honda vs yamaha vs suzuki vs mercury vs johnson in gama 5 - 25 cp 4 t

Creat de darius, Ianuarie 24, 2015, 10:38:09 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

care este, in opinia dvs., modelul de motor outbord ideal pentru apele interioare ale Romaniei?

johnson
1 (11.1%)
suzuki
4 (44.4%)
mercury
1 (11.1%)
yamaha
2 (22.2%)
honda
1 (11.1%)

Numărul total de membrii care au votat: 9

Votare închisă: Ianuarie 27, 2015, 10:38:09 AM

Vali

Citat din: bica77 din Ianuarie 28, 2015, 08:04:19 PM
nu cred ca exista motor de 6 cp 4t bicilindru doar de la 8 cp in sus.....

Din ce stiu (daca gresesc, corectati-ma, dar cred ca nu gresesc), Yamaha are acelasi cap motor - bicilindric - la puterile de 6, 8 si 10 cai, 4T. Nu stiu exact generatia, dar am vazut motoarele respective. Am avut motor de 8 cp, era identic cu cel de 6 cp - 2 cilindri.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

peb5

Yamaha cu capac albastru de 6 CP bicilindric este identic cu cel de 8 CP.
Yamaha de 9.9 (10) CP este acelasi cu 15 CP.
Yamaha de 20 CP este acelasi cu cel de 25 CP.
Asta pana prin 2010, dupa s-a schimbat impartirea.

Yamaha cu capac alb, monocilindric de 4-5-6 CP este acelasi  de capacitate cilindrica 139 cmc.
Yamaha de 8 CP e posibil sa fie acelasi cu cel de 10 CP, iar sigur, cel de 15 este acelasi cu cel de 20 CP.

Am inserat si "Catalog parts" la cele care le am prin calculator sau user manual se pot gasi:
http://yamahaoutboards.com/owner-resources/owners-manuals


peb5


peb5

Suzuki DF4-5-6 este acelasi din 2005 (intre 2003-2005 difera axa cu came), monocilindric de 138 cmc, diferente la carburatie.
Suzuki DF9.9-15 este bicilindric de 302 cmc.
Suzuki DF4-5 au si acelesi carburator si galerie de admisie, la cel de 4 CP e limitata cursa clapetei de acceleratie. Pentru a trece la DF6 trebuie alt carburator si galerie de admisie mai generoasa.

Dupa 2012 avem:
Suzuki DF4-5-6 acelasi ca mai sus dar cu alt model de carburator.
Suzuki DF8-9.9 bicilindric de 208cmc.
Suzuki DF15-20 bicilindric de 327cmc, alimentare prin injectie.

Caracteristici:
http://www.motoaresuzuki.ro/motoare-de-barca

Sosoktm

Citat din: peb5 din Ianuarie 28, 2015, 10:59:36 PM
Yamaha cu capac albastru de 6 CP bicilindric este identic cu cel de 8 CP.
Yamaha de 9.9 (10) CP este acelasi cu 15 CP.
Yamaha de 20 CP este acelasi cu cel de 25 CP.
Asta pana prin 2010, dupa s-a schimbat impartirea.

Yamaha cu capac alb, monocilindric de 4-5-6 CP este acelasi  de capacitate cilindrica 139 cmc.
Yamaha de 8 CP e posibil sa fie acelasi cu cel de 10 CP, iar sigur, cel de 15 este acelasi cu cel de 20 CP.

Am inserat si "Catalog parts" la cele care le am prin calculator sau user manual se pot gasi:
http://yamahaoutboards.com/owner-resources/owners-manuals
in 2006 s a schimbat generatia la yamaha intre modelul vechi si cel actual...cocosat ;)

peb5

Probabil, dar la noi pe piata au aparut mai tarziu.
Spre exemplu, F4 cu capac albastru de 112cmc, ar fi incetat fabricarea lui in 2006 si s-ar fi terecut la cele de 139cmc (cu capac alb).
Eu m-am luat dupa ce e pe piata noastra sh. Sunt care vand motoare (cel mai sus mentionat) si le prezinta: motor nou an 2009-2010, si el nu se mai fabrica din 2006.
Despre modelul "Cocosat", intradevar, am vazut anunturi cu motoare 2007, 2008...

peb5

Revin cu detalii despre modificarea pentru cei care au Suzuki (Johnson) aportul de putere de la 4 la 5 CP se poate face foarte usor si fara cheltuieli (vezi blog-ul unui rus):
http://malykh.blogspot.com/2012/06/suzuki-df4-df5.html
Dupa cum se vede, se scoate limitarea cursei clapetei de acceleratie si mutarea actionarii acesteia.
Transformarea de la 4-5 la 6 CP se face cu costuri mari, schimbare carburator si galerie de admisie:
http://malykh.blogspot.com/2012/07/suzuki-df4-df6.html

schummyford

Pentru mine este doar Yamaha ..si restul.Bineinteles 20 cp four stroke.

