Afişare Mesaje

Aici puteţi vedea mesajele acestui utilizator. Sunt afişate doar mesajele făcute în secţiuni în care aveţi acces.


Mesaje - DoiNomazi

Pagini: 1 ... 29 30 [31] 32 33 ... 38
451
Cafenea - Discutii generale / Re: Chemari si raspunsuri pe capcompas
« : Septembrie 09, 2016, 01:33:12 pm »
Cand am citit prima data am vazut "calatorie" in loc de "casatorie". Dupa care am picat pe ganduri... o casatorie e ca o calatorie - visezi la ea si vezi doar lucrurile frumoase, dupa care ajungi undeva si vezi ca sunt si tantari, disconfort, pericole... treci prin ele si ajungi la o concluzie si un echilibru: mai vrei in locul ala sau nu.

Asa-i., analogia e potrivita.

Cred ca vor fi diferente mai ales la acostare. Din cate am mai citit, elicile se for invarti in contrasens, si in acest fel se anuleaza efectul de giratie dat de elice la turatii mici.

Este acest mod de instalare a doua motoare outboard uzual? Incerc sa-mi imaginez instalarea comenzilor?

Si in cazul barcilor cu 3, 4, 5 motoare outboard, ce se inrampla?

452
Cafenea - Discutii generale / Re: Chemari si raspunsuri pe capcompas
« : Septembrie 09, 2016, 05:18:11 am »
Totusi pe viitor nu ar strica sa- oferi si mai mult confort, o spun din experienta proprie. 😊

Multumesc pentru sfat. Este extrem de util si probabil ca cei mai tineri, aflati inaintea, sau intr-o prima casatorie, ar trebui sa-l ia in considerare... :)

Nu vreau sa contrazic experienta nimanui, exista casnicii si casnicii, motive si motivatii diferite, prioritati si satisfactii diferite, moduri diferite, de altfel toate valabile in contextul lor, de perceptie a individui si a echipei, dar pot afirma fara a ma teme ca voi mania zeii si soarta, ca eu si M. avem o echipa cu o sudura mai trainica decat efectele lipsei de confort. Numai o boala fatala si incurabila, sau un accident letal, ne-ar putea desparti. Este foarte posibil ca chiar si acel potential accident sa ne gaseasca impreuna. Efortul si lipsa de confort ne priesc si, cel putin pana acum, ne-au intarit camaraderia... :) Si am invatat ca intr-o casnicie camaraderia este liantul cel mai rezistent la intemperiile vietii...

De multe ori o privesc cu admiratie cum nu se da batuta indiferent de greutati, cum trece peste obstacole fara sa clipeasca, chiar daca ii este frig, foame, cald, frica, are dureri, etc. Nimic nu-i poate lua lumina zambetului... That's my girl, a real trooper...:)

Dupa cum bine stim cu totii, exista si femei pentru care machiajul, coafura,. manichiura si garderoba, nu sunt prioritati "vitale".. :) Fiecare, barbat sau femeie, are dreptul sa urmeze calea lui/ei, sa se bucure de ceea ce il face, sau o face, fericit(a) . Stiu cum este sa fii casatorit cu o femeie pentru care ultima moda, tratamentul la o clinica de infrumusetare si confortul material maxim pe care venitul ti-l poate oferi sunt cu mult mai importante decat o iesire in "salbaticie" si am invatat sa-i respect preferintele si prioritatile. In acelasi timp am avut si oportunitatea sa invat si de ce o iubesc pe M. mult mai mult decat pe oricare alta femeie... :)

Vorbind despre chemarea viitoare, care deocamdata este doar o soapta timida ce sper sa se transforme intr-o surpriza placuta pentru Capt. Seasick, la ce diferente de guvernare sa ma astept daca o barca cu dimensiuni si profil aproape identice, are in loc de un motor outboard de 175 CP, doua motoare de 115 CP?

Vor fi diferente semnificative de manevrare in mars, sau la acostare? Raspunde mai bine la schimbarile de curs pe suprafete mici, "viraje" mai stranse?

Exista diferente majore de consum in regim de deplasament?

Barca are chila in "deep V" si vreo 8.5 metri.

