Siguranta navigatiei

Creat de MBG, August 28, 2014, 11:20:30 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

momaul

Salut. Din experienta mea pe apa,care desi e indelungata nu e asa de bogata pentru ca m-am limitat la 10-15 iesiri pe an am observat ca multi posesori de barci puternice fac dupa parerea mea greseala ca atunci cand trec pe langa o barca mai mica sa reduca viteza dar doar pana la un smiglisaj ,situatie care mie personal mi se pare cea mai rea pentru ca atunci barca produce cele mai mari valuri.Nu stiu daca gresesc dar parerea mea este ca ori reduci pana la deplasament situatie ideala si astepti pana treci de barca in cauza ori mai bine treci cu viteza maxima pentru ca paguba sa fie cat mai mica.Am avut foarte multe situatii cand oameni" binevoitori"au icetinit cand au trecut pe langa mine pentru scurt timp si desi am o barca super stabila situatia nu a fost deloc placuta

Vali

Din nou despre (ne)siguranta pe ape: accident serios la Tulcea intre 2 barci de transportat turisti in Delta:
http://www.news.ro/eveniment/tulcea-sase-raniti-dupa-ciocnirea-doua-ambarcatiuni-unul-dintre-raniti-constanta-trei-au-externati-una-dintre-barci-ar-gasita-locul-accidentului-barbatul-conducea-identificat-update-1924401703002016112116032561

Este al 2-lea accident din toamna asta care implica asemenea barci, dupa cel de pe bratul Sulina, cand gogeamitea barca a intrat intr-o salcie de pe mal, rezultand 7 raniti, dintre care unul luat de elicopterul SMURD.

Personal ma feresc cat pot cand intalnesc pe apa monstruozitatile alea, care de obicei merg foarte rau - ori bat apa, ori merg supraincarcate, cu bordul liber la limita etc. Majoritatea "soferilor" care le conduc nu dau 2 bani nici pe siguranta lor, nici pe a pasagerilor, nici pe a celorlalti participanti la trafic. Chiar ma gandesc cine si cum ii autorizeaza pe acesti nenorociti care au bagat deja cativa oameni in spitale.

O singura data am intalnit un conducator de asemenea barca instruit, care a procedat conform regulilor de navigatie la intalnirea cu o ambarcatiune din sens opus, anume pe canalul 22 (eram cu Nicolai in barca si ne intorceam de la Mila 23). In rest numai nenorociti, in niste barci nenorocite, care transporta niste turisti care habar n-au la ce pericole se expun.

Nu uitati deci sa evitati cat puteti apropierea de acest gen de barci. In plus, in viata asta n-am sa ma urc intr-o asemenea barca, pilotata de asemenea specimene, indiferent de cat de fortat de imprejurari as fi.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

NessyRO

CitatPersonal ma feresc cat pot cand intalnesc pe apa monstruozitatile alea, care de obicei merg foarte rau - ori bat apa, ori merg supraincarcate, cu bordul liber la limita etc. Majoritatea "soferilor" care le conduc nu dau 2 bani nici pe siguranta lor, nici pe a pasagerilor, nici pe a celorlalti participanti la trafic.
Nici dacă aş fi scris eu chestia asta nu aş fi spus-o mai bine. Întâlnirea cu aceşti "participanţi la trafic" este unul dintre sporturile extreme practicate în Deltă.
  Din păcate este numai pe jumătate vina driverilor, cealaltă jumătate fiind în cârca patronilor care îi îndeamnă de la spate la respectarea unor timpi cât mai scurţi de transport pentru obținerea unui "rulaj" de turişti cât mai mare.
  Şi pentru că banii vor conta tot timpul, eu cred că numai clientul final, turistul, poate impune ca totul să se desfăşoare civilizat şi safe. De aceea eu îi sfătuiesc de ceva timp pe cei interesaţi de minunăţiile din Mirifica să ceară plimbări la pas şi nu curse la zidul morţii.
Imagination is more important than knowledge. Knowledge is limited. Imagination encircles the world. - A. Einstein

pava

 Da , cata vreme va exista o presiune financiara lucrurile vor merge inspre nerespectarea legilor de navigatie . Am mers asta vara cu o rapida , 14 pesroane , cu 220 cp . In aval 60 km/h  >:( , viteza fantastica pentru traficul aglomerat . Am potolit oarecum conducatorul , replica lui :mai am cateva curse de facut si salariul e in funtie de incasari !  in acest context credeti ca  ar fi de facut ?

