Afişare Mesaje

Aici puteţi vedea mesajele acestui utilizator. Sunt afişate doar mesajele făcute în secţiuni în care aveţi acces.


Mesaje - DoiNomazi

Pagini: 1 ... 29 30 [31] 32 33 ... 35
451
O mica si rapida aplicatie in teren cu ocazia sarbatorii de 4 Iulie. In acelasi timp, aceasta este si ultima campare inaintea plimbarii in nord... Am stat multe ore de noapte in cort, cu mainile sub cap, gandindu-ma ca in nord nu voi mai putea beneficia de acelasi confort si senzatie de securitate ca in acest camp situat la o aruncatura de batz de civilizatie... :)

Mica noastra iesire de 4 iulie a debutat vineri seara cu o ploaie torentiala venita ca un potop dupa canonada de traznete ce a precedat-o. De cateva ori ne-au vibrat dintii de la traznete. Pareau sa se desfasoare chiar deasupra cortului...







Cineva de la administratia camp-ului a hotarat sa micsoreze legaturile de lemne fara a micsora si pretzul, desigur...



Mica streasina a cortului aduna apa si trebuia golita la fiecare cateva minute...





Vineri noapte, dupa furtuna, a fost o liniste magica in padurea ce inconjura tabara inca goala... Inca nu se napustisera hoardele de oraseni.

Este dureros cum inteleg unii sa se comporte in natura. Chiote, strigate, concurs de ecou, pocnitori (care oricum sunt ilegale). Ce rost are sa vii la padure sa strigi de dimineata pana seara cat te tzin plamanii? Ce rost are sa le amenajeze teren de voley? Stai dracu' la tine in mahala racneshte si joaca voley pana crapi... :)

A doua zi, intampinati de voiosia unui soare ce ne-a gadilat genele printre ramurile de deasupra cortului inca de dimineatza, am iesit sa pedalam cei 38+ Km prin padure.

















































































































https://67.media.tumblr.com/24a61ac4672d36e6bf075a11a5b9a03e/tumblr_o9uwijXuVo1qj1kdqo4_1280.jpg









Am ajuns si la mijlocul drumului, am baut cate ceva rece, am morfolit cateva calorii si am pornit pe drumul de intoarcere sa nu ne apuce noaptea... :)





O bicicleta "de teren" adevarata, la fel ca o masina, trebuie sa aiba si o oarece utilitate suplimentara, cum ar fi caratul lemnelor de foc... :)







Si asa, incarcati "la limita", am ajuns inapoi la tabara cu aproape 39 Km parcursi in saua rigida care mi-a amintiti de incomodele sei de lemn din Mongolia. Mi-am facut bucile facaletz pana m-au sfatuit aia printre sughitzurid eras ca la ei se calareste in picioare stand in scari, nu asezat in sa ca europenii.. :) Cam asa-i si cu bicicletele noastre...











Duminica dimineata, ne-am hotarat sa iesim pe apa, in ciuda faptului ca nivelul raului Delaware este mai scazut cu mai mult de un metru jumate. In 21 de ani n-am vazut nciodata un nivel atat de scazut si nici atatea alge si pesti morti. Pe un parcurs de 8 mile, am numarat 85 de pesti morti... Localnicii pareau complet neimpresionati in timp ce mie imi parea cat se poate de trist...











































































Intr-o anumita portiune raul era prea scazut chiar si pentru pescajul mic al unei canoe. Singura modalitate de inaintare a fost la edec.







































Luni dimineata, la plecarea acasa, am avut ocazia sa gasim si o caprioara lovita de masina pe marginea drumului. Oare, de ce sunt oamenii atat de nepasatori si conduc cu viteza in locurile marcate cu lumini de semnalizare care avertizeaza ca pe acolo pot trece caprioare? Cum pot fi unii oameni atat de tampiti, ca alt cuvant nu-mi pot gasi acum?!





Spre pranz am iesit la autostrada, am alimentat si am pornit inapoi spre casa...


452
Bine ai venit si aici.....
Tare dragi imi sunteti voi...cuplu maxim :)

Multumim!

