Bubble 12

Creat de kir_gutzakis, Mai 27, 2014, 12:22:06 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

kir_gutzakis

"Sailing alaturi de prieteni" a fost o invitatie venita pe e-mail de la Asociatia "Windhunters" pe la jumatatea lunii mai cand in Bucuresti turna cu galeata; destul de sceptic in privinta  vremii am plecat pentru doua zile pe Siutghiol sa ne dam cu o barca pentru mine necunoscuta pana atunci: Bubble 12, o barca cu vele cu forme stelate care se vinde la kit, se asambleaza de orice amator si se poate pune la apa in maxim 20 minute cu tot greementul pe pozitie.
Odata cantonamentul stabilit pe insula Ovidiu si profitand de un vant bunisor din sud am incercat diferite manevre si aluri cu Bubble, in echipaje de doua si patru persoane. Desi are doar 3, 75 m lungime si o greutate de max 75 kg s-a dovedit extrem de stabila si manevrabila (chiar si pentru unii dintre noi mai ageamii). Doua sarturi si un strai prova, un derivor de tip ghilotina, doua compartimente etanse, unul in prova si altul in pupa, safranul carmei rabatabil, doua bancute excelente pentru stat cu familia, cam atat. Mi s-a parut ingenioasa si invergarea randei pe catarg, fara sina, doar un manson cusut pe vela prin care trece catargul. E drept ca uneori scota focului se mai incurca cu tachetul fungii si la un echipaj de "patru elefanti pe o panza de paianjen" voltele sunt mai dificile cand vrei sa treci printre scote. Dar are si copastia in apa farmecul ei cand nu esti pe bordul care trebuie....Important este ca proiectantul  a fost printre noi ... Mai adaugati si o gasca de baieti bucurosi de apa si vant in orice conditii,niste beri reci la o sezatoare in insula dupa lasarea intunericului, putina teorie de vele si mai ales multa buna dispozitie....La mai multe astfel de intalniri!
"Cea mai buna barca e cea pe care o ai sau daca inca nu ai una, cea pe care ti-o poti permite azi; nu pierde timp asteptand sa-ti poti lua barca visurilor. Ia-ti o barca si pleaca azi. O barca de 8 m azi e mai buna decat una de 20 peste 5 ani."-Romeo zis Skipper

cristiantutuianu

Citat din: kir_gutzakis din Mai 27, 2014, 12:22:06 AM
Bubble 12, o barca cu vele cu forme stelate care se vinde la kit, se asambleaza de orice amator si se poate pune la apa in maxim 20 minute cu tot greementul pe pozitie.

Bubble 12.......se vinde la kit ???
Cine? unde ?cum ? cat? ;D
Foarte frumoasa !

kir_gutzakis

"Cea mai buna barca e cea pe care o ai sau daca inca nu ai una, cea pe care ti-o poti permite azi; nu pierde timp asteptand sa-ti poti lua barca visurilor. Ia-ti o barca si pleaca azi. O barca de 8 m azi e mai buna decat una de 20 peste 5 ani."-Romeo zis Skipper

cristiantutuianu

Multumesc frumos kir_gutzakis

Mihaif99

#4
Asadar pretul in kit pentru bubble 12 este de 2850 EUR. Ii doresc succes entreprenoriatului, dar, in opinia mea, pretul mare va face aceasta barca prea putin populara.

Constructorul amator va prefera probabil alte alternative. De exemplu, un alt velier mic de 12 picioare, Pasagemaker Dinghy de la CLC este cam 2450$ cu Gunter rig. Iar cu Lug Sail este 2360$. 
http://www.clcboats.com/shop/boats/wooden-sailboat-kits/sailing-dinghies/passagemaker-dinghy-sailboat-kit.html

Asta inseamna ca un kit similar de la un constructor consacrat poate costa cu 1000 Eur mai putin decat kit-ul lui bubble 12   :-\

pelicanul

Am vazut barca Bubble 12 anul trecut la salonul nautic si mi s-a parut o chestie foarte interesanta si un mare pas inainte pentru piata romaneasca de barci cu vele. Velele mi se pare ca sint facute in Ungaria (daca imi aduc bine aminte). Pretul nu este mare de loc, nu stiu de unde a scos Mihai diferenta de 1000 de euro
Citat din: Mihaif99 din Mai 27, 2014, 05:22:33 PM
Asadar pretul in kit pentru bubble 12 este de 2850 EUR. Ii doresc succes entreprenoriatului, dar, in opinia mea, pretul mare va face aceasta barca prea putin populara.

Constructorul amator va prefera probabil alte alternative. De exemplu, un alt velier mic de 12 picioare, Pasagemaker Dinghy de la CLC este cam 2450$ cu Gunter rig. Iar cu Lug Sail este 2360$. 
http://www.clcboats.com/shop/boats/wooden-sailboat-kits/sailing-dinghies/passagemaker-dinghy-sailboat-kit.html

Asta inseamna ca un kit similar de la un constructor consacrat poate costa cu 1000 Eur mai putin decat kit-ul lui bubble 12   :-\
,

mie nu-mi da decit o diferenta de vreo 400 - 500 de euro  ???

Nu am nici o treaba cu firma respectiva, am doar o carte de vizita de la ei, primita anul trecut. Insa trebuie sa tinem cont ca in Romania nu exista nici un alt constructor care sa propuna o asemenea barca DIY. Nu exista producatori de placaj marin si/sau rasini si fibra. Nu exista decit un atelier de vele (oficial) si preturile pentru vele sint exorbitante, nu exista nici un producator de echipamente (scripeti, crocodili, chei de impreunare inox etc, etc, etc). Toate astea trebuie integrate pentru a pune produsul final pe piata. Piata care este foarte riscanta, nu prea poti sa faci previziuni corecte in ceea ce priveste vinzarea pe care o va avea produsul.

De aceea initiativa merita macar salutata, chiar daca produsul vi se pare scump.  :)

Mihaif99

#6
Doar sa clarificam. Nu imi doresc altceva decat sa aiba succes si sa vanda cat mai multe barci, sa se formeze si la noi o baza. Barca imi place foarte mult. Mi-ar fi plavut si mai mult daca era de 14-15 picioare, dar asa cum este, este o barca excelenta. Imi pare rau insa ca pretul e prea mare. Asta inseama ca vor vinde un nr foarte limitat de barci. As vrea sa poata cumpara toata lumea.

Uite de unde am scos diferenta

1 EUR  = 1.3617 USD

2.850 *  1.3617   = 3895 USD (1 bubble)

3895$ (bubble) - 2450$(CLC) = 1445 $ diferenta

1445/1.3617  =  peste 1000 EUR diferenta  1062 exact.

pelicanul

OK, scuze, nu am observat ca preturile indicate de tine sint in dolari.  :)

Dar in acest caz, nu sint comparabile direct. Cit costa transportul din State pina la noi? Cit e vama? Cit e 24 % TVA, aplicat inclusiv la transport USA - Ro?


Mihaif99

#8
Citat din: pelicanul din Mai 27, 2014, 08:23:44 PM
OK, scuze, nu am observat ca preturile indicate de tine sint in dolari.  :)

Dar in acest caz, nu sint comparabile direct. Cit costa transportul din State pina la noi? Cit e vama? Cit e 24 % TVA, aplicat inclusiv la transport USA - Ro?

Voiam sa fac doar o comparatie
Bubble 12 e fabricat in Romania.  Mana de lucru e mai ieftina, etc etc.  Ar trebui sa fie la fel de ieftin, sau chiar mai ieftin ca CLC-ul
E o barca de 12 Ft, adica e mica.  I plus cumperi un kit, adica trebuie sa o construiesti singur.  Kit-ul si el mai omite unele dotari/echipamente pe care trebuie sa le adaugi. Asadar avem barca kit de 12 ft, la aproape 3000 EUR, in Romania. Mie mi se pare scumpa.

Viitorul va spune daca barca va avea succes sau nu.

Pronosticul meu: vor vinde cateva zeci de barci construite deja, pe la diverse cluburi, la preturi negociate bine de reprezentantii cluburilor. Vor vinde si cateva kit-uri.  Dar cei mai multi constructori amatori se vor orienta spre alte variante care pot fi construite la o fractiune de pret, mai ales daca nu sunt fixati pe greement sloop. Un ballanced Lug merge perfect pe un sailing dinghy, e ieftin, urca excelent in vant si ofera 90-95 % din performanta unui sloop.


 

pelicanul

Citat din: Mihaif99 din Mai 27, 2014, 09:22:17 PM
...................

Pronosticul meu: vor vinde cateva zeci de barci construite deja, pe la diverse cluburi, la preturi negociate bine de reprezentantii cluburilor. Vor vinde si cateva kit-uri.  Dar cei mai multi constructori amatori se vor orienta spre alte variante care pot fi construite la o fractiune de pret, mai ales daca nu sunt fixati pe greement sloop.

.............................

 

Cred ca e un pronostic corect. Cam asta e piata din Romania. Mai sint si barcile second hand din vestul Europei, care cintaresc mult in ecuatie. Eu sper doar ca vor mai aparea si alti producatori si ca piata, ca si tot fenomenul barcagistic din Romania, se va dezvolta in continuare.

gvincentiu

Citat din: Mihaif99 din Mai 27, 2014, 09:22:17 PM

Asadar avem barca kit de 12 ft, la aproape 3000 EUR, in Romania. Mie mi se pare scumpa.
+800 euro peridocul. Ce poti lua din Olanda, de exemplu la 3800 de euro?
Ganduri bune !

gvincentiu

Citat din: pelicanul din Mai 27, 2014, 09:42:12 PM
Eu sper doar ca vor mai aparea si alti producatori si ca piata, ca si tot fenomenul barcagistic din Romania, se va dezvolta in continuare.
Producatori de barci sau kit-uri, slabe șanse, constructori de bărci mai de grabă pot apare.
Ganduri bune !

