Menu

Afișare mesaje

Această secțiune îți permite să vezi toate mesajele scrise de acest membru. Reține că poți vedea mesajele numai din zonele la care ai acces și tu.

Afișare mesaje Menu

Mesaje - Florio

#31
Dacă ajungeți lângă Nisa, chiar aproape de portul turistic din Menton, este strada Panait Istrati :)
Francezii consideră că acest român merită să i se amintească numele, acolo la ei.  :)

#32
Despre bărci nu vă mai zic, la bărci e vorba de fapte. Adică în două zile dau barca la apă și beau primele sticle de vin de anul acesta, , cu prietenii, pe velier :)

Postul acesta e mai mult cu privire la Vali (da, Antonovul :) ) ale cărui povestiri i-am zis dintotdeauna că au stilul lui Panait Istrati:

"Panait Istrati era de părere că "orice organizație nu folosește decât organizatorilor, nicidecum celor organizați".
Întors din Rusia sovietică, pe care o străbătuse alături de prietenul său Nikos Kazantzakis (autorul celebrului roman "Zorba Grecul"), îngrozit de cele văzute acolo, spunea, în "Spovedania unui învins", cuprins de dezamăgire: "Nu mai cred în niciun crez. Nu vreau să mai ascult la ceea ce spun oamenii, ci la ceea ce fac ei: Arătați-mi ceea ce puteți sacrifica din viața voastră și vă voi spune cu ce preț stimați viața altora."

A fost marginalizat total și abandonat de prieteni din pricina acestei cărți. Ba chiar și în zilele noastre, unii "dumnezei" ai literaturii române, de care nu au auzit, în lume, și nu vor auzi, nici dracu' și nici mama dracului, nu au catadicsit să-l cuprindă în scrierile sau "istoriile" lor (care oricum nu fac doi bani), considerându-l insignifiant. Cum să fie important un scriitor a cărui carte de debut, Chira Chiralina (1923), cu o prefață semnată de Romain Rolland (laureat Nobel, în 1915), a cucerit lumea, fiind tradusă, pe parcursul unui an, în vreo 12 limbi?
Cum să fie important un scriitor tradus, până în 1934, în mai bine de 25 de limbi? (Dar nu prin ICR, pe bani publici: eu traduc papagalii tăi și tu traduci maimuțoii mei, pe care lumea literară a lumii, după cum spunea și Adrian Marino, și Andrei Pleșu, și alții, nu dă doi bani pe ei, nici nu-i ia în seamă, nici nu știe că există, fiindcă nu reprezintă nimic valoric -- n-au niciun cititor.)
Cum să fie importanți sau deștepți scriitori citiți, citați și apreciați în lume, scriitori cu zeci de milioane de cititori, niște "analfabeți" cu 4 clase (ca Panait Istrati, George Bernard Shaw, Arthur Rimbaud, Walt Whitman etc.) pentru tine, un dobitoc carierist? Cum să critice Istrati comunismul, când tu, "anticomunist", o "valoare" de cumetrie a criticii literare, un închipuit "geniu" al omenirii, slăveai, până mai ieri, literatura realist socialistă, citându-i și aducându-le elogii lui Gheorghiu-Dej, Lenin, Stalin, Ceaușescu...!

P.S. Despre Panait Istrati (și despre mulți alți) iată că se vorbește și fără "voia" nulilor dumnezei ai literaturii mioritice, și se va vorbi multă vreme de-acum încolo -- în vreme ce despre aceste secături "diriguitoare", atunci când funcția nu le va mai permite să țină milogi și slugi pe lângă ei sau după ce vor muri, nu va mai aminti nimeni nimic despre ei și, cu atât mai puțin, despre milogii și slugile lor; și nici nu ar avea ce aminti, în afara răului pe care l-au făcut literaturii, prin lichelismul, carierismul, invidia sau micimea lor."