453
Cafenea - Discutii generale / Re: Chemari si raspunsuri pe capcompas
« : Septembrie 08, 2016, 09:36:29 pm »
Un fel de norocul meu si ghinionul ei...:) "Inrolarea" a fost voluntara... :)

454
Cafenea - Discutii generale / Re: Chemari si raspunsuri pe capcompas
« : August 31, 2016, 05:40:06 pm »
Din seria amintirilor amuzante "post-mortem", ca la fatza locului au creat incordari involuntare de fesieri, in timpul unui exercitiu de tragere la tzinta fixa pentru analiza impactului (raspandirea, distributia, penetrarea) bilelor de otzel asupra unui butoi de tabla, M. isi ia linia de ochire si apasa tragaciul. Eu imi simt muschii fetzei incordandu-se putzin anticipand detunatura in timp ce incerc sa observ efectul reculului asupra umarului ei si asupra liniei de ochire.

"Click", se aude zgomotul "percutorului" lovind capsa urmata de o liniste mai grea si mai inspaimantatoare decat orice detunatura. Zgomotul acela sec de capsa ce refuza sa aprinda praful de pusca penetreaza si nervii cei mai caliti si produce un firicel rece ca gheatza pe sira spinarii pentru ca involuntar iti imaginezi ca erai noaptea in cort incercand sa te eliberezi de imbratisharea sacului de dormit pentru a putea apuca cat mai repede pusca sa iesi in intampinarea intrusului ce a declansat alarma de perimetru. Cei cativa metri ti-au dat imp, speri tu, sa ochesti, macar aproximativ, masa de blana si muschi ce a ajuns intre timp langa, sau in, cort. Ai apasat cu un amestec de disperare si speranta pe tragaci si capsa cartusului aflat deja pe teava a facut doar acel "click" anemic.

Numai un noroc deosebit poate produce un moment de confuzie sau ezitare intrusului pentru a-ti da timp sa te dumiresti ca s-a intamplat ceva la care nu te asteptai si trebuie sa pompezi cat mai repede afara cartusul adormit pentru a face loc unuia mai cooperant. Daca inca mai ai timp si o oarece linie de ochire apesi tragaciul din nou punandu-ti ultima speranta in bilele alea.

In acelasi timp parca vedeam zambetul ironic al ursului in timp ce ma intreba din priviri.

"Really?... :)"

Am filmat cartusul si la intoarcerea in sat l-am aratat celui de la care l-am cumparat. A ridicat din umeri cu un gest international ce nu putea fi tradus decat,

"Tough shit, mate..."

Asa a fost sa fie... sau, din fericire, sa nu fie... :)

455
Cafenea - Discutii generale / Re: Chemari si raspunsuri pe capcompas
« : August 31, 2016, 06:48:04 am »
Fashion Summer 2016 Collection... :) Noile PFD-uri sunt perfecte, in sfarsit... :)



De-ar fi si kayak-ul putin mai incapator...



costumele uscate puse... la uscat... :)


456
Cafenea - Discutii generale / Re: Chemari si raspunsuri pe capcompas
« : August 30, 2016, 03:28:49 pm »
Iesirea de pe apa... sfarsitul segmentului de padelat. A doua zi urmau sa soseasca barcile de extractie.


457
Alte ambarcatiuni / Re: Automobile pe apa
« : August 30, 2016, 12:41:20 am »
Banuiesc ca nici ceva in genul asta nu se doreste:

https://www.youtube.com/watch?v=KkE7piBh6us

Mie imi place asta.

https://youtu.be/5Ka7K38HHXw

Se doreste o masina pe apa pentru a merge catre o anumita destinatie unde nu se poate ajunge altfel, sau se doreste un proiect pentru placerea de a rezolva diversele probleme legate de realizarea lui in scopul de a folosi proiectul ca material didactic?

OK, mult succes cu proiectul!

458
Alte ambarcatiuni / Re: Automobile pe apa
« : August 30, 2016, 12:01:19 am »
Asta am vazut in actiune acum 4 zile:





Nu stiu daca se apropie de proiectul propus, dar pareau robuste si versatile.

459
Cafenea - Discutii generale / Re: Chemari si raspunsuri pe capcompas
« : August 29, 2016, 10:36:45 pm »
E o poveste trista... La tabara de vanatoare, locul nostru de insertie, am intalnit o echipa de cercetatori mixta (din mai multe tari) care asteptau cu goniometrele sosirea catorva specimene in care implementasera emitatoare cu un an in urma. Pana sa ajunga in capatul fjord-uui unde eram noi, satelitul le indica ca au trecut din mare deschisa si au intrat in fjord continuand sa se apropie de locul unde asteptau.

