Mesaje Recente
#51
Pneumatice-RIB / Re: RIB GALA ATLANTIS DELUXE A...
Ultimul mesaj de Zodiac - August 26, 2024, 06:45:01 PMRevin cu pregatirea !
ELECTRICE
Am adaugat alaturi de pompa de aer un robot de pornire cu acumulator !
Am luat rezerve de sigurante electrice de toate tipurile !
Am luat 2 faclii(cu baterii) care se aprind automat , plutesc pe apa , in plus de cele care se prind cu magnet .
Am bagat in masina si incarcator de baterie .
MOTOR
Am luat si montat elice noua , plus pini de siguranta elice de rezerva, plus impeller de rezerva .
Am tot auzit/citit ca pe Razelm din cauza valurilor marisoare foarte apropiate , priza de alimentare cu apa a racirii motorului prinde ceva aer cu efect de supraincalzire a motorului .
Am luat decizia de a baga un ulei mult mai performant la temperaturi mai inalte , un 10W50 full sintetic folosit in general la motociclete cu turatii mari . Am schimbat ulei si filtru !
DIVERSE
Am upgradat abonamentul Navionics , atat pentru sonar cat si pe telefoane mobile !
La sugestia unor colegi mi-am facut cont pe Windy.com , mentionez ca cel fara bani .
Am luat un chit nou de lipire baloane , deoarece cam la 2 ani adezivii se cam usuca !
Am mai luat cateva chingi medii pentru fixarea motorului/barcii de peridoc , deoarece la ultima iesire pe Snagov , la o groapa mai serioasa a sarit ''ranga'' de fixare a motorului din locasul de pe peridoc !
Acum am terminat in mare capitolul ''PREGATIREA'' , plictisitoare pentru colegii cu mare experienta dar cred eu ca foarte valoroasa pentru incepatori si mediu experimentati .
Eu as fi dat mult sa gasesc undeva asa ceva , asa am fost nevoit sa adun ''firmituri'' din zeci de articole si cam tot ce e pe youtube pe subiect .
In urmatoarea postare intram in ''motor/actiune'' din destinatia ''CASA PESCARILOR LUNCA'' !
ELECTRICE
Am adaugat alaturi de pompa de aer un robot de pornire cu acumulator !
Am luat rezerve de sigurante electrice de toate tipurile !
Am luat 2 faclii(cu baterii) care se aprind automat , plutesc pe apa , in plus de cele care se prind cu magnet .
Am bagat in masina si incarcator de baterie .
MOTOR
Am luat si montat elice noua , plus pini de siguranta elice de rezerva, plus impeller de rezerva .
Am tot auzit/citit ca pe Razelm din cauza valurilor marisoare foarte apropiate , priza de alimentare cu apa a racirii motorului prinde ceva aer cu efect de supraincalzire a motorului .
Am luat decizia de a baga un ulei mult mai performant la temperaturi mai inalte , un 10W50 full sintetic folosit in general la motociclete cu turatii mari . Am schimbat ulei si filtru !
DIVERSE
Am upgradat abonamentul Navionics , atat pentru sonar cat si pe telefoane mobile !
La sugestia unor colegi mi-am facut cont pe Windy.com , mentionez ca cel fara bani .
Am luat un chit nou de lipire baloane , deoarece cam la 2 ani adezivii se cam usuca !
Am mai luat cateva chingi medii pentru fixarea motorului/barcii de peridoc , deoarece la ultima iesire pe Snagov , la o groapa mai serioasa a sarit ''ranga'' de fixare a motorului din locasul de pe peridoc !
Acum am terminat in mare capitolul ''PREGATIREA'' , plictisitoare pentru colegii cu mare experienta dar cred eu ca foarte valoroasa pentru incepatori si mediu experimentati .
Eu as fi dat mult sa gasesc undeva asa ceva , asa am fost nevoit sa adun ''firmituri'' din zeci de articole si cam tot ce e pe youtube pe subiect .
In urmatoarea postare intram in ''motor/actiune'' din destinatia ''CASA PESCARILOR LUNCA'' !
#52
Pneumatice-RIB / Re: RIB GALA ATLANTIS DELUXE A...
