Afişare Mesaje

Aici puteţi vedea mesajele acestui utilizator. Sunt afişate doar mesajele făcute în secţiuni în care aveţi acces.


Mesaje - Florio

Pagini: 1 2 [3] 4 5 ... 176
31
Echipamente si accesorii / Re: Lada frigorifica
« : Ianuarie 03, 2019, 10:23:53 pm »
Dar despre frigiderele de rulota (alea cu compresor )ce știți? Sunt mai eficiente?

Toate frigiderele cu compresor sunt foarte eficiente. Nu au probleme cu poziția de funcționare, iar răcirea este mult mai bună decât la toate celelalte variante (gaz, Peltier).

Lada mea frigorifică din barcă, face gheață pe fundul cuvei, în condițiile în care afară sunt și 36 de grade adesea.
În plus, la o familie de 4, se deschide cu o frecvență mare. Cine are copii, știe :)

32
Barca din filmul "Mamma mia" https://www.youtube.com/watch?v=CyUZe8xRNnQ este de vinzare: http://www.classicboat.co.uk/news/mama-mia-yacht-in-peril/

Barca (16.5 m lungime) a fost construita in 1933 in Hong Kong si primul ei voiaj a fost "sub acoperire", cu un echipaj format din cinci ofiteri din "Royal Navy", pentru a identifica locurile unde ar putea fi amplaste baze pentru submarine in insulele Aleutine si Kurile din Pacificul de Nord. http://www.coburgbrokers.com/tai2.html

Numele de "Tai Mo Shan" provine de la cel mai inalt virf din Hong Kong: https://en.wikipedia.org/wiki/Tai_Mo_Shan


Bravo Nicule! Acum ia zi-o pe-asta: ce navă era aceea a lui Captain Ron? :D
https://www.youtube.com/watch?v=8alNxLjCBJc

33
Barci de pescuit / Re: TRECERE CU BARCA RO-SRB
« : Decembrie 18, 2018, 01:01:32 pm »
pai la 0 barca open de 5 mt, 4 ocupanti, eu sunt skiper..dar restul? ce functii? sotiile sunt functii?  :)

De obicei dacă tu ești căpitan soția e amiral :)
Și dacă aude cum pui problema, nu te văd bine :D .

”crew list”-lista de echipaj cu funcția fiecăruia (pasager, skipper, etc...).

”Pasager” sună destul de ok pentru ceilalți.

34
Barci de pescuit / Re: TRECERE CU BARCA RO-SRB
« : Decembrie 18, 2018, 12:19:03 pm »
daca e inregistrata? nu inteleg. este inmatriculata.

La asta se referă colegul nostru mai experimentat ”Deltasub”-Vasile Antip. :)

stie cineva sa imi explice daca am voie sa traversez Dunarea dinspre Romania, catre Serbia? Barca este inmatriculata pe Belgia.
daca da, ce documente am nevoie...etc

Sigur că poți tranzita Dunărea, către orice destinație dorești. Răspunsul general la întrebarea ta fiind:
ai nevoie de documentele bărcii, ale skipperului și ale echipajului, la astea se adaugă ”crew list”-lista de echipaj cu funcția fiecăruia (pasager, skipper, etc...).
În documentele bărcii intră după caz, Carnetul ambarcațiunii, Permisul de navigație și formularul de inspecție periodică (aici e acel ”după caz”. Pe mare, Căpitănia le cere. Pe Dunăre și canale nu am auzit să le ceară).
Documentele skipperului sunt Permisul de conducător de ambarcațiune de agrement și actele de identitate.
Se completează acolo documentele de intrare, cu ultimul punct de frontieră vizitat și cu destinația.

35
Cafenea - Discutii generale / Re: Chemari si raspunsuri pe capcompas
« : Decembrie 14, 2018, 09:45:10 pm »
Ehei, Nomazilor, încăpățânarea mea de a vedea întreg jurnalul, pe îndelete și pe ecran mare, a făcut să vizionez pe episoade și să pun stop, reverse, play, de nenumărate ori :) .
Asta fiindcă în afara peisajelor ce se derulează frumos și le percepi dintr-o trecere, în rest sunt pasaje cu o informație atât de densă, că a trebuit să opresc, să citesc și să înțeleg, abia apoi să reiau.

