Lansari la apa ; barci noi, vise implinite :)

Creat de cristizz, Iunie 06, 2014, 10:05:15 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Florio

Citat din: cristizz din Iunie 24, 2014, 10:18:25 AM

Florio are o vorba: "Cand nu ai vant, daca nu vrei sa dai la cheie, mai ai o solutie. Sa ai rabdare, ca o sa vina si vantul." Ceea ce s-a si intamplat.


Asa e.
Ca sa fiu mai exact, le spun tuturor care ma intreaba ce fac daca pica vantul (mi s-a intamplat cu prieteni cu care mergeam pe barca mea, cand a cazut vantul) :
"Daca pica vantul, nu-i bai. Putintica rabdare; vantul va veni ".
Ideea generala e sa nu uiti ca esti in vacanta. Si esti pe barca. Astea doua date, iti furnizeaza destule activitati :
-poti face baie,
-poti face plaja pe prova
-poti gati ceva
-poti citi ceva
-poti mesteri ceva
-poti pune masa
-poti pescui
-poti face poze sa ai de ce te bucura la iarna.
-poti rearanja manevrele ciufulite de la bord si vreo linie de punte pe care n-ai avut timp sa o intinzi

De fapt cel mai des mi s-a intamplat ca in 15-20 de minute sa apara primele fuioare de vant si sa ne luam talpasita. Asa ca motorul a ramas neutilizat in mai toate cazurile :) .

cristizz

#46
Citat din: Florio din Iunie 24, 2014, 11:04:14 AM
-poti face baie,
-poti face plaja pe prova
-poti gati ceva
-poti citi ceva
-poti mesteri ceva
-poti pune masa
-poti pescui
-poti face poze sa ai de ce te bucura la iarna.
-poti rearanja manevrele ciufulite de la bord si vreo linie de punte pe care n-ai avut timp sa o intinzi

- poti privi cum creste piatra, daca eventual cele de mai sus te consuma prea mult.

Sunt sfaturi pretioase de la un marinar incercat.
Intr-adevar, pana la urma e o chestiune de perspectiva. Acum, cand toata lumea se grabeste, cand avem targheturi si ne umplem de analize swot, poate ca e bine sa ne reamintim ca sunt unele lucruri care trebuie acceptate asa cum sunt si sa ne impacam cu asta.

Florio

Deschid topicul acesta la sugestia colegilor de forum, pentru ca deja in ultima vreme flotila romaneasca a crescut si se cere subiect dedicat :) .
Totodata lansarile la apa vin la pachet cu o problematica intreaga ( loc de lansare, rampe, taxe, accesorii, modalitati si proceduri diverse,  probleme intampinate, experiente traite, etc... ) .

Pentru inceput se disting barcile proaspat date la apa de Captan si CristiZZ, doi prieteni care au visat suficient si s-au agitat indeajuns cat sa li se indeplineasca dorintele.
L-am rugat pe Vali sa mute aici discutiile  noastre din topicul "Brigada Constanta", incepand cu postul #55 . Cand ai tu timp, Vali :) ... stiu ca lucrezi mult si studiezi si mai mult.

P.S.
   Topicul se refara la orice lansare la apa, nu numai barcile proaspat cumparate si in nici un caz doar la barci noi-tzipla (ca de-astea nici nu prea avem :) ). Daca va tenteaza, povestesc si eu lansarea de acum doua saptamani, de la San Giorgio. Doar ca la mine nu e cu peripetii, am deja o rutina :) .

Vali

#48
Salut Florin si multumim pentru topic. Am sa adaug imediat postarile respective aici, dar tare mi-e ca vor aparea primele, fiindca de obicei forumul respecta ordinea cronologica. Uite, acum ma apuc, sa vedem ce iese :).

