rog ajutor Johnson 50cp

Creat de aditm, Aprilie 09, 2015, 11:09:42 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

marian giurea

daca te ajuta mai gasesti aici detalii http://boatinfo.no/lib/evinrude/manuals/1971-1989johnsonevinrude.html#/428 ,iar manualul im spune ca ,atunci cand trimit un plus pe firul verde ,motorul trece in neutru,iar cand trimit plus pe ambele fire (albastru si verde) motorul trece in "reverse"

momaul

Salut Acum e cu totul altceva.Se vede clar ca toata treaba e mecanica si ne-am dus cu imaginatia prea departe cu hidraulica.Un sistem asemanator foloseste viharul rusesc dar fara electromagneti.oricum traba este destul de complicata.

aditm

 Va multumesc mult, eu nu prea le am cu engleza, o sa-mi chem ajutorul cu traducerile :-[ dar pana la urma din spusele dv. cand motorul se opreste din contact, se opreste in viteza de mers inainte, in moment ce dau la cheie sa-l pornesc ar trebui ar trebui  sa-i dau + pe firul verde si sa-l treaca automat pe neutral, ca sa mearga in spate trebuie + pe ambele fire si probabil cu plusurile de pe ambele fire intra pe mersul inainte :-\, o sa incerc si varianta asta si daca nu da rezultate, urmeaza demolarea >:( numa de astea mai aveam nevoie :), da iaca asa face omu si invata.
  Multumesc inca o data si va doresc la toti un Paste Fericit!

marian giurea

nu v-ati dus cu imaginatia departe pt ca sistemul este electrohidraulic,schimbarea se face cu lichid hidraulic (ulei) dar este gestionat electric nu electronic,nu trebuie decat sa pornesti motorul cu firul verde energizat si ,in conditii normale,ar trebui sa fie in neutru,dupa care ,pt mers inainte intrerupi plusu pe verde si atat,iar pt inapoi,energizezi ambele fire dar in ordine,adica intai firul verde si il lasi energizat dupa care firul albastru si atat timp firele vor primi plus  motorul va merge inapoi, nu e complicat ai sa vezi


aditm

 da, cred ca intai trebuie sa verific si uleiul in grup, chiar sa-l schimb, , sa vad ce tip de ulei o fi nevoie, tema de casa saptamana viitoare :)

pilu

se poate sa nu imi mai aduc aminte bine ...sunt aproape 20 de ani de atunci ,stiu ca eu nu am avut comanda la distanta si m-am batut capul cateva ore pana am inteles cum functioneaza ,am tras fire pe un maner improvizat si pe acesta am montat o "cheita" de centrala telefonica din aia veche cu fise, aceasta avea 3 pozitii ,si da parca imi amintesc ca motorul trebuie pornit sa schimbi sensul sau sa pui pe neutral.
oricum e simplu sa testezi ,nu stiu daca trebuie chiar pornit sau merge si numai invartind la electromotor si pui un + direct la firele acelea pe rand

peb5

Citeste si aici:
http://translate.google.com/translate?hl=ro&sl=en&u=http://www.thehulltruth.com/boating-forum/48544-1971-50-hp-electric-shift-johnson-shifting-question.html&prev=search
Zice cineva: bobinele ambele au un fir conectat la masa si au in jur de 8-10 ohmi.
Si apoi altcineva zice: alimentat firul verde intra in neutral; alimentate ambele intra in revers.

aditm

  Hristos a Inviat!, buna seara la toata lumea, azi am reusit sa pornesc si eu motorul si sa incerc vitezele, e adevarat, motorul cand il opresc se opreste intr-o viteza, daca pornesc motorul, porneste tot in viteza si cand dau mansa spre mersul inapoi deabia atunci ramane pe neutru, instalatia are firele ce vin de la mansa spre schimbator cu ceva modificar, trebuie sa mai studiez dar o alta problema mai mare ce n-am intalnit si n-am auzit si azi am patit este ca in timp ce motorul mergea si eu eram cu mainile pe mansa erau momente de 4-6 secunde, nu tot timpul, in care eram curentat de un curent exact ca si cand ai tine mana pe o fisha de la bujie si e dezizolata, a scos ceva reumatism din mine :), dar nu am explicatie la acest fenomen si culmea ca nici nu aveam cablul de comanda conectat la motor, erau doar firele de la instalatia electrica, mufate frumos.
  A mai patit cineva treaba asta? ca eu sincer parca nici nu imi mai vine sa-l pornesc, am capatat destule electroshocuri azi ;D

momaul

Hristos a inviat.Eu am avut ceva expierente cu electrosocuri.Aveam un mercury cu aprindere electronica la care nu aveam comanda la distanta ,si nu m-a lasat inima sa nu-l pornesc.Dupa ce am descoperit contactele pe care trebuia sa le fac pentru a porni motorul a trebuit s-al opresc .cind am vrut sa fac contactul de oprire am primit niste electrosocuri de toata frumusetea de am aruncar cit colo firele din mana .Am descoperit ca pe aprindera electronica la contacul de oprire era p tensiune destul de mare ca sa nu poti tine firele in mina daca nu puneai un capat ferm la masa Vezi sa nu ai ceva contacte proaste catre masa in comanda.

Mihai Irimia

Il poti debloca mecanic, dar verifica electrica, stiu e modelul cu butoane,  F,N,R