Ultimul mesaj de Zodiac - August 23, 2024, 05:54:50 PMDin pacate/fericire , la mine ''putina pregatire''...NU EXISTA ! Cand marea majoritate termina pregatirile , eu abia ma incalzesc putin !
Vorba mea generala ''cati bani ai da pe o VESTA la modul general...si cat ai da pe ea cand te afli in apa in pericol " . Si puteti inlocui cuvantul ''vesta'' cu ce doriti voi , pompe de santina...carburant...elice de rezerva...vasle...ispol...etc. !
Eu cand merg cu barca...NU pescuiesc , ci merg incontinuu cu barca in mod majoritar multe ore !
FLOTABILITATEA
Am spus deja faptul ca voi dezvolta foarte mult acest capitol , in majoritatea accidentelor intamplate se pare ca si un simplu BIDON a facut diferenta intre viata si moarte .
La RIB se poate intampla oricand sa se intepe un balon . Producatorii spun ca nu e nici o problema chiar daca se inteapa toate...dar producatorii spun multe .
MASURI
Am luat o pompa electrica de calitate foarte buna , cu debit serios , care functioneaza la 12 V . O tin mereu in barca in calatoriile cu grad de risc mai ridicat , care poate oricand sa suplimenteze aer la intepaturi mici .
La postul de comanda si la bancheta spate , intra ceva apa de la stropii accidentali sau valurile luate prost care au obiceiul sa se ''prelinga'' pe baloane . Am bagat adeziv jos in partile din fata si laterale...asa tot excesul de apa se duce la cele 2 pompe de santina .
Am suplimentat cu 2 ispoluri serioase !
De cand am luat barca am cumparat un ditamai colacul de salvare , am tot incercat sa il montez in diverse pozitii...nu am reusit NIMIC fara sa nu ma deranjeze serios .
Asa ca am luat acest produs , care intra foarte bine in spatele banchetei https://marine-shop.ro/product/5288/colac-salvamar-baywatch.html . Pare mic in poza dar NU e are 68 cm lungime .
Am mai spus pe undeva ca RIB-ul nu prea se potriveste cu marea majoritate a pontoanelor si ''podetelor'' de stationare , avand bordul liber mult mai jos decat barcile clasice si din acest motiv , micile baloane de acostare achizitionate la inceput sunt frumoase...dragute dar total ineficiente . In prima faza am achizitionat 2 ''monstruleti'' de 60 cm care au functionat foarte bine . Acum am mai luat inca 2 baloane de 60 cm cu triplu rol , de mutare pentru flotabilitate superioara in cazul unui balon spart si/sau de montare cate 2 in laterale la catei...in plus fata de vestele lor , in caz de rasturnare si desigur protectie la ponton !
Am luat 2 bidoane de benzina din plastic de tip offroad , cu dublu scop , rezerva de benzina si inca un plus de flotabilitate in cazuri delicate .
Am facut niste teste si am reusit ! In general mai tineam in barca vreo 2 veste simple de Decathlon , pentru eventualele controale , acum le-am inlocuit cu vestele offshore profesionale .
In teste am reusit sa montam vestele offshore peste vestele noastre , chiar radeam cu sotia ca la o eventuala rasturnare...o sa ne gaseasca salvatorii afara din apa de la brau in sus .
Pentru exemplificare , vestele normale sunt de 90 N iar cele offshore 275 N
Pentru unii aceste detalii pot fi obositoare , mentionez ca am taiat din postare partea de echipamente personale , haine...incaltaminte...alte protectii .
In cazul in care cineva se va intreba daca inainte de Razelm am fost ''speriat de bombe''...cum se spune la noi , raspunsul e 100% DA !
Iar acum dupa experientele traite , MA BUCUR CA AM PREGATIT BINE TOTUL ! In penultima zi , s-a lasat destul de des cu ''DOAMNE AJUTA'' !!!
Va urma...tot cu PREGATIREA !!!
Vorba mea generala ''cati bani ai da pe o VESTA la modul general...si cat ai da pe ea cand te afli in apa in pericol " . Si puteti inlocui cuvantul ''vesta'' cu ce doriti voi , pompe de santina...carburant...elice de rezerva...vasle...ispol...etc. !
Eu cand merg cu barca...NU pescuiesc , ci merg incontinuu cu barca in mod majoritar multe ore !
FLOTABILITATEA
Am spus deja faptul ca voi dezvolta foarte mult acest capitol , in majoritatea accidentelor intamplate se pare ca si un simplu BIDON a facut diferenta intre viata si moarte .
La RIB se poate intampla oricand sa se intepe un balon . Producatorii spun ca nu e nici o problema chiar daca se inteapa toate...dar producatorii spun multe .
MASURI
Am luat o pompa electrica de calitate foarte buna , cu debit serios , care functioneaza la 12 V . O tin mereu in barca in calatoriile cu grad de risc mai ridicat , care poate oricand sa suplimenteze aer la intepaturi mici .
La postul de comanda si la bancheta spate , intra ceva apa de la stropii accidentali sau valurile luate prost care au obiceiul sa se ''prelinga'' pe baloane . Am bagat adeziv jos in partile din fata si laterale...asa tot excesul de apa se duce la cele 2 pompe de santina .
Am suplimentat cu 2 ispoluri serioase !
De cand am luat barca am cumparat un ditamai colacul de salvare , am tot incercat sa il montez in diverse pozitii...nu am reusit NIMIC fara sa nu ma deranjeze serios .
Asa ca am luat acest produs , care intra foarte bine in spatele banchetei https://marine-shop.ro/product/5288/colac-salvamar-baywatch.html . Pare mic in poza dar NU e are 68 cm lungime .
Am mai spus pe undeva ca RIB-ul nu prea se potriveste cu marea majoritate a pontoanelor si ''podetelor'' de stationare , avand bordul liber mult mai jos decat barcile clasice si din acest motiv , micile baloane de acostare achizitionate la inceput sunt frumoase...dragute dar total ineficiente . In prima faza am achizitionat 2 ''monstruleti'' de 60 cm care au functionat foarte bine . Acum am mai luat inca 2 baloane de 60 cm cu triplu rol , de mutare pentru flotabilitate superioara in cazul unui balon spart si/sau de montare cate 2 in laterale la catei...in plus fata de vestele lor , in caz de rasturnare si desigur protectie la ponton !
Am luat 2 bidoane de benzina din plastic de tip offroad , cu dublu scop , rezerva de benzina si inca un plus de flotabilitate in cazuri delicate .
Am facut niste teste si am reusit ! In general mai tineam in barca vreo 2 veste simple de Decathlon , pentru eventualele controale , acum le-am inlocuit cu vestele offshore profesionale .
In teste am reusit sa montam vestele offshore peste vestele noastre , chiar radeam cu sotia ca la o eventuala rasturnare...o sa ne gaseasca salvatorii afara din apa de la brau in sus .
Pentru exemplificare , vestele normale sunt de 90 N iar cele offshore 275 N
Pentru unii aceste detalii pot fi obositoare , mentionez ca am taiat din postare partea de echipamente personale , haine...incaltaminte...alte protectii .
In cazul in care cineva se va intreba daca inainte de Razelm am fost ''speriat de bombe''...cum se spune la noi , raspunsul e 100% DA !
Iar acum dupa experientele traite , MA BUCUR CA AM PREGATIT BINE TOTUL ! In penultima zi , s-a lasat destul de des cu ''DOAMNE AJUTA'' !!!
Va urma...tot cu PREGATIREA !!!
#53
Pneumatice-RIB / Re: RIB GALA ATLANTIS DELUXE A...
Ultimul mesaj de byteworks - August 23, 2024, 08:59:52 AMBun asa, un pic de pregatire, un pic de privire retrospectiva, intram in actiune. Motor!
#54
Pneumatice-RIB / Re: RIB GALA ATLANTIS DELUXE A...
Ultimul mesaj de Zodiac - August 22, 2024, 04:23:46 PMSCURTE CONCLUZII INAINTE DE A INTRA IN AVENTURILE DE PE GOLOVITA - RAZELM
Cam in ultima zi din ''operatiunea'' Delta de anul trecut am ajuns din Mustaca pe Razelm ! Incepusem sa prind curaj prin Delta dar dupa vreo 4 - 500 de metri pe Razelm am avut o impresie mai scarry .