În imagine: Panait Istrati, un mare scriitor și o mare valoare morală, împreună cu prietenul său nu mai puțin celebrul Nikos Kazantzakis
#33
Constructia din lemn / Re: canoe cu motor
Martie 11, 2021, 10:09:49 AM
Peter are dreptate în privința formei unei canoe.
Desigur că se poate depăși Hull-speed și pentru varianta aceasta de "plutitoare", cu depășirea disproporționată și a puterii motorului și a consumului aferent.
În cazul acesta particular, consumul poate să nu fie o problemă, datorită deplasamentului redus.
Am mai văzut astfel de încercări aparte, cum ar fi cazul din link-ul următor, în care un caiac sit-on-top este motorizat electric. Proprietarul e foarte fericit cu soluția asta, și spune că merge cu 11,5 nd- cam 21 km/h
https://www.youtube.com/watch?v=eHjF5_E6p-M

Am văzut și încercări după părerea mea eșuate, cu o canoe motorizată, care abia se mișcă: https://www.youtube.com/watch?v=I_ZizFzBHls

Din toate putem învăța câte ceva. În situația asta sunt cel puțin trei aspecte importante:
1. Se poate depăși Hull-speed și diferența de putere sau consum e suportabilă
2.Mare atenție la echilibrarea bărcii, să nu arate apupată ca-n al doilea exemplu. Dispunerea greutății motorului și a persoanei care îl manevrează, sunt cruciale în cazul unei astfel de ambarcațiuni ușoare.
3. Echilibrul bărcii la viteză. Canoea are o coca rotunjită, care se poate comporta dificil la abordarea valurilor în viteză. Totodată nu este atât de stabilă ca un caiac sit-on-top (cel din primul exemplu). Se cere  puțină experiență la bord.  ;)

Dacă ești hotărât, îți urez succes și spor la treabă.  :)
#34
Cu strădanime mai multă sau nu, cel mai important e că ai reușit  ;)

Eu îți sugerasem această metodă cu ridicat pe lemne, ca fiind cea mai simplă și ieftină, testată de mine (chiar dacă am și capre metalice, tot aceasta a fost metoda mai eficientă).
Cum spuneam anterior, folosind o grindă de lemn mai lată decât peridocul, am făcut toată operațiunea singur, în 20 de minute.
Dar înțeleg că topografia locului nu era foarte propice pentru sprijin mai larg.

Baftă la reparația peridocului, că acum-acum începe sezonul  :)

#35
Este!
Cristi e băiat valabil: vesel, petrecăreț, iubitor de mare.
Acum are și școală de navigație, cine are nevoie de permis, poate să apeleze cu încredere: barcă bună, oameni faini! :)
#36
Feedback despre forum / Re: Feedback
Martie 03, 2021, 09:20:25 AM
Citat din: Vali din Februarie 27, 2021, 11:54:09 PM
Salutare tuturor.

Am sa scriu in continuare cateva chestii mai personale despre subsemnatul.

In curand se vor implini 10 ani de cand ne intalnim aici. Mai exact pe 11 aprilie 2011 a fost pus prima oara online capcompas.ro.

......................

Bravo Vali, o injecție de vigoare este binevenită, mai ales că vine la fix pe fondul primăverii ăsteia care pe mine unul mă însuflețește, că abia o așteptam  :)
Cel mai mult mă bucură că te-ai ridicat deasupra diverselor probleme care te afectau personal.
Forumul este o structură bine organizată, nu poate fi comparat cu diversele platforme de socializare, unde mesajele se succed fără noimă și fără posibilitatea de a aranja informația utilă în vreun fel.
Sigur că e tentant un grup Facebook (că doar știm concret despre ce vorbim ;) ) datorită feedback-ului rapid. Dar acest feedback, s-a observat că este un strop de informație pierdut în enorm balast de bazaconii. Eu unul nici n-am participat la discuții pe acele grupuri, pentru că ar fi fost inutil.

Whatsapp-ul nostru era pentru întâlniri și chicoteli, o metodă foarte rapidă și bună: în trecut îi sunam personal pe toți, ca să facem de-un "comitet". Așa, dă unul un mesaj și-l văd toți :D

Din partea mea, Cap Compas se bucură de toată aprecierea, și desigur, când am o informație utilă o împart cu colegii, în topic dedicat. Este o satisfacție deosebită să văd ani întregi de dialoguri constructive, ca într-o bibliotecă metropolitană :)

