Despre GPS si nu numai

Creat de kir_gutzakis, Ianuarie 21, 2014, 11:07:02 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Ciby

#15
Nu va faceti iluzii desarte!
Toate autoritatile din Romania ce au obligatii stipulate prin legea de infiintare si de functionare, au grija sa-si spele mainile intrun mod sau altul. Visele cu sun la PF si le spun traseul si daca nu ma intorc in X ore sa vina sa ma salveze, sunt totusi vise! Nu avem un serviciu de salvare pe mare si vrem sa avem in Delta? Sunteti prea naivi! Chiar daca vei anunta PF-ul sau alte institutii, vei fi singurul vinovat de ceea ce ti se intampla si nu va veni nimeni. Va pot povesti pe propria piele ce am patit in 2008, am mai spus-o chiar, poate unii au citit si isi aduc aminte!
In Delta nu vei fi ajutat decat de cei pe care-i intalnesti si de cei pe care-i cunosti si ii poti contacta, daca sunt disponibili si acestia!
Comparatia vazuta mai sus cu anuntarea cabanierului de traseul pe munte este absolut irelevanta. Il anunti ca sa stie cineva unde esti si sa poata da aceasta informatie celor ce posibil te-ar cauta, probabil Salvamontul, o organizatie sau institutie, cum vreti sa-i spuneti, in care predomina camaraderia fata de oamenii muntilor. In Delta, cine sa vina dupa noi? Serviciile private, pentru interventia carora esti nevoit sa-ti vinzi barca sa poti plati?
Incercati sa nu aveti nevoie de asa ceva. Stiu ca se poate spune ca accidente se intampla, si vin cand nu te astepti, ca de-aia sunt accidente, dar incercati sa fiti tot timpul prevazatori! Apa de baut, ceva mancare neperisabila, motorul  si benzina de rezerva, sunt lucrurile ce nu trebuie sa lipseasca din nicio barca, in Delta!
Toti visam la o tara normala in care platitorul de impozite sa fie ajutat la ananghie de autoritatile ce traiesc din contributia noastra.
Dar e ca in bancul cu popa, "Vise taica, vise"!
Topicul cu supravietuirea pe apa, sau in Delta in mod special, ar fi foarte OK pentru cei ce vor sa-nvete.
Cu speranta ca nu v-am suparat, va urez calatorii placute si fara incidente!

Vali

Am un Samsung Galaxy mic cu Android, si am pe el doar Google Maps. Stiu ca a scris Pupezica undeva ce si cum sa instalezi ca sa faci din el un gps "de balta". Poate stie cineva unde se gaseste informatia respectiva.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

cristizz


Vali

Merci Cristi, mi-am adus aminte ca in postarile lui Bogdan era vorba chiar de Viewranger. Am sa ma apuc de el, maine de-acum.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Intersect

Asa este Vali de ViewRanger este vorba il folosesc si eu tot la recomandarea lui Bogdan si este excelent mai ales ca poate memora rutele si planifica o ruta noua.
Trebuie sa te joci un pic cu el apoi iti dai seama despre ce este vorba.
Born to fish,forced to work!!!

cristizz

Viewrangerul este ok pentru un smartphone. Mai exista alte programe si in trecut m-am jucat cu unele care mi-au servit foarte bine interesele. La un moment dat foloseam pe un telefon cu WM un program care ma lasa sa introduc harti in format jpg (cum ar fi hartile scanate sau daca gaseai harti militare) pe care le calibram anterior. Ceva asemenator programului Oziexplorer (http://www.oziexplorer3.com/android/oziexplorer_android.html).

Pana de curand, cu motocicleta la munte foloseam un Garmin GPSMap 60 CX. Un aparat excelent, cu o autonomie destul de mare si cu antena de inalta sensibilitate capabil sa gaseasca satelitii imediat pe orice vreme si in conditii dificile de tip canion sau padure. Inca il am cu harta Romaniei ROAD 2008 dar si cu Bluechart. Traseele pe care doream sa mi le programez de acasa le faceam in MapSource respectiv Home Port pt Bluechart dar si trasee facute cu Google Earth (salvezi trackul pe care il desenezi in computer si formatul salvat tip .kmz il convertesti in format Garmin tip .gdb sau .gpx dupa care il transferi pe device). Avantajul de a folosi un dispozitiv cum e Garminul de tip outdoor este robustetea si sensibilitatea receptiei. Daca iti cade in apa trebuie doar sa-l recuperezi. El merge in continuare. L-am chinuit tare si inca isi face treaba.

Pupezica

#21
Mai oameni buni, pai anuntati-ma si pe mine cand discutati ceva atat de interesant ... :) :) :)

@ Vali : Fara suparare, dar titlul topicului nu te duce cu gandul la continutul discutiilor...

