Afişare Mesaje

Aici puteţi vedea mesajele acestui utilizator. Sunt afişate doar mesajele făcute în secţiuni în care aveţi acces.


Mesaje - DoiNomazi

Pagini: 1 [2] 3 4 ... 35
16
Eu zic ca ai noroc si inca mare de tot, dar ai inceput sa cam intinzi coarda. :)
Adica oricare forumist de pe aici cred ca a umflat o barca (sau macar un caiac) in sufragerie si/sau a imprastiat putin nisip pe covor, dar chiar sa te apuci sa demontezi motorul pe parchet?  :o

PS "Vandalism is Beautiful”??? Rosu???  :o

@pelicanu Sunt om insurat, nu mai intind coarde... :)

Uleiul ala, curat si limpede ca cel de masline din salata, a curs din bidonul spart in valijoara de scula si aia ma oftica cel mai tare, ca dezastrul ecologic s-a produs inainte sa apuc sa desfac motorul. Dar nu vine ea duminica viitoare?.. :)

Unde sa-l desfac, om bun, ca stau la bloc fara balcon, in garaj nu am voie sa fac nici o reparatie si nici la bordura nu mai e loc in cartierul asta care se aglomereaza pe zi ce trece. Nu-mi vine sa bat 50 Km dus si 50 Km intors doar sa desfac motorul la apa pe malul oceanului, asa ca, sufrageria e singurul refugiu. Stai sa vezi ce misto a fost acum 3 ani cand l-am pornit in baie si jetul martor a facut pipi peste tot iar alarma de fum de pe hol a vrut s-o ia la fuga din tavan din cauza gazelor de esapament. Dupa aproape 3 minute de functionare M. s-a hotarat sa plece subit la cumparaturi SINGURA si eu ventilam baia cu aspiratorul... :)

De pornit in baie, nu-l mai pornesc, dar impeller-ul trebuie schimbat si alta optiune nu-i. Primul si ultimul schimb de ulei de acum un an jumate, tot in casa l-am facut si n-am patat decat celofanul “de zugravit” cumparat de la magazinul de vopsele.

Nu ma omor dupa vinul din California, dar a gasit M. doua vinuri acceptabile, “The Prisoner” si “Vandalism is Beautiful”, cu care am intrat in armistitiu.

Noroc ca am gasit-o pe M. stiu ca am... :)

17
Nu stiu care dracu’ o fi fost chemarea, dar raspunsu’ a fost pe cat de prompt, pe atat de neprevazut...

In alta ordine de idei, colegii mai tineri care n-au trecut inca pe la starea civila, alegeti-va cu grija partenera de viata potrivita cu pasiunile si naravurile voastre... :)

Nu e intotdeauna usor sa gestionezi logistica iesirilor in natura dintr-un mic apartament de bloc. Situatiile gen “Stan si Bran” sunt inevitabile...

Daca tot ma screm de ceva timp sa readuc la viata, sau macar la linia de plutire, gonflabila, azi noapte am scos-o din dormitorul magazie de efecte si am umflat-o in intreaga-i splendoare in mijlocul sufrageriei. Evident, nu inainte de a muta masa si scaunele si nu inainte de a scoate covorul pentru a-l proteja de efectele protectantului anti UV 303 pentru materiale plastice si cauciucuri, PVC, etc.

Am umflat barca, al carui PVC se tine inca bine, am uns-o cu 303, am umflat si podeaua de inalta presiune separat si am uns-o cu aceeasi duiosie si m-am straduit cu sarg si sinceritate sa inlatur toate petele de 303 ajunse pe parchetul frumos lacuit.

