Afişare Mesaje

Aici puteţi vedea mesajele acestui utilizator. Sunt afişate doar mesajele făcute în secţiuni în care aveţi acces.


Mesaje - bobinuta

Pagini: [1] 2 3 ... 14
1
Stitch&Glue / Re: Constructie Dayboat 4 m
« : August 15, 2019, 08:52:35 a.m. »
si inca unul https://youtu.be/AhqYkVTebNw
Salut Timberaland! Imi place ce ti-a iesit, felicitari ! Eu cred ca-mi voi construi o pluta, s-o pun pe lac si sa fac un peste fript in mijlocul sau ! Hi.
Vezi doar ca filmuletele apar ca "Unavailable" si mi-ar fi placut sa le vizionez !
Poate ai timp sa le repostezi.

Bafta si excursii placute !
Cezar

2
Salupe / Re: barca cabinata cu motor de 20 cp
« : August 13, 2019, 02:27:40 p.m. »
O intrebare daca am barca mai mica de 7 m deci neinmatriculata , inchiriez  un motor mai mare de 20 cp declarat sau inmatriculat de la o persoana ,pot sa il pun pe barca , si sa merg cu el ?
Raspuns scurt: NU !

Explicatia se regaseste in legislatia aferenta navigatiei in Romania.
- Barcile cu lungimea de cel mult 7m, pot circula neinmatriculate. Ce e peste fix 7m, se inmatriculeaza.
- Motoarele nu se inmatriculeaza decat cu barca la pachet. Conditia de inmatriculare obligatorie este de la putere de peste 20CP in  sus.  (asta raspunde si la intrebarea dvs. de mai sus).
- puteti naviga fara permis de conducator de ambarcatiuni, numai daca folositi un motor cu puterea de max. 5CP.   Pentru folosirea motoarelor cu puteri mai mari de 5CP, trebuie sa obtineti permis.

Ca exemplificari:
- daca aveti o barca (de orice tip) cu lungimea maxima de 7m si un motor cu puterea de max. 5CP (autentica si certificabila in cazul unui control in care nu puteti "cadea la pace"), atunci puteti naviga fara permis. Din pacate, nu si oriunde pe cursul Dunarii.
- daca aveti o barca cu lungimea de 5m si un motor cu puterea de peste 5CP *si* max. 20CP, nu trebuie sa inmatriculati barca, dar va trebuie permis. Daca nu inmatriculati barca, nu puteti naviga pe orice zona de pe Dunare (cf. unor avize ale ANR, nu puteti incalca senalul navigabil - aspect care va limiteaza foarte mult libertatea de miscare).
- daca aveti o barca, sa zicem gonflabila cu lungimea de 3.3m si un motor de 5CP, nu aveti nevoie de permis si nici de inmatricularea barcii; dar fara s-o inmatriculati, nu puteti naviga in zonele dunarene care presupun sa ajungeti in senalul navigabil, fie chiar si doar daca nu trebuie decat traversat.

Motorasele de 5-10CP se vor descurca greu la mersul in amonte (daca va intoarceti mergand impotriva curentului Dunarii).
Asadar, pentru o barca cabinata in care sa stati 2 pescari (mai ales de crap) cu toate echipamentele necesare si sa puteti face o excursie dus-intors in conditiile in care s-ar putea sa aveti nevoie sa invingeti si curentul Dunarii sau valurile iscate de la vreo furtuna care v-ar prinde, aveti nevoie de rezerva serioasa de putere. De aceea, multi care au trecut prin asta, isi cumpara motoare cu puteri de peste 20CP.

In concluzie... daca vreti sa aveti libertate de miscare si sa n-aveti surprize, e nevoie si de permis si de inmatricularea barcii.

Cu stima,
Cezar

3
Am plăcerea sa va anunț ca  școala de navigație Maria Ta travel and adventure a obținut acreditarea de la ANCOM pentru cursul de radio operator GMDSS- LRC, cursul durează o zi, prețul este de 100 euro, se tine pe Lindor,
Buna dimineata si felicitari !
In situatia asta, e foarte posibil sa ma aveti printre primii inscrisi ! Hi.
Voi fi la mare dupa 28 august si va voi contacta sa discutam daca e loc sa va fac o vizita si eventual o iesire cu Lindor :)

Toate cele bune,
Cezar

4
Daca citesti cu atentie , nu e treaba mea ce parteneri are Lindor si ce contracte are intre societati .
Mai oameni buni , citeste cineva bine ce am scris ?
Inca de la inceputul topicului , am scris ca nu imi place MIE contractul pe care il are Seanergya si nu il voi semna niciodata
In pag.1 a prezentului topic apar 4 referiri la Seanergya, iar motivul principal pe care l-ai invocat a fost :
Citat
In plus sunt fumator iar regulamentul de la Seanergya pare unul de genul militar .
Pag.2 a acestui topic nu contine referiri la Seanergya.