Impresia generală e de documentar frumos încadrat, bine explicat, împănat cu informație tehnică, alintat cu muzica potrivită, condimentat cu fragmente simpatice de viață de cuplu. Nu e deloc un jurnal de călătorie. Jurnale de călătorie fac eu. Sau mai bine zis ”făceam”, atunci când timpul îmi permitea. Călătoriile de 3 ani încoace nu le-am mai povestit (și e păcat fiindcă măcar povestindu-le, mi le reamintesc și le retrăiesc).
Eu cred că filmele voastre au tot rolul acesta: retrăiți aventurile, vizionând filmul final. De fapt tu retrăiești de zeci de ori, numai în momentele când montezi filmul, din sute de fragmente. :)

Epatantă e profunzimea peisajelor, filmările aeriene ale Mavic-ului (parcă asta e drona voastră) au acest efect.
Dialogul vostru, manevrele cu arma, golfurile ce par încremenite în lipsa vântului cu care suntem obișnuiți să dialogăm zilnic, noi, ăștia cu velele pe barcă :) -eu nu fac nici o mișcare fără să verific vântul, indiferent dacă plec în traversade sau rămân la ancoră în golfuri-
Manevrele cu arma erau un exercițiu pentru că informația -dacă îmi amintesc bine- era că un urs polar se află la 20 km SV de voi. Chiar erau 20 km? Pare o distanță mică pentru siguranța față de voracitatea și aptitudinile unui urs alb.

Am reținut că beați direct, apă glaciară, fără pastile de tratare. Înseamnă că e ok. Acum dacă nici în pustiul ăla n-o fi apa curată, unde să mai fie? :D
Plăcut mie este și cuplul Grumpy-Sea Sick, glumeț, liniștit, armonios, atemporal. Ba chiar ”cântăcios” și dansator pe ici-colo
În mod paradoxal dansul ”All the sigle ladies” n-a reușit să aducă soarele. :D

Acum și despre tehnică. Sea-sick către Grumpy: -I”m sorry, I don”t hear you. 
Dar noi auzeam perfect ambele voci, ca în studio. Probabil ai suprapus coloana sonoră de la camerele fiecăruia, altfel nu se explică. Microfoanele par a fi microfoane externe, tot din considerentul sunetului perfect. Posibil microfoane direcționale.

Sar de la una la alta fiindcă e multă informație și mi le amintesc toate deavalma: formele incredibile ale unor ghețari și pâcla orizontală de la jumătatea versanților, făceau peisajele memorabile.
Iar în peisajele astea, un foc adevărat din vreascuri de jnepeni, aducea în cadru scara umană. Focul și niște tălpi gloale, scoase din cizme la uscat probabil :)

Am văzut vechea navă de expediții polare ”Maud”, a vestitului Roald Amundsen, adusă pe un ponton ca un bac. Din câte îmi amintesc, a fost creată cu un secol în urmă, pentru a rezista încleștării gheței din calota polară. Ideea fiind să îi facă întreaga carenă rotundă ca un ou, spre a nu fi strivită de ghețuri. Iar ideea a funcționat perfect, fiindcă în momentul de tenisune maximă, când cei din navă auzeau lemnul carenei trosnind în încleștarea banchizei, nava s-a eliberat ieșind din încleștare, tocmai datorită acestei forme.

Mi-au plăcut hărțile, crează în mintea mea imaginea mai clară a locului și călătoriei. Așa sunt eu: am nevoie de o hartă :) .
Desigur, am parcurs cu voi și porțiunea auto, un fel de  ”Hit the road, Jack” pentru mine :) Ce mi-au rămas în minte, desigur, peisajele. În top-memorie fiind pata mov de culoare a unei tufe de flori arctice, într-un ”sol” de pietre negre, ca vulcanice.
Iar la final, întoarcerea la civilizație, cu sonorități dezamăgitoare și Grumpy-față lungă: I want real food! :D

Super-film, frumoasă călătorie, faini oameni!

36
Monococi / Re: Olanda-Romania pe mare
« : Decembrie 13, 2018, 08:26:06 pm »
Eu am vazut doar un anunt prin care colegul takeabit isi cauta echipaj pentru navigatia pe mare. Daca l-ar fi interesat doar transportul barcii - rutier, pe apa etc, cred ca ar fi specificat acest lucru.

De aceea am subliniat partea cu călătoria ca scop în sine :) . Și cu experiența, desigur, că dacă ai, poate fi doar greu. Dacă n-ai, e groasă.

@ DBR: Eu văzusem lățimea de 2,49m, dar într-adevăr aceasta este la Gibsea 77. Se pare că GibSea 76 deși e mai mică la nume, e mai mare la statură :D . Rămân la părerea că transportul pe șosea chiar în limitele acestea de agabaritic, este de preferat transportului pe apă.
Dacă e vorba doar de transport.
Dar cum spuneam, dacă noaptea e un sfetnic bun, o iarnă întreagă e cu atât mai mult.
E timp de cântărit lucrurile.