Mandru de eficienta procesului tehnologic, odata cu zorile am socotit ca a venit vremea sa deschid si ”pacientul propulsor” pentru a-i schimba impeler-ul. Am purtat ceremonios Nissan-ul / Tohatsu de 9.8 caluti pe suportul lui din acelasi dormitor care de vreo cativa ani arata ca un hangar, anticamera a tuturor aventurilor trecute su viitoare si l-am adus si pe el in sufragerie intr-un unic colt ramas mai liber sa ma pot misca pe langa el. Incercam sa-mi amintesc cum se demonteaza grupul (trebuie sa marturisesc ca, in afara schimbarii sucurilor si a bujiilor, este prima data in viata cand pun cheia pe un motor de barca) si oarecum absent am adus de pe rastelul din dormitor una din valizele etanse de scule si piese de schimb pentru a scormoni dupa impeler-ul nou si garniturile si stifturile de rigoare. Am asezat valiza intre motor si barca inclinata oarecum oblic si am deschis-o dupa aproape trei ani de hibernare.

Initial n-am sesizat nimic neobisnuit dar, in mai putzin de 45 de secunde, degetele picioarelor desculte mi-au adus o senzatie ciudata... Am remarcat cu surprindere ca un bidon de ulei de motor sigilat, aflat in valiza ca rezerva de urgenta pentru iesirea pe apa, s-a spart si aproape un litru de ulei sintetic a inundat intreg continutul valizei, revarsandu-se cu voiosie direct pe parchetul lacuit din sufragerie..

Am inchis rapid valiza, dar era deja prea tarziu. Dezastrul ecologic se produsese...

“FUCK!”

N-am vrut sa ridic tonul, dar injuratura mi-a scapat ca un racnet preistoric reverberandu-se pana in dormitorul mare unde M. inca isi savura picoteala unei duminici relaxante.

“What happened?”

Ce sa-i raspund?

“I’m OK...”

Intre timp pata de ulei marin pentru motoare in 4 timpi se latzea pe parchet lenesa trecand de talpile mele si alunecand spre spatiul misterios de sub canapea. Conturul neregulat al lichidului galbui trezea rezonante estetice...

“Oh, no...”

Vocea camaradului drag aparut in pijama la capatul sufrageriei trada deopotriva surpriza si indignare. Am ridicat privirea sufocat de regret si vinovatie.

“Do you think we can ever start having a normal life?”

“Like, today, or ever, ever?”, am incercat eu sa schitez un zambet impaciuitor.

“I am serious...”

“It’s not as bad as the BP spill... “

Fata Mihaelei, aproape mereu insorita de un zambet, a ramas imobila ca o statuie de marmura. Era necesar sa schimb viteza...

“Imi pare rau, chiar nu mi-am imaginat ca se poate sa..”

“You realize you ruined the floor...”

Prioritatea mea era sa ies din balta de ulei fara sa intind uleiul de pe talpi in intreg apartamentul. Detaliile urmau dupa.

Pana sa formulez cererea de ajutor a venit cu un prosop pe care aveam sa-l sacrificam pentru a ma scoate din “baia de ulei”... :)

LE:

Desi orele pretioase ale acestei duminici s-au prelins printre noi inapoi in eternitate, n-am mai apucat sa discutam uleiul infiltrat printre crapaturile parchetului, efectul noului miros de ulei sintetic ce a invaluit sufrageria, sau parametrii quantificabili ai unei asa zise vieti normale catre care urma sa pasim in cadenta unui acord comun, pentru ca ne-au coplesit detaliile listei de echipament pentru Groenlanda...

“Where the fuck are we gonna put all this crap, mate?”

“Even if we make it with all the gear to Greenland, where will you put all this on the kayak?...”

“Houston, we have a problem... Let’s pack everything and imagine the kayak on the floor... Ready?”

In loc de raspuns, M. a adus din dulap o sticla de “Vandalism is Beautiful” rosu. Nu mi-a ramas alta optiune decat sa pornesc “statzia” si cele 6 JBL-uri. Cu 600 Watts pe canal si diametrul basului de 58 cm se vor bucura si vecinii de la ultimul etaj cu noi... :) E duminica seara si n-am mai avut o petrecere acasa de mai mult de patru ani.

“Despacito...”

“Isn’t it too loud?”

