BARCA ALUMINIU

Creat de Nakasone, Noiembrie 25, 2014, 05:18:09 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Sosoktm

pai si ce legatura are cu ce intreaba nakasone? Mai sus exista poze cu barca lui, totul e la fel, doar ca la 90 grade diferenta :)
Interesante ar fi mai multe detalii despre aceasta barca, mai ales privind comportamentul pe apa.

peb5

#16
Barca din pozele postate de mine este in stadiu de constructie (nu de persoana mea) si era o idee despre o posibila podina, si ca fixare, se poate prinde de traverse cu pop-nituri.
Cel care o construieste a spus ca va umple spatuiul dintre chila si podina cu polistiren si in acest fel ii va asigura si flotabilitatea.
In trecut, a mai construit o barca (care a vandut-o) si la fel a procedat:
http://olx.ro/oferta/barca-aluminiu-de-pescuit-si-agrement-ID26dYb.html
Aceasta din urma este mai mare, de 4.30m (a progresat omul, si in privinta dimensiunilor si a finisajelor) si inca nu a fost scoasa la apa pentru ca nu e terminata.
Daca nakasone doreste mai multe detalii cum sa confectioneze podina si cum s-o prinda ii pot da un PM cu numarul omului, care e deschis la orice comentariu si cred ca ar ajuta macar cu sfaturi pe cineva care ar avea nevoie.

Alte poze cu barca mai jos:

Sosoktm

barca arata foarte bine, felicitari constructorului. Este prima pe care o vad cu respectarea unor principii normale aplicabile la astfel de barci. Singura mentiune este cea privind folosirea de  popnituri (nu pocnituri) pentru fixare a diverselor elemente (nu podeaua). Niturile pline sunt mult mai rezistente si nu cedeaza in timp. Nu sunt asa de complicat de batut, mai ales ca din poze rezulta ca la partea submersa a barcii s-a folosit sudura.In rest are forme bune, greutate decenta, pret la fel.
As mai avea o mica rezerva privind imbinarea foilor de aluminiu la jumatatea barcii, poate fi un punct sensibil.
Chiar te rog sa ne trimiti poze mai detaliate cu cea de 430 cand va fi gata, ideal si cu toate etapele constructiei.


peb5

Barca este realizata in totalitate prin sudura, doar acele intarituri longitudinale sunt prinse prin nituire normala (din discutiile avute). Sudurile sunt mascate si intarite de acele corniere. La barca precedenta a folosit cornier doar la chila.
La fixarea podinei nu stiu cum o prinde, si eu mi-am dat cu presupusul gandinduma ca nu are  acces si pe cealalalta parte a imbinarii pentru a folosi nituri si foloseste popnituri.
De vopsit nu pre stie cum s-o faca. Cel care a cumparat-o pe cea din anunt ar fi vrut-o in culori de camuflaj, dar nu a vopsit niciodata asa si nu stie cum ii va iesi.
Acum functie si de ce vrea cel care o foloseste: daca e pentru agrement e ok alb cu albastru; pentru un pescar, probabil culori de camuflaj.
Constroctorul nu prea le are cu calculatorul. Poate il conving sa-si faca cont, si sa participle in mod direct la discutii pe acest forum.

Mai inserez si alte poze care le am:

Nakasone

@peb5 : multumesc ptr. raspuns.
carpe diem

peb5

Am vorbit cu constructorul. Podina o prinde asa cum am presupus si eu.
In eventualitatea in care se doreste sa se inspecteze spatiul de sub podina se va inlatura popniturile cu acelasi burghiu cu care s-a facut si gaurirea.
Acum am si poza cu polistirenul montat.

dflorin

Buna ziua la toata lumea.
Incep prin a multumi dl.Vali pentru gazduire pe acest forum,ca si dumneavoastra sunt pasionat de pescuit si iesit in natura. Prin urmare m-am decis sa-mi construesc o barca de aluminiu si a iesit asa.(vezi pozele postate de dl. peb5).
Referitor la întrebarea adresata de dl.Nakasone in legatura cu instalarea unei podine la barca dinsului ,dupa pararea mea ar merge montate niste tronsoane lungitudinale cu inaltime variabila dinspre borduri spre chila, in asa fel incit partea superioara a tronsoanelor sa descrie o linie dreapta. Prinderea tronsoanelor de traverse puteti sa le realizati cu popnituri, nu va sfatuesc sa le sudati pentru ca apare pericolul de deformare a traverselor . Peste tronsoane puteti sa motati ce vreti dvs. M-a tem ca ar trebui demontate bancutele daca vreti sa fie podina jntreaga. Daca nu o faceti fractionata.   Cu stima dflorin.

