Afişare Mesaje

Aici puteţi vedea mesajele acestui utilizator. Sunt afişate doar mesajele făcute în secţiuni în care aveţi acces.


Mesaje - DoiNomazi

Pagini: 1 [2] 3 4 ... 38
16
Pneumatice-RIB / Re: Zodiac Cadet 350 Alu + motor Honda 20 cp
« : August 17, 2018, 11:29:10 pm »
Seara buna si bine ati venit pe forum!

Si eu imi doresc o barca multifunctionala, dar inca n-am reusit sa gasesc combinatia convenabila, deocamdata.
Sfaturi nu va pot oferi, dar va rog sa-mi permiteti o intrebare, pentru propria mea curiozitate (am cochetat si eu cu ideea de a-mi cumpara o barca gonflabila): un Zodiac Cadet 350 ALU nou, vad ca e listat in jur de 1600 EUR (boats.com, Austria) si cam la fel pe la dealerii din Bulgaria. Nu stiu cat ar costa in Romania (EuroNautica), dar cum o veti transporta ?

Spuneti "cat mai mare, dar 'carabila' "  8)
OK. Incerc sa presupun ca daca v-ati gandit la un motor Honda de 20CP nou (conditie impusa prin afirmatia ca nu doriti echipament SH), atunci nu aveti alta optiune decat un motor 4T. Masa unui Honda 4T de 20CP e de aprox. 47Kg - ceea ce nu e deloc putin. Ati incercat sa manipulati un sac de ciment de masa apropiata? Eu am incercat... atat cu sacul de ciment, cat si cu motorul.  ::) Si am realizat rapid ca montarea/demontarea motorului de pe barca, nu ar fi un sport pe care sa mi-l doresc a-l practica de fiecare data cand as fi folosit-o. Va asigur ca nu e deloc placut sa faci manevre chiar si cu un motor 2T de 30Kg, darami-te cu unul de 50Kg !
Ca atare, singura solutie comoda pe care am identificat-o, a fost cea prin care barca (pneumatica, cu chila gonflabila) ar sta permanent pe o remorca modificata, cu motorul montat pe ea.

Dispuneti de un mijloc asemanator?
Daca nu, chiar si in conditia in care ati avea un autoturism 4x4 serios, tot ati fi nevoit sa manipulati motorul.
Ar fi un exercitiu interesant sa incercati pe viu un astfel de sport. De exemplu, sa puneti o barca gonflabila pe apa, apoi sa incercati sa puneti motorul pe oglinda sa. Daca nu puteti sa faceti asta cu un echipament existent, ar fi suficient sa cumparati un sac de ciment si sa incercati sa-l ridicati, sa-l carati vreo 10m si apoi sa-l asezati *USOR* pe pamant. Ati simula astfel momentul in care macaraua motorului intra pe oglinda barcii. Ganditi-va ca va trebui sa refaceti aceasi manevra dupa ce terminati distractia si ca s-ar putea ca locul in care veti avea de facut acest lucru, sa nu va permita o manipulare comoda.
Daca dupa un astfel de exercitiu veti fi sigur ca acesta nu va deveni un impediment in drumul dvs. catre apa, atunci va felicit sincer si cred ca deja aveti o mare parte din problema rezolvata!
Dar nu uitati ca vertebrele si discurile coloanei dvs. nu se pot vindeca... iar tratamentul lor e fioros de scump (si riscant).

BTW: am un amic putin mai varstnic, care la 63 ani a trebuit sa se opereze, fix din pricina faptului ca ridicand ceva cu o masa de aprox. 50Kg, asta i-a afectat coloana. Operatia a reusit, a fost realizata de un medic foarte capabil, dar cu banii respectivi, amicul meu si-ar fi putut cumpara o Skoda Octavia sau o barca scumpa cu peridoc cu tot.

OK. Sa revenim la configuratia pe care v-ati propus-o, partea cu cei aflati si transportati in barca.

a) "plantat pe lacuri , agrement/pescuit pe Dunare , agrement/pescuit Delta"
- despre lacuri si pescuit, nu comentez nimic. Poate doar sa va intreb, pe care lacuri ? Oficial, exista doar cateva navigabile. Neoficial, o mai puteti pune (cu motor termic) pe alte cateva lacuri, dar care sunt raspandite prin toata tara. Si o mai puteti pune pe unele balastiere.
Cele mai multe lacuri care nu sunt oficial navigabile, nu ofera nici un fel de suport pentru lansarea barcilor la apa. Va trebui sa va descurcati dupa cum veti avea noroc sa gasiti topografia locului. Asta inseamna ca trebuie sa inspectati din vreme locurile respective si sa va duceti la punct ochit-punct lovit. Apoi, trebuie sa umflati barca, sa-i atasati podina, s-o lansati la apa, apoi sa puneti motorul. Operatiunea va dura aprox. 30 minute daca sunteti norocos si va miscati bine. Din pacate, cele mai multe lacuri au marginile abrupte ... iar cele de acumulare (baraje) pe care v-ati mai putea distra, sunt periculoase, daca nu gasiti un loc sigur in care sa puteti efectua toate operatiunile necesare.

