Salupa cabinata pentru Delta/Dunare

Creat de tiganusmc, Noiembrie 18, 2011, 11:51:01 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.


Zodiac

In cautarile mele am dat de barca Remus 550 ! Nu vreau sa mai deschid inca un topic . Nu am putut afla decat faptul ca e facuta in Polonia . Stie cineva si alte detalii ?
Am inteles ca e un tip prin Tulcea care le vinde . E ceva de capul lor ? Asa...estetic imi place cabina marisoara cu geamuri .
https://www.youtube.com/watch?v=kDZPuTK6o_4
Pana la urma cei care vroiau cabinate , ce au achizitionat ?


cristiantutuianu


Cabin motorboat manufactured under license from AM Yacht
#Zodiac Remus 550
Equipment:
Specifications:         
Length:         550.00m
Width:         220.00m
Weight:         550kg
Max. load (crew):         5 members
Power:         60HP
      
Romania
No distributors in this country.

Zodiac

Multumesc pentru raspunsuri ! Pare o copie dupa Quicksilver Cabin 555 care cred ca se fabrica tot in Polonia . M-ar fi interesat daca e o barca solida in comparatie cu gama Quicksilver Cabin .

scm_ro

Citat din: Vali din Decembrie 02, 2011, 08:32:50 PM
Salut Marius, nu ne baga in seama, asa e cand e democratie :D, mai discutam si noi ce nu putem discuta in cuibarele nedemocratice ;D.

Despre Corsar 550 Minicab:

- Barca a fost facuta pentru a concura pe segmentul ocupat de barcile tip Forward ale celor 2 producatori consacrati galateni, Spat si Plasma. Diferenta la Corsar e ca e putin mai mare, are alte tipuri de amenajari, si are alta arhitectura a corpului - un deadrise mai ascutit si 2 redane principale late, in stilul barcilor maritime. In attach am pus un corp renderizat cu o forma destul de asemanatoare cu a Corsarului 550, unde se vede ce am vrut sa spun (Corsarul are in plus si redane longitudinale mici, si niste aripioare la capetele redanelor late).

Avantajele acestei configuratii a carenei sunt:
- stabilitate buna in stationare, din cauza ca barca incarcata se scufunda putin mai jos de cele 2 redane late, obtinandu-se o buna stabilitate de forma.
- la marsul in glisare, barca se ridica pe zona in V, imbunatatindu-se comportamentul la valuri, si in plus micsorandu-se suprafata udata, deci implicit rezistenta la inaintare. Acest castig vine in schimb la pachet cu urmatoarele

Dezavantaje:
- Barca se comporta bine doar la glisare, care glisare necesita putere si turatie mari ale motorului pentru a ridica barca pe zona in V. Vom avea deci implicit consum mare si cost ridicat de exploatare. Iar la viteze mici, din cauza oglinzii imersate si configuratiei fundului, marsul e neeconomic din cauza turbuletelor si suprafetei udate mari. Cred ca la greutatea barcii in varianta Minicab si la forma carenei, motorizarea optima ar fi de la minim 60 de cai in sus.
- Din cauza formei operei vii (partea corpului din apa), ranforsarile interioare ale fundului sunt mai complexe si mai grele, grosimea fibrei e mai mare, deci greutatea barcii e mai mare decat la o barca cu V simplu. Asta inseamna iar consum mai mare de gaz.

Va rog sa ma ajutati si pe mine cu niste sfaturi legate de corsar 550 minicab.