37
Monococi / Re: Olanda-Romania pe mare
« : Decembrie 12, 2018, 09:02:39 pm »
Salutări!
O barcă vine la pachet cu un vis al cumpărătorului. Și de la visul fiecăruia, lucrurile iau diverse direcții.
Avem prieteni care și-au adus bărcile pe ocean, de exemplu Decebal, care astfel și-a făcut călătoria vieții, a mai ținut barca două sezoane și a renunțat la ea. Alții și le-au adus pe uscat și le folosesc sezon de sezon. Omul își găsește barca și barca își găsește omul.
   Vreau să spun că dacă scopul este călătoria iar Takeabit are experiența și dorința, poate pleca și pe ocean.
Opinia mea, ca și a colegilor, este că barca nu se pretează la astfel de pasaje. E drept că s-a traversat oceanul și în barcă cu vâsle. Dar cu ce eforturi și ce riscuri, se pune problema :) .
O barcă de 8m, într-o călătorie pe mare din Olanda în România, are de înfruntat multe, călătoria va dura nedefinit (în funcție de vreme) și va costa la fel: nedefinit.  Singura orientare financiară este că va costa scump. Combustibil, marine, hrană, accesorii, posibile și foarte probabile probleme la motor ori alte lucruri cu grad de uzură, ce pot ceda.
Călătoria pe canale și Dunăre este ceva mai facilă. După ce se trece de Rinul menționat de Bogdan, canalele înseamnă combustibil și uzură nervoasă de stat la eche. Viteza va fi mică (după motor), așadar timpul se va dilata corespunzător.  Popasurile cu cât vor fi mai numeroase, cu atât vor aduna costuri mai mari.
Aici am o mențiune. Dacă se va prefera varianta fluvială, poți gândi totul ca o excursie, pentru a transforma binomul cheltuială+oboseală, în cheltuială+distracție :) .
Pentru eventualitatea în care motorul este prea slab pentru a duce barca în zonele de canal cu curent din prova, e bine de luat în considerare un outboard auxiliar. Se încadrează la capitolul ”Paza bună”. Și 4-6 cai dacă are, tot e ceva.
Asta despre ideea sau plăcerea de a merge pe ape, oricare ar fi ele.

Dacă se dorește doar transportul către România, cred că este bine de luat în considerare că barca întrunește cele mai bune condiții de transportabilitate: se încadrează în gabaritul obișnuit.
Astfel, transportul rutier va fi de departe, cea mai rapidă și eficientă soluție. Eficientă financiar.

Până în aprilie mai este ceva timp, așa că iarna va fi un sfetnic mai bun decât o singură noapte :)
Succese și să te vedem cu ea în țară! :)

38
Cafenea - Discutii generale / Re: Momentul de cultura
« : Decembrie 10, 2018, 10:33:01 am »
http://utopiabalcanica.net/2018/12/03/cea-mai-frumoasa-zi-nationala/


Asta poate fi un rap contagios :D

Iar mai jos, Divertisul lui Cezar e super! Ca-n vremurile lor bune :)

39
Vanzari / Re: June este de vanzare
« : Decembrie 01, 2018, 11:55:17 pm »
Mai performant decat un Albin Vega 27? Ce satisfactii mai mai mari poate oferi altceva decat un pocket cruiser? ...

Peste ani, răspunsul la astfel de întrebări ni-l dăm singuri, câte-o dată amuzați de-a dreptul :) .
Trăiesc pe pielea mea senzații de acest fel, revizuindu-mi opinii din trecut, de care eram convins până-n unghii :) .

Faptul că acum te mulezi pe dorințele familiei, îți poate deschide calea către alt orizont care vine cu alte trăiri și desigur alte opinii. Vezi și tu, Bogdane, partea plină a paharului. Sau măcar s-o întrevezi :) . Who knows?

40
Barci de pescuit / Re: cerere informatii achizitie
« : Noiembrie 29, 2018, 08:15:07 am »
Acum am vazut filmarile.
Scoate barca si uita-te la ea bine.
Motorul la cum suna are o problema.
Vezi actele.
Cred ca stiu a cui este dar nu vreau sa ma pronunt.
Daca te pot ajuta mergem impreuna sa o vedem.
Si eu am invatat multe datorita acestui forum , am acumulat multa experienta pe banii mei si acum unii zic ca ma pricep.
Momentan am ajuns la 3 bărci in curte si sper sa ma opresc.
Daca te pot ajuta in zona , cu drag si nu costa nimic.
Timp sa avem.
0744778476 Marius.

Salut Marius. Am ascultat pornirea și mersul din filmele de mai jos. Ce anume ai auzit în sunetul motorului ca fiind o problemă?
Întreb ca un nepriceput la motoare, după cum mă știți :) . Mie îmi sună foarte bine.