LE: dupa cum banuiam, forumul a organizat postarile in ordine cronologica. Nu cred ca e vreo problema, asa ca va dorim spor la postat in continuare. Noi am lansat si azi o barca, dar nu era noua, doar am plimbat un coleg de forum care dorea sa stie cum se comporta :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Captan

Hai,Florin, asteptam detalii.Niciodata nu stii cand foloseste cuiva - ceva!

Captan

Azi am vorbit la ecluza Agigea, dl.Bucuroiu. Pana azi era pretul de tranzitare 110 euro+TVA, de azi este 125 euro+TVA (platiti in ron la cursul zilei) de fiecare barca.De fapt, mi-a explicat, nu se plateste ecluzarea ci tranzitarea canalului. Deci nu se mai plateste la Cernavoda. Am incercat o negociere, dar cica-s preturile fixe. Plata de preferat in avans prin virament bancar sau pe loc,dar, in cazul asta, trebuie sa acostam dupa trecerea prin ecluza si sa mergem la fata locului. Se da chitanta la fiecare barca.
Voi ce spuneti?

Florio

Citat din: Captan din Iulie 04, 2014, 05:56:05 PM
Azi am vorbit la ecluza Agigea, dl.Bucuroiu. Pana azi era pretul de tranzitare 110 euro+TVA, de azi este 125 euro+TVA (platiti in ron la cursul zilei) de fiecare barca.De fapt, mi-a explicat, nu se plateste ecluzarea ci tranzitarea canalului. Deci nu se mai plateste la Cernavoda. Am incercat o negociere, dar cica-s preturile fixe. Plata de preferat in avans prin virament bancar sau pe loc,dar, in cazul asta, trebuie sa acostam dupa trecerea prin ecluza si sa mergem la fata locului. Se da chitanta la fiecare barca.
Voi ce spuneti?

Fara diferente intre barje, vapoare, veliere de 5m sau de 24m ? Fara diferente intre cele cu incarcaturi comerciale de sute de tone sau o barcuta cu doi calatori ?
E frumos,  poate propune cineva sa fie 1000 de euro tranzitarea asta, sau 100 000 de euro, ca tot cam atatea barci de agrement vor trece pe acolo.

MBG

Citat din: Captan din Iulie 04, 2014, 05:56:05 PM
Azi am vorbit la ecluza Agigea, dl.Bucuroiu. Pana azi era pretul de tranzitare 110 euro+TVA, de azi este 125 euro+TVA (platiti in ron la cursul zilei) de fiecare barca.De fapt, mi-a explicat, nu se plateste ecluzarea ci tranzitarea canalului. Deci nu se mai plateste la Cernavoda. Am incercat o negociere, dar cica-s preturile fixe. Plata de preferat in avans prin virament bancar sau pe loc,dar, in cazul asta, trebuie sa acostam dupa trecerea prin ecluza si sa mergem la fata locului. Se da chitanta la fiecare barca.
Voi ce spuneti?

Si uite asa se pune in continuare umarul la descurajarea navigarii de placere.
Nici nu este de mirare ca barca este vazuta ca un lux iar velierul devine instantaneu vapor iar propritarul evinednt este cel putin multi milionar.
LIfe is to short to stay on the dock!

Vali

Daca tot aveti peridoc, cel mai bine lasati barca direct la Dunare la Cernavoda. Iar din banii de ecluze mai faceti si niste mile pana la bulgari si inapoi :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

pelicanul

Citat din: Florio din Iulie 05, 2014, 10:21:33 AM


Fara diferente intre barje, vapoare, veliere de 5m sau de 24m ? Fara diferente intre cele cu incarcaturi comerciale de sute de tone sau o barcuta cu doi calatori ?
E frumos,  poate propune cineva sa fie 1000 de euro tranzitarea asta, sau 100 000 de euro, ca tot cam atatea barci de agrement vor trece pe acolo.

