Despre GPS si nu numai

Creat de kir_gutzakis, Ianuarie 21, 2014, 11:07:02 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 6 Vizitatori vizualizează acest subiect.

pelicanul

Vorba lui Florio: hai sa nu-i trezim pe astia, ca cine stie ce isi inchipuie ca au visat! :) Da statia de pomana ca nu are ATIS! :)

Rumpi


Orice statie Icom cu DSC poate fi programata pentru ATIS. E o chestie de soft nu de hard. Singura problema e ca aceasta chestie trebuie facuta de un service autorizat Icom. Care o fi asta in Romania nu stiu. Puteti incerca la miratelecom eventual.

Intersect

Continuarea discutiei :  `Multumesc Rumpi de precizari,sa vad mai intai ce inseamna ATIS  :)

Multumim pentru precizari.

Legat de "deranjat" nu va faceti probleme pentru ca va trebui sa stati in contact cu noi cvasi-permanent asa ca nici o problema din acest punct de vedere.

Am inteles si faptul ca detineti permisul respectiv. Centrul unde v-ati instruit nu v-a informat si despre obligativitatea detinerii certificatului de operator radio?

In fine. Despre statie ne-ati dat informatii care nu spun nimic in plus decat am gasit noi pe Internet. Indicatiile referitoare la FCC ID nu au nici o relevanta in Europa asa cum nici tabelul de frecvente VHF american nu are aplicabilitate nicaieri in lume cu exceptia statelor americane. Ca si o precizare "amuzanta" inclusiv navele militare americane prin ordin al comandamentului american sunt obligate sa utilizeze frecventele VHF internationale atunci cand naviga spre locurile de desfasurare!

Va rugam sa aveti in atentie clarificarea problemei legate de ATIS deoarece fara solutionarea acestei probleme nu veti fi eligibil pentru a primi autorizatie. Trebuie sa va precizez ca v-am informat despre obligativitatea ATIS-ului deoarece ati spus ca aveti si ape interioare pe documentul emis de capitanie. Atentie! Daca nu aveti si ape interioare, ci doar maritime, atunci statia este O.K.

Totusi ca sa finalizam solicitarea dvs. de informatii va rog sa urmariti acesti pasi:

1. introduceti in browser urmatoarea adresa: http://www.ancom.org.ro/serviciul-mobil-maritim_2832 ;
2. descarcati in calculator formularul de cerere pentru statie de nava, respectiv cel de anexa tehnica pentru statie de nava (ultimele doua documente electronice);
3. le completati cu datele solicitate. Daca ambarcatiunea este pe persoana juridica va trebui sa inserati antetul firmei, iar documentul sa fie semnat de persoana care reprezinta legal societatea si stampilat;
4. daca este pe persoana fizica, evident nu trebuie decat semnatura proprietarului;
5. a doua adresa se completeaza doar daca se utilizeaza curent o alta adresa decat cea oficiala;
6. daca proprietarul este persoana fizica se vor anexa la cerere si la anexa tehnica, o copie dupa CI, o copie dupa documentul de inmatriculare emis de Capitania respectiva si o copie dupa documentatia tehnica a statiei radio si dupa declaratia de conformitate a producatorului conform normelor CE;
7. daca proprietarul este o persoana juridica se vor anexa la cerere si la anexa tehnica, o copie dupa documentul de inmatriculare, o copie dupa CUI, certificatul constatator emis de Registrul Comertului, in original, si in interiorul unui termen de 30 de zile de la data emiterii (adica va trebui sa il obtineti ultimul cronologic vorbind) si o copie dupa documentatia tehnica a statiei radio si dupa declaratia de conformitate a producatorului conform normelor CE;
8. in interiorul cererii aveti rubrica "Responsabil cu radiocomunicatiile" unde veti indica: daca proprietarul este persoana fizica si are certificat de operator radio, cel putin GMDSS-LRC, se trece numele acestuia si nr. certificatului. Daca proprietarul este persoana juridica, se va trece numele persoanei desemnate prin decizie a conducatorului companiei si care detine certificat de operator radio cel putin GMDSS-LRC.
9. daca persoana fizica nu detine certificat de operator atunci se va trece numele unei persoane care il va reprezenta in relatia cu ANCOM si care detine certificatul respectiv de operator radio. Trecerea acestei terte persoane va fi insotita de o declaratie pe propria raspundere ca accepta rolul de responsabil cu radiocomunicatiile pentru proprietar.

Daca va apar neclaritati in timpul completarii documentelor nu ezitati sa ne contactati, suntem oricand deschisi dialogului.

Cu stima,

SRS 
Born to fish,forced to work!!!

Intersect

Deznodamantul :

  Intr-adevar cred ca ipoteza dvs. este corecta. Tariful este de 9 Euro/trim. adica 36 Euro pe an in lei la curs BNR si in suma neta, adica fara TVA. Numarul de echipamente ce compun statia de nava nu afecteaza tariful. In autorizare intra toate echipamentele radio de la bord adica radar, statii portabile, GPS, etc. desigur daca exista.
Cu stima,
Born to fish,forced to work!!!

Rumpi

 Adica pe scurt ai aceeasi problema ca orice om care isi ia statie radio din US sau alte parti ale lumii:
= declaratie de conformitate UE
In lipsa acesteia statia ta nu este licentiabila de nici un fel (nici maritim) chiar daca o resoftezi la un service autorizat care iti adauga compatibilitatea ATIS.

ATIS e un sistem automat de identificare a statiei (si implicit a navei), un soi de MMSI. Romania este semnatara a conventiei asa ca in RO pe apele interioare este obligatoriu ATIS si e interzisa folosirea DSC, respectiv din soft statia trebuie sa poate folosi ori una ori alta dar nu amandoua impreuna.
Sunt niste functii care tin strict de soft, la fel ca si canalele. De exemplu o statie din SUA ar trebui sa aiba in meniu canalele US, INT, ATIS ca sa poata fi folosita pe Dunare. O statie vaduta in UK are UK, INT, ATIS. (INT inseamna international). Plus bineinteles declaratia producatorului ca statia respecta normele UE.

Si inca ceva. Faptul ca ANCOM momentan nu verifica si nu umbla pe apele patriei sa dea amenzi nu inseamna ca nu o poate face, sau ca nu o sa o faca la un moment dat. Daca ii apuca pot controla orice aparat care emite in spectrul radio cu privire la respectarea legislatiei, indiferent daca respectivul aparat e supus autorizarii si licentierii sau nu. Si uneori chiar controleaza, doar ca pana acum se pare ca i-au ignorat pe amatorii in ale plutirii.

Ca sa operezi statia iti trebuie minim GMDSS-LRC.

cristizz

Conform legii trebuie platita taxa de spectru , anual 36 Euro pt statiile de nava si 24 Euro pt cele portabile.
La capitolul 4 gasim detaliile de pret:  http://www.dsclex.ro/legislatie/2012/iulie2012/mo2012_444.htm
MMSI-ul si ATIS-ul sunt doar coduri de identificare a statiei (pentru zona maritima respectiv zona apelor interioare).
Statiile VHF-DSC capabile ATIS pot fi comutate Inland waterway Mode/Seagoing Mode. Acest lucru ne va fi semnalat in manualul utilizatorului.




Catalin

#66
Da..o antena pt statiile de pe barci..nu stiu daca escumpa ori ieftina dar se pare ca e beton.http://midland.ro/antena-maritima-midland-shark-4-din-fibra-de-sticla-cod-f484.html si inca una http://midland.ro/statii-radio/antene-statii-radio/antene-statii-radio-maritime/antena-cb-midland-azzura-40-din-fibra-nu-necesita-masa-cod-t454.html Ce mi se pare anapoda ca este CB acica city band ...nu ar trebui sa fie VHF???

