Afişare Mesaje

Aici puteţi vedea mesajele acestui utilizator. Sunt afişate doar mesajele făcute în secţiuni în care aveţi acces.


Mesaje - Florio

Pagini: 1 2 [3] 4 5 ... 168
31
Legislatie / Re: INREGISTRARE AMBARCATIUNE IN BELGIA
« : Aprilie 06, 2018, 03:27:53 am »
Salutari si Un An Nou fericit!
Am incercat 2 luni sa inmatriculez barca in Belgia, dar nu am reusit.
Am cumparat in octombrie o barca Invader din 1993, de 165 feet cu motor inboard Mercruiser de 3.0L din Olanda.
Olandezul avea certificatul de inmatriculare al barcii expirat de cativa ani, dar pentru ca nu a mai folosit barca el nu l-a reinnoit.
Cand am luat barca, autoritatile navale olandeze nu au vrut sa faca radierea intrucat certificatul era expirat, asa incat ei considerau barca neinmatriculata. Fostul proprietar trebuia sa reinnoiasca certificatul (la ei se reinnoieste din 2 in 2 ani), ca sa o poata radia. Nu inteleg cum sa radieze ceva neinmatriculat.
Ca sa o pot inmatricula pe numele meu acolo, trebuia ori sa ma reprezinte fostul proprietar ori sa obtin rezidenta in Olanda. Am zis ca ma descurc eu in Romania sau cu Belgia si am luat-o asa.
Dupa ce am ajuns acasa am luat legatura cu belgienii, le-am trimis actele, poze, etc, au refuzat sa emita certificat de pavilion fara radiere. Le-am explicat ca olandezii nu radiaza si nu anuleaza un act expirat, dar nu au acceptat.
Insa tot ei mi-au dat o solutie. Sa obtin rezidenta in Olanda, sa inmatriculez barca in Olanda, apoi sa o radiez si sa o reinmatriculez la ei in Belgia.  ;D ;D ;D
Am reluat legatura cu autoritatea olandeza si ei mi-au spus clar ca daca fac rezidenta sau gasesc un rezident olandez care sa ma reprezinte la ei, mi-o trec pe numele meu.
Am reusit printr-o cunostinta din Olanda sa depun pe data de 21 decembrie in Olanda cererea de inmatriculare, doar cu contractul de vanzare cumparare si actul expirat, plus copie dupa cartea mea de identitate, iar azi mi-a sosit certificatul in original, pe numele meu.
Am o intreaga corespondenta cu autoritatea olandeza.
Pe olandezi nu-i intereseaza radierea, ci doar daca a existat vreun act de inmatriculare sau inregistrare in UE si obligatoriu vor rezidenta olandeza sau un reprezentant cu rezidenta in Olanda.
Taxele au fost 299 Euro platite cu cardul online. In banii astia a intrat si DHL-ul pentru livrarea certificatului la adresa trecuta in cerere.
Taxele sunt putin mai mari decat in Belgia, iar certificatul de inmatriculare international este valabil doar 2 ani.
Avantajul este ca nu sunt atat de rigurosi cu radierea.

Ar fi primul coleg de forum care deține o barcă de 50 metri :) (165 feet ) .
Dincolo de glumă, nu înțeleg demersul alambicat. Dacă barca nu e înmatriculată în Olanda, cred că era mai simplu de obținut o adeverință de la registrul naval, în baza căreia vedeau și belgienii că barca e aptă de înscris la ei.
A o înregistra pentru a o radia, seamănă cu scărpinatul pe dos, unde nu ne mănâncă :)

P.S.
Pentru autoritățile olandeze, întrebarea era simplă:
1. Este barca înmatriculată?
Dacă da, atunci vrem radierea.
Dacă nu, atunci dați-ne o adeverință că nu este.

Poate (zic doar), poate barca era în continuare înmatriculată la olandezi și datora acea sumă de  299 Euro în intervalul în care proprietarul nu plătise, pentru a putea fi eliberată de sarcini.

32
Legislatie / Re: inmatriculare barca
« : Aprilie 06, 2018, 03:13:58 am »
Art 468 prevede clar la pct 2 ca
(2) Impozitul pe mijloacele de transport se datorează pe perioada cât mijlocul de transport este înmatriculat sau înregistrat în România.

Este corect și firesc răspunsul tău. Am ridicat problema pentru că experiența mea practică a arătat o altă perspectivă a funcționarilor, cu privire la articolul ”(3) În cazul în care mijlocul de transport este dobândit în alt stat decât România, proprietarul acestuia are obligația să depună o declarație la organul fiscal local în a cărui rază teritorială de competență are domiciliul, sediul sau punctul de lucru, după caz, și datorează impozit pe mijloacele de transport începând cu data de 1 ianuarie a anului următor înmatriculării sau înregistrării acestuia în România.”
Adică după cumpărarea bărcii mele din Anglia (țară care nu obligă înmatricularea), la un an mai târziu am decis s-o înmatriculez aici pentru a putea ieși în mare și Dunăre. Ei bine, funcționarii au decis în baza articolului de mai sus, că trebuie aplicată o amendă, fiindcă nu am înregistrat-o în termen de 15 zile de la dobândire.


