Mesaje Recente
#11
Mari si oceane / Re: Voiaj Constanta Peloponez ...
Ultimul mesaj de syRebekah - Martie 04, 2025, 11:14:09 PMSubscriu la părerea Pelicanului, mai puţin la traversada de mare anvergură V-A
Depinde mult de ce timp ai.
Am parcurs bucăţi din distanţa asta cu bărci diverse, de la cea proprie de 6,90m (2,5to), care este foarte ok pentru drumul ăsta (5 zile Mangalia - Samothraki/Limnos cu navigaţia de larg) şi cu care am mers de mai multe ori la Istanbul sau măcar la Rumelifeneri (2-3 zile), până la 13m, Lesbos-Mangalia, cu care am făcut chiar puţin, parcă sub 4 zile. Pentru 3 persoane recomand o barcă de 3 cabine.
Nu aş merge cu bărci uşoare gen McGregor 26 decât dacă mergeţi costier şi nu aş traversa Egeea vara cu aşa ceva.
Dacă doriţi să traversaţi Egeea, o barcă mai mare şi mai grea (cea cu 3 cabine) e mai ok.
Pe de altă parte, dacă vreţi mult la vele, e mai uşor să tragi de velele unei bărci cu 2 cabine.
Am avut şi eu această nostalgie livrească a navigaţiei la Istanbul. Am mers de fiecare dată pe larg deoarece am parcurs separat litoralul bulgăresc. Dacă aveţi timp la discreţie merită câteva opriri şi la bulgari (Varna, poate Nesebar, Sozopol, Ropotamos şi rezervaţia Primorsko, obligatoriu Tsarevo). Dacă nu, nu.
În Egee, dacă aveţi nostalgia Levantului şi barca duce 6-7 Bft, recomand Chios şi Samos, adică coasta de est. (Desigur şi Lesbos) Puteţi după aceea traversa spre Peloponez. Sunt o groază de insule frumoase pe parcurs, treceţi prin inima Cicladelor.
Dacă nu vreţi asta şi barca ori vremea sunt ok, ruta clasică e Limnos - Af Ef - Evia/Andros - Kea. Sugerez alternativa mai lungă Lesbos - Andros. Andros e şi ea foarte frumoasă, cu trasee de trail prin pădure şi peisaje spectaculoase.
Dacă vremea sau barca sunt cam la limită, puteţi naviga într-o zi cu vreme bună la ieşirea din Dardanele pe la nordul Limnos şi apoi Sporade, poate golful Volos, apoi prin spatele Eviei. Probabil nu va fi cazul dar ca idee. La întoarcere însă s-ar putea să fie preferabil.
În sezon Egeea a devenit aglomerată, este şi foarte cald pe uscat.
Pentru Egeea şi Turcia (Marmara) sunt cărţile pilot ale lui Heikell, aplicaţiile pe telefon (Navionics şi Navily) şi resurse destule pe net. Pentru Bulgaria nu ştiu ceva tipărit ok, dar poţi întreba concret şi probabil ştim ce şi cum.
La turci sunteţi în tranzit, e ok. Dacă vreţi să opriţi (oficial) devine mai complicat şi mai ales costisitor.
În Egeea cu o barcă sub 7 metri se plăteşte doar cheiajul (inclusiv la cheul public aparent gratuit). Ancorajul nu se plăteşte
Ca acte, actele bărcii şi asigurare, permis de navigaţie şi radio, un crew list de formă. Puteţi intra direct în orice port cu port police cât timp nu aţi oprit (oficial) în Turcia. Veniţi din Schengen (şi înainte era ok: veneam din România).
Dar probabil că veţi avea una mai mare, ocazie cu care va trebui să faceţi intrarea într-un port de intrare, să aveţi crew list-uri şi să plătiţi eTepai, care include utilizarea cheului public gratuit când prindeţi aşa ceva. Multe costă suplimentar, dar costul e moderat (vedeţi Navily).
Costurile: dacă rezolvaţi costurile cu barca, ce trebuie şi adusă, de regulă, înapoi, şi nu intraţi în Turcia, costurile sunt moderate. Motorină ce consumaţi, mâncare dacă vreţi să gătiţi, eTepai vedeţi pe net, costul marinelor îl găsiţi pe Navily, costul serii la tavernă puteţi să puneţi pe la 20€/persoană.