Ai citit contractul de la Seanergya , ala intern al lor pe care il semneaza cursantul cu ei
Nu, nu l-am citit, pentru ca nu ai postat vreun link catre el sau macar vreun citat din ceea ce nu iti convine !
Oricum, exceptand ca intreg regulamentul ar fi deplasat, nu aveam de ce pierde timpul cu citirea acestuia. Daca ai fi vrut sa-l supui atentiei publice, probabil ca ai fi gasit o metoda de a extrage ceea ce ai fi considerat de interes si de a ne-o aduce in atentie.
iar tu faci confuzii ? Sa-mi spui daca tu l-ai semna !
Probabil ca daca l-as fi vazut, as fi putut sa-mi dau cu parerea. In lipsa, ma abtin.
In ceea ce ma priveste, sunt destul de obisnuit cu ordinea si disciplina.
Ironia din discutie e ca tu sustii un contract pe care nici nu l-ai citit si nu stii nimic despre el .
Nu am citit contractul respectiv si nici nu am motive sa-l sustin atat timp cat nu sunt implicat in el. Daca ai fi postat ceea ce te-a deranjat in contractul ala, probabil ca ne-am fi putut lamuri.
Am considerat in schimb ca ar fi onorabil sa-l sustin pe dl. cdt. Tudor, avand in vedere "dialogul" pe care l-am observat cu totii, dintre tine si dumnealui.

Vad ca nimeni nu citeste cu atentie ce am scris , dar sare multa lume cu presupuneri !
Am afirmat ca :
- am vrut cu Lindor deci e de bine , care e critica ?
- mi s-a spus ca pe Lindor locurile de cazare sunt ocupate , care e critica ?
- am afirmat ca locurile in hotelurile din Limanu si restaurantele au preturile mega umflate , care e critica la Lindor ?
- am afirmat ca imi place sa dorm acasa , care e critica ?
- am afirmat ca nu vreau sa semnez contractul cu Seanergya , care e critica la Lindor ?
- am afirmat ca a fost decizia mea , care e critica ?
- multe complimente catre Lindor , care e critica ?
Nu am de ce sa te critic !
Daca ai fi postat liniutele de mai sus intr-o forma atat de concisa, lucrurile ar fi fost mult mai clare.
Da, preturile din Limanu sunt umflate, dar nu te obliga nimeni sa stai acolo. Poti gasi o gazda mai ieftina in apropiere si sa vii doar la debarcader cand trebuie sa pleci pe barca. Acasa poti dormi cand faci cursurile teoretice in Bucuresti, pentru practica n-ai cum sa dormi acasa :)
Semnarea contractului cu Seanergya e o chestiune care te priveste (dupa cum ai spus, "decizia ta") - dar ceea ce ai postat pentru a "denunta" acel contract, a adus o umbra nemeritata celui cu care n-ai apucat sa discuti direct - aspect care ar fi ajutat foarte mult.

"Complimentele" tale catre Lindor au inceput sa curga intr-o maniera tendentioasa, dupa ce pe pag.3 , ai primit reactia (indreptatita) a proprietarului, care te-a intrebat, foarte corect, de ce nu l-ai sunat pentru o discutie civilizata... Vad ca a fost chiar civilizat in fata fluviului de "complimente" pe care l-ai insirat acolo, cu multa darnicie.
In schimb sunt facut mincinos , nedemn...prea dobitoc sa fiu ''selectat'' pe Lindor
Nu vad nicaieri astfel de caracterizari in ceea ce te priveste. Ti s-a atras doar atentia ca scoala de navigatie inseamna si respectarea ordinelor pe care cel care o comanda este nevoit sa le dea. E o chestie valabila atat la vapoare cat si la barcile de agrement. Ca se aplica mai putin in cazul unei barci de mici dimensiuni cu 2 pescari in ea, asta e o alta poveste.
Don Basilio imi recomanda o alta scoala desi mai sus pe aceeasi pagina spun cum mi-am luat deja si carnetul , iar Bobinuta ''ma ia la tinta'' pe niste confuzii !
Eu zic sa citim cu atentie ce e scris negru pe alb si apoi sa comentam desi eu imi propusesem sa inchid subiectul !
"Sa citim cu atentie" e o propunere foarte relativa. Noi am observat "complimentele" pe care le-ai adresat dlui. Tudor si maniera in care ai facut-o. Iar eu nu te-am "luat la tinta" pentru vreo confuzie (contractul celor de la Seanergya te interesa pe tine, nu pe mine, iar daca vroiai sa ne atragi atentia, ai fi postat ceea ce te-ar fi deranjat). Eu doar am reactionat in fata "complimentelor" adresate de tine, intrucat nu-mi face placere sa vad ca un om care isi da silinta sa faca ceva pentru cursantii pe care ii are, sa fie judecat gresit.

