Afişare Mesaje

Aici puteţi vedea mesajele acestui utilizator. Sunt afişate doar mesajele făcute în secţiuni în care aveţi acces.


Mesaje - Florio

Pagini: 1 2 [3] 4 5 ... 171
31
Veliere / Re: Achizitie velier / Initiere in sailing
« : August 28, 2018, 10:33:41 am »
Buna ziua colegi, in caz ca mai da un ochi pe forum initiatorul , am trecut prin acelasi proces de descoperire a ceea ce cred ca aveam nevoie pentru un prim velier si am achizitionat acum o saptamana din Kefalonia un Bavaria 31. Confort, seaworthiness, loc pentrun 6 persoane nu se pupa deloc cu pusul pe remorca, m-am gandit anul trecut si eu la un McGregor pentru max 2 zile dupa care am renuntat. Nu am gasit nici macar la 28' un velier cu cabina de 1.82m in care sa nu stau cocosat. Parerea mea este ca perioada Septembrie-Octombrie este chiar optima pentru achizitia unui SH, sezonul este pe duca si costurile de iernare la doi pasi asa ca se poate obtine un discount serios. O vacanta in Lefkada/Preveza imbina utilul cu placutul esti la doi pasi de mii de veliere, pe apolloduck.com majoritatea anunturilor de Grecia sunt din acea zona.
 Offtopic, am si eu o rugaminte la seniorii velisti, un sfat referitor la iernat daca se poate. Pe 10 Septembrie ma duc sa iau barca si intentionez sa vin cu ea in Marea Neagra ca sa pot sa ma dau pana la sfarsitul lui Octombrie. Ce recomandati pentru iernat : Limanu, Bulgaria, Neo Marmaris ?

Pentru iernat în Marea Neagră, este ok la Varna, sunt 2 marine chiar la intrarea în port, pe dreapta. Varna este foarte indicată și pentru eventuale lucrări, completări ale echipamentelor (sunt două magazine cu accesorii chiar acolo). Prețuri ok, oameni pricepuți.
La fel, Limanu este extrem de protejat, ca și Mangalia dealtfel. Tomis e discutabil, am găsit bărci îngreunate de gheață (apa speiată peste dig, în furtunile iernii) sau lovite. Eforie are problema lui la vânt de sud.
Neos Marmaras iese din discuția cu porturile la Marea Neagră, dar e un loc foarte bun pentru iernat. Cheiajul se plătește, de un an încoace.

32
Veliere / Re: Achizitie velier / Initiere in sailing
« : August 28, 2018, 10:27:04 am »
Ceva subtire, de vara.
Tocmai primesc un mail din marina:


Leros Marina, Evros S.A.
2:32 PM (4 hours ago)
to me
Dear Mr L___,
Hello from Leros Marina.

We would like to ask if you are interested in selling Marcasha as we have a potential buyer.

Remaining at your disposal and looking forward to your reply.

Best regards,
Harry PAVLIDIS
Secretary

Cam despre asta vorbeam, ceva mai devreme. Si nu, n-am pus niciun anunt, pentru ca NU o vand.

Acum dacă barca a ”făcut cu ochiul” vreunui doritor, poate n-ar fi rău să testezi ce sumă ai putea încasa de la el :) . Poate fi pasul spre ceea ce doreai: 35-40 picioare.
Acum bărcile mari au devenit destul de accesibile.

33
Îmi pare rău să aud de prietenul meu călător, că s-a pricopsit cu o pacoste.
Atâtea bărci la vânzare și totuși destule șanse de a te păcăli :(

34
Setul acesta de fotografii mi-a încântat ochiul. E o bucată de nord, mult mai asemănătoare cu ceea ce știam din vechile voastre călătorii :)

35
Ce de imagini! :) Am văzut câteva peisaje foarte faine. Iar mostrele auto din zonă, nu sunt mostre, sunt monștri! :)
Mă așteptam la mai mult alb, la temperatură mai joasă. Fără să fac pe top-modela, de o vreme bună încălzirea globală e vizibilă, palpabilă.

36
Monococi / Re: June e acasa
« : Iulie 25, 2018, 10:52:44 pm »
Ce masă interesantă în salon!
Barca arată foarte bine, îi trebuie doar urarea de mare blândă și cart bun înainte! :)

37
Monococi / Re: June e acasa
« : Iulie 23, 2018, 10:52:40 am »
Sunt realmente impresionat de atitudinea fostilor colegi ( mai mici cu 4 ani  sau mai mari cu tot atat) din Liceul de Marina Galati, pe care sincer in mare parte nu ii mai cunosteam, actualmente functionari la Politia de Frontiera Galati, Capitania Zonala  Galati, ANR, care s-au aratat dornici sa ma ajute/ incurajeze la refit-ul lui JUNE. Acelasi lucru s-a intamplat cu fostii colegi din echipajele cu care am batut "garla ( Rihn - Main - Donau)" in lung si lat cand au aflat ca am o barca la Bazinul Nou. Au auzit ca Bogdan si-a adus velierul din Olanda la Galati si vrea sa plece dar are mult de lucru la el. Fiecare in masura posibilitatilor. Cu sfaturi, "relatii" tot ce se poate ca sa fiu multumit ! Respect! Chiar nu m-am asteptat la asa ceva! Le multumesc pe aceata cale si ma inclin!