- despre pescuit pe Dunare, nu am experienta si nu pot comenta; dar majoritatea pescarilor si barcagiilor pe care ii cunosc, m-au sfatuit sa uit de gonflabila cand vine vorba de Dunare. Mai ales daca vreau sa-mi transport si familia, in scop de agrement. Probabil ca strict pe langa maluri, va veti descurca. Cand veti avea apa in barca datorita valurilor produse de smecherii cu motoare mari, sau de trecerea unor nave, atunci s-ar putea sa nu mai considerati ca gonflabila e o solutie buna pentru Dunare. In rest, daca veti avea grija la bustenii submersi si vegetatia contondenta care mi-a fost descrisa ca existenta in Delta, probabil ca gonflabila dvs. va scapa neatinsa ... 

b) "mici excursii pe mare"
Nimic rau in intentia dvs., dar nu uitati ca apa sarata isi va spune cuvantul asupra motorului, in functie de durata utilizarii in mediul marin.
In afara de asta, daca apar valurile, va trebui sa iesiti rapid la tarm. Daca motorul cedeaza din vreun motiv oarecare, singura dvs. posibilitate de intoarcere la tarm sunt vaslele. Ati incercat sa vasliti pe o gonflabila? Eu da. Randamentul e mult mai slab decat la ramele unei barci rigide cu rame mari. Veti obosi rapid, asadar aveti grija sa nu mergeti la distante prea mari...

c) "Pasagerii sunt eu cu sotia si cei 2 "copii"(ciobanesti germani) !"
Fara sa vreau sa par ironic (nu mi-as permite, va asigur!), dar citind afirmatia de mai sus, imi aduc aminte de cartea "Doi intr-o barca (fara a mai socoti si cainele)" scrisa de Jerome K. Jerome, cunoscut pentru lucrarile sale umoristice.
Dvs. si cu sotia, plus cateva bagaje de pescuit si mancare/bautura, treaca-mearga intr-o barcuta de 3.5m ...
... dar si 2 ciobanesti germani... deja mi se pare overkill ! Nu cred ca e o incarcatura realista pentru ambarcatiunea pe care v-ati propus-o.
Si nu ma refer la masa incarcaturii in sine (care probabil ca va fi suportata totusi), ci la spatiul extrem de limitat dintr-o gonflabila, fie ea si Zodiac. Ganditi-va ca latimea maxima pe care o aveti la dispozitie e de 83cm, iar lungimea interioara e de 258cm.
Credeti ca veti intra cu totii ?
 
Iata unele motive de reflectie.
Ah, si ar mai fi vreo doua :
- pentru motor de 20CP trebuie sa aveti permis de conducator ambarcatiuni; cum dvs. vreti si pe ape interne, dar si pe mare, aveti nevoie de categoriile D+C. Asta mai implica niste costuri, aprox. 500 EUR, examen la o capitanie, etc.
- intreg ansamblul (Zodiac + motor 20CP) va avea o masa totala de aprox. 67Kg+50Kg = 117 Kg. Cum veti deplasa o astfel de masa in cazurile in care va trebui sa trageti barca la mal, fara sa fie nevoie sa demontati motorul? De exemplu, cand veti ajunge poate pe o insula de pe Dunare, sa zicem la Pacuiul lui Soare, sau pe insula care gazduieste anual tabara Atlantykron (in apropiere de Capidava) ?

In speranta ca nu v-au deranjat toate intrebarile si remarcile de mai sus, va urez un week-end cat mai placut si toate cele bune.

Cu stima,
Cezar (alias Bob)

Salut Cezar,

Ai perfecta dreptate in analiza ta la fiecare punct si probabil ca fiecare incepator ar trebui sa-si gasessca raspunsurile la fiecare din intrebarile tale.

Pe de alta parte, sunt si situatii in care cele mai utile lectii le inveti incercand si impiedicandu-te...

Un motor de 20 CP 4T te rupe la coloana si dupa ce te indoaie o data de doua ori, cauti solutii... Se poate iesi cu gonflabila oriunde si aproape oricand, cu conditia sa fii pregatit sa te intorci inot la mal... Poti alege sa iesi cu ea si pe Dunare si pe mare in zilele cand prognoza meteo ti-o permite, sau poti sa iesi in intampinarea destinului sa vezi ce iese, in care caz ar trebui sa nu periclitezi si bunastarea celorlalti pasageri.

Fara a incuraja pe nimeni sa procedeze ca mine, eu nu cred in sfaturi, lectii si proceduri, si daca esti constient de potentiale consecinte, procedeaza cum ti se potriveste in momentul respectiv.

Inca o data, noul coleg venit pe forum trebuie sa incerce sa-si gaseasca singur raspunsuri la intrebarile tale.

17
Cafenea - Discutii generale / Re: Chemari si raspunsuri pe capcompas
« : August 17, 2018, 11:05:27 pm »
Corect , dar merita sa incercam 😉😆

Asa e, fiecare cand si daca-i vine vremea... :)

18
Cafenea - Discutii generale / Re: Chemari si raspunsuri pe capcompas
« : August 17, 2018, 08:58:17 pm »

Nu avem incotro si depindem de servicii si vacante, dar tanjim, ca multi altii, dupa o calatorie fara sfarsit. Sau macar una de cativa ani buni. Este foarte posibil sa ramana un vis neimplinit si sa fim nevoiti sa ramanem la servici pana la adanci batraneti, dar visul si speranta mor ultimele, nu?... :)




Salut , cand ai timp cauta pe youtube Tula's Endless Summer ..2 tinerei care "bantuie" de ceva ani pe ape ..deci se poate 😊

Sigur ca se poate. Pot aia si pot multi altzii, dar asta nu inseamna automat ca pot totzi sau ca putem si noi... :)

Un anumit stil de viata, cu anumite optiuni, de imbracaminte, de mancare, de barca, de locatie, de trasee, de muzica, de multe alte detalii specifice fiecaruia dintre noi, nu se potriveste tuturor.

