Afişare Mesaje

Aici puteţi vedea mesajele acestui utilizator. Sunt afişate doar mesajele făcute în secţiuni în care aveţi acces.


Subiecte - gvincentiu

Pagini: [1] 2 3
1
Activitati sportive / Skatesail - pe cont propriu
« : Ianuarie 29, 2018, 01:11:49 p.m. »
Va mai amintiti vela de la Fraga 2? Nu-i nimic, nu ati pierdut nimic, poate fi vazuta pe undeva pe aici: https://www.barcaholic.ro/showthread.php?t=1455. Ieri am gasit-o prin magazie abandonata: auzeam eu un scancet, dar nu stiam de unde vine.
"Gata, hai ca te scot la lumina, i-am zis". Si cu cateva modificari minime (asta e, sunt zgarcit cand vine vorba de dat bani) am iesit la un skatesailing pe lacul inghetat. Excelent s-a comportat la 12-15 km/h, nici nu am nevoie de prea multe ajustari, in schimb la rafale de 15-20 km/h - adrenalina, frate.... Acum imi doresc sa tina iarna :-).
PS: ruptura velei e de la uraganul Kinley, de anul trecut din Caraibe. 8) 8) 8)

2
Stitch&Glue / Izvor MX - cea mai mica barcuță construita in casa.
« : Mai 15, 2017, 03:30:14 p.m. »
Anul trecut nu am mai construit nimic si m-am simtit al dreku de rau. Parcă nu eram împlinit.... Greselile sunt făcute spre a nu se repeta iar păcatele pentru a fi iertate, mi-am zis...
Dedicat constructiilor mici si vesele, m-am gândit să reiau șirul cu un Minimax de 8`. Small size boat, dar atunci când am chef de o tură mică și fără obligații, de oleacă de adrenalină să o pot arunca pe mașină (30kg) și să-i dau bătaie.
Asta e, o construiesc în casă, pentru a le arăta altora că nu au scuze dacă simt chemarea.
Planurile sunt free (cu ceva greseli - corectabile din pendular  :D): http://muskokaseaflea.ca/StaticWeb2/?page_id=61
Cheltuielile le estimez a fi sub 500 lei: 200 lei materialele lemnoase, 100 lei rasina, 100 lei consumabile de constructie, 50 lei fibra pentru sigilat marginile , 50 bere si alte cheltuieli neprevazute.

3
Hoinărind pe net, am dat de niste lucruri ce mi s-au parut interesante. Unul ar fi orizontul 2030 pentru DD:
https://drive.google.com/open?id=0B0ubXHxEslBxWkVyU3NudEhIR2c

4
Aici am deschis subiectul, daca vreti il dezbat si pe capcompas: http://forum.softpedia.com/topic/1052643-am-trecut-la-digi-energy-cu-energia-electrica/ .

5
http://www.imdb.com/title/tt2025690/ vazut de subsemnatul. Un film cu situatii critice care mi-au amintit de viata la bordul navelor, cand inca mai era frumoasa. Ca sa fii marinar adevarat iti trebuie ingeniozitate, curaj si initiativa. Parerea mea, de cateva zeci de ani, insa este transpusa excelent in filmul acesta. Ajustand putin efectele destinate impresionarii audientei, este chiar un film bunicel, multe din situatii recunoscandu-le ca experienta traita candva.

6
De Craciun m-am procopsit cu niscaiva carti care, spre uimirea mea, m-au facut sa nu le mai las din mână:

7
Fluvii si canale, Dunare si Delta Dunarii / ACARTAR 2015
« : Septembrie 05, 2015, 11:02:59 a.m. »
Se cuvine sa fim tributari celui ce a initiat miscarea din octombrie si sa mai scriem si noi cate ceva: eu unul (sau in doi, sper) ma pregătesc.
Azi sunt pe la travers de Galati, daca vreun coleg pescar vrea sa fie admirat si ascultat despre ceea ce îl pasioneaza, îl astept cu un somotel sau crapustean

8
Cafenea - Discutii generale / Sila - Puterea destinului
« : Februarie 15, 2015, 09:54:31 a.m. »
Nu'ș ce m-a apucat, dar de la începutul anului nu am pierdut niciun episod din ”Puterea destinului”. Ba unele le-am văzut de trei ori și în reluare. Nu am urmarit niciodată telenovele sau alte filme soap (în afară de ”Culoarea fericirii” pe National, indian) dar ăsta mi se pare trecut de nivelul melodramelor și mi s-a lipit de suflet ca un film artistic de multe episoade. Deja rup câteva cuvinte în turcă... ;D
Personajele sunt bine conturate, actorii de top, acțiunea este cu schimbări nebănuite de curs și mai ales prezentarea tradițiilor care, presupun că încă mai sunt de actualitate deși reformele începute de Mustafa Kemal Atatürk au dus Turcia pe un nou drum.
Aici apar serialele: http://www.filme-traduse.ro/2015/01/puterea-destinului-online-subtitrat-in.html
M-am scrântit la bătrânețe?
Nu am găsit de ce i se spune lui Borana agă, deși din traduceri agă http://ro.wikipedia.org/wiki/Ag%C4%83 pare mai mult drept prefect și nu șef de clan.

