Afişare Mesaje

Aici puteţi vedea mesajele acestui utilizator. Sunt afişate doar mesajele făcute în secţiuni în care aveţi acces.


Mesaje - bobinuta

Pagini: [1] 2 3 ... 17
1
Sa facem cunostinta / Re: Salutari din Ploiesti!
« : Iulie 09, 2020, 08:30:57 p.m. »
Cristi Voinea ma numesc, 39 de ani, pasionat de tot ce inseamna pescuit, Dunare, Delta si ape repezi de munte.
Va multumesc pentru primirea in aceasta comunitate faina si doresc tuturor ape line si glisaj usor :)!

Salut Cristi,
Bine ai venit printre noi si iti urez sa-ti vezi toate proiectele implinite in cel mai scurt timp posibil !
Vad ca ai o multime de check-uri , felicitari si da-i bataie inainte !

Cu bine,
Cezar

2
Salupe / Re: Angelo Molinari 475V
« : Iulie 08, 2020, 08:03:25 a.m. »
@AdrianZuz & @Diles :

Buna dimineata si multumesc pentru raspunsuri !
Imi cer scuze pentru raspunsul intarziat, a trebuit sa parasesc putin orasul si n-am mai monitorizat postarea.
Nu am luat inca o decizie, pentru ca nu am strans toate datele de care am nevoie - nici pe parte practica (inca mai trebuie sa probez cateva tipuri de barci) si nici pe parte teoretica (chestiuni de proiectare si de comportament nautic in functie de solutiile utilizate).
Am amici pescari care s-au mirat ca nu mi-am cumparat inca o barca, dar nu ma deranjeaza chestiunea. Prefer sa ma gandesc de mai multe ori inainte, ca sa nu-mi para rau dupa ;-) Si nu am chef de chestii de genul "ia barca / hai sa vand barca" .
Mai in gluma, mai in serios, incep sa ajung la concluzia ca imi vor trebui minimum 2 barci  8)

Cu multumiri si urari de bine -
Cezar


3
Legislatie / Re: Alt aviz catre navigatori
« : Iulie 03, 2020, 03:15:36 p.m. »
ANR ar trebui să poată explica de ce simpla înmatriculare a unei ambarcaţiuni (de exemplu, o lotcă din cele care circulă pe Sulina, spre aval pe şenal că e curent), aşadar de ce patalamaua creşte siguranţa navigaţiei?
Good point  8)
Probabil ca unul dintre motive este usurinta in identificare, mai ales in cazul in care ambarcatiunea respectiva ar fi fost implicata intr-un eveniment care priveste siguranta navigatiei.

Cezar, gresesti, din urmatorul motiv: o fi ANR autoritate competenta, dar nu isi poate desfasura activitatea dupa cum vor muchii sefilor, ci respectand la sange Legea, la fel ca orice entitate sociala din Romania - persoana fizica sau juridica. 
De acord ca muschii sefilor ar trebui sa isi cunoasca limitele, dar tind sa consider ca "greseala" mea e mai mult circumstantiala, datorita modului in care legislatia este intocmita la ora actuala. Mai ales prin prisma celor punctate de Pelicanul:

Abuzul este al legislației în vigoare care nu specifică unde și în ce condiții pot circula ambarcațiunile neînmatriculate / neînregistrate.
[...]
Abuzul este deci al nesimțitului (că altfel nu-i pot spune) de legiuitor român care îți permite să deții un mijloc de transport (ambarcațiunea de agrement) care nu trebuie înmatriculat, dar cu care nu ai voie să circuli. Cred că aici trebuie atacată problema: dețin în mod legal o barcă și vreau să traversez Dunărea (șenalul navigabil). Cum pot să fac asta dacă tu, aplicînd legislația în vigoare, nu îmi permiți? Mă împiedici să-mi folosesc proprietatea (barca)!