Au gasit o modalitate sa-i convinga pe pescari sa captureze specimene vii pentru cercetare in schimbul a catorva mii de dolari bucata. A propos, carnea de narwhal este extrem de scumpa. Deci, pescarii locali ii prindeau in plase vii, cercetatorii le schimbau bateriile la emitatoare, sau plantau emitatoare noi si apoi repuneau animalul in libertate. Sau, cel putin, asta le era planul. Venise si o echipa de la televiziunea japoneza sa surprinda "lucrarea".

Cateva zile dupa ce am plecat noi spre nord la padela, au sosit primii narwhali. Se pare ca unul a murit la capturare, al doilea a murit dupa schimbarea bateriei cand l-au repus in libertate. In seara cand am ajuns noi inapoi la tabara de vintoare si au venit cele doua barci de extractie sa ne ia, cercetatorii tocmai se repezeau in tromba la barcile lor pentru a localiza un al treilea specimen care avea implementat un emitator. Nu stiu ce s-a ales de el pana la urma dar noi am plecat inapoi spre sat cu pretioasa carne de narwhal in barca. Macar nu au irosit carnea celor cazuti... dar povestea e trista... se risipeste foarte multa carne ramasa neintrebuintara pe mal.. narwhal, foca, musk ox, cam orice se pescuieste si se vaneaza.. nu mai exista obiceiurile eschimoshilor de alta data care intrebuintau tot si nu aruncau nimic. Acum se pare ca se alege numai partea cea mai buna, care probabil se vinde, si se arunca restul. Halci intregi de carne de musk ox si pesti... foarte, foarte, trist din punctul meu de vedere.

Nu vei vedea narwhal in video, doar carnea lor ambalata in saci de plastic pe fundul barcii de extractie...

Inca o data sunt recunoscator sortii ca nu ne-a vizitat nici un urs si nu a fost nevoie sa deschidem foc intr-o postura defensiva. Mi-as fi carat remuscarile multa vreme. Asa, am reusit sa nu vatamam decat cateva fire de iarba pe care am pus cortul. Sper ca si-au revenit...

Probabil ca video jurnalul va dezamagi. Are doar peisaje, munti si sloiuri, apa, tabere, avioane, elicoptere, barci, kayak, imaginile din sat si mutrele celor doi nomazi...

Cam ca in pozele de mai jos, pentru cei care nu le-ati vazut deja pe Facebook.













































































460
Cafenea - Discutii generale / Re: Chemari si raspunsuri pe capcompas
« : August 28, 2016, 11:42:05 pm »
Eu nu ti-am sugerat sa rezolvi nimic, doar ti-am remarcat ca, in ciuda problemelor sociale care nu pot fi ignorate pe mal, merita vizitat datorita peisajelor deosebit de frumoase.

Daca te duci undeva, oriunde, te duci sa faci ce-ti place. Ce vrei sa vezi, sau ce faci acolo, e problema ta.

461
Cafenea - Discutii generale / Re: Chemari si raspunsuri pe capcompas
« : August 28, 2016, 10:11:51 pm »
Nu vreau sa-ti alterez visul. merita vazut daca ai ocazia. Multi se duc pentru un sejur la bordul unui vas mai mare, sau al unui velier, si toate problemele sociale raman invisibile pe mal. Debarcarile sunt scurte, ies localnici imbracati traditional si danseaza "calusharii", turistii fac poze, cumpara souveniruri (o toba de mana aka o piele intinsa pe un cerc cu diametrul de vreo 24-30 de cm costa doar USD 600) si pleaca inapoi pe vaporul lor curat.

Te poti duce vara in croaziere in adancul fjord-urilor, sau de-a lungul coastei, te poti duce iarna cu saniile trase de atelaje de caini. Aprilie este luna de iarna cea mai buna pentru o vizita, in rest e intuneric si frig rau.