19
Cafenea - Discutii generale / Re: Chemari si raspunsuri pe capcompas
« : August 16, 2018, 03:07:39 pm »
Sunt de acord 100% cu ce spui !
Tocmai de aceea, in urmatorii 5 ani, ma voi gandi la ce voi avea de facut, pentru a avea cat mai mult timp liber la dispozitie ! Urasc planificarile la sange a excursiilor. Nu ca n-ar fi bune planificarile, dar imi place sa-mi las loc pentru liberul arbitru. De multe ori, am abandonat o excursie cu planificari, tocmai pentru a nu simti ca fac ceva fortat si apoi sa fiu nevoit sa plec cu regrete.

Asta e motivul pentru care ma voi stradui sa ma izolez cat mai mult fata de nebunia unei lumi care se doreste a fi "moderna"! Ma gandesc amuzat (dar totodata, oarecum furios) la mina directorului care are pretentia de a ma gasi oricand, chiar si in concediu - si care a ramas masca in momentul in care i-am spus ca din pacate, acest lucru nu e posibil. E greu de inteles pentru unii, cum poti sa nu ai WhatsApp, cum sa nu ai date pe telefon, cum sa nu te dai pe Internet si mai ales, cum naiba sa nu-ti mearga serviciul de SMS ?! Traim intr-o lume "moderna", si cum adica, tocmai eu, unul care se ocupa de telecomunicatii, sa n-am acces la retele ?!

Ei bine, iata ca se poate. Mi-am construit in timp o strategie... Folosesc un telefon separat doar pentru familie si prieteni care stiu ca nu ma vor deranja cu aiureli. Al 2lea telefon e doar pentru relatii de serviciu, dar am cerut providerului dezactivarea serviciului SMS (ca sa nu fiu bombardat cu SMS-uri atunci cand sunt offline) si nu am instalat nici un fel de aplicatie de gen instant messenger (WhatsApp, Telegram, etc.). Am mai inregistrat cateva mesaje de la caustele vocale dedicate din unele tari (Grecia, Spania, Italia, Franta, UK) - iar cand vreau sa fiu offline, activez mesageria vocala sa raspunda cu unul dintre aceste mesaje. Adica merg la dezorientare  8)

Astfel, am reusit sa-mi capat o liniste relativa. De vreo cativa ani, cand plec pentru mai mult de cateva zile, le spun ca in general voi fi offline, pentru ca merg ca membru in echipe pe yachturi si de asemenea, in zone salbatice de munte sau de pescuit. Si cu asta, am atenuat cu 90% povestea terorii intretinute prin telefonul mobil...  8)

Cat despre rest, toate la timpul lor. O sa vina si vremea cand voi liber 100% !

Bafta si distractie placuta, vreme buna si sa va incarcati "bateriile" !
Cezar

De la o anumita varsta nu prea se mai pune problema reincarcarii bateriilor pentru ca unii sunt infectati de boala incurabila a calatoritului, care da usturimi cronice, greu de ameliorat cu comprese de vacanta... :)

Nu avem incotro si depindem de servicii si vacante, dar tanjim, ca multi altii, dupa o calatorie fara sfarsit. Sau macar una de cativa ani buni. Este foarte posibil sa ramana un vis neimplinit si sa fim nevoiti sa ramanem la servici pana la adanci batraneti, dar visul si speranta mor ultimele, nu?... :)

Deocamdata, felii de vacanta, unde si cand se mai poate...

Incerc fara succes sa-mi amintesc daca am intalnit vreun loc unde sa fim cu adevarat offline. Sigur ca poti declara la plecarea in vacanta ca vei off the grid si nu vei avea acces la telefonia celulara si email, dar am fost intrebat din ce in ce mai des daca pot fi apelat pe sat com in caz de urgenta... :)

Nope! Nu sunt doctor caruia sa-i moara pacientii, rotatia zilnica a planetei nu depinde absolut deloc de contributia mea si nu cred ca simte nimeni, la servici, in oras, sau in cartierul in care locuiesc, ca am plecat in vacanta si nu le pot rezolva problemele, asa ca, telefonul satelit si alte mijloace de email via satelit, ale caror minute de utilizare le platesc cu varf si indesat din buzunarul propriu, vor fi utilizate doar cand voi avea eu nevoie de ele... :) Dar lumea stie ca nu exista off the grid si solicita permisiunea sa sune.

Dupa cum foarte bine stii, chiar si telefonul celular continua sa castige teren acoperit si de multe ori ajungi sa constati cu surprindere ca ai acoperire in locuri izolate unde nu exista drumuri de acces, sau alte manifestari ale lumii moderne.

Traim intr-o lume in care posta electronica, mesajele telefonice, apelurile de pe retelele sociale si reclamele ne insotesc peste tot. Suntem cone tati in retea in permanenta si telefonul nu simte ca ai plecat in vacanta... :) Ca un caine credincios continua sa-ti aduca mesaje si in metrou, si in masina, si in avion, si pe poteca, si in barca, si in kayak, si in chingile parasutei si scapi de mesajele lui doar daca te scufunzi, sau daca pur si simplu  iesi deliberat din retea... :)

Si aici probabil ca ne intoarcem la un punct de vedere comun. Dincolo de tehnologie si naravuri dobandite, doar actul deliberat de a iesi din retea poate sa-ti asigure pretioasa liniste si relaxare, caci distantele sau izolarea geografica nu mai inseamna nimic.