Deși în ultima perioadă, timpul nu mi-a fost favorabil (se observă, am văzut această conversație după o săptămână), de câte ori am ocazia și pot,  încerc să particip util în funcție de experiențele mele.
#37
Stitch&Glue / Re: Down East Cruiser 23
Ianuarie 17, 2021, 05:13:48 PM
Citat din: Sorin. din Noiembrie 10, 2020, 12:35:07 AM
Buna la toti!
Sper ca sunteti cu totii bine!
Nu ne-am mai auzit de aproape un an... dar sa stiti ca v-am dus dorul.
Am lucrat... am avut 2 job-uri, al 2-lea la barca :), 2-4-6 ore/zi, zi de zi! Cum D-zeu a dat proiectantul ca barca se poate face in 400 ore de munca? Nici intr-un atelier/ santier specializat, un singur om nu cred ca o poate termina nici in 800 de ore. Am multe, cred ca mii de poze si cu siguranta, cand o sa am timp, o sa le pun aici.
Pana atunci, cu voia voastra, la 1 an si 2 luni... deschid o sticla de sampanie :)
Aveti cateva fotografii.
Toate bune voua! Aveti grija de voi si ai vostri, purtati masca si paziti-va sa nu ajungem toti odata la 'oxigen'.Avem timp... macar sa o facem cu randuiala :).

Felicitări, Sorin, barca arată extraordinar de bine și în faza asta se poate vedea complexitatea ei. :)
Nu mulți se încumetă să facă astfel de lucrări, trebuie nu numai pasiune ci și multă determinare, să analizezi și realizezi fiecare detaliu, să montezi și apoi să finisezi. Ah, finisajul, piatra de încercare. Când vezi barca în toată splendoarea ei, ai senzația de "mult a fost, puțin a rămas", iar în realitate "mult a fost, destul a rămas!" :D
Spot în continuare, devine clar că anul acesta va vedea apa!
#38
Feedback despre forum / Re: Plata forum 2021
Ianuarie 09, 2021, 02:37:14 PM
Citat din: Vali din Ianuarie 07, 2021, 05:50:26 PM
Salutare tuturor. Am platit azi hostingul pentru tot anul 2021, in suma de 1071 lei.

Cine doreste sa contribuie la aceasta cheltuiala, cum am facut si acum 2 ani, poate depune cat il lasa inima, in urmatorul cont ING Bank:

RO68 INGB 0000 9999 1107 0879

Cand (si daca) ne apropiem de suma necesara, am sa anunt aici pe forum. Eu contribui cu 100 lei, deci daca ajungem la 971 lei, anunt si ne oprim. Daca nu ajungem, asta e, ramane in carca mea diferenta.

Rugamintea e sa-mi confirmati daca faceti vreo depunere, pe forum, pe privat, unde doriti. Asta ca sa avem o evidenta si sa stim sigur ca tranzactia s-a validat.

Atasez in pdf dovada platii facturii de hosting. Ne auzim cu bine :).

Bună Vali, am trimis și eu 100 lei. Puțin întârziat, fiindcă abia acum văzui topicul  :)
Dacă e în plus, rămâne pentru la anul  :)
#39
Veliere / Re: Veliere mici
Ianuarie 05, 2021, 10:39:02 AM
Foarte interesant filmulețul cu cele 6 mici veliere.
Eu unul sunt încântat de potențialul bărcilor de 22' și dimensiuni asemănătoare.
Pe 31 decembrie am făcut ultima ieșire din Anul Pandemiei, pe Dunăre, cu un velier de 20' . Superb aranjament interior, ba chiar avea un roof care se ridica vreo 45 cm, pentru mai mult confort interior.
Totodată, un amic al nostru din Giurgiu, cel care lucrează bărci din lemn (Home Kayacs are nickname) și-a luat un mic velier de...15'. Adica 4.5m!
Și tot în ultimele zile din an, a ieșit cu el pe Dunăre, fiind foarte încântat de cum se mișcă el, cu vele.
Găsesc bărcile mici ca fiind foarte potrivite pentru apele, dotările și taxele României.
Raport maxim  distracție/costuri. Adica distracție 100% , costuri aproape zero. :)
#40
Cafenea - Discutii generale / Re: Craciun fericit !
Decembrie 25, 2020, 08:44:33 PM
Hohohoo, multe bucurii către barcagii!
Țin să vă amintesc pentru a nu vă lăsa cuprinși de false depresii, că peste o săptămână, începe sezonul 2021: sezon de dat cu barca, pescuit, hoinărit! :)
Întru menținerea tonusului, o să postez câteva imagini de la prima ieșire pe apă și vă invit să faceți la fel!
Încă o parte bună: a început să crească ziua, în detrimentul nopții. Hai că mai e puțin și se face vară  ;D !
Fericire multă vă doresc!
#41
Citat din: gvincentiu din Decembrie 16, 2020, 07:13:15 PM
Neața, înapoi la muncă: tot bântuiam eu pe net după un houseboat, deh, trebuie să te mai și relaxezi din când în când și ce văd? https://duckworks.com/eco-62-houseboat-plans/
Tot Kohler sa ne ajute cu ce vrea inimioara noastră. Care mi-a picat cu tronc  :D

