puteri rezultate in urma marinizarii

Creat de adrianpacurici, Martie 21, 2014, 10:01:11 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

adrianpacurici

Salutare la toata lumea..
O intrebare.. toata lumea marinizeaza motoare mari.. dar ce ziceti de un motoras de matiz 800cm3?.. cam ce putere ar avea pe o barca... sunt curios de acest motor ca sunt la preturi f mici 6-700ron si merg si pe gpl...
Sau poate a incercat careva cu un motor diesel de opel.. cele mici 1.4 sau 1.6l.
Cum pot afla diferenta dintre caii putere de pe masina si cei ce rezulta pe barca
Nu am renuntat la ideea de o cabinata siacum am gasit o "coaja" de IPO de 6m cu 2 latime.. care ar merge de minune cu un inboard..
In plus.. o elice pt inboard.. cum recomandati procurarea ei?...merge din outboard cu modificare? multumesc pt sfaturi si idei

home made

hai ca-i buna!motorul are aceiasi putere,daca te referi la putere la roata sau la elice,e alta problema.poti mariniza aproape orice motor,cum se face?iar e alta problema.binenteles ca poti sa o faci,i-ti trebuie un schimbator de caldura,un inversor,si alte mici acareturi pe care le instalezi in barca,toata treaba e sa vrei sa faci asta.bafta!

adrianpacurici

pai atunci de ce nu se marinizeaza mai des motoarele auto?.. ma gandesc la cele de VW de 1.9 tdi care au ceva putere si consumuri la 4-5k de ture de aprox 13-15l motorina.. asta la 110cp... mi se par mult mai bune pt barcile de afara cu inboard-uri mari....
sau cum vazusem la un user pt un mud motor se chinuie cu un motor de generator.. de ce nu unul de matiz.. suntcum spuneam 5-600ron.. si consumul nu ar sari de 10l la 5k ture
sunt cumva probleme de care nu am eu idee.. care este chichita.. de ce ar trebui sa fiu atent?..a facut careva asa ceva?
cum se dovedeste puterea unui motor..din punct de vedere legal.. pt controale?

acig

#3
Pentru amarinizare ar trebui:
-pompa suplimentara apa circ. exteriora
-schimbator de calura apa racire + ulei motor
-inversor-reductor
-elice adaptata regimului optim de lucru pe cuplu/turatie a motorului
Toate acestea sunt adunaturi si adaptari;
Motoarele marine au carter uscat, adica o incinta cu suprafata mica in carter  unde se afla amplasat si sorbul de ulei.  Scopul acestei particularitati este de a reduce efectul benzilor asupra deplasarii uleiului dintr-o parte in alata,
astfel incat sorbul sa nu ramana ,,in aer"
Crezi ca chiar se merita? Tragi linia si constati ca sunt cheltuieli insemnate cu materialele+manopera si nu intodeauna iese o treaba asa cum spun mesterii: STAS
Vorbesti de consum. Acesta este specific tipului de motor,mai mic la dieselul supraalimentat adica cca 170-185 g/CP/ora. si peste 230-260 la motorul pe benzina cu carburator,adica Matiz.
Intodeauna indiferent  ce il pui sa faca pe acel motor cosumul va fi: nr.de CP nec.x 0.18Kg/CP/h
De exemplu: daca il pui sa dea 50 CP el v-a consuma cca 9l si 18l la 100CP
,,Lumea este un loc periculos...   Nu atat din cauza celor care fac rau, cat mai ales a celor care privesc si-i lasa sa faca rau !" Albert Einsten

adrianpacurici

sunt constient si nu contrazic nimic din cele postate mai sus.. dar racirea uleiului... de ce este necesara?..un motor care a fost gandit sa se raceasca cu apa...
si despre consum ma gandesc la diferenta de tehnologie... adica nu stiu in ce conditii un motor de vw 1.9 tdi de 130cp ar consuma 30l..... cam cat ar fi consumul unui mercruzer de aceiasi putere..... acela ar avea 130cp la 4-5000 ture... ma-as astepta la un 15-20l motorina..dar nu la 30..
si ultima intrebare o repet.. ce acte ar trebui sa avel ma un motor pt controale care sa fie acceptate ca si dovada de putere al respectivului motor

acig

#5
Sa nu uitam ca racirea capului pistonului revine in totalitate in sarcina uleiului care circula apoi ca si apa prin zone apropiate de ,,foc". Din aceasta cauza el preia aprox. 40% din caldura rezultata in urma arderi combustibilului;Aceasta caldura trebuie evacuata;La motoare de puteri mici si cu regimuri usoare de functionare racirea este realizata de baia de ulei printr-un transfer de caldura  ulei-pertii baii de ulei -aer ;Cu cat regimul motorului creste,creste si viteza de deplasare a autoturismului implicit viteza aerului care circula in jurul bai de ulei,fapt ce conduce la o racire mai acentuata a baii de ulei -ulei; Cand se ating limitele racirii naturale a uleiului,cazul motoarelor mai performante ,constructorul prevede un racitor similar radiatorului amplasat in spatele acestuia,aerul care trece prin fagurii radiatorului trecand in acelasi timp si prin cei ai racitorului de ulei.
Visavis de faptul ca te miri de acel consum ,,mare" de combustibil, e suficient sa te uiti la indicatorul consumului instantaneu al calculatorului de bord al unei masini si ai sa ramai uimit de valori de 20-30l afisate in demaraje cand motorul debiteaza puteri apropiate de puterea maxima si consumurile corespund socotelilor din postul anterior.
,,Lumea este un loc periculos...   Nu atat din cauza celor care fac rau, cat mai ales a celor care privesc si-i lasa sa faca rau !" Albert Einsten

pelicanul

Citat din: adrianpacurici din Martie 22, 2014, 07:49:16 PM
sunt constient si nu contrazic nimic din cele postate mai sus.. dar racirea uleiului... de ce este necesara?..un motor care a fost gandit sa se raceasca cu apa...
.....................
Asa cum a scris si acig mai sus, motoarele de automobil nu sint gindite sa functioneze stationar timp indelungat. Curentul de aer produs prin deplasarea masinii contribuie si la racirea uleiului. Daca nu racesti si uleiul (separat de racirea apei), acesta isi pierde proprietatile de ungere.
Pe linga asta, trebuie sa racesti si sistemul de evacuare, exista tobe de esapament speciale pentru barci, care fac si racirea gazelor si atenuarea zgomotului. Asta daca nu vrei sa-i pui o evacuare "tip tractor", drept in sus! :)
In poza este un motor in "V", cu doua tobe de esapament racite cu apa.

kimi

Motoarele 1.9 TDI din grupul VW , au deja instalat racitor de ulei , acesta e in zona filtrului de ulei .

home made

deja bateti apa in piua:),dracul nu e chiar asa de negru(uneori e mai negru decit pare:) ).este adevarat ca trebuie in plus citeva accesorii pentru marinizarea unui motor,dar altfel nu se poate: pompa de apa exterioara motorului,adica o pompa actionata de obicei prin curea de motor,pompa ce trage apa din balta si raceste prin schimbator apa din sistemul de racire intern al motorului(antigelul).in functie de turatia motorului,pompa trage mai multa apa sau mai putina din balta,adica raceste mai mult sau mai putin motorul,exact cum ar face radiatorul in functie de viteza de deplasare a masinii...asadar problema asta e rezolvata.cu baia nu e o problema asa de mare;in general miscarile unei barci nu sint mai periculoase decit virajele strinse luate de o masina prin serpntinele de la Posada,de ex.problema asta cade.nu e o mare problema ca apa evacuata de la racirea schimbatorului sa o treci printr-un esapament din inox si sa racesti si gazele de evacuare.intradevar trebuie un inversor pentru actionarea elicei si acesta trebuie luat tinind cont de turatia motorului;dupa aceea ne gindim si la o elice adecvata.
ca tot vorbim de motoare:credeti ca alea de pe generatoare sint altfel decit cele de pe masini?si merg doar in regim constant,ca si pe barca,nu?toata treaba e sa vrei sa faci asa ceva,eu am facut si merge,si chiar foarte bine.bafta!

acig

#9
Da sunt si merg!!!! Stiu gramada;problema este ca daca ai baza materiala,meserie sau meseriasi faci ceva;Exemplu sunt motoarele de tractor pe care le gasesti pe diverse barcaze;Problema este ca mergem inainte cu mentalitatea ca merge si asa;In conditiile actuale cand umbli dupa un strung-strungar sa faci o prapadita de piesa pentru care iti ia praful de pe toba,sa te apuci sa faci racitor gaze evcuare din inox,etc sunt bani nu gluma;Merita? Nu cred,se gasesc motoare din ce in ce mai multe aduse de afara; Lucrez in zona aceasta si stiu si vad problemele creiate de improvizatii.
Repet:se poate,sunt in functiune,insa permanent ai o trusa de scule cu tine  piese de schimb si stupa multa.
Eu de fapt in principiu i-am raspuns la intrebarea lui de ce nu  sunt asa de multe motoare amarinizate!.
,,Lumea este un loc periculos...   Nu atat din cauza celor care fac rau, cat mai ales a celor care privesc si-i lasa sa faca rau !" Albert Einsten

adrianpacurici

#10
am gasit pe mercador exact ideea despre care vb... si nu stiu daca este ceva bun sau e o teapa.. de asta va bazai cu acest subiect..
http://mercador.ro/oferta/vand-salupa-diesel-ID1uoer.html#98213a167f
ce credeti despre aceasta barca..daca vreau sa o iau..ce ar trebui sa am in vedere?
si repet intrebarea.. ce acte ar trebui sa am pentru a dovedi puterea motorului .pt un eventual control

acig

E ca atunci cand iti cumper o masina sh. Trebuie vazuta,pornita,probata;Daca nu te pricepi cere ajutorul cuiva din zona;
Mare atentie pt. ca barca nu pare prea ingijita;E bine sa sti starea tehnica si ce costuri ulterioare presupune aducerea  ei intr-o stare  optima pentru a nu avea surprize pe ape; Am vazut si eu anuntul,cred ca merita ,,cercetata"
Bafta.
,,Lumea este un loc periculos...   Nu atat din cauza celor care fac rau, cat mai ales a celor care privesc si-i lasa sa faca rau !" Albert Einsten

home made

acig-ule,daca pentru un amarit de motor de 40 cp diesel dai 8-10000 euro...cred ca nu este cusher.dai banii de fapt pentru ca e vopsit frumos de nu stiu ce firma de renume,in realitate fiind tot un fost motor pentru autoturisma,exact ca la gentile de dama facute la turci si vindute la roma cu pretul unei masini ca are emblema nu stiu carui gay din oras,dai banii pe o placuta cu un nume, motorul in sine e tot ala de pe combina de secerat griu in baragan(te poti convinge singur de asta).a....ca trebuiesc oarece mici modificari?merita sa stii,numai ca iesi la niste costuri de sub 20% din unul de firma,care la o adica nu-l poti repara pentru ca te costa o groaza de bani piesele de schimb,incearca numai sa vezi cit te costa sa zicem,o piesa la un motor volvo,ca sa nu mai vorbesc de vetus.......bafta!

home made

http://mercador.ro/oferta/vand-salupa-diesel-ID1uoer.html#98213a167f

dupa cum atirna firele prin motor,au fost multe miini care au lucrat pe acolo,acig are dreptate,fa mai intii o tura lunga cu ea,verifica totul:consumul de combustibil,uleiul,scurgerile,tensiunile la generator,pompele...etc si dupa aia...te mai gindesti!

acig

@home made
Daca citesti cu atentie ce am scris anterior ai sa constati ca nu exclud varianta;Repet,pentru ca adrianpacurici este nedumerit si fara informati in domeniu m-am adresat lui; Exploatez Volvo Penta si MAN in prezent,cumparam piese si asa este;Este cauza pentru care pentru uz privat voi alege un motor outboard;Am avut un  Beneteau first 24;motor outbord insa inclus intr-o caseta la pupa de dadea de afara cu motor inboard.
Acum cca 8 ani am amarinizat un diesel de  2000cc , BMW;Pai galeria de evacuare din inox racita a fost o intreaga epopee.Ironia (scuze daca gresesc) nu cred ca o meritam;
,,Lumea este un loc periculos...   Nu atat din cauza celor care fac rau, cat mai ales a celor care privesc si-i lasa sa faca rau !" Albert Einsten