 Cuvintele taale m-au facut sa ma simt ca un grup reductor in sarcina... :) Sau ca un disc de ambreiaj impacat cu roata lui volanta... :)

453
Cafenea - Discutii generale / Fauna si interactiunile
« : Iulie 01, 2016, 02:09:13 am »
Cum e sa fii ranger antrenat pentru law enforcement si sa fii omorat de urs cand te dai cu bicicleta? S-a dus un om tanar cu un viitor plin de sperante.

http://flatheadbeacon.com/2016/06/29/grizzly-bear-kills-person-near-west-glacier/

454
Cafenea - Discutii generale / Chemari si raspunsuri pe capcompas
« : Iunie 29, 2016, 08:39:50 pm »
Dupa mai multe ezitari, incurajat de faptul ca majoritatea dintre voi postati in mod curent pe ambele forumuri, voi incerca sa postez si pe capcompas. Nu stiu exact de ce, ani la rand, cu foarte putine exceptii, am considerat ca este loial sa postez doar pe forumul care mi-a deschis primul usa. Treptat am ajuns la concluzia ca majoritatea colegilor de forum posteaza pe ambele forumuri. Incepand de astazi, voi proceda si eu la fel.

Fara cea mai mica pretentie de talent literar, doar pentru ca imi place sa mai astern in scris cateva impresii intr-o limba pe care nu as vrea s-o uit, continui firul raspunsurilor cu o noua insemnare in jurnalul improvizat al calatoriei ce sta sa inceapa... :)

@Vali N-am stiut unde sa postez textul asta si am decis ca in "Cafenea" este cel mai potrivit. Daca crezi ca nu-i potrivit aici, muta-l unde crezi de cuviinta, sau sterge-l, nci o suparare... :)

Deci:

De cate ori impachetez trusa medicala incerc sa ma incurajez singur ca nu va trebui sa folosesc nimic din ceea ce verific si asez cu grija. Dar intrebarile se imbrancesc imposibil de infranat. Oare, va exista vreo situatie cand vom avea nevoie de asta? Sau de asta? Cat de mare va fi problema daca ajungem sa folosim asta?

Vom pleca cu o trusa medicala/prim ajutor "de barca" si cu cate o mini trusa de supravietuire individuala incropita din ceea ce consideram esential... In caz ca ramanem fara kayak si trusa medicala a kayak-ului si reusim cumva sa iesim la mal.

Sac de folie pentru prevenirea hipotermiei, cateva pliculetze cu apa potabila, bandaj pentru plaga deschisa impregnat cu o solutie de inhibare a hemoragiei, un garou, anestezic, antibiotice, cateva baterii de schimb pentru stroboscopul de semnalizare, oglinda de semnalizare, plasa de tzantzari pentru fatza, o lanterna mica si doua bare nutritive amestec ciocolata cu ce mai gasim. Si deja trusa individuala atasata pe spatele vestei de salvare este plina si devine oarecum incomoda.

Trusa asta individuala este numai pentru cazul extrem cand ajungem amandoi pe mal fara kayak, "cu mana goala", sau ajunge doar unul din noi dupa ce a ramas singur.

Aseara ne-am pus nostalgici unul din discurile vechi pe 78 de turatii la gramofon si cate un rom cu coca-cola inainte sa ne apucam de impachetat in mijlocul sufrageriei. Asa incepea drumul catre fosta baza Bluie East Two pe coasta de est a Groenlandei. Cum o arata baza parasita dupa ce au trecut inca doua ierni peste ea? Cine stie, poate ar fi trebuit sa ascultam indemnul prietenului Martin si sa ne intoarcem acolo in vara asta... Ne-am fi intalnit pe ape. Dar nu e sa fie. Chemarea verii vine de pe alte coordonate.



Terminarea melodiei m-a trezit din reverie. Cuiul usor tocit al gramofonului haraia enervant undeva in fundal. Se terminase si romul. Ramase fara imbratisarea parfumata a romului cu coca-cola, cuburile de gheata se topeau in tacere pe fundul paharului. Amanam sa ne ridicam intr-o incursiune la bucatarie pentru un refill pentru ca nu voiam sa intrerupem placerea impachetatului.

Am impachetat hainele de mai bine de doua saptamani si acum venise randul truselelor medicale si a mancarii. Echipamentul video va fi ultimul. Increderea ca vom reusi sa ne intoarcem cu bine o vom impacheta intr-o folie de umor cat mai la suprafata, in caz ca avem nevoie de ea... :)

Cred ca in timp ce impachetam trusele medicale si bifam articol cu articol, ganduri similare o bantuiau si pe M.

"But we take the PLB, right?", a intreabat M. asezand cu grija bandajele sterlizate.

