoarele barcilor noastre vor trebui sa suporte o benzina cu mai mult alcool, ceea ce nu face bine motoarelor cu injectie folosite in regimuri de turatie ridicata.
Desigur ca va exista o perioada de tranzitie si multi vor profita de haosul care se va crea, dar este intelept ca noi sa ne pregatim si sa ne informam, astfel incat sa evitam consecintele neplacute.
Concret, daca planificam sa ne cumparam motare noi trebuie sa ne informam asupra compatibilitatii cu noile formule ale combustibililor. La motoarele existente ar trebui sa cerem informatii producatorilor asupra efectelor folosirii noilor combustibili, eventual recomandari de regimuri de functionare.
Ii rog pe colegii nostri de forum experti in motoare sa ne ajute sa ne pregatim de ceea ce o sa vina, caci vrem /nu vrem ne vom confrunta cu aceasta evolutie.
#13
Salutare tuturor,
Plecand de la ideea de a avea CASCO la masina ca sa previi situatia de a ramane fara obiect in caz de eveniment nefericit/ ghinion/ furt, ma gandesc la asigurarea de acelas tip pentru barci.
Sa platesti o polita anuala si sa fii despagubit in caz de accidente, dezastre naturale, furt astfel incat, platind o rata rezonabila, sa stii ca iti poti repara /inlocui barca in aceste nefericite eventualitati. E interesant de aflat deasemenea daca exista ceva similar cu RCA-ul in cazul barcilor- pentru pagube provocate altora. Din cate stiu pentru navigatie prin anumite locuri chiar trebuie sa detii o forma de asigurare.
Asadar ii invit pe colegii care au cunstiinta sau lucreaza in asigurari sa contribuie la acest topic -de iarna!
#14
Echipamente si accesorii / Monitorizare GPS in Delta
Decembrie 04, 2017, 08:42:23 AM
Citat din: iuliani din Decembrie 01, 2017, 06:47:58 PM
Desi nu sunt posesor de barca, incerc sa raspund in acest mesaj celor interesati de o solutie AIS.

Pentru inceput este de retinut ca dispozitivele AIS care pot fi montate pe o nava si care pot emite sunt doar cele certificate de Central Commissionfor the Navigation of the Rhine. Aici se regasesc informatiile despre AIS (sectiunea AIS equipment) http://www.ccr-zkr.org/13020500-en.html. De asemenea se gasesc si informatii despre sistemele radar certificate ce pot fi utilizate in navigatia pe ape interioare, daca cineva isi doreste asa ceva.

Este de retinut ca odata cu montarea unei echipament AIS la bordul unei nave, acesta trebuie inregistrat la ANCOM

In ceea ce priveste doar RECEPTIA semnalului AIS se pot folosi dongle-uri radio capabile sa decodeze semnalul in format NMEA 0183 . Deaorece exista doar receptie poate fi folosit in orice moment fara probleme, e nevoie de o antena VHF totusi (o antena lunga si elastica pusa undeva sus, ca cele de pe masini pe vremuri)

Referitor la chartplottere. Exista solutii comerciale scumpe spre foarte scumpe (Periskal, Innovative etc). Exista solutii free si open (OpenCPN).

Exista si o solutie comerciala romaneasca relativ ieftina cu care ma mandresc personal. Nu ii dau numele ca sa nu fie considerata reclama, daca cineva e interesat ma poate contacta privat. Daca moderatorul o considerea reclama il rog sa stearga acest mesaj.

Hartile:  -  Toate hartile inland sunt gratuite in Europa, vorbesc de navigatia pe Dunare in special. Nu se gasesc harti de navigatie decat pentru zonele comerciale (de exemplu bratul Sf Gheorghe nu are harta). Informatii si descarcarea  hartilor poate incepe de aici: http://afdj.ro/ro/harta-el-ro. In cazul hartilor marine un punct de plecare poate fi https://www.admiralty.co.uk/charts.

Echipament pentru chartplotter. Evident discutam despre un display si un pc. Poate fi si un stick pc, obligatoriu cu un port USB pentru conectarea dispozitivului AIS. O tableta decenta care ruleza Windows poate fi folosita. Atentie, marea majoritatea a solutiilor comerciale ruleaza pe sisteme Windows. Nu vorbim de solutiile extrem de scumpe (Kongsberg) care ruleaza pe console *nix dedicate.