Acestea sunt prilejuri cu care ți se umple inima :)
La mai multe!

38
Veliere / Re: Achizitie velier / Initiere in sailing
« : Iulie 22, 2018, 07:30:50 pm »
Un forum e o comunitate de oameni care se cunosc și se ajută între ei. Cei mai mulți dintre noi ne cunoaștem direct, personal, am legat relații.
Aici am întâlnit o calitate umană deosebită, oameni pe care să-ți placă să-i ai prieteni.
Dl. comandant Alexandru Tudor este unul dintre ei. Altruist, excelent profesionist, iubitor și posesor de yacht cu vele, învățând pe alții și dăruind cu bucurie.
Un om de statura lui morală, merită un alt ton, acela al respectului. Este opinia mea, pe care n-o impun altora, ci doar o împărtășesc.


Forumul a atras și alt tip de membri, dar ei s-au exclus singuri, atunci când profilul moral a fost altul decât cel pe care această platformă l-a dezvoltat.

39
“Echoes of a Kiss” - 2018 a luat sfarsit. N-a fost chiar cum a fost planuita in detaliu si s-a desfasurat cum a fost menit.

Am văzut o natură mai potrivnică decât de obicei.
Dar natura e natură. O străbatem și ne bucurăm de ea, așa cum e  :)

40
Veliere / Re: Achizitie velier / Initiere in sailing
« : Iulie 22, 2018, 07:51:01 am »
Nu e frumos deloc. Domnul căpitan este un profesionist, un om serios şi un altruist.
A făcut benevol servicii multor pasionați de yachting.
Nu merită un asemenea tratament.

41
Mari si oceane / Re: Delivery de lux
« : Iulie 19, 2018, 01:43:56 pm »
Temeinic povestit, o plăcere de urmărit :) .
Pas cu pas am rememorat pasajele și meteo pe care îl verificam să-l trimit lui Sebba. Asta fiindcă una e să le interpretezi și alta e să le trăiești pe mare :)
Acum mi-a rămas țelul să întâlniesc Haimanaua acolo, pe mare, că întâlnirile pe bărci au cel mai mare farmec.
Șampania o dau eu, că vinul roșu pătează :D

42
Veliere / Re: Achizitie velier / Initiere in sailing
« : Iulie 18, 2018, 01:02:48 pm »
Multumesc tuturor pt sfaturi.

Vali insista pe calitatile nautice, Draken pe marime, Calin si Bogdan pe faptul de a-si mentine valoarea - foarte interesant aspect la care sincer nu m-am gandit.
Eu recunosc ca pentru mine, aspectul si confortul si la fel importante.
Inteleg ca va trebui facut un compromis, sau mai multe intre aceste criterii ...

Concluzia pe care o trag este simpla: Anume ca trebuie sa incep sa ies cu barci; preferabil cu calitati / dimensiuni cat mai diferite astfel incat sa pot sa fac diferenta intre o barca buna (pt mine si nevoile mele) si una care nu ma satisface.
Asa ca primul pas este sa ajung la Limanu - cum recomanda Marius mai sus.
Apoi il voi deranja pe Sebba, si voi include in Concediul de anul asta si Grecia (in conditiile in care am norocul de o mai prinde pe Haimana pe apa, in septembrie)

Perfect de acord cu Sebba, cu ideea delivery-lor unde se cauta oameni de cart. M-as duce bucuros oricand dar ma gandesc ca astfel de ocazii sunt destul de rare, si oricum s-ar prefera persoane care deja au experienta si cunostintele necesare.

In momentul de fata stiu doar orientativ ce vreau:
1. Confort. - Spatioasa si echipata cu tot ce este necesar, de la echipamente de navigatie pana la oale, cani, linguri, toaleta, dus etc.
2. Calitati nautice, seaworthiness - as vrea sa tina la mare atat cat poate sa tina de mult un velier. Sa-mi stea cafeaua in cana; macar cat de cat. 
3. Marime. - Cat mai mare, dar totodata sa pot sa o pun remorca la masina si o duc unde imi trebuie. Deci aici ar fi primul compromis.
4. Pret / Costuri.  - Deloc de neglijat. Nu pot sa imi permit un pret de achizitie echivalent cu  un apartament in Centru. Si nici nu mi-as dori sa ca mentenanta sa-mi mai scoata din buzunar alte mii de euro.

Astea doar in mare la ce ma gandesc acum. Ca sunt convins ca dupa prima tura o sa se mai adauge cateva puncte la lista. Si dupa urmatoarea tura altele si tot asa.

Oho! Cum ies într-o călătorie pe-un val, cum încep topicuri noi în lipsa mea! :)
Innotrics, ai sfătuitori buni care ți-au sărit în ajutor, aici, pe forum. Fiecare având dreptate în argumentele sale.
Doar că barca ta va trebui să țină seama de argumentele propriei tale ființe...iar tu încă nu le ai definite. Și nici nu o să le poți avea până nu faci pasul de a călători pe bărci, de a testa, așa cum ai fost deja sfătuit.
Asta pentru că acele 4 puncte definite de tine, nu pot  exista într-o singură barcă. Dar pot exista compromisuri, așa cum ai să fii dispus să le faci.
Dacă punctul 1 se contrazice cu punctul 4, punctul 3 se contrazice chiar pe sine (nu poate fi cât mai mare, dar să fie și tractabilă. Ci maximum 26-27 picioare). Iar punctul 2  așa cum e enunțat, poate fi exclus total: o monococa se va clătina, iar în condițiile de mare montată, nimic nu-ți stă în pahar. Dacă vrei să nu se verse paharul, ieși pe mare doar în condiții de max. 3-4 Beaufort, situație în care nu mai contează seaworthiness, orice velier ține :) . Exemplu barca lui Dan-Blue Wave, 5,5m care a mers alături de noi, în condiții de mare montată în capul Sithoniei, acum câteva săptămâni.
Am spus toate astea, ca amuzament, fiindcă și cele mai serioase probleme se rezolvă în viață, cu simțul umorului. :D

Din cele scrise de tine, impresia mea ar fi că ai nevoie de :
1. Ori o barcă sub 27 picioare, tractabilă, fără costuri de întreținere, consum infim, care înseamnă distracție maximă în preț neglijabil. Ca parte negativă, nu există confortul  la bord, definit inițial. Dar locuri de dormit, bucatarie și wc, există.
Sau
2.  O barcă de 32-36 picioare, derivor fix, rezistență la condiții mai grele (atenție, nu e vorba de furtuni. Orice skipper sănătos la căpșor, evită furtunile). Are confort, te simți bine atât la bord cât și în pielea ta de owner :) , paharul stă ceva mai bine (dar nu când marea e montată, că-ți va părea rău după pahar). Dezavantajele sunt financiare, consumul e ok dar mentenanța, cheiajul, înlocuirea tuturor elementelor e mult mai costisitoare (vele, fungi, școte, saule, scripeți, straiuri, sarturi, totul). 
Un alt dezavantaj este lipsa timpului liber. Dacă nu ai 3 luni de petrecut pe barcă, nu e cazul să intri la această cheltuială. E un calcul grosier, dar îți face o idee. Nea Nicu Home-made e unul dintre fericiții cu timp de apă. Chapeau bas, nea Nicule! :)

Uite un calcul care m-a oprit până acum să-mi iau o barcă mare: am două săptămâni și vreau să le petrec în Egee, în Vourvourou.
1. Am barcă mare, în Mangalia. Plec spre Vourvourou, fac o săptămână (merg cu familia, frumos, de vacanță... nu navighez zi-noapte, la suferință). Ajung, mă uit la ceas și trebuie să plec înapoi, că nu mai e timp.
2. Am barcă tractabilă, nivel de confort maxim în cei 8m. Plec spre Vourvourou, ajung în 10 ore, petrec două săptămâni în apele Egeei și în alte 10 ore sunt înapoi. Q.E.D. Costuri 2l în plus la suta de km, adică nimic. Alte avantaje: accesez orice port, orice refugiu, găsesc loc oriunde, fiindcă am pescaj infim. Seaworthiness nu m-a oprit să traversez toată Egeea de nord, între Alexandropolis, Samothraki, Kyra Panagia, Alonissos, Peristera, Skopelos, Skiathos, Kassandra, Sithonia, Ammouliani, etc... Totul a fost ok, chiar și pe mare ciufulită.

Draken are dreptate, m-am decis ca la anul să iau o barcă de 36-39 picioare. E frumoasa aceea de 43 dar e prea mare pentru mine :) . E o etapă dorită de mai mulți ani, nu sunt deloc convins că este bine, dar wtf?! Unele lucruri le mai facem și din pasiune (adică nebunie), ce atâta rațiune ?! :D

L.E.  Văd că între timp a postat și Vali, spunând ceea ce eu numai am frizat: monococa vs. multicoca.
Asta fiindcă subiectul topicului e așa vast, că am putea scrie pagini întregi fără să fie suficient :D

43
Monococi / Re: June e acasa
« : Iunie 30, 2018, 03:36:26 pm »
Stima tuturor!

Dupa o indelungata epopee ( cam ca a colegului Seba cu a sa Haimana) June a ajuns acasa. E un Albin Vega 27 achizitionata din Olanda la suprapret. Ma refer atat financiar cat si din punct de vedere al consumului nervos. Deh, ce ne-am face noi daca nu am avea colegi saritori, nu-i asa ?! Voi dezvolta subiectul pe parcurs.
 Sosita pe rutier, a atins astazi cu mare tandrete apa Dunarii, urmand sa aiba parte in perioada urmatoare de cateva upgrade -uri in privinta echipamentelor de navigatie. Sper ca pana la sfarsitul saptamanii urmatoare sa poata pleca din Galati cu destinatia  intermediara Limanu. Pana atunci, rog colegii de forum sa ma ajute cu ceva sfaturi, respectiv:
1. Pe langa un VHF cu DSC si GPS, necesita imperios o lada frig. Precizez ca am 2 acumulatori din care unul este destinat exclusiv pornirii motorului . In afara de becurile din cabina si VHF-ul, alt consumator nu mai am. Necesita oare si un panou fotovoltaic? Cam ce putere. Mai precizez ca pasajele pe care intentionez sa le fac sunt cam de 3-4 zile, deci atat ar trebui sa tina carnea rece si berea , vinul, etc.
2 . Dinghy. Pescajul este de 1.20 m si teoretic pot sa ma bag pe unde vreau. Nu chiar, dar pe aproape. Ce dinghy? Ar trebui sa fie de 4 persoane si cam 300kg sarcina. Cu sau fara oglinda motor. (prefer sincer sa mai fac si eu putina miscare).Nu ma incanta barcile gonflabile de la Dedeman.
Apreciez orice sfat chiar si in bascalie !

Salut Bogdane, să te bucure bărcuța și să te poarte unde îți dorești! :)

Sfatul meu (deloc în bășcălie :) ) este să iei un panou fotovoltaic de minimum 100W. Sunt multe motive pentru asta, ca să fac economie de degete, o să ți le spun mai ușor la telefon. Ideea generală este că financiar e un efort mic iar tehnic face mult, inclusiv îți protejează banii dați pe acumulator :)
Despre dinghy, trebuie avut în vedere că Albin este o barcă mică. Așadar nu e cazul să-i blochezi spațiul cu un dinghy mare, cu atât mai mult cu cât nu ai nevoie de el decât foarte rar. Și asta doar să te poarte câțiva metri.
Eu am la barcă pe post de dinghy, o gonflabilă rusească, de două persoane, de probabil 5 kg și care încape într-o husă cât o sacoșă.
Am folosit-o de câteva ori în toți acești 10 ani de călătorii. Și nu, n-are a face cu pescajul. Pur și simplu există mai peste tot un cheu la care să poți trage.
Acolo unde am acostat în golf sălbatic, ori am stat la ancoră, ori am coborât pe plajă folosind gonflabila doar pentru câțiva metri.
De aceea nu a fost cazul să cumpăr motor pentru ea și nici să o schimb cu una mai solidă.


44
Mari si oceane / Re: Delivery de lux
« : Iunie 30, 2018, 09:28:28 am »
Din entuziasmul începutului am eu câteva poze. Întâi cu Raoul, înainte de colantare.
Apoi Certificatul de Ambarcațiune, proaspăt și aburind, al Haimanalei :) .
Imediat după, o pupa frumoasă cu proaspătul nume, iar mai apoi un drapel fain și mare cât o zi de post, al României. Acolo, la pupa, unde-i este locul.
Acestea fiind făcute, băieții au virat spre restaurant, răsfăț culinar, vin roșu, cafele și voie bună :)

45
Mari si oceane / Re: Delivery de lux
« : Iunie 30, 2018, 08:57:58 am »
Acest delivery, pe linga cele 1200 de mile parcurse, a fost si un periplu culinar extraordinar pentru toti cei de la bord.  Si Florio ma intreba pe whattsapp, pe la sfirsitul calatoriei, daca am slabit…  :) Totul a debutat cu primul mic dejun pe pamint francez.


Păi eu când am plănuit să particip la delivery și am făcut traseul inițial, îmi dădea pasaje lungi în carturi de 3 persoane.
Ceea ce pentru mine, nebun cu atenția trează, înseamnă ceva nesomn, efort în funcție de mare și opriri puține :)
Dar Haimanaua a și fost răsfățata mării, numai vreme faină și lejeră, vânt purtător, fără ciufuleli și ciocane pe val de prova.
De aici, trai neneacă, papa bun și mile fără probleme :)

Pagini: 1 2 [3] 4 5 ... 171
Forumul CapCompas este gazduit la Hangar Hosting - hosting, email, si cloud