Se pare ca nu as fi un bun marinar , cand malul nu prea se mai vede...nu ma simt prea confortabil .
Prima impresie pe Razelm , era si putin mai innorat , a fost ca nu prea se vedeau malurile mai departate iar decizia unanima din barca a fost...ia hai inapoi...scapa cine poate !
Apoi pana in luna August(adica luna curenta) am citit...vazut...deschis chiar subiect pe forum ! Despre partea geografica , meteorologie , trasee si mai ales despre accidente .
Cateva idei generale :
Vreme extrem de schimbatoare si nu prea seamana nici macar cu prognozele !
Valuri ciudate si dificile !
Vanturi destul de puternice !
Adancimi ale apei destul de schimbatoare , mult mal pe fund , o gramada de ''insulite'' cu alge destul de rezistente pe elice !
Multe accidente cu victime !
Per total , un lac destul de neprietenos , cam antituristic...ca sa inventez un cuvant , unde chiar si localnicii evita indepartarea de langa maluri fara barci foarte potente . In plus , in marea majoritate a lacului , inafara rutelor Jurilovca - Portita , senzatia de scarry e amplificata de faptul ca sunt perioade lungi pana vezi si alta barca .
Despre accidente , se pare ca in general cauzele sunt cam aceleasi .
Alcool , abordare gresita sau prea curajoasa a navigatiei adica mixul viteza...valuri , precum si FLOTABILITATEA . Am scris asta cu litere mari deoarece in urmatoarea postare voi dezvolta mai pe larg acest subiect !
Va urma !
Cam in ultima zi din ''operatiunea'' Delta de anul trecut am ajuns din Mustaca pe Razelm ! Incepusem sa prind curaj prin Delta dar dupa vreo 4 - 500 de metri pe Razelm am avut o impresie mai scarry .
Se pare ca nu as fi un bun marinar , cand malul nu prea se mai vede...nu ma simt prea confortabil .
Prima impresie pe Razelm , era si putin mai innorat , a fost ca nu prea se vedeau malurile mai departate iar decizia unanima din barca a fost...ia hai inapoi...scapa cine poate !
Apoi pana in luna August(adica luna curenta) am citit...vazut...deschis chiar subiect pe forum ! Despre partea geografica , meteorologie , trasee si mai ales despre accidente .
Cateva idei generale :
Vreme extrem de schimbatoare si nu prea seamana nici macar cu prognozele !
Valuri ciudate si dificile !
Vanturi destul de puternice !
Adancimi ale apei destul de schimbatoare , mult mal pe fund , o gramada de ''insulite'' cu alge destul de rezistente pe elice !
Multe accidente cu victime !
Per total , un lac destul de neprietenos , cam antituristic...ca sa inventez un cuvant , unde chiar si localnicii evita indepartarea de langa maluri fara barci foarte potente . In plus , in marea majoritate a lacului , inafara rutelor Jurilovca - Portita , senzatia de scarry e amplificata de faptul ca sunt perioade lungi pana vezi si alta barca .
Despre accidente , se pare ca in general cauzele sunt cam aceleasi .
Alcool , abordare gresita sau prea curajoasa a navigatiei adica mixul viteza...valuri , precum si FLOTABILITATEA . Am scris asta cu litere mari deoarece in urmatoarea postare voi dezvolta mai pe larg acest subiect !
Va urma !
#55
Cafenea - Discutii generale / Find Sexy Girls from your city...
Ultimul mesaj de speedo - August 22, 2024, 10:59:25 AM #56
Pneumatice-RIB / Re: RIB GALA ATLANTIS DELUXE A...
Ultimul mesaj de Zodiac - August 20, 2024, 04:42:21 PMPREGATIREA 2
Ca sa nu mai repet , exista multe informatii aici https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,3620.0.html
BATERIA
Dupa montarea unor reflectoare suplimentare , a unor pompe de santina mult mai puternice , a mai multor ''electronice'' care se incarca la mufele de tip bricheta si folosirea unui sonar/gps destul de ''consumator'' , a fost necesara schimbarea bateriei ! E bine ca am simtit asta dupa o noapte de ploaie in care pompa automata a lucrat destul de serios . Am avut ''norocul'' ca am avut la mine un robot de pornire .