"The PLB and the DeLorme InReach...", m-am simtit dator sa ingan cu privirea pe atelele ramase inca pe covor neimpachetate.

M. a deschis fereastra zambetului ei larg de copil bucuros si a continuat mai mult in gluma decat in serios.

"How long do you think they'll take to get us?"

Mi-am lasat privirea sa alunece pe o bucla facuta de doi ciucuri ai covorului incerand sa-mi gasesc cuvintele potrivite.

Nu are nici un rost s-o mint, dar as vrea sa evit s-o sperii. Nu putem porni la drum cu bruma de incredere acumulata stirbita inca dinaintea primului pas. Stim bine unde ne ducem de luni de zile dar teama si neicrederea se pot furisa in suflet oricand. Si teama este singurul adversar capabil sa ne infranga, inca din start.

"They may take some time..."

"Like, what? Six hours? Twelve? Even if we can stop a hemoragy, or avoid hypothermia, how long will it take before an infection? No water, no food..."

Ce sa-i raspund?

"If the shit hits the fan, we'll activate the PLB, we'll send an SOS to our Facebook page with our position... it's not like people won't know where we are."

"So, how long will it take before they launch a SAR?"

"Well... 'they' again... I really don't know who 'they' are. It is not like our good old Coast Guard will be anywhere near to save our sorry asses. They, anybody, will be quite far away at that moment."

"More than twelve hours?" intreaba M. cu o inflexiune noua in voce.

"I don't know. Based on what I read from people who went through a medevac in this area, it may take 3-4 days before a bird might drop by to help... And that's only if..."

"A helicopter..." ma intrerupe M.

Am datoria morala sa-mi informez camaradul de drum si toate detaliile trebuie puse pe masa inainte de plecare. Amandoi stim ca, in ciuda pregatirilor, rezervarilor si a cheltuielilor, oricare din noi are dreptul sa se razgandeasca si sa anuleze calatoria in oricare moment dinaintea insertiei. Dar odata ce am descarcat kayak-ul si echipamentul la locul de insertie si barca de insertie dispare dincolo de raza de actiune a VHF-ului, nu mai exista decat optiunea "salt inainte".

"There is only one bird in the area, roughly 150 nautical miles from where we'll be. Next available bird is some 600 nautical miles farther south. If the satellite signal goes through, if those who pick the signal will find a way to reach the local crew, if the local crew decides that a SAR is feasible for them, then the one and only bird will come... or not..."

Incerc sa-mi imaginez conditiile meteo care ar putea conduce la un accident. Stiu din ce am citit despre zona ca in anumite conditii de vant unicul elicopter din zona nu se ridica de la sol. Elicopterul, un AS350, este unul din cele mai capabile tipuri de pe piatza, creat special pentru conditii extreme, are o autonomie de zbor (daca nu i-au instalat rezervoare suplimentare) de vreo 330 de mile nautice. Adica cam pana la noi si inapoi, in punctul cel mai indepartat al traseului nostru. Cele doua barci de insertie/extractie, care nu pornesc la drum decat in tandem, in mod sigur nu ies pe vant...

"3-4 days..." murmura M. ca un ecou.

"Or five, maybe six... I really don't know and that's why we can't just assume that outside help comes fast enough. We'll have to be prepared to survive until help arrives..."

"You said 3-4 days. So we pack individual kits for 5 days?"

"No. We'll pack the individual kits with what we have now and we'll try to grab the ditch bag with the main med kit if the yak goes down...   The idea is to make it to shore together... hence the tethering to a common line... "

"So, we stay together even if we capsize..."  se incurajeaza M.

"Yep! Absolutely! We stay together in all the possible scenarios except one..."

M. ma priveste cu o privire intrebatoare.

"If the bear comes to the yak and forces us to capsize. In that situation you go alone to shore..."

M. continua sa ma priveasca in tacere. Imi ridic si eu privirea din covor.

"Very unlikely scenario, no worries, mate.. :)" incerc sa schitzez un zambet incurajator.

M. nu pare convinsa si isi ia aer sa riposteze.

"Pai..."

"Pai, nimic! Asa este conventia. Tu spre mal, on the double. Gata!..."

Incerc sa continui fara sa-i dau timp de riposta.

