Suzuki DT 25

Creat de kimi, Ianuarie 29, 2014, 09:12:32 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 6 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Dbr


ionitzady

domnilor , componenta care v-a face trebuinta este cea prezentata mai sus si care are 4 fire :
negru este masa pe blocul motor
rosul este plusul spre baterie
, iar celalalte culori merga la 12v alternativ la yamaha sunt 2 verzi
aceasta minune transforma alternativ in continu il stabilizeaza si ii mareste puterea .
un alternator la masina baga mult mai tare ca ,, chestiile astea '' cu exceptia motoarelor mari care au alternator


glumita mea a fost cu bradutzu intre japoni = yamaha si america = mercury

kimi

Citat din: Dbr din Februarie 02, 2014, 10:28:10 PM
Asta e motorul cumva?
http://www.brownspoint.com/store/pc/pdf/DT25(86-88).pdf
Asta e un pic mai vechi , cel vizat e an de fabricatie 1990 .
Am vorbit cu un tip din Constanta care avea un anunt cu piese de Suzuki , omul se ocupa cu din astea , a zis ca trebuie inlocuit platoul de sub volanta ( banuiesc ca are o bobina lipsa pt incarcare ) + montat regulator - 100 euro ( si platoul meu la schimb ) - total = 600 euro motor Suzuki DT25 din 1990 + comenzi la dist
La aceeasi bani pot lua un Evinrude de 35 CP , fabricatie dupa 1995 , cu electromotor si comenzi la dist . Faza naspa e ca sta abandonat de 3 ani , are elice cu 4 pale + faptul ca tipul de la Constanta a zis '' Nu va incurcati cu jafuri '' :))

Ciby

Citat din: ionitzady din Februarie 03, 2014, 03:57:26 PM
domnilor , componenta care v-a face trebuinta este cea prezentata mai sus si care are 4 fire :
negru este masa pe blocul motor
rosul este plusul spre baterie
, iar celalalte culori merga la 12v alternativ la yamaha sunt 2 verzi
aceasta minune transforma alternativ in continu il stabilizeaza si ii mareste puterea .
un alternator la masina baga mult mai tare ca ,, chestiile astea '' cu exceptia motoarelor mari care au alternator

glumita mea a fost cu bradutzu intre japoni = yamaha si america = mercury

A nu se creea confuzii ce ar putea duce la avarierea aprinderii sau a acumulatorului! Regulatorul necesar aici nu are niciun fel de legatura cu regulatorul auto! Principiul de functionare este altul. Alternatorul auto are bobina de excitatie pe rotor si prin reglarea curentului in aceasta bobina se stabilizeaza tensiunea la iesire la 13,8-14,4 Volti. Bobina din outboard produce curent sub efectul magnetilor de pe volanta si tensiunea nu este stabilizata. Stabilizarea o face acel regulator cu 4 fire, dar pe cu totul alt principiu. Nu merge inlocuit decat cu unul din aceeasi categorie.
Sunt foarte curios daca nu cumva sunt compatibile si regulatoare de la alte marci, si nu vad de ce nu!

ionitzady

in figura 13 apare regulatorul , ca cel din poza si se pare ca la yamaha si suzuki sunt identice

Ciby

La Mercury de 20, an 2008, pe care il am, regulatorul are tot 4 fire, negru la masa, rosu la baterie si alte doua, nu stiu culoarea, la aprindere.
Functional sunt identice, dar forma fizica difera cu siguranta. Acuma daca Iulian doreste ca acest regulator sa se potriveasca ca la mama lui pe motor, OK, dar probabil se poate monta si alt model respectand limitarea de curent a bobinei din aprindere.
Dar cea mai buna varianta este cum a spus tipul din Constanta!

kimi

Salutare .
Am niste dubii legate de sistemul de racire si n-am nici cel mai mic chef sa verific impellerul acum .
Cine ma poate ajuta cu niste informatii , vad ca tipul asta de motor are 2 orificii de evacuare a apei , unul in lateral dr. si unul sub capac , in partea superioara a cizmei .
Pe la primul vine un jet de apa constant iar pe la celalalt fluxul de apa nu e constant , ceva de genul unor stropi de la un dus infundat . :)
E normal ?

Ciby

#22
Al doilea orificiu, cel din partea superioara a cizmei, este esapamentul de relanti. In afara de apa mai scoate si fum pe acolo. La relanti, pentru a nu intampina presiunea apei pe traseul gazelor evacuate si a nu influenta functionarea normala a motorului, a fost prevazut acest orificiu deasupra apei, cu dimensiune mica pentru o evacuare normala, dar destul de mare pentru volumul de gaze evacuate la relanti. La motoarele in 4 timpi, evacuarea se face cu consum de lucru mecanic (cam impropriu spus, dar asa este), in sensul ca pentru evacuare pistonul urca sub influenta volantei si presupune o forta oarecare, ce diminueaza lucrul mecanic produs de aceasta, in fapt o reducere a puterii debitate la elice ce depinde direct proportional cu forta intampinata de gazele de esapament pe coloana de evacuare.
Daca vei fi atent, vei observa ca gazele nu sunt evacuate prin elice la turatii mici. Pune degetul si astupa-l si vei vedea ca vor iesi gazele prin elice.
Faptul ca iese si apa pe acel orificiu, denota ca evacuarea apei se face pe acelasi traseu cu gazele de esapament in vederea reducerii temperaturii acestora.

LE
Imi cer scuze, dar am cam amestecat borcanele, fiind vorba de un motor in 2 timpi. Totusi, evacuarea are un rol important si la motoarele in doi timpi, iar orificiul prezentat are acelasi rol.

kimi

Ce producator de impeller imi recomandati , MALLORY sau RECMAR ?
Pretul e sensibil egal , in kitul de Recmar vine si garnitura .

kimi

#24
Citat din: Ciby din Iunie 12, 2014, 09:43:10 PM
Al doilea orificiu, cel din partea superioara a cizmei, este esapamentul de relanti. In afara de apa mai scoate si fum pe acolo.
Nu am apucat sa testez mai in amanunt motorul pana astazi , dar la mine esapamentul asta de ralanti , scoate apa in cantitati mari , chiar si cu motorul la turatie maxima .
Observ ca s-a umblat candva la capacul termostatului , cunoste cineva circuitul de racire la acest motor ? Oare are vreo legatura termostatul , cu faptul ca debitul cel mai mare de apa la motorul meu , vine prin acest esapament de ralanti ?

EDIT : Am gasit si schema instalatiei de racire , banuiesc ca termostatul meu e lipsa .

kimi

Poate cineva dintre colegii care au folosit acest tip de motor sa-mi spuna cum se manifesta acesta la supraincalzire sau la lipsa uleiului ?
Am inteles ca nu se mai accelereaza , adica merge doar in ralanti sau face altceva la incercarea de accelerare ?

ionitzady

Maine vreau sa fac acest test la mine , sa -i dau semnal pe avarie cu el pornit si sa vad reactia lui .

ionitzady

la yamaha autolube 3 cilindrii care cred ca este identic cu suzy sistemul de avarie activat de lipsa uleiului sau temperatura chiuloasei nu face altceva decat sa aprinda beculetul de pe motor sau buzzerul din mansa

kimi

#28
Multumesc .
Legat de pompa de benzina , stie cineva cam ce cantitate trebuie sa scoata la o actionare a demarorului manual ?

Rumpi


Imi pare rau dar in experienta mea diagnosticarea unor probleme la rulmentii ambielajului nu e posibila de la distanta.