Am trecut de la o baterie clasica pe plumb mai vechiuta de 55 Ah si 450 A la un ''monstrulet'' EXIDE AGM cu 70 Ah si 760 A ! Mult mai bine , alta viata .
FILTRU BENZINA
Tot dupa experienta din Delta , cu benzina care continea ceva apa...desi am alimentat DOAR de la Rompetrolul din localitatea Dunavat...fara cele de pe apa , am intalnit urmatoarea problema .
Aveam montat pe furtunul de alimentare un filtrulet decantor cu sita . S-a strans ceva apa acolo(am vazut mai tarziu) si nu mai functiona accelerarea/decelerarea . Adica atunci cand voiam sa accelerez fin nu se simtea NIMIC si dintr-o data o lua tare , la decelerare fina...NIMIC si dintr-o data se oprea barca destul de brusc sau/si pierdeam glisajul . Pe canale si in locuri mai inguste...extrem de enervant .
Am montat un filtru separator serios de genul https://www.epixmarine.ro/filtre-separatoare-apa-benzina/filtru-separator-decantor-combustibil-apa-benzina-universal-pentru-motoare-barci-190mm
Alta viata , mult mai bine !
PERIDOCUL
Rola suplimentara din mijloc/spate , mentionata in postarea precedenta CA AVANTAJ imi genereaza 2 probleme . Imi inalta peridocul in apa cu vreo 15 cm la scoaterea barcii . Nu mai aseaza perfect barca pe rolele laterale si de multe ori la scoaterea barcii gasesc cate o rola laterala intoarsa . In plus e mai greu de centrat pe peridoc .
M-am invatat cu asta , bag un cric pe chila si o asez ''manual'' , prefer protectia baloanelor si o stabilitate mult mai mare in mars pe sosea .
Nu stiu ce sa mai fac referitor la triplele de semnalizare ! Am bagat alt cablu , am aranjat firele , le-am cositorit si izolat la modul profi , le dau in permanenta cu spray de contacte electrice . Problemele sunt in special la stopurile de frana ! Se ard filamentele de pe stop !
Schimb becurile cand plec , ajung la destinatie...unul sau ambele arse ! Mai schimb inca o data acolo , iar unul sau chiar doua arse cand ajung acasa . Umblu cu cate 10 becuri la mine .
Mentionez ca la fiecare lansare/scoatere scot mufa de la carlig , scot si bara de semnalizare .
Cred ca voi trece la leduri IP 68 , problema ar fi ca la unii functioneaza , la altii iese jocuri de lumini de tip discoteca .
Va urma !
Ca sa nu mai repet , exista multe informatii aici https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,3620.0.html
BATERIA
Dupa montarea unor reflectoare suplimentare , a unor pompe de santina mult mai puternice , a mai multor ''electronice'' care se incarca la mufele de tip bricheta si folosirea unui sonar/gps destul de ''consumator'' , a fost necesara schimbarea bateriei ! E bine ca am simtit asta dupa o noapte de ploaie in care pompa automata a lucrat destul de serios . Am avut ''norocul'' ca am avut la mine un robot de pornire .
Am trecut de la o baterie clasica pe plumb mai vechiuta de 55 Ah si 450 A la un ''monstrulet'' EXIDE AGM cu 70 Ah si 760 A ! Mult mai bine , alta viata .
FILTRU BENZINA
Tot dupa experienta din Delta , cu benzina care continea ceva apa...desi am alimentat DOAR de la Rompetrolul din localitatea Dunavat...fara cele de pe apa , am intalnit urmatoarea problema .
Aveam montat pe furtunul de alimentare un filtrulet decantor cu sita . S-a strans ceva apa acolo(am vazut mai tarziu) si nu mai functiona accelerarea/decelerarea . Adica atunci cand voiam sa accelerez fin nu se simtea NIMIC si dintr-o data o lua tare , la decelerare fina...NIMIC si dintr-o data se oprea barca destul de brusc sau/si pierdeam glisajul . Pe canale si in locuri mai inguste...extrem de enervant .
Am montat un filtru separator serios de genul https://www.epixmarine.ro/filtre-separatoare-apa-benzina/filtru-separator-decantor-combustibil-apa-benzina-universal-pentru-motoare-barci-190mm
Alta viata , mult mai bine !