Betto

Nu va agitati,... ca nu-i chiar asa; A doua ambarcatiune a fugit de la locul faptei, (probabil fiind cea vinovata). ... Doar prima era Water-taxi, a doua era a ..... http://observator.tv/social/ancheta-se-complica-in-cazul-accidentului-petrecut-pe-dunare-189466.html

pelicanul

Apare o chestie interesanta in link-ul dat de Betto. La minutul 1:44 al filmuletului apare scris pe burtiera "ambarcatiunile nu aveau voie sa circule pe intuneric pe Dunare" La minutul 2:22 prezentatorul spune "circulatia pe canalele Dunarii este interzisa pe timp de noapte pentru barcile de agrement". De unde aceste reglementari?

Haiduc

Niste cretini are dreptate Vali dar nu avem ce face ca...toate lucrurile in Romania "te vad ca abia ai acostat si incerci sa iti dai jos bagajele si el trece pe langa tine la distanta de 6-7m si pe deasupra iti mai face si cu mana in semn de salut" am intrebat cativa care e rostul?rasp.curentul e mai mic, bun zic eu dar de apa bagata in barca cum e?rasp.acum ce sa iti fac cum iti e norocul.
Ce sa facem fratilor asta este, stai ca un timpit acasa 6 luni si iti tot faci fel de fel de planuri pentru partidele care vor urma si cand te duci si tu sa te relaxezi dai de un prost din asta care te poate nenoroci pe viata si mai si fuge de la locul faptei.Sa speram ca nu vom mai auzi lucruri din astea niciodata ca nu ne pica bine la niciunul.
Sa auzim numai de bine si sa ramanem sanatosi

Vali

Citat din: mariusm piesenoi111 din Noiembrie 04, 2016, 08:20:29 PM
Ca sfat pot sa spun ca e mai bun un motor mai mare care te va scoate în glisaj și din probleme când e nevoie.
Înmatricularea în Belgia durează doua săptămâni din costa 50euro.
Ofer asistenta gratuit :)

Eu as aborda situatia mai nuantat. Am sa fac o mica analogie cu motociclismul, avand zic eu destula experienta (si) aici.

La inceputul anilor 2000 a fost "explozia" motociclismului in Romania. Au inceput sa se aduca motoare serioase de afara, s-au facut artificii gen leasing pentru evitarea taxarii motoarelor japoneze, au inceput sa se organizeze intruniri moto din ce in ce mai spectaculoase etc.

Problema a fost ca, odata cu raspandirea motoarelor puternice, s-a inmultit foarte tare numarul accidentelor cauzate de motociclistii incepatori. Se urcau romanii pe motor, ii dadeau blana la maxim, si in curbele la dreapta intrau pe contrasens si se faceau afis pe masinile care veneau din sens opus.

In perioada aia am vazut cu ochii mei destule tragedii cauzate de teribilismul pe 2 roti, dublat de lipsa de experienta. Treaba asta m-a determinat sa ma fac instructor auto-moto, tocmai pentru a destupa mentalitatea copchiilor care visau motoare. Acea perioada a coincis si cu o masura inteleapta la acea vreme, anume limitarea pentru motociclistii incepatori a puterii maxime  la 23 kw, pentru primii 2 ani.

In prezent situatia s-a schimbat si mai mult, ajungandu-se la 4 sub-categorii pentru permisele de motocicleta, in functie de cilindree. Asta nu garanteaza o pregatire mai buna sau o siguranta rutiera imbunatatita, fiindca e vorba in primul rand de experienta, care se dobandeste in timp. Insa aceasta separare a categoriilor in functie de cilindree ajuta un incepator sa-si dea seama ce i se potriveste, fara a se arunca din prima la monstrii cei puternici.

Revenind la barcile noastre, nu cred ca solutia pentru barcagiii neexperimentati e inmatricularea in Belgia si implicit direct motoarele mari. IMHO puterea de 15 kw (aprox. 20 de cai) este mai mult decat acoperitoare pentru nevoile unui barcagiu pasionat, incepator sau chiar avansat. Cateodata si asta e prea mult, dupa cum am vazut de curand, cand un prieten forumist neexperimentat era sa o pateasca urat, culmea cu motor de 15 cai :).

Daca exista aceasta posibilitate de neinmatriculare pentru puteri de pana la 15 kw, cel mai bine pentru incepatori e sa se mearga pe varianta asta. Orice putere suplimentara a motorului te tenteaza, "te fura", si pe apa nu-i de joaca. Abia cand consideri ca ai destula experienta poti trece la o motorizare mai mare. Avem destui colegi care pot confirma aceste lucruri, eu primul (desi am ajuns la concluzia ca motorizarea ideala pentru mine e de 15 cai).

Treaba cu Belgia nu va dura la infinit. Deocamdata numarul barcilor de Belgia e infim raportat la numarul total, dar daca-i sare cuiva in ochi treaba asta, ne putem astepta la probleme nasoale. E suficient sa faca accident un incepator cu barca de Belgia si motor mare, ca sa ne trezim cu cine stie ce masura care sa interzica barcile astea, fara inspectii tehnice, fara impozit la fisc etc.

Inmatricularea asta pe Belgia are potentialul de a scoate pe ape o gramada de teribilisti neexperimentati, desi bine intentionati. Nu e vorba de cocalari cu lant de aur de legat vaca la gat (aia dau spaga si isi inmatriculeaza cosciugele in Romania), ci culmea de baieti cititi, care se informeaza pe web, dar care nu inteleg care e diferenta intre volanul masinii si cel al barcii. Deci atentie mare cui si in ce masura recomandati motorizarea mare cu inmatriculare in Belgia, ca sa nu se sparga cumva mai tarziu in capul vostru.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

rover.marius

Salut la barcanii.
A doua barca a fost găsită la 4 ore după producerea accidentului. Este barca Navrom din tulcea.Nu pot sa va spun mai multe, eu am fost implicat în accident.Ce pot sa va spun este ca 2 doctori sunt cu leziuni.
Primul are clavicula fracturata și 2 coaste rupte, iar al doilea lovitura craniana ambii fiind în zona de impact.
Mai multe detalii va pot spune după expertiza bărcilor făcută de cei de la RNR din cate am înțeles.
O zi buna tuturor.

Vali

Salut Marius si imi pare foarte rau sa aud ca ai patit chiar tu accidentul. Sper ca esti ok. Stiam ca te ocupi cu transportul in Delta, dar nu stiam ca esti pe barca de pasageri.

Cu toate astea, nu retrag nimic in ce am scris despre majoritatea conducatorilor de asemenea barci, si cred ca si tu esti de acord cu asta. Am patit-o de destule ori ca sa ma tin cat mai departe de barcazele astea si bizonii precum cei care m-au rasturnat acum 2 ani la Dunavat. In plus, si frate-miu, care deja e "sulinez" cu acte, a zis ca nu se va mai urca in viata asta in "Corsare", la fel dupa o experienta nasoala.

Important e sa fii tu ok si sa treci cu bine peste treaba asta nasoala. Daca te putem ajuta cu ceva, scrie-ne aici. Eu chiar te-am cautat la telefon de mai multe ori cand eram in Tulcea, dar n-am primit vreun raspuns.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

NessyRO

@ rover.marius
Mă bucur că ești teafăr!
Atunci când o să fie posibil, așteptăm detali.
Imagination is more important than knowledge. Knowledge is limited. Imagination encircles the world. - A. Einstein

radu_t

Acum 3 saptamani un amic din mila23 ...a murit din pacate(doar 24 de ani)...in urma unei coliziuni cu o barca mai mare...tare grabita...el fiind intr-o laguna cu un 15cp....este adevarat ca era spre inserate..el neavand lumini...dar cel care a trecut peste el...nici macar nu a oprit sa vada ce sa intamplat...probabil stiti stirea...

Dbr

Din pacate coliziunile de ambarcatiuni sunt mult mai periculoase decat cele auto raportat la vitezele de deplasare.
Imi pare foarte rau de cele intamplate....

pelicanul

In Romania vad ca se aplica si pe apa regula de baza a traficului rutier: Prioritatea = masa x viteza2  :o
Daca functioneaza in tot universul (ne-a demonstrat Einstein, nu?)  ;), de ce n-ar functiona si in trafic, indiferent ca e rutier sau naval.
Daca au ghinionul sa se intilneasca doi berbeci de marimi si viteze aproximativ egale, intotdeauna iese cu scintei!

Sosoktm

dar de supramotorizare nu zice nimeni nimic? De 50 cai pe lagune? 70 pe blacksea? papuci de 5 metri cu 140-150, care trec prin stuf de-a dreptul dupa baboi?Navigatia dupa lasarea serii fara nici macar o lumina? Ori putin abtiguit, ca e frig pe barca...
Inconstienta si absenta generalizata a bunului simt devin doar consecinte ale absentei impunerii de catre cei abilitati a reglementarilor.