Barca Motocraft SF 490 T

Creat de ovidiu66, Septembrie 12, 2014, 12:29:00 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Mihaif99

Citat din: ovidiu66 din Martie 30, 2015, 07:10:46 PM
Multumesc Mihai, Florin, peridocul pe care il am a fost construit pentru SL410.
Este prea scurt pentru SF490T, dar are un mare avantaj fiind extrem de usor.
https://picasaweb.google.com/106062072626373634622/MotocraftSF490T#6058103388836462034

Fara motor pe oglinda manevrez peridocul fara efort.
Cu motorul montat pe oglinda nu stiu daca se va echilibra, chiar daca mut puntea mai in spate.
Cred ca ar fi necesara si lungirea barii de prindere in carlig, pentru ca oglinda sa fie in apropierea aliniamentului puntii.
Nu stiu cat de complicata ar putea fi operatiunea asta, dar nu as vrea sa stric peridocul.

Mihai, barca mea impreuna cu peridocul, plus un motor de 100kg, nu cred ca ar putea depasi 500-600kg.
Ma gandesc ca Skoda pe care o am, poate sa traga greutatea asta(motorul este de 1,9TDI)
https://picasaweb.google.com/106062072626373634622/MotocraftSF490T#6058103457482539170
Modificari foarte multe nu cred ca o sa ii aduc barcii, nu as vrea sa ii maresc greutatea.

Daca ma hotarasc sa cumpar un motor de 30-40cp, pe care sa il tin permanent pe barca, cred ca trebuie sa schimb si peridocul.Deja ma doare capul....!


"Cred ca ar fi necesara si lungirea barii de prindere in carlig, pentru ca oglinda sa fie in apropierea aliniamentului puntii."

Am vazut poza.
Cred ca asta e solutia. Peridocul arata sufficient de solid.  Lungesti bara si muti "protapul"  Cel putin asta as face eu.

AdrianZUZ

Din ce se vede - puntea este prinsa in bride, deci se poate deplasa in spate si protapul este din teava patrata ... cauta teava patrata cu cotele interior / ext apropiate + 4 suruburi m12 cu piulite antiblocare.

Chiar daca te cauta cineva la cote e greu de demonstrat ca l-ai lungit ... si daca e chiar capos organu' desfaci 4 suruburi si strangi cele 2 de la cupla si gata e in cotele date de RAR.

Eu asa am facut la remorcuta mea ... si am crescut cu 150cm ::)

dflorin

Scuze Ovidiu, nu am vazut poza si intradevar cred ca trebuie sa modifici protapul. Din punte nu rezolvi mare lucru adevarat cum spune si Mihai protapul este prea scurt comparativ cu lungimea barcii.

ovidiu66

Asa am sa fac, lungesc bara si mut puntea in spate cat de mult se poate.
Sper sa nu fie afectata siguranta in mers a peridocului.
Va multumesc tuturor pentru sfaturi!

Mihaif99

#79
Lungeste bara prima data.  Nu muta inca puntea.

Treaba asta se face in felul urmator.

1 gasesti o alta bara galvanizata (prelungitor) identic cu bara peridocului. Ai grija ca lungimea sa fie  un pic MAI MARE (asta e bara pe care vrei sa o adaugi)
2 gasesti 1 metru bara (sau  profil U  care intra fest in bara peridocului si evident in prelungitor.
3 dai gauri pe gaurile vechi de unde ai desfact prinderea pe nuca si poti baga suruburi prin ambele bare.
4 dai gaurile corespunzatoare in bara inserata, prin bara prelungitoare
5 inserezi profilul 50 cm in bara peridocului, pui suruburi, apoi inserezi bara prelungitoare  in profilul ramas afara.
6 stringi suriburile, avand grija va totul sa se aliniezie
7 iti muti bara sprijinitoare unde vrei mtale, astfel incat sa echilibtrezi barca
8 Abia acum tai bara prelungitoare unde te coafeaza pe matale.  Eu as lasa 40-50 cm de la ancorarea barei sprijinitoare, la prinderea pe nuca.

Ovidiu, daca vrei vb pe privat. Am mai facut prelungiri de peridoc.


Ciby

Daca peridocul este omologat si inmatriculat, lasa-l asa cum este. Orice modificari aduse dimensiunilor din cartea de identitate a vehicolului, presupune existenta unui proiect realizat de un proiectant autorizat RAR si reomologarea vehicolului, implicit schimbarea talonului. Asta daca vrei sa mai circuli fara frica cu el pe strada. Daca nu, succes in continuare!

In locul tau m-as gandi serios la un schimb!

ovidiu66

Multumesc Mihai, am notat ordinea operatiunilor, modificarile va trebui sa le fac la un atelier de tinichigerie pentru ca nu am uneltele necesare.

Multumesc Ciby, modificarea o voi face in functie de motorul pe care o sa il cumpar si doar daca voi fi conditionat sa transport motorul pe oglinda barcii.

Este foarte bine ca am informatiile necesare, am tema de studiu si sper sa aleg varianta care ma avantajeaza.

Sosoktm

mai fratii mei fizicieni  de clasa 9:), deoarece am trecut prin aceleasi cazne, servesc pe tava lui Ovidiu descoperirile.
1. Lungirea protapului in sine nu echilibreaza sau dezechilibreaza semnificativ ansamblul, ci doar permite ca barca sa nu mai iasa atat de mult in spatele remorcii si, prin aducerea greutatii motorului mai aproape de punte, concomitent cu departarea de aceeasi punte a unei cantitati mai mari de tabla (parte din fata a barcii), sa schimbe centrul de echilibru. Sunt deci 2 variabile prin care modifici bratele parghiei si punctul de sprijin.
2. Marea jmecherie e sa ai puntea pe bride si sa o poti muta fata spate dupa necesitate. Remorca mea nu permite asta asa ca am facut alte improvizatii ca sa fie bine. A lui ovidiu insa permite.
3. Ideal la tractare si lansare e un peridoc mai scurt, la recuperare insa e mai bun unul mai lung. Stabilitatea la viteza mai mare e mai buna cand putea remorcii e cat mai departe de carlig.
4. Prelungirea protapului nu ar trebui sa fie fixa, poate vei merge cu barca fara motorul mare, caz in care e mai bine sa poti reduce lungimea chiar daca va iesi mai mult din gabarit barca in spate.
5. Daca nu faci modificari evidente si ghiolbanesti nu te intreaba nici naiba de ele. Dimensiunile NU apar in talon (deci agentul de pe strada nu se va sesiza daca lucratura e profi), astfel incat singura discutie o poti avea la ITP, daca sunt interventii evidente si de slaba calitate. O lungire cu 1 metru nu o va observa nimeni ;).
6. Daca remorca tine barca la o inaltime suficienta, nu vad nevoia unui suport de motor. Daca insa cizma ajunge prea jos atunci cred ca e obligatoriu.

Protapul la mine e pe rotund cu un diametru atipic, dar am reusit sa gasesc teava potrivita astfel incat de la 2,2 m de la prindererea pe axa am acum fie 3 fie 4 m, functie de preferinte.

renata

Va salut domnilor! la peridoc sunt necesare modificarile numai daca nu se poate echilibra in functie de greutatea motoruliu si a barci in sine , pentru lungime se foloseste bara culisabula pe care se monteaza lampile si numarul de inmatriculare aciasta bara se trage pina in dreptul cizmei motorului sau respectiv oglinzi barcii si cind rulezi  fara barca inpingi bara pina la nivrlul rolei, aciasta bara se detaseaza de peridoc in momentul lansari la apa pentru protectia lampilor de semnalizare. succes !

Sosoktm

#84
..

Mihaif99

#85
Eu prefer sa manevrez un trailer mai lung, radar intre 3m si 3.30 nu prea vad diferenta la manevrare.

Eu prin protap am inteles bara aceea (de fapt un ansamblu) cu sprijinitoarea de cauciuc, si cu mecanismul de recuperare. Vad ca multi se refera la bara care contine prinderea. Cum se numeste atunci bara cu mecanismul cu clicket?

Bara trailerului se poate lungi in schimb cu usurinta, dar nu prin sudare, cu un ansamblu solid cu suruburi care permite conversia inapoi in caz de nevoie.  Dua cum spuneam am lungit bare, si intr-un caz am taiat bara existenta si am instalat o balama si suruburi ca sa se poata inchide usa la garaj.

Un trailer cu bara (protap) mai lunga E MULT mai misto atat la tractare, cat si la lansare/recuperare. Atat ca e mai lejer de manevrat un trailer mai lung, dar e o mare diferenta cand bagi masina in apa?  As lasa cel putin 75 (minim 50) cm de la prinderea protapului pina la nuca.

Deplasarea axei in cazul lui Ovidiu nu are sens. Peridocul e mult prea scurt si pace. Nu trebuie decat sa arunci un ochi pe pozele postate de Ovidiu ca sa iti dai seama.  In plus trebuie instalate douastrapuri care se prind in pupa barcii, si ancoreaza barca de peridoc. Pe urma bara cu luminile, cat poti sa o scoti in afara, oscileaza etc.

@Ovidiu - instaleaza-ti si ghidaje cand te duci sa faci operatia.
https://www.google.ca/search?q=trailer+guides&biw=1280&bih=612&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=8CwdVdWFOoONNuCXgRA&ved=0CCMQsAQ
Ajuta foarte mult. 



peb5

Ar trebui luat in considerare si inlocuirea rolelor cu sanii. Daca pui si motorul (mai ales unul greu), acele role o sa deformeze tablele (bordajele) barcii. Ma-am uitat si eu la poze, e scurt rau peridocul. Daca acum rotile sunt la mijloc, si e echilibrat, la montarea motorului toata greutatea lui va fi forta de ridicare a protapului asupra masinii.
Nu ai si ceva poze cu peridocul facute de sus si fara barca pe el? Ne putem da mai usor cu parerea.

dflorin

Mihai cred ca are ideea cea mai buna, adica cu introducerea unei tevi mai mici in protapul existent si prinderea tevii cu suruburi. Protap cu balama am vazut numai la astea americane , da intradevar sint foarte utile...din pacate pe piata noastra apar foarte rar.

Ciby

Protapul este teava pe care este montata cupla de remorcare. Clar!
Cupla este prinsa cu suruburi, gaurile sunt deja date. Ar mai fi nevoie de o teava la aceeasi dimensiune cu protapul si de lungime oarecare. Cuplarea dintre ele se va face cu o alta teava ce intra si in protap si in prelungitor, prin interiorul lor, sau la exteriorul lor, prinsa cu suruburi in gaurile cuplei. Astfel nu se modifica nimic definitiv in dimensiunile peridocului, la o adica se da jos prelungirea, se pune cupla si devine cel vechi. Bara de fixare a provei barcii se va monta dupa nevoie, mai in fata. De preferat ca prelungirea sa nu fie taiata la dimensiune din prima, ci dupa echilibrarea barcii cu motorul montat. Atunci stabilesti si ce distanta lasi intre cupla si bara de fixare a provei. Dai gauri pentru cupla si gata lucrarea!

dflorin

Corect Ciby. Daaa si cu ghidaje laterale...ce bune mai sint mai ales cind vrei sa urci barca si apa formeaza curent si-ti muta barca (trebuie da-mi montez si eu)