Dacă ți-a picat ție cu tronc, eu o văd ca și realizată.
Toate proiectele pe care le-ai luat, le-ai și materializat. Așa că e doar o chestiune de timp, până te văd plutind pe house-boat :)
#42
Uite frate, ce vânt aveam noi acolo! :D :D

Kamariotissa, 2015
Barcă MacGregor26 (de-aia care nu ține marea  ;) )
#43
Citat din: syRebekah din Decembrie 18, 2020, 08:53:26 PM
Oameni buni, suntem între velişti. În loc de anemometru putem urmări banda bărcii, indicată de un dispozitiv de câţiva euro. (Mă rog, şi ăla costă 10€, că-i de sailing). Barca fiecăruia are un optim, de regulă între 10 şi 20 de grade. Când depăşeşte, trebuie terţarolat.
Ca indicatori suplimentari, când şuieră sarturile e pe la 20nd, şi în rest e important cum arată valurile, norii etc.
Tehnica dă bine dar e altă distracţie decât sailingul.

Gheorghiță, când am citit răspunsul tău ultra-conservator, m-am uitat să văd la ce oră ai postat :D
Sigur că omul care își cunoaște barca, se descurcă cu un fir de lână prins la sarturi, un înclinometru (scoliometru) clasic și de restul rom :) .
Eu unul nu folosesc nici înclinometrul, el este în compass, dar nu-mi trebuie informația fiindcă știu înclinația la care-mi merge bine barca.
Lucrurile astea se simt, de exemplu la barca lui Sebba n-am avut nevoie să privesc decât fumurile: înclinația era foarte ok, iar nevoia de terțalorare o simt după cum arată marea, nu după vreun anemometru.
Pentru simplul motiv că terțarolăm înainte de a se simți nevoia. Când se simte e deja târziu, zice un sfat marinăresc :)

Dar: la toate alurile de vânt purtător între 120-240 grade, e bună o informație de anemometru.
Pentru că fumurile nu te mai ajută, înclinometrul nu mai spune mare lucru iar simțurile despre viteza vântului te pot păcăli din cauză că te deplasezi odată cu el.
Mi s-a întâmplat de mai multe ori să am situația asta, la câte o traversadă mai măricică, și a trebuit să stau cu atenția trează, că vigilența previne ampanarea. Iar dacă faci o ampanare când valurile au deferlant mare, nu e bine deloc :) .
E destul de clar că un anemometru nu mi-ar fi redus vigilența. Dar nu strică și informația lui.
Plus că te mândrești la prieteni când îl pozezi: uite frate, ce vânt aveam noi acolo! :D :D
#44
Citat din: peb5 din Decembrie 17, 2020, 09:49:23 PM
Florio, uite acest tip de anemometru https://www.aliexpress.com/item/4000712311907.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.60f94434hm0uMz&algo_pvid=393a998a-5f37-4cf1-bd46-c04e8bc4c7d6&algo_expid=393a998a-5f37-4cf1-bd46-c04e8bc4c7d6-55&btsid=0b0a556016082182972686303e7943&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_, numai ca acesta e pe NMEA0183

După cum arată, dispozitivul acesta este la fel, exceptând cum ai spus, tipul de conexiune NMEA.
Acum și discuțiile noastre au un rost, chiar și când sunt de tipul "small talk" :) . De exemplu eu nu știam care e diferența între NMEA 2000 și NMEA 0183. Ei bine, cu ocazia asta am căutat să văd ce zice. Mai bine mai târziu, decât niciodată :D
https://www.nmeaboater.com/content/newsm/news.asp?show=view&ac=1&a=149
#45
Sărbători frumoase și voioase...un Grumpy vesel și o Seasick bine dispusă :) !
Dar frig mai e în NY măi oameni buni! A înghețat barba marinarului! :D