Un capitol separat îl constituie vizitatul insulelor. Sunt unele mici, le vizitezi cu barca din port în port, asta dacă ai timp. Dacă nu, o oprire, o tavernă, o plimbare şi asta e. Cele mari însă merită o maşină închiriată şi făcut turul insulei. Asta devine costisitor dacă aveţi timp şi chef de mai multe insule, însă merită. Muzeele costă de genul 2€-5€ per persoană. Vinul local e deseori scump, în fine. Căutaţi info despre ce vă interesează pe insule, dacă e să le vizitaţi exhaustiv celor mari gen Lesbos, Chios, Samos le puteţi dedica liniştiţi câte o săptămână, iar unora mai mici gen Andros sau Icaria 3-4 zile (cu maşina).
Depinde mult să găsiţi barcă. Pentru un asemenea drum, mai ales dacă e one-way, şi în mijlocul sezonului, e rară o astfel de barcă. Practic de la disponibilitatea bărcii şi a concediilor voastre vă puteţi construi planul călătoriei.

Am parcurs bucăţi din distanţa asta cu bărci diverse, de la cea proprie de 6,90m (2,5to), care este foarte ok pentru drumul ăsta (5 zile Mangalia - Samothraki/Limnos cu navigaţia de larg) şi cu care am mers de mai multe ori la Istanbul sau măcar la Rumelifeneri (2-3 zile), până la 13m, Lesbos-Mangalia, cu care am făcut chiar puţin, parcă sub 4 zile. Pentru 3 persoane recomand o barcă de 3 cabine.
Nu aş merge cu bărci uşoare gen McGregor 26 decât dacă mergeţi costier şi nu aş traversa Egeea vara cu aşa ceva.
Dacă doriţi să traversaţi Egeea, o barcă mai mare şi mai grea (cea cu 3 cabine) e mai ok.
Pe de altă parte, dacă vreţi mult la vele, e mai uşor să tragi de velele unei bărci cu 2 cabine.
Am avut şi eu această nostalgie livrească a navigaţiei la Istanbul. Am mers de fiecare dată pe larg deoarece am parcurs separat litoralul bulgăresc. Dacă aveţi timp la discreţie merită câteva opriri şi la bulgari (Varna, poate Nesebar, Sozopol, Ropotamos şi rezervaţia Primorsko, obligatoriu Tsarevo). Dacă nu, nu.
În Egee, dacă aveţi nostalgia Levantului şi barca duce 6-7 Bft, recomand Chios şi Samos, adică coasta de est. (Desigur şi Lesbos) Puteţi după aceea traversa spre Peloponez. Sunt o groază de insule frumoase pe parcurs, treceţi prin inima Cicladelor.
Dacă nu vreţi asta şi barca ori vremea sunt ok, ruta clasică e Limnos - Af Ef - Evia/Andros - Kea. Sugerez alternativa mai lungă Lesbos - Andros. Andros e şi ea foarte frumoasă, cu trasee de trail prin pădure şi peisaje spectaculoase.
Dacă vremea sau barca sunt cam la limită, puteţi naviga într-o zi cu vreme bună la ieşirea din Dardanele pe la nordul Limnos şi apoi Sporade, poate golful Volos, apoi prin spatele Eviei. Probabil nu va fi cazul dar ca idee. La întoarcere însă s-ar putea să fie preferabil.
În sezon Egeea a devenit aglomerată, este şi foarte cald pe uscat.
Pentru Egeea şi Turcia (Marmara) sunt cărţile pilot ale lui Heikell, aplicaţiile pe telefon (Navionics şi Navily) şi resurse destule pe net. Pentru Bulgaria nu ştiu ceva tipărit ok, dar poţi întreba concret şi probabil ştim ce şi cum.
La turci sunteţi în tranzit, e ok. Dacă vreţi să opriţi (oficial) devine mai complicat şi mai ales costisitor.
În Egeea cu o barcă sub 7 metri se plăteşte doar cheiajul (inclusiv la cheul public aparent gratuit). Ancorajul nu se plăteşte

Dar probabil că veţi avea una mai mare, ocazie cu care va trebui să faceţi intrarea într-un port de intrare, să aveţi crew list-uri şi să plătiţi eTepai, care include utilizarea cheului public gratuit când prindeţi aşa ceva. Multe costă suplimentar, dar costul e moderat (vedeţi Navily).
Costurile: dacă rezolvaţi costurile cu barca, ce trebuie şi adusă, de regulă, înapoi, şi nu intraţi în Turcia, costurile sunt moderate. Motorină ce consumaţi, mâncare dacă vreţi să gătiţi, eTepai vedeţi pe net, costul marinelor îl găsiţi pe Navily, costul serii la tavernă puteţi să puneţi pe la 20€/persoană.
Un capitol separat îl constituie vizitatul insulelor. Sunt unele mici, le vizitezi cu barca din port în port, asta dacă ai timp. Dacă nu, o oprire, o tavernă, o plimbare şi asta e. Cele mari însă merită o maşină închiriată şi făcut turul insulei. Asta devine costisitor dacă aveţi timp şi chef de mai multe insule, însă merită. Muzeele costă de genul 2€-5€ per persoană. Vinul local e deseori scump, în fine. Căutaţi info despre ce vă interesează pe insule, dacă e să le vizitaţi exhaustiv celor mari gen Lesbos, Chios, Samos le puteţi dedica liniştiţi câte o săptămână, iar unora mai mici gen Andros sau Icaria 3-4 zile (cu maşina).
Depinde mult să găsiţi barcă. Pentru un asemenea drum, mai ales dacă e one-way, şi în mijlocul sezonului, e rară o astfel de barcă. Practic de la disponibilitatea bărcii şi a concediilor voastre vă puteţi construi planul călătoriei.
#12
Mari si oceane / Re: Voiaj Constanta Peloponez ...
Ultimul mesaj de pelicanul - Februarie 27, 2025, 01:43:51 PMUn subiect foarte interesant la orice oră.
Am făcut bucăți din traseul propus cu mai multe bărci de mărimi diferite, așa că voi sări direct la concluzii, urmînd să explic mai apoi motivele. Așadar concluzia este: pentru un traseu România - Grecia și retur pe mare este nevoie de o barcă de cel puțin 10 m lungime, preferabil spre 12 m, cu o motorizare adecvată. Pentru bărcile mai mici părerea mea este că e mai bine să circule pe trailer pînă în Grecia și apoi să fie utilizate costier acolo.
Să detaliem. Dacă timpul nu este o problemă traseul se poate face și cu un caiac, cu mare atenție la prognoza meteo și la planificarea traseului, ținînd cont de distanțele între locurile de refugiu. Dar asta cred că ar lungi foarte mult călătoria și ar depăși orice concediu rezonabil. Pe traseul Mangalia - Limnos am întîlnit vînt puternic în patru cazuri din cinci. Nu chiar furtună dar forța cinci spre șase poate pune oricînd probleme unei bărci mici, mai ales cu un echipaj neexperimentat.
În Turcia nu prea se poate opri oriunde, decît în semi clandestinitate, sînt doar anumite porturi unde se pot face formalitățile de intrare / ieșire. Pe strîmtori circulația este liberă dar trebuie să ai motor capabil pentru că sînt curenți puternici și trafic infernal. Chiar și Marea Marmara, cît e ea de mică, poate fi dificilă la anumite aluri de vînt.
Zona dintre Limnos și Andros poate pune probleme și unei bărci mari în caz de Meltemi, mai ales pe coasta de vest și mai ales dacă ,,urci" spre nord. Coasta de est pare mai accesibilă pentru că sînt mai multe insule unde poți găsi adăpost dar trebuie să fii foarte atent la granița dintre Grecia și Turcia. Nu se admit treceri repetate dintr-o parte în alta și se poate lăsa cu amenzi mari.
Pentru o barcă mică (mai ales sub 7 m) traseul recomandat ar fi rutier, cu 1 - 2 zile pe drum (din București) și apoi o mulțime de locuri unde poți face un concediu minunat de 7 - 10 zile cu cazare în camping sau chiar pe barcă. De exemplu Thassos și golful Kavalei, Halkidiki, golful Volos sau, ceva mai departe, golful Saronic, Corint sau Patras (deja pe partea cealaltă spre Zakintos, Lefkada sau Kefalonia). Drumurile sînt bune și pe plan local se pot găsi diverse aranjamente nu foarte scumpe pentru a lăsa barca (eventual și peridocul) în siguranță, pentru a reveni apoi pentru mai multe ture în aceeași vară sau în anii următori.
Vă asigur că satisfacțiile în privința navigației sînt la fel de mari cînd faci o traversadă Vourvourou - Ammouliani pe un vînt forța patru cu o barcă de 6,5 m ca atunci cînd mergi de la Mangalia la Istanbul cu o barcă de 10 - 12 m.
Nu în ultimul rînd, cheltuielile cu actele. Asigurare, TEPAI, tanc de fecale, log book, locuri în marine etc. Toate sînt necesare și verificate atent la bărcile mari dar nu sînt necesare sau pot fi trecute cu vederea la bărcile sub 7 m. Cheltuielile cu taxele de drum și autostradă nici nu se compară cu ce plătești la o barcă mare.
Bibliografie: Forumul Cap Compas.
Am făcut bucăți din traseul propus cu mai multe bărci de mărimi diferite, așa că voi sări direct la concluzii, urmînd să explic mai apoi motivele. Așadar concluzia este: pentru un traseu România - Grecia și retur pe mare este nevoie de o barcă de cel puțin 10 m lungime, preferabil spre 12 m, cu o motorizare adecvată. Pentru bărcile mai mici părerea mea este că e mai bine să circule pe trailer pînă în Grecia și apoi să fie utilizate costier acolo.
Să detaliem. Dacă timpul nu este o problemă traseul se poate face și cu un caiac, cu mare atenție la prognoza meteo și la planificarea traseului, ținînd cont de distanțele între locurile de refugiu. Dar asta cred că ar lungi foarte mult călătoria și ar depăși orice concediu rezonabil. Pe traseul Mangalia - Limnos am întîlnit vînt puternic în patru cazuri din cinci. Nu chiar furtună dar forța cinci spre șase poate pune oricînd probleme unei bărci mici, mai ales cu un echipaj neexperimentat.
În Turcia nu prea se poate opri oriunde, decît în semi clandestinitate, sînt doar anumite porturi unde se pot face formalitățile de intrare / ieșire. Pe strîmtori circulația este liberă dar trebuie să ai motor capabil pentru că sînt curenți puternici și trafic infernal. Chiar și Marea Marmara, cît e ea de mică, poate fi dificilă la anumite aluri de vînt.
Zona dintre Limnos și Andros poate pune probleme și unei bărci mari în caz de Meltemi, mai ales pe coasta de vest și mai ales dacă ,,urci" spre nord. Coasta de est pare mai accesibilă pentru că sînt mai multe insule unde poți găsi adăpost dar trebuie să fii foarte atent la granița dintre Grecia și Turcia. Nu se admit treceri repetate dintr-o parte în alta și se poate lăsa cu amenzi mari.
Pentru o barcă mică (mai ales sub 7 m) traseul recomandat ar fi rutier, cu 1 - 2 zile pe drum (din București) și apoi o mulțime de locuri unde poți face un concediu minunat de 7 - 10 zile cu cazare în camping sau chiar pe barcă. De exemplu Thassos și golful Kavalei, Halkidiki, golful Volos sau, ceva mai departe, golful Saronic, Corint sau Patras (deja pe partea cealaltă spre Zakintos, Lefkada sau Kefalonia). Drumurile sînt bune și pe plan local se pot găsi diverse aranjamente nu foarte scumpe pentru a lăsa barca (eventual și peridocul) în siguranță, pentru a reveni apoi pentru mai multe ture în aceeași vară sau în anii următori.
Vă asigur că satisfacțiile în privința navigației sînt la fel de mari cînd faci o traversadă Vourvourou - Ammouliani pe un vînt forța patru cu o barcă de 6,5 m ca atunci cînd mergi de la Mangalia la Istanbul cu o barcă de 10 - 12 m.
Nu în ultimul rînd, cheltuielile cu actele. Asigurare, TEPAI, tanc de fecale, log book, locuri în marine etc. Toate sînt necesare și verificate atent la bărcile mari dar nu sînt necesare sau pot fi trecute cu vederea la bărcile sub 7 m. Cheltuielile cu taxele de drum și autostradă nici nu se compară cu ce plătești la o barcă mare.
Bibliografie: Forumul Cap Compas.

#13
Legislatie / Re: Înmatriculare barca în Pol...
Ultimul mesaj de diles - Februarie 26, 2025, 08:13:53 AMda,in polonia
#14
Legislatie / Re: Înmatriculare barca în Pol...