Si daca tot vorbea Vali de chestii constructive...poate ma gandesc si eu sa dau examenul de S  ;D !
Si acum intrebare pentru velisti si cu dedicatie pentru Bobinuta...daca tot s-a introdus in discutie ;D , dupa ce termini acest curs poti conduce un velier...pe mare macar pana in Grecia ?
In primul rand, felicitari pentru obtinerea permisului C+D, asta este un prim pas foarte important.
Sa stii ca am citit cu atentie (acum mai pe seara) tot continutul topicului.  Iti inteleg frustrarea in fata materiei care nu prezinta interes pentru un barcagiu de agrement, dar si aici lucrurile sunt relative. Da, materia aia ar fi trebuit revizuita, dar atat timp cat vrei sa circuli pe ape navigabile cum ar fi Dunarea, atunci trebuie sa cunosti regulile de navigatie pe zonele respective. Si care pot fi diferite de la un segment la altul (vezi Canalul D-MN, de exemplu). Dar astea sunt reguli impuse de ANR si nu de capitaniile zonale, nici de scolile de navigatie. Asa ca n-ai de ales, trebuie sa te conformezi acestora.  Aminteste-ti ca si in facultate ai avut cursuri neinteresante, dar de care a trebuit sa treci !

Referitor la navigatia cu vele, daca te atrage, atunci e foarte bine ca te-ai gandit sa faci si un curs pentru S. Tu esti singurul care poate decide la final, daca vei dori sau nu cu adevarat acest lucru. 

Acum, referitor la ultima ta intrebare, cea cu condusul velierului *pe mare* pana in Grecia (cel putin! )...
Eu pot sa-ti spun clar ca nu am experienta necesara pentru o astfel de aventura si ca cel mai potrivit ar fi sa obtii raspunsuri de la ceilalti colegi care au ajuns astfel acolo. Ceea ce iti pot spune in schimb, din discutiile pe care le-am avut cu ei si din concluziile pe care le-am tras intre timp, e ca si in cazul navigatiei (mai ales a celei pe veliere), e oarecum la fel ca si in cazul obtinerii permisului de conducere auto. Faci o scoala, obtii un minim de experienta, apoi iesi in trafic si usor-usor, dupa ce castigi experienta necesara, te incumeti la drumuri mai lungi si la figuri mai complicate.
Ca sa pleci singur pe mare, cu un velier pana in Grecia... se poate, dar ai nevoie de un echipaj cu experienta, care sa stie mai mult decat tine.
Iar tu, ca proaspat skipper, esti doar un skipper aflat la inceput de drum. Trebuie ca ambarcatiunea respectiva (indiferent daca e a ta sau nu) sa fie condusa de un skipper cu experienta, iar tu sa fii un simplu mus, om de echipaj, care invata cot la cot cu ceilalti. Nu stii sa dai ordinele necesare, asa ca ai nevoie de experienta celui care stie si de experienta celor din echipaj, pentru ca e foarte sigur ca la un curs de cateva zile, n-ai cum capata experienta necesara.
Da, cursul te va ajuta sa ai un sumar de cunostiinte si un minim de indemanare, dar nu mai mult. Restul, trebuie sa-l obtii prin practica.
O buna varianta de practica este sa contractezi o excursie in Grecia cu cineva care face charter, si sa faci astfel parte din echipaj, timp in care vei indeplini mai multe roluri si vei putea privi experienta respectiva din aproape toate unghiurile posibile. Mai concret, incepi ca mus, chiar daca ai plasticul ala in buzunar. Ti-au spus-o si ceilalti colegi, aia iti da dreptul sa navighezi pe apa, dar nu-ti ofera si experienta.

Anul asta as fi incercat si eu o astfel de experienta, dar am fost strans cu usa de cheltuielile pe care a trebuit sa le fac pentru fiica-mea (bacalaureat, facultate, etc.). O sa ma gandesc serios de la anul incolo.