Oricum, si remarca lui Vali e la fel de obiectiva. Se impune deja un ToDo List !  ::)
Da, atunci cand esti pe apa cu o balie de spalat rufe, si te pui in pericol si pe tine, si traficul, ANR are tot dreptul sa te ia la intrebari. Dar cata vreme ai o barca neinmatriculata, dar certificata si autorizata chiar de ei, de ce e sigura numai daca platesti banii de inmatriculare, inspectii, permise de navigatie etc ? Cum ramane cu accesul nediscriminatoriu?

4
Legislatie / Re: Alt aviz catre navigatori
« : Iulie 03, 2020, 11:05:02 a.m. »
Avizul, ca si orice alt act de genul asta se da in temeiul legii si nu poate modifica legea.
Daca legea ne spune ca pentru barcile mai mici de 7m si motorizate sub 20cp nu este obligatorie inmatricularea ci se inmatriculeaza DOAR la cerere nu poate un aviz sa stabileasca altceva.
[...]
Conform legii nu sunt obligat sa inmatriculez barca pe care o am as ca mi se rupe de avizul ilegal al ANR-ului.
Buna dimineata !
Nu vreau sa pornesc o polemica, ptr ca nu "tin cu ursul", nici mie nu-mi convine ce se petrece ... *dar* nu uitati ca ANR este autoritatea care are printre principalele atributii si urmatoarele:
Citat
- inspecţia, controlul şi supravegherea navigaţiei;
- coordonarea activităţilor de asistenţă, căutare şi salvare în apele naţionale navigabile şi a acţiunilor în caz de calamităţi naturale şi sinistru naval;
- protecţia apelor navigabile împotriva poluă​​​​rii de către nave;
- sancţionarea contravenţiilor, cercetarea evenimentelor şi accidentelor de navigaţie;

(sursa: Portal RNA,   https://portal.rna.ro/despre-noi/prezentare-anr   )
De asemenea, prin Art.2 lit.d) din  ORDINUL nr. 1.079 din 24 iunie 2014 pentru stabilirea procedurilor privind evidenţa şi înmatricularea ambarcaţiunilor de agrement, condiţiile tehnice şi încadrarea cu personal navigant a acestora şi avizarea operatorilor economici pentru desfăşurarea activităţilor de agrement nautic (EMITENT: Ministerul Transporturilor), ANR este declarata "autoritate competenta" cu anumite drepturi:
Citat
d) autoritate competentă - Autoritatea Navală Română (ANR), autoritate centrală de specialitate în domeniul siguranţei navigaţiei şi al securităţii navelor, în subordinea Ministerului Transporturilor, care îşi exercită atribuţiile prin organele proprii şi prin organele teritoriale operative constituite din capitănii de port şi inspectorate tehnice

Cu alte cuvinte, atat timp cat ANR implementeaza politicile MT si este responsabila de reglementarea navigatiei in apele romanesti, atunci si avizele sale ... cam sunt legale !

Ce vreau sa subliniez de fapt, e faptul ca inmatricularea ambarcatiunii poate fi optionala, e treaba fiecaruia dintre noi, in functie de tinta pe care o urmarim. Dar daca ANR emite un aviz prin care solicita implementarea anumitor masuri, nerespectarea acestora ar putea conduce cel putin la sanctiuni contraventionale - in speta amenzi sau alte astfel de masuri administrative pe care sunt sigur ca nimeni nu si le doreste.

Ganditi-va ca oricand cei de la ANR ar putea sa gaseasca nod in papura pe teme de siguranta navigatiei si atunci, e greu sa te bati cu un astfel de mamut. Cam cum se intampla si in cazul altora, de gen ENEL / Electrica, etc.

Poate gresesc, caz in care imi cer scuze. Chiar mi-as dori sa ma insel in rationamentul de mai sus, astfel incat sa avem o portita legala de a scapa de respectarea unor astfel de nebunii clocite peste noapte !

