probleme elice motor

Creat de momaul, Aprilie 09, 2015, 02:03:30 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

momaul

Salut.Am un grup de mercury la care nu mai iese elicea de pe ax.Am cumparat un motor indentic cu al  meu pentru piese de schimb.Am constatat ca desi fostul proprietar mi-a spus ca nu are compresie si ca astai cauza pentru care il vinde ca piese de schimb ca motorul functioneaza impecabil,cauza pentru care nu mergea pe barca lui era elicea prea mare pusa pe un grup cu un raport de transmisie mai mic.De fapt el a cumparat un trim hidraulic cu cizma cu tot la care a atasat capul motor de la motorul lui fara sa vada ca raportul de transmisie e altul.Eu am montat cisma de la motorul meu si am vazut ca motorul functioneaza foarte bine numai ca motorul se tureaza peste 6000rpm asa ca trebuie sa fiu atent.Cu cisma lui barca gliseaza cu 2 persoane si ceva bagaje dar cu trei persoane motorul nu mai trece de 4000rpm si nu iese in glisaj.Cum pe grupul meu este elice p13 si pe grupul cumparat elice p15 am incercat sa optimizez treaba si sa schimb elicele intre ele.Ei, si acum intervine problema, elicea de 15 nu vrea sa iasa de pe ax cu nici un chip.Am facut o presa si am incercat sa trag de bucsa din spatele elicei ca sa nu stric cauciucul ala,am dat cu tot felul de degripanti,am incercat cam tot ce m-a dus capul si ce m-au sfatuit si altii dar nimic.Nu am incercat sa incalzesc pentru ca nu am vrut sa stric elicea.Am incercat inclusiv sa desfac piulita de la grup sa scot grupul din carcasa dar nici asta nu am reusit.Daca mai are cineva vre-o ideie sint dispus sa mai incerc poate salvez totusi elicea

kimi

Presa + degripant + usoare batai in axul presei . Alta varianta nu cred ca ai .

pelicanul

Citat din: kimi din Aprilie 09, 2015, 03:16:21 PM
Presa + degripant + usoare batai in axul presei . Alta varianta nu cred ca ai .
Inainte de asta, poti sa o lasi la murat vreo doua luni in motorina. Cred ca ajuta! :)

Fritz

 Cred ca otetul dizolva oxizii ...Tot asa lasat la muiat o vreme . Si Coca cola e buna la asa ceva. Nu e gluma !!!

pilu

am patit si eu chestia asta ,am incercat in toate modurile  ....nu am reusit se pare ca numai distrusa elicea
,am citit si pe forumuri straine toate dadeau ca singura solutie taiat elicea pana la bucsa de alama de pe ax si acea incalzita.

momaul

salut. Cu otet am incercat,a stat la macerat o iarna intrega,de distrus nu m-am indurat sa o distrug pentru ca am mai folosit-o ca rezerva.Anul trecut am patit ca desi abia schimbasem rotorul pompei de apa acesta s-a distrus in citiva km,probabil o punga ceva a opturat intrarea apei ca altfel nu-mi explic.Rotorul s-a topit practic insantaneudistrugind si corpul pompei de apa.noroc ca am ami multe grupuri si de atunci port unul cu mine echipat complet.

aditm

  buna, puteti incerca o varianta care ia ceva timp dar e posibil sa reusiti, incalziti axul motorului, cat mai posibil partea filetata pana in elice cu o lampa pe gaz(pe cat posibil sa nu ajungeti cu flacara pe elice sau pe bucsa elicei), dar incercati sa pozitionati flacara doar pe ax pe cat posibil si incalziti-l bine bine de tot, fara frica,(la un moment dat poate o sa vedeti cum iasa putin fum dintre ax si bucsa elicei, atunci e semn bun) chiar daca vi se pare ca se roseste axul si dupa ce e cat mai cald lasati-l sa se raceasca singur, faceti operatia asta de vreo 3-6 ori( o singura operatie poate dura si 2-3 ore), mai puteti da si cu putin spray degripant care contine petrol, (se mai gaseste pe la piese auto)dar sa dati cu sprayul dupa ce ati terminat cu flacara si a inceput sa se raceasca atat cat va parmite sa atingeti cu mana, sper sa va ajute, am mai patit astfel de cazuri, 80% rezolvate,