In loc de raspuns am luat sticla de vin din mana Mihaelei.

“Adu desfacatoru’...”

“E prea tare muzica...”

“Fuck it! Tonight we celebrate the freedom to roam the land...”

Vibreaza misto peretii si geamurile cand se trezesc boxele astea prafuite la viata. Mi le-am facut singur acum aproape 28 de ani cand instalam si depanam instalatiile sonore la cluburile din oras. Ehe... Un club serios din Manhattan avea intre 6 si 14 amplificatoare audio McIntosh (unele cantareau 35 Kg bucata) si cate doua pickup-uri (turntables) Technics SL-1200MK2, din alea cu direct drive, singurele care rezistau noapte de noapte la “scratching”. Erau DJ care facusera din “scratching” o arta interpretativa cu care controlau “temperatura” ringului de dans... Si oricum toata muzica era pe vinilin pentru ca CD-urile nu erau inca la moda, computerele nu cantau, iar magnetofoanele TEAC cu 4 piste erau pastrate doar de back-up pentru cand se pilea DJ-ul sau disparea cu vreo gagica prin vreun cotlon... :)

Eu mai am doar un Technics SL-1200MK2, dar nu mi-am mai ascultat un vinilin de multa vreme...

“Suave, suavecito...”

“Cheers and sorry for the oil spill, mate... “

“It’s OK... To our new trip!”

“To our new trip! Love ya...”

Vinul asta e mult mai bun decat promisiunea facuta de numele lui putzin tampit... :)

18
Fotografii si filmari nautice / Re: Valurile de pupa nu iarta...
« : Iunie 03, 2018, 05:20:05 pm »
Si ar mai fi ceva: valurile de acest tip presupun o aliura adaptata;in nici un caz o abordare pe axa perpendiculara + controlul permanent al puterii de propulsie;Intrarea in portul Tomis are asemenea momente, cand furtunile de vara lovesc cu putere din directia N, N-E.

Ai perfecta dreptate, dar in situatiile astea de intrare intr-o palnie nu prea ramane spatiu de manevra si esti fortat sa te duci pe directia senalului. Daca valul si curentul de flux coincid cu directia senalului, masina in revers iti mai da o sansa, dar nu-ti vine sa dai masina (outboard) in revers cand deja o incaleca valul si exista riscul sa-ti “stinga focul la cazane”.

Noi am scapat de valul de pupa ce ne-a incalecat motorul in larg, asa cum spui, accelerand si schimband directia de deplasare, dar in larg am avut spatiu de manevra. Sunt convins ca in situatia din video, ori nu intram in senal deloc, ori faceam si noi baie.

Pustiul care a filmat are un hobby si a postat mai multe video de barci intrand si iesind din palmia aia.

Caut link-ul la canalul lui Youtube si il postez.

LE: https://www.youtube.com/user/kcadby

Si avem si un exemplu de salvare reusita tot in zona, dar in afara palniei unde a ramas ceva loc de manevra pentru barca de salvare.

https://youtu.be/TcnWi0l3afA

19
Fotografii si filmari nautice / Re: Valurile de pupa nu iarta...
« : Iunie 03, 2018, 08:41:32 am »
"Vento di poppa e mezzo porto" spun unii marinari italieni. Altii, se pare mai intelepti, spun "Vento di popa e mezzo porco". De cele mai multe ori, astia din urma au dreptate. Ca si in filmuletul postat de tine.
Foarte interesanta filmarea si, coincidenta, acum vreo doua zile a pus-o si Florio pe whatsapp, apropos de valurile cu care ne-am distrat si noi in capul Sithoniei.
Nu imi dau seama ce s-a intimplat cu barca respectiva, dar mie mi s-a parut aprovata inca de la inceputul filmarii. Apoi n-a mai fost nevoie decit de un brinci ca sa intre complet cu nasul in val.
In orice caz, extraordinar pustiul (13 ani zice in articol) cu placa de surf.