Cu toata setea de libertate si independenta, traim intr-o lume in care derularea unei vacante, daca nu ai barca ta “bluewater capable” si timpul si banii necesari sa te dai cu ea, depinde inevitabil de zboruri si programari. Cand depinzi de zboruri succesive fragmentate in segmente si se intampla sa te indrepti sau sa treci prin destinatii cu atractie la turisti, nu se poate altfel decat prin programari si rezervari. Este ironic cum accesul la un loc indepartat si izolat trebuie planificat in detaliu cu foarte multe luni inainte si chiar si asa poti descoperi ca au fost altii mai vrednici ca tine si s-au ocupat toate locurile disponibile pentru la anul... :)

Daca ai si placerea sa nu apelezi la agentii de voiaj pentru a pregati o calatorie rezemata in 6-7 calatorii de avion, masini si barci inchiriate, cabine de vapor, escale si hoteluri, devine full time job, pentru ca de cele mai multe ori rezolvi un segment doar pentru a constata ca segmentul precedent s-a ocupat intre timp si trebuie sa reincepi domino-ul rezervarilor de la capat... :)

Distractia se amplifica in teren cand, nu foarte rar, pierzi o conectie si planul minutios pregatit de acasa trebuie inlocuit din mers cu o alternativa fezabila.

Nu ma plng decat de aglomeratie si rarirea optiunilor, altfel orice stres legat de calatorii imi place, imi hraneste imaginatia si imi umple sufletul.... :)


20
Cafenea - Discutii generale / Re: Chemari si raspunsuri pe capcompas
« : August 16, 2018, 07:41:00 am »
Probabil ca pe masura ce imbatranim, dorinta si nerabdarea de a calatori se accentueaza pana in punctul in care greu mai poti gasi linistea statului acasa.

Si este dureros ca inceputul lui August este deja o perioada mult prea intarziata pentru a beneficia de optiuni optime ca turist in Decembrie. Asta este realitatea sufocanta a lumii aglomerate in care traim.

Am schimbat de cateva ori itinerarii, am renuntat de nevoie la un traseu de 8,000 Km intr-o autorulota, am schimbat date, zboruri, am optat pentru nopti petrecute pe banci de aeroporturi, am inlocuit segmente si optiuni pana am reusit (aproape) sa insailam un traseu coerent ce are fiecare minut riguros planificat. Exista, din pacate, foarte multe variabile care nu depind de noi si raman la cheremul diferitelor rute, orare si mijloace de transport... :)

Vom fi turisti domesticiti plecati in cautarea raspunsurilor de dincolo de orizont, pe ape si in desert, dar departe de pretioasa solitudine... :)

Macar ne pastram un grad de independenta rezolvand totul fara a apela la agentii de voiaj, ghizi si grupuri organizate. Macar atat... :)

Dar, pana atunci, trebuie editat filmul iesirii din aceasta vara. Si pofta de a iesi saptamanal la ocean cu gonflabila, chiar si cu mai putzin de trei ore de somn pe noapte, continua sa deraieze munca la video jurnal... :)

Imbatranesc si nu mai am timp sa fac (pana la capat) nimic... :)

21
Cafenea - Discutii generale / Re: Chemari si raspunsuri pe capcompas
« : August 11, 2018, 07:15:39 pm »
Salut !
Desi nu ne-am cunoscut, da-mi voie te rog sa apreciez povestea pe care ai ilustrat-o mai jos, mi se pare excelenta pentru cine vrea sa vada si sa inteleaga ce se poate intampla atunci cand vrei sa "te dai" cu gonflabila. A fost foarte instructiva si pentru mine, care sunt incepator dar am mai mers cu cateva gonflabile, dar n-am intalnit inca traficul (si problemele generate de acesta) pe care tu ai reusit sa-l zugravesti foarte bine aici.
Voi cita postarea ta si pe forumul spinningclub.ro unde sunt membru si pe care cei mai multi pescari au cate o barcuta gonflabila si se mirau cand le-am spus ca am renuntat la ideea de a-mi cumpara asa ceva si ca merg pe ideea de barca rigida. Hi hi !

Nu am retinut ce model de barca aveti voi acolo ("The Thing" sau "jucaria" dupa cum o ironizati). Nu pare deloc jucarie, si chiar as fi vrut sa te intrteb daca nu cumva baloanele sunt din Hypalon si au aprox. 50cm ? De asemenea, cum se comporta materialul negru sub actiunea soarelui? Nu se incalzeste excesiv?

Imi permit sa citez din postarea ta, pentru a sublinia importanta unora dintre aspectele pe care le-ai ilustrat:
Sanatate si toate cele bune!
Bob

Salut,

Desi mi-ar fi placut sa fie din Hypalon, e si ramane o barcutza de jucarie din PVC. E potrivita pentru iesiri scurte pe ape interioare in zile fara valuri, dar cand o scoti la ocean mai departe de mal si se monteaza si vantul trebuie sa-ti faci timp permanent sa dai la pompa pentru ca bordurile sunt joase si orice val peste 1 m pare sa-si faca obiceiul sa le incalece. Daca te pozitionezi cu vant de pupa distractia are sanse sa se amplifice pentru ca valurile de pupa ce se succed cam la lungimea barcii incaleca usor oglinda si gadila si motorul...