momaul

Salut.Aditm  m-am gindit si eu la varianta asta dar nu am avut curaj sa incalzesc axul peste 200 grade deoarece stiu ca vulcanizarea cauciucului se produce in jur de 180 grade iar un specialist de la mine de la servici a spus ca oxidul produs intre aluminiu si otel inoxidabil  sar putea sa nu cedeze decit la temperaturi peste 800 grade.As putea sa incalzesc cu oxigazul dar oare va rezista bucsa de cauciuc?Tu spui ca ai incalzit axul la rosu adica la peste 1000 de grade si nu s-a ars cauciucul?Cu oxigazul as putea sa incalzesc axul ala la 1000grade in citeva minute,sau trebuie incalzit in timp?Trebuie sa incalzesc cu presa in presiune sau simpla incalzire si racire poate provoca desprinderea.Scuza-ma ca am exagerat cu intrebarile dar m-a inebunit elica asta.

aditm

  cu lampa pe gaz, incalzirea se face mai lenta si axul preia mai multa caldura in el, nu trebuie incalzire brusca, cu incalzirea mai lenta el se dilata incet dinspre partea filetata catre grup si bucsa elicei nu apuca sa preia atat de multa caldura sa transmita si la cauciuc incat sa-l topeasca de aceea v-am spus ca operatia dureaza mult si cere rabdare, axul nu trebuie incalzit chiar pana e inrosit si daca in partea din spate a elicei(la bucsa opritoare)incepe sa iasa fum cu miros de vaselina atunci e supersi in momentul ala opriti incalzirea si-l lasati sa se raceasca bine de tot si o luati de la capat ;D

aditm

 la elice cand se deslipeste cauciucul de pe ea sau de pe bucsa, eu am incercat la o elice a unui prieten, nu la a mea :D, am bagat o surubelnita subtire intre corpul elicei si cauciuc tot din 5 in 5mm si am turnat lipici de la Loctite(dar sincer nu retin care varianta, ei au mai multe), greu de facut, a luat ceva timp si mi-am lipit si degetele intre ele dar elicea e inca buna, acu mai e si treaba ca e elice pentru un motor de 10cp, la una mai mare, de forta mai mare nu stiu daca o tine sau nu

momaul

Salut.Am si o elice care la turatie mai mare de 2000rpm se invirte pe ax(zici ca-ti patineaza ambriaju la masina) si m-am gindit la aceeasi solutie dar problema e ca s-ar parea ca elicea sa descentrat putin.Am vazut ca cineva din bucuresti se lauda ca toarna alt cauciuc acolo.Costa 70 ron mai putin decit un tub de Loctite.Am sa risc o bucata sa vad ce iese sau daca a mai incercat cineva poate spune mai salvez si eu un ban.

aditm

  am si eu pe cineva la Timisoara care toarna cauciuc, am fost la om cu o elice de a mea dar a zis ca nu poate sa mi-o faca pentru ca ii trebuie o scula facuta dupa elice, m-a trimis la omul care cumpara cauciuc turnat de la el, persoana respectiva face tot felul de bucse pentru masini, merg multi la el, m-am dus si cu elicea mea,mi-a facut o bucsa de cauciuc, a spus ca a bagat-o prin presare, mi-a luat si 70 lei si am mers cu ea 200m in largul dunarii si gata, am luat-o la vasle, oricum cine da elicea la turnat cauciuc in ea e indicat inainte sa curete tot cauciucul vechi de pe ea si de pe bucsa si de pe corpul elicei, trebuiesc sa fie curate curate, cauciucul nou nu tine lipit de cel vechi, asta o stiu sigur de la fostul loc de munca, acolo aveam o instalatie unde se turnau si se asamblau tot felul de piese cu cauciuc, e posibil ca si turnarea ce o face omul cu anuntul sa tina.