9
Stitch&Glue / Izvor RB
« : Septembrie 20, 2014, 12:47:53 p.m. »
Ma gândeam eu că nu are cum să treacă un an fără să lucrez ceva. Stăteam așa și așteptam să treacă anul și cheful de muncă. Dar poți să te odihnești? Nuuuuuuu, byteworks construiește, Vali la fel, unii îmbunătățesc, alții lasează la apă, unii colegi fac proiecte și eu nimic, doar stau... Ce bine... Aș vrea eu.. Deci, să revenim: e barcă dar nu e, se proiectează ca ea dar nu e pentru apă... Un roof box, că tot am nevoie
DUpă dimensiunile plafonului mașinii am schițat câteva în Carene și importate ca XYZ in Free!Ship pentru ajustări minime, apoi am facut prima machetă a lui Izvor R(oof)B(ox) și a ieșit ca naiba. Apoi a doua, a treia și mi-a plăcut așa că am purces la treabă. Placaj de 4 mm plop am luat, epoxy mai am, fibră de 160 gr/mp se găsește.
Cheful de muncă? Ne facem rost cât mai țin zilele calde pentru polimerizare.

10
Cafenea - Discutii generale / Drakkar viking - la Galati
« : Iulie 20, 2014, 01:23:17 p.m. »
Azi la ora 11, a sosit in portul de ambarcatiuni un drakkar viking, sub pavilion australian si ucrainean din cate am vazut. Barca este construita traditional, din lemn, exact dupa modelul scandinav. Probabil este o expeditie (stiut fiind faptul ca vikingii au ajuns la Gurile Dunarii in raid-urile lor) am inteles ca vine de la Constanta. Inca nu am luat legatura cu echipajul, insa probabil o voi face dupa-amiaza. Cunoasteti mai multe amanunte despre expeditie?

11
Multicoci / Un trimaran - cartoppable
« : Aprilie 23, 2014, 07:06:44 p.m. »
Domnilor colegi, va solicit ajutorul intr-o chestiune constructiva. Am o placa veche de windsurf din plastic, suficient de mare (L=385 cm, l=75cm, h=15 cm, in jur de 300 litri). Este prea grea (aproape 30kg) pentru a mai putea-o folosi la ceva, asa ca mi-a traznit sa o fac flotoare laterale pentru un trimaran. Problema nu s-a incheiat: constructia corpului central o doresc a fi cat mai usoara , cu forpeak-ul si  afterpeak-ul demontabile. Astfel, corpul central va fi din trei segmente, imbinate la lansarea la apă. Pe timpul transportului, sectiunile pv si pp vor fi introduse in corpul central.
 Ma gandesc ca sectiunea centrala sa aiba 3 - 3,5 m si maxim 25kg, prova si pupa de 0,6-0,8m si maxim 10 kg, etanse cu guri de vizitare pentru a tine uscate cele trebuincioase unui weekend (sau unei iesiri RAID, avand la copastie un termic mic pentru canale sau curenti contrari). Intrebari:
1. Exista pe undeva o corelare intre lungimi, latimi ? Referitor la lungimea de 5 metri (3,5m+0,8m+0,7m) cat ar trebui sa fie latimea?
2. Exista relatii intre volumul corpului si al flotoarelor?
3. Traversele vor fi prinse de sectiunea centrala, catargul la fel, forpicul pentru straiul focului, afterpicul doar carma. Intre traverse vor fi montate plase, ca sa stau cu popoul ud. Derivorul ar fi bine sa-l fac briceag, lestat, se pastreaza corelatia de la monococi, cu suprafata velica? Sau e de preferat doua daggerboards mai mici, pe lateralul corpului central, in casete, poate ma enervez si dorm in el, noaptea.
4. Care ar fi forma ideala pentru corpul unui trimaran mic? Ma gandesc sa-l fac precum Fraga 2 (fund de 6mm, borduri de 4mm), insa sectiunea centrala nepuntata.
5. N-am gasit planuri sau idei pe net despre trimaranele mici. Termenul de executie este primavara anului viitor, se merita investitia (probabil cateva sute de euro) plecand de la ceea ce am deja? Cum lipesc/etansez flotoarele, cum le chituiesc? E bine sa tai drept sau inclinat cele doua flotoare?
6. Cam care ar fi deplasamentul util al trimaranului ? As prefera sa fie de 300 kg, poate mai iau si pe cineva la ”ocazie”.
Cam asta ma chinuie de asta iarna...