Cu stima,
Cezar


5
Salupe / Re: Angelo Molinari 475V
« : Iulie 03, 2020, 10:34:42 a.m. »
Barca e monocorp, cu sectiune de tip "albatros". Adica are gurnele inversate (reversed chines), ceea ce creaza un rudiment de carena tip trimaran, nefiind totusi trimaran.
[...]
Se preteaza la barci de ape interioare, iar ca dezavantaje ar fi ca la anumite dimensiuni ale valurilor cam pleznesc
Salut Vali si multumesc pentru raspuns si detalii !

Referitor la ce spui cu "pleznitul" , as vrea sa te rog sa incerci sa ma lamuresti un pic mai mult.
Uite mai jos alte doua barci, tot de la Molinari, de data asta modelele 420/430, cu forma de trimaran/catamaran :





Dintre pescarii pe care ii cunosc, exista unul care foloseste o barca Molinari de tip catamaran (cea fara chila in mijloc) si care a recunoscut ca pe valuri, plezneste destul de puternic (am mai mentionat si in prima postare).
Barca pe care am supus-o atentiei aici, cea pe care ai analizat-o si tu , are carena diferita atat fata de cea de tip catamaran cat si de cea de tip trimaran.

Intrebari suplimentare :
- ar fi de asteptat ca Molinari V475 va "plezni" mai putin decat surorile sale mai mici ?
- ai spus "Se preteaza la barci de ape interioare" ; as fi interesat sa inteleg ce i-ar trebui ca sa poata fi potrivita si pentru agrement pe mare ? 

Cu multumiri,
Cezar

6
Salupe / Re: Angelo Molinari 475V
« : Iulie 03, 2020, 12:27:15 a.m. »
e cu o singura chila,iar latimea mare la plutire unghiul de stelaj mic si greutatea mare o fac foarte stabila. dupa mine un 60 ar fi potrivit cred ca 40 e cam la limita.
Salut Diles,
Merci frumos pentru raspuns, proprietarul mi-a spus ca si el a folosit 60CP (2T) pe ea.
Asta-i marea problema cu barcile de genul asta (care au cam toate amenajarile necesare si care arata si bine), fir-ar : motorizarea.
E clar ca folosind un 40CP si cu ceva incarcatura, o sa se miste precum vaporul.

Nu sunt capabil sa apreciez cum s-ar comporta si in deplasament, totusi. Din pacate, nu am poze cu fundul barcii, s-ar fi vazut mai bine solutiile adoptate. Ar fi utile impresiile unor colegi care au folosit (sau poate mai folosesc) o astfel de barca.

Iar pt. curiozitatea mea "tehnica" de nisa, intrebarile referitoare la structurile laterale, raman in continuare.
Asadar, se numesc redane sau altfel?  Si de asemenea, ce functionalitate au ?

Altfel, devine clar ca 100Kg mai putin la masa barcii ar conduce si la preturi mai mici pentru motorizarea necesara.

Multumesc anticipat oricaror colegi care ar mai dori sa puncteze cate ceva referitor la intrebarile mele.

7
Salupe / Angelo Molinari 475V
« : Iulie 02, 2020, 02:00:11 p.m. »
Buna ziua,

As vrea sa-i rog pe cei care cunosc barca, sau pe cei ale caror cunostiinte in domeniu le-ar permite sa ofere niste aprecieri, sa incerce sa ma lamureasca asupra calitatilor pe care le poate oferi barca de mai jos.
Este un produs Angelo Molinari model 475V,  486 x 190 cm, pescaj 0.2-0.35m , masa = 230 Kg.