Noi am scos-o la "maiden voyage" pe Atlantic, in Florida Keys si am plecat cu ea spre sud, direct in larg, ca orice incepator ce da cu zaru' prima data... Motorul era nou-noutz si nu trebuia fortzat pana isi termina cele zece ore de rodaj, valurile Atlanticului erau relativ maricele pentru copaia noastra, dar noi ne-am bucurat ca plutim... :) Am mai scos-o la vasle si la Dry Tortugas (pe vapor pana acolo si inapoi) si o mai scoatem la noi in batatura in apropiere de NY.

Inca o data, pentru cine are nevoie de o barca mai ieftina din PVC sa se dea utza pe ape linistite, e o jucarie OK. Pentru iesiri in larg e bine sa ai PFD-ul pe tine, lucrurile de valoare impachetate etans si usor de luat si trebuie sa fii pregatit sufleteste (la o adica) sa lasi barca si motorul pe fundul marii... :)

Motorul de 9.8 CP 4T este limita sugerata de fabricant, dar pare putzin cam greu pentru barca asta. Parca imi este si mie din ce in ce mai greu sa ma tot fatzai cu el pe scari, prin lifturi, pe bancheta din spate a masinii, pe ponton, pe barca si retur si pare cam greu, mai ales pentru imbinarile oglinzii... Poate luam noi prea mult echipament, poate nu este ajustat corect trimul motorului, poate presiunea din baloane si punte nu este suficient de mare, cert este ca barca se onduleaza pe valuri, mai ales in sarcina si de multe ori cand sari de pe o creasta pe alta traiesti cu impresia ca se va dezmembra prin dezlipirea sudurilor (mai ales oglinda)

Nu avem bani de cheltuit pe alta barca mai buna si ne distram cat putem cu asta. Daca e sa se rupa, stim unde-i casa si ne intoarcem si fara ea... De motor mi-ar parea rau ca este intretinut ca o bijuterie din vitrina, dar, pana la urma, va fi cum e sa fie...

Zici ca te-ai mai dat in gonflabile, deci stii ca implica si munca de intretinere, mai ales cand iesi cu ea pe apa sarata a oceanului. Locuim intr-un apartament relativ mic, intr-un bloc cu un ascensor mic, si este munca multa s-o aduc de la masina in apartament, sa mut mobila pentru a face loc s-o umflu si s-o sterg/dau cu alifie si apoi s-o strang, etc. Motorul inca produce mirare vecinilor intalniti in lift, dar asta e...  nu scrie nicaieri ca n-am voie sa-mi tin outboard-ul in dormitor.. :) Fiecare cum poate.

La noi e trafic pentru ca foarte multi oameni au barci si vara, mai ales pe weekend, vrea tot posesorul de barca sa iasa la garla. Si cum nu e nevoie de permis, fiecare invata sa tina carma mai din mers... :)

Se poarta barcile mari pentru ca, dincolo de faptul ca bordurile inalte sunt mai potrivite iesirilor la ocean, marimea barcii si a motorului, probabil ca si prin alte parti, este asociata cu un statut financiar. Exista si oameni care locuiesc in case relativ modeste si care au totusi in curte o barca aproape mai mare decat casa... :) Dar e bucuria lor si nu are nimeni dreptul sa le judece optiunile...

Sigur ca o barca mai mare necesita si o motorizare adecvata si pana la urma, necesar sau nu, apar des motoarele peste 100 CP, prepoderent cele de 250 CP si nu foarte rar combinatiile de 2 x 115, 2 x 175, 2 x 250, 2 x 300, sau "firavele" dar nu rarele 4 x 300 CP.

Si daca ai motor mare trebuie sa tragi putzin de el, macar pana pe la 4,000 rpm. Si daca adaugi traficul si nivelele diferite de expertiza ale marinarilor si adaugi in amestecul asta o barca neagra ca a noastra, mica si urata, joasa si aproape invizibila, incepe dansul cu feritul din calea "monstrilor"... :)

Baloanele negre se incing sus de la soare si sunt racite jos de la temperatura apei. In Florida am avut oarece temeri ca era si apa caldutza, dar aici la NY apa este suficient de rece sa nu-mi fac probleme cu soarele. Inca o data, repet, pana acum n-au facut poc.

Mi-ar placea o barca mai mare cu punte rigida? Absolut. Dar nu este prevazuta in bugetul actual si nici nu as avea unde s-o tin. Mi-ar placea un trawler de 60 de picioare? ABSOLUT!!! dar deocamdat nu pot decat sa visez...

Cele bune.

22
Cafenea - Discutii generale / Re: Chemari si raspunsuri pe capcompas
« : August 11, 2018, 04:30:29 pm »
Chiar de e plina de apa nu se scufunda, cred ca merge si asa... Ar trebui sa se dreneze sigura. Problema sunt trasnetele, fiindca aveti echipamete din ”fer” la bor.

Nu stiu ce sa mai cred, Vincentiu. Sincer, nu stiu daca plina cu apa ar pluti, sau nu.  Are un fel de valva la baza oglinzii care de obicei sta cu dopul (amplasat exterior) pus. Nu stiu daca apa din barca s-ar scurge in marsh cu dopul scos, sau daca apa oceanului ar fi fericita sa intre in barca cand scot dopul. Pana acum am folosit dopul respectiv doar pentru a scurge apa din barca pe uscat cand o spal.

