Siguranta navigatiei

Creat de MBG, August 28, 2014, 11:20:30 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

cristizz

Pai nu contest omenia. Dar banuiesc ca nu refuza nimeni rasplata, mai ales o companie care a investit ceva banuti in asemenea utilaje.
Sa recunoastem ca e o afacere banoasa. Asta nu diminueaza cu nimic efortul, dedicatia, profesionalismul sau omenia celor care au participat.
Din ultimul link postat de Nicu:
,,Până să ajungă GSP King în zonă, LRS Europa, un alt remorcher aflat mai aproape, a încercat să dea un prim-ajutor. Tentația primei de salvare era mare. Cutuma spune că în caz de salvare circa 70% din valoarea mărfii și a navei aparține salvatorului. ,,Da' n-avea ce să facă Europa... El are 360 de tone și 38 de metri și noi 2.670 de tone și 70 de metri!"."


Haiduc

Morala Nea Ioan.... redu viteza si nu iei apa cand vine valul din lateral

Haiduc

Vrei gonetă si îi da si îi da si ....dupa aia iti da ea, uitati va aici sa vedeti  noroc ca nu au fost aruncati in apa ca nu stiu care mai plutea

https://m.youtube.com/watch?v=Kp50CSUKBbc

Vali

Citat din: ionpescarul din Ianuarie 17, 2017, 07:26:56 PM
Vesta de salvare

https://www.youtube.com/watch?v=1AkgjPkCQXc

Foarte interesant filmuletul, nu pentru vesta de salvare, ci pentru manevra gresita a ocupantilor. Se vede o greseala pe care am intalnit-o de multe ori la diversi teribilisti.
Cand glisezi in siajul altora, daca vrei sa le depasesti valul de siaj, nu-l taia niciodata oblic si cu viteza, ca sa nu patesti ca maimutoii din filmulet.

Energia valului de siaj pe care vrei sa-l depasesti se compune cu impingerea elicei tale, iar rezultatul e pierderea totala a controlului la viteze mari, cu "ingroparea provei" (bow burying) si celelalte efecte vizibile si in filmulet.

Eu am invatat aceste lucruri cand am incercat (progresiv) sa depasesc siajul altor barci sau nave rapide. Cand incepeam sa urc creasta valului de siaj, simteam cum barca devine nesigura, si reduceam ca sa cobor inapoi. Singurul mod de a depasi in siguranta un val de siaj dinspre pupa e taierea lui perpendiculara, la o distanta mare de nava depasita, fiindca acolo creasta valului nu mai e asa inalta.

Exista un asemenea filmulet si pe site-ul lui Igor Sedelnikov, unde la fel un Sever 520 taie oblic si in viteza siajul unui Sever 600, dupa care intra intr-o oscilatie foarte periculoasa. Totul se sfarseste insa cu bine datorita unghiului mare de stelaj (deadrise) si implicit stabilitatii dinamice excelente a lui Sever 520. Spre deosebire de bass-boat-uri, care au un unghi de stelaj insuficient, si se comporta cum se vede in filmuletul de mai sus, si in atatea altele.

Filmuletul lui Sedelnikov se poate descarca de aici: http://homeverf.yakutia.ru/n520/video/600-520.avi
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

peb5


DoiNomazi

Citat din: peb5 din Ianuarie 17, 2017, 09:36:20 PM
Sau acest filmulet:
https://www.youtube.com/watch?v=1UEETjztLqI

la nepriceperea mea, barca aluia din film mi se pare extrem de usoara (este foarte saltareata, parca planeaza pe curentul de aer ) pentru motorizarea respectiva si are si bordurilel foarte joase. Cred ca si alte valuri, nu numai cele de siajul altuia, i-ar fi putut aduce dificultati similare.

