Afişare Mesaje

Aici puteţi vedea mesajele acestui utilizator. Sunt afişate doar mesajele făcute în secţiuni în care aveţi acces.


Mesaje - DoiNomazi

Pagini: 1 ... 29 30 [31] 32 33 ... 42
451
Cafenea - Discutii generale / Re: Chemari si raspunsuri pe capcompas
« : Decembrie 23, 2016, 07:21:25 pm »
Sunetului n-ai ce-i face, il scoti la montaj si gata. Ori te chinui sa procesezi frecventele zumzaitoare, insa odata scoase, mare lucru din coloana sonora n-o sa ramana.
Important e sa nu se vada elicile in filmare. Iar la asta te va ajuta tocmai dorinta ta de inaintare lenta.
Am vazut filmari in care se vad suparator elicile. Mi se pare evident de ce, se aplica viteza dronei, ea normal, se inclina, stabilizatorul in 3 axe pastreaza camera pe pozitie orizontala si iaca de unde interferenta.

Mai exista un reglaj al stabilizatorului care poate fi setat sa nu lase camera sa "urce" mai mult de 30 de grade raportat la orizont. Si pe urma drona asta are camera in "cioc", nu in mijloc... Nu prea ai cum sa vezi palele alea suparatoare, nici sa vrei...

Nu este numai inaintarea, say indepartarea, este si ascensiunea, sau coborarea, virajele, intoarcerile, panoramele din camera, tilt, etc. Pe toate le vreau lente, nu "zguduite"... :)

Filmarea cu drona e o arta si unii au facut o meserie platita din asta. In majoritatea situatiilor lumea este incantata de panoramele aeriene, dar exista posibilitati de filmare in spatii inguste la sol cand camera pluteste pur si simplu prin aer intr-o scena dinamica baletand cum nici un operator ar fi capabil s-o faca. Pe mine ma tenteaza filmari din kayak, la 1 m deasupra apei si se pare ca apa aduce probleme sistemului de orientare visuala a dronei. Are camere dedicate si sonar pentru evitarea obstacolelor si multi spun ca in aproperea apei, mai ales la o distanta atat de mica, se produc confuzii si mai cade...

Camera dronei nu inregistreaza sunet deloc, ar fi inutil oricum, dar daca vrei s-o folosesti pentru filmarea unei scene cu dialog, se complica putzin situatia. Se poate procesa sunetul in post si exista multe soft-uri specializate cu algoritmuri destepte de separare a vocii si se pot recupera chiar si frecventele filtrate, dar e de munca. In cazuri exceptionale pot petrece ore in sir curatand frecvente si sunete cu guma (exista si un "healing brush") si le pot redesena cu creionul ca in Photoshop. Dar cine are timp si chef de asa ceva pentru un video jurnal de vacanta gratuit?.. :)

Pentru un proiect serios, platit, se poate apela si la ADR, ca la Hollywood... :)

Deocamdata, e de bine.

452
Cafenea - Discutii generale / Re: Chemari si raspunsuri pe capcompas
« : Decembrie 23, 2016, 06:12:44 pm »
Joaca cu drona este o experienta noua. Se pare ca tehnica filmarii, incastrata in temelii de ani de zile va influenta tehnica pilotarii, pentru ca nu pot lasa o anumita modalitate de pilotare sa-mi afecteze filmarile.

De exemplu, modul "sport" al dronei si faptul ca este foarte "naravasa" si poate zbura cu nu stiu ce viteza nu ma ajuta deloc, ba dimpotriva, pentru filmare imi trebuie o drona cat mai lenesa si ascultatoare. Imi place mult stabikitstea ei la punct fix, ideal pentru filmari "ca de pe trepied".

In schimb, zumzetul motoarelor introduce probleme noi de sunet pentru care inca nu am rezolvare.