In cazul in care cineva este interesat in mod direct de instalarea unui sistem AIS voi incerca sa-l ajut pe cit posibil si il rog sa ma contacteze.  In acelasi timp multumesc pentru informatiile de pe forum care m-au facut sa realizez ca visul de a avea o barca nu este chiar atat de indepartat.

Salut!
Vad ca esti in tema cu acest sistem AIS. Identificarea navei si indicarea pozitiei sale. Asta se doreste si in privinta navigatiei si identificarii ambarcatiunilor din Delta Dunarii.
Intrebarile sunt multe:
-ce presupune dpdv al montajului pe ambarcatiune: sursa de curent, antena, etc;
-cum faci sa nu poate fi debransat sau obturat;
-fiind vorba de (zeci de) mii de ambarcatiuni cum se obtine cu costuri minime un astfel de sistem compus din unitati individuale si un sistem de monitorizare cu una/doua/trei statii fixe si multe statii mobive -ambarcatiunile de control (care vad cu ochii o barca prin delta si nu ii vad pe ecran identificarea).
Daca stii raspunsurile la problemele astea scoate-i si p'astia de la ARBDD din negura, c'au dat-o pe aberatii!
Toata stima!
#16
Salut prieteni!
Se "coace" o noua reglementare privind circulatia ambarcatiunilor in DD.
Noul Guvernator Malin Musetescu are initiative in asteptarea dotarii tuturor barcilor obligatoriu cu GPS...
https://www.crapmania.ro/articole/reportaj/eterna-intrebare---avem-o-delta-cum-procedam-44023
#17
Cafenea - Discutii generale / Podul de la Braila
Octombrie 24, 2017, 03:28:43 PM
Salutare,
Am citit cu speranta despre anuntarea castigatorului licitatiei pentru podul peste Dunare de la Braila.
https://www.cotidianul.ro/constructor-desemnat-pentru-podul-de-la-braila/
Dupa care am citit cu tristete despre contestatia depusa de cei care au pierdut...
http://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/tinuta-la-secret-contestatie-la-podul-de-la-braila-815601
Cum dracu au depus contestatia inainte de anuntul ministrului privind castigatorul ramane de lamurit.
Ma gandesc ca mai apuc sa vad si eu acest pod gatat si poate sa trec cu masina pe el sau cu barca pe sub el.
Banuiesc ca prietenii braileni si galateni se bucura, nu-i asa?
Doamne ajuta!
#18
Salutare tuturor!
Se apropie iarna si ma gandesc sa-i schimb lui Arielle tapiteria de pe banchetele exterioare.
Actualmente este o piele artificiala care a inceput pe ici pe colo sa dea semne de cedare. Nu e varza dar orisicum.... Sunt 5 banchete, scaunul capitanului si un spatar. Culoarea ar fi coniac si nu vreau s-o schimb caci este si culoarea panourilor laterale.
Pielea asta trebuie sa reziste la soare /UV, ploaie, diferente de temperatura, efort mecanic - este calcata in picioare incaltate toamna cu bocanci. Se murdareste si se spala des, ca intr-o barca de pescar.
Are cineva experienta cu vre-un material corespunzator?
Imi puteti recomanda un meserias specializat pe tapiterie ambarcatiuni?
Multumiri anticipate!
#19
Buna ziua,
Stie cineva daca in Calarasi exista o rampa de lansare barci in Dunare?
As dori localizare cat de cat precisa.
Multumesc anticipat!
#20
Motoare / Noua locatie HONDA Bucuresti
Februarie 24, 2017, 05:25:36 PM
Salut,
Ca sa nu patiti ca mine cand am vrut sa-mi cumpar ulei si filtru -am umblat de nebun vreo 2 ore si a trebuit sa spal masina- iata noua locatie a HIT Power reprezentantul Honda in Romania care s-a mutat din centrul Bucurestiului pe centura:
         <longitude>26.05169302781194 E</longitude>
         <latitude>44.52894403374283 N</latitude>
Se intra de pe Centura Buc    din directia Mogosoaia spre Otopeni inainte de Midocar.