462
Cafenea - Discutii generale / Re: Chemari si raspunsuri pe capcompas
« : August 28, 2016, 09:55:25 pm »
Groenlanda.

In Islanda nu am petrecut decat doua zile, la volan... diferentele intre cele doua tari sunt semnificative. Islanda este o tara cu un turism dezvoltat si bine pus la punct. O tara curata si ingrijita in care tot ce este util pare sa fie exploatat rational si cu bun simt.

463
Cafenea - Discutii generale / Re: Chemari si raspunsuri pe capcompas
« : August 28, 2016, 09:24:23 pm »
E greu de evoluat.. nu am chef sa povestesc acum despre problemele sociale specifice oricarui stat civilizat. Le-am intalnit pe toate la nivel local, ca expresie a unui fenomen raspandit in intrega tara si am avut suficient timp si cu cine dialoga pe indelete pentru a le intelege mai bine detaliile. Deh, deformatie profesionala. Dar nu pentru anchete sociale m-am dus eu acolo, ci pentru liniste si solitudine, departe de cacaturile lumii civilizate. Doar nu degeaba se cheama "Operatiunea Qivittoq"... :)

LE: Cei mai multi dintre tinerii plecati la scoala in Danemarca, sau in capitala, la Nuuk, nu se mai intorc in sat. Cum am spus, in doi ani populatia scazut de la 490 la 380.

464
Cafenea - Discutii generale / Re: Chemari si raspunsuri pe capcompas
« : August 28, 2016, 07:23:39 pm »
Bine v-am gasit pe toti.

O alta mica observatie oarecum amuzanta... in timp ce europenii, australienii, japonezii, americanii de nord si de sud, vorbesc cu gravitate si emfaza de greenlandic paddle si eskimo roll, tinerii din Groenlanda vorbesc de barci si Yamaha, Suzuki, Penta, consum orar si cai putere. Cei adunati la doc la plecare si chiar si cei ce pilotau barcile de insertie/extractie ne intrebau cum e cu kayak-ul, cat de sigur si stabil este, etc. Nici unul din ei nu a fost tentat sa incerce sa dea catevapadele de curiozitate. Kayak-ul li se pare mult prea incet, neincapator si instabil pentru ce au ei de fsacut pe apa. Motorele lor, in marea majoritate Suzuki in 4 timpi si cateva Yamaha ratacite, variaza intre 75 CP si 250 CP, adsica atat cat letrebuie sa-si duca cele necesare de colo, colo si sa iasa la vanatoare/pescuit. Uneori la foci si balene trag cu pusca din barca. Le place viteza si in general duc motoarele la blana in ciuda socurilor barcii care pare sa se rupa in doua la fiecare izbitura.. :) Am adus vorba de eskimo roll si s-au amuzat ca cineva ar fi interesat sa faca o astfel de manevra... :)

Erau bucurosi si mandri sa-mi arate GPS-urile lor, in marea majoritate Garmin, si toti pilotii inuiti intalniti aveau telefon satelit pe care il foloseau la fel de des cum folosim noi celularul in NY. Si pentru aceleasi discutii inutile lipsite de continut.

Gunoaiele si lucrurile in general sunt aruncate cu nonsalanta in natura, in apa, sau in jurul casei, benzina este lasata cu saptamanile pe vreo plaja uitata de lume in butoaie ruginite care curg, cutiile goale de bere se arunca peste tot... La marginea satului am intalnit un incinerator care ramasese in urma cu productia alaturi de un deal de frigidere, masini de spalat, cuptoare cu microunde, canapele, mese, tractoare si utilaje abandonate. Desi nu au decat vreo 8-9 km de drum (neasfaltat) toata lumea care are masina, vreo 30-35 de masini, se incapataneaza sa mearga cu masina pana la unicul magazin, in conditiile in care de la oricare cap al satului se fac vreo 10 minute pe jos!

Incepand de pe la 4 am zbarnaie in toate directiile ATV-uri si mi s-a parut curios sa remarc ca de multe ori trec fara incarcatura si se intorc fara incarcatura de cateva ori la rand. Unde si de ce s-or duce calare pe ATV ramane un mister... :)

465
Cafenea - Discutii generale / Re: Chemari si raspunsuri pe capcompas
« : August 28, 2016, 02:15:04 pm »
Cateva observatii rapide.

Cei 230 Km cu barca de insertie intr-o singura directie costa mai mult decat 2 locuri categoria confort NY - Reykjavik, dus-intors. Dupa care urmeaza costul barcii de extractie...