Inca n-am zburat afara ca nu prea am unde si devin "expert" in interior... :)

Ar fi fost misto o jucarie din asta in Groenlanda... :)

453
Cafenea - Discutii generale / Re: Chemari si raspunsuri pe capcompas
« : Decembrie 22, 2016, 04:12:10 pm »
E o drona excelenta, cu stabilizator, camera buna si mai ales, mai ales, pliabila :) .
Faceti si voi poligoane mai multe, pentru experienta.
Ca altfel propunerea e sa mai cumperi una de rezerva :)

Daca le-ar vinde la kg, as lua cateva... :) deocamdata, sunt greu de gasit chiar si de cumparat la bucata. Din ianuarie au promis aia ca dau drumul la desfacere.

Azi am promis ca ma antrenez pe coridoare si printre obstacole. Dar e mai greu fara semnal GPS, ca ala o mai stabilzeaza oleaca.

@peb5 multumim!

454
Cafenea - Discutii generale / Re: Chemari si raspunsuri pe capcompas
« : Decembrie 22, 2016, 12:11:46 am »
Dupa ani de admirat la altii, vom incerca si noi, prentru prima data, sa filmam cu o drona.

Bineinteles, temerea cea mai mare este ca vom filma aproape exclusiv deasupra apei si exista o mult prea mare probabilitate s-o pierdem in apa.

La altii pare sa mearga bine. E plin net-ul de video filmate cu drona. Ar trebui sa mearga si la noi. Deocamdata, cu inima cat un purice, am dat numai "poligonul" zburand fara semnal GPS, ocolind manual obstacolele doar in interior. Pare OK. Primul zbor afara, va fi o filmare din barca direct deasupra oceanului. Sper sa pot ateriza fara sa se prabuseasca in apa.







Imaginile 2 si 3 sunt stop cadru din materialul filmat. Lumina extrem de scazuta, ISO mare, puricii de rigoare, dar se vede... :)

455
Cafenea - Discutii generale / Re: Chemari si raspunsuri pe capcompas
« : Decembrie 17, 2016, 07:29:43 pm »
"PIÑA COLADA, sau RUM COLA"?

"What?"

"Ma gandeam... acum, in Florida, bem PIÑA, sau RUM COLA?"

"What... ai innebunit?... Ma trezesti la doua dimineata sa ma intrebi ce bem in Florida?..."

"Trebuie sa hotaram ce luam..."

"Acum?... in miez de noapte?..."

"In patru ore se lumineaza... nu pot sa dorm..."

"Incearca..."

M. intinde mana pe intuneric si incepe sa ma scarpine incet in crestetul capului, alternand intre scarpinat si preso-punctura. Senzatia este placuta si de multe ori in insomnii anterioare m-a ajutat sa alunec intr-un somn adanc.

"Vorbesc serios, ce preferi, PIÑA COLADA, sau RUM COLA?"

M. si-a oprit miscarea mainii.

"Tu chiar nu vrei sa incerci sa adormi?"

"Parca era mai bine cand aveam de editat video-ul..."

"Incearca sa dormi, ia o melatonina, hai, te rog eu, maine am iar o zi lunga si complicata..."

"Si la mine e busy maine. Stau pana pe la opt treizeci."

M. isi reia miscarile mainii.

"Hai, incearca sa adormi..."

"Ma gandeam..."

"Avem timp sa hotaram, mai sunt atatea zile pana plecam..."

"Video-ul asta nou..."

"Iar vrei sa facem video?"

Am intors capul spre perna ei dar nu reuseam sa-i disting expresia fetzii in intuneric. Chiar intreba serios, sau doar voia sa ma tachineze? Exista vreo alta optiune de raspuns pentru intrebarea asta?

"Ma gandeam, daca tot le luam si pe ele [mamicile] trebuie sa le integram in echipa. Trebuie sa arate ca noi si poate facem un spoof. Poate ne iese o comedie mishto... Ii spunem, 'Tropical Lullaby - 2017'..."

M-am oprit ascultand respiratia regulata de pe perna cealalta. M. adormise...


LE: Ma gandeam... pentru prima data am emotii in fata unui drum cunoscut. Scurta plimbare pe roti din Islanda mi-a redesteptat dorul de kilometrii nesfarsiti de autostrada... Va fi o placere sa mai duc o data Toyota pana in Florida si inapoi, dansand cu infinitul marcajelor de pe asfalt, in stilul non-stop...  dar de data asta am si temeri... placutele de frana au 17 ani (originale din fabrica), discul de ambreiaj la fel. Cureaua de distributie si pompa de apa sunt inca cele din fabrica... sper sa nu cedeze tocmai in timpul acestui maraton. A imbatranit si masina odata cu noi... Nu va fi timp de reparatii si intretinere. Schimb doar uleiul si filtrele de ulei si la drum.

Ieri s-au imbrancit vreo 55 de masini intr-o busculada pe I-95, in Baltimore, exact pe unde trecem... Bine ca n-am plecat ieri...

Cu soarta inainte...

Sper ca nu mi-au obosit ochii si reflexele...

In vara lui 2017 vom sta putzin mai departe de apa, deci vom fi si mai putzin barcaholici, si vom incerca sa redescoperim bucuria catorva mii de kilometri off road, nomazi independenti prin colb si balarii, unde fiecare strop de apa potabila si motorina inseamna o sansa, ca pe vremuri...

Din pacate U-Boat-ul va implini 3 ani de depozitare pe uscat in "sarcofag". Oare, cand vom avea ocazia sa-l mai scoatem la apa? Iarna viitoare in Everglades? Sa mai traim pana atunci...

"Endless Dreams - 2017" va fi un video exclusiv "auto" pe care si mai putzini dintre colegii de forum barcagii vor fi interesati sa-l vizioneze... :)

Daca e sa fie... problema urgenta este ca rasare soarele si tot nu am hotarat ce bem in Florida... :)


456
Monococi / Re: apel umanitar
« : Decembrie 15, 2016, 10:41:45 pm »
Ce om, Calin ăsta :) . Eu o luasem serios, vizionam materialul, când m-am trezit in postura de a ajuta un biet om care traieste visul vietii lui, pe un yacht prin plajele mirifice ale lumii, în curul gol, alaturi de o gagică mișto.
Hai sa-l ajutam daca are omul nevoie! :)
Dar arată de parcă s-ar descurca și singur, destul de bine :D

Tie iti arde de gluma, dar incearca sa te pui in situatia lor... Soarta grea, i-a ocolit norocul, sunt amandoi fleasca de nefericire... Eu le-am trimis deja niste sorici, ma gandeam sa aiba de Craciun... :)

457
Cafenea - Discutii generale / Re: Siguranta navigatiei
« : Noiembrie 27, 2016, 08:16:23 pm »
Eu am impresia ca in aceasta discutie exista consens si toti suntem de acord in privinta respectarii legilor si reglementarilor, a bunului simtz, a respectarii naturii si a celoralti barcagii, pescari amatori si profesionisti, kayacisti, canotori, fotogtafi si admiratori ai naturii, etc.

Si pana la urma cu totii ajungem la concluzia fireasca ca o lege trebuie gandita bine si aplicata impartial.

Pacat ca nu se va gasi solutia potrivita mai repede, inaintra ptoducerii altor accidente, sau distrugerii habitatului.

@acig imi cer scuze, am inteles gresit ca sugestia limitarii puterii motoarelor se refera si la cele trei bratze. De acord ca s-ar putea implementa restrictii de marime s ambarcatiunii. Macar lungime, ca de pescaj se ocupa mama natura... :)

Multumim mult pentru timpul acordat vizionarii!

Nu voi cumpara si nu voi avea niciodata un motor mare al meu, dar asta nu inseamna ca nu-i inteleg pe cei care vor sa se bucure in mod legal si responsabil de un motor mai mare.

Ar fi extraordinar daca am incepe sa intalnim si oameni mai tineri in natura si nu doar babalaci ca noi...