Ba da, sint diferente, uite aici: http://www.acn.ro/index.php?id=15 . Ma gindeam sa ma dau drept barja, si sa platesc 0,27 euro pe tona capacitate, ceea ce la barca mea ar insemna fix 0,2025 euro.  :) Dar au pus tarif minim de tranzitare, ca la timpenii le merge mintea!  :o

Captan

Aceeasi porcarie ca si in P.Tomis. Te taxeaza la suprafata minima de 20 mp, nu conteaza de fapt ca barca ta este mai mica.

@Vali. Ai dreptate, dar este o munca in plus de dus/intors peridocul.Cred ca ramanem la varianta Tomis-Sulina cine vrea sau..........mai vedem.

cristizz

Citat din: Captan din Iulie 05, 2014, 06:18:31 PM
Aceeasi porcarie ca si in P.Tomis. Te taxeaza la suprafata minima de 20 mp, nu conteaza de fapt ca barca ta este mai mica.

Si nu prea ridica gunoiul de la ponton.

cristizz

Duminica am facut o iesire frumoasa pe mare.
Am plecat in jurul orei 10:15 din Tomis. Vecinul de ponton, Captan, a plecat devreme spre intalnirea cu Pelicanul, avand ca destinatie Mangalia. Noi am hotarat sa ajungem pana la Popasul Pescarilor (Olimp) si acolo sa hotaram daca mergem sau nu mai departe.
Ne doream sa ancoram in acel golfulet care in trecut ne-a oferit multa bucurie cu restaurantul cochet si pestele bine facut.
Asa ca am pornit-o pe motor si randa pana la RoRo, unde am oprit motorul si am scos focul.
Vantul a fost slab, dar am reusit totusi o medie de 3,5 Kn, spre bucuria fetelor. Poate tot raul spre biine, astfel avand timp sa se obisnuiasca si chiar sa le creasca apetitul pentru deplasarea cu vele si pe vant mai puternic.
Dupa Costinesti vantul a cazut aproape de tot, asa ca am strans velele si am continuat pe motor.
Am ajuns la Popasu Pescarilor pe la 15:45. Am ferit imprejmuirile piscicole si ne-am pregatit de ancorare. Am dat o tura prin golfulet sa verificam adancimea cu sonarul si am ancorat.
A fost prima mea manevra si nu sunt convins ca am facut-o prea bine, dar 1 ora si jumatate cat am stat la restaurant barca a stat unde trebuie.
Vizita la Popas nu ne-a incantat. Localul a fost modernizat si impins mult prea spre "comercial", pierzandu-si orice aer de autentic. In plus, se pare ca si plaja de aici este destul de frecventata, asa ca nici intimitate nu prea mai este.
Pe la 17:15 am vazut in zare un velier care se indrepta spre N. Banuiam ca este Captan (cu care vorbisem telefonic mai devreme) sau Pelicanul, asa ca ne-am platit masa si ne-am grabit spre barca.
Era Pelicanul. Ne-am conversat putin pe statie si am mers in siajul lui pana la Eforie, de unde am continuat singuri pana la Tomis. Am mers la motor cu 6 Kn pentru ca se lasa seara.
Una peste alta a fost o iesire placuta chiar daca vantul a fost slabut.



Captan

Excelent Cristizz. Revin si eu cu povestea si poze imediat ce am putin timp.Mai am de refacut un curs IMO. Pacat ca nu a fost vant,in schimb a fost o zi nemaipomenita.
Ce bine arata Corabia cu noile parame pe ea!

pelicanul

#59
Cristi(zz), multumesc mult pentru poze. Ultima merge direct pe desktop background pentru citeva luni!

Intr-adevar, a fost o zi reusita. Putin cam lunga, pina la Limanu si inapoi, dar per total reusita! :)

PS Evident ca poza e mult prea mica'n pixeli pentru desktop! :) Probabil din ratiuni de urcare pe forum. Iti ramin dator cu vreo citeva beri  :) daca poti sa pui originalul pe un dropbox sau ceva si sa-mi dai un link! Multumesc anticipat!