Nu m-ar tenta niciodata o plimbare intr-o barca de tipul ala.
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

Vali

Barcile din filmuletele colegilor ion pescarul si  peb5 sunt destinate competitiilor de pescuit la rapitor, pe ape interioare. Au motoare asa mari fiindca trebuie sa ajunga primii la locul de pescuit, si au bordul liber coborat + unghi mic de stelaj fiindca au platforma din prova de pe care se pescuieste la spinning. Deci barca trebuie sa fie cat mai stabila in stationare.

Barca nu e usoara, insa comportamentul ei (destul de nesigur chiar si inainte de accident) e cauzat de geometria nepotrivita a carenei.

Din cauza supramotorizarii (motor prea puternic pentru unghiul de stelaj al barcii) si din cauza abordarii gresite a manevrelor se si intampla atatea accidente. In filmuletul postat de peb5 se spune exact ce aminteam inante: he hit the wave behind the boat at the wrong angle and too fast.

Dupa cum spuneam, se vede clar diferenta dintre comportamentul Sever-ului 520, care se redreseaza imediat datorita stabilitatii dinamice bune (unghi bun de stelaj), fata de modul terifiant in care bass-boat-ul pierde total controlul si isi accidenteaza ocupantul.

Asta ar trebui sa dea de gandit tuturor amatorilor de barci asa-zis glisoare, dar care nu au V-ul fundului suficient de ascutit pentru motorizarea adoptata.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

radu andritoiu

Vali, esti un adevarat paterfamilias al capcompas istilor, de fiecare data ne explici cu rabdare , de ce...

Revenind la situatiile in care intri/ iesi din siajul altei barci cu un motor mult mai mare ca al tsu, trebuie sa recunosc ca e partea cea mai funny ptr mine, cand iti trepideaza inima csnd barca parca incepe s o ia razna, dar nu o face, depinde cine o si struneste
Banuiesc ca alegand postul de cobducere in spatele chesonulyi central , am echilibrat foarte bine barca
Ca sa ma spivedesc pana la capat, n au fost putine situatiile in care am dus reactia barcii la extrem
Ce mi place, e ca spre deosebire de masini unde ai tot felul de sisteme, la barci e senzatie pura
so, keep floating for pleasure

DoiNomazi

#84
Uneori e tentant si chiar placut sa te dai "utza" in siajul altora, de obicei in siajul celor care doar ce au trecut de tine in sens opus, dar intotdeauna, desi a bandat puternic in ambele borduri, barca a parut sa-si mentina directia, in timp ce ocupantii purtatori de veste  se tzineau cu ambele maini de bare cu disperarea modelului  "clinging to dear life"... :)

@Vali, nu stu daca iti foloseste la ceva, ma tem ca nu, dar ti-am mai postat niste imagini/unghiuri ale barcii de acum 2 saptamani pentru a ilustar conversatia anterioara pe "chemari si raspunsuri". Multumesc pentru feedback.
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

dany

Am vazut filmuletele postate si stiindu-ma posesorul unei glisoare cu fund plat mi s-a ridicat parul in cap si credeti-ma ca am ceva par!!!Anul trecut la o iesire cu trei in barca si bagaj cat cuprinde ma depaseste f. f.aproape o barca de aluminiu tot glisoare cu doi incepatori si putin bagaj....Ei aveau peste 30 la ora si eu vreo 15. Am redus un pic si am facut stanga cat mi-a permis si m-am urcat cu prova pe valul lor.Nu am reusit sa-l iau perpendicular perfect caci erau f. aproape si am avut ceva zgaltaiala....Le-am umplut frigiderul de carne si cand am ajuns la mal le-am facut o sedinta introducand apelativele mai sus mentionate....Se uitau mirati la mine  si mai sa se supere ,dar aveam perfecta dreptate sa le fac morala.Era lacul destul de mare pt. a ma putea depasi fara sa-mi cauzeze emotii.Mai am o lupta cu ei in privinta vestelor si a snurului de siguranta legat de mana.Rad de mine cand i-mi pun snurul la mana si vesta.....Am sa le arat filmuletele sa invete pe pielea altora,nu pe a lor.
Filmul postat de Vali mi-a placut in mod deosebit ,caci am vazut niste barci super misto.Vreau si eu un  yakutia 520!!!!!