12
Cafenea - Discutii generale / Caribbean 600 - Virtual Regatta
« : Februarie 16, 2014, 06:50:23 p.m. »

13
Vanzari / WalkerBay 275 cu Mercury 6CP - fabricate in 2009
« : Ianuarie 15, 2014, 11:21:25 a.m. »
Intrucat m-au năpadit bărcile de cand m-am intors de la Maliuc, pe langa Fraga 3 ce e disponibila, mai adaug un WalkerBay 275 cu motor Mercury 6 CP, 69 ore functionare, alimentare externa etc.... cumparate de la reprezentate in 2009 de cumnatul meu din Bucuresti. Pretul motorului 750 euro iar barca 650. As zice ca mai reduce pretul pentru forumula completa, barca+motor. Are si doua scaune rotative de pescuit in pachet.
http://forum.capcompas.ro/index.php?topic=938.0
http://www.walkerbay.com/dinghies-sailkits/rigid-inflatable-dinghy/
Row, Motor, Sail, Tow Walker Bay Dinghies do it all

14
Lacuri, rauri, ape interioare / De la Maliuc la Mahmudia
« : Octombrie 22, 2013, 10:19:54 a.m. »
Fortuit au ba, sambata trecuta am tras o tura de recuperare a unei bărci de la Maliuc. Traseul Mahmudia-Maliuc de aproape 40 km l-am inceput inca de dimineata, cu Pupezica. Poezie pe ape, cateva aprecieri urmând a le face pe topicul lor, http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,803.180/topicseen.html.
Am ajuns la Maliuc pe la 09.15, la pontonul pensiunii. A durat ceva până am pregătit barca de marș, WalkerBay 310, ea fiind pe mal de câțiva ani buni, lăsată a nimănui. Când au auzit că plec la Mahmudia cu 5 litri de benzina s-au consternat lipovenii, dar i-am trezit la realitate când le-am cerut furchetii si lopețile, eu dorind sa trag la rame pe Sf. Gheorghe, spre aval. Bineînțeles că șutiseră una, cine știe la ce le-o folosit. Așa că am pus barca pe apă și am pornit pe Crânjala, intr-o apă de 40-50 cm. Călătoria a fost relaxantă, la Ilganii de Sus oprindu-mă să iau benzină, la 7 lei litrul. Mama lor, ălora de mi-au luat vâsla. Bărcuța se mișcă bine, cu 7-8 km pe oră în amonte pe Sulina, cu motorul la jumate' iar pe Sf. Gheorghe la 14-15 in curent. Are o stabilitate fantastică, dată de bordurile gonflabile, neputând fi rasturnată nici măcar de catamaranul ce a trecut in forță pe lângă mine la Ceatal Sf. Gheorghe. Câteva poze ca amintire, poate trezesc ceva nostalgii celor ce nu au mai trecut demult pe acolo. Am si casa lui Dobre ce sta pe ape la Victoria http://www.casamea.ro/casa/prezentari-case/case-din-romania/in-delta-dunarii-casele-plutesc-3719.

15
Astazi am trmis următorul email:


Domnule Arhitect Sef,

Am studiat cu atentie propunerile preliminare privind PUZ faleza Dunarii Galati si sunt deosebit de incantat de modificarile si imbunatatirile ce vor fi aduse Falezei Galatene.

Am observat situatia fostului Port de Agrement din amonte de trecea bac, situatie ce va fi supusa unui studiu de fezabilitate. De profesie sunt inginer de marina, fost ofiter militar, comandant de nava.

As dori sa-mi aduc aportul la realizarea acestui studiu, atat prin informatiile pe care le detin, cat si prin prisma faptului ca sunt dedicat ambarcatiunilor mici sportive si de agrement. In anii trecuti, mi-am construit un caiac tandem dublu (pentru familie) si o barca traditionala din lemn cu rame si vele pentru a-mi plimba familia, prietenii pe Dunare. M-am izbit de urmatoarea problema: lipsa unei zone sigure de lansare a ambarcatiunilor mici (yole, barci mici, lotci din lemn) si sportive (caiace). Rampa portului turistic de agrement din prezent este periculoasa pentru aceste ambarcatiuni ce nu necesita peridoc si se lanseaza din mana, deoarece este in curentul Dunarii, iar in aval sunt deja barci mari la apa si exista pericolul de accidente. Mentionez ca aceste ambarcatiuni au nevoie de apa linistita si de cateva pregatiri finale dupa lansarea la apa.