"Ma gandeam... Nu mai luam si atelele. ocupa prea mult loc. De data asta nu mai sari de pe nici o piatra... :)"

M. nu mi-a intors zambetul. A ridicat atelele de pe covor cantarindu-le in mana.

"Sigur nu vrei sa le luam?"

Am ramas in cumpana. Ce vom face in cazul unei fracturi de os mare? Da' cum dracu' sa se produca fractura aia? Doar pe malul stancos sau la tabara cumva... O fractura de tibie, peroneu, sau femur, inseamna imobilizare sigura. Cu ce m-ar mai ajuta atelele? Nu exista exista optiuni de strabatut la pas. Terenul este extrem de accidentat si fjord-urile de netrecut la pas. Nu exista drum de intoarcere oricate truse medicale am cara cu noi. Pana la urma, pe cat nu vrem sa depindem de nimeni, singura optiune de salvare este o extractie. Imi aduc aminte de faza aia amuzanta cu Scwartzy cand toti au facut mishto de accentul lui, "Get to the choppa..."... :)

"Nu stiu... Se aduna din ce in ce mai mult calabalac... Unde dracu or sa incapa toate? Sincer, nu stiu... Vedem... Hai sa ne apucam de sortat si impachetat mancarea si vedem in functie de volumul ocupat de mancare..."

"N-a ramas ca trimitem mancarea inainte?..."

"Ma gandeam sa incercam sa vedem cum o distribuim in functie de volumul ocupat in kayak. O asezam pe covor in volume imaginandu-ne profilul kayak-ului..."

"Dar nu stim ce kayak va fi... Cate compartimente, cat de mari?"

"OK. Ne pregatim pentru orice tip de tandem, incepand cu cele mai mici... daca nu e loc, ne pregatim sa incarcam puntile, ca de obicei."

Inca inainte sa-mi termin fraza imi dau seama ca nu putem calcula volumele pentru ca mancarea nu o vom despacheta din containerele etanse pentru a face portiile decat acolo, altfel riscam sa se altereze pe drum. Face o luna prin posta... Alta variabila. Si daca nu ajunge? M. pare sigura de planul ei de portionare in teren, in timp ce eu incerc sa gasesc posibile fisuri.

"Si cand vom gasi timp sa portionam mancarea acolo? Trebuie impachetata cu grija fiecare portie pentru a evita umezeala, mirosul... Ziua cand aterizam acolo trebuie sa gasim pusca, munitie, combustibil pentru aragaz, eventual tortzele. Cand naiba mai avem timp de portionat si impachetat mancarea?"

Chiar sunt curios ce solutie are M. Ezita o clipa cu raspunsul.

"In noaptea aia..."

Nu mi-am putut opri zambetul. Tipic.. :)

"In noaptea dinaintea iesirii pe apa portionam si impachetam mancarea. Perfect! It's all good, mate..."

Amandoi stim ca operatiunea de portionare si impachetare a mancarii ne va lua cateva ore.

"Are we taking the bear cans?"

"I think we should take all three bear cans to store food away from camp at night. I hope they'll fit under the deck somehow."

Daca cilindrii rigizi de plastic, meniti sa reziste chiar si la greutatea unui urs, nu intra in kayak vom avea o noua problema pentru ca nu se inchid etansi si va trebui sa gasim o solutie pentru a preveni infiltrarea apei sarate sau a ploii in cazul in care va trebui sa-i asezam pe punte. Inca nu stiu unde pe punte... sunt voluminosi si vor avea ceva greutate... si toata hrana noastra pentru vreo 12 zile...

"I hope they don't get rolled downhill into the ocean..."

M. pare sa-si fi amintit ca malurile sunt abrupte chiar si in putinele locuri unde se poate iesi pentru campare. Totul aluneca la vale spre apa rece a oceanului... Spre abisul intunecat al fiord-ului. Gandul ca vom pluti in kayak deasupra unei adancimi de 1,450 m ma face sa-mi opresc involuntar respiratia la granitza intre vis si realitate. Senzatia de asfixiere ma aduce la realitate fortzandu-ma sa trag aer cu nesatz.

"I'll try to find a way to supress the food smell... No worries, mate."

"I'm not worried, but it will be funny if a bear rolls the food into the water..."

"Fuck, no! I'll work on that when we get there... We need our calories. Let the bear hunt seals."

"So, you want to ship the bear cans together with the food?"

"I think so. We pack the food inside them for better protection during shipping."

"Not unless we unpack the sealed packages... "

"Right. We'll just... put everything together in a sturdy cardboard box, then."