Barca de insertie este o barca mica pescareasca, in care se sta ori aproape pe vine pe o laditza de scule, ori pe o scandura/barna de lemn transversala de vreo 15 cm latime. In ambele cazuri cele 6 ore devin dureroase iar cand incepe sa salte pe valuri la vreo 40-45 Kmh coloana trozneste si fundul doare si acum.. :) Cand aterizeaza inapoi de pe val toate organele interne gem, dintii scrasnesc fara sa-i poti controla si muschii cefei nu pot controla zdruncinatura capului. Inuitii piloteaza stand mai mult in picioare pentru a atenua socurile. La disperare am incercat sa ma intind pe podea dar am sfarsit cu vanatai pe brate, pe omoplatimsi umeri... :)

Barcile pescaresti sunt strict utilitare su nu sunt adaptate pentru transport persoane. Intai se incarca 4-5-6 bidoane de benzina de 70 litri fiecare, apoi butelii de aragaz mari (de locuinta) care trebuie duse la vreo tabara de vanatoare, cutii de bere, mancare, alte echipamente, apoi bagajele turistului si apoi pe unde se mai poate, claie peste gramada, turistul. Nu se dau PFD-uri dar se dau costume plutitoare.. Problema este ca acele costume plutitoare nu sunt etanse nici la glezne, nici la maneci, nici la gat... chiar daca plutesc, in cazul unei imersii se vor umple in nu mai mult de un minut cu apa de 2 C si...

La intoarcere se mai adauga carne cruda de narwhal sau musk ox, piei insangerate de foca, etc. Furtunul de alimentare se transfera dintr-un bidon de benzina in altul din mers, benzina se prelinge pe unde apuca peste bidoanele continand cei 300+ litri de benzina, iat inuitul calm si zambitor incearca sa-si mentina tigara aprinsa in coltzul gurii.

La intoarcere ultimii 40 de Km din cei 230 i-am strabatut pe valuri si ceatza si pentru prima data am observat ca disparuse si zambetul inuitului in timp ce evita ba rasturnarea barcii, ba valurile care mai incalecsu bordurile. Am ajuns in sat dupa miezul noptii si nu s-a putut acosta la ponton datorita valurilor. Am debarcat pe niste stanci in dreptul unei macarale in timp ce prova barcii se izbea de ele. Cele doua barci au fost ridicate de pe apa cu tot cu incarcatura, benzina ramasa, echipamentul nostru, kayak, carne, etc.

Nu exista nici un maner de care te-ai putea tine in barca, nu exista banchete, te descurci cum poti timp de 6 ore.. :) Noroc cu peisajul superb care umple ochiul si inima. Macar mori fericit... :)

In ciuda faptului ca satul este unul din punctele cele mai scumpe din lume, pentru orice buget, populatia locala este in marea majoritate saraca si in declin. De la 490 au scazut la 380 si continua sa scada. Tinerii pleaca la scoala si nu se mai intorc, sau, din nefericire, pleaca de tot... Cu o zi inainte de intoarcerea noastra in sat un alt tanar de 20 de ani s-a sinucis. Alcoolismul este o alta problema majora.

Ursii polari vin frecvent in sat si lumea foloseste cainii ca sistem de avertisment. In seara cand am ajuns noi prima data a venit ursul in sat dar nu am auzit galagia pentru ca dormeam obositi de la drum.

Cu vreo doua zile in urma un alt urs fusese imouscat la o tabara de vanatoare din adancul fjord-ului pentru ca atacase o turista care facea hiking! Paznicul de vanatoare al satului era nedumerit pentru ca parea clar ca ursul nu atacase de foame. Era un mascul mare, bine dezvoltat, bine hranit, cu un strat sanatos de grasime. Nimeni nu-si outea explica de ce a atacat pentru ca ursii polari sunt totusi pragmatici in tot ceea ce intreprind, Sa fi avut femeia ciclu? A propos asta este o alta problema care trebuie abordata si rezolvata pentru femeile pornite in expeditii in zona.

Am gasit conditii de cazare in sat la un guesthouse incredibil de confortabile. Singura casa care are toaleta europeana si nu o gaura intr-un dulap in care poti muri asfixiat datorita mirosului.