Recent m-am intors dintr-o tura organizata de Asociatia RAID Romania din Delta Dunarii unde am participat cu barca mea din lemn, cu vele si vâsle. In toate localitatile atinse: Jurilovca, Sarichioi, Dunavatul de Jos, Sf. Gheorghe, Perisor, GuraPortitei ambarcatiunile mici au locuri propice de lansare/ridicare la apa si pentru efectuarea pregatirilor de plecare, fapt pentru care va atasez cateva fotografii exemplificative.

Pentru refacerea/reconstructia fostului Portului Agrement aduc urmatoarea motivatie:

- ambarcatiunile mici si sportive, fara motor ci doar cu rame si vele nu necesita infrastructura complexa, ele fiind lansate din mana, fara acces auto

- fenomenul acestor ambarcatiuni (yole, barci mici din lemn, caiace, canoe) este in plina dezvoltare in Galati si judet, numai eu cunoscand multi galateni care si-au construit propriile barci si caiace din lemn. Pentru studiu exista forumurile: www.barcaholic.ro, www.capcompas.ro - administrator din Galati, www.eurosail.ro

- la nici 500 m este Liceul cu Program Sportiv ce inca mai are profesor de caiac-canoe si se predau disciplinele aferente. Astfel  poate folosi Portul de Ambarcatiuni mici ca baza materiala pentru astfel de cursuri, concursuri si alte manifestari cu caracter educational si sportiv.

- in fiecare an TID (Turneul International Dunarea www.tidromania.ro) ce porneste de la Ingolstadt, Germania cu cateva zeci de caiace, canoe si turisti din multe tari, sare de Galati avand ca etape intermediare Braila si Luncavita desi sunt sigur ca ar avea mult mai multe de vizitat in Galati, putand fi introdusa ziua de odihna aici, cu campare pe plaja, la cort.

- poate fi folosit ca alternativa la Portul Turistic de Ambarcatiuni in sensul ca as putea si chiar imi doresc sa-mi las ambarcatiunea, caiacul la mal, cateva zile, pentru un weekend, in siguranta, contra unei sume rezonabile, fara a-l mai duce pe masina acasa in fiecare zi. Si ca mine sunt multi, cateva zeci de galateni din oras si judet cu ambarcatiuni mici de agrement, excluse fiind cele cu motoare puternice si a caror lansare necesita peridoc si acces auto. Excluse de asemenea orice ambarcatiuni ce desfasoara activitati comerciale sau de pescuit.

- pote fi folosit pentru loc de popas in tranzitul ambarcatiunilor medii (veliere mici sub 7 metri, lotci cu rame, barci caiace, yole etc.) pe parcursul tururilor de coborare a Dunarii organizate de diversele Asociatii cu caracter sportiv, promovarea fiind asigurata de cele cateva forumuri cu caracter nautic din Romania al caror membru sunt. In acest scop se poate folosi spatiul verde de langa cheu pentru campare, toaletele publice de pe cheu si eventual acces la apa si curent electric, contra cost.

- alte exemple de activitati nautice de agrement: in luna mai a fost organiyat RAID Romania 2013, in iunie este organizata Barca Week, in august TID-ul samd.

- as putea, in mod gratuit, alaturi de instructorii de la Liceul cu Program Sportiv si de alti pasionati sa organizez workshop-uri si cursuri de weekend pentru invatare a navigatiei cu vele doar pentru sprijinirea tinerilor si a acestui sport nobil, pe nedrept neglijat în zona portului de agrement.

In speranta ca v-am fost de un real ajutor, va multumesc si as dori sa-mi confirm participarea alaturi de alti pasionati la dezbaterea publica din data de 20 iunie 2013 de la Parcul de Software, ora 10.00

Vincentiu GALU

str. *****, nr. **, bl. ****, ap.**** GALATI

tel. 076*********


Rog colegii, in masura in care sunt pasionati sa ma insoteasca la intalnirea de pe data de 20, ora 10.00. Poate reusim sa ne facem ascultati, macar pentru cei ce sunt deabia la inceput de drum.

Pagini: [1] 2 3