ceachy2003

Am citit topicul si vin si eu cu o corectare.
Yamaha a facut  4hp pana in 2006 112cmc capac albastru. Dupa aia din 2009 a trecut la 4-5-6hp capacitate 139cmc capac alb si ultimul an 2014-2015 capac albastru.
Yamaha are si 6hp bicilindru 197cmc identic cu 8hp, numai ca 6hp a fost fabricat pana in 2005 iar 8hp fabricat pana in prezent, 9.9hp este identic doar exterior cu 6hp si 8hp deoarece 9.9hp are cilindree mai mare 212cmc, aici mai este ceva de adaugat motorul 9.9hp care seamana perfect cu 8hp si 6hp este fabricat de la 2007 in sus. Deoarece este si 9.9hp model  identic cu 15hp fabricat pana la jumatea lui 2006. (modelul cu cap mare nu cocosat)
La sfarsitul lui 2006 a fost scos yamaha cocosar de 15hp identic cu 20hp amandoua avand 362cmc.
Yamaha de 25hp are 498cmc.


Sosoktm

Citat din: schummyford din Februarie 02, 2015, 09:03:25 PM
Pentru mine este doar Yamaha ..si restul.Bineinteles 20 cp four stroke.
ai dreptate, doar yamaha stie sa puna coada la pruna, restul doar incearca sa copieze. Fiecare marca/model are + si -.  Pentru 15-20 cai nu sunt modele cu probleme cronice serioase la nici o marca dintre cele consacrate, pentru modele de la 2000 in sus. (tohatsu, nissan, mercury, yamaha, honda, suzuki).

Fritz

  Hai sa vedem ...ce motoare se folosesc la clasa GT15 ...clasa europeana ...de juniori . Motoare nemodificate de 15 cai /4T. Singura modificare e alimentarea cu apa si elicea supracavitanta ...
Tohatsu, Mercury, Suzuky.   Nici Honda ..si nici Yamaha.

https://www.youtube.com/watch?v=OrpPHLkDLE0

La clasa GT30 ...Mercury, Tohatsu si Evinrude E-TEC.

https://www.youtube.com/watch?v=8ZeQ8N4l7zE
Cam asa merg astea cu 30 de cai ...cam la 85 km pe ora.  Si ,,Laguna " merge la fel ...NU?    ??? :o
https://www.youtube.com/watch?v=ddt-s87PvvY

Alex1958

Parerea mea -utilizator al barcii pentru pescuit -este ca ceea ce dorim noi de la un motor nu este neaparat viteza ci mai ales fiabilitate foarte buna si consum rezonabil.
Din punctul asta de vedere si aplicat la ce am condus eu Yamaha este campion la fiabilitate iar Honda la consum redus.
Dealtfel cred ca o imagine realista ne-o dau vanzarile dintr-o tara normala....

Fritz

si laguna ...se vinde ca painea calda ...in tara asta ,,normala" ... :o :o ;D ...
Nu motorul face ,,consumul rezonabil" ...ci barca. Daca barca-i proasta ...degeaba ii pui tu motor nou ...sau pe injectie. Tot prost va merge...
Motoarele sunt cam la fel...in aceasta gama. Mici diferente ...Uite de exemplu ...intre Mercury 20 si Yamaha 20 cum stau socotelile ...
http://rpmmarineinc.com/20hp_fourstroke_report.pdf

Sosoktm

si cam cate motoare ai putut evalua pana acum? Vorbim de comparatii relevante, nu honda de 15 pe black sea versus yamaha de 20 pe laguna. Cate ocazii ai avut sa te lase motorul in balta?  Sau vorbim de fiabilitatea unor motoare care sunt tavalite zi de zi , vad doar ulei slab calitativ si din an in paste?
reteaua de dealeri/service este in cele mai multe cazuri cea care face diferenta in vanzari de motoare noi.

Fritz

 Consumuri motoare in 4 timpi... Diferente mici ...Putem compara ..la 9.9 si 15 cai ...
Nu apar Suzuky de 20 ..injectie , si nici Mercury de 20.
Sigur cel mai mic consum il are Suzuky 20 pe injectie ...

Gasiti consumurile max. si pentru motoare mai mari aici ...
http://www.boat-fuel-economy.com/outboard-fuel-consumption-liters