"One box, or several?"

"I'd say one. Either it gets there on time, or it gets lost and we go to plan B"

"Would you care for a refill?"

"Huh?"

"The rum..."

"You bet. I'll play more music. Too bad we're not filming this..."

M. n-a mai raspuns. O auzeam cum misca pahare in bucatarie. Iar a trecut de miezul noptii...

455
Monococi / Re: Cu Lindor spre Grecia
« : Iunie 16, 2016, 06:29:16 pm »
Frumoasa iesire.. Mangaiata de soare, racorita de briza, imbratisata de zambete fericite... :)

456
Monococi / Re: Cu Lindor spre Grecia
« : Iunie 07, 2016, 05:28:30 pm »
Frumos si de invidiat voiajul vostru. Imagini pe masura.

Pe de alta parte, UE, sau nUE, mi-e greu sa inteleg cum pleaca lumea la drum fara pasaport. Pasaportul il apuci reflex cand te asezi la drum, si asta dupa ce te-ai asigurat ca e valabil macar pe urmatoarele 3-6 luni (ca nu se stie niciodata pe unde si de ce poti fi fortat sa stationezi) si ca are file libere (daca nu, adaugi) pentru toate vizele, stampilele si stampilutzele de intrari si iesiri. O copie a primei file si a unor eventuale vize pastrata intr-un loc sigur, altul decat cel in care se pastreaza pasaportul, poate fi extrem de utila in caz de furt/pierdere/deteriorare.




457
Cafenea - Discutii generale / Re: Intrebare AUTO
« : Mai 13, 2016, 04:19:34 am »
Multumiri, Cristi.

Incerc sa rezerv un Duster dar sunt complicatii ca pana acum nici una din companii ny vrea sa mi-o inchirieze la ora 21:00. Ei inchid biroul din orasul unde imi trebuie la orele 18:00 si nu pot sa inteleaga de ce nu vreau sa mi-o aduca la hotel a doua zi la 8 dimineata... Pai, pentru ca eu nu stau la nici un hotel si vreau sa ma intind la drum direct de la aeroport in noaptea respectiva. Varianta asta nu e prevazuta in schema lor si ala care raspunde la mail nu are nici o solutie...

Putine locuri din lume traiesc in ritm de NYC... :) M-am obisnuit prost. Daca vreau ceva la 2 dimineata, de obicei se gaseste o solutie... Cine are timp sa doarma cand sunt atatea de facut?... :)

Deci, incheiem topicul. Imi incerc norocul la Duster, la orice companie il pot gasi la ora 21.

458
Cafenea - Discutii generale / Re: Intrebare AUTO
« : Mai 12, 2016, 08:28:50 pm »
@H
in fotografia de mai sus este un reductor planetar de tractor sau altceva dar nu este MRL
MRL inseamna mecanism rulare libera si a fost montat pe ARO 244 ,243,10,etc
are rolul dea decupla grupul diferential atunci cand,din motive economice, nu este folosita tractiunea fata

@Marian giurea

Decuplarea grupului diferential de ce? Grupul reductor, cutia de viteze? La roata se foloseau manual HUB pentru a decupla fiecare roata. Atat de mult mi-au placut "alea" ca le-am inlocuit pe cele automate cu care mi-a venit masina din fabrica cu cele manuale. Imi cer scuze, nu-mi amintesc termenul romanesc pentru manual HUB.

Ha! Intr-o noapte inghetata de Februarie nu puteam sa scot un ARO 243 din zapada pentru ca uitasem sa cuplez the HUBs si rotile din fata "dormeau"... :) Am tras la lopata pana spre dimineata cand a trecut un nene binevoitor zgribulit in drumul lui spre servici si m-a intrebat daca erau cuplate. Mi-a venit sa intru in pamant de rusine ca uitasem. Le-am cuplat si l-am repezit si pe nenea ala la servici in spirit de recunostinta... Nu implinisem inca 19 ani si mintea imi era oriunde altundeva decat la manual HUBs. ..:)

Acum le tin tot timpul decuplate, mai ales ca am inaltat masina cu vreo 9 cm si s-a modificat putin unghiul la planetare. Spre amuzamentul celor ce nu inteleg de ce, cobor din masina (ca pe vremuri) si le cuplez manual doar cand stiu ca urmeaza sa folosesc 4x4.