I-as ruga pe eventualii posesori/utilizatori care detin sau au folosit o astfel de ambarcatiune, sa-mi povesteasca mai multe despre aceasta. Ce am inteles pana in prezent:

- cele produse cu lungimi de sub 475cm (modelele 410 si 420), au carena cu configuratie multichila - de tip "catamaran" sau "trimaran"  8) si se spune ca ar glisa frumos, dar datorita particularitatilor carenei, nu dau rezultate acceptabile si in deplasament, iar cand ar infrunta valuri, ar avea ca dezavantaj fenomenul de "pocnire" a suprafetei de apa, cu consecinte neplacute asupra ocupantilor.
Ca avantaj major, de partea lor ar fi stabilitatea laterala (ruliu foarte mic) si masa de pana la 130Kg, care le-ar permite intrarea rapida in glisare cu motoare de putere mica (20-25CP) ;

- cele cu lungimi mai mari, au o singura chila, pot "taia" apa si valurile mult mai bine, dar au masa sensibil marita (230Kg) si necesita motorizare mai zdravana (cel putin 40CP ).

1) M-ar interesa sa inteleg daca barca din poza de mai sus are o carena multichila sau cu o singura chila si structurile care se vad in lateral sunt redane, sau ce anume si la ce folosesc ?

2) O alta intrebare ar fi daca structurile laterale respective pot diminua ruliul ?
Asta ma intereseaza in special pentru pescuitul la spinning si/sau pentru siguranta la plaja a familiei.


Cautand pe net, am mai gasit niste poze cu modelul 475V, pe un site din Italia, il postez aici , poate ajuta mai mult :





Daca ma uit la pozele 2 (prova vazuta dinspre babord) si 4 (prova vazuta dinspre tribord), as spune ca are o singura chila, dar repet - nu inteleg ce rol au structurile laterale si daca le pot numi "redane".

Mentionez ca am vazut si postarile din topicurile "Angelo Molinari 4,9m" si respectiv "Open Angelo Molinari 4,3" ; dupa mine, barca din pozele postate de mine e diferita atat fata de cea de 4.9m dar mai ales de cea de 4.3, care are carena de tip "catamaran" .

Asadar, raman in asteptarea parerilor dvs., adresandu-va rugamintea de a fi cat se poate de obiectivi.


Cu multumiri,
Cezar

8
Legislatie / Re: Motoare 2T interzise/limitate?!
« : Iunie 06, 2020, 11:31:11 p.m. »
In primul rand ultimul loc unde veti gasi informatii corecte si de buna credinta e capitania.
[...]
Iar despre diversi "binevoitori" care-si dau cu parerea ca "stiu ei sigur" ca exista o prevedere legala etc, cine ii baga in seama nu va avea decat de pierdut. Singurul detinator al adevarului juridic e LEGEA, si nu diverse personaje "bine informate".
Vali, multam frumos pentru confirmari si sublinieri , extrem de utile si salvatoare de timp pierdut !
Fara comentarii in rest, hi hi.

Toate cele bune si multa sanatate !
Cezar

9
Și recunoașterea internațională. Fericit maxim sunt  ;D
Felicitari, Vincentiu!
Am ramas impresionat de rezultatul prezentat in poze, arata super !
Dar tipul din Canada vorbeste de un filmulet - il poti posta sa il vedem si noi ?
(eu cel putin nu l-am regasit printre pozele postate de tine).
In rest, banuiesc ca vei mai bibili in timp la barcuta aia, dar arata nemaipomenit !
Sa te bucuri de ea si sa te relaxezi la maximum !

Cezar

10
Legislatie / Re: Motoare 2T interzise/limitate?!
« : Iunie 06, 2020, 05:03:42 p.m. »
Personal nu am auzit a exista o problema la inmatricularea motoarelor in doi timpi de generatie mai noua aflate sub standard european de functionare si eliberare noxe.
@intersect :foarte corect ce zici cele cu norme CE le înmatriculează fără probleme. Doar dacă nu ai Certificat CE atunci începe dansul miresei .
Aha! Pai, vedeti domnilor, dvs. deja stiati ceva referitor la norme CE. Eu unul, a trebuit sa sap in tot hatisul legislativ, ca sa am doar o vaga idee.
Presupun ca un 2T de 35CP bazat pe carburatie, de prin 1988, nu prea ar fi incadrat in normele CE, gresesc ? Daca gresesc, va rog sa precizati unde, pentru ca orice informatie valida e binevenita, nu doar pentru mine.
La fel, presupun ca 2T-urile cu norma CE, ar putea fi doar modernele DFI si EFI, care tocmai ce au fost scoase din fabricatie ?