33
Legislatie / Re: inmatriculare barca
« : Aprilie 05, 2018, 09:37:12 am »
Discuția înmatriculării este din ce în ce mai interesantă și pentru mine, mai ales că am hotărât să mai cumpăr o barcă, una mare, de mers prin toate apele lumii.
M-am întrebat dacă merit eu așa ceva, și imediat mi-am sărit în apărare: sigur că merit! :)
Așadar, înțeleg perfect cele două aspecte:
1. Sebba, ca și Bogdan (ca și mine în cele din urmă), au optat pentru înscrierea sub pavilion românesc. Cred că asta (lăsând de-o parte mândria, deh) este o variantă foarte curată și ușor de înțeles de către orice autorități. În plus evită orice neînțelegeri cu ANAF-ul, ceea ce nu e deloc de neglijat. Aici Sebba nici nu are multe alegeri de făcut, având în vedere că barca lui va fi și într-o activitate economică. Bogdan are de ales, dar la el miza financiară e mică spre neglijabilă. Și astfel lasă loc mândriei :)
2. Cineva care cumpără o barcă mare strict pentru folosința lui, fără a atinge aspectul comercial, nu are o motivație suficientă pentru înmatricularea în România, din cauza multor șicane ce țin de costuri, inspecție la 2,5 ani, schimbări de permise, birocrație. (Știu Bogdan, am citit experiența ta pozitivă cu ANR. Deie Domnul să persiste!)  Aici e posibil ca varianta belgiană să fie una comodă. Dacă nu se schimbă legile între timp.

Ok, acum întrebări:
Cum facem cu obligativitatea declarării bărcii (încadrată la mijloace de transport ca taxe) la fisc?  Text:”(3) În cazul în care mijlocul de transport este dobândit în alt stat decât România, proprietarul acestuia are obligația să depună o declarație la organul fiscal local în a cărui rază teritorială de competență are domiciliul, sediul sau punctul de lucru, după caz, și datorează impozit pe mijloacele de transport începând cu data de 1 ianuarie a anului următor înmatriculării sau înregistrării acestuia în România.”

Pentru Sebba: în lista de mai jos, yachturile sunt ambarcațiuni de sport și agrement, impozitate între 0 și 1119 lei. Probabil 1800 lei cum ai spus, o fi la intervenția consiliului local de care aparții.



https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/legislatie/Cod_fiscal_norme_14022018.htm#A470

34
Capitane, vezi ca are Adi Lazaroiu - Fritz - o lotca din-asta bulgareasca de 6 metri jumate. Daca o vezi si te dai cu ea, s-ar putea sa uiti de lotcile facute la noi ;).

Intr-o vreme Adi voia s-o vanda, nu stiu daca mai e de vanzare, ar trebui intrebat. Eu cred ca e cea mai buna alegere pentru ce faci tu.

Exact de asta mi-adusesem aminte, Vali. :)
Adi a avut-o la vânzare dintr-un concurs de împrejurări, dar după ce a ieșit puțin cu ea, datorită calităților ei nautice s-a răzgândit imediat și a decis s-o păstreze.

35
Ca opțiune ar fi lotcile din Tutrakan:
http://lodkostroitel.com/category.php?id_category=32&id_lang=5


Chiar așa. Am văzut pe Dunăre modele foarte faine, fabricate de bulgari. E acea variantă de lotcă numită ”Barcă de pescuit 6.5”, care merită încercată.

36
Cafenea - Discutii generale / Foil- 1966
« : Martie 30, 2018, 08:09:13 am »
Pentru că azi ne bucurăm să vedem apariția unor moderne și promițătoare bărci cu sistemul ”Hydrofoil” de glisare cu vele, e interesant să aflăm că acest sistem nu s-a născut ieri :) .
Primul care a născocit și aplicat asta, a fost arhitectul naval Howard Apollonio, încă din anul 1966!
Howard Apollonio a fost cunoscut ca proiectant a unor motor-yachturi de mari dimensiuni. Lux și opulență, cu mulți cai putere. Puțin s-a știut de pasiunea lui pentru catamarane :)

Asta apropo de poezia velei și transcedența peste trecut, prezent și viitor :)

37
Cafenea - Discutii generale / Re: Barca OZN
« : Martie 29, 2018, 07:03:02 pm »
Va salut,

 Florio, bag seama ca esti un pic invidios ca au (proiectat) altii forma perfecta in materie de navigatie.
Acu, zic si eu: fidel esti, cu yola te stii, ia baga mata o candidatura la prezidentiale, sa verificam aplicat cum e cu minoritatea si democratia.  :D
 Ma intreb oare la OZN-ul in cauza care e si cum se diferentiaza, babordul de tribord, pupa de prova?
Sau o fi ca-n spatiu, nu mai exista sus si jos, stanga si dreapta?

 :) Ai pus o întrebare bună :)
Unde arborează pavilionul de CURtoazie? Nu-l arborează. E barcă pentru spioni...sau pentru filme XXX :)

38
Cafenea - Discutii generale / Re: Barca OZN
« : Martie 29, 2018, 01:45:02 pm »
Trecutul, prezentul și viitorul rămân unite în domeniul nautic, de un singur lucru: simplitatea navigației cu vele.
Da, există propulsii cu combustie, electricitate, ba chiar și noi forme de a capta vântul în cilindri metalici.
Dar tot futurismul acesta pălește în fața poeziei unei vele :) .

Exemplu.
Când ești președinte, dar rămâi fidel unei yole :) : John Fitzgerald Kennedy

39
In vara am in plan o tura scurta nemotorizata de la Calarasi la Cernavoda.
Poate ne strangem o flota de 2 3 ambarcatiuni daca suna bine.
Eu 99% o fac cu canoea si 1% cu barca la vasle ... daca o termin pana atunci.
Pun cateva poze cu zona Calarasi - Pacuiul lui Soare - Canalul Rau spre Borcea.


Faină combinație ochi-lentilă, Marius, dacă au dat pozele astea deosebite :)
Traseul este unul frumos și el, vă doresc padelare plăcută!
Interesant este că 3 din pozele de mai sus, le am aproape identice, făcute de mine, la una din călătoriile Oltenița-Tomis. Ce potrivire incredibilă!
(mă refer ca imagine captată, nu ca valoare artistică :) )

40
Cafenea - Discutii generale / Re: Motor de rezerva, necesar sau nu?
« : Martie 28, 2018, 04:19:01 pm »
Florio, clar ca ti-ar sta bine. O palariuta d-aia iti fac eu rost.Cu toate ca la cum te stiu eu pe tine, adica un tip chibzuit si cu simtul artistic la cote  maxime,....................................

 :D  Păi însușirile astea mă fac să îmi doresc mai multe întâlniri cu prietenii de ape, acolo pe ape! Ceea ce, cred eu, cu pălărie sau fără, e cazul să le îndesim :)
De exemplu weekendul trecut ar fi trebuit să te avem comesean, în buza mării Egee, unde s-a băut și cântat, pe legănatul valurilor din port. Știu c-am lipsit de la Salon, dar am fost motivat :)

Tot la patanii:
 Acum 2 ani,vara, in plin sezon ,ma duceam la Sfantu Gheorghe din Murighiol. Inceput de vacanta, bugetasem 7-8 zile de stat pe acolo. Echipaj complet : eu, sotia , baiatul meu de  6 ani si nelipsitul brac german.
Trosc, se duc angrenajele din cizma. Pun mana pe telefon si sun o familie cumsecade, zic eu, care ne-a fost si gazda si ne si hraneste. Ii spun ce am patit, rog sa trimita pe cineva dupa mine. Ghinion, sotul gazdei e plecat in balta. Ma suna inapoi, si spune ca a vorbit cu cineva care  poate sa vina dupa mine. Ii spun unde sunt si-mi confirma ca alimenteaza cu benzina si pleaca...........................................

Concluzii;vorba unui teleormanean: "Bine e sa aiba omul tramvaiul lui".
 

Indubitabil, e bine să ai lucrul tău.
La finalul unui TID a trebuit să plec din Sfântul înainte de grupul organizat, iar pentru asta nu exista soluție. Am sunat totuși o cunoștință căreia i-am proiectat niște pensiuni în Deltă. Omul s-a zbătut să mă servească, dar era teribil de jenat că orice barcagiu găsește, cere un preț foarte mare. Se jena și să-mi spună cât (deși nu cred că am făcut vreodată impresia de strâmtorat :) ). Până la urmă a găsit el o variantă care i s-a părut demnă de a mi-o propune și am rezolvat problema.
Încă o dată, e bine să ai lucrul tău. Mare vorbă!

41
Cafenea - Discutii generale / Re: Motor de rezerva, necesar sau nu?
« : Martie 28, 2018, 02:12:49 pm »
Eu nu am cum sa pun vasle pe catamaranul meu..........................

E foarte greu de crezut că nu poate încăpea un auxiliar de 2,5 cp :) Sunt atât de mici că le ții la sub-braț. Serios, acolo unde ai putea pune un motor electric, pui și o fâță de 2,4 cp (Honda, răcire cu aer).