PERIDOCUL
Rola suplimentara din mijloc/spate , mentionata in postarea precedenta CA AVANTAJ imi genereaza 2 probleme . Imi inalta peridocul in apa cu vreo 15 cm la scoaterea barcii . Nu mai aseaza perfect barca pe rolele laterale si de multe ori la scoaterea barcii gasesc cate o rola laterala intoarsa . In plus e mai greu de centrat pe peridoc .
M-am invatat cu asta , bag un cric pe chila si o asez ''manual'' , prefer protectia baloanelor si o stabilitate mult mai mare in mars pe sosea .
Nu stiu ce sa mai fac referitor la triplele de semnalizare ! Am bagat alt cablu , am aranjat firele , le-am cositorit si izolat la modul profi , le dau in permanenta cu spray de contacte electrice . Problemele sunt in special la stopurile de frana ! Se ard filamentele de pe stop !
Schimb becurile cand plec , ajung la destinatie...unul sau ambele arse ! Mai schimb inca o data acolo , iar unul sau chiar doua arse cand ajung acasa . Umblu cu cate 10 becuri la mine .
Mentionez ca la fiecare lansare/scoatere scot mufa de la carlig , scot si bara de semnalizare .
Cred ca voi trece la leduri IP 68 , problema ar fi ca la unii functioneaza , la altii iese jocuri de lumini de tip discoteca .
Va urma !
#57
Pneumatice-RIB / Re: RIB GALA ATLANTIS DELUXE A...
Ultimul mesaj de Zodiac - August 19, 2024, 05:28:34 PMO mica introducere ! Chiar daca am mai vorbit/scris una...alta pe alte sectiuni si se pot repeta anumite informatii , cred ca e bine sa fie exact pe topicul cu RIB !
PREGATIREA
Dupa experimentele de pe mare , pentru a merge in Delta anul trecut , am trecut la multe imbunatatiri !
PERIDOCUL
A mai primit inca 2 role de chila , am ajuns la 3....fara rola de lansare care sustine in mers si bara de sustinere a motorului si un V din cauciuc foarte pronuntat in fata . Asta rezolva 2 probleme importante , presiunea greutatii motorului si departarea baloanelor de marginile cu potential ascutit ale suportilor laterali de la bara de numar . Din cauza ca barca e foarte usoara fata de motor , aveam o greutate foarte mica pe carlig de aproximativ 50 de kg . Am invatat sa plec cu rezervorul plin(e pe fata) si cu ceva greutate pe fata...cele 2 rezerve + etc. .
S-a ajuns pe la o medie de 75 kg fapt care aproape anuleaza zgaltaielile verticale sus...jos de pe carlig . Mult mai bine .
HUSA BARCII
Se pare ca destul de tarziu am aflat diferenta intre HUSA DE STATIONARE si HUSA DE MARS . In permanenta aveam probleme cu ''umflarea'' husei in mers de la curentii de aer si existau probleme , indiferent de cate chingi puneam pe barca . Chingile se slabeau si husa arata ca o ''parasuta''!
Una din cauzele principale era ca vantul/curentul apasa cu putere pe partea inalta...postul de conducere , cu efectul de tragere a partii din fata a provei .
Am rezolvat prin decuparea partii de pe postul de comanda si prin montarea permanenta/coasere a 5 chingi care se inchid prin clipsuri de plastic sub barca ! Mult mai bine...dar se poate si mai bine !
BARCA
Dupa ce am luat ceva apa serioasa in barca , de la valurile de 3-4 metri de pe mare , am constatat ca pompa de santina standard venita cu barca era total sub cerintele mele , o Osculati 500 cu o promisiune de 32 litri pe minut . Am inlocuit-o cu 2 pompe , o Seaflo 1100 si o Rule LP900S LoPro , impreuna in calculele mele cam de 4 ori capacitatea celei vechi .
Seaflo a intrat pe alimentarea veche cu functie automata iar Rule pe circuit separat ''la buton'' !
Hai ca iese un roman ! Va urma !!!
PREGATIREA
Dupa experimentele de pe mare , pentru a merge in Delta anul trecut , am trecut la multe imbunatatiri !
