schite catamaran free de la Delftship

Creat de felicimond, Ianuarie 07, 2014, 03:45:13 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Shotgun

#45
ajuta cu ceva astea ? Oricum e ca idee orientativ ca trebuie sa mai tai 30 cm din lungime ca imi sare de 2 placi si e aiurea , sau sa gasesc placaj de 2650 lungime .
Am pus placaj de 4mm si grosimea "peretelui" de 6mm cu densitate de 700kg/mc

Vali

Cred ca te cam complici cu formele alea. In plus, din cauza ca pescajul e prea mic, linia de plutire devine prea scurta, iar capacitatea de incarcare e foarte mica.

Eu in locul tau as lua formele catamaranului de aici: http://www.sailingcatamarans.com/freedownloads/Acorn_studyplan.pdf
Le-as importa in Freeship sau Delftship, apoi le-as scala la dimensiunile care-mi convin, ca sa intre pe foile de placaj, si ca sa se potriveasca greementului dorit.
Forma Acorn-ului din link e foarte buna, si la viteza, dar si la capacitatea de incarcare. La nevoie ii pui si un cort pe trampolina, si ai si posibilitatea turelor mai lungi.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Shotgun

#47
Varianta aia e cu fund plat pe corpuri , asta inseamna un pescaj si mai mic si o linie de plutire mai mica .  Creste capacitatea de incarcare , dar cred ca e si mai lat pe corpuri .
Pana la urma eu am mers spre caracteristici tornado ca sa fie mai usor , dar se poate face si mai bortos .
Intr-adevar deplasament e 300 kg , sa presupunem ca el gol o sa aiba undeva sub 150kg , din ce da delfship ar duce undeva sub 120 kg , deci ar mai fi loc de 2 persoane "echipaj" sau sa zic victime .
Ar trebui sa rezulte ceva sport de viteza , cam fix ce nu am nevoie , dar pana la urma asa rezulta beachcat . La fundul ala plat trebuie si dagerboards ?
Daca scot corpurile undeva sub 120kg si demontabile nu am nevoie de peridoc . Daca nu am nevoie de peridoc , e mult mai mobil . Cu peridoc ma duc direct la max 2 iesiri pe an , deci ramane decat "placerea" de a construi , care nu e chiar asa dezvoltata la mine .

Asta da mai bine ?


Mihaif99

Pentru ca tot se discuta de beach cat-uri, eu cred ca simplitatea rig-ului trebuie sa fie un factor important, mai ales in Romania.  Daca se doreste un rig classic Bermuda, cred ca mai inatai trebuie sa ai rig-ul si apoi sa te apuci de lucru la flotoare.

Sau trebuie ales ceva ca acest Crab Claw Beach Cat:
http://www.rclandsailing.com/catamaran/

Shotgun

pai cred ca varianta rig bermuda , e ok . In planurile de la tornado e o varianta pentru 6.2 m , deci mai tai din el si o sa fie ok . Oricum aici o sa fie nevoie de ceva sfaturi , as vrea ca la aprox 40km/h vant cu vela deschisa la max sa nu ma dea peste cap , adica sa limitez constructiv . Desigur asta inseamna sa limitez mult la performante , dar mai bine decat sa fac salturi dese in apa . Mai trebuie rezolvata si treaba cu rasturnatul , sa ramana pe o parte nu sa se duca cu catagul al fund , o varainta de airbag care sa declanseze la contactul cu apa . O varianta mai de la provincie , ca ceva profesional nu cred ca ar corespunde .
Pana una alta corpurile pot sa pluteasca si fara vele , iar propulsia poate fi asigurata si de motor . Planuri pentru variantele astea nu prea am gasit nici platite nici moca , in general sunt pe altceva decat plywood si sincer nu vreau sa fac matrita pentru 2 corpuri , ca apoi trebuie depozitata si deja am full prin casa si inca nici nu m-am mutat definitiv acolo cu toate rahaturile .

bluewave

#51
avem aici chinezii care ne trimit trimaran-ul in container ...

http://www.alibaba.com/product-gs/479812517/Sailling_boat.html
"No Whistling on Board"

Mihaif99


bluewave

#53
da e putin off topic...scuze ...,  un trimaran, interesant e ca incape intr-un container ... despre pret+cost transport cred ca trebuie sa dai un mail la acea companie ...


aici avem si un catamaran:


http://www.alibaba.com/product-gs/293231590/Catamaran_28_SailBoat.html
"No Whistling on Board"

gvincentiu

Amice, proiectarea corpurilor unui catamaran este complet diferita de proiectarea unei monococi. Nu stiu eu prea multe, insa la o prima vedere imi pare ca esti prizonierul monococilor. Prin definitie, un catamaran inseamna viteza, deci cu o forma aparte a operei vii. Prin faptul ca chila sub prova este arcuita, inseamna ca se urca pe val si taie apa prin greutatea ei. Asta se traduce prin pierdere de viteza. A doua observatie: prin faptul ca din nou, arcuiesti chila la pupa un sus, ai drag mare, tragi apa multa dupa tine. Doua motive pentru care corpurile tale sunt ca o frana pentru orice motorizare/vele i-ai pune. Parerea mea, sustinandu-i pe altii: ia niste forme consacrate de corpuri, de la o ambarcatiune deja testata si aproximeaza-le cat mai bine in orice program de proiectare, pentru a nu fi o investitie inutila. Eu asa fac si pana acum nu am dat gres.
Ganduri bune !