Fulgerele nu sunt atrase exclusiv de “fier” si de multe ori exista surprise in alegerea punctului in care lovesc. Pe apa te simti si mai expus, ca oricat de mic te-ai face, tot iesi in evidenta ca un par....

23
Cafenea - Discutii generale / Re: Chemari si raspunsuri pe capcompas
« : August 11, 2018, 07:08:46 am »
Astea sunt cele mai frumoase ieșiri.

Frumoase, da, dar a durat aproape o saptamana sa readucem tot echipamentul (spalat, uscat, gresat, tratat) inapoi la parametrii optimi de exploatare.

Se anunta ploaie si traznete duminica asta. Sigur ca e vara si oricum vom fi murati pe apa, asa ca ploaia in sine nu ne sperie, dar fulgerele pot aduce probleme in apa deschisa cand nu prea se mai vad malurile in nici o directie... si daca ploua torential, dupa modelul verii asteia, trebuie sa dau la pompa de evacuare si mai abitir... Am incarcat masina, am pregatit totul dar decizia finala va fi data duminica dimineata cu un ochi pe prognoza si cu unul pe cerul realitatii... :)

24
Cafenea - Discutii generale / Re: Chemari si raspunsuri pe capcompas
« : August 06, 2018, 03:21:41 pm »
Din colectia o duminica muncita, a fost de parca n-ar fi fost, daca nu m-ar durea inca fundul, spatele si pielea arsa... :)

In ciuda temerilor, motorul a pornit la "juma' de sfoara" de fiecare data, dar dupa ultima plimbare cu o barca de 9 m si 2 x 115 CP in Florida, gonflabila noastra, prin comparatie, parea sa se comporte ca un colac de plaja cu cap de ratzushca.

Desi am bagat aer in cele 4 baloane si in podea pana n-a mai mers pompa, in sarcina continua sa flexeze buimacind turatia motorului cand incercam sa trec de jumatatea RPM-ului. Aerul "inghitit" pe dedesupt cand trecea/sarea peste valuri imi "alearga"elicea si motorul se cabra “rasufland” ciudat la fiecare "punga" de aer strecurata pe sub chila barcii. Rar am atins mai mult 11 noduri...

In total, dus-intors, nu am parcurs decat aproape 27 de mile nautice, dar, ca si in plimbarile precedente, conducatorii de barci adevarate care catadicseau sa ne intrebe de sanatate, se aratau sceptici ca "our thing" poate strabate distanta respectiva... :) Cert este ca "the thing", asa "de jucarie" cum este, poate strabate distanta in cateva ore daca-i dai timp suficient si baletezi gingas cu valurile.

Zona lagunara cu adancimi predominante relativ mici, intre 1 m si 3 m se aseamana foarte mult cu Lacul Razem. Acelasi tip de serii de 4-5 valuri naravase si abrupte care incalecau usor bordurile rotunjite ale barcii silindu-ma sa stau cu mana pe pompa cea mai mare parte a marsului.

La intoarcere am avut parte de combinatia in care vantul impingea valurile intr-o directie si fluxul in cealalta, antrenand valuri "stationare" care pareau nedumerite pana ajungeau la baloanele barcii noastre cand pareau sa se hotarasca brusc sa vina cu noi in barca... :)

Intr-o duminica de August aproape perfecta, traficul auto si traficul pe apa a fost sufocant. Daca pe sosea se respecta sensurile si benzile, pe apa fiecare trage cam pe unde ii vine in momentul respectiv si se ivesc permanent situatii in care doua barci gonind in directie opusa te incadreaza de o parte si de alta trecand pe ambele parti la distante de cel mult 10-15 m formand siaje ale caror valuri le poti supravietui doar daca te opresti...

In larg nu se respecta vreo limita de viteza si "monstrii" treceau in tromba complet indiferenti la ce se intampla in urma lor... Pe de alta parte fiind singura gonflabila in mars si aflandu-ne la o viteza relativ foarte mica comparata cu traficul maritim de toate gabaritele din zona, de la barci supra-etajate cu 400-500 CP, la veliere si nave de pasageri ultra-rapide, nu se sinchisea nimeni sa ne acorde prioritatea cuvenita legal si trebuia sa invart capul in permanenta mai ceva ca radarul...

Capitanii vaselor rapide de croaziera mai maraiau cate ceva pe canalul 16 cand cursurile ni se intersectau, dar nu pareau dispusi sa incetineasca chiar daca noi, cel putzin teoretic, aveam prioritate...

E nasol sa fii mic si urat si toti copiii de pe maidan sa se impiedice de tine si probabil ca este motivul principal pentru care lumea pare sa se mire ca ne dam in zona cu gonflabila pe distante mari.