Am observat ca ai mai mentionat unele chestiuni in cadrul topicului.
De exemplu, cursul radio. Ceva-ceva, ai auzit tu, dar nu ai auzit tot. Florio ti-a raspuns deja la intrebare, eu incerc doar sa completez putin.
Cursul ala ti-ar fi util daca te-ai afla in postura de skipper care trebuie sa plece in afara apelor teritoriale romanesti, caz in care vei fi nevoit sa folosesti echipamentul de radiocomunicatie in diferite situatii (cand te apropii de un port strain sau daca ai fi nevoit sa comunici cu alte nave din imprejurimi, etc.). Ca sa folosesti echipamentele respective, ai nevoie de un fel de atestat/autorizatie de operator radio, pe care il obtii in urma absolvirii acelui curs. Atestare pe care trebuie s-o reinnoiesti (platind o taxa) la fiecare 5 ani (daca nu ma insel).
Altfel, pentru barcageala obisnuita, pe apele interne, cursul nu iti este necesar.
In schimb, exista zone in care esti nevoit sa folosesti statia radio pentru a comunica cu Capitaniile si cu Politia de Frontiera. Un bun exemplu este Mangalia.

Si ai mai facut o afirmatie pe care am observat-o:
Planul meu este urmatorul :
- in prima faza voi "circula" pe lacurile din Bucuresti pentru a invata sa conduc barca

Nu stiu pe care lacuri din Bucuresti ai dori sa inveti sa conduci barca.
Pentru ca lista lacurilor interioare navigabile cuprinde si lacuri din Bucuresti, dar pe nici unul nu ai voie oficial cu motor termic.
Ma refer la Hotararea nr. 665/2008 pentru stabilirea nominală și pe porțiuni a căilor navigabile interioare ale României.
Neoficial, am vazut barci cu motor pe Buftea si Pantelimon (chiar eu m-am dat pe Buftea). Poate si pe altele, dar nu m-am documentat prea adanc. Oficial, in apropiere de Bucuresti merge doar pe Snagov, iar daca nu, trebuie sa te duci direct la Dunare.
Pe lacurile din Bucuresti poti naviga in schimb, cu vele, sau alt tip de propulsie care sa nu implice utilizarea motoarelor termice.
Cred ca se admite (fara a fi explicita) utilizarea motoarelor electrice. Stiu cel putin un coleg care a navigat cu motor electric pe lacul Tunari.

Cel mai bine ar fi sa-i intrebi pe colegii cu experienta si care stiu bine atat partea oficiala cat si cea de underground a apelor din zona noastra.

Cam atat deocamdata, sper ca mi-ai inteles punctul de vedere si de asemenea, lipsa vreunei intentii de polemizare.

Succes pe mai departe si toate cele bune,
Cezar

5
Daca nu esti tu si firma ta imi cer scuze ! Daca e firma ta iti ceri tu scuze ? Daca ma provoci , mi-a fost trimis contractul pentru Bucuresti fara sa mi se mentioneze ca e vorba de Seanergya....doar am vazut asemanarea de contract...si nu mi s-a spus ca e vorba de un partener !    [...]
 Nu am afirmat nimic rau decat ca nu semnez un contract de tip securist !
Ziua buna,
Nu-mi sta in fire sa ma bag in treburile altora, pentru ca nu-mi place sa fiu "mancat" ulterior.
Totusi, azi am accesat forumul si am vazut discutia asta, care m-a lasat total surprins. Neplacut.

De ce?
Pentru ca nu inteleg de ce trebuie sa clasezi un contract de parteneriat intre doua societati drept "securist", atat timp cat sunt corect formulate si in final, servesc indeplinirii scopurilor pe care ti le-ai fi propus ?
Probabil ca cea mai corecta solutie ar fi fost sa intrebi direct la sediul firmei, pe dna. Maria sau chiar pe dl. Tudor, "care-i treaba" cu contractul respectiv. Desi nu vad vreo problema in modul in care ti s-ar fi acordat serviciile respective, astfel de chestiuni ar fi fost onorabil de discutat in privat, nu printr-o incercare de expunere publica a unei false probleme.

Eu am facut scoala de sailing pe Lindor, ulterior scolii si obtinerii permisului pentru C+D.
Sincer, daca m-as fi documentat inainte, as fi facut cu dl. Tudor si pentru C+D, dar asa a fost sa fie. Si pe bune, a fost foarte OK, n-am stat cu mana in san pe nava si n-am plecat de acolo cu ochii in soare. Ci dimpotriva, cu dorinta de a-mi perfectiona aptitudinile invatate mai ales in navigatia cu vele.  M-am simtit foarte OK la bordul lui "Lindor" , iar stilul dlui. Tudor a fost super OK, il recomand fara nici un dubiu ca un om de la care ai ce invata !

Nu am nici un interes ascuns in a-i lua apararea, am platit la fel ca oricare alt cursant. Dar atitudinea dansului a fost ireprosabila, iar modul in care stie sa-si ajusteze predarea cursurilor de navigatie arata clar ca ai de-a face cu un om care are reale aptitudini de lucru cu oamenii.