Catalin

ce spune wikipedia despre :
Marine VHF radio refers to the radio frequency range between 156.0 and 162.025 MHz, inclusive. In the official language of the ITU the band is called the VHF maritime mobile band.

It's installed on all large ships and most seagoing small craft. It is also used, with slightly different regulation, on rivers and lakes. It is used for a wide variety of purposes, including summoning rescue services and communicating with harbours, locks, bridges and marinas, and operates in the very high frequency (VHF) range, between 156 and 162.025 MHz. Although it is widely used for collision avoidance, its use for that purpose is contentious and is strongly discouraged by some countries, including the UK.[1]

A marine VHF set is a combined transmitter and receiver and only operates on standard, international frequencies known as channels. Channel 16 (156.8 MHz) is the international calling and distress channel. Transmission power ranges between 1 and 25 watts, giving a maximum range of up to about 60 nautical miles (111 km) between aerials mounted on tall ships and hills, and 5 nautical miles (9 km; 6 mi) between aerials mounted on small boats at sea level.[1] Frequency modulation (FM) is used, with vertical polarization, meaning that antennas have to be vertical in order to have good reception.

Modern-day marine VHF radios not only offer basic transmit and receive capabilities. Permanently mounted marine VHF radios on seagoing vessels are required to have certification of some level of "Digital Selective Calling" (DSC) capability, to allow a distress signal to be sent with a single button press.

Marine VHF mostly uses "simplex" transmission, where communication can only take place in one direction at a time. A transmit button on the set or microphone determines whether it is operating as a transmitter or a receiver. Some channels, however, are "duplex" transmission channels where communication can take place in both directions simultaneously when the equipment on both ends allow it (full duplex), otherwise "semi-duplex" is used .[1] Each duplex channel has two frequency assignments. Duplex channels can be used to place calls on the public telephone system for a fee via a marine operator. When full duplex is used, the call is similar to one using a mobile phone or landline. When semi-duplex is used, voice is only carried one way at a time and the party on the boat must press the transmit button only when speaking. This facility is still available in some areas, though its use has largely died out with the advent of mobile and satellite phones. Marine VHF radios can also receive weather radio broadcasts, where they are available.

Catalin

#68
http://www.mondoplast.ro/Antena-mobila-in-banda-VHF-Sirio-CRUISER-VHF-pg_ft-4116 Sunt novice nu dati cu parul in mine. Am o raymarine 54 pe care vreau sa o montez saptamana asta si caut o antena care sa fie potrivita ...eficienta si ieftina...si sa nu dau mai mult decat am dat pe statia radio.





(Gupi: am scos un punct de după adresa url, dădea eroare la accesare)

Catalin

#69
Daca cineva mai are ceva gasit pe net...poate ne impartasiti si noua ...sa putem cumpara..sa avem statiile gata montate la intalneala de la Mila 23 de pe 2-6 10 2014

Catalin

Cei de la Mondoplast nu au nimic pe stoc ..antene marinizate...Ciudat ca in Romanica nu gasesti ce vrei sa cumperi.

Catalin

PIN.ro nu are pe stoc si nu mai aduc ..dar au cei da la epix marine .

Catalin

Epix are o antena de 2.5 m si e 550 fara cablu si suport...cam mult...dat fiind faptul ca statia a costat mult mai putin.

Catalin

#73
Am gasitttttt are Lacramioara de 2.4 m VHF 180 tva inclus.
sa vad cat costa si suportul...dar clar nu ajunge cat la Epix. Asa ca daca doriti eu lansez comanda..dureaza cateva zile. 

ANTENA VHF CU 4.5 MT DE CABLU AXIAL RG-58

LUNGIME 240 CM
FRECVENTE 156-162 Mhz
MAXIM INPUT 100W

Catalin

Suportul este cromat si costa 190 cu tot cu tva