cristiantutuianu

Citat din: dany din Ianuarie 18, 2017, 07:02:54 AM
Mai am o lupta cu ei in privinta vestelor si a snurului de siguranta legat de mana.Rad de mine cand i-mi pun snurul la mana si vesta.....
Vesta te salveaza de la inec in anumite cazuri .Iar snurul la mana evita o "autopsie" facuta la fata locului de elice . Daca amici tai rad de tine si tu poti sa faci la fel simplu :
- Baieti nu urcati in barca fara vesta .
Ce puii mei tu esti sefu !!!

Vali

@Radu: tocmai ca sa nu faca si altii ce faci tu scriu eu pe aici ;). Daca te recunosti in filmul celor cu barca lui Sedelnikov, nu te vad bine in viitor ;).

Cel mai putin potrivit mediu in care sa-ti fortezi norocul este apa. La mine asa e, din care cauza sunt cat se poate de precaut (bineinteles ca sunt si patit). Nu uita ca in afara de barcagiu pasionat, sunt si instructor auto-moto, tot din motivul de a-i tempera pe motociclistii teribilisti.

Gandeste-te ca orice barca supusa la solicitari prea mari pana la urma poate sa cedeze pe undeva, oricat de bine ar fi facuta. In plus, cand te astepti mai putin pot aparea situatii de pericol, din care e foarte greu sa scapi daca esti deja angrenat intr-o situatie-limita, precum depasirea riscanta a unui val de siaj. Am sa povestesc mai tarziu niste experiente de acest tip.

@DoiNomazi: am vazut ca ai postat pozele, urma sa si raspund, dar in weekend-ul cand tu ai postat am muncit continuu, fiindca aici a fost vreme buna. Lasa ca imi fac timp si povestim in continuare pe topicul cu chemari si raspunsuri :).

@Dany: ma bucur ca-ti place Sever 520 a lui Sedelnikov. Mie mi-au placut barcile lui de cand le-am descoperit, din 2003.

Au o particularitate intalnita rar la barcile production din vest, anume "pad"-ul, adica suprafata plana de glisare de la chila. Aceasta le ajuta sa gliseze eficient, sa aiba pescaj minim, dar sa aiba si suficient deadrise, deci stabilitate dinamica la glisare. Amanunte in postul lui Fritz de aici: https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,965.msg14923.html#msg14923 .

Daca vrei sa-si construiesti o asemenea barca, planul e la liber, materialele sunt ieftine si se gasesc usor, plus ca ai tot forumul alaturi. Insa problema va fi achizitia unui motor suficient de puternic pentru a obtine maximul de care e capabila barca. De aici trebuie pornit, fiindca daca ai un motor bun si economic, restul vine de la sine asa cum te cunosc eu. Oricum, daca va fi nevoie, vom povesti orice te intereseaza, dar la un topic dedicat.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

dany

M-am uitat la filmul cu yakutia de nu ma mai satur.O ultima intrebare in legatura cu ea[de5,20m]:Ce motorizare ar fi indicata?
Deschid un topic nou,dupa...

Vali

Asta e pagina barcii, si se numeste Sever 520, nu Yakutia: http://homeverf.yakutia.ru/n520/index.html .
Yakutia.ru e domeniul de web unde isi tine site-ul Igor Sedelnikov, si nu are deci vreo legatura cu barca.

In pagina din link scrie ca puterea necesara e intre 50 si 100 de cai. Asta din cauza unghiului mare de stelaj si greutatii totale a barcii cabinate si echipate.

Parerea mea e ca daca mergi singur, iti ajung cei 50 de cai, poate chiar 40 daca barca iese suficient de usoara. Dar daca mai iei pe cineva, sau bagaje multe, trebuie sa mai cresti puterea. Ce ai vazut in filmulet e modul cum se comporta barca avand la bord 2 persoane si motor de 100 de cai.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau