Suzuki DT 25

Creat de kimi, Ianuarie 29, 2014, 09:12:32 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

kimi

Imi cer scuze , m-am exprimat eu gresit . Voiam doar sa stiu daca asta e un defect mai des intalnit la motoarele in 2 timpi .

ionitzady

din experienta mea , daca pompa nu ar baga cat trebuie , cand ai accelera brusc la maxim dupa 10 20 sec  ai pierde brusc putere.

cat despre rulmentii vibrochenului ...  prima lor problema ar fi sunetul  '' suna ''  problema asta o am si eu si incerc sa o rezolv cu '' ceva ''  pt ca rulmentii nu-i pot schimba  '' pe cei intre biele '' .
in preajma unui mecanic
te sfatuiesc asa :  demontezi cap motor , il faci bucatele si apoi stii  cu ce te dai pe apa , asa ai sa vezi eventuale probleme , jocuri , segmenti   etc .
mie la yamy a meu a fost o placere sa demontez.

Rumpi

#32
 Nu e un "defect", e o caracteristica constructiva. Rulmentii au o durata de viata limitata, determinata de producator. Durata poate fi scurtata semnificativ de prea mult sau prea putin ulei in amestec. Cand incep "sa sune", sa "bata" inseamna ca e timpul sa fie schimbati. Nu exista nici o metoda sa fie rezolvati cu "ceva". Singura solutie e demontarea ambielajului in bucati (de obicei cu presa, sunt foarte putine ambielaje insurubate), si schimbarea rulmentilor cu unii echivalenti (in functie de constructia ambielajului asta poate presupune rectificarea si recimentarea manetonului, sau schimbarea manetonului cu unul nou). Deoarece operatiunea de reconditionare a ambielajului nu e neaparat triviala (mai ales la unele tipuri constructive) de obicei se cumpara un ambielaj nou (sau reconditionat).
Din cate vad eu pe diagramele de parti de pe net motorul are colivie cu role atat la maneton cat si la bolt, maneton presat si bolt flotant. Asta inseamna ca pentru reconditionare ai nevoie de bolt si maneton si coliviile cu role aferente. In functie de uzura biela se refoloseste (cu colivii majorate) sau se schimba/se bucseaza cu inel cimentat la cota initiala. Tipul acesta de ambielaj poate fi reconditionat de un mecanic bun de 2T. Maneton si bolt se cumpara piese de origine Suzuki iar coliviile cu role si eventualul inel pentru bucsarea bielei de la magazinele de rulmenti (de preferat SKF sau INA/FAG nu no name). Se mai schimba si restul rulmentilor de pe ambielaj, semeringurile, si daca se foloseste piston nou si cilindru alezat se cheama ca ai motor nou. Chestia cu "nu pot schimba rulmentul central dintre biele" e frica mecanicilor de a descentra ambielajul (justificata de altfel) dar acolo e vorba de multa multa atentie si ulterior reglarea diferentiata a aprinderii pe cei doi cilindrii. 

Fritz

#33
Nu incercati sa demontati ambielajul . Se pot schimba rulmentii de pe capetele lui, nu si cel central.
Au incercat multi. Ambielajul e presat la cald , rectificat dupa presare intre varfuri, astlel incat palierele sa fie concentrice si echilibrat dinamic dupa rectificare.
O data depresat ajustajul arbore alezaj deja e decalibrat.  Daca il presezi din nou palierele nu vor mai fi concentrice in veci si nici manetoanele in acelasi unghi (180 sau 120 ..depinde de nr de cilindri) ...Iese un ambielaj descenrtrat , care va da vibratii foarte mari si se autodistruge rapid ...Mai intai rulmentii si va sfarsi prin a se rasuci un pic in zona de presare dintre pistoane. Se va umfla in bloc si se va bloca.  O echilibrare dinamica o faci degeaba in pozitia ,,nou presata" ...Eu am incercat ...E munca in zadar.
  Deci schimbati doar rulmentii de pe capetele ambielajului doar daca e neaparat nevoie ...si asta numai cu prese. Nu bateti in rulmenti...Nu bateti in volanta. Am intalnit multe motoare distruse de mesterii populari ...cu ciocanul.
Eu am un cap motor de Suzuky dt25 modelul vechi (albastru )..de 430 cm3...si mai am un Selva 25 ( care are 35 de cai ...cu pornire manuala si electrica ,cu comanda la distanta ...cabluri ...electromotor , regulator ...si maner ) . Are 50 kg cizma scurta.  L-am dat jos de pe pilotina de 400 de kg ...ca mi-am luat un 4T. 

kimi

#34
Am scanteie pe toate 3 fisele , bujiile sunt OK , ajunge benzina pana in pompa de alimentare - de acolo cand actionez demarorul manual vin doar 3-4 stropi !
O sa verific cu un manometru presiunea de benzina , am citit ca trebuie sa aiba cca 0.5 bar si eventual sa dau jos si sa curat carburatoarele .
Faza e ca pe apa , la accelerare , se tureaza cam la 3000 ( estimez eu ) , apare imediat o intrerupere si scade aproape de ralanti, se tureaza iar , si tot asa .
Daca are cineva idei , sunt binevenite .

Fritz

Verifica tot circuitul de benzina ...TOT. de la rezervor (sa nu traga aer fals pe undeva, inclusiv para de amorsare..., de la para incolo...conectorul de la motor , si de la pompa de benzina la carburatoare.  Poate fi chiar pompa de benzina.  Poate trage aer pe undeva inainte sau chiar  pompa de benzina .
Alimenteaza cumva motorul,, prin cadere " chiar inainte de pompa de benzina si vezi in sarcina daca mai face la fel.
Pot fi infundate jicloarele in carb-uri ...cu oxid sau jeleu de ulei ( se evapora benzina si ramane uleiul care se intareste). Succes.
Mai pot fi gunoaie in muzicuta care sa tina un pic supapa deschisa (supapele de admisie ) care fac ca amestecul sa nu intre tot in carter si sa dea afara din carburator.  Sepoate verifica cu hartie ...Carbul trebuie doar sa traga , nu sa sufle si inapoi cand tragi de sfoara.

kimi

Desfacut si curatat carburatoare + pompa de benzina , am gasit ceva mizerie dar nu exagerat , problema s-a rezolvat .  ;D

ionitzady


kimi

#38
Sa-l ia naiba , motorul asta parca e furat !
Am desfacut jicloarele si am scapat unul pe orificiul prin care intra tija de comanda sens pe cizma .
M-am hotarat , il repar si il vand !  >:(
Imi caut unul in 4 timpi pt. sezonul urmator .

Edit : Are cineva un jiclor de DT25 , cel care vine montat in exteriorul carburatorlui ? ( In eventualitatea ca nu il mai gasesc ) ?

teo pes

Citat din: Fritz din Iulie 09, 2014, 09:15:54 AM
Nu incercati sa demontati ambielajul . Se pot schimba rulmentii de pe capetele lui, nu si cel central.
Au incercat multi. Ambielajul e presat la cald , rectificat dupa presare intre varfuri, astlel incat palierele sa fie concentrice si echilibrat dinamic dupa rectificare.
O data depresat ajustajul arbore alezaj deja e decalibrat.  Daca il presezi din nou palierele nu vor mai fi concentrice in veci si nici manetoanele in acelasi unghi (180 sau 120 ..depinde de nr de cilindri) ...Iese un ambielaj descenrtrat , care va da vibratii foarte mari si se autodistruge rapid ...Mai intai rulmentii si va sfarsi prin a se rasuci un pic in zona de presare dintre pistoane. Se va umfla in bloc si se va bloca.  O echilibrare dinamica o faci degeaba in pozitia ,,nou presata" ...Eu am incercat ...E munca in zadar.
  Deci schimbati doar rulmentii de pe capetele ambielajului doar daca e neaparat nevoie ...si asta numai cu prese. Nu bateti in rulmenti...Nu bateti in volanta. Am intalnit multe motoare distruse de mesterii populari ...cu ciocanul.
Eu am un cap motor de Suzuky dt25 modelul vechi (albastru )..de 430 cm3...si mai am un Selva 25 ( care are 35 de cai ...cu pornire manuala si electrica ,cu comanda la distanta ...cabluri ...electromotor , regulator ...si maner ) . Are 50 kg cizma scurta.  L-am dat jos de pe pilotina de 400 de kg ...ca mi-am luat un 4T.

daca nu detii ,se fabrica in functie de ambielaj DISPOZITIV de montare ! numai dupa montarea in dispozitiv se echilibreaza dinamc !
la ce preturi au acum 2 t urile la noi nu merita chinul !
daca s au dus rulmentii sigur a capatat o uzura avansata in semeringurile de cap , pierde etanseitate din carter !
parerea mea ! :P
Viata i grea !!  Dar trece !!

ionitzady

fa-mi poza la carburator si jiclor , cred ca se pupa cu yamy

kimi

Sincer , eu sper sa-l recuperez , in timpul saptamanii nu am deloc timp , weekendul urmator ma duc la Hungaroring , asa ca sper sa-l gasesc peste 2 sapt .
Am inceput deja sa caut un 4 timpi , 20-30 CP .

ionitzady

dar ce jiclor este ala , la mine este infundat acolo , i-mi pare rau nu am asa ceva , am crezut ca era vorba de ala din interior cu plutitorul . este cumva de aer?

teo pes

in motorul tau exista si ,, electronica" sau ,,centralina" , daca este n mintile ei ai verificat? , la debitul sau injectia de ulei? 
Viata i grea !!  Dar trece !!

ionitzady

Kimi rectific un raspuns pe care l-am dat acum ceva vreme referitor la AVARIE .
   POVESTESC IN URMA FAPTULUI REAL :
inainte sa plec la drum ma uit la bidonasul cu ulei , avea mai putin de un sfert , gandesc ca i-mi ajunge sigur uleiul si plec . Barca cu doua persoane si bagaj cat pt un pluton , imping mansa si il fortez la maxim sa vad daca intra in glisaj si ... nu trece mult tim incepe sa tiue un buzzer montat de mine . Reduc imediat viteza dar motorul dum scurt timp de la darea semnalului de avarie intra in avarie . Adica toarce la relanti dar can il accelerezi face ca toti dracii  zici ca rupe oglinda de tripidatii .   Deci nu plecati in aceste conditii la drum ca aveti mari probleme