De 4 ani am o galstrom comandancia de 4,80 cu un suzi de 60cp. Barca a fost super ok pentru noi, desi imi da impresia de tanc.
Pana acum am mers la pescuit 2 adulti si un copil, dar de la anul se va adauga in trupa si cel mic.
Pescuim preponderent la rapitor dar mai incercam din cand in cand si un somn pe langa buturugi din barca ( partide de 4-5 ore). Copilul se mai plictiseste din cand in cand si se retrage sub bord cu tableta. Cel mic va avea si mai putina rabdare si probabil se va juca mai mult, dar nici nu il mai pot lasa acasa.
Asa ca ne-am gandit sa schimbam barca si sa luam una in genul lui minicab , ca sa existe un spatiu pentru copii unde sa se poata refugia de frig, vant cand se plictisesc.
As vrea sa pastrez motorul , deoarece are in jur de 260 de ore, e varianta cu distributia pe lant, imi fac singur mentenanta la el si acum ca am trecut de perioada vitezomana reusesc sa scot un consum in jur de 6-7litri pe ora cu barca glisata la limita cu o elice cu pas de 15.
Eram convins ca minicab-ul este varianta ok pana am cerut o oferta si am vazut ca greutatea a sarit de la 350 kg la 500 kg.
Calculul este cam asa:
500 kg barca
100 kg motorul
50   kg benzina
20 bateria
300 kg pasagerii
70 kg bagaje
20 - kg bimini/ prelata

Rezulta un total in jur de 1070 kg.  Din ce am citit de la 20kg/CP adio glisare. Deci eu ma apropii vertiginos de aceasta limita.
Probabil ca va trebui sa scad pasul elicii si o sa creasca si consumul ca sa pot glisa. Nu ma intereseaza sa mai ating 50- 60 km/h cum ating cu actuala, dar as vrea sa  pot glisa repede la nevoie si sa nu imi trebuiasca 10 -15secunde de avant.
Cred ca va trebui sa renunt si la peridoc, caci nu stiu daca mai merge actualul care este pana in 750kg (620 kg ar fi barca fara benzina).
Ce ziceti , este realist sau mai bine stau cuminte si caut o barca mai usoara?
Multumesc anticipat.

Vali

Mai binele e dusmanul binelui :). Daca un lucru functioneaza bine, in cazul nostru ansamblul Glastron + 60 CP, poate merge facut ceva pentru a folosi tot acest ansamblu. Mai ales ca un motor bun e greu de gasit in ziua de azi.

Din cateva poze de pe net, Glastron Comandancia arata a salupa tip runabout (puntata la prova). Daca ar fi open, ar merge modificata usor cu o cabina tip hardtop, eventual detasabila.

E cea mai accesibila solutie de a folosi motorul actual, chiar pe barca detinuta. Nu m-as incurca cu Corsar, fiindca motorul e la limita inferioara, ar trebui un 90 pentru "peace of mind".

Asa ca daca aveti ceva indemanare, cu ajutorul forumului va puteti transforma barca actuala intr-o cabinata transformabila usor in open, sau invers Daca doriti detalii, povestim pe un topic dedicat.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

scm_ro

#67
Vali, exact asa arata:
https://www.nautal.com/rent-motorboat-glastron-la-raya-santa-eulalia-ibiza-48402
Bag de seama ca a mea este gresit intitulata comandancia in acte.

Nu stiu ce pot sa ii fac , pentru a obtine un spatiu pentru copii.
La motor nu as vrea sa renunt.
Mai trebuie adaugat ceva in calculul meu , mai sunt si alte detalii de luat in calcul?

Vali

Dupa cum spuneam, barca ta e runabout. Ca s-o modifici e mult de munca, si nu se merita. Daca era open era altceva.

Pe de alta parte, din experienta mea la o barca de dimensiunile Corsarului 550 cabinat, motorizarea de 60 e considerata minimala. Adica daca sunteti maxim 2 persoane si bagaj simbolic.

Daca e vorba de familia intreaga, bagajele aferente, plus o rezerva de putere la motor, se ajunge la puterea cea mai raspandita la acest tip de barca, anume 90 CP. Cam toata lumea care are asa ceva - Corsar, Shetland etc au pus motoare de 90.