Fritz

#22
 Cred ca e o idee buna in a face ,,tronsoanele" longitudinale' . Eu la toate barcile am facut ranforsarile longitudinal. (barci din fibra...care se deformeaza elastic
Am vazut barca din alumuniu deformata vizibil de rolele peridocului ...Greutatea barcii a deformat tabla de auminiu in valuri intre ranforsarile transversale. Barca avea podina ...probabil spuma poliuretanica injectata sub podina...si apa.  multa apa intrata acolo. Asta a ingreunat barca si a facut-o sa se deformeze plastic sub propria greutate ...pe rotile peridocului. Va dati seama cat de mult dragheaza...
Daca ranforsarile sub podina ar fi fost longitudinale ...si rolele peridocului pozitionate ...pe ranforsari ,ar fi fost mult mai bine. Chiar si deformata, longitudinal .
Am atasat un pdf 3d ...un profil de carena de glisare , in clinuri (model nordic ....inversat pe fund pt.glisare si normal pe bordaje) cu spatii de depozitare longitudinale. Aceste flotoare ranforseaza fundul, si cresc foarte mult stabilitatea statica a ambarcatiunii ...obligand persoanele sa calce pe centru ...si , nu numai ...apa intrata in barca de la ploaie... sau valuri, va sta in cel mai jos nivel al carenei, si pe centru !!! (adica nu creaza dezechilibru static ..).si de unde va putea fi scoasa usor ...manual sau cu pompa de santina.
In cazul paiolului...podinei ..o cantitate de 100 de litri de apa ...care se plimba prin barca in functie de locul in care calca ocupantii ...devine periculoasa. Este deasupra centrului de flotabilitate al carenei ...DAca barca se inclina usor spre babord...toata apa se va deplasa cu masa ei dar si cu o viteza  acolo si va ceda energia in babord .  Se rastoarna... :'(

am adaugat si un jpg...ca nu stiu daca vedeti 3d-ul.

Sosoktm

Fritz,
vorbim de barci pana in 5 metri si cu latime maxima (la copastie) de 1,7-1,8 m. La nivelul podelei raman deci in jur de 1,3-1,5m. Daca adaugam spatiile de depozitare/flotoare longitudinale vom ramane cu un interior de barca gonflabila  (60-90 cm), probabil vor trebui manevre de balet si o imbratisare stransa pentru ca 2 ocupanti sa treaca unul pe langa celalalt. Cred ca solutia cu rezerva de flotabilitate sub podea, ca alternativa a flotoarelor in banchete, este singura de luat in seama, desigur cu riscurile aferente de a se umple cu apa daca nu este un compartiment etans. Pentru barci de alu nici eu nu sunt de acord cu sustinerea doar pe role, mai ales pentru o barca mai grea. Pe a mea o caram pana de curand pe un peridoc improvizat dintr-o remorca de motociclete, la care adaugasem 2 role de chila. Cand barca e fara motor nu e nici o problema, dar pentru ca am trecut de la 15 la 25 cai nu mai dau motorul jos de pe barca. Deoarece ultima rola nu e chiar sub oglinda, ci la aprox 50 cm mai in fata(pentru ca sarcina verticala statica pe carligul de remorcare sa fie minima), am vrut sa evit deformari plastice date de balans vertical+greutate motor si am manufacturat suporti ce sa preia cam toata greutatea ce apasa static pe rola de la oglinda. Adaug si o poza cu o mini-podea tot manufactura proprie, fixata cu popnituri care asigura confort la pescuit pentru pescarul din prova. Pentru cel de la motor, adica io :D,  nu am considerat ca e necesar, unghiul de stelaj e suficient de mic si nu deranjeaza.
Chiar si asa, am facut destule drumuri cu motorul pe barca sprijinita pe 2 role si ancorata in chingi fara nici o problema. Cred ca la acest gen de barci, pe care le consider ultrausoare, cel mai important rol structural il are chila si traversele/flotoarele intre borduri.

Fritz

vorbim de barci pana in 5 metri si cu latime maxima (la copastie) de 1,7-1,8 m.
DA! Exact despre barci usoare vobim (scriem)
Astea se rastoarna primele cand apa se plimba liber prin ele...Barcile mici si foarte usoare in care apa se poate deplasa transversal...sunt un real pericol pentru ocupanti.
Apa isi ia tributul de cate ori gaseste ocazia ...E bine sa inveti ceva...din experienta altora.

dflorin

Asa este. Trebuie pastrate numai rolele de chila si in locul rolelor laterale montate doua lonjeroane de 10-15cm latime si invelite cu mocheta (de sters pe picioare la intrare) fix cum a pus dl sosoktm la remorcuta, pentru ca nu i-ti distruge barca hula si tangajul cit i-ti distruge vibratiile si loviturile produse de peridoc. Acum se mai pune problema si de peridoc, daca el are masa mxima autorizata de 700kg sau 900kg pentru barcile noastre care au 150kg cu  tot cu motor este prea rigid. De exemplu al meu are masa maxima de 400kg si tot mi se pare ca zdruncina barca cu toate ca i-am reglat suspensia la minim(dar ce sa facem cumparam si noi dupa buget si cum le gasim).Si daca i-mi permiteti un sfat dl sosoktm puteti sa montati un suport din zona palcii de anticavitatie a motorului( cind motorul este ridicat ) si sprijinit de remorcuta. Asa se reduce mult presiunea pe oglinda.