@ Colegi : Am scris pe postul meu de pe Capcompas si de pe Barcaholic cum ca un alt coleg de-al nostru, Mitridate, a pus niste intrebari foarte pertinente si de bun simt pe Forum GDD, intrebari care sunt utile unei eventuale "subsectiuni" gen sfaturi pentru Delta. Pe langa raspunsurile mele detaliate insa date punctual la intrebarile lui Mitridate, au mai contribuit exhaustiv Ciby si Rover. Marius. Pentru cei interesati de "supravietuirea"  :) :) :) si salvarea in / din Delta, cred ca este util de citit, si chiar de completat...  :) :) :)

Postul il gasiti aici :  Intrebari si raspunsuri fundamentale pt cei care merg in Delta cu barca proprie

GPS pe SmartPhone: Nu conteaza atat aplicatia pe care o folosesti, cat HARTA. ViewRangerul este fff okm eu il folosesc CU SUCCES de mai bine de 3 ani in Delta. Principalele 2 functionalitati care ma intereseaza sunt "track recording" si "coordinates", adica... Prima, daca ma "incurc", ma intorc pe unde am venit, intru-cat imi inregistreaza tura. Foarte util in labirinturi (ex: Holbina, Solomon, Merhei, Cazanele, Lacul Dracului si nu numai). A doua facilitate imi permite sa stiu, in timp real, coordonatele, cu o precizie, daca nu ma insel, de 10 zecimale. Este adevarat ca sistemul acesta este mai greu de transpus pe o harta "fizica", aflandu-te in Balta, deoarece nu ai grade, minute, secunde... etc... Dar "persoana de acasa" cu care tii / poti tine legatura o poate face instantaneu.

Revenind la Harta, eu folosesc OSM - Open Street Map, care are un grad de acuratete de 95 - 98 % in opinia mea, ceea ce este enorm pentru un spatiu ca si Delta Dunarii. Mai exista harti digitale, unele romanesti pe care nu le amintesc pentru a nu le discredita public... stiti voi, treaba romaneasca. Ceea ce m-a alarmat in ultima vreme este ca au aparut dobitoci contributori care urca nastrusniciile lor bolnave pe net in cadrul OSM - ului, asa ca mi-am tras pe computer toate datele despre Delta... Apropos, nu stiu daca stiti, poate nu definitiv ci numai temporar, ca Lacul Belciug si-a schimbat denumirea in... Bratul Sfantu Gheorghe ??? Asata era inainte de a pleca, acum n-am mai verificat...

Tragedia aviatica : In primul rand, Doamne Fereste !!! In al doilea rand, asa s-a si actionat / s-a intamplat: cine a avut zile, a scapat, cine nu a avut zile, nu... In al treilea rand este vorba de nesimtirea autoritatilor care abia s-au mobilizat. Este luna Ianuarie, toti cei care lucreaza sau au lucrat in Administratia Publica, adica la Stat, stiu ca Ianuarie incepe dupa Sfantul Ion, and romanii se trezesc din betie, dar ca, in principiu, Ianuarie este o luna "moarta" cand nu se intampla nimic !!!

In al patrulea rand, este vorba de incompetenta crasa. Noi, ca sa luam un amarat de carnet, trebuie sa stim o gramada de chestii care nu ne vor trebui, poate, niciodata. "Ei" (si nu ma refer la guvernantii de acum ci la TOTI GUVERNANTII pe care i-a avut Romania de 24 de ani) conduc... politic !!!  >:( >:( >:( Adica cum ???  :o :o :o Cum poate fi condusa Romatsa ... politic ??? Sau ISU / PISU mai degraba ??? Politicul nu stie frecvente si cooronate, ca nu asta se discuta la intalnirile de partid si nu ai nevoie de aceste notiuni pentru lipit afise... Propaganda nu poate inlocui abilitatile necesare pentru utilizarea unei aparaturi dedicate... Etc... Nu mai detaliez, ca ma ia de cap !!!  >:( >:( >:(

In al cincilea rand, este vorba de dotare. De la avionul in sine, pana la mijloacele de salvare. Sa nu ai la ISU / PISU ... all terrain vehicle ??? Aici, unde sunt eu, in inima Dolomitilor, intr-un SAT, in fata carciumii era parcat aseara un asemenea vehicul... Intr-un S A T !!!

In al saselea rand... aici nu mai spun despre ce este vorba... invit pe oricare dintre doritori sa se orienteze in Delta dupa o harta turistica !!! Nu pe cei care stiu apele (echivalentul localnicilor salvatori), ci pe cei care nu le stiu (echivalentul echipelor de salvare)... Ia vedeti, incercati macar o data...