Ne oprim? Stiu ca e despre 4x4, dar discutia asta pare s-o ia pe aratura.. :)

@H fiecare din noi se bucura cand se duce intr-un loc. Eu am cazut pe spate cand am intrat intr-un magazin ARB cat o hala (era magazinul lor si nu aveau decat produse ARB) si nu-mi venea sa mai ies. M-a scos M. tractat din magazinul ARB. Daca n-ar fi trebuit sa ma intorc acasa cu avionul mi-as fi cumparat mai multe chestii de acolo... :)  Am si eu  un blocator de diferential ARB pe puntea spate, compresor ARB pentru el, pentru ca este activat pneumatic, si o bara fata de la ARB care tine si troliul. Sunt de acord cu tine, produsele ARB sunt facute asa cum trebuie facut un lucru de calitate.

459
Cafenea - Discutii generale / Re: Intrebare AUTO
« : Mai 12, 2016, 05:26:59 pm »
OK. Informatiile primite ma ajuta la formularea unei decizii. Multumesc tuturor.

Concluzia mea este ca pentru cele trei zile, in conditiile date, Duster-ul are avantajul unui confort datorat spatiului interior si in rest, in conditiile date, cele doua optiuni au multe similaritati.

O companie le ofera la acelasi pretz/zi, o alta cere mai mult pe Duster. O companie ofera ca treapta de pret imediat superioara o Toyota RAV4, pe care o cunosc mai bine.

Unii ofera H3, dar aia (scuze celor care au) strict din punctul meu de vedere, chiar este o porcarie de masina. Nu stiu ce impresie a lasat unora H1, dar in lumea entuziastilor 4x4 exista foarte multi care nu ar alege nici macar un H1. Nu e rau ca s-a oprit productia lor si vor fi inlocuite prin parcurile auto unde fiabilitatea utilajului respectiv char conteaza.

Cum am precizat, la extrema se ofera TLC 76 si LD 110 dar nu se merita investitia. Daca as fi avut de traversat inca o data Kalahari, sau Tanami Road, m-as fi dus fara nici o ezitare direct la TLC 76 sau un TLC 78, dar pentru drumurile forestiere de acum probabil ca Duster-ul va fi suficient.

In general sunt precaut si am grija de fierul omului. Sunt printre putinii utilizatori de masini inchiriate care baga benzina de cifra octanica indicata (nu mai ieftina) si controlez uleiul zilnic. Au fost situatii cand am facut si shimburi de ulei pe banii mei pentru ca uleul lor parea ars si naclait dincolo de acceptabil. Voi avea grija de Duster-ul lor.

Nu par sa aiba nici anvelope de teren si nici scuturi. Si asta nu ar fi la fel de problematic ca repercursiunile draconice din contractul de inchiriere. Ai zgariat vopseaua de la criblura, platesti, ai zgariat sau ciobit un far, platesti, ai ciupit parbrizul, platesti, ai facut "any damage to the undercarriage", platesti. Am inchiriat 4x4 pe 5 continente si toate aceste sunt comune si par cat se poate de logice insirate pe contract, dar cand aduci masina inapoi depinzi foarte de mult de toanele si dispozitia celui care o ia in primire. Chiar daca la inchiriere ridic capota si ma bag sub masina sa fac poze peste tot, tot am intalnit situatii cand a trebuit sa negociem la predarea masinii.

De criblura ma mai feresc eu, dar nu stiu cat de adanci sunt vadurile si nici ce este pe fundul raului. Problema este ca, spre deosebire de alte locuri de inchiriere, astia nu par sa ofere acea polita de asigurare completa, care te fereste de orice fel de daune si oricat de atent ai fi, daca te ia unul la pigulit cu amanuntul cand intorci masina imposibil sa nu-ti gasesca ceva de taxat... :)

Or fi mai scumpe piesele de Jimny decat cele de Duster?

Vom incerca sa parcurgem distantele mari noaptea, pentru a avea timp de hoinarit la pas in timpul zilei. Suna ca o gluma proasta, dar si debitul raului e mai mic noaptea... :)


460
Cafenea - Discutii generale / Re: Intrebare AUTO
« : Mai 12, 2016, 02:29:56 pm »
Asa sa fie?
Cate Suzuki Jimny ai avut?
Ai condus un Jimny in offroad, tu personal?
Daca cineva ar ajunge sa rupa un Jimny la utilizarea de mai sus descrisa inseamna ca ii prost rau.
Eu spun atat am si am avut intodeauna dupa anii 90 masini de teren si stiu exact cam fiecare masina de teren cam cate parale face.
Intradevar i se potriveste mai bine Dusterul pentru ce declara ca vrea sa faca, dar de aici si pana sa spui ca Dusterul e mai rezistent in offroad decat un Jimny e distanta lunga si mai mult nu mai comentez pt. ca nu vreau sa creez polemici gratuite si fara sfarsit.