Ultimul mesaj de ionpescarul - Februarie 24, 2025, 10:04:11 AMBuna ziua capitanilor ,se mai poate inmatricula in vreo tara o barca construta artizanal din pacaj cu motorizare in jur de 50 cp ?
Sanatate maxima
Sanatate maxima
#15
Mari si oceane / Voiaj Constanta Peloponez in z...
Ultimul mesaj de byteworks - Februarie 23, 2025, 08:52:48 AMDaca tot s-a redeschis forumul, postez si aici:
Intrebarea este scurt si la obiect, cum ar arata un voiaj de placere intre Constanta si Epidavros sa zicem, pe timp de vara, fara restrictii grave de graba, in 2025?
Stiu, avem "manualele" lui Radu Theodoru, "prescriptiile" din aceste forumuri ale noastre, dar sunt scrise in timpuri care acum apar ca invechite sau macar neactuale, ca tehnica si posibilitati.
Cam ce barca ar fi potrivita, motor sau motor-sailer, sub 9 metri sa zicem, pentru 1-2-3 persoane trecute de varsta excelentelor in posibilitati fizice proprii, departe de Sir Francis Chichester sau Marius Albu dar cu mintea in capul lor? Cu pasaje in stil antic, costier, in mare parte de zi, pe vreme buna.
Sa fie asa ca un proiect de inceput pensionare anticipata, realizarea uneia din ultimele aspiratii rumegate indelung in copilarie si tinerete, ramasa neindeplinita, coapta acum si gata de cules.
Va invit sa oferiti pareri despre:
- barca (versatila si sa nu ceara efort mare in operare, de aceea un velier pur nu se incadreaza). Sa zicem ca un Mac Gregor 26 dar pare destul de scump si greu de gasit la noi.
- traseu (nu ca ar fi multe optiuni, dar ... Egeea are totusi o coasta vestica si una estica)
- cerinte legale si administrative de traversare, ancorare si cheiaj (exista vreo cartulie, site etc. cu informatii actualizate?)
- costuri (de roman normal care totusi isi permite asa ceva din agoniseala vietii)
Multumesc!
Intrebarea este scurt si la obiect, cum ar arata un voiaj de placere intre Constanta si Epidavros sa zicem, pe timp de vara, fara restrictii grave de graba, in 2025?
Stiu, avem "manualele" lui Radu Theodoru, "prescriptiile" din aceste forumuri ale noastre, dar sunt scrise in timpuri care acum apar ca invechite sau macar neactuale, ca tehnica si posibilitati.
Cam ce barca ar fi potrivita, motor sau motor-sailer, sub 9 metri sa zicem, pentru 1-2-3 persoane trecute de varsta excelentelor in posibilitati fizice proprii, departe de Sir Francis Chichester sau Marius Albu dar cu mintea in capul lor? Cu pasaje in stil antic, costier, in mare parte de zi, pe vreme buna.
Sa fie asa ca un proiect de inceput pensionare anticipata, realizarea uneia din ultimele aspiratii rumegate indelung in copilarie si tinerete, ramasa neindeplinita, coapta acum si gata de cules.
Va invit sa oferiti pareri despre:
- barca (versatila si sa nu ceara efort mare in operare, de aceea un velier pur nu se incadreaza). Sa zicem ca un Mac Gregor 26 dar pare destul de scump si greu de gasit la noi.
- traseu (nu ca ar fi multe optiuni, dar ... Egeea are totusi o coasta vestica si una estica)
- cerinte legale si administrative de traversare, ancorare si cheiaj (exista vreo cartulie, site etc. cu informatii actualizate?)
- costuri (de roman normal care totusi isi permite asa ceva din agoniseala vietii)
Multumesc!