La Capitanie, pur si simplu n-am avut cand sa intreb. De chestia cu excluderea/limitarea utilizarii motoarelor 2T am discutat aseara si de aceea, Google si forumul au fost mai la indemana.

Pana la urma, de aia e forum, nu ?  Sa impartasim informatii, ceva experienta...
Daca voi obtine ceva raspunsuri de la vreo capitanie, voi reveni cu noutati. Daca nu, ii rog pe colegii care vor vedea subiectul sa incerce sa ne precizeze daca exista sau nu niste prevederi stricte legate de 2T , eventual cine face masuratorile de noxe, etc.

Cu multumiri,
Cezar

11
Legislatie / Re: Motoare 2T interzise/limitate?!
« : Iunie 06, 2020, 10:56:18 a.m. »
Interesant e ca vad ca exista "Hotărârea nr. 464/2017 privind ambarcaţiunile de agrement şi motovehiculele nautice", în vigoare de la 27 iulie 2017, publicat în Monitorul Oficial, Partea I nr. 606 din 27 iulie 2017.

Link-ul de mai sus este chiar de pe portalul ANR, sectiunea Legislatie .
Cei interesati pot consulta intreaga sectiune aici :
https://portal.rna.ro/SiteAssets/Pagini/Legislatie

Ce spune HG464/2017 ?
La pag. 35 (in cadrul Anexei 1), avem:

Citat
2. Cerinţele privind emisiile de gaze de eşapament
Motoarele de propulsie sunt proiectate, construite şi asamblate astfel încât, în cazul în care
sunt instalate corect şi utilizate normal, emisiile să nu depăşească valorile-limită prevăzute
la pct. 2.1 tabelul 1 şi pct. 2.2 tabelele 2 şi 3;

2.1. Valori aplicabile în sensul art. 49 alin. (2) şi al tabelului 2 de la pct. 2.2:


OK, pana aici e clar. Exista o limita a noxelor pentru motoare 2T (si pentru 4T), dar acestea trebuie masurate.
Cine le masoara ?

De asemenea, in cadrul aceluiasi document legislativ (HG464/2017), iata continutul Art.49:

Citat
ARTICOLUL 49
Perioada de tranziţie

 
(1) [...]
(2) ANR nu împiedică punerea la dispoziţie pe piaţă sau punerea în funcţiune a motoarelor de
propulsie AS outboard cu o putere inferioară sau egală cu 15 kW care sunt conforme cu limitele
de emisii de gaze de eşapament din etapa I prevăzută în anexa nr. 1 partea B pct. 2.1
şi care au
fost fabricate de către întreprinderi mici şi mijlocii, astfel cum sunt definite în Recomandarea
2003/361/CE a Comisiei Europene din 6 mai 2003 privind definirea microîntreprinderilor şi a
întreprinderilor mici şi mijlocii, şi care au fost introduse pe piaţă înainte de 18 ianuarie 2020.