Intr-o zi de vara in care ies pe apa sute de barci, traficul radio pe Ch. 16 este o distractie permanenta in  care radio-ul nu tace nici o clipa. Avertismente, interpelari, garda de coasta, solicitari de ajutor relativ numeroase, de la barci care iau apa, sau li se opresc motoarele si intra in deriva (6 ieri), pana la sesizarile garzii de coasta pentru a lua masuri impotriva altor participanti la traficul maritim care au savarsit o nedreptate impotriva unui alt participant la trafic. Pana ieri nu m auzit niciodata atatea soliciteri radio la garda de coasta, gen "nenea, uie ce mi-a facut, sa ce face x"...  Pana una alta, Ch. 16 este o cacofonie continua care continua si pe 22A si pe 71... :)

Surpriza cea mai mare a fost cand am ajuns la destinatie... micul nostru golfuletz in care ne retrageam acum cativa ani "la cartofi prajiti" era intesat de barci si zeci de barci ce ancorasera in micul port si in apa mica din jurul golfului... Era greu de gasit un curs printre paramele de ancora intinse de vant. Sufocant si mizerabil...

Am ajuns tarziu inapoi unde parcasem masina si am avut noroc ca am spalat si am strans la lumina frontalelor cand se mai rarise parcarea... evident, le-am pus in masina toate inca ude si am ajuns inapoi acasa pe la 01:12 hours... :)



gata de plecare, am asteptat pana s-a eliberat pontonul suficient cat sa iesim rapid.





nu puteam decat sa speram ca va porni la "prima sfoara" si ca va merge multe ore bune fara sa "tuseasca"... si a pornit si a mers impecabil.



Au existat si barcagii cu bun simt care au incercat sa nu creeze un suaj prea mare pentru bordurile noastre joase. Exista inca sperante pentru umanitate... :)













Trafic permanent din toate directiile...











Cei mai linistiti si politicosi/sociabili raman velistii... :)



Dupa aproape 14 nm am ajuns in sfarsit si la "cartofi prajiti"... dar e "bara la bara" si nu se poate acosta nicaieri...













Sa incercam si noi sa ancoram "in rada" si sa montam o operatiune amfibie pentru a gasi cartofii prajiti?









Am gasit un petec de nisip la est de "cartofi prajiti". Eu stau la barca si Seasick pleaca in recunoastere.







Un "anchior de tractorist" aproape perfect... :)



 Si au sosit si cartofii prajiti, cu shrimpi cu tot... :)



Cum sa te bage in seama cei cu care nu te poti compara?... :)



"Hai inapoi, spre casa, mate..."





Ne prinde noaptea si maine trebuie sa fim la servici de dimineata...


25
Cafenea - Discutii generale / Re: Chemari si raspunsuri pe capcompas
« : August 01, 2018, 06:43:46 pm »
Cand te lasa motorul in larg, suni la telefon si vine depanarea... :)




Si exista o multime de ateliere de reparatii, mai mici si mai mari, mai cunoscute si mai obscure.



Si, inevitabil, barci de pescuit de vanzare...



Pompierii sunt mereu gata sa iasa la datorie, in larg.



Si proprietarii de barci mai creativi cu aspectul... :)





26
L-am dus la doctor si acum stau cuminte si astept telefon cu diagnosticul... Sunt perfect constient ca pot sa-mi iau o tzeapa serioasa cu cei doi tatuati, bronzati, in chiloti, injurand de zor, ce-si zic mecanici, dar au o curte plina de barci si motoare desfacute, o placa ruginita de reprezentanta “ Tohatsu” si nu trebuie sa judec cartea dupa coperta. Chiar daca unul din ei parea ori mahmur, ori proaspat dopat...

E aproape ca in filmele cu stereotipuri despre barcaholici uitati de timp prin porturi minuscule fara vreo semnificatie si caracterul din “Captain Ron” - 1992 arata “de la oras” comparat cu astia doi ai mei.

De aia e bine sa nu judeci cartile si oamenii dupa coperta. Tatuatii aia dezbracati si arsi de soare, care injurau ca la usa cortului si nici macar un birou sau un sertar nu aveau, au fost sinceri si rapizi. Au curatat carburatorul si motorul merge ca nou. Se plang multi pe tot felul de platforme de evaluare servicii online ca mecanicii inventeaza tot felul de stricaciuni si piese de schimb inutile, etc. Astia doi, Lolek si Bolek, care aratau ca dracu, au fost cinstiti. Nu au fost mai ieftini decat un atelier de categoria intai cu uniforme, sigla si awr conditionar, dar si-au dovedit sinceritates. In conditiile astea merita sa platesti mai mult decat face cu speranta ca poti cladi o relatie profesionala reciproc avantajoasa pe termen lung, ca vorba aia, iar vine iarna...

Si vine ea si duminica sa incercam iar sa iesim pe apa... :) Duminica trecuta, cand n-a pornit motorul, era un trafic marin la ocean “bara la bara”, barci de toate marimile si formele se inghesuiau pentru o felie de apa navigabila.

27
Daca bujiile erau umede inseamna ca benzineste.
Verifica daca ai scanteie la bujii.
Se poate sa fi crapat butonul de kill switch. Eventual masoara-l cu un ohmetru. Daca ala a fost ultimul lucru la care ai umblat inainte sa nu mai porneasca.

L-am dus la doctor si acum stau cuminte si astept telefon cu diagnosticul... Sunt perfect constient ca pot sa-mi iau o tzeapa serioasa cu cei doi tatuati, bronzati, in chiloti, injurand de zor, ce-si zic mecanici, dar au o curte plina de barci si motoare desfacute, o placa ruginita de reprezentanta “ Tohatsu” si nu trebuie sa judec cartea dupa coperta. Chiar daca unul din ei parea ori mahmur, ori proaspat dopat...