Mai văd posibilitatea unei singure vâsle, în chip de gondolier. Asta ar fi cu adevărat inedit, mai ales că îmbie la cântat :)



42
Cafenea - Discutii generale / Re: Motor de rezerva, necesar sau nu?
« : Martie 28, 2018, 12:43:41 pm »
............ Poate sunt eu mai naiv, dar oricum nu am loc unde sa mai pun inca un motor.

De aceea am și spus ”depinde de barcă”. Pentru unele, pagaia, vâsla, sunt de ajuns. Pentru altele e necesar un auxiliar să le poată manevra.
Iar pentru alții, confortul psihologic este mai important decât orice :) .
Fiecare, cu cazul său particular :)

43
Cafenea - Discutii generale / Re: Motor de rezerva, necesar sau nu?
« : Martie 28, 2018, 07:20:12 am »
Inca nu a ajuns? De unde l-ai comandat? ;D

Pentru Dunare si Delta merge si motorul electric. Eu ma bazez, macar pentru tinut directia in curent, pe motorasul de 55 /12v din prova.
La RIB-ul de mare, auxiliarul sta intr-un spatiu  de depozitare, la indemana.
Trebuie luata in considerare si greutatea suplimentara in pupa ... suport + motor ... plus ca trebuie asigurat bine la transport, deplasare pe apa si furt!

 :D Am subliniat intenția  :D
Nu a ajuns atunci în timp util și am renunțat, plecând pe mare. Experiența acelei veri a arătat că mă ajut extrem de bine cu velele și a rămas așa.
Dacă aș avea o singură metodă de propulsie, fără nici un dubiu aș lua un auxiliar.
Acum pentru topicul nostru:
Dacă se pune problema greutății sau depozitării fără grija poziției, cred că ar fi bun un auxiliar 2T, de capacitate mică. 

44
Cafenea - Discutii generale / Re: Siguranta navigatiei
« : Martie 27, 2018, 09:41:39 pm »
Man overboard la Volvo Ocean Race in cursul zilei de ieri.
Conditiile meteo nu au permis ambarcatiunilor (care erau in cursa) din apropiere sa vina in ajutorul echipei pentru cautari.

In conditii de furtuna s-a luat decizia de a opri cautarile.

https://www.stuff.co.nz/sport/other-sports/102614601/tributes-paid-to-volvo-ocean-race-sailor-who-fell-overboard

Am văzut informațiile despre accident, e tragic, dar logic de înțeles decizia. Furtunile din Roaring Forties sunt foarte puternice, condițiile de a găsi omul căzut peste bord duc șansele la zero, în schimb măresc șansele de risc pentru restul echipajului. Risc inutil, deoarece temperaturile acolo sunt acum în jur de 4 grade celsius. Evidența spune că în cele mai optimiste scenarii, ar reuși să găsească un trup neînsuflețit.
Harta meteo arată cam așa:

45
Cafenea - Discutii generale / Re: Motor de rezerva, necesar sau nu?
« : Martie 27, 2018, 09:25:03 pm »
Va salut,

 Dragi colegi, care sunt parerile voastre despre motorul de rezerva?
Intrebarea mea este adresata celor  care ies preponderent in delta sau pe Dunare . Oare se  justifica un motor de rezerva sau ocupa  locul pe oglinda doar pentru confortul mental al "capitanului"?

 Voi cum credeti?


Ms,
cristeache

Depinde de barcă. Părerea mea este că motorul de rezervă merită din toate punctele de vedere să existe.
Poate fi din motiv de siguranță, pe care nici nu stăm să-l punem la îndoială, dacă e bine sau nu :)
Poate fi pentru confortul psihologic al barcagiului, ceea ce iarăși înseamnă foarte mult.
Dar dacă e vorba de o barcă suficient de mică pentru a fi deplasată cu pagăi ori vâsle, motorul de rezervă poate lipsi.

Dacă luăm cazul Dunării, o ezitare a motorului principal poate pune barca în dificultate în fața unui convoi de barje, de exemplu. Un mic auxiliar de 2-4 cp, poate duce barca în siguranță, la mal. În deltă pericolele nu sunt la fel, dar parcă o deplasare minimală e de dorit, decât o eșuare în așteptarea unui ajutor incert.

Eu unul am alături de motorul cu combustie, încă 3 motoare: vela mare, focul și un gennaker :) . Acestea și-au arătat eficiența cu brio, în câteva cazuri ”de criză”.
Chiar și așa, am comandat încă de acum 8 ani, un auxiliar de 6 cp. 

Pagini: 1 2 [3] 4 5 ... 168
Forumul CapCompas este gazduit la Hangar Hosting - hosting, email, si cloud