transmisie z-drive

Creat de lazarodorin, Mai 11, 2014, 06:43:34 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

lazarodorin

sant interesat de achizitia unei transmisii z-drive cu elice dubla, cu un raport apropiat de 2, pt o ambarcatiune de deplasament(motocruiser) cu motor inboard; are cineva vreo sugestie ?

solpet

#1
Citat din: lazarodorin din Mai 11, 2014, 06:43:34 AM
sant interesat de achizitia unei transmisii z-drive cu elice dubla, cu un raport apropiat de 2, pt o ambarcatiune de deplasament(motocruiser) cu motor inboard
Alegerea depinde de puterea disponibila (pe ax motor) insa nu ai precizat puterea (si nici tipul motor sau ma-rog, gama de turatii)
_________
Drive-uri complete, rel simple pt monoelice se gasesc in abundenta , majoritatea fiind produse SUA
Iata spre exemplificare
- unitatea inferioara de la Alpha One, la 1k euro
  http://www.ebay.de/itm/Fur-Mercruiser-Z-Antrieb-Unterwasserteil-Alpha-one-Gen-2-1-47-rechts-/380661002386?pt=Bootsteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item58a129f092
  Ce-i drept raportul de reductie  la acest exemplar este mai mic (1 : 1.49), dar au in oferta la pret similar si variante cu demultiplicare mai mare

Pe langa unitatea superioara (tot spre 1k euro)
http://www.ebay.de/itm/Fur-Mercruiser-Z-Antrieb-Oberwasserteil-Alpha-one-Gen-2-1-62-rechts-/151083565456?pt=Bootsteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item232d484190

mai este nevoie de
- placa suport (transom plate)
- cilindri (hidraulici) + pompa si comanda aferenta
- cat si unele "maruntisuri"

Sistem complet, monoelice cca 3,5..5k euro, in functie de fabricant si puterea maxima acceptata
________
Sistemele cu elici contrarotative se utilizeaza de regula la puteri mai mari.
Doar spre exemplificare iata un link la familia Volvo Penta Duoprop (ceea mai "modesta" din gama actuala)
Cost sistem complet (duoprop + comenzi ) incepand de la cca 8k euro
http://www.volvopenta.com/VOLVOPENTA/UK/EN-GB/MARINE_LEISURE_ENGINES/DRIVES/DPH_DUOPROP/Pages/dph_duoprop.aspx

_______
Alternativa "low cost" ramane achzitia unei barci SH (eventual avariata, lasata in paragina sau cu motor "demolat" /gripat ),
dotata cu Z-drive.
Dar sunt multe semne de intrebare la achizitia unui asemenea "donor" si
nu exista nici o certitudine pt starea componentelor principale.

   

lazarodorin

multumesc pt sfaturi;
motorul(auto) inboard care echipeaza in momentul de fata motocruiserul este un nissan 2,8 td(de pe un y60), cu turbosuflanta si fara intercooler, de 116 cp(85 kw);
dpdv al costurilor, avand in vedere ca a fost sugerata(de catre un specialist)  montarea unei transmisii volvo penta duoprop(o solutie scumpa, dar necesara), ideea achizitionarii unei barci sh cu transmisie functionala, imi pare ok;
o alta varianta posibila ar fi achizitionarea unei astfel de transmisii de pe o barca care  urmeaza sa sufere o transformare de la motor inboard la outboard (cum inteleg ca au ales multi sa o faca);

solpet

#3
Citat din: lazarodorin din Mai 12, 2014, 02:52:14 AM
o alta varianta posibila ar fi achizitionarea unei astfel de transmisii de pe o barca care  urmeaza sa sufere o transformare de la motor inboard la outboard (cum inteleg ca au ales multi sa o faca);

Cei care o fac, n-o fac de regula pentru ca s-au plictisit de culoarea Z-drivului, ci din ratiuni de consum.
O cota insemnata a motoarelor vechi prezinta date de consum  de-a dreptul "insuportabile"
(un bun prieten s-a bucurat foarte mult ca am reusit - dupa remotorizare - sa reducem consumul salupei pe
care o utilizeaza de la cca 90 litri /ora la modesta cota de 60 litri (tot pe ora) :-)
Vasazica 5 ore de plimbare in acel regim = 300 litri total,
usor peste cat consum eu, cu masina, intr-o luna...)

In ipoteza unei utilizari intensive (>150..200 ore/an) se justifica trecerea la motoare mai moderne, 4T, pe injectie.
Oferta de motoare este - la clasa 100..180CP,  semnificativ mai mare la motare outboard fata de optiunile inboard.

Alt motiv poate fi legislatia specifica (unei tari sau zone), care poate impune cote de poluare
reduse , care nu pot fi satisfacute de regula decat prin utilizarea catalizatorului
(+ injectie si sonda lamda pentru controlul amestecului).
In acest caz un outboard modern este o solutie "mai ieftina" fata de remotorizarea cu un inboard nou si performant (de  putere similara).

_____
Insa la un motor (diesel) in jur de 120 CP, diferenta de randament intre propulsia clasica si ceea tip DuoProp este mica
(devine semnificativa si in avantajul DuoProp-ului la 300..400 CP, cf diagramelor publicate de Volvo)

Deriva redusa si acceleratia mai buna sunt avantaje de principiu (si nu numai, in regim de glisaj)
dar la ambarcatii care functioneaza in regim de deplasament
acceleratia nu este un argument primordial.
_______
Daca ar fi sa motorizez o ambarcatie utilizata in regim de deplasament, si sub 5 to deplasament maxim,
personal as opta - in mod sigur  pentru o elice cu randament bun, cuadripala,
monoax,
si nicidecum pentru DuoProp, care "isi arata coltii" abia la viteze mult peste cel de deplasament,
adica in glisaj.

Bineinteles cele de mai sus  prezinta un punct de vedere personal.

lazarodorin

multumesc inca o data, solpet; ca urmare a sfaturilor primite, am inceput negocierile cu mai multi vanzatori;

Vali

Salut @lazarodorin si bun venit pe forum. Exact ce a scris colegul Solpet am vrut sa scriu si eu, dar mi-a luat-o inainte: transmisia Z-drive Duoprop se foloseste la propulsia in glisare, pe cand la deplasament difera mult cerintele.

La regimul de deplasament se folosesc elice de diametru mare, cu raport de disc mare, pas mai mic decat la elicele de glisare, si turatie semnificativ mai redusa decat ceea ce ofera un Z-drive conventional, care de obicei e folosit la barci glisoare.

Barcile de deplasament folosesc majoritar transmisia cu linie axiala, pentru a obtine o buna imersie a elicei de diametru mare. Personal am lucrat la renovarea unui motocruiser de acest timp, echipat cu un inboard diesel Vetus (motor Mitsubishi marinizat), reductor-inversor, linie axiala, si o elice cat roata de la masina :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

AdrianZUZ

Citat din: lazarodorin din Mai 12, 2014, 02:52:14 AM
multumesc pt sfaturi;
motorul(auto) inboard care echipeaza in momentul de fata motocruiserul este un nissan 2,8 td(de pe un y60), cu turbosuflanta si fara intercooler, de 116 cp(85 kw);

Am avut Y60, cu un motor deosebit de bun raportat la cele mai multe exemplare vazute in off road, si totusi motorul are 2 puncte slabe - pornirea (3 relee de control bujii etc) si racirea (gasesti chiulase de Y60 prajite pe toate drumurile)