E aproape ca in filmele cu stereotipuri despre barcaholici uitati de timp prin porturi minuscule fara vreo semnificatie si caracterul din “Captain Ron” - 1992 arata “de la oras” comparat cu astia doi ai mei.

28
"Kevin Falvey enumera"... absolut toate posibilitatile tehnice ca un posibil defect la un motor necunoscut. Aici se mai simplifica.
Intre motociclsti era o vorba; "Benzineste, scanteieste, .. dar nu porneste!..."
Deci revin cum am mai spus mai sus, simplificand situatia:
1. Se verifica alimentarea invers de la bujie, catre rezervor.
2. Se verifica scanteia pe bujii.

In situatia in care are senzor de protectie impotriva supraincalzirii motorului ( protectie impotiva calarii sau griparii), electric se intrerupe scanteia. Datul in continuare nu a putut face decat sa inece motorul, astfel nemaipornind deloc. Motorul abia cand sa racit complet va reporni din nou, dar se va si opri la fel din nou cand temperatura motorului creste daca racirea nu este efectuata. Daca racirea nu se face corect, nu regleaza deschiderea si inchiderea debitului de apa atunci trebuie verificat si termostatul. Pentru o diagnosticare rapida de nealimentare, se poate da in "nas" carburatorului jet de sprei de pornire a motorului sau "injectat" benzina cu o seringa. Spor si bafta la treaba !

Multumesc pentru info.Nu pare sa aiba senzir care intrerupe scanteia. A pornit initial la a doua sfoara, a mers cam 2 minute dupa care l-am oprit de la ignition kill switch pentru ca am sesizat absenta jetului moartot cauzata de scaderea apei din galeata sun nivelul sorbului instalatiei de racire. Dupa aia n-a mai pornit. Bujiile erau umede (benzina) si le-am sters, am aerisit motorul tragand cateva sfori fara bujii si fara alimentare si dupa aia am cuplat totul la loc dar n-a mai pornit. La un moment dat a dat un rateu scurt, ca o impudcatura, dar tot tacut a ramas.

N-am timp sa desfac carburatorul si va trebui sa-i fac programare la “doctor”

29
Benzina noua alimentat=>deschis robinetul=> tras mai multe sfori=> desfacut bujie si vazut daca este umeda(daca se alimenteaza)=>daca da, se verifica daca da scanteie bujiile=> scoaterea furtunului ce alimenteaza carburatorul, dat cateva sfori, verificand daca pompa de benzina pompeaza benzina in carburator. Ultima solutie => demontarea carburatorului pentru curatire-verificare-desfundare.
 Nu cumva termostatul sau impelerul nu mai lucreaza, racirea nu se mai face si motorul este oprit electric automat pe avarie ?

In caz ca e oprit electric automat pe avarie, ce ar trebui facut? De oprit, l-am oprit eu de la “cut-off switch” cand am sesizat ca jetul martor nu pisha..

Benzina are doar cateva ore de la pompa. Bujiile sunt noi noutze. Totul este gresat proaspat. Impeller-ul este nou din cutie, uleiurile motor/transmisie noi...


Kevin Falvey enumera intr-un articol aparut in Boating Magazine urmatoarele 24 posibile cauze ce ar trebui verificate (multe sunt chestiuni elementare, de bun-simtz) :

1. Empty gas tank.
2. Gas tank air vent not open.
3. Fuel lines kinked or severely pinched.
4. Water or dirt in fuel system
5. Clogged fuel filter or screens.
6. Motor not being choked to start.
7. Engine not primed -- pump primer system.
8. Carburetor adjustments too lean (not allowing enough fuel to start engine).
9. Timing and synchronizing out of adjustment.
10. Manual choke linkage bent -- auto choke out of adjustment.
11. Spark plugs improperly gapped, dirty or broken.
12. Fuel tank primer inoperative (pressurized system).
13. Ignition points improperly gapped, burned or dirty.
14. Loose, broken wire or frayed insulation in electrical system.
15. Reed valves not seating or stuck shut.
16. Weak coil or condenser.
17. Cracked distributor cap or rotor or shorted rotor.
18. Loose fuel connector.
19. Poor engine or ignition ground.
20. Faulty ignition or safety switch.
21. Low cranking speed.
22. Low voltage to ignition, when cranking.
23. Low Compression
24. Safety Lanyard/Kill Switch disconnected

30
Motorul a pornit dupa aproape 4 ani la a doua sfoara. Dupa aproape doua minute an remarcat ca apa din galeata a scazut sub nivelul sorbului si jetul
martor s-a oprit. Probabil ca mi-a luat csm un minut sa sesizez lipsa jetului martor.

Am oprit motorul, am umplut galeata cu apa suficienta dar motorul n-a mai pornit. Am scos bujiile, l-am aerisit tragand xateva sfori fara bujii, am pus bujiile inspoi si am tras de sfoara pana la limita herniei. Degeaba Catarul ala de motor n-a mai pornit nici cu socul tras, nici fara soc, nici dupa ce am scos din bujiile (noi noutze).  Dupa aproape trei ore mi s-a facut lehanite sa desfac sa investighez carburatorul si ne-am refugiat la o bere rece...

Inainte sa pierd o zi cu motorul la “doctor”, ce as mai putea sa incerc pentru a-l porni?

Multumesc anticipat.

Pagini: 1 [2] 3 4 ... 38
Forumul CapCompas este gazduit la Hangar Hosting - hosting, email, si cloud