Mihaif99

#26
Ma bag si eu.

La barcile mici din AL  ramforsarile sunt esentiale din cauza flexibilitatii materialului. Ele sunt sunt sunt si longitudinale, dar  si transversale.

Ramfoarsarile longitudinale  pe pe exteriorul barcii, sunt formate din chila, chines, ondulari longitudinale in tabla (clinuri), si copastie. Copastia se face din profil teava dreptunghiulara cu peretele de 3-4 mm. Este un membru esential.

Pe interior se mai foloseste un fel de profil jumatate de cerc si aripioare, cam ca litera greceasca omega, (cum a folosit si constructorul) acesta merge pe perimetrul barcii si se amplaseaza cam la nivelul podelei. si se monteaza astfel incat sa stea paralel cu linia de plutire. In acest profil se poate prinde apoi  podeaua folosind  holzsuruburi.  Oricum, exista barci la care acst profil nu este prezent.

Ramforsarile transversale sunt formate din coaste - acelasi profil "omega" asezate in interior si atasate de barca. Aceste "coaste" merg doar pina la ramforsarea aceea longitudinala.  Banchetele sunt si ele elemente de ramforsare iar in cazul barcilor cu podea ramforsarea o reprezinta insasi podeaua, plus eventual banchetele.
Podeaua se monteaza cu holzsuruburi de inox pe perimetru, si se pot suda si membri verticali de acele coaste, astvel incat sa se rigidizeze si mai bine.

Acum, daca barca din imagine nu este din tabla foarte groasa, cum nu are coaste profilate, este esentiala sudura coastelor continuu de membrii aceia transversali, altfel, va "lucra" in regim de planaj, de la sarit pe valuri. Constructorul a adaugat ramforsari longitudinale (lonjeroane) ceva mai sus, iar dupa prinderea banchetelor de aceste ramforsari, barca va fi foarte solida.

Tot esential esta sa se lase un tunel chiar de-a lungul chilei (asa cum probabil a si facut), astfel incat apa sa ajunga la pupa, de unde sa fie scoasa cu bilge pump. Podeaua in general nu se face pina la pupa. Macar in centru trebuie lasat loc de acces sa bagi mana cu ispolul daca e sa scoti apa manual. Trebuie si loc sa se stringa apa - de la ultima coasta pinala pupa ar trebui sa fie fara spuma  Acolo se pune o pompa de santina.
Deasemenea se mai face chiar la imbinarea chilei cu oglina (cativa cm mai sus) o gaura in oglinda, cu "liner" de bronz si cu dop. Pe aceasta gaura se scurge apa de ploaie cand barca e pe peridoc. Barca se tine pe peridoc fara acest dop, asa cum a zis constructorul, role pe chila, si sanii cu mocheta.

Singura problema pe care o vad e ca oglinda nu este rigidizata cu membri care sa o ataseze de podea (coaste). Deasemenea nu stiu din ce e facuta copastia.

Cautati "DIY aluminum boat floor" si uitati-va la poze de barci fara podele.

PERIDOCUL,  daca e din cel cu cu supensii pe arc lamelar, se pot soate arcuri pina cand nu mai e rigid. In cazul celor cu suspensii de cauciuc, se cumpara elelentele de suspensie pt greutati mai mici.

dflorin

Barca este in faza de constructie. Bancutele are sa vina montate pe lonjeroanele superioare si care sub ele o sa vina polistirenul bagat in doua foi de aluminiu si care coboara pina in podea. Traversele sint prevazute cu o gaura pe centru pentru scurgerea apei la fel si polistirenul. Oglinda este aproape finalizata dar nu am pus poze cu ia. Promit ca o sa pun poze cu barca cind o sa fie gata.

dflorin

Am revenit cu poze referitor la oglinda.

Mihaif99

Mersi de pozele cu oglinda. Rigidizare si dop  :)

Adevarul e ca arata foare bine pentru o barca din AL homemade. Impresionant. Jos palaria!

Doar copastiile acelea, asigura-te ca sunt solide. Ar trebui sa suporte un om de 100 kg care sare pe ele. In experienta mea, toti pasagerii calca  pe copastie cand intra in barca. 

Abia astept sa o vad la teste cu un 20 CP