Asa ca daca vrei sa-ti plimbi familia in cabinata, ori dai barca si cauti o cabinata mica, gen Quicksilver 430 sau 470, pastrand motorul actual, ori iei ceva mai mare precum Shetland sau Corsar, si pui un motor mai mare.

Poti pastra si motorul actual ca sa-l montezi pe un Corsar, dar va fi utilizat la limita superioara a regimului, ceea ce nu e bine pentru motor. Plus ca la incarcare mare a barcii posibil sa ai surpriza ca nu mai gliseaza.
Singurul lucru pe care poti sa-l faci e o proba, care-ti va spune daca motorul e potrivit sau nu cu barca.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

scm_ro

Multumesc mult Vali, mi-ai confirmat temerile.
Zilele acestea am vorbit si cu cei de la Serami, poate trec la un River 540 care este mai usoara decat corsarul, dar maj lunga decat actuala si la care sa ii fac o prelata de mars astfel incat sa o inchid jumatate de barca ( partea frontala). Stii ceva de River sport 540?
Am vazut pe facebook clipuri in care se misca bine cu 60cp si 5-6 persoane in ea.

Vali

Citat din: scm_ro din Octombrie 18, 2018, 10:52:15 PM
Stii ceva de River sport 540?
Am vazut pe facebook clipuri in care se misca bine cu 60cp si 5-6 persoane in ea.

Nu stiu si nici nu ma intereseaza. La cate barci sunt azi pe piata, ar insemna sa-mi mai cumpar cateva vieti ca sa le stiu pe toate.
Tot ce poti sa faci e sa-ti pui motorul pe una si sa vezi cum sta la hidrostatica (stabilitate), hidrodinamica (viteza, asieta), seakeeping (comportament pe valuri) etc. Oricate filmulete ai vedea si oricate pareri ai obtine, nu inlocuiesc o proba practica.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

bobinuta

Citat din: Zodiac din Octombrie 15, 2018, 12:37:36 PM
Multumesc pentru raspunsuri ! Pare o copie dupa Quicksilver Cabin 555 care cred ca se fabrica tot in Polonia . M-ar fi interesat daca e o barca solida in comparatie cu gama Quicksilver Cabin .
Pentru Zodiac, sau altii care s-ar putea sa-i intereseze:
Citat din: Mihai Ioan Liviu"(Vand) Quicksilver 420 cabin an 2003 cu motor mercury 40 cp 2 T cu trim electohidraulic si peridoc.



Anunt OLX aici, pagina FB aici .
Toate cele bune !
Cezar

#Canal Youtube

scm_ro

Citat din: Vali din Octombrie 19, 2018, 03:16:11 AM
Nu stiu si nici nu ma intereseaza. La cate barci sunt azi pe piata, ar insemna sa-mi mai cumpar cateva vieti ca sa le stiu pe toate.
Tot ce poti sa faci e sa-ti pui motorul pe una si sa vezi cum sta la hidrostatica (stabilitate), hidrodinamica (viteza, asieta), seakeeping (comportament pe valuri) etc. Oricate filmulete ai vedea si oricate pareri ai obtine, nu inlocuiesc o proba practica.
De pus motorul pe toate ar fi ideal. Din pacate este imposibil, nu cred ca exista un fabricant care sa iti dea o barca sa iti pui motorul pe ea si sa faci probe. Nu stiu nici macar daca se potrivesc gaurile de pe oglinzi. Plus ca este un pic cam greu sa ma plimb cu un motor de 100 kg in portbagaj de la Bucuresti pe la Tulcea/Braila.

Dupa weekend-ul ce tocmai a trecut si ne-a prins ploaia destul de departe de cazare (iar cel mare este acum cu febra acasa desi era bine infofolit) am facut poze la barca si o voi baga la vanzare. Daca nu ma voi risca la corsar 550 minicab, macar iau una la fel ca asta dar mai lunga un pic si ii fac o prelata de mars, care sa se poata desface partial.