Nu se pune problema care din masini este mai ""buna" pentru ca, in general vorbind, dupa cum ai remarcat, este mai usor sa decizi care masina este mai potrivita detaliilor unei anumite situatii. Sunt convins ca fiecare din ele are calitati specifice. Eu cautam opinii doar pentru optiunea potrivita celor trei zile de drum neasfaltat in conditiile in care costul era identic.

Daca Duster-ul pare mai potrivita situatiei date, nu inseamna ca este mai buna si nici ca este necesar sa ne inversunam impotriva unor opinii contrare. Fiecare dintre noi pune in discutie o opinie bazata pe experienta lui si pe un inevitabil strop de subiectivism cristalizat in timp.

Multumesc tuturor pentru timpul acordat formularii unui raspuns. Daca credeti ca exista si alte detalii utile nementionate, va rog sa trimiteti via mesaj privat.

461
Cafenea - Discutii generale / Re: Intrebare AUTO
« : Mai 12, 2016, 01:07:02 pm »
Nissanul e cam aceasi mancare de peste cu Duster-ul...mare minune daca nu cumva e acelasi sasiu..Tot din grupul Renault oricum.
Sa inteleg ca Dusterul arde fosili si prin State sau am citit eu aiurea?

Din cate stiu, Duster-ul n-a ajuns aici, dar unii de aici, care l-au inchiriat pe alte meleaguri, au fost placut impresionati de comportamentul si eficienta variantei diesel.

462
Cafenea - Discutii generale / Re: Intrebare AUTO
« : Mai 12, 2016, 12:15:30 pm »
@Florio

Singurul motiv pentru care le compar este determinat de faptul ca sunt oferite ca optiuni in aceeasi categorie, la acelasi pretz.  Incerc sa fiu pragmatic in privinta raportului cost/eficienta/Utilitate/confort.

Cu exceptia traversarii catorva rauri cu fund pietros sau nisipos, se circula pe suprafete neasfaltate cu pietris, pamant, fagasuri si corugatii, ceva noroi cand ploua. Nu se pune problema de off road.

Am gasit si Landcruiser seria 76 si Defender 110, pe care le cunosc bine si in care as avea incredere fara sa-mi pun prea multe intrebari, dar si una si alta costa de 6 (sase) ori mai mult decat Dusterul sau Jimny. Diversi utilizatori, multi dintre ei de aici, din partea locului, obisnuiti cu masini mari, au pareri favorabile Duster-ului si m-am gandit sa intreb si pe forumuri romanesti de la cei care le au in exploatare.

Exista si companii unde Dusterul este putin mai scump decat Jimny si la acelasi pret cu Nissan Qashqai 4X4 (Manual), o alta masina de care nu stiu nimic.

Multumiri, Alex, Cristian Tutuianu, Florio, H.

463
Cafenea - Discutii generale / Re: Intrebare AUTO
« : Mai 12, 2016, 12:08:42 am »
Care e garda la sol la un Duster de serie, nemodificat?

Multumesc.

464
Cafenea - Discutii generale / Intrebare AUTO
« : Mai 11, 2016, 10:36:56 pm »
Sper ca se poate posta la rubrica "cafenea".

Poate cineva sa compare un Suzuki Jimny 4x4 cu o Dacia Duster 4x4 diesel in conditii de drumuri forestiere/pietris, traversari de ape repezi, nu neaparat off road in noroi.

Chiar daca nu le cunoasteti pe amandoua, postai ce stiti macar despre una din ele.

Multumesc anticipat.

465
Imi place ce vad in video. S-ar potrivi multor iesiri.

 Fara sa cunosc detaliile, de la distanta, pretul mi se pare mare. Imi bucur ochiul, zambesc si trec mai departe... :)

Pagini: 1 ... 29 30 [31] 32 33 ... 35
Forumul CapCompas este gazduit la Hangar Hosting - hosting, email, si cloud