In primul an de iesire la ocean cu o barca de pescuit similara, m-am albit si am strans serios bucile cand am vazut un val din asta de pupa grabit incalecand motorul in timp ce dadea buzna la picioare. Dar noi eram in larg, nu in intrarea in canal care la flux + vant devine un fel de palnie in care apa este impinsa de valuri cu forta unui rau repede cu debit mare. Mi-am notat atunci ca orice barca serioasa de iesit pe ape “mai tulburi” trebuie sa aiba un in-board protejat de “inundatie”. Ciorchinii aia de outboard-uri la pupa sunt fite de zile insorite... cand se monteaza oceanul n-as iesi decat cu inboard si cabina etansa, fara gunwales sau orice altcvea care ar putea retine apa valului la bord.

20
Fotografii si filmari nautice / Valurile de pupa nu iarta...
« : Iunie 02, 2018, 05:32:20 pm »
Chiar si barcile “mai inalte” trec prin momente dificile.

http://www.fox4news.com/trending/watch-drone-captures-capsizing-boat-and-daring-rescue

Un eveniment de anul trecut pentru cei care n-au vazut reportajul anul trecut cand s-a difuzat.

21
Literatura, muzica, film, arte plastice pe tematica / Re: muzica
« : Iunie 01, 2018, 08:16:33 pm »
Ata e din Dardanele Sau Bosfor?
https://www.youtube.com/watch?v=Y-CqlJtRVlE

Si daca tot te-au purtat vanturile mai la est, uite inca o mostra de "fuziune" a culturilor... :) In Turcia unii chiar plang cand se canta la ei acasa.

https://www.youtube.com/watch?v=qvd4LjfJgUk

si inca un concert reusit cu o "fuziune" similara bilingva, caci se poate orice acolo unde oamenii isi celebreaza similaritatile si isi uita diefrentele... :)

https://www.youtube.com/watch?v=BPJ45lUeK2Y&list=RDBPJ45lUeK2Y&t=813

si de la estul Mediteranei, un ritm antrenant al "intrarii" la o nunta libaneza, care se pare ca a avut loc in Australia... :)

https://www.youtube.com/watch?v=nFYmqLIGHYs


Si daca tot suntem la percutie, sarim putzin si la vest, in Scotia... :)

https://youtu.be/cOAMdE5RuLo






22
https://www.youtube.com/watch?v=0TmDYoHJg6Y

Proaspat intors din Egee! Am un chef sa ma duc indarat!

Si de la mine, "fara numar", pentru amintirile voastre si pentru minunata Elada... :)

una scurta si arhicunoscuta:

https://www.youtube.com/watch?v=sK38ylYVR4w

si o aceeasi Glikeria intr-un concert lung si antrenant:

https://www.youtube.com/watch?v=qlD7n3LZa2c

23
A propos de cat de vraishte sunt informatiile locale.

Pe 3 August 2014, adica cu exact o saptamana inainte sa aterizam in zona, ( Bluie East Two - 2014 ), o turista olandeza a avut parte de o intalnire neasteptata, dupa ce a fost sfatuita ca nu vor exista probleme de acest fel... :)

Atunci, desi auzisem ceva vag despre 3-5 polari in zona, n-am stiut de acest incident si nimeni de acolo nu a catadicsit sa ne informeze. Poate ca a fost mai bine ca n-am stiut si am reusit astfel sa prindem si cateva ore de somn... :)

Am padelat si am campat in zona, mizand pe sanse minime de contact si am avut sansa sa nu intalnim nimic.

Idea este ca nu ne putem baza pe informatiile locale si trebuie sa ne pregatim (iar) pentru orice eventualitate... :)

Cum e sa fie...

http://www.marjolijnschoemans.nl/polar-bears-greenland/

LE: Ma intreb, la ce bun un asa-zis ghid care se dovedeste incompetent. Si la ce bun un grup in care toti par sa-si dea cu dreptu’n stangu’? Ce-i drept, si olandeza pare cam exagerata, din categoria “cry baby”. In fine, tot mai bine ne descurcam de capul nostru bazandu-ne doar pe ce stim si putem la fatza locului...

24
La film nu se poate să renunțați. O faceți în primul rând pentru voi și este frumos. Pentru noi e abia în planul al doilea. Eu n-am apucat nici acum să vizionez tot materialul din filmul anterior, dar asta are a face cu presiunea timpului asupra mea, nu cu plăcerea de a viziona.
Dacă vă ies pasențele pentru călătorie, luați și camera cu voi.
Într-un film simplu sau unul elaborat, imaginile vor fi o amintire mai colorată a acestei noi călătorii.

Vom lua camere. Ma bate gandul sa car si drona desi volumul de baterii incarcatoare, bateria mare a panoului solar, etc. vor crea probleme suplimentare de logistica si la avioane si mai ales in kayak.

Considerand costumele uscate si PFD-urile, echipamentul de campare (iarna), hrana, comunicatie, navigatie, aparare, filmare, se aduna iar mormanul... :(

25
Pregatiri, pregatiri, pregatiri...

Am impartit excursia la padela in doua segmente. Intram intr-un fjord cu barca de insertie si ne lasa acolo sa ne intoarcem la padela timp de vreo 4-5 zile (depinde de vreme) pana la un loc de rendez-vous.

Barca ne preia cu kayak cu tot si ne face o a doua insertie intr-un alt fjord unde ne va lasa iar de capul nostru sa ne intoarcem la padela in alte 4-5 zile.

Daca nu reusim sa ne intoarcem ramane sa folosim telefonul satelit pentru a chema barca pentru o extractie.

Din discutiile e-mail cu un biolog pe care l-am intalnit acum doi ani in Groenlanda si cu cel ce se ocupa de barca, "lumea lor" din Groenlanda s-a schimbat dramatic in ultimii ani. A crescut umezeala si temperatura aerului, se declanseaza mult mai des furtuni si vantul bate in draci in fjord-uri. A crescut si numarul de "polari" flamanzi care se abat spre asezari si vanatorii au sesizat ca unii polari au ingerat mult mai multe oase, piele si resturi de foca pe care inainte le lasau neatinse.

Vara trecuta un grup de kayace a raportat pentru prima data un Greenland shark (Somniosus microcephalus) care a testat cat de mestecabil este unul din kayacele lor. Ce dracu ii aduce pe astia la suprafata ca sunt rechini de ape adanci si reci si apar extrem de rar la suprafata...

Parerea generala este ca totul, vremea, sloiurile de gheata, fauna, se schimba in zona si nimeni nu se mai poate baza 100% pe experienta acumulata. Am fost (iar) preveniti ca, desi sunt intalnite mai mult iarna, ne putem astepta chiar si la un piteraq (vant katabatic). Sa avem noi norocul ala pe apa?

Capacitatea de adaptare la fiecare situatie aduce cele mai mari sanse de supravietuire. Se pare ca nu vom avea acces la buletine meteo si mergem cu vremea "dupa instinct", ca nici vanatorii din zona nu mai pot prezice cum se schimba vremea. Si eu care ma plangeam" ca nu mai am motive sa-mi fac griji... :)

Pentru noi asta va fi ultima iesire la padela in nordul indepartat. E randul altora mai tineri sa raspunda chemarii nordului...

26
Aici ai toata intelegerea noastra!
Nu cred ca este vreunul pe acest forum care sa nu faca la fel!

Banuiesc ca este asa, desi trebuie sa recunosc ca am norocul ca si M. este interesata de plimbari si echipamentul potrivit... :)

Stiu ca alte sotii sunt mai putzin incantate de mersul pe coclauri.