In acelasi timp, iata ce se poate gasi tot in cadrul HG464/2017 , ARTICOLUL 6 - Libera circulatie (pag.5):

Citat
(4) ANR nu poate restricţiona punerea la dispoziţie pe piaţă sau punerea în funcţiune pe
teritoriul României a niciunuia din următoarele motoare de propulsie:

 a) motoare, montate sau nu pe ambarcaţiuni, conforme cu prezenta hotărâre;
 b) motoare montate pe ambarcaţiuni şi omologate în conformitate cu Hotărârea Guvernului nr.
332/2007 privind stabilirea procedurilor pentru aprobarea de tip a motoarelor destinate a fi
montate pe maşini mobile nerutiere şi a motoarelor secundare destinate vehiculelor pentru
transportul rutier de persoane sau de marfă şi stabilirea măsurilor de limitare a emisiilor gazoase
şi de particule poluante provenite de la acestea, în scopul protecţiei atmosferei, cu modificările şi
completările ulterioare, care sunt conforme cu etapele III A, III B sau IV ale limitelor de emisii
pentru motoarele AC utilizate în alte aplicaţii decât propulsia navelor pentru navigaţie interioară,
locomotivelor, automotoarelor, astfel cum se prevede în anexa nr. I pct. 4.1.2 a directivei
respective, conforme cu prezenta hotărâre, cu excepţia cerinţelor privind emisiile de gaze de
eşapament prevăzute în anexa nr. 1 partea B;
 c) motoarele montate pe ambarcaţiuni şi omologate în conformitate cu Regulamentul (CE) nr.
595/2009 al Parlamentului European şi al Consiliului din 18 iunie 2009 privind omologarea de
tip a autovehiculelor şi a motoarelor cu privire la emisiile provenite de la vehicule grele (Euro
VI) şi accesul la informaţii privind repararea şi întreţinerea vehiculelor şi de modificare a
Regulamentului (CE) nr. 715/2007 şi a Directivei 2007/46/CE şi de abrogare a Directivelor
80/1.269/CEE, 2005/55/CE şi 2005/78/CE, conforme cu prezenta hotărâre, cu excepţia cerinţelor
privind emisiile de gaze de eşapament prevăzute în anexa nr. 1 partea B.

Inca nu imi este clar , din tot hatisul birocratico-legislativ de mai sus, cum se incadreaza motoarele 2T pentru barci, cum se masoara emisiile lor de noxe si de asemenea, emisiile sonore (care sunt de asemenea luate in considerare).

Ca sa fie si mai complicat, iata mai jos si HG332/2007 .

HOTĂRÂRE nr. 332 din 28 martie 2007
privind stabilirea procedurilor pentru aprobarea de tip a motoarelor destinate a fi montate pe maşini mobile nerutiere şi a motoarelor secundare destinate vehiculelor pentru transportul rutier de persoane sau de marfă şi stabilirea măsurilor de limitare a emisiilor de gaze şi de particule poluante provenite de la acestea, în scopul protecţiei atmosferei


In cadrul acestui HG332/2007 , vad ca exista Art.9 , ale carui alineate (1) si (2) cred ca ar merita studiate putin:

Citat
(1) Autoritatea competenta nu poate să refuze introducerea pe piaţa a motoarelor, indiferent dacă sunt deja instalate pe maşini sau nu, dacă acestea îndeplinesc cerinţele prezentei hotărâri.
(2) Sunt permise introducerea pe piaţa şi, după caz, înregistrarea motoarelor noi, montate sau nemontate pe maşini, doar dacă acestea îndeplinesc cerinţele prezentei hotărâri. Autoritatea competenta nu eliberează certificatul tehnic de navigaţie interioară pentru navele de navigaţie interioară, stabilit prin legislaţia naţionala care transpune Directiva 82/714/CE privind stabilirea condiţiilor tehnice pentru navele din navigaţia interioară, acelor nave ale căror motoare nu respecta cerinţele prezentei hotărâri.

Asadar, ramane de vazut daca motoarele in 2T respecta sau nu cerintele prevazute in HG-urile de mai sus.
Evident, n-am avut timp sa sap in tot continutul acestora si de asemenea, nu stiu daca pot interpreta dpdv tehnic toate datele prezentate acolo. Mai ales in ceea ce priveste regimul noxelor.

Sunt curios ce pot spune cei care se pricep in domeniu, precum si colegii care poate au sesizat pana acum prevederile legislative pe care le-am citat, dar pe care poate nu le-au analizat cu amanuntire.