Florio

#12
Citat din: Mihaif99 din Mai 27, 2014, 09:22:17 PM
Citat din: pelicanul din Mai 27, 2014, 08:23:44 PM
OK, scuze, nu am observat ca preturile indicate de tine sint in dolari.  :)

Dar in acest caz, nu sint comparabile direct. Cit costa transportul din State pina la noi? Cit e vama? Cit e 24 % TVA, aplicat inclusiv la transport USA - Ro?

Voiam sa fac doar o comparatie
Bubble 12 e fabricat in Romania.  Mana de lucru e mai ieftina, etc etc.  Ar trebui sa fie la fel de ieftin, sau chiar mai ieftin ca CLC-ul
E o barca de 12 Ft, adica e mica.  I plus cumperi un kit, adica trebuie sa o construiesti singur.  Kit-ul si el mai omite unele dotari/echipamente pe care trebuie sa le adaugi. Asadar avem barca kit de 12 ft, la aproape 3000 EUR, in Romania. Mie mi se pare scumpa.

Viitorul va spune daca barca va avea succes sau nu.

Pronosticul meu: vor vinde cateva zeci de barci construite deja, pe la diverse cluburi, la preturi negociate bine de reprezentantii cluburilor. Vor vinde si cateva kit-uri.  Dar cei mai multi constructori amatori se vor orienta spre alte variante care pot fi construite la o fractiune de pret, mai ales daca nu sunt fixati pe greement sloop. Un ballanced Lug merge perfect pe un sailing dinghy, e ieftin, urca excelent in vant si ofera 90-95 % din performanta unui sloop.


Nicu si Mihai, dialogul vostru nu mai necesita pareri in plus. Asta e si nimic mai mult :) .
Si ca de obicei "toata lumea are dreptate" . Adica si Mihai cand spune ca e cam scumputa pentru bugetul romanesc ( desigur si comparabil cu ce ofera).
Si Nicu cand explica ce inseamna sa procuri in Romania niste accesorii sau vele. Dau exemplul personal in directia asta: am comandat accesorii din SUA. Pare ireal sa iti bati capul cu comenzi pe alt continent, dar a fost mai ieftin si ce e important, mai sigur ca primesc ceea ce trebuie.
In momentul de fata ma strofoc sa proiectez un tangon usor de fabricat aici si in acelasi timp sa arate cat mai profesional.
Ca sa dau comanda unui comerciant autohton e putina aventura. Iar la bafta mea nativa, e aproape sigur ca voi pierde multa vreme si voi primi altceva decat doresc :) .
Bottom line : "Toata lumea are dreptate" :)  (intra aici si Vincentiu, desigur )

bluewave

"Pronosticul meu: vor vinde cateva zeci de barci construite deja, pe la diverse cluburi, la preturi negociate bine de reprezentantii cluburilor. Vor vinde si cateva kit-uri.  " daca se va intampla asa , eu zic ca e un mare SUCCESS...

scriu asta deoarece am stat de vorba cu omul care are acesta initiativa inca dinainte sa demarez proiectul cu InDaKat-ul (si eu pe vremea aceea fiind interesat de accesorii). Materialele pentru greement sunt 'scumpe', ca doar traim in RO si preturile aici sunt mai mari ca in EU si unde mai pui ca astepti pana cineva le aduce, ca sa nu mai vorbim de SUA.


"No Whistling on Board"

Mihaif99

Citat din: bluewave din Iulie 11, 2014, 10:26:43 AM
"Pronosticul meu: vor vinde cateva zeci de barci construite deja, pe la diverse cluburi, la preturi negociate bine de reprezentantii cluburilor. Vor vinde si cateva kit-uri.  " daca se va intampla asa , eu zic ca e un mare SUCCESS...

scriu asta deoarece am stat de vorba cu omul care are acesta initiativa inca dinainte sa demarez proiectul cu InDaKat-ul (si eu pe vremea aceea fiind interesat de accesorii). Materialele pentru greement sunt 'scumpe', ca doar traim in RO si preturile aici sunt mai mari ca in EU si unde mai pui ca astepti pana cineva le aduce, ca sa nu mai vorbim de SUA.

De acord ca ar fi un succes.
Daca materialele pentru greement sunt asa de scumpe, de ce nu eista o varianta kit fara greement, (sa zicem la 1000 Eur). Apoi constructorul poate furniza doua planuri de greement, sloop, ballanced lug, etc.