27
Inainte de plecarea in fiecare plimbare prin locuri izolate ma angajez ca cele cateva piese noi de echipament vor fi ultimele “imbunatatiri” pentru ca de-a lungul anilor “magazia de efecte” si-a rotunjit inventarul si asigura suport adecvat pentru aproape orice sezon, latitdine, longitudine, altitudine si “atitudine”. Pe asfalt, pe nisip, pe apa, pe zapada, exista necesarul de echipament care sa faca viata mai sigura si mai confortabila, asigurand acel valoros sentiment de “acasa”.

Pe val, sau pe duna, in mlastina, in padure, sau in golul alpin, exista mereu cateva izmene potrivite locului respectiv si un loc de pus capul mai ferit de ploaie.

Si tocmai din cauza asta testele menite sa gaseasca si sa certifice abordarea optima a urmatoarei iesiri au produs consternare. Eram convins ca echipamentul din dotare este suficient si potrivit si chiar nu mai avem nevoie de nimic, dar imprevizibul kayak de inchiriat aduce probleme noi de transport.

Am ramas la ideea sistemului de bagaje care sa incalece lateral simetric puntea pupa, dar si asa, spatiului de cala pare relativ neincapator. Am hotarat sa incarcam in cele doua cale, pupa, prova (nu mai exista cala in mijloc) apa potabile (20 litri), hrana pentru 14 zile, recipientii de combustibil lichid, toata bucataria, trusa de reparatii, baterii suplimentare, munitzia si oricare alt obiect mai greu. Dar asta inseamna ca aceste genti impermeabile de punte trebuie sa fie suficient de incapatoare, flotabile si mai ales rezistente la apa sarata si eventuale abraziuni provocate de sloiurile de gheata.

In cele doua genti de apa laterale, care vor fi semi-scufundate, in contact permanent cu apa (da, stiu ca vor ingreuna semnificativ inaintarea kayak-ului), va trebui sa distribuim cortul, un tarp, saltele, sacii de dormit de iarna, toate hainele pe care nu le purtam pe noi si schimburile uscate de tabara, cizmele de cauciuc pentru tabara.

Cele mai mari genti impermeabile din totare, utilizate in trecut si pe puntea pupa a U-Boat-ului si pe alte kayace, de data asta nu par sa fie suficient de incapatoare.

Doua genti impermeabile de la TheNorthFace vor ramane si ele acasa pentru ca, desi sunt mai mari, nu sunt suficient de aero/hidro dinamice, iar la magazinele sportive etc. au articole nepotrivite ca optiuni de ancorare pentru puntea ingusta a unui kayak ce nu pare dotat cu sisteme de prindere si nici una din versiunile de la magazinele de specialitate nu pare suficient de rezistenta la abraziuni “accentuate”.

Evident, nu mai vreau sa ma bazez pe saci negri de celofan pentru "artilerie", ca in unele situatii din plimbarile anterioare, pentru ca ancorarea “artileriei” pe punte este importanta si nu se merita riscul pierderii sau al compromiterii cu apa sarata a oceanului.

Am gasit ceva potrivit dar producatorului ii va lua 4-6 saptamani sa confectioneze gentile potrivite, cam cum le dorim noi. Macar cerem de la inceput sa amplaseze supape tip “bleeding valve” pentru a inlesni impachetarea si, nu in ultima instanta, flotabilitatea.

“This is the last time we buy equipment, mate. I promise.”

M. ma priveste in tacere fara sa schiteze vreun gest. A auzit promisiunea de zeci de ori si nu ma mai crede.

“Seriously. I promise... these bags are the last thing we’ll ever need. Ever, ever...”

Ma opresc pentru ca ma bufneste rasul.

M. nu pare convinsa. Si, impartind tacerea urmatoarelor secunde, stim amandoi ca nu va fi ultima achizitie de echipament.

Urate naravuri... :)

28
Motoare / Re: Tohatsu 9.8 va intra in curand la "reanimare"
« : Mai 24, 2018, 12:46:35 am »
Daca motorul a stat cuicat, e posibil sa fi ajuns ulei in capul pistoanelor. In acest caz este indicat sa-i scoti bujiile si sa-i dai cateva sfori sa-si curete camerele de ardere de ulei. Acesta este necompresibil (in comparatie cu amestecul de ardere) si poti idoi biele sau cine stie ce.
Daca ai schimbat uleiul acum un an jumate si nu a fost folosit. posibil ca uleiul sa nu-si fi schimbat proprietatile. Trebuie vazute specificatiile uleiului; cum isi schimba proprietatile daca se deschide recipientului.

Motorul este pastrat pe rastel in pozitia verticala, ca pe barca.

Uleiul este un AMSOIL sintetic pentru motoare marine in 4 timpi. Il schimb pentru ca e mai sigur.  Uleiurile de motor, chiar si cele sintetice, nu sunt “nemuritoare”.

Multumesc pentru sfat.

29
Motoare / Re: Tohatsu 9.8 va intra in curand la "reanimare"
« : Mai 22, 2018, 12:21:52 pm »
Ideea e sa-l pornesti cu ce ai in el, sa-l incalsesti si apoi sa-i schimbi uleiul. Asa se va fluidifica mai bine uleiul vechi si se va scurge bine.
Daca a stat in casa n-ai de ce sa-ti faci griji. L-ai trecut si la intretinere? ;D

Am inteles rationamentul. Asa fac,

Da, e trecut ca locatar permanent.in cartea de imobil.. :)

30
Eu sunt problema, de fapt prestatia mea in fata camerei!
M-am filmat cu un Gopro 5 black sesion asa ca nu am probleme cu calitatea imaginii cu toate ca trebuie sa imi iau o camera cu autofocus ca ma va ajuta foarte mult la detalii atunci cand fac noduri si fineturi.
Referitor la editari, pentru ca sunt la inceput si vreau sa creez continut pentru youtube am inceput sa lucrez cu Filmora fiind un soft mai simplut ce imi ofera multe optiuni predefinite si oricum premiere pro nu imi merge!
Premiere pro imi cere perea multe resurse pe laptop si sa investesc acum intr-un calculator care sa faca editare video cu adevarat nu ma incanta ideea.
De filmat am ales 1920 x 1080 pentru a avea suficienta "informatie" care sa imi permita zoom dar fara a merge catre 4k care sa imi blocheze calculatorul!
Referitor la sunet, si aici trebuie sa gasesc o solutie pentru ca goPro-ul isi face treaba si nu prea asa ca in acest moment caut o varianta de microfon cu care sa inregistrez sunetul separat si sa-l sincronizez ulterior pentru ca fiind o prezentare de produse am nevoie de un sunet de calitate!
Oricum, principala problema ramane prestatia mea in fata camerei si gasirea unui optim in ceea ce priveste cantitatea de detalii din clip vs timpul final al filmului in asa fel incat sa nu fie plictisitor dar nici sarac in informatie.....
Nu am avut absolut nicio legatura cu editarea pana acum si sunt la stadiul de invatare.......

faci cateva exercitii si te inveti. Incearca sa fii tu insuti, cel din viata cea de toate zilele, si iti va fi mai usor decat daca incerci sa copiezi vreun stil anume care s-ar putea sa nu ti se potrivesca.

In privinta sculelor si a aplicatiilor, ecuatia e mai simpla. Incepe cu ce ai la indemana, cu ideea ca incepi sa scoti si un venit si cu timpul trebuie sa te adaptezi la standardele unui produs profesional. Daca nu faci bani din filmari, nu cheltui pe echipamente, daca astepti sa-ti aduca un venit trebuie sa investesti putzin. Sunetul este la fel de important ca imaginea. Intr-un video, un sunet prost trage in jos si cea mai impresionanta imagine.

Cam asta e toata "teoria". In rest, cu cat muncesti mai mult, cu atat devii mai bun in ceea ce faci, ca peste tot.

Pagini: 1 [2] 3 4 ... 35
Forumul CapCompas este gazduit la Hangar Hosting - hosting, email, si cloud