#16
Vanzari / Re: vanzari
Ultimul mesaj de Intersect - Februarie 11, 2025, 11:01:49 AMPoate intereseaza pe cineva,scaun barca cu suport luate din state(1500),Linie alimentare,furtun 1300mm lungime,gura alimentare rezervor,racord rezervor,panou siguranțe, lampa navigație pupa(500).Produsele sunt noi,bineinteles preturile sunt negociabile. Toate accesoriile le-am luat ca sa le montez pe barca dar nu si-au mai gasit locul . 0740334470
https://www.olx.ro/d/oferta/linie-alimentare-benzina-aerisiri-panou-sigurante-lampa-navigatie-IDixxk6.html?bs=olx_pro_listing&isPreviewActive=0&sliderIndex=4
https://www.olx.ro/d/oferta/scaun-ambarcatiune-si-suport-scaun-IDixxgU.html?bs=olx_pro_listing
https://www.olx.ro/d/oferta/linie-alimentare-benzina-aerisiri-panou-sigurante-lampa-navigatie-IDixxk6.html?bs=olx_pro_listing&isPreviewActive=0&sliderIndex=4
https://www.olx.ro/d/oferta/scaun-ambarcatiune-si-suport-scaun-IDixxgU.html?bs=olx_pro_listing
#17
Mari si oceane / Re: Vendee Globe
Ultimul mesaj de simba_the_sailor - Februarie 05, 2025, 10:08:48 PMFACEȚI CUNOȘTINȚĂ CU GILOU, CÂȘTIGĂTORUL REGATEI VIRTUALE VENDÉE GLOBE 2024
"Skipper Gilou", al cărui nume real este Gilles Boulard, a câștigat Vendée Globe virtual dintr-un total de 826.377 de concurenți în urmă cu o săptămână, după 75 de zile, 14 ore și 41 de minute de cursă.
In vărstă de 39 de ani, din Lyon a venit în satul Vendée Globe weekendul trecut și a urmărit-o direct pe Clarisse Crémer navigând pe canal.
Aflați mai multe despre un marinar virtual câștigător care nu navighează.
VENDÉE GLOBE : POȚI SĂ TE PREZINȚI?
Skipper GILOU
Numele meu este Gilles, voi împlini patruzeci de ani în trei zile. Lucrez în IT ca dezvoltator web și locuiesc în regiunea Lyon. Am doi copii de 8 și 12 ani. Soția mea participă și ea la Virtual Regatta, iar noi am fost rivali la acest Vendée Globe.
VENDÉE GLOBE : CUM AI ÎNCEPUT CU VIRTUAL REGATTA?
Skipper GILOU
Am descoperit Virtual Regatta în timpul Vendée Globe 2020 în timp ce eram în carantină. Am devenit interesat de joc, am luat o pauză și m-am întors pentru această ediție a Vendée Globe. Există multe interacțiuni în cadrul comunității de jocuri și am învățat totul pe parcurs. Câștigarea necesită puțină intuiție și puțin noroc.
VENDÉE GLOBE : CUM AU FOST ORGANIZATE ZILELE TALE DE "NAVIGAȚIE" TIMP DE 75 DE ZILE?
Skipper GILOU
Când încep ceva, mă dedic pe deplin la asta. Inițial, nu aveam o rutină fixă. Toată lumea își propune să câștige. La începutul lunii ianuarie, când m-am aflat în frunte și aproape de linia de sosire, mi-am dat seama că ar putea exista o oportunitate. De atunci, nu am ratat nicio actualizare. Mai exact, am făcut ultimele ajustări în jurul miezului nopții, m-am trezit la 4:30 dimineața și m-am conectat de mai multe ori pe zi, ajustându-mi programul cu flexibilitatea telemuncii.
VENDÉE GLOBE : AI URMĂRIT VENDÉE GLOBE ÎNAINTE DE ASTA?
Skipper GILOU
Virtual Regatta a fost cea care m-a determinat să urmăresc Vendée Globe. Apreciez aspectul aventuros al acestei curse. Am urmărit cursa, în special bărcile de lângă mine pe traseu. Am urmărit Vendée Live, în special rapoartele meteo și cronicile Regatei Virtuale.
VENDÉE GLOBE : TE-AI PUTUT BUCURA DE ÎNTOARCEREA PE CANAL A LUI CLARISSE CRÉMER. CUM AI TRĂIT ACEST MOMENT?
Skipper GILOU
Nu navighez și nu am nicio legătură cu navigația. Pentru mine, în canal, apele erau calme, iar vremea era minunată, adăugând la experiență. A fi parte din întregul eveniment a fost o experiență memorabilă. Am urmărit câteva clipuri pe YouTube, așa că știam la ce să mă aștept, dar a fost mai impresionant să fiu la eveniment.
https://www.vendeeglobe.org/en/article/meet-gilou-winner-vendee-globe-virtual-regatta
"Skipper Gilou", al cărui nume real este Gilles Boulard, a câștigat Vendée Globe virtual dintr-un total de 826.377 de concurenți în urmă cu o săptămână, după 75 de zile, 14 ore și 41 de minute de cursă.