Mai putem discuta despre coordonare, ce competente are fiecare institutie, de ce baga in mocirla aceasta STS - ul care, dupa stiinta mea (site - ul lor oficial), nu are nici o treaba cu localizarea avioanelor prabusite si multe alte aspecte... pur romanesti. Poate mai incolo...
Apa sub chila si vant din pupa !!!

Vali

@Bogdan: nu am pornit eu topicul, iar subiectele s-au adunat dupa interesul fiecaruia. Eu m-am limitat la discutia despre GPS :). In continuare ma voi limita strict la acest subiect. Am inceput sa "sap", si daca voi avea nelamuriri, am sa intreb tot aici.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

cristizz

Citat din: Pupezica din Ianuarie 23, 2014, 08:32:18 AM
Mai putem discuta despre coordonare, ce competente are fiecare institutie, de ce baga in mocirla aceasta STS - ul care, dupa stiinta mea (site - ul lor oficial), nu are nici o treaba cu localizarea avioanelor prabusite si multe alte aspecte... pur romanesti. Poate mai incolo...

Nu doresc sa creez o polemica dar:

Atributii STS (fiind ,,Proprietarul SU 112" prin tranzitivitate ma gandesc ca e destul de responsabil)
-  desfasoara activitati de instalare, operare, intretinere si mentinere la nivelul cerintelor a Sistemului national unic pentru apeluri de urgenta "112";

Sistemul 112 (cum functioneaza?)
- Sistemul asigură cooperarea între agenţiile specializate de intervenţie ale Poliţiei, Pompierilor, Ambulanţei, SMURD şi Jandarmeriei care au obligaţia de a asigura intervenţia la urgenţe.
- ANI  identificarea automată a numărului de telefon: pe monitorul operatorului apare numărul postului telefonic de unde este apelat sistemul.
- ALI  identificarea automată a locaţiei: pe monitorul operatorului apar adresa apelantului, locul de unde acesta sună şi o serie de informaţii suplimentare necesare pentru a exploata toate resursele în vederea găsirii soluţiei optime pentru a ajunge în timp util la locul incidentului.

Informatiile sunt copy/paste de pe siturile institutiilor  STS si 112

cristiantutuianu

#24
Salutare Vali
Recomand ca pe langa ViewRanger sa instalati si GPS Test (sau ceva similar)cu ajutorul caruia aveti posibilitatea sa aflati de la cati sateliti primiti informati (cu cat mai multi cu atat mai bine)
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.chartcross.gpstest&hl=ro
"Coordinate Grids supported by GPS Test:-OSGB, UTM, MGRS, USNG, CH1903, Maidenhead.
Datums supported by GPS Test:-WGS84, NAD83, NAD27, ED50, AGD66, AGD84, SAD69"

Similar
AndroiTS GPS Test Free
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.androits.gps.test.free&hl=ro

pelicanul

Apropos de scule de localizare :) : http://gizmodo.com/breitling-emergency-ii-a-satellite-distress-signal-on-487271786
Un cesulet care, in caz de urgenta, poate emite pe 406 MHz timp de 24 de ore. Ieftin si bun, la numai "just under $19000"! :)

cristiantutuianu

19 000 U.S. dollars =
62 914.7406 Romanian leu :o :o :o :o :o :o :o :o :o
Este  ........hi-tech
daca era suficienta doar o sarma de cupru!!!! ;D ;D ;D ;D
#Emergency2 - Operation - English

cristiantutuianu

Personal Locator Beacon (PLB)

Emergency Electronics sunt preturi OK .....eu asa zic
http://www.rei.com/category/40006527?version=V6
Si cum trebuie ales
http://www.rei.com/learn/expert-advice/personal-locator-beacons.html
PLBs and Satellite Messengers: How to Choose
Citat din link-ul 2
"Technology has come to the rescue with:

    Personal locator beacons (PLBs): Available in the U.S. since 2003, these satellite-based handheld devices provide a powerful safety net for wilderness travelers.
    Satellite messengers: A more recent innovation, these handheld devices—such as those from SPOT and DeLorme—have evolved to offer additional backcountry communication options.

How a PLB Works


PLBs transmit powerful signals at 406 MHz (MegaHertz), an internationally recognized distress frequency monitored in the U.S. by NOAA (National Oceanic and Atmospheric Administration) and the AFRCC (Air Force Rescue Coordination Center).
A PLB communicates with a network of Russian, Canadian, American and French military satellites known as COSPAS-SARSAT (SARSAT is an acronym for "Search and Rescue Satellite Aided Tracking").

After receiving your transmission, these satellites "fix" on your location using a Doppler Shift method and relay your information to the AFRCC where search and rescue procedures begin. If you use a GPS-compatible PLB, you can deliver your GPS coordinates very quickly without having to wait for the satellites to determine your position."