458
Cafenea - Discutii generale / Re: Siguranta navigatiei
« : Noiembrie 27, 2016, 05:59:14 pm »
Eu cred ca la noi situatia este ,,speciala" si tebuie trata chirugical.
Atat timp cat fenomenul cocalarul-ui este in plina expansiune,daunand masiv ecosistemului si punand in pericol vieti,solutia este interzicera in delta si pe canalele adiacente bratelor principale a ambarcatiunilor cu o motorizare mai mare de 20 CP .
In acest mod toti avem de castigat.
Poate o petitie online si cu ajutorul colegilor priceputi in ale legii, sa impunem elaborarea unui astfel de act normativ.
Cat despre ajutor acordat in situatii limita,am experiente personale apropiate. Cu toate acestea nu voi ezita sa ajut atunci cand pot.

Sunt 100% de acord cu tine in ceea ce priveste scopul, dar ma tem marimea motorului nu va rezolva lipsa bunului simtz. Exista si "cocalari" de douazeci de cai, dupa cum pot exista si "cocalari" de cinci cai...

Daca s-ar elimina complet motoarele termice si ar ramane doar niste motoare micielectrice, s-ar rezolva problema "cocalarilor"?

Si daca cineva vrea sa iasa cu barca cu motor de la Tulcea, sa zicem, si vrea sa iasa cateva mile in larg de la Sfantu Gheorghe, sau vrea sa dea o fuga pana la Portita pe mare, sau vrea sa plece de la Tulcea la Constanta? O lege care ii impune limita de 20 CP, pentru ca trebuie sa treaca prin Delta, i-ar curma visul.

Eu zic ca mentalitatea omului trebuie ajustata, nu puterea motorului. Limitarea outerii motorului este un fel de "pedeapsa colectiva" pentru faptele savarsite de cativa indivizi. Poate sa aiba si 1,000 de CP pe barca, daca respecta reglementarile, natura si pe ceilakti din jur, lasa-l sa se dea cu ce-i place lui. Daca incalca regulamentul cu 5 CP amendeaza-l pana la maduva, scufunda-i barca, promoveaza-i soacra, fa-l sa simta, daca de inteles nu poate, ca doare al dracului de tare cand te dai in barci fara respect pentru lege si ceilalti din jur.

Dar pentru asta, legea trebuie sa fie simpla, clara, justificata in scopul ei, iar organu' trebuie sa intocmeasca procesul verbal fara nici o umbra de parlamentare/negociere la fatza locului. Omul legii nu poate aborda situatia selectiv, in functie de faptul ca se cunoaste, sau se teme, de "coca,ar", si nu poate trece cu vederea o contraventie pentru ca primeste o suma de bani, sau orice alta "mica atentie". Daca "cocalarul" incepe sa vocifereze si nu urmeaza docil instructiunile celui ce are in grija respectarea legii, se alege cu bratzarile...

Zic si eu... pentru amuzament, era o lege in orasul meu care prevedea ca daca esti prins in flagrant cu o prostituata in masina, pe langa amenda si alte complicatii, ti se confisca si masina. Ne putem imagina situatia sotzului intors acasa la sotzie pentru a-i explica de ce garajul va ramane gol, cel putin o vreme... :)

459
Cafenea - Discutii generale / Re: Chemari si raspunsuri pe capcompas
« : Noiembrie 27, 2016, 05:11:47 pm »
(Macar) au umor... :)

460
Cafenea - Discutii generale / Re: Chemari si raspunsuri pe capcompas
« : Noiembrie 26, 2016, 10:23:57 pm »
Piperata foc, intr-adevar, dar baietzii aia "down under" chiar se pricep la masini de expeditie.

461
Cafenea - Discutii generale / Re: Chemari si raspunsuri pe capcompas
« : Noiembrie 26, 2016, 09:43:12 pm »
A mea e mai mica... :) mai usor de parcat, adica.

La categoria ta, as alege un Unimog. Daca-i bal, bal sa fie... :)


462
Cafenea - Discutii generale / Re: Chemari si raspunsuri pe capcompas
« : Noiembrie 26, 2016, 08:31:13 pm »
O masina buna modificata de maini experte.

Asta ar fi o masina asortata U-Boat-ului, excelenta pentru cateva drumuri prafuite intr-o traversare de continent(e)... :)







Problema este ca nu se poate importa in Statele Unite.

463
Cafenea - Discutii generale / Re: Siguranta navigatiei
« : Noiembrie 24, 2016, 04:11:46 pm »
Fara a neglija importanta  cunoasterii si respectarii regulamentelor, se pare ca exista un consens creat in jurul bunului simt si al respectului reciproc  care trec dincolo de regulamente.

In zona recifului, aflata uneori la 10 mile nautice de mal, sau in zonele de apa mica, exista senale de acces unde nu apare nici o reglementare de viteza. Ceea ce, in bucuria momentului, in fond cui nu i-ar placea sa simta briza gadilandu-i chelia in formare intr-o zi insorita, se poate traduce ca un fel de "de la nashu' mare, (martoage) fara numar", poti trece cu viteza maxima generata de motorizare. Problema este ca in unele locuri exista cate o barca la ancora unde altii se bucura de soare intinsi pe punte, sau pescuiesc, sau mediteaza, sau isi strivesc ultimul cosh de pe nas. Sigur ca poti trece in tromba, nu-i problema ta (legala), cine dracu' i-a pus sa arunce ancora asa de aproape de senalul navigabil, dar trebuie sa fii si nesimtit si complet tampit sa nu realizezi ca siajul tau va crea sigur cel putzin neplaceri. In multe cazuri nu ai abasolut nici o obligatzie legala sa incetinesti, dar inseamna asta ca trebuie sa treci ca zmeul fara sa-ti pese? Nu aici intervine bunul simt care are grija de gropile de dincolo de punctul in care se termina asfaltul regulamentelor?

Nu stiu cum trebuie procedat, eu procedez cum simt si fara exceptie simt ca trebuie sa incetinesc, sau sa ocolesc cat mai departe, daca exista optiunea.

Am fost de cateva ori si in situatia cand la bordul U-Boat-ului am fost zgaltzaitzi de siaj pentru ca "burdihanul global cu ceafa groasa si lantz de ancora la gat" a considerat mica noastra ambarcatziune un "rahat plutitor" ce-i umbrea lui orgasmica glisare.

In port si pe canalele de acces, nici nu se pune problema nerespectarii reglementarilor de viteza. Dincolo de celelalte barci, unele in mars, altele la ancora, unii oameni au case, acareturi, chiar pe mal. Siajul le-ar matura malul erodandu-l treptat si ducandu-le mini tsunami-ul pana in curte. Cum sa nu te gandesti la asta?

Sau pe canale cu vegetatie deasa pe maluri, unde exista fel de fel de cuiburi si pasari si animale ce nu au inscris in codul genetic cum sa se descurce cu siajul tampitului nesimtit.

Sau, revenind in canalele pe unde ne mai dam si noi din an in pashte, acele minunate si blande manatees carora cand treci in viteza le toci spinarea cu elicea. In fiecare an mor foarte multe datorita cocalarilor care trec in tromba orbitzi de propria prostie.

In fine, m-am bagat in seama pe tema vitezei si a cailor pentru ca e un subiect care ma doare si ma gadila in mod direct.

464
Cafenea - Discutii generale / Re: Siguranta navigatiei
« : Noiembrie 24, 2016, 01:11:54 am »
Arnold imi este simpatic pentru ca este baiat destept, nu din cauza muschilor... :) Spre deosebire de multi tampiti cu muschi si doar atat, Arnold a stiut sa se descurce in afaceri, ba a gustat putzin si din viata de guvernator.

Pe de alta parte, "Predator 1" este unul din putzinele filme de actiune care chiar mi-au placut... :)

Nu stiu daca astepti o relatare specifica de la mine, dar ma tem ca te voi dezamagi datorita lipsei de expertiza.  Impresiile mele filmate, vor veni din perspectiva unui incepator perpetuu.  Chiar daca vom avea vreodata barca noastra de croaziera, tot un incepator perpetuu vreau sa raman... :)

Spre deosebire de voi profesionistii, nu am termen de comparatie si limbajul necesar unui raport pertinent. Da, inteleg, sau mai mult simt, avantajele unei barci solide cu o carena in V pronuntzat/inalt in valuri ce trec de 2-3 metri, dar nu pot explica "inginereste" avantajele respective.

Singurii termenI de comparatie sunt barca mea pneumatica de 5 m cu motor de 9 CP SI barca de 7.5 m cu motor. de 175 CP de iarna trecuta. Despre iarna asta nu stiu decat ca va fi o barca de vreo 8 m cu doua motoare de 115 CP bucata. Desi am o oarece lista de intentii si destinatii, habar nu am cum va fi vremea si ce vom putea face.

Vom fi blanzi cand iesim cu maica-mea si cu soacra-mea la bord, ca nu vreau sa le zgaltzai, dar vom iesi si singuri, sau eu singur, sa vad ce stie si ce poate barca... :) Atata timp cat nu periclitez siguranta nimanui, cand sunt singur si vreau sa testez ceva mi se cam rupe de ce urmeaza pentru ca barca e asigurata si nu-mi raman copiii pe drumuri... :) Viata e mult prea scurta si plictisitoare s-o traiesti cu frica ca o pierzi. E ceea ce e sa fie...

Nu stiu daca ai apucat sa arunci o privire la "Qivittoq", dar barcile alea de insertie/extractie pareau simple si extrem de robuste. Alea mai mici mai luau valuri peste bord, dar aia mai mare, "Trophy", cu motorul de 250 CP se tzinea tzeapana si pe valuri maricele.

PS Am ras de imaginea Arnolzilor descrisi de tine... :)

LE: A propos de ultimul video, am ajuns la concluzia amuzanta ca numai 3-4 barcagii forumisti au fost interesati sa-l vizioneze, sau/si sa faca vreun comentariu... :) E de inteles. Cine are timp? Noroc cu Florio, ca pelicanii si crocodilii sunt ocupati... :)

465
Cafenea - Discutii generale / Re: Siguranta navigatiei
« : Noiembrie 22, 2016, 07:59:39 am »
@Vali sunt de acord cu punctul tau de vedere.

In prostia mea, eu zic ca responsabilitatile cresc proportional cu puterea motorului si marimea barcii. In iarna asta trec de la 175 la 230 de martoage, si iarna viitoare am pus ochii pe o barca cu 2 x 300 si ma gandesc ca la siajul a 600 de martoage va trebui sa incetinesc nu numai cand voi trece pe langa alte barci, dar chiar si atunci cand altii vor sa savureze un pescuit de pe mal, sau dintr-o alta barca.

Ma intristeaza ideea ca placerea mea cauzeaza neplaceri sau chiar pericole altora. Ma bucura mult mai mult cand incetinesc si ma salut cu omul si el saluta inapoi bucuros ca nu l-am zgaltzait.  Cum sa treci in viteza fara sa te gandesti ca ii creezi altuia neplacere, sau chiar suferinta? indiferent ca ai dreptul la respectiva viteza, sau nu.

Voi sunteti barcagii cu frica de regulamente, eu zic asa, naiv, ce ma bucura pe mine. Gasesc eu un petec de apa sa imping mansa la blana sa vad cum e. Si mi se pare absurd sa justific ca nu incetinesc pentru a economisi benzina. Siguranta navigatiei mele si a celorlalti e mult mai importanta decat cativa litri de benzina in plus.

Dar voi stiti mai bine, eu sunt doar duminicar curios sa alerge martoage cat mai multe.

LE: In alta ordine de idei... Ce-ai, bre, cu Arnold? Get to da choppa... :) mie imi e simpatic Arnold.

Pagini: 1 ... 29 30 [31] 32 33 ... 42
Forumul CapCompas este gazduit la Hangar Hosting - hosting, email, si cloud