Shotgun

In general asta am incercat ( cat din atach e tot arcuit ), am incercat sa-i dau mai mult deplasament si a iesit mai bortos . Nu sunt prizonierul monococii , pentru ca habar nu am de nici unele , doar folosesc niste programe , probabil ineficient . Daca as incerca sa trag eu de forme prea mult e posibil sa nici nu mai pluteasca . In orice caz sincer viteza nu ma intereseaza prea mult , am nevoie de experienta pentru viteza .
Planuri consacrate pe esantionul asta nu prea sunt pe placaj , sau nu am gasit eu .
Varianta de la chinezi este exclusa , nu o sa dau niciodata 60% din costurile a ceva nou consacrat , dar sa am probleme  . Am lucrat dupa chinezi pe parte tehnica si sunt jalnici , prefer sa gresesc , macar stiu ca am gresit eu , nu peticesc ceva pe care am dat si bani destui . In afara de asta , cu chinezii e o problema , trebuie sa stii al draq de bine sursa , ca altfel ai dat banii degeaba . Apoi ce variante ai , sa te duci in china sa-i dai in judecata ?

Shotgun

Am mai operat cateva modificari si poate in vreo luna o sa cumpar placaj , daca o sa consider ca am timp sa ma ocup pana sa putrezeasca placajul .
Sa merg pe placaj de 6 sau ajunge pentru ape interioare si de 4 mm ?

felicimond


Vali

"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

felicimond

Citat din: felicimond din Ianuarie 07, 2014, 03:45:13 PM
Salut tuturor si La Multi Ani!

Vad ca subiectul catamaranelor capata tot mai multa atentie din partea membrilor forumului. Cum si eu sunt un pasionat al ideii, caut sa strang informatiile de care am nevoie (si ca mine si altii) pentru realizarea candva a catamaranului unic. Cautarile m-au dus pe pagina cu modele gratuite puse la dispozitie de diversi pe site-ul http://www.delftship.net/delftship/index.php/profile?view=login
De aici am descarcat modelul Lagoon440, pe care l-am deschis in versiunea free de delftship. In meniul Tools am ales Lines Plan si am exportat totul in dxf (pen-ultimul buton din dreapta). Dxf-ul l-am importat in corel draw (ca la asta ma pricep cat de cat) si am inceput sa il desfac in bucati, obtinand desenul sectiunilor transversale (vreo 20 de bucati) si sectiunea longitudinala a chilei. Pana aici totul bine si frumos. Acum apar intrebarile la care inca nu am raspuns si la care invit pe doritori sa cugete:
1. daca scalez modelul, se pastreaza oare toate proportiile? Adica prin scalare obtin un model corect dar la alta scara, la fel ca si originalul? Logic asa mi s-ar parea, dar am zis sa intreb totusi.
2. schitele nu vorbesc nimic despre calculele de rezistenta;  ce sectiune trebuie sa aiba coastele si ce grosime ar trebui sa aiba oare peretele flotoarelor?

Numai bine va doresc.

Salutare tuturor!

Sper ca v-am regasit cu bine cu aceasta continuare (ciudata) a topic-ului deschis in urma cu ceva vreme.
In timpul care s-a scurs, am intors pe toate partile problema construirii unui catamaran, pornind de la remarcile unor colegi ("daca vrei sa te dai cu barca, da-te! Nu mai pierde tipul cu constructia!) si încheind cu sfatul cat se poate de prietenesc al unui avizat (a construit un yacht de 14 m si mai are in hala o suita de ambarcatiuni in lucru - vizitarea santierului mi-a produs o puternica impresie): "nu te apuca sa construiesti; mai bine cumpara ceva sh!.
Am intors problema pe toate partile dar tot nu scapam de mancarimea de a construi. De consturirea unei amabarcatiuni mari am fost salvat de catre prea bunul meu prieten (il aveti si voi, sunt sigur), bugetul. Dar intr-o dimineata m-am trezit cu o idee, pe care parca o visasem noaptea: de ce sa nu incerc sa fac o macheta? As scapa de mancarime (credeam eu atunci), as vedea cu ce se mananca fenomenul,si as afla o parte din lucrurile pe care nu le stiu, iar asta nu cu foarte multi bani (700 ron materialele daca nu am gresit la calcule). Lista materialelor a cuprins cateva bucati de pal, furnir de stejar de 2,5 mm grosime de la Holver (aproximativ 3 mp), rasina epoxi si vopsea epoxi. In plus am mai folosit niste tevi de aluminiu de la Hornbach. Timpul de lucru a fost de 4 saptamani (serile in timpul satamanii si in week-end-uri). Planurile de la care am plecat au fost cele de care am spus la începutul topic-ului (Lagoon440) scalate la 1/10 si la care am mai modificat cate ceva pe parcurs.