Pe bune, mi-a parut rau cand am vazut ce-ai scris si asta e motivul pentru care am intervenit.
Nu doresc sa deschid o polemica si nici sa ne suparam, dar n-am putut sa stau cu mainile in san, vazand cele postate la adresa scolii "Maria Ta" si a dlui. Tudor.  Ti s-ar fi livrat un serviciu, contra unui pret. Ce conteaza cine emite factura ?!

Cu stima,
Cezar

6
Serbia acuză România că a blocat un transport de armament pe Dunăre

O chestie interesanta si pe care pana acum, n-o cunosteam, poate e utila si altora:

Ce prevede articolul 27 al Convenţiei privind regimul navigaţiei pe Dunăre, semnată în 1948 şi completată cu o anexă în 1998

 „Atunci când ambele maluri ale Dunării fac parte din teritoriul aceluiaşi stat, acest stat are dreptul de a pune mărfurile în tranzit sub sigiliu sau sub paza agenţilor vamali. Un asemenea stat are de asemenea dreptul de a pretinde căpitanului, armatorului sau proprietarului o declaraţie scrisă confirmând numai că transportă sau că nu transportă mărfuri al căror import este prohibit de către statul tranzitat, fără a avea totuşi dreptul de a interzice tranzitul. Aceste formalităţi nu vor putea implica sau prilejui nicio vizitare a încărcăturii, nici sa întârzie trecerea în tranzit. Capitanul, armatorul sau proprietarul care va fi făcut o declaraţie falsă va fi răspunzător de ea în conformitate cu legile statului către care această declaraţie va fi fost făcută.
Atunci când Dunărea formează frontiera între două state, vasele, plutele, călătorii şi mărfurile în tranzit sunt scutite de orice formalităţi vamale“.



7
Cafenea - Discutii generale / Re: Chemari si raspunsuri pe capcompas
« : Iulie 11, 2019, 11:58:25 p.m. »
De 4 iulie, pe barca altuia, ca asa e cand n-ai lucru' tau... :)
Misto excursia, faine si pozele, mi-au placut !
Sa fiti sanatosi si calatorii cat mai frumoase !
Cezar


8
CHARLIE ST. CLOUD (2010)

Desi genul e "Drama, Fantasy, Romance", include si dezvolta subiectul principal prin prisma pasiunii unor tineri pentru sailing. Puteti vedea atat concurs de iole cat si veliere traditionale.
La final, apare si velierul "Pachena", produs de Jesperson Boats (51').
Rating-ul filmului e bun, atat pe IMDB cat si pe RottenTomatoes si sincer, cred ca il merita.
E un film frumos de vazut alaturi de familie.



Puteti avea in vedere versiunea de 1.89GB (1080p) de aici , dar trebuie sa aveti rabdare, ar putea dura. Filmul se mai poate gasi si pe DVD-urile ramase pe stocurile unor magazine precum Altex, Diverta, etc.

Vizionare placuta !
Cezar

9
Monococi / Re: Limanu Thassos cu Bavaria 31
« : Mai 05, 2019, 09:42:21 p.m. »
Un membru de echipaj a fost gasit :-)  Bobinuta si inca un coleg ar fi interesati dar sunt probleme de sincronizare perioade concediu.
Salutare,
Am disecat situatia lunii iunie si din pacate, nu pot participa :(
Chiar imi pare rau , pentru ca mi-ar fi fost foarte folositor un astfel de voiaj, dar n-am incotro.
Voi fi foarte incurcat de niste proiecte la job si de asemenea, bac+admitere .
Consider ca e mai bine sa-mi precizez clar de pe acum pozitia, ca sa nu incurc pe nimeni si de asemenea, daca vor aparea alti doritori, Cristi sa stie pe cine poate conta. Voi mai intreba cateva persoane si daca va fi cineva disponibil in perioada respectiva, revin cu o intrebare.

Keep in touch!
Cezar

10
Veliere / Velier Westerly Griffon 26 de vanzare
« : Aprilie 26, 2019, 10:03:21 p.m. »
Ambarcatiunea nu-mi apartine, anuntul il postez in urma vizitarii acesteia.

Velierul a fost adus recent din UK, model Westerly Griffon 26, an aprox. 1981 sau 1982.
Numele barcii: SPINDRIFT
Specificatiile barcii se pot regasi pe SailboatData:
https://sailboatdata.com/sailboat/griffon-26-westerly

Pe scurt:
- lungime totala: 7.92m
- latime: 2.82m
- pescaj: aprox. 1m
- deplasament: 2676 Kg
- masa balast: 1232 Kg
- tip chila:  chila dubla (tween keel)

Barca este echipata cu un motor Diesel perfect functional model Volvo MD7A, 10CP, iar elicea este din bronz.
Se vinde cu tot cu peridoc, vele (+sistem rollfok) in buna stare, catarg aluminiu, manevre complete.
Guvernarea este la eche. Nu stiu ce vele are in dotare, cei interesati pot afla direct de la proprietar.

Poze din aceasta dupa amiaza:







Placuta de la peridoc:


Barca are in dotare statie radio si echipament de navigatie NASA Stingray, in stare de functionare, asemanatoare cu cele din poza de mai jos:



Nu am apucat sa fac poze in interior, dar arata bine intretinut. Proprietarul spune ca fibra are grosime mai mare de 1cm in anumite zone si ca nu are probleme de gen osmoza, fisuri sau lovituri. Atat cat am putut sa o vizitez, mi s-a parut OK, in interior nu exista mirosuri ciudate de tip mucegai sau vechituri, elementele din lemn arata bine, exista si o plita pe gaz, toaleta chimica, baloane de acostare.
Urmeaza ca proprietarul sa ii aplice si o curatare a operei vii si vopsea antivegetativa.

Pretul este negociabil in jurul a 8000 EUR.

Mie mi-a placut, mi s-a parut o nava solida si de incredere, dar pretul depaseste limita pe care mi-am propus-o, iar masa de aproape 3tone nu-mi permite sa o pot deplasa cu ajutorul modestului meu Logan 1.6.
In plus, eu caut veliere cu derivor mobil, desi trebuie sa recunosc ca tween-keel-ul m-a atras ca idee.
Pescajul lui SPINDRIFT nu e prea mare, max. 1m, iar pentru cele aproape 3tone pe care le are, e OK. Sunt sigur ca e foarte stabila pe mare, spre diferenta de cele pe care eu le caut din motive evidente care tin de stocare, taxe de cheiaj, etc.

Daca exista interesati, ii pot pune in legatura cu proprietarul prin intermediul amicului cu care am vizitat barca (Nicu alias Homemade); lasati mesaj PM si voi raspunde.

Mai jos puteti vedea cateva articole legate de Westerly Griffon 26.

https://www.yachtworld.com/boats/1981/westerly-griffon-3123676/
https://www.yachtingmonthly.com/reviews/yacht-reviews/westerly-griffon-yachting-monthly-review
https://www.yachtingmonthly.com/gear/sailing-westerly-griffon-folkestone-28600

Cu bine,
Cezar

11
Monococi / Re: Limanu Thassos cu Bavaria 31
« : Aprilie 26, 2019, 07:50:10 a.m. »
Salutare Cezar, vezi ca am inceput sa postez pe blog in barcaholic detalii despre voiajul Lefkada-Limanu de anul trecut, sa-ti faci idee cum a fost :-)
Buna dimineata Cristi !
Am citit, foarte frumos, astept continuarea!
Eu ajung acasa  pe la inceputul lui Iunie dar esti binevenit sa dai o fuga sa te urci pe barca, sa "pui mana " sa vezi cum se simte.
Aaaa, acum inteleg :) Te-am cautat pe telefonul pe care l-ai postat, prin WhatsApp. Am lasat un mesaj , probabil ca il vei gasi cand vei avea conexiune.  Pe de alta parte, sunt surprins (placut) de propunerea ta de a-ti vizita barca in lipsa.
Am prea multi ani pe mare ca sa ma risc la 100%   :-)
Ma bucur sa mai cunosc un lup de mare :) In cazul meu, n-a fost sa fie pe linie profesionala, dar virusul cu navigatia cred ca l-am mostenit de la batranul meu, care timp de 20 ani a fost ofiter radio pe navele Polar din flota de pescuit oceanic. A fost un virus latent, a explodat acum, cand mai am putin si fac si eu juma' de secol  8)
Eventual il sun pe tatal meu, are cheile daca vrei sa treci sa-l iei din Constanta sa arunci un ochi la interior. Barca este la iernat deci nu te astepta la covor rosu dar se poate vizita cu sotia, copii nu este/ea murdara. Recomand tuturor o vizita la Limanu
Ma simt onorat in fata unei astfel de propuneri, dar n-as vrea sa-l deranjez pe tatal tau, intrucat cel mai probabil e ca voi veni doar o tura scurta pe litoral, cat sa vedem putin marea. Oricum nu sunt vreun mofturos, asadar nu se pune problema de a ma astepta la "covor rosu" , hi.  Reamintesc ca sunt complet incepator. Cursul de sailing l-am facut anul trecut in august, cu dl. Tudor, pe Lindor - vecinii tai din aceasi marina. De atunci, n-am mai avut ocazia de a iesi cu vele. Am mai avut cateva iesiri pe apa, dar numai la motor.
Plecarea pe 21 Iunie este aleasa pe calendar ca sa necesite doar 5 zile lucratoare libere. Daca nu iese pentru 21 urmatoarea optiune ar fi 28 Iunie.
5 zile suna mai bine decat 7 sau 10. Nu sunt sigur ca voi putea s-o fac, dar trebuie sa vad cam ce ma asteapta in zona respectiva. Iti voi povesti mai multe pe privat. Daca mai ai nevoie de un om in plus in echipaj si nu ai deja inscrisi, il voi contacta pe un prieten care are mai multa experienta decat mine si care are chiar o proprietate in Limanu. Nu stiu ce program are ptr iunie, dar o sa-l intreb. E foarte pasionat de sailing, dar la fel ca pe multi altii dintre noi, timpul e primul factor care il impiedica sa se bucure de unele oferte. In rest, preturile cu care un velier poate fi inchiriat mai ales in plin sezon, sunt prohibitive pentru buzunarele noastre.

Multumesc pentru raspuns, tinem contactul pe privat!
Multa sanatate si toate cele bune, Sarbatorile cu bine !

Cu stima,
Cezar


12
Monococi / Re: Limanu Thassos cu Bavaria 31
« : Aprilie 25, 2019, 06:37:10 p.m. »
Plecare in jur de 20 Iunie, durata 7-10 zile functie de disponibilitatea eventualilor participanti. Barca este un Bavaria 31 din1999, am adus-o din Lefkada la Limanu in septembrie un voiaj de 12 zile, seaworthy, comfi, in 4 insi ne-am simitit grozav. Pentru tura din Iunie momentan sunt doar eu si seniorul ar fi 2 locuri libere.
[...] As dori ca barca sa ramana in Grecia toata vara si poate gasesc pe cineva care este in perioada respectiva in Egee sa facem echipa.
 Pentru doritori barca este pe apa in marina Limanu daca doresc sa o vada, eventual in Iunie putem sa facem o iesire.doua impreuna sa ne cunoastem

Radem si glumim dar eu ma speriasem ca nu stiu cum sa triez doritorii de croaziere si cand colo nu se avanta nimeni :-) Poate nu am fost suficient de detaliat in anunt,este free, platim doar papa/berea/combustibil si eventuale taxe de marina. Povestile marinaresti sunt incluse. In plus barca se poate vedea la Limanu, daca nu sunteti siguri cum va acomodati cu ea/cu mine putem sa facem o iesire la inceput de Iunie cand ajung acasa

Buna ziua Cristi,
Am vazut tarziu anuntul tau si am cantarit destul de mult pana sa raspund, stiind ca in iunie va fi foarte putin probabil sa fiu liber.
Concediul meu va fi la mijlocul lunii august, dar  te voi contacta telefonic, daca esti de acord sa schimbam doua vorbe.
Sunt incepator in sailing, am permis luat anul trecut, dar experienta minima. M-ar interesa sa-mi dezvolt aptitudinile si oferta pomenita de tine ar pica precum o manusa pentru mine, dar va fi dificil sa pot lipsi de la job 10 zile in iunie.
Daca ar fi picat in august, cred ca eram primul care te-ar fi sunat  ;)
Pe 2.05 e posibil sa vin pana la mare cu fetele si eventual sa ma arunc si pana la Limanu, m-as bucura daca ne-am putea cunoaste !

Cu bine,
Cezar

13
Cafenea - Discutii generale / Re: Locuri de lasat barca la apa
« : Aprilie 25, 2019, 06:12:46 p.m. »
Nimic nu e imposibil am trecut la nivel international
https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,2986.msg51243/topicseen.html#new
Dati informatile cat mai clare si o rezolv si national si .....galactic ;D ;D ;D
Informatile sa fie verificate ! Ai vazut locul , ai lansat barca acolo .
Salut Cristian!
Long time, no see :)
Felicitari pentru ceea ce ai facut, e o treaba excelenta si sunt sigur, foarte utila intregii comunitati de pasionati ai apelor !

Karma+ de la mine & Keep the good things on !
Si spune-mi daca pot sa te ajut in vreun fel.

Toate cele bune,
Cezar

14
"Călătorie virtuală pe Dunărea Românească" este titlul unui articol pe care l-am descoperit pe blog-ul unui coleg radioamator. Un om varstnic si trecut prin multe de-ale vietii...
Intrucat aduce niste informatii care mi s-au parut utile cel putin pentru cei care nu calatoresc permanent pe ape, postez aici link-ul aferent catre articol si un scurt text preluat din cadrul acestuia.
Rog scuzati unele imperfectiuni ale exprimarii din text; autorul este un old-timer care merita respectat pentru experienta sa de viata si pentru tolba cu povesti pe care daca ar tipari-o, ar umple o biblioteca.

De remarcat ca la finalul articolului, autorul a postat un tabel cu porturile la Dunare, inclusiv unele observatii personale.

Călătorie virtuală pe Dunărea Românească

Citat
" În anul 2008 am făcut ultima croazieră pe Dunăre la bordul unei mici ambarcaţiuni. Atunci pe Dunărea românească nu existau nici-un fel de amenajări pentru navigaţia turistică. Am fost curios dacă după zece ani s-a schimbat ceva.
   Îmi amintesc că din Germania până prin Serbia am întâlnit o mulţime de ambarcaţiuni mici cu motor sau cu vele sau cu ambele, caiace şi canoe unele cu mici vele. La sfârşit de săptămână era chiar aglomeraţie… Prin marinele întâlnite se găsea cu greu un loc liber, apelam la ancoraje care şi ele erau destul de aglomerate. Pe măsură ce ne apropiam de intrarea pe Dunărea românească, înafară de navele comerciale, întâlneam doar bărci cu pescari sau câţi-va caiacişti. Doar în vre-o două rânduri ne-am încrucişat cu câteva mici ambarcaţiuni de agrement sub pavilion german. Dar nici nave de croazieră n-am prea văzut. Marea majoritate a croazierelor pe Dunăre pornesc din Germania şi se opresc la Budapesta! Câteva saituri au oferte şi până la Belgrad. Despre Dunărea românească nu se pomeneşte nimic. Poate cu excepţia Deltei. 
   Cauza fiind lipsa aproape totală de amenajări pentru turismul nautic, dar şi lipsei de informare pentru navigaţia ambarcatiunilor mici, pe Dunăre.
   Au trecut zece ani de atunci şi am fost curios să văd dacă situaţia s-a îmbunătăţit. M-am pus în situaţia unui turist străin care ar vrea să ajungă în Deltă cu ambarcaţiunea lui.
   Aşa că m-am aşezat cu barca pe… Google şi am început să caut informaţii.
   Apoi m-am pus în situaţia unui “barcagiu” străin care vrea să descopere Dunărea românească în anul centenar 2018. Desigur nu cunoaşte limba română!

   Dacă în Serbia avem la dispoziţie peste treizeci de marine, acostamente  şi ancoraje a căror adrese pot fi aflate la orice oficiu de turism sârbesc din pliante tipărite ce e drept cele mai multe în limba sârbă (!) imediat după intrarea în zona românească a Dunării, parcă s-a tras o cortină. De remarcat că şi pe partea bulgărească situaţia este cam la fel.  "

15
Veliere / Corabia "Marița" - prima corabie sub pavilion românesc
« : Martie 27, 2019, 10:32:42 a.m. »
Buna dimineata,
Am gasit articolul de mai jos si mi s-a parut interesant, asadar postez un link si cateva cuvinte, pentru cei care, la fel ca si mine, nu au stiut despre nava respectiva:

Prima corabie sub pavilion românesc

Citat
"Anul acesta se împlinesc 185 de ani de la lansarea la apă a primei corăbii de construcţie românească “cu materialuri româneşti” şi care a navigat sub pavilion românesc. [...]  Corabia a fost construită la un şantier naval de la Giurgiu, de către armatorul Alexandru Vilara, din materiale în totalitate româneşti. Corabia avea 115 tone, două catarge şi un bompres. Tipul de corabie este controversat, unii susţinând că a fost bric, alţii că a fost goeletă. "




Intrucat sunt si radioamator, am observat ca s-a instituit si un concurs radio organizat de asociatia privata ProCW Club Romania, concurs care ofera si Diploma aniversară "CORABIA MARIŢA" . Mi se pare un eveniment de bun augur legat de istoria navigatiei in tara noastra si de veliere in particular. Iata cum arata diploma :



Anuntul legat de aceasta oportunitate se poate regasi aici .

Alte materiale publicate despre corabia Marita, am mai gasit pe urmatoarele surse:
1. Evenimentul zilei: Povestea corabiei Marița, prima navă care a navigat cu pavilionul național, în 1834
2. Adevarul: Mariţa, prima navă cu pavilion românesc. Povestea corabiei care a ajuns până la Constantinopol având culorile tricolorului dispuse orizontal
3. Litoral TV (reportaj video): Prima navă românească la apă

Pagini: [1] 2 3 ... 14