In vărstă de 39 de ani, din Lyon a venit în satul Vendée Globe weekendul trecut și a urmărit-o direct pe Clarisse Crémer navigând pe canal.
Aflați mai multe despre un marinar virtual câștigător care nu navighează.
VENDÉE GLOBE : POȚI SĂ TE PREZINȚI?
Skipper GILOU
Numele meu este Gilles, voi împlini patruzeci de ani în trei zile. Lucrez în IT ca dezvoltator web și locuiesc în regiunea Lyon. Am doi copii de 8 și 12 ani. Soția mea participă și ea la Virtual Regatta, iar noi am fost rivali la acest Vendée Globe.
VENDÉE GLOBE : CUM AI ÎNCEPUT CU VIRTUAL REGATTA?
Skipper GILOU
Am descoperit Virtual Regatta în timpul Vendée Globe 2020 în timp ce eram în carantină. Am devenit interesat de joc, am luat o pauză și m-am întors pentru această ediție a Vendée Globe. Există multe interacțiuni în cadrul comunității de jocuri și am învățat totul pe parcurs. Câștigarea necesită puțină intuiție și puțin noroc.
VENDÉE GLOBE : CUM AU FOST ORGANIZATE ZILELE TALE DE "NAVIGAȚIE" TIMP DE 75 DE ZILE?
Skipper GILOU
Când încep ceva, mă dedic pe deplin la asta. Inițial, nu aveam o rutină fixă. Toată lumea își propune să câștige. La începutul lunii ianuarie, când m-am aflat în frunte și aproape de linia de sosire, mi-am dat seama că ar putea exista o oportunitate. De atunci, nu am ratat nicio actualizare. Mai exact, am făcut ultimele ajustări în jurul miezului nopții, m-am trezit la 4:30 dimineața și m-am conectat de mai multe ori pe zi, ajustându-mi programul cu flexibilitatea telemuncii.
VENDÉE GLOBE : AI URMĂRIT VENDÉE GLOBE ÎNAINTE DE ASTA?
Skipper GILOU
Virtual Regatta a fost cea care m-a determinat să urmăresc Vendée Globe. Apreciez aspectul aventuros al acestei curse. Am urmărit cursa, în special bărcile de lângă mine pe traseu. Am urmărit Vendée Live, în special rapoartele meteo și cronicile Regatei Virtuale.
VENDÉE GLOBE : TE-AI PUTUT BUCURA DE ÎNTOARCEREA PE CANAL A LUI CLARISSE CRÉMER. CUM AI TRĂIT ACEST MOMENT?
Skipper GILOU
Nu navighez și nu am nicio legătură cu navigația. Pentru mine, în canal, apele erau calme, iar vremea era minunată, adăugând la experiență. A fi parte din întregul eveniment a fost o experiență memorabilă. Am urmărit câteva clipuri pe YouTube, așa că știam la ce să mă aștept, dar a fost mai impresionant să fiu la eveniment.
https://www.vendeeglobe.org/en/article/meet-gilou-winner-vendee-globe-virtual-regatta
#18
Vanzari / De vanzare anemometru robust
Ultimul mesaj de solpet - Februarie 04, 2025, 02:47:15 PMPublic acest anunt la rugamintea unui amic care nu are cont pe acest for.
De vanzare anemometru portabil, cu cutie de transport si husa, nu a fost niciodata utilizat.
Executie robusta, an de fabricatie 1980, pret 500 RON (negociabil intr-o marja mica).
Informatii si contact vanzator la tel. 0723813714.
De vanzare anemometru portabil, cu cutie de transport si husa, nu a fost niciodata utilizat.
Executie robusta, an de fabricatie 1980, pret 500 RON (negociabil intr-o marja mica).
Informatii si contact vanzator la tel. 0723813714.
#19
Cafenea - Discutii generale / Descoperi nouă experiențe.
Ultimul mesaj de cristiantutuianu - Februarie 03, 2025, 10:40:20 PM #20
Legislatie / Certificat CE pentru Quicksilv...
Ultimul mesaj de stefand600 - Februarie 03, 2025, 10:12:23 AMBuna ziua, stie cineva cum se poate obtine un certificat CE pentru o barca fabricata in Polonia in 2007? Trebuie pentru inmatriculare in Polonia. Multumesc,