Pret $259.40 pe amazon.com
http://www.amazon.com/ACR-PLB-375-ResQLink-Personal-Locating/dp/B006JXY0CQ

cristizz

Citat din: cristiantutuianu din Ianuarie 24, 2014, 11:19:05 AM
19 000 U.S. dollars =
62 914.7406 Romanian leu :o :o :o :o :o :o :o :o :o
Este  ........hi-tech

Cu un ceas ca asta la tine cred ca esti mai in pericol din cauza valorii lui. Ar putea unii sa-ti taie mana doar ca sa-ti ia ceasul.
Dar un ceas cu capabilitati speciale outdoor cred ca este binevenit, ca dispozitiv auxiliar sau de backup.
Deoarece Garmin are cea mai detaliata harta a Romaniei (pt GPS) dintre toate dispozitivele outdoor cunoscute de mine (ROAD 20xx realizata de un partener al lor) am preferat achizitia acestei marci. De curand mi-am cumparat si un ceas de la ei, Quatix, cu capabilitati marine, avand functii dedicate pentru sailing sau poewboating. In aceeasi familie ei mai fabrica Fenix si Tactix.
Din pacate ele nu vin cu o harta detaliata, preinstalata, poate si din cauza ca memoria interna este destul de mica.
Periind insa zilele astea netul, am gasit site-ul unui polonez care a dezvoltat un program si a adaptat o serie de harti care pot fi instalate pe ceas. Din ceea ce mi-am dat seama sunt hartile Openstreetmaps (folosite si pe Viewranger, din cate stiu) convertite in formatul compatiil ceasului.
In dimineata asta am experimentat instalarea Open Street Maps a Deltei, a litoralului romanesc si cel bulgaresc. Se pare ca a mers.
Mai exista ceasuri cu GPS (Suunto Ambit2 cred ca este o foarte buna alternativa) dar cele de mai sus au avantajul ca se pot conecta cu celelalte dispozitive Garmin, cu laptopul (prin programele dedicate) si-ti poti crea rute, POI-uri, masuratori si estimari pentru timp, distante si consum de combustibil, alerte pentru navigatie, trackback  etc. Mai mult, Quatixul are si o functie foarte tare: Man Over Board. Asta din pacate functioneaza doar daca barca este echipata si cu un Pilot Automat, evident tot de la ei. Poate o sa vina si vremea lui.
Pentru cine este interesat:

Garmin QUATIX™ Marine GPS Watch

Garmin fenix / tactix - How To Install Maps

http://www.gmaptool.eu/en/content/maps-garmin-fenix



x_petrolist

Citat din: cristiantutuianu din Ianuarie 22, 2014, 09:50:31 AM
- program android (saildroid) pe orice tableta sau smartphone;
- GPS dedicat;
- statie VHS navala pentru MayDay in canalul 16;
Corect

Nu imi aduc aminte cine probabil pupezica a povestit despre o intamplare in delta cu unul care a cazut in apa .

In primul rand cred ca ar trebui sa comunicam cu cei de langa noi .(Nu sa fugim de acasa cu bani de paine)
Cand pleci pe apa pe mare sau  delta sa vorbesti cu un apropiat sa ii spui .
Plec din Locatia X la ora ....... spre Locatia Y unde ajung in jurul  orei ....... pe urmatorul traseu ..............
cand ajung in Locatia Y te contactez. (si sau pe timpul deplasari te contactez cand ajung in punctele 1.  2. 3. de pe traseu) E destul de clar ca persoana de contact s-a ia anumite masuri in cazul in care nu il contactezi

In tinerete cand mergeam pe munte era regula. Nu plecam de la cabana pana nu vorbeam cu cabanierul 
Sefu am plecat pe traseul .... spre  locatia X ne intoarce la cabana pe traseul Y .Chiar daca umblam cu cortul si nu eram cazati la cabana respectiva ,
RESPECTAM TRASEUL
Nu era GPS cine avea busola era smecher ;D
In 2013 pe Sf. Gheorghe din Dunavat pina la varsare, pe tot Razimul, pe Buhaz - Zaton, Dranov si costlier M. Neagra intre Sfintu' si Gura Portitei noi am folosit telefoane mobile. Semnal am avut aproape continuu si a fost o modalitate ieftina de a mentine legatura intre barci si normal legatura cu cei de pe mal pentru a obtine prognoza meteo, a le spune pe unde sintem si cind a fost cazul, pentru a decide traseul din ziua urmatoare. Daca nu ma insel, am folosit smart phone doar cind se inopta si ne grabeam sa ajungem in Dunavat. In 2012 am folosit acelasi sistem si pe Sinoe intre Periboina si Canalul 5. Sint curios daca semnalul este la fel de bun si in Delta centrala si de Nord.