PERIDOCUL
A mai primit inca 2 role de chila , am ajuns la 3....fara rola de lansare care sustine in mers si bara de sustinere a motorului si un V din cauciuc foarte pronuntat in fata . Asta rezolva 2 probleme importante , presiunea greutatii motorului si departarea baloanelor de marginile cu potential ascutit ale suportilor laterali de la bara de numar . Din cauza ca barca e foarte usoara fata de motor , aveam o greutate foarte mica pe carlig de aproximativ 50 de kg . Am invatat sa plec cu rezervorul plin(e pe fata) si cu ceva greutate pe fata...cele 2 rezerve + etc. .
S-a ajuns pe la o medie de 75 kg fapt care aproape anuleaza zgaltaielile verticale sus...jos de pe carlig . Mult mai bine .
HUSA BARCII
Se pare ca destul de tarziu am aflat diferenta intre HUSA DE STATIONARE si HUSA DE MARS . In permanenta aveam probleme cu ''umflarea'' husei in mers de la curentii de aer si existau probleme , indiferent de cate chingi puneam pe barca . Chingile se slabeau si husa arata ca o ''parasuta''!
Una din cauzele principale era ca vantul/curentul apasa cu putere pe partea inalta...postul de conducere , cu efectul de tragere a partii din fata a provei .
Am rezolvat prin decuparea partii de pe postul de comanda si prin montarea permanenta/coasere a 5 chingi care se inchid prin clipsuri de plastic sub barca ! Mult mai bine...dar se poate si mai bine !
BARCA
Dupa ce am luat ceva apa serioasa in barca , de la valurile de 3-4 metri de pe mare , am constatat ca pompa de santina standard venita cu barca era total sub cerintele mele , o Osculati 500 cu o promisiune de 32 litri pe minut . Am inlocuit-o cu 2 pompe , o Seaflo 1100 si o Rule LP900S LoPro , impreuna in calculele mele cam de 4 ori capacitatea celei vechi .
Seaflo a intrat pe alimentarea veche cu functie automata iar Rule pe circuit separat ''la buton'' !
Hai ca iese un roman ! Va urma !!!
#58
Pneumatice-RIB / Re: RIB GALA ATLANTIS DELUXE A...
Ultimul mesaj de siad - August 18, 2024, 10:58:16 PMSalut,
Si eu as citi si sunt de aceeasi parere cu @byteworks. Chiar daca e lumea tacuta, asta nu inseamna ca nu este prezenta pe forum.
Timp mai putin, probleme ai multe, dar cand am o ora, imi face placere sa rasfoiesc prin multitudinea de informatii de aici.
Si eu as citi si sunt de aceeasi parere cu @byteworks. Chiar daca e lumea tacuta, asta nu inseamna ca nu este prezenta pe forum.
Timp mai putin, probleme ai multe, dar cand am o ora, imi face placere sa rasfoiesc prin multitudinea de informatii de aici.
#59
Motoare / Motoare de "afara"
Ultimul mesaj de siad - August 18, 2024, 10:55:02 PMVa salut,
Aveti cumva idee daca sunt ok motoarele aduse din Italia, sau nu numai?
Pun un link mai jos de pe Pro Barca unde putem gasi cateva motoare interesante, dar cu siguranta la sectiunea acte va fi cel putin dubios.
Intrebarea este.....sunt ok ca si functionalitate? Aveti idee?
https://www.probarca.ro/index.php?task=anunturi_user&id_user=10449
Multumesc,
Aveti cumva idee daca sunt ok motoarele aduse din Italia, sau nu numai?
Pun un link mai jos de pe Pro Barca unde putem gasi cateva motoare interesante, dar cu siguranta la sectiunea acte va fi cel putin dubios.
Intrebarea este.....sunt ok ca si functionalitate? Aveti idee?
https://www.probarca.ro/index.php?task=anunturi_user&id_user=10449
Multumesc,
#60
Pneumatice-RIB / Re: RIB GALA ATLANTIS DELUXE A...
Ultimul mesaj de Zodiac - August 14, 2024, 11:53:33 AMO sa incep de saptamana viitoare ! Incet , pe capitole , cu bune cu...mai putin bune !