Am avut noroc de vreme buna. Cu foarte mici exceptii, a fost suportabil si chiar placut. Una din echipele de biologi intalnite ne-a spus ca vara asta au fost in medie 5 C peste media normala. Ceea ce mi se pare enorm... Sper ca am reusit sa surprind pe video viteza cu care se topeshte Groenlanda...

Am intalnit cateva veliere si cateva vase mai mari aflate in croaziera cu turisti. Nu stiu ce au vazut ei prin binoclu, dar la una din taberele din adancul fjord-ului ne-am trezit cu un Zodiac lasat la apa de unul din vasele ce poposise la ancora. Un tip barbos si rosu la fata ne-a adus ciocolata, mere si cateva dulciuri intr-o punga de plastic... :) Sa le fi inspirat mila? Noi oricum aveam de toate, dar a fost un gest frumos din partea lor.

La locul de insertie am intalnit cu mare surprindere o echipa daneza/groenlandeza/americana care studia migratia narwhal-irilor intorsi in fjord si o echipa de filmare de la Nippon TV care lucra la un documentar. Echipamente multe, scumpe, drones, etc. Si japonezii si cercetatorii fusesera adusi acolo direct cu avioane Twin Otter care au aterizat pe o pista improvizata pe o culme din apropiere. Ei nu aveau nici o legatura cu satul, sau cu elicopterul si asa zisul aeroport pe unde venisem noi... :) Si, evident, nu aveau nici experienta curului facut schnitzel in barca de insertie... :)

Nu a venit nici un urs polar la taberele noastre, dar am fost pregatiti. Am avut alarma pe perimetru si am avut in permanenta glontz pe tzeava zi/noapte cat am stat pe uscat. M. a dormit cu un pistol de semnalizare incarcat langa ea... :)

Kayakul nu a permis incarcarea intregului echipament si a hranei si dupa ce am lasat in urma un sfert din hrana si alte jucarele am reusit sa-l urnim din loc. Cu centrul de greutate foarte sus, kayak-ul era oarecum instabil si se legana in permanenta. Chila rotunda, fara aripioare, era greu de guvernat fara carma. Profilul inalt al incarcaturii invita vantul sa ne imbratiseze si sa ne danseze mai mult decat am fi vrut.

Dupa prima incarcare a kayak-ului a urmat decizia de a abandona planul initial si cele 84+ mile nautice intre insertie extractie si am hotarat sa padelam intr-un cerc in unul din cele trei fjord-uri, urmand sa petrecem mai mult timp explorand malurile. Din pacate numai unul din locurile de campare planuite pe Google dupa traseele francezului si ale neamtului au corespuns cu realitatea. Dupa o zi lunga de slalom printre sloiuri am ajuns la presupusul loc de acostare/campare pentru a gasi niste stanci coltzuroase si neprimitoare.. Am facut cale intoarsa convinsi ca sloiurile fentate dimineata se vor rostogoli peste noi dupa o dupa amiaza insorita in care s-au mai topit punctele de rezistenta. In general am intalnit multe sloiuri de toate marimile, de la dealuri plutitoare de gheata, la bucati numeroase care se tot frecau de prova kayak-ului.

Faptul ca avionul ce urma sa ne ia din Groenlanda in Islanda s-a defectat si a trebuit reparat, a fost un noroc pentru ca asta a permis elicopterului sa aduca si valiza ramasa in sat la plecare cand n-au mai incaput toate in elicopter.

Avioanele Twin Otter sunt cele mai mishto! Cu 5 pasageri si scaunele din mijloc rabatate, devin extrem de spatioase (sunt destinate si pentru transport cargo) si au un farmec aparte. Mirosea puternic a benzina in urma reparatiei, interiorul era auster si lipsit de orice intentie de confort, pilotii erau siguri pe ei si relaxati, de la foarte frig s-a facut insuportabil de cald, dar a fost unul din cele mai frumoase zboruri... :)

Islanda e frumoasa, dar mult prea amenajata turistic pentru preferintele noastre.

Cateva imagini sunt deja pe FB.

Mai vrea cineva sa vada filmul?

Pagini: 1 ... 29 30 [31] 32 33 ... 38
Forumul CapCompas este gazduit la Hangar Hosting - hosting, email, si cloud