41
Vanzari / Re: June este de vanzare
« : Noiembrie 28, 2018, 08:55:28 pm »
SOLD !   :'(

Bravo.
”Sold” trebuie însoțit de alt icon :) . După cum se știe, cele două zile cele mai fericite din viața unui proprietar de barcă, sunt cea în care a cumpărat-o și cea în care a vândut-o :)

43
La Cherhana / Re: Braconieri fara frontiere (ProTV: Romania te iubesc)
« : Noiembrie 28, 2018, 11:50:19 am »
Eu nu m-as baza pe asta pentru ca nu exista nici o certitudine .
In acelasi timp si din pacate si din fericire ;D , la noi inca mai functioneaza ceva...SCANDALUL ! Din pacate ca DOAR scandalul functioneaza si din fericire e totusi ceva in loc de NIMIC care functioneaza . Si asta doar datorita forumurilor si presei !
Nu sunt expert in problemele deltei dar voi da un exemplu similar . Sunt un mare iubitor de munte si intotdeauna am preferat Transfagarasanul...vs Valea Prahovei din cauza traficului si aglomeratiei .

.................................

Zodiacule, tot respectul  :) . A impune normalitatea, e singura speranță de a avea o țară mai civilizată.

Împotriva mizeriei începute pe Valea Jiului, am purtat discuții cu autoritățile vreme de un an și ceva, am mail-ul plin de răspunsuri care mai de care mai evazive, de la absolut toate instituțiile ce au tangență cu mediul , construcțiile, autorizările, verificările de lucrări, etc... până la parchet, împotriva celor ce continuă lucrările ce au dispoziție de sistare.
Unii mi-au spus că după verificările lor, lucrările sunt oprite. Asta în timp ce respectivii începuseră din nou lucrul...
Ei, e greu între infractori. Infractori în cartier, în oraș, în Deltă, în guvern, în parlament, peste tot.

Doar că nu pot dezarma pur și simplu :)

44
In primul rand va multumesc tuturor pentru suport  ;D ! De asta imi era si putin teama , daca iau tot ce e obligatoriu...nu stiu daca mai am loc in barca de 310 cm si 95 de cm la interior  ;D !

Ai dreptate și tu, barca are limitele ei :) .
Răspunsul meu era la întrebarea generală a topicului: ”De ce imbunatatiri sau "optionale" are nevoie o barca ?”
Acum, după tipul de barcă, mai tăiem de pe listă sau mai adăugăm :)

În linii mari, după discuțiile purtate în topic, s-a cam tratat subiectul.
Decizia de a nu naviga noaptea este una foarte bună. Tot sezonul avem zile lungi, timp destul. Chiar acum, în perioada post-echinocțiu, când soarele apune devreme, rămâne ceva lumină după trecerea lui sub orizont. Până la urmă un RIB accesează apele mai sigure de lângă mal, unde nu riști să te scufunde vreun convoi, iar luminile ar trebui să te ferească de ceilalți barcagii. Condiția e să se navigheze fără viteză, cum au spus și colegii mai înainte.
Dar topicul fiind despre accesorizare, nu văd multe lucruri de adăugat. La un RIB și două vâsle sunt suficiente ca motor de avarie.
Aș mai putea spune că am văzut în portul din Avdira acum 3 luni, că aproape toate ambarcațiunile (bărci cu motor, șalupe, RIB) aveau pe lângă motorul principal, un auxiliar de 2,5-5 cp.
Zona aceasta grecească seamănă cu zona lagunară de la noi: au râuri, deltă, mare. Poate găsesc timp iarna asta să povestesc, e destul de interesantă o incursiune din aceasta, cu similitudinile, posibilitățile, rezolvările lor :) .

45
Si o linie completa de alimentare - de obicei moare pompa de amorsare sau mufele nu mai etanseaza. E bine sa poti schimba repede sursa de alimentare. In caz de contaminare sau mai intalnit ... de golire.

Uite un lucru interesant pe care l-am observat. Cu ani în urmă, într-o furtună serioasă pe Marea Neagră, am fost extrem de atent cu schimbatul liniei de la un rezervor la celălalt, fiindcă vântul de 53-55 nd (100 km/h) m-ar fi destabilizat rapid. Așa că am făcut o pregătire chinuitoare în ruliul acela, am oprit motorul, iar schimbarea a fost de câteva secunde.
Ulterior am realizat că nu trebuie să opresc motorul, schimbarea mufei de alimentare nu îi întrerupe mersul.
La fel, decuplarea de la acumulator, nu afectează mersul motorului, care își produce singur propriul curent.

Motorul e un Yamaha 50cp High Thrust. Probabil cele 4 carburatoare și sistemul de alimentare, conțin suficient carburant cât să meargă 2-3 minute fără a fi legat la rezervor.

Am uitat să pun în lista de opționale, ceea ce am deja ca rezervă: un furtun de alimentare, cu pară.

Pagini: 1 2 [3] 4 5 ... 176
Forumul CapCompas este gazduit la Hangar Hosting - hosting, email, si cloud