Cu multumiri,
Cezar

12
Legislatie / Motoare 2T interzise/limitate?!
« : Iunie 06, 2020, 03:52:46 a.m. »
Salutare tuturor,

Azi am avut o conversatie cu cineva din zona Mangalia care mi-a spus ca "stie" ca ar exista o prevedere (legislativa) recenta prin care utilizarea motoarelor in 2 timpi ar fi fost limitata sau chiar interzisa (?!!!) .
Mai mult decat atat, omul mi-a transmis ca "ar fi inteles" ca daca vrei sa inmatriculezi un sistem cu motor in 2T, capitania (care?! ) nu ar mai aviza aceasta operatiune.

Nu vreau sa creez panica si nici sa primesc injuraturi, dar m-ar interesa sa aflu daca stiti ceva de vreo astfel de prevedere. Omul care mi-a transmis cele de mai sus nu a stiut sa-mi precizeze clar care e sursa zvonurilor pe care mi le-a transmis, iar eu m-am convins de-a lungul timpului ca folclorul inventeaza multe basme.

Pentru ca acelasi om mi-a mai spus (timid) ca "de fapt, s-ar putea ca prevederile respective sa vizeze doar accesul in Delta Dunarii" ... am aruncat si eu o privire pe ORDINUL Nr. 111 din 30 ianuarie 2007 pentru aprobarea Regulilor privind accesul si circulatia pe canalele si lacurile interioare din perimetrul Rezervatiei Biosferei "Delta Dunării" , dar n-am gasit nimic de genul asta. In plus, ma intreb ce-ar face locuitorii Deltei, care folosesc in proportie covarsitoare motoare 2T ...

Asadar, ii rog pe toti cei care au informatii concrete, sa posteze un raspuns sau o parere.

Cu multumiri,
Cezar

13
Trasee, locuri de pescuit / Re: Pescuit in Marea Neagra
« : Iunie 04, 2020, 08:00:39 p.m. »
Totusi, vad ca nu sunt prea multi amatori de pescuit in mare...
Salut Sam !
Fii convins ca sunt multi pasionati de pescuit in mare, dar statistic discutand, nu ai de unde sti cati dintre membrii CapCompas ;-)
Eu unul, sunt preocupat, dar am prea putina practica, asadar nu pot oferi sfaturi.

Stavrid am pescuit de pe mal, in concediile din 2018 si 2019; am incercat din zona danelor 78/79 port Constanta (vezi si harta de aici) , din Midia-Navodari digul de sud si din portul Agigea  (digul de sud - dar din pacate, acum e cam inchis).
Din aceleasi locuri am pescuit si chefal, cat si guvizi - ca de altfel si de pe stabilopozii digului de la poarta 1 port Constanta. Desi, din zona aia, nu te sfatuiesc sa-i mananci  8) cum nici pe cei pe care ii poti salta accidental din portul Tomis  ::)

Stavridul il prinzi bine din barca, daca iesi nitel in larg, dar iti trebuie o barca capabila, genul lung si proiectat pentru mare. Eu am reusit si de pe velier, fie manual, fie remorcand pur si simplu taparina prin apa. Tot in larg, prinzi bine si hanus, mai ales in zona structurilor submerse. Guvizii trag bine la garizi, pe care ii poti recolta din zona submersa a rocilor de la stabilopozi, folosind un dispozitiv de gen minciog cu plasa foarte deasa (tifon). Treaba asta am invatat-o de la ... o pescarita ... pe care am intalnit-o chiar la Midia Navodari, hi hi  8)

Nu cunosc locurile din Sf. Gheorghe, dar sunt sigur ca daca vei cinsti cativa pescari zonali, vei obtine informatii utile ;-) Rame de mare poti scoate si din ochiurile de apa aflate in imediata apropiere a plajei, cum sunt cele de la Vadu. Trebuie sa iti iei cisme si sa sapi dupa ele, nu-i chiar simplu.
Confirm ca se gasesc la piata Brick Constanta, dar din cate imi amintesc, aveau si la magazinul de pescuit din interiorul Garii . Vezi ca nu rezista mult.

Pana cand vor aparea si alti colegi care sa te poata sfatui mai bine decat mine, iti recomand sa accesezi si grupul "Pescuit la Marea Neagra" existent pe FB:
https://www.facebook.com/groups/pescuitlamareaneagra/
Eu am gasit destui pescari foarte amabili si saritori, care s-au oferit sa-mi arate tehnici si locuri, dar e o chestiune de durata, nu-i gasesti instant. Cei mai multi sunt axati pe stavrid.

Ca scule de pescuit, initial am venit cu lansete lungi, de 4.20 , dar am constatat rapid ca erau overkill ptr ce aveam nevoie. Am trecut apoi la 3.30m si in cele din urma, la 3m - chinezarii ieftine, echipate cu cap de feeder, ca sa simti usor cand plumbul atinge fundul si cand ai atacuri sau cand s-au agatat pestii. Nu merita sa investesti in scule scumpe ptr stavrid/scrumbie. Mulineta de 4000, ieftina, pe care am infasurat un fir colorat de umplutura, iar de la jumatatea tamburului am pus linie mono 0.25 . Nu arunca banii pe mulinete scumpe, nu merita, ptr ca nu vei trage in mediu marin 5 ani la rand, in sezon permanent, ca sa ti se corodeze metalul. Una de 70 lei isi face treaba si nu regreti.
Taparine cu 6 ace, culori diferite. Am cumparat de la Siweida Romania, unde am gasit cu preturi foarte bune. Schimbam taparina odata la 15 min si astfel am avut randament mai mare decat altii.  Plumbii - intre 40 si 90 grame in functie de valuri, curent, etc. Taparinele sunt echipate cu agrafe si vartejuri. Daca n-ai vartej, e indicat sa-i pui.

Ah, si inca ceva. Daca tintesti chefalul, ai grija ca e smecher rau pestele ala.
Si bun luptator, are o groaza de scheme, ca si stiuca. Mai rau, e foarte alunecos. Fa-ti un serviciu si adu cu tine un prosop textil. Cand ai scos pestele, pune prosopul peste el ca sa nu se zbata si sa-ti scape printre degete ! Eu am patit-o.  8)
Daca-l vrei friptura, arunca-l in galeata ; daca nu, nu-l tine mult in afara marii, ca nu rezista, o mierleste repede, cam ca toti rapitorii.

Fir intins si vacanta placuta !
Cezar

15
"Edith" este un velier Gib'Sea 334 cu lungimea de 32 ft. (9.75m) si deplasament de 4.35 tone, proprietarul acestuia fiind Adrian Pădineanu (Constanța). Yachtul se gaseste in marina Tomis si recent a fost relansat la apa, pentru inceperea unui nou sezon de aventuri pe mare.

Aveti mai jos un clip cu recenta lansare la apa (click ptr vizualizare pe YouTube) si cateva poze.


Clip1 - lansare Edith la apa (2020):


Clip2 (acest clip l-am editat sub forma de felicitare de Pasti 2020):


Poze:








Pentru detalii , puteti contacta Black Sea Naturist Sailing / Adrian Pădineanu la tel. 0722-666640 .

Rog moderatorii sa  nu considere reclama ceea ce am postat, dar consider natural sa ii afisez telefonul, pentru eventualii pasionati interesati de iesiri in larg (in conditii foarte rezonabile!).
Vă garantez că e un skipper profesionist de la care veti avea multe de invatat, acesta fiind si in viata reala comandant de nava. Personal am navigat cu "Edith" (inclusiv alaturi de familie si de prieteni) si am fost incantat de senzatiile